Gelijkspelend Ajax beleeft valse Eredivisie-start

door Thijs Zwagerman 979

Gelijkspelend Ajax beleeft valse Eredivisie-start

door Thijs Zwagerman 979

Laatst geüpdatet

Ajax is het nieuwe seizoen van de Eredivisie op zijn zachts gezegd niet goed begonnen. De Amsterdammers kwamen in de Johan Cruijff ArenA niet verder dan 1-1 en gezien de verhoudingen op het veld was dat terecht.

Erik ten Hag wisselde zijn elftal op vier plaatsen ten opzichte van de wedstrijd tegen Standard Luik. Max Wöber stond linksback, Carel Eiting en Donny van de Beek speelde op het middenveld en Kaj Sierhuis begon in de spits.

Met de jongelingen in het elftal begon Ajax alles behalve voortvarend aan de wedstrijd. Heracles Almelo zette de Amsterdammers redelijk onder druk en voetbalde zich bij vlagen gemakkelijk door de Ajax-verdediging. Dit resulteerde in twee afstandschoten van Kristoffer Peterson en een gevaarlijke knal van oud-Ajacied Lerin Duarte. Ook verdween een gevaarlijke kopbal van de Heraclieden net naast en mocht Ajax al met al niet mopperen dat André Onana nog niet gepasseerd was.

Tegenover het legio Heracles-kansen zette Ajax aanvankelijk vrij weinig. Hakim Ziyech was na een kleine twintig minuten voor het eerst dreigend met een afstandschot. Deze en zijn twee volgende inzetten (bovenkant lat en rakelings naast) leverden echter geen doelpunten op. Ook een kopbal van Wöber - die werd gered door de doelman - en een grote kans voor Van de Beek - hij miste oog in oog met Heracles-goalie Blaswich - leidde niet tot de openingstreffer.

Na de rust waren de intenties van Ajax direct duidelijk. Het tempo werd opgeschroefd en Ajax ging nadrukkelijk op zoek naar het openingsdoelpunt. Via Neres en andermaal Ziyech werd het Heracles-doel onder vuur genomen. Opnieuw bleven treffers echter uit en dus besloot Ten Hag in te grijpen. Huntelaar en De Jong kwamen in de ploeg voor respectievelijk Sierhuis en Wöber. De Jong ging weer naast Matthijs de Ligt spelen en Daley Blind verhuisde naar de linkerkant van de verdediging.

Na deze positionele wijzigingen hervatte Ajax natuurlijk de jacht op een doelpunt. Via Huntelaar, Neres en Tadic kregen de Amsterdammers diverse kansen, maar opnieuw bleef een goal uit. Het spel golfde in deze fase van de wedstrijd op en neer en dus was ook Heracles een aantal keren bijzonder dreigend. Zo schoot Pröpper bijna schitterend raak en bracht Onana fantastisch redding op een kopbal van Dalmau.

Helemaal uit de lucht vallen kwam de openingstreffer van Heracles dan ook niet. Het was de al de gehele wedstrijd dreigende Peterson die de bal van afstand op sublieme wijze binnenschoot. Onana was kansloos en de treffer was prachtig, maar natuurlijk ongelooflijk slecht getimed voor Ajax.

De Amsterdammers mochten aanvoerder De Ligt luttele minuten later dan ook zeer dankbaar zijn. De verdediger kopte een hoekschop van Ziyech binnen en redde zo in ieder geval een punt. Vervolgens had Ajax vanzelfsprekend haast in de jacht op de winnende treffer. Na een wedstrijd waarin Ajax te weinig serieuze mogelijkheden had gecreëerd en vaak in een veel te laag tempo speelde zette de Amsterdammers nog één keer alles op alles.

Tot kansen en doelpunten leidde dit echter niet. De Ligt liep nog een forse hoofdwond op na botsing met Blaswich, maar daar bleef het dan ook bij in de zes minuten extra speeltijd. Ajax verspeelt zo op de eerste speeldag direct twee kostbare punten en kent een slechte generale voor de return met Standard Luik.

Opstelling Ajax: Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Wöber (56' F. de Jong); Eiting, Van de Beek, Ziyech; Neres (85' Labyad), Sierhuis (56' Huntelaar), Tadic
Wissels Ajax:
Lamprou, Kristensen, Huntelaar, Labyad, Schöne, F. de Jong, De Wit, Tagliafico

Opstelling Heracles Almelo: Blaswich; Droste (79' Breukers), Rossmann, Pröpper, Van Hintum (81' Czyborra); Van Nieff, Osman, Duarte; Kuwas (77' Merkel), Dalmau, Peterson
Wissels Heracles Almelo: Brouwer, Breukers, Czyborra, Van den Buijs, Van der Water, Vermeij, Niemeijer, Sama, Merkel

Doelpunten:
0-1 Peterson 84'
1-1 De Ligt 89'

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10983

Met dit materiaal mag je in ieder geval leuker voetbal verwachten. Ik denk wel dat we morgen gewoon doorgaan. We hebben even een tikkie gekregen maar zijn daardoor wel weer scherp. Standard heeft het weggegeven in de eerste helft in België door ons twee keer te laten scoren. Als wij gewoon vooruit voetballen dan krijgen we zeker weer 2-3 kansen en dan komen ze die twee uitgoals niet meer te boven. Zo wel dan moeten we ons echt afvragen waar we mee bezig zijn..

13-08-2018 18:09

Bramble1988 +9317

Ik word zo moe om dat gezeik dat P.Bosz terug moet komen! Het was destijds een prima seizoen, maar deze man heeft openlijk gefaald bij een nog grotere en zwaardere competitie. Hij werd door middelmaat Bundesliga afgemaakt. Dat Ajax een trainer + assistenten(Schreuders etc hebben een prima reputatie) aansteld die voetbal spelen waarmee Europa weer bestormd kan worden vind ik meer dan prima. Het hoeft niet altijd maar 100% met druk naar voren, in fases is het prima om pas op de plaats te maken!

Ik geloof er nog heilig in dat deze staf hrt voetbal kan spelen waarmee we aanvallend en dominant voetbal kunnen spelen als dat kan, maar ook ander voetbal gespaald wordt zodra de situatie er om vraagt!

Steun onze staf nou eens, en houd op met dat gezever over Bosz(de man die openlijk gefaald heeft op hoger niveau)!

13-08-2018 10:34

aniel.rambharos +1

ETH als trainer niet geschikt voor Ajax. Zo simpel is het. Hoe haal je het in je botte hersenen om nu al spelers te sparen en nu direct al 4 spelers?. Het seizoen is nog maar net begonnen!. Ik ben het helemáál eens met andere analysten. Je creëert op deze manier zoveel onrust binnen je team. Het team heeft vastigheid en duidelijkheid nodig. En die vaste patronen had je al. Waarom nu weer veranderen?.

13-08-2018 09:03

AJAX1975 +0

k baal een beetje van de engnekken hier.....
die na een gelijkspel tegen heracles de trainer kapotmaken
en nu weer lopen te juichen.....
als je ajax supporter bent geef je een nieuwe trainer een jaar de kans
en loop je niet achter een mislukte psv er en nsb journalist driessen aan
ok ten hag kan geen nederlands....maar driessen is geen echte journalist......
als je ajax supporter bent na 4 jaar zonder kampioenschap geef je na 1 gelijkspel je trainer krediet...
schaam je lafbekkies die nu juichen.......hypocriete lulletjes....
kijk vi.....dat bepaalt jullie mening
en ik heb hier nog geen boerenlul gezien die hier zn mening van eergisteren verdedigt
schaam je

15-08-2018 02:27

ajaxinho +13

Hoe je het ook went of keert...
de reserves van Ajax moeten van Heracles kunnen winnen!

Helemaal als ze allemaal roepen dat ze er klaar voor zijn
en dat ze er niks van snappen waarom ze op de bank zitten.

Ze moeten TH op blote knieën bedanken dat ze een potje mogen spelen!
Want de volgende pot spelen de ervaren rotten (Tagliafico, Huntelaar en Schöne) weer
om te laten zien hoe het wel moet.

Ik was voor de wedstrijd super enthousiast met deze opstelling.
Daarom neem ik het (punt)verlies als een man in de wetenschap
dat de reserves er iets van hebben geleerd.

12-08-2018 23:49

Jan Doedel +4308

Tuurlijk en als dit op het eind van de rit weer net de punten zijn die je tekort komt voor de titel? Ach als er we er maar iets van hebben geleerd? Thuis tegen Heracles moet gewoon 3 punten zijn. Uit ook trouwens.

13-08-2018 09:33

A-west +5744

Positieve uitzondering. Matthijs de Ligt.,Wat een geweldenaar. Hij trekt , sleurt en gaat voorop in de strijd. Zelfs als het bloed van zijn gezicht af druipt , gaat hij door. Wat een karakter. En dat voor een jongen van 19 jaar. Hoop maar dat hij nog even bij ons blijft.

12-08-2018 19:25

Jan Doedel +4308

Paniek om niks! We hebben goeie spelers en een fantastische trainer. Ze begrijpen elkaar alleen niet. Mijn conclusie: met een goeie tolk is alles morgen opgelost ;-)

12-08-2018 13:29

Jan Doedel +4308

Is het raar dat als de trainer de tegenstander onderschat de spelers dat al dan niet bewust dat ook gaan doen?

12-08-2018 13:12

maikelklaassen +746

psv en feyenoord zijn de afgelopen jaren kampioen geworden omdat die tot de herfst bijna geen punten verspeelden en met een ruime voorsprong zonder druk hun wedstrijdjes konden winnen. maar ik schakel om 18.23 in en zie de spits uit jong ajax in de basis staan en frenkie en huntelaar op de bank zitten, toen wist ik al genoeg. er is WEER niet geleerd van andere jaren. ze vinden spelen in de CL belangrijker dan kampioen worden, dat was zo onder bosz met verlies tegen willem 2 en roda in eigen huis, verleden jaar met keizer en nu weer. je bent 2 maanden aan het trainen en er is geen basis formatie??!! dat vind ik echt onbegrijpelijk. zorg dat je een vast team hebt, dan kun je nog genoeg schuiven in de loop van de competitie. nu lopen we vanaf ronde 1 weer achter de feiten aan, krijgen binnen no-time weer de teksten van: die 5 of 8 punten maken we nog goed blah blah. nou ik kan je vast vertellen, dat psv gaat 0 punten laten liggen tegen teams als: fortuna nac de graafschap zwolle heracles en met de nodige mazzel gaan die weer met de schaal staan in mei. en dan nog even over dinsdag, daar heb ik ook 0 vertrouwen in, dat hebben we al zo vaak meegemaakt in die voorrondes, het is wachten tot we in het mes lopen en de paniek breekt weer uit. ik hoop dat mijn negativiteit wordt gelogenstraft ...

12-08-2018 12:30

Babayaka +7

Je bent realistisch, niet negatief.
De eerste pot zag er goed uit, helaas gaat het allemaal weer slechter en slechter.
Waarbij tegen Graz nog over de flanken werd aangevallen, gebeurde dat tegen luik al minder, en tegen Heracles helemaal niet meer, neres liep overal behalve rechts of links buiten.
Zelfde gold voor zyech en tadic
Ik snap best dat het een lang seizoen kan worden, maar dit zijn profs, en we zijn net begonnen, dus speel gewoon met de beste 11. Sta je met rust 3-0 voor kan je wellicht wat eerder wisselen dan normaal. Verder ontbreekt de wil, maar ja wat wil je als je weg mag als er wordt gefaald. Ik ben ook wel een beetje klaar met die flut mentaliteit van die ventjes van 20 die eigenlijk al veel te veel geld verdienen.
Het zou beter zijn als het loon laag is maar de prestatie bonussen hoog.

12-08-2018 13:00

TheTruth +0

Vroeger zei de coach bij mij in de kleedkamer: de beste voetballers spelen niet altijd want hoe goed je ook kan voetballen, als je je best niet doet dan flikker ik je er uit.

Werkte als een malle.

12-08-2018 12:15

BlancoKanu +0

De meeste reacties hier zijn net als de wedstrijd om te janken. Ik schreef het ook al in de rust. Als spelers denken dat ze met 80% inzet een wedstrijd in kunnen gaan, dan win je bijna geen wedstrijd dit jaar. Een vd Beek bijvoorbeeld, de ras Ajacied, die volgens de meeste hier gewoon recht heeft op een basisplek, het enige wat ik van hem heb gezien is dat hij constant ruzie had met de bal. Verder was hij onzichtbaar... Tadic, onze ervaren man, ook naar een beetje slenteren, net als afgelopen week tegen Standard. Neres, volledig niet gezien, lijkt er ook geen zin aan te hebben. Sierhuis, is helaas nog lang niet zo ver. Stond te vaak niet op de juiste plek. Is dit de schuld van TH? De meerderheid vind van wel, maar de meerderheid vind ook dat Schone niet meer kan, dat Donny altijd moet spelen. Dat Huntelaar niet meer kan en dat Sierhuis maar moest spelen. En als dan juist die 2 er niets van maken is het de schuld van TH dat we gelijkspelen. Na Sturm was 90% ervan overtuigd dat TH dé trainer was, omdat hij ook andere systemen kon spelen. Maw, de meesten hier zeggen maar wat. Het enige wat TH valt kwalijk te nemen is dat hij niet helemaal uit zijn plaat is gegaan door die zwakke inzet van een aantal spelers.

12-08-2018 12:05

TheTruth +0

Je hebt helemaal gelijk, iedereen van dat hele team kan gewoon super goed ballen maar als Heracles er zin in heeft en gewoon er in kleunt en onze spelers vergeten dat dan gaan we dr gwn keihard af.

12-08-2018 12:09

BlancoKanu +0

Exact, neem Donny nou als voorbeeld; hij staat een wedstrijd wissel en wil toch goed nadenken of hij wel bij Ajax wil blijven dit seizoen. Als je dan weer in de basis mag beginnen, speel je toch het snot voor je ogen. Maar nee, het is maar Heracles, die winnen we easy!

12-08-2018 12:15

Spuit11 +1288

Je beste punt maak je met, De meeste hier zeggen maar wat.

Ik zag ze niet na Sturm Graz, maar na een gelijkspel zijn ze er gelijk. Like voor Ten Hag Out en weet ik veel nog wat meer.

Te triest voor woorden dat deze mensen zichzelf dé supporter van Ajax noemen.

12-08-2018 13:14

ajaxinho +13

De beste reacties komen van jou.

De rest 'fluit' maar mee.

12-08-2018 23:35

ajax1forever +404

Wanneer haalt Onana eens een bal uit de kruising? Wordt eens tijd om de discussie te starten: is Onana goed genoeg voor Ajax? Ik vind van niet namelijk.

12-08-2018 11:44

AppieForever +0

Aub stop met praten. Onana niet goed genoeg wat een grap hahahah. Vooral Europees heeft hij Ajax dit seizoen al een paar keer gered. Verwacht jij van een Ajax keeper dat hij die bal pakt van Petterson???

12-08-2018 11:45

ajax1forever +404

Waarom niet? Als hij eerst een stap neemt en dan duikt ...maar die eerste goal in Luik had hij zeker kunnen hebben. Hij duikt om t duiken En hij staat er toch voor om reddingen te maken? Ik vind m niet sterk op de lijn en al helemaal niet bij voorzetten. Alleen bij het uitkomen is hij sterk. Wanneer heeft hij voor het laatst een miraculeuze redding verricht? Verder vind ik dat hij onrust uitstraalt met z'n capriolen bij terugspeelballen, remember oa Groningen uit 2017. Ros die bal toch meteen naar voren.

12-08-2018 12:03

Babayaka +7

Groningen uit was gewoon een overtreding,

12-08-2018 13:04

ajax1forever +404

Zeker, maar als je m naar voren of naar de zijkant schiet laat je t niet afhangen van de scheidsrechter.

12-08-2018 14:02

Bonno1978 +6492

Met charisma word je geboren. Ajax heeft charisma, Ten Hag niet. ...

12-08-2018 11:15

3sterren +20205

Van Frank de Boer, een voetbalprofessional die weet hoe het werkte aan de top en in de top;
Cocu, een voetbalprofessional die weet hoe het werkte aan de top en in de top;
Van Bommel, een voetbalprofessional die weet hoe het werkte aan de top en in de top;
Ten Hag, een nutty professor die weet hoe je werkt aan een FLOP …
Bosz een voetbalprofessor die weet hoe je werkt om aan de TOP te komen.

Overmars, ik doe een beroep op je gezonde voetbalverstand, immers jij was ook een voetbalprofessional die weet hoe het werkte aan de top en in de top. Moet Ten Hag eerst Tadic op doel zetten en Blind in de spits, voordat je gaat twijfelen of we met deze kwibus de top gaan halen?
Wat gaat het worden, TOP of FLOP?

12-08-2018 11:14

Ajax34 +4064

Altijd lastig Heracles thuis ik, geloof 6 schoten op doel in 96 min. Het leek wel tafelvoetbal gisteren.
Pas toen Huntelaar en de Jong er in kwamen, kwam er een beetje beweging in. Al duurde dat maar 10 min. En Ziyech loopt zich bewusteloos als enige.Ter Hag heeft totaal geen idee hoe Ajax aan het voetballen te krijgen hij doet maar wat.

12-08-2018 11:13

A-west +5744

Het is natuurlijk ook verbazingwekkend dat spelers gemotiveerd moeten worden. Waarom komt dat niet in hun zelf op.? Je wilt toch het beste laten zien. Supporters komen voor jou naar het stadion.
Waarom moet een trainer alles voorkauwen. Staan ze voor de camera en zeggen: ik doe wat de trainer zegt. Gisteren ook twee keer. Zelfs Blind zei dat. Onbegrijpelijk. Keizer en Cruijff en Krol en Suurbier en Neeskens lieten Michels gewoon lullen. Die dachten: we gaan dadelijk het veld op en bepalen wij het zelf wel. Deze tegenwoordige generatie moet alles voorgekauwd worden anders doen ze niks.

12-08-2018 10:51

ZlatanI +32

Ook in 1970-1971 werd ajax 2de met 5 * gelijkspel en 5* een nederlaag. Ondanks Krol. Cruijff, Suurbier, Neeskens en Swart. Vroeger alles beter? Wonnen wel de Europacup I als troostprijs ;)

12-08-2018 11:04

Freddy Al +11

Precies!
Voetbal is en blijft een sport waar toeval en menselijk falen een vooraanstaande rol spelen.
Vroeger was niet alles beter,ook toen werden er spelers, waar we nu huizenhoog tegen opkijken, afgezaagd.
De media spelen een hoofdrol in dat circus, enerzijds omdat iedereen alles kan zien ( was vroeger niet) en erop kan reageren, anderzijds omdat men de idiotie rondom sport vaak initieert vanwege de commerciële belangen.

Voetbal is nooit de uitkomst van een rekensom geweest maar men stelt het vaak wel zo voor, zodoende gaan supporters de gedachte krijgen dat ze resultaat mogen eisen mede omdat de media dit beloofd hebben.

Ook stelt men zich heel dubieus op in de stemmingmakerij die rondom voetbal en zeker rondom Ajax bedreven wordt; men bombardeert ons tot absolute favoriet en gaat meteen verongelijkt doen als dat niet bevestigd wordt.

Helaas trappen we er altijd in en leiden die valse emoties niet zelden ,tot problemen.
Dan is er weer pers die er schande van spreekt en ga zo maar door.

Ik denk dan vooral aan het wangedrag van supporters tijdens en rondom de wedstrijd.

12-08-2018 17:51

oudzuid2 +7294

de trainer gaat het verschil maken dit seizoen. als ik zie hoe rustig en intelligent Van Bommel overkomt bij de NOS, die doen gewoon wat ze moeten doen en winnen thuis met 4-0 van Utrecht. Ten Hag is nog altijd de zwakste schakel.

12-08-2018 10:29

AFCSANCHEZ +1

Het is toch ongelooflijk. Ten Hag heeft deze groep al meer dan een halfjaar onder zijn hoede en nog geen fatsoenlijke wedstrijd gezien. Stopt de spelers helemaal vol met tactische zooi. Bosz hield het simpel, erop klappen. Ten Hag wil dan dit systeem, dan dat systeem. Het werkt voor geen meter, de spelers hebben er ook gewoon geen zin in. Gooi hem er toch uit en haal Bosz terug.

12-08-2018 10:26

A-west +5744

Het ergste vind ik nog dat tenHag Sierhuis in de media afbrandt. Deze jongen is het slachtoffer van het gestuntel van ten Hag. Dat moet hij vooral doen. Dan lopen die gasten dadelijk geen meter meer voor deze clown.

12-08-2018 10:25

AFCSANCHEZ +1

Wat zei hij over Sierhuis?

12-08-2018 10:27

A-west +5744

Hij zei gisteren bij Fox dat hij Sierhuis vervangen had omdat hij niet scoort. Een flutopmerking natuurlijk, hoeveel kansen hebben we gehad? Is Sierhuis in stelling gebracht? Volgens mij niet.,Dit soort opmerkingen geven aan dat ten Hag de zwakke schakel is.

12-08-2018 10:39

ajax1forever +404

Sierhuis kwam nooit voor zijn tegenstander bij een voorzet, dus hier heeft hij wel een punt.

12-08-2018 11:49

A-west +5744

Ik zie af en toe videobeelden uit de tijd van stadion de Meer. Je weetecht niet wat je ziet. Werkelijk elke tegenstander werd opgerold. Die kregen op de A2 richting stadion al diaree. Over beleving gesproken, onder Beenhakker en van Gaal. Wat zij we toch achteruit geboerd. Te triest voor woorden. Altijd maar positief blijven, ja, ja. Steek je kop maar lekker in het zand.

12-08-2018 10:19

Murph +963

Heb het live mogen aanschouwen gelukkige ik.
En ja tegenstanders hadden poep in de broek
Maar nu hebben ONZE spelers poep in de broek.
Meeste zijn te veel bezig of hun haartjes wel goed zitten.
Zal ik vandaag geel/Rose of mijn blauw /paarse schoentjes aantrekken.
Waar zijn de types zoals Lerby Olsen ( niks mode schow maar beuken ) of Pantelic (gaf geen moer om kapper).

12-08-2018 10:27

Ajaxtrouw +6356

eens met je verhaal maar Pantelic werd ook behoorlijk uitgefloten hoor (maar ja dat doen wij ook graag bij Ajax)

12-08-2018 10:41

Murph +963

Eens maar jij begrijpt wat ik bedoel toch gap.

12-08-2018 10:44

Balgobind +1

In t begin ja, later niet meer
was een held ging tenminste voorop in de strijd

13-08-2018 09:39

A-west +5744

We hebben te maken met de Gudelj generatie. Als je haar maar goed zit, en de benen scheren.

12-08-2018 10:43

A-west +5744

En weet je wat nou het grappige is. Ten Hag denkt ,dat Heracles kunnen we aanpakken met een andere samenstelling. Laat nou Heracles een moderne trainer hebben met een veel modernere kijk op voetbal. Uit de Nagelsmann stal. Die weet wel raad Ajax aan te pakken. Sukkel te Hag.

12-08-2018 10:10

Murph +963

Het punt is dat Ten Hag zijn vak niet verstaat .
En geen speler verstaat Ten Hag.

12-08-2018 09:56

Ajaxtrouw +6356

Wel een beetje om alleen Ten Hag af te fakkelen. Het zijn onze grote jongens die falen op het veld. Blind en Tadic voelen zich veel te grote jongens die gaan er niet meer voor. Staan toch wel in de basis.

12-08-2018 10:43

A-west +5744

Ondervan Gaal gaan deze kleuters een stuk harder rennen, dat weet ik wel zeker. Deze selectie moet zich schamen zo voor de dag te komen. Ten Hag kan ze schijnbaar niet goed motiveren. Nou , onder van Gaal zou dat slappe gedoe niet gebeuren. 100 % zeker. Wij zijn van de oudere garde. Hij haalt er het maximale uit.

12-08-2018 09:55

A-west +5744

Groot gelijk. Laat van Gaal maar komen.

12-08-2018 09:50

Daveajax1976 +101

Louis van gaal!!!!!! Aub help ons

Laat de minnetjes maar komen dat zijn minnetjes van supporters die na 1995 zijn geboren en niks hebben meegemaakt !

12-08-2018 09:46

Bobbaasje +3

Is Erik Ten Hag al weg jongens?

Peter Bosz, kom terug man.

12-08-2018 09:36

afca87 +0

Ik vin ten hag totoaal ongeschikt en ben er wel klaar mee. Maar hoop wel dat we de play off halen thuis winnen en vvv Emmen pakken

12-08-2018 09:06

Afca85meer +1

Ik heb serieus nog nooit een trainer gezien die zo dom zijn eigen graf graaft. Je weet toch dat als je het team op 3 a 4 plaatsen wijzigt en bewust niet op het sterkst start, dat je dan een bak met ellende op de hals haalt? Media, kleedkamersfeer, supporters.

12-08-2018 08:58

ajaxrulesz +2

een voordeel heb je ermee, je hoeft niet bang te zijn dat wij sierhuis op korte termijn nog terugzien in ajax 1 en dat kan ik alleen maar toejuichen dit is geen ajax1 materiaal.

12-08-2018 09:01

MarcoB1971 +4783

Ik wordt zo moe van alle negatievelingen. Tuurlijk zit ik ook met een geweldige kater. Maar na sturm graz was alles hosanna. Na standaard kon men eropeens niets meer van. En gisteren hoorde ik weer spelers die werden afgeschreven zoals Neres. Ten Hag out. Het enige wat je Ten Hag kwalijk kan nemen is dat hij zijn spelers niet 100% gemotiveerd krijgt. Maar volgens mij lag het niet zo zeer aan Ten Hag maar vooral aan de instelling. Daar erger ik mij al een paar jaar aan. En dat was ook onder Bosz zo. Van der Beek die iets roept maar vervolgens niet tot de tanden toe bewapend het veld in gaat. En daarnaast en dat is een feit na een Europese wedstrijd worden vaak punten verspeeld. Ik wil Ten Hag voorlopig nog het voordeel van de twijfel geven. Maar hij moet vanaf nu wel gaan winnen.

12-08-2018 08:27

suske +25

Hoe had jij gereageerd als ze met 4-0 hadden gewonnen?

12-08-2018 08:52

Murph +963

Vraag maar aan Lambik

12-08-2018 10:13

Olle +35

Sturm Graz verliest ook thuis van een Cypriotische ploeg... Zo bijzonder was dat dus niet... Ze halen 2 ervaren spelers die vervolgens de boel weer niet op sleeptouw kunnen nemen.... Tadic viel me gisteren sowieso tegen...heeft waarschijnlijk wat meer ruimte nodig! Dat gaat in de thuiswedstrijden dus mooi niet gebeuren...

12-08-2018 09:10

TOOL +3

De beleving is er bij de meeste spelers gewoon niet. Dit is iets wat je al jaren ziet bij Ajax! Als je kijkt hoe pisvee tegen Utrecht de wedstrijd begint dan zie je daar echt veel verschil! Dat is in mijn ogen een mindere selectie maar uiteindelijk winnen ze wel met 4-0. Ajax moet tegen elke tegenstander er gewoon vol opklappen, laten weten dat er helemaal niets te halen is. Als je dat continu doet, dan weet ik bijna wel zeker dat je over dit soort tegenstanders heenwalst en de volgende keer dat we ze weet treffen zijn ze angstig en sta je al 1-0 voor. Nee, gezapig beginnen, balletje rustig laten rollen en Heracles alle tijd geven om rustig in de wedstrijd te komen. Overigens vind ik dat een Huntelaar altijd moet spelen! Als er iemand in de selectie rondloopt die altijd wilt winnen en altijd er vol voor gaat is hij het wel, die instelling heeft deze ploeg echt nodig. Maar er is wel meer aan te merken op de opstelling van Ten Hag. Een lichtgewicht coach (weer) die nog onvoldoende kennis heeft en opgezadeld wordt met een stelletje karakterloze assistenten. Niet best.

12-08-2018 07:42

blessure +2

Ik ben het er grotendeels mee eens.
Behalve de selectie, ik zie toch, als Ajacied, dat PSV, een veel betere en in balans zijnde selectie heeft.
AJAX heeft 1 snelle aanvaller, PSV heeft twee snelle buitenspelers en ook nog eens twee snelle backs.
Daar bij heeft PSV, ook nog eens meer duelkracht op het middenveld.
Kortom de selectie van PSV. Is prima in balans, helaas.

12-08-2018 08:45

ajaxrulesz +2

Inderdaad ze vindan dat heerlijk in eindhoven dat iedereen zegt dat ajax de verreweg de beste selectie heeft blabla. daar gedijen ze daar veel beter onder dan dat ze de favorietenrol krijgen toebedeelt.
Zoveel minder is die selectie van psv niet en dat weten zij stiekem ook. Voorin zijn ze zelfs sterker. Daarbij lijken ze met van Bommel weer een degelijke trainer te hebben die de cultuur kent. Sterkhouders gebleven zoet,de jong, pereiro,hendrix,

12-08-2018 09:27

DeGodenzonen020 +1

Hebben ze wel eens gedacht aan mental coaches in de staf, mensen die hebben geleerd om groepen en individuen hun motivatie en instelling te helpen reguleren. Als het al jaren een probleem is, hoe gaat een onervaren trainer dit kunnen tackelen? Daarnaast doen andere sporten dit allang.

12-08-2018 11:13

Red Devil +3604

Het enige positieve van deze avond is dat we 1 punt meer hebben dan vorig seizoen rond deze tijd.

12-08-2018 02:34

Rob1706 +1694

Woon in het buitenland en wedstrijd begon hier om 23.30 uur . Te laat voor mij dus niet gekeken. Om 05.00 uur op telefoon snel kijken op Nu.nl en balen van de uitslag. Dacht gelijk aan oude kwaal van Ajax nl. misplaatste arrogantie. "We" doen het wel even met de nodige vervangingen. Het gegeven dat Ten Hag er een beetje hetzelfde uitziet als Pep Guardiola wil niet zeggen dat hij dezelfde tactische kwaliteiten bezit.

12-08-2018 01:12

3sterrenAjax1 +3

als je kijkt hebben we eigenlijk een best wel traag elftal. alleen frenkie de jong en el mazraoui hebben enigszins een beetje snelheid maar niet meer dan dat. neres is voor een buitenspeler niet buitensporig snel. de rest is allemaal redelijk traag. blind eiting schone vd beek tadic huntelaar. de ligt wober tagliafico zijn ook geen snelheidsduivels. lijkt me een erg groot nadeel.

12-08-2018 01:07

Engeltje +7352

Dinsdag wordt het nu al alles of niets, als je geen resultaat haalt is er totale paniek, zullen de Light en de Jong weg gaan, zal Ziyech ook nog een club vinden en zijn Onna vd Beek Neres enz niet gemotiveerd meer. Ten Hag zal onder vuur liggen, de media en de buitenwacht zal vragen om koppen te laten rollen en het seizoen is alweer voor een groot deel verloren.

12-08-2018 01:03

Massimo +0

- Onder Ten Hag wordt het veld steeds erg groot gemaakt doordat de aanvallers plus Ziyech druk naar voren willen zetten terwijl de verdedigers naar achteren lopen. Dit is iets structureels.
- Ten Hag heeft een heel groot risico gelopen en voornamelijk Heracles onderschat door flink te rouleren terwijl hij nog niet een vaste basis heeft gevonden.
- Ziyech was het eerste uur goed, maar liep daarna niet meer op ballen waar hij het eerste uur wel op liep.
- Ik vind Blind veel meer zijn meerwaarde hebben als VM, ondanks dat ik Ajax achterin kwalitatief niet breed vind. Tevens zou het denk ik al een deel van het eerste punt oplossen als hij daar zou spelen.

12-08-2018 00:49

vak114 +5544

Die kut Ten Hag kan er echt geen pepernoot van

Doodziek van dat stomme geluk van die vent,kut opstellingen, dramatische wissels.
Mag al 8 maanden aanmodderen terwijl keizer zonder grote aankopen en met de nodige ellende keihard en ijskoud aan de kant werd gezet.
Ten Hag out,weg met deze eikel.
Zit er alleen nog omdat van der Sar en co hun eigen toekomt vanaf hangt.
Dag Ten Hag !!!

12-08-2018 00:33

Bjorn +12629

Het gaat gruwelijk stormen binnen de club als het dinsdag misgaat en als er geen hele sterke competitiestart gaat volgen na deze domper.

Ten Hag out betekent ook einde Overmars en Van der Sar, dat is helder.

Maar dan blijft wederom de grootste rat ongeschonden die de grondlegger is van de huidige ellende en het schofferen van Johan Cruijff: Hennie Henrichs.

Kan een heel vervelend seizoen gaan worden met deze torenhoge verwachtingen, grote aankopen, flinterdun vertrouwen in de trainer en zoveel op het spel voor directie.

Hopen op een ommekeer. Dinsdag volle steun, op naar de CL.

12-08-2018 00:03

vak114 +5544

Hennie Hitler,de smerigste schoft van allemaal.

12-08-2018 00:34

Tufono +4195

Dit verlies is te wijten aan ten Hag. Waarom deze opstelling, ik zelf was verrast! Maar jij dacht o het is maar Heracles! Maar met voetbal moet je nooit je tegenstander onderschatten. Eric ten Hag, waar heb jij het vak geleerd, voetbal is ook psychologie en mentaliteit! Zag je niet wat Heracles aan het doen was, zij hebben heel goed naar de kwetsbaarheid van Ajax gekeken dit onder de noemer van arrogantie en we winnen wel! Je wint niet zomaar, je moet knokken, maar na Luik moest je dit toch begrijpen Eric! Waarom kon Ajax na de 0-1 wel opeens 200% renderen, was dat alleen om de supporters te paaien? Schei uit Eric, als je geen Ajax hart hebt, laat de eer aan je zelf en ga weer terug naar Utrecht! We hebben dit verlies aan jou te danken, na 5 minuten had je al moeten ingrijpen, dit noemen ze een wedstrijd aanvoelen, ik voelde al nattigheid! Ik moet eerlijk bekennen, je hebt mij sinds je aanstelling bij geen enkele wedstrijd en oefenwedstrijden niet overtuigd! Wie nog in jou vertrouwen heeft zou ik als een helderziende moeten bestempelen als we kampioen worden, de beker winnen en de CL halen of ver in de EL komen!

11-08-2018 23:45

Ajax95Duivendrecht +24166

Ajax moet echt zo snel mogelijk van dat verschrikkelijke systeem met de punt naar voren af. Dat 4-2-3-1 is echt de stoorzender voor ons positiespel. Zowel in balbezit als uit balbezit.

Aan de bal kun je namelijk veel minder makkelijk driehoekjes vormen, doorcombineren en het 3e-man-principe toepassen dan bij de punt naar achteren. 4-2-3-1 is zo'n ongelooflijk statische formatie. Uit balbezit ben je bovendien zeer kwetsbaar in de omschakeling, omdat je te weinig restbezetting hebt in de as. Waardoor andere spelers (vaak de backs) die gaten moeten gaan dichtlopen en de flanken ineens open komen te liggen. Vandaar dat je bij de punt naar voren eigenlijk vanzelf wel naar achteren wordt gedwongen, wat je zowel in de uitwedstrijd tegen Sturm Graz als tegen Luik duidelijk kon zien. En vandaag zag je het ook weer op momenten.

Ten Hag moet heel snel weer terug gaan switchen naar de punt naar achteren, dus met een 6. Je brengt daarmee veel meer balans in je elftal en je gaat er zowel aanvallend als verdedigend op vooruit.

Tadic---Huntelaar---Ziyech/Neres
------Frenkie------Van de Beek-------
------------------Blind----------------------
Tagliafico-Wöber-De Ligt-Mazraoui
Onana

Als hij tegen Luik weer niet met een 6 gaat spelen, mag het wat mij betreft afgelopen zijn met Ten Hag. Dan wil hij het blijkbaar niet inzien.

11-08-2018 23:30

KlasseLasse +4

het was weer ouderwets om te janken leek nergens op!
donny weer gewoon op de bank bakte er ook geen kloot van!
ze creeren zoals al 2 jaar helemaal niks en die paar kansjes die je hebt doen ze geen kut mee
iedereen hypt ajax weer maar psv word lachend kampioen!
dit ajax toont ook niet dat ze kampioen willen worden

11-08-2018 23:29

Lagasj +2905

Sar en Overmars zijn verantwoordelijk voor de aanstelling van deze oetlul.
Onmiddellijk ontslag van alledrie is noodzakelijk om niet weer een rampjaar tegemoet te gaan.
Ik zeg dit al drie dagen na de aanstelling van deze clown en blijf het zeggen.
NU handelen RVC !
Niet morgen of na dinsdag ontslag maar NU.

11-08-2018 23:27

marco1972mb +0

Het was weer niks vandaag...…

En Utrecht heeft zich zoals elk jaar weer laten zien als favoriete tegenstander voor pisvee

11-08-2018 23:23

NouriVandeBeek +7

Gewoon weer puntje naar achteren zou ik zeggen, want hoe de organisatie nou staat is belabberd. Die gaten zijn hinderlijk.

11-08-2018 23:20

Raoul14 +3092

Het is eigenlijk te krankzinnig voor woorden dat er een echte Ajax trainer thuis op de bank zit, terwijl wij een parodie voor de groep hebben staan.

11-08-2018 23:14

LezDeBoer +566

Alleen Ajax weet dat weer te flikken

12-08-2018 00:43

niquedegraaff +5292

Tip de Politie over die EmondTrebel. Dan moet AjaxShowTime zijn gegevens afgeven en kan hij (of zij), vanwege de bedreigende uitspraken nog voortijdig van zijn bed worden gelicht met een vet stadion verbod en worden uitgesloten voor de wedstrijd. Je bent al lang niet anoniem meer op internet. Ook niet onder een schuilnaam.

11-08-2018 23:13

Oliveira +0

Het zal wel een 12 jarige zijn met een kleine pik en een grote waffel. Hij zal wel 100 kleuren schijten als ineens de politie op z'n stoep staat.

11-08-2018 23:15

niquedegraaff +5292

Ik heb er zojuist een melding van gemaakt via het meldformulier van de Politie. AjaxShowTime heeft zijn reacties echter verborgen. Ik heb er screenshots van. Hopelijk zijn ze niet permanent verwijderd uit de database en bevatten ze een IP-Adres.

11-08-2018 23:48

3sterren +20205

Vorig jaar zag de directie al naar zeven weken dat Keizer tekort kwam om Ajax naar een hoger plan te tillen. Nu zien zij het na zeven maanden nog niet dat Ten Hag Ajax richting de afgrond aan het duwen is. Zowel financieel als sportief. Want Overmars zal wel snel een paar paniekaankopen gaan doen om zijn hachje veilig te stellen en vervolgens stelt Ten Hag hen niet op. Wat een goochelaar is die vent. Zelf zag ik al na zeven minuten, dat Ten Hag niet bij Ajax zou passen.

11-08-2018 23:10

Oliveira +0

Ajax heeft flink geld betaald om hem te halen dus ze zijn min of meer verplicht om hem dan ook te gebruiken. Ajax had beter een andere trainer kunnen aanstellen.

11-08-2018 23:13

3sterren +20205

Liever ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.
Dus nu ontslaan die man, voordat wij weer een seizoen met lege handen komen te staan ...

11-08-2018 23:18

Oliveira +0

Die overbetaalde sukkels zijn ook niet zonder blaam. Ze moeten eens trainen om echt een team te worden en veel meer motivatie moeten hebben en gedreven moeten zijn om alles te winnen. 1 ding hebben alle wereldspelers in gemeen: ze willen alleen maar winnen in welke wedstrijd dan ook voor wel doel dan ook. Ik zie dit bijna niet terug met deze spelers.

11-08-2018 23:22

Maus1978 +223

Ik word hier zo schijt-, tyfusmoe van....werkelijk waar. Heb je eindelijk een topselectie vanaf dag 1, laat je je in eigen huis weer als een stelletje f$%^ ing losers de kaas van het brood eten. Lekker weer vanaf het begin achter de feiten (lees : die kutlampies) aankakken. Wat moet er dan in godsnaam nog gebeuren willen die gasten eindelijk eens een keer gaan presteren ?! En achteraf weer die obligate kutteksten: "we waren niet scherp genoeg...Dit mag niet gebeuren...we moeten hiervan leren" etc. Donder toch een eind op!

11-08-2018 22:59

LezDeBoer +566

Het verschil dat is bij PSV iedereen op de juiste plek staat en in z’n kracht speelt. Bij ons moet de trainer altijd weer “de trainer” uithangen

11-08-2018 22:54

Bramzel +3568

Het duurt wel lang voordat AS ingrijpt.

11-08-2018 22:48

Oliveira +0

AS wordt gerund door vrijwilligers en stagiairs. Het gaat waarschijnlijk tot maandag duren voordat er iets aangedaan wordt.

11-08-2018 23:00

RayJordaan +6854

Tja iedereen maar kwekken dat Ajax het wel even zou doen, ondertussen wordt Utrecht helemaal tureluurs gespeeld door onze vrienden uit Eindhoven.. Daar zie je wel buitenspelers en backs met diepte in hun spel, en geen trechterformatie...

11-08-2018 22:41

Oliveira +0

Ik hoop dat het goed komt met die steward.

11-08-2018 22:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.