Fluminense neemt Giovanni per direct over van Ajax

door Thijs Zwagerman 117

Bron Ajax Showtime

Fluminense neemt Giovanni per direct over van Ajax

door Thijs Zwagerman 117

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft per direct afscheid genomen van Giovanni. De Braziliaan, die behoorde tot de selectie van Jong Ajax, vervolgt zijn loopbaan bij Fluminense. Ajax heeft het vertrek van Giovanni nog niet gemeld, maar de middenvelder annex aanvaller is door Fluminense al officieel gepresenteerd.

Of Ajax een transfersom ontvangt voor Giovanni is niet bekend. De rechtspoot had bij Ajax nog een contract tot medio 2024, maar kwam bij Jong Ajax nauwelijks aan spelen toe. Afgelopen seizoen werd Giovanni door Ajax een halfjaar verhuurd aan Telstar. Voor die club was hij in de Keuken Kampioen Divisie goed voor twee doelpunten en drie assists in zestien wedstrijden.

Sinds zijn terugkeer naar Ajax verbeterde het perspectief van Giovanni echter niet. De creatieveling is dan ook blij met zijn stap naar Fluminense en daarmee een terugkeer naar zijn vaderland. ‘Ik ben erg blij om dit shirt te dragen. Ik wilde terug naar Brazilië om dichter bij mijn familie te zijn. Toen ik het voorstel van Fluminense ontving, dacht ik geen twee keer na en besloot ik om te komen. Bij Fluminense krijg ik de kans om te werken met een geweldige coach, die van jonge spelers houdt. Ik hoop mij hier goed te ontwikkelen en hier veel prijzen te winnen.’

Teleurstellende Ajax-periode

De periode van Giovanni bij Ajax is teleurstellend verlopen. Het talent kwam in 2019 met veel ophef over van Santos, dat recht meende te hebben op een transfersom. Giovanni en Ajax waren er echter van overtuigd dat de speler transfervrij was, waardoor Ajax slechts een opleidingsvergoeding hoefde te betalen. Ajax werd in het gelijk gesteld, maar door de ontstane situatie kwam Giovanni maandenlang niet in actie en arriveerde hij zonder wedstrijdritme in Amsterdam. Na de moeizame start wist Giovanni, die in Brazilië te boek stond als één van de grootste talenten van zijn generatie, zich vervolgens nooit te ontpoppen. Dit seizoen kwam hij tot slechts 68 minuten voor Jong Ajax, verdeeld over vijf invalbeurten.

Lees meer over:
Plaats reactie

FelixGassenlicht +8980

Ik denk dat alleen Eriksen, Toby, Jan, Nico, Martinez en Antony door de beugel kunnen. Wat een verspilling allemaal. De successen van de laatste jaren dankzij de slimme Overmars en een geweldige trainer verbloemen veel.

03-01-2023 15:48

DrFootball +15152

Scheelt toch ook weer ruim 400 euro aan salaris voor een speler van 20+ en van buiten de EU.

Echter het blijft zonde dat een dergelijk groot talent niet tot volle wasdom is gekomen in 1 van de beste opleidingen in de wereld.

03-01-2023 14:28

xstaniox +15173

En dan te bedenken dat ze hem een groter talent vonden dan Antony.

03-01-2023 13:49

Sampaoli +39261

Weet nog dat ik extreem hyped was voor deze transfer, hij was bij Brazilië U15 en U17 écht goed. Maar omdat hij transfer wilde afdwingen meer dan een jaar niet competitief getraind en/of gespeeld, dan gaat het snel achteruit op die leeftijd. Nooit aan kunnen pikken, beste oplossing voor beide partijen dus.

03-01-2023 10:53

RijkdeGooier +2878

Toch zie je steeds dat dit soort talentjes uit Zuid-Amerika het niet halen bij Ajax en dat zegt wel iets over de manier hoe ze begeleid worden. Er wordt misschien te weinig rekening gehouden met het grote culturele verschil en de vaak grote achterstand in sociale ontwikkeling. Ook het klimaat werkt gewoon niet mee. Het is wat dat betreft beter voor ze in Portugal of Spanje, ook wat betreft de taal.

03-01-2023 08:23

MrGreen +1715

Allemaal aannames. Zou ook gewoon kunnen zijn (aanname) dat de jongen niet zo goed was, als eerst werd gedacht.

03-01-2023 09:34

Opperhoofd +12663

Lijkt mij ook het meest logisch.

03-01-2023 09:48

RijkdeGooier +2878

Natuurlijk kan dat zo zijn, maar ik heb het niet alleen over deze jongen

03-01-2023 10:24

brullie +7047

Zonde van deze hele jonge speler. Het ziet er naar uit dat hij nooit goed in zijn vel zat en zijn familie mist.

03-01-2023 06:50

Denswillegeon7 +1547

Hoe is het eigenlijk met daramy?

03-01-2023 01:53

Ozymandias +159568

Die schijnt (zo is mij door Denen verteld) na een zwak begin waarom sommige fans zich afvroegen wat Ajax in godsnaam met hem had gedaan weer helemaal terug in vorm te zijn gekomen.

03-01-2023 10:03

Matzet +5418

Toch ook wel bijzonder dat de eerste keus Sulemana bij Rennes ook geen potten kan breken. In totaal zo’n 450 minuten gemaakt, verdeeld over 16 wedstrijden met 1 doelpunt en 2 assists.

03-01-2023 13:05

Ozymandias +159568

Van Sulemana vind ik dat nog vreemder. Die leekt echt op een enorm talent in Denemarken. Dat lijkt me echt een kwestie van een ongelukkige combinatie tussen speler en club. Het zou me verbazen als hij niet straks ergens anders helemaal opleeft.

03-01-2023 19:56

Denswillegeon7 +1547

Hij heeft daar wel therier en doku als concurrentie dat zijn niet de minste

04-01-2023 13:02

Henkjanklaas +20661

Zie reactie 4bier. Natuurlijk kan niet alles raak zijn maar we kijken naar een soort doorgangshuis uitzendbureau aan spelers die niet slagen….

05-01-2023 13:48

PH2BOT +40494

"Slaap Edje slaap..daar buiten loopt een schaap...een schaap met wihhette voetjes......WORDT EENS WAKKER LULHANNES!!!!!

03-01-2023 01:21

Juichtoon +32669

Edwin plus Marc was samen drie. Zonder Marc nog geen een ...

03-01-2023 22:09

ShiekTakTiek +5989

Ajax is aan het doorselecteren dat is een goed teken. Daarnaast de afgelopen seizoenen is er veel bijgekomen wanneer spelers weggingen, ik verwacht nu niet veel anders. Echter moet je wel snel schakelen voor jongens als Danilo en Varela etc. Die zijn zeer gewild en voor veel clubs nu nog haalbaar, is maar niet wie met het beste plan komt en perspectief qua Europees voetbal bv. Zodra Benfica die Fernandez heeft verkocht aan Chelsea gaan ze de buitencategorie talenten weer ophalen.

Ik zie Danilo direct daarheen gaan wanneer Fernandez rond is. En wij komen straks aanzetten met Koopmeiners ipv Alvarez.

03-01-2023 01:13

AlexIbarra +19293

Echt een leuk voetballertje waarvan ik me altijd al afvroeg of hij zijn skills ook in iets productiefs kon omzetten.
Had hem graag zien slagen maar voor zover ik kon zien heeft hij hier nooit lekker in zn vel gezeten. Eerder het omgekeerde.

03-01-2023 00:18

Soccerskins v2 +43417

Ondertussen heeft Ajax zelf nog niks gemeld over een vertrek van Giovanni maar heeft Vd Sar wel een mooie compilatie van zijn recente vakantie naar Mexico geplaatst op instagram. Dit is echt gewoon Ajax op dit moment. De hele club staat in brand, de transfermarkt gaat open en de algemeen directeur gaat naar Mexico.

02-01-2023 23:38

Sjaakvaak +26608

Ajax hoeft hier niet direct melding van te maken. Is ook een totaal nietszeggende transfer, gewoon wat oud ijzer waar we gelukkig vanaf weten te komen.

De transfermarkt is pas net open dus niet zo erg dat Van der Sar zijn kerstvakantie in Mexico doorbracht. Je hebt het hele jaar door voetbal, omsloten door een transferperiode in de winter en eentje in de zomer. Volgens jouw logica zou hij dus nooit op vakantie mogen. Wat een rancune.

03-01-2023 04:38

Henkjanklaas +20661

Ja directeur van Ajax ben je 24/7. In crisis en daar verkeren we momenteel in ga je niet met je kont op een ver strand liggen. Hiermee geef je een totaal verkeerd signaal af. Ik mag toch hopen dat ze achter de schermen al lang met diverse spelers bezig zijn maar we horen niks muv een keeper en dat is niet eens eerste prio.

03-01-2023 08:57

Soccerskins v2 +43417

Giovanni is gewoon een contractspeler die met veel bombarie is binnengehaald. En ik zeg totaal niet dat Edwin nooit vakantie mag pakken, maar kies je moment wat beter uit. Het is crisis bij Ajax.

03-01-2023 09:22

MrGreen +1715

Wat een gelul. Hij is op vakantie, op het moment dat alles op z’n gat ligt. Dan mag Edje ook prima ff op z’n gat liggen. Die 7 dagen gaan het verschil niet maken

03-01-2023 09:36

Soccerskins v2 +43417

Als je denkt dat er een week voor het openen van de transferperiode niks te doen is begrijp je erg weinig van voetbal. Had je vakantie dan in het begin van de WK brake gepakt. Er zouden de afgelopen weken aardig wat voorbereidingen getroffen moeten zijn, maar ik krijg het idee dat Ajax helemaal niks doet.

03-01-2023 09:41

MrGreen +1715

We zijn het niet met elkaar eens, dus ik snap er niets van.

03-01-2023 10:01

Soccerskins v2 +43417

Je snapt er niets van als je denkt dat een week voor de transferperiode alles nog op zijn gat ligt. Je mag het best een goed idee vinden van Edwin om dan op vakantie kan gaan, daar zijn we het dan niet over eens.

03-01-2023 11:37

Meersche Held +26

Misschien hebben ze in Mexico ook Wifi.

03-01-2023 12:13

Soccerskins v2 +43417

Dat blijkt. Edwin heeft een mooie compilatie van zijn vakantie gepost op instagram

03-01-2023 12:15

Henkjanklaas +20661

We vragen ons NU maar één ding af: wanneer komen de echte versterkingen voor het eerste ?
Ik lees alleen maar acties mbt een keeper ! Dat is wel de laagste prio op dit moment.
We hebben dringend behoefte aan steengoeie verdedigers zeker wat op het middenveld en rechts voorin helemaal !
Waar blijven ze ? Want zo worden we geen kampioen en zal de broekriem zelfs moeten worden aangehaald als we daardoor CL voetbal gaan missen en de opponenten zelfs Feye ja sterker gaan maken. Actie willen we zien en wel deze week nog.

02-01-2023 23:22

mokum_1980 +728

De hele europese top was te laat bij dit " talent " maar ajax was de gehele europese top te snel af, zo n verhaaltje was het zeker......

02-01-2023 23:10

Cruijffiaann +2958

Leeft die Delgado eigenlijk nog?

02-01-2023 23:07

fc Barcelona_ke +19255

Tuurlijk maar hij zal niet definitief overnemen denk ik. Laatst weken raak hij zijn plek steeds verder

02-01-2023 23:11

411 +2879

Jammer, was een prachtige gok... next

02-01-2023 23:03

4bier +31367

Er is zo ongelofelijk veel tering rommel gehaald de laatste jaren. Ajax lijkt wel een uitzendbureau.

Delgado, Jensen, Danilo, Pierie, Mendez, Kuhn, Johnsen, Bande, Daramy, Gorter, Andersen, Thethani, Solomons, Hengelman, Pasquali, Kotarski, Krul, Giovanni, Ylätupa. Brandes, Rasmussen, Hlynsson kunnen hier waarschijnlijk ook nog bij. Dan noem ik de miskopen bij 1 niet eens.

02-01-2023 22:50

Ozymandias +159568

Ajax wil blijkbaar niet alleen het Bayern maar ook het Chelsea van de Eredivisie zijn. De RvC zou een verbod moeten opleggen op het aantrekken niet Nederlandssprekende talenten van onder de achttien. Er loopt meer dan genoeg toptalent in Nederland en Vlaanderen rond.

02-01-2023 22:52

4bier +31367

Pijnlijk genoeg wel. Opleiden voor Nac of Ajax Cape Town.

02-01-2023 22:53

fc Barcelona_ke +19255

Ajax moet benfica volgen! Die Portugese club haalt fatsoenlijke talenten binnen!
Op dit moment moet je varela alcaraz farias gabriel zabarnyi en paar dinamo zagreb doorpakken. Breedte sterke elftal moet je naartoe. Niet spelers 16 tot 18 die net/nog niet debuteren en meteen in jonge elftallen instromen

02-01-2023 23:16

Ozymandias +159568

Benfica schiet ook met hagel en trekt ook veel middelmaat aan. Ze verkopen die middelmaat alleen snel weer door, vaak zonder een verlies (zoals Overmars ook goed in is).

03-01-2023 00:06

PH2BOT +40494

Marin? MalleJan?

03-01-2023 01:25

MrGreen +1715

Met deze redenatie zouden talenten als bijv Eriksen dus niet meer binnengehaald mogen worden. Dat lijkt me niet wenselijk.
Meerdere van de namen hierboven stonden te boek als toptalenten. Dat ze niet slagen, betekent niet dat je het niet moet proberen toch?

03-01-2023 09:39

Ozymandias +159568

Inderdaad, je loopt één keer per zo’n 20 jaar een Eriksen mis maar bespaart daarmee vele mislukte transfers die het imago van de club schaden en eigen jeugd in de weg lopen. Daarbij (en nog belangrijker) is het niet netjes om kinderen zo te misbruiken terwijl je weet dat een transfer naar Ajax waarschijnlijk niet goed voor ze is.

03-01-2023 10:00

MrGreen +1715

Ik ben de lijst op transfermarkt even doorgelopen, maar inderdaad. Bijna geen enkel buitenlands talent wat van de jeugdopleiding het eerste haalt en ook daadwerkelijk doorbreekt. In de afgelopen 20 jaar alleen Eriksen en Alderweireld. Verder geen toppers gehad die niet van Nederlandse (of Marrokaanse) afkomst waren

03-01-2023 10:19

DrFootball +15152

Aan de andere kant is Idumbo misschien wel de 1 vd beste van de opleiding op dit moment. Daarnaast is ook Faberski aardig begonnen. Bounida is nog lastig te zeggen, omdat hij weinig heeft kunnen spelen. Echter ik ben het eens dat je bij voorkeur geen buitenlandse jeugdspelers haalt.

03-01-2023 18:51

Ozymandias +159568

Idumbo, Faberski en Bounida doen het goed maar Hlynsson begon ook goed in de jeugd, Fischer deed het goed in de jeugd, Johnson deed het goed bij Jong Ajax, etc., etc.. De weg naar het eerst is voor Idumbo, Faberski en Bounida nog héél lang.

03-01-2023 18:53

xstaniox +15173

Zitten echt wel grote talenten tussen hoor. Maar om de een of andere reden lukt het bij Ajax dan nooit.
Denk dat als al die spelers bij hun vorige club waren gebleven, er nu echt wel een paar op (sub)topniveau waren geweest.

02-01-2023 23:04

Sportvolgert +40714

Helemaal eens, ik snap dat niet alles raak is. We hebben natuurlijk ook echt top aankopen gehad. Maar dit lijkt meer van niet geschoten is altijd mis.

02-01-2023 23:13

thelordjoshua +10641

Gorter Rasmussen en Hlynnson zijn geen troep. Rasmussen is een hele bijzondere maar leidt onder deens syndroom. Hlynnson gewoon degelijke speler niets denderend. Gorter potentieel eht wel prima keeper

03-01-2023 00:46

PH2BOT +40494

...met vooral dank aan die 1-manszaak van Marcus Dickpic.

03-01-2023 01:23

Artemio +32157

De top talenten vanuit Brazilië komen niet naar Ajax.
Ajax moet sowieso zorgen dat het de beste voetballers van Nederlandse komaf opleidt en daarbij kijkt naar andere delen van Zuid Amerika.

02-01-2023 22:47

Ozymandias +159568

In tegenstelling tot Neres en Antony werd Giovanni nou juist wel als een van de absolute toptalenten van zijn lichting gezien. Hij heeft alleen als zestienjarige zijn ontwikkeling verpest door zijn hoofd op hol te laten brengen door buitenlandse clubs en zijn zaakwaarnemers.

02-01-2023 22:49

Artemio +32157

Als Ajax zijnde moet je daarmee geluk hebben, maar het was wel een veeg teken dat hij transfervrij is vertrokken bij Santos en ik kan mij niet herinneren dat hij in de belangstelling heeft gestaan bij andere topclubs.
De beste markt voor Ajax blijft Nederland. Daar moet het niet moeilijk zijn om de beste voetballers aan te trekken en op te leiden.
Het scouten in Zuid Amerika moet daarbij op aan sluiten.

Ajax is nu een handelshuis.

02-01-2023 22:57

Moooo +3981

Technisch vaardig is hij wel komt body, loopvermogen, kracht en snelheid te kort voor als buitenspeler te spelen.

Als CAM moet je meer vuile meters maken en daar ligt zijn kracht niet.

02-01-2023 23:07

DrFootball +15152

Ook zo'n jongen waar het talent van af spatte en die het enorm goed deed in de Braziliaanse jeugdelftallen. Was volgens mij zelfs aanvoerder. Echter in een andere cultuur het niet kunnen waarmaken wat er qua potentie inzit. Doodzonde, maar helaas mislukken 80% van alle aankopen.

02-01-2023 22:38

Talentje020 +20069

Jammer dat het er bij ons niet is uitgekomen, ik hoop dat hij in Brazilië zijn spelvreugde weer weet te vinden, soms komt het potentieel er gewoon niet uit door omstandigheden, dat kan je niet alleen Ajax verwijten

02-01-2023 22:07

OwenStevenDalberg +27551

Misschien, en in ieder geval voor hem te hopen, de 'nieuwe Filipe'. Via een omweg toch in de Europese top terecht komen.

02-01-2023 21:59

BillSplate +9721

Dat zou mooi zijn voor hem. Jammer dat het er niet uitgekomen is bij ons.

02-01-2023 22:41

burwatti +14349

Ah daarom was Sarremans dus Brazilië 🤪

02-01-2023 21:45

JaapStam +137569

Hoe is het met onze grote vriend Kerlon???!!!

02-01-2023 21:41

Henk de Vries +11134

Dolfinarium

02-01-2023 21:48

JaapStam +137569

Giovanni wie???!!!

02-01-2023 21:40

thajax +7423

Zonde dat beloftes vaak ook niet uitkomen.
Met hem en hopelijk ook Jensen kan Ajax wel weer wat doorselecteren

02-01-2023 21:33

Sportvolgert +40714

Weinig positief nieuws de laatste maanden met betrekking tot onze club. Waardeloos.

02-01-2023 21:31

en88ajaxfan +2125

Jawel hoor. Er wordt door geselecteerd.

02-01-2023 21:32

Sportvolgert +40714

Ja maar niet op de belangrijkste positie. Naar wat je zegt klopt. Als je echter middelmaat, een sanchez bijvoorbeeld, aantrekt voor enorme bedragen, daar kan je niet op doorselecteren.

02-01-2023 21:38

Intec2.0 +12430

Het gaat ook wel heel makkelijk allemaal spelers komen van een ander continent worden gelijk met grond gelijk gemaakt. Zit 2,5 maand bij Ajax. Dat het allemaal niet best hoef je niemand uit te leggen.

02-01-2023 22:07

Nr.10 +111508

Dit is toch geen slecht bericht? Dit is gewoon een jongen die al meer dan drie jaar moeite heeft om aan te haken bij Jong Ajax. Het houdt een keer op, niet elke speler waarvan op een gegeven moment een keer gedacht wordt dat hij een groot talent is, haalt het ook. En sommigen pas met een omweg. Irritant dat mensen dan altijd maar doen alsof de club wel iets fout moet doen omdat ooit is geconstateerd dat zo’n speler toen ie 16 of 17 veel talent had.

02-01-2023 21:37

Sportvolgert +40714

Van die jongens breken er veel te weinig door. Dolberg, fisher maar daarna kan ik er zo geen opnoemen.

02-01-2023 21:40

Nr.10 +111508

Domburg en Fisher kunnen ook niet zoveel in het eerste gespeeld hebben, want die heb ik in elk geval nooit gezien en ik kijk alles van Ajax 1.

02-01-2023 21:42

Sportvolgert +40714

Ja autocorrectie, bedoelde dolberg. Aangepast.

02-01-2023 22:05

Breuk +25324

Haha lekker man

02-01-2023 22:51

AjaxHoorn +32989

Was buitencategorie op 10. Speelt vervolgens bijna 2 jaar niet of nauwelijks en wat denkt Ajax? Laten we die jongen op linksbuiten neer zetten. Dat werkt vast.

02-01-2023 21:29

trodat4030 +97098

Doen ze letterlijk met ALLE tienen, behalve de types Klaassen, de dravers die voetballend weinig toevoegen.

02-01-2023 21:58

Ozymandias +159568

Hlynsson, Idumbo, Peters en O'Neil (de '10'en van Jong Ajax, de u18 en u17) zijn allemaal geen dravers. Hlynsson is ook geen topper in de kleine ruimte maar hij is eerder iemand die loopvermogen te kort komt dan een loper. Tegenwoordig is het probleem meer een te kort aan talentvolle buitenspelers waardoor talentvolle '10'en als buitenspelers worden gebruikt dan dat ze geen creatieve '10'en willen een daar lopers neerzetten.

02-01-2023 22:34

AjaxHoorn +32989

Het irriteert mij enorm, want sommigen zijn duidelijk geen buitenspelers. Muzambo is bv nog echt sneller dan een Unuvar. Unuvar is een redelijke buitenspeler maar buitencategorie 10.

02-01-2023 22:44

Steffenhagen +37945

Ik heb m vaak zien spelen en ik ben wat directer dan sommigen hier : kan er weinig van . Totaal ongeschikt voor betaald voetbal . Mislukte zelfs bij Telstar

02-01-2023 21:28

DeKenner +9375

Fijn voor Ajax en voor die jongen dat hij weg is. Ajax heeft stiekem een hoop overbodige spelers op de loonlijst (gehad). Fijn dat er zo ook aan de onderkant schoon schip wordt gemaakt.

02-01-2023 21:16

Web +178830

Ik hoop dat ze het eens leren
Spelers mag je best jong aantrekken, maar laat ze aub in eigen omgeving door groeien
De praktijk geeft aan dat dit niet werkt
Je ziet het niet alleen bij Ajax
Uitzonderingen zijn er wel, maar te weing

02-01-2023 21:05

Ozymandias +159568

Giovanni werd in Brazilië als een enorm talent gezien en doordat ze daar zoveel enome talenten voorbij zien komen is het niet zo alsof ze elke speler met een beetje talent overhypen. Maar ja, bijna twee seizoenen (en door Covid zelfs nog meer) zonder wedstrijden en een seizoen zonder groepstrainingen is op die leeftijd (16-18) natuurlijk een ontwikkelingskiller...

02-01-2023 21:03

Dolblij +45456

Hopelijk leeft hij bij Fluminense weer op. Jammer dat hij bij Ajax niet uit de verf is gekomen.

02-01-2023 21:03

RobDAZ +2726

Eerlijk gezegd nooit van gehoord en gelezen..

02-01-2023 21:03

jerryisthename +31936

Dat kan gebeuren als je fan van AZ bent, RobD. 😁

02-01-2023 21:51

Web +178830

Spelers die het niet laten zien hoe pijnlijk ook, al heeft het veel geld gekost
Afscheid van nemen
Beter voor de speler en Ajax

02-01-2023 21:00

AFCAjaxMidNineties +12756

Weer zo'n pareltje dat met veel bombarie kwam maar gebakken lucht bleek. Succespercentage van dit soort jonkies die overkomen van verre ligt bijzonder laag.

02-01-2023 20:50

mvdk +44271 moderator

Al kostte hij alleen een opleidingsvergoeding. Het was t proberen waard.

02-01-2023 20:56

delphiero +924

Nouja, vanuit Ajax zijn perspectief wel. Maatschappelijk gezien is het minder oké om zo'n jongen uit zijn omgeving te halen. Wij hebben daar zelf kritiek op als een Chelsea of Dortmund het doet maar ondertussen ligt het slagingspercentage van buitenlandse jeugdspelers bij ons ook bedroevend laag.

02-01-2023 21:39

mvdk +44271 moderator

Achteraf is altijd makkelijk. Deze jongen stond destijds gewoon als groot talent te boek in Brazilië, dus zo gek was deze move destijds niet. Het pakte niet goed uit, maar dat blijft altijd het risico. Totaal ander land, ander cultuur, weer etc. heimwee, er kan van alles meespelen. Achteraf zijn we allemaal slimmer 😀 Santos was in iedergeval absoluut niet blij dat hij vertrok en dat zal niet voor niks zijn. Het komt er niet altijd uit...


Maar de jeugdscouting kan best een tandje omhoog inderdaad. Een nieuwe Eriksen of Vertonghen zou wel weer eens leuk zijn.

02-01-2023 23:23

mvdk +44271 moderator

Als je dan toch contact met Fluminense hebt kun je ook Andre proberen. 21 jarige verdedigende middenvelder.

02-01-2023 20:48

Rockanje23 +37109

Ajax doet hetzelfde als wat de Engelse clubs jarenlang massaal deden. Schieten met hagel op buitenlandse jeugdspelers in de hoop het schip met goud binnen te halen. 99 % mislukt jammerlijk. Met goed en slim scouten heeft dit natuurlijk niks te maken.

02-01-2023 20:47

Rikkie66 +22850

Incomming please...veel te rustig. Enige die er nu nog uit mag is die kale 🙏

02-01-2023 20:44

FlyingDutchMan +17316

#Schroder out?

02-01-2023 21:07

HendrikAjax +16897

Mag Magallan ook niet weg?

02-01-2023 21:10

Rikkie66 +22850

Wie 😇

02-01-2023 21:52

Tommyshelby +129665

Santos heeft echt een geweldige opleiding, jammer dat hij en Danilo tegenvielen. Blijf die opleiding in de gaten houden.

02-01-2023 20:42

Slang3 +46046

Voor een jeugdspeler, helemaal voor een buitenlandse, heeft Danilo naar behoren gedaan

02-01-2023 21:03

Tommyshelby +129665

Ja, hadden hem na dat Twente jaar moeten verkopen, was toen best veel waard. In de beker nog wel z’n waarde gehad.

02-01-2023 21:06

HendrikAjax +16897

Waarschijnlijk de meest succesvolle buitenlandse jeugdspeler van de afgelopen 5,6,7 jaar. Wat opzich zelf ook wel iets zegt over hoe succesvol het halen van buitenlandse jeugdspelers is.

02-01-2023 21:13

Suarez16_ +9301

Het is toch wel erg triest gesteld met al die buitenlandse talentjes de afgelopen jaren. Giovanni, Kjaer, Rasmussen, Jensen, die 2 Hongaren, Pasquali, etc. allemaal leuke voetballers, maar echt niet veel beter dan wat er rond liep. Hoop dat Ajax langzaam hiervan af gaat stappen. Opzich niks mis met het scouten van die spelers, maar sinds Eriksen/Fischer is er echt niks meer doorgebroken op Dolberg na.

02-01-2023 20:39

eros +4817

Fischer begon leuk, maar is ook niet bepaald geslaagd

02-01-2023 20:40

Soccerskins v2 +43417

Ik heb wel meer vertrouwen in de buitenlandse talenten die nu in de jeugd spelen. Idumbo is de MVP van de jeugdopleiding en maakt een fantastische indruk en Faberski doet het ook erg goed in zijn eerste wedstrijden. Bounida heeft een minder flitsende start maar die jongen is ook enorm talentvol en laat dat bij vlagen zien.

02-01-2023 20:44

leverworst +1271

Idumbo Muzambo is eindelijk weer eens een schot in de roos. Fantastische speler.

02-01-2023 20:53

jeffoajaxfan1 +1382

You win some you lose some

Kon niet aarden kan best wel weer ergens opbloeien in de toekomst

02-01-2023 20:38

insectenverdelg +23512

was zeer benieuwd toen hij Kwam. Piet visser vond hem zelfs een groter talent dan Antony. Helaas heeft hij het echt nooit laten zien. Dus hem laten gaan is meer dan logisch.

02-01-2023 20:38

NeeI +107933

Was toen een spraakmakende transfer. Had heel wat *voeten in de aarde. Helaas toch behoorlijk teleurstellend geweest.

02-01-2023 20:38

JTajax +10718

Is ook lastig voetballen met aarde in je voeten.

02-01-2023 21:03

4bier +31367

Wat een topscouting weer!

02-01-2023 20:38

YRGI +32964

Met talenten is het altijd meer geluk dan wijsheid. Ontwikkeling kan op elk moment stagneren.

02-01-2023 20:44

Libero +19199

Van buitenlandse talenten weet je dat de kans op falen groot is. Deze jongen had ook nog eens een jaar alleen getraind.

03-01-2023 10:28

fc Barcelona_ke +19255

Ajax deed hem veel moeite naar amsterdam halen. Ik dacht dat hij binnen jaar echt vlammen bij eerste elftal. Hij is blijkbaar veel moeite met onze jong Ajax-niveau. Ik hoop dat hij in Brazilië weer veel plezier krijgt en toekomst gaat ze alsnog schitteren in Europa.

02-01-2023 20:37

eros +4817

Vooraf leek dit een nieuwe voltreffer als je de berichten mocht geloven. Achteraf heeft hij denk ik nog een broer met dezelfde naam.

02-01-2023 20:36

Keizer +30232

Toen ie kwam had ik hoge verwachtingen. Geen idee waarom. Maar vind dit toch jammer dat het niks geworden is.

02-01-2023 20:35

Soccerskins v2 +43417

Hij stond bekend als een enorm talent en was de aanvoerder van Brazilië o17 als ik me niet vergis. Natuurlijk heb je dan hoge verwachtingen, helaas heeft hij te lang stilgestaan op een cruciale leeftijd.

02-01-2023 20:37

Keizer +30232

Ok dat wist ik niet moet je nagaan ;) zonde wel.

02-01-2023 20:44

Libero +19199

Hij mocht door die perikelen, eerst omdat hij niet wilde tekenen en toen zijn flirt met Ajax niet eens meetrainen, volgens mij een jaarlang of zo.

03-01-2023 10:26

arantes12345 +2321

Helaas heb ik bij deze jongen echt nooit gedacht dat hij ook maar een kans had op Ajax 1. Zonde

02-01-2023 20:34
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.