Fischer lijkt bij A-selectie te blijven

door Sjoerd Valkering 57

Fischer lijkt bij A-selectie te blijven

door Sjoerd Valkering 57

Laatst geüpdatet

De kans is groot dat Viktor Fischer ook na de wedstrijd tegen PSV bij de A-selectie blijft. Na het duel om de Johan Cruijff-schaal gaat Frank de Boer zijn selectie terugbrengen na 18 á 19 man. Fischer lijkt echter geen slachtoffer te worden. Dat laat De Boer al tussen neus en lippen doorschemeren in de Voetbal International. 'Wat goed is komt snel', zegt de trainer over het talent. 'En Viktor is goed. Als hij zich op deze manier blijft doorontwikkelen, zou het stom zijn hem niet bij de A-selectie te houden.'

Ook ploeggenoot Lasse Schöne is erg positief over de jonge Deen. 'Ik speel nu een paar weken met hem samen en het is een absoluut talent. Viktor is heel technisch, hij heeft scorend vermogen en durft zijn acties te maken. Daar kan Ajax nog een hoop plezier aan gaan beleven.'

Fischer zou Lorenzo Ebecilio al in de pikorde voorbij zijn gestreefd. Het terugbrengen van de selectie naar minder dan twintig spelers behoort tot de filosofie van Johan Cruijff. Volgens de legende heb je dan altijd meer spelers die tevreden zijn (11 stuks) dan spelers die teleurgesteld zijn (de bankzitters). Dat zei hij tijdens de Focus Conference in juni in Breukelen. (foto: AFDB.nl/Big T)

Lees meer over:
Plaats reactie

Maniche +0

Hoeplijk durft Frank het aan met Fisher en Eriksen te spelen..
Misschien moet Anita voor Alderweireld en daardoor Ajax op papier met 3 verdedigers en 1 voorstopper

Dan moeten de backs wel meer meeverdedigen, maar gelukkig hebben Bolisessen en van Rhijn meer verdedigende capaciteiten dan Greg.

26-07-2012 12:53

RafaelvdVaart +0

Van Rhijn is te vergelijken met Van der Wiel qua sterke en zwakke punten.

Ook verdedigend wat kwetsbaar maar gelukkig snel en wendbaar. Aanvallend is hij een tikje minder dan Gregory.

Die slaapmomentjes hebben ze ook beide. Lijken qua spel echt heel veel op elkaar. Dus zeggen dat Van Rhijn beter kan verdedigen zou echt onzin zijn.

27-07-2012 14:56

maxh +6

Goede zaak! Veel laten spelen dit seizoen, maakt een stormachtige ontwikkeling mee!

26-07-2012 11:57

jolano +0

Ik geniet iedere keer van hem als hij speelt, toch moeten ze niet te overhaast doen, vanwege blesure of te wel dat andere clubs achter hem aan gaan. Die moeten we toch een paar seizoenen bij ajax zien te houden. of nog meer.

26-07-2012 08:55

RobertoStrife +2

Mooi zo, erg goede speler!

25-07-2012 20:09

goblinmaster +16

Soms irriteer ik me kapot aan die domme logica van Cruijff. Meneer kan makkelijk rekenen,bij een selectie van 18 zijn 11 spelers tevreden dat is inderdaad procentueel gezien een grotere "tevreden dichtheid". Maar als je dan door gaat rekenen kun je beter maar 11 spelers in je selectie hebben, dan is 100% tevreden.
Doe mij maar een trainingsselectie met 22, dan kun je gewoon oefenwedstrijden spelen,.of is dat té lógisjh?

25-07-2012 17:17

Cello +52979 moderator

Wat jij waarschijnlijk niet doorhebt is dat bij de selectie het hele jaar door steeds spelers van Jong Ajax en de A1 meedoen op trainingen. dat rouleert een beetje, zodat iedereen al aan het grotere werk kan snuffelen, zoals ze dat dan noemen.
Dus het zal bijna altijd zo zijn dat er wel meer op het trainingsveld staan.
Het feit dat De Boer zijn selectie tot 18-19 terugbrengt heeft dan ook vrijwel alleen te maken met de wedstrijdselectie, spelers die je dan een bepaalde zekerheid geeft, zodat ze nagenoeg weten waar ze aan toe zijn.

25-07-2012 17:28

goblinmaster +16

Uhuh,. dat heb ik wel door.Ik heb geen account hier omdat ik niet op let XD
Hoe kan je dat niet "doorhebben", kom op dat gebeurt bij alle clubs. (Was dat echt n serieuze vraag of is het meer n semi denigrerende opmerking omdat ik zei dat ik me wel eens irriteer aan Cruijff ;P )

..Maar een wedstrijdselectie heeft toch gelementair al 11+bank.Dus als dat wordt bedoelt is het helemaal een zinloze opmerking.
Daarnaast zijn er zo vaak blessures dat daar continu speling in zit. Zo'n Ebecilio die voorbij gestreefd zou zijn door Fischer gaat dan de ene keer er wel bij horen en dan weer niet.
Als ik zo'n speler was zou ik het fijner vinden binnen een groep van bijvoorbeeld 25 man te zitten, dan telkens wel en niet in die 18 man zitten.Volgens mij verleg je dan het "probleem". Je selectie is toch zo groot als dat nodig is zou ik zeggen. Maar idd op de training is het voor de jonkies leuk dat ze erbij zitten. Dat mes snijdt dus aan twee kanten.

Voorbeeld,. (Zeer hypothetisch haha) Iniesta komt naar Ajax, ,dan gaat Fischer maar weer naar het 2de omdat er dan 19 poppetjes zijn. Terwijl hij er wel klaar voor is,.dat zou toch stom zijn.

25-07-2012 20:01

Erwtenpeller04 +0

Aan wie was je laatste berichtje gericht DDDD?

Ik ga geen uitspraken doen over wie er beter was dan wie en op welke leeftijd. Je zult toch altijd zien dat jonge talenten met vallen en opstaan steeds beter worden. Eriksen vond ik ook niet op zijn toppen van z'n kunnen spelen afgelopen seizoen. Ik ben ervan overtuigd dat hij nog stukken beter kan. Hij beschikt gelukkig over voldoende zelfreflectie, waardoor hij dat zelf ook inziet. Sowieso voorzichtig zijn met voorspellingen doen over spelers. Zo was ik er vorig jaar aan het begin van het seizoen van overtuigd dat Serero een betere speler zou worden dan Eriksen, dankzij zijn gave om de bal altijd één keer te raken. Echter ben ik er ook achter gekomen dat ik iets te opportunistisch geweest ben, en dat hij nog een lange weg te gaan heeft. Feit is dat hij natuurlijk ook nog hartstikke jong is. Ik hoop dat ook hij z'n kansen kan gaan pakken aankomend seizoen!

25-07-2012 17:03

Erwtenpeller04 +0

In de NextGen series, afgelopen jaar, stak hij er al met kop & schouders bovenuit. Je hoort positieve geluiden van zijn medespelers bij Ajax1, dat hij geweldig talent heeft. Plus zijn optreden tegen Celtic was niet mals. Zijn prestaties spreken wel in zijn voordeel, de beste man kan een aardig balletje trappen. Gewoon voor de leeuwen gooien die jongen, hij zal menig defensie in Nederland kapot spelen met zijn slimme spel, ben ik van overtuigd.

25-07-2012 16:33

Pantheon +938

In de finale heeft hij niets gebracht, was bijna onzichtbaar.
Ben het met je eens dat hij goede wedstrijden heeft gespeeld, zeker tegen Liverpool was hij verreweg de beste, maar hij was zeker miet standaard de topper ;)

25-07-2012 17:12

Cello +52979 moderator

Er zullen altijd en overal wel spelers zijn die eens wat minder spelen, dan ook 'onzichtbaar' genoemd worden.
Dat gebeurt zelfs bij de allerbesten.
Vorig seizoen ook wel eens wedstrijden van Barça gezien en ook Milan, waarin je dan Messi niet veel ziet of Ibrahimovic weinig ziet...
Het zal Fischer dus ook heus wel overkomen bij Ajax 1 dat het een middag/avond eens wat minder loopt...
Dan horen de anderen het te doen en kan De Boer altijd nog wisselen als ie het in de gaten heeft.... Ik zie het dus ook niet als een probleem als het dus eens voorkomt dat een speler zogenaamd 'onzichtbaar' is.

25-07-2012 17:33

Pantheon +938

Het is voor mij alles behalve een probleem. Was een reactie op iemand die verkondigde dat hij standaard de topper bij de A1 was tijdens de next gen ;)

25-07-2012 18:31

Erwtenpeller04 +0

Van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, zag het er erg veelbelovend uit. Geweldig inzicht en kan zowel links als rechts uit de voeten. Ik denk dat we met jongens als Sulejmani, Lukoki & Fischer best wat mogelijkheden hebben met ons drukke programma. Vraag me alleen af wat ze met zijn contract doen, dat loopt per 1 juli nog 2 jaar door. 1 goed seizoen en hij loopt aan het einde van 't seizoen voor een appel en een ei de deur uit..

25-07-2012 16:03

Erwtenpeller04 +0

Van wat ik tot nu toe van hem gezien heb, zag het er erg veelbelovend uit. Geweldig inzicht en kan zowel links als rechts uit de voeten. Ik denk dat we met jongens als Sulejmani, Lukoki & Fischer best wat mogelijkheden hebben met ons drukke programma. Vraag me alleen af wat ze met zijn contract doen, dat loopt per 1 juli nog 2 jaar door. 1 goed seizoen en hij loopt aan het einde van 't seizoen voor een appel en een ei de deur uit..

25-07-2012 15:52

henwildie +1

18-19 man is weinig. Enoh lijkt eerste slachtoffer te worden. Ozbilliz, lukoki, ebecillio, serero, koppers, ligeon, veltman, denswil zullen de volgende worden. Ajax 1 mag dan vol feestvarkens zitten, gezelligheid bij jong ajax zal ver te zoeken zijn met alle oorwormen.

25-07-2012 15:45

Cello +52979 moderator

Ookal is het niet 100% zeker een feit, maar toch maakt dit nieuws me een beetje blij vandaag.
Zou het geweldig vinden als De Boer hem erbij laat....kan zo maar dé verrassing van het komende seizoen worden en geeft De Boer weer een extra optie, waardoor je bij rouleren misschien wel helemaal niets kwa kwaliteit hoeft in te leveren...misschien zelfs sterker wordt.
Blijft wel oppassen, dat je deze jongen natuurlijk niet overbelast.....maar dat zal wel goedkomen.

25-07-2012 15:25

ambtenaar +23

Voor me gevoel is Fischer al verder dan eriksen was op die leeftijd.

25-07-2012 14:44

Davez +0

Precies wat ik dacht

25-07-2012 14:49

BigDaddy84 +0

Opvallend dat veel mensen Klaassen niet noemen. Die zie ik toch graag bij de selectie blijven. Daarnaast ben ik het met sommige posts eens dat een selectie van 18-19 man erg lastig is met de groep spelers die nu aanwezig zijn. Zeker omdat bepaalde jonkies de belofte hebben gekregen om bij de selectie te blijven. Ik ben in ieder geval heel nieuwsgierig!

25-07-2012 14:26

flierefluiter +1

Behalve Boerrigter (en miss Sulejmani, maar daar zijn de meningen erg over verdeeld) heb je eigenlijk geen vedette buitenspelers, dus is het veel simpeler om daar tussen te komen voor een talent als Fischer.

Klaassen moet concurreren met Eriksen, De Jong, Janssen, Schone en Serero. Das wel ff andere koek. Maarja Eriksen zal volgend jaar wrs wel vertrekken en Theo misschien ook, dan komen zijn kansen wel.

25-07-2012 14:53

DDDD +0

offtopic: Eidur Gudjohnsen is transfervrij.... Misschien als 2e spits halen? Hij wil veel salaris inleveren en ondanks dat hij miljoenen kan verdienen bij olievoetbalclubs geeft hij de voorkeur aan Ajax! Daarbij heeft hij zo'n beetje bij alle topclubs in de wereld gespeeld!

25-07-2012 14:25

Hwb +1478

Alle topclubs in de wereld? Barcelona en Chelsea.
Zie in hem geen toegevoegde waarde, heeft zijn klasse al lang verloren.
Sinds zijn vertrek bij Barca nauwelijks nog niveau gehaald en bovendien net zwaar geblesseerd geweest.

25-07-2012 14:31

DDDD +0

Dat is idd misschien een beetje overdreven.... Veel grote clubs had ik beter kunnen zeggen.

25-07-2012 14:41

TonyH +0

We hebben trouwens Serero ook nog. Die is misschien nog wel beter dan Schöne. Zou Ajax trouwens ook nog op zoek zijn naar een 2e spits?

25-07-2012 13:57

Hwb +1478

Met 18-19 spelers in de selectie, wordt Jong Ajax waarschijnlijk wel heel vol.

25-07-2012 13:52

Vinc-ajacied +4

Verwacht dat dit de selectie wordt:

Vermeer, Cillessen, VD Hart

Van Rhijn, Alderweireld, Blind, Denswil, Boilesen, nieuwe CV

Eriksen, Anita, Schone, Janssen, Enoh, Siem

Sulejmani, Boerrigter, Fischer, Sigthorsson, Sana

Hierbij ga ik uit van t vertrek van Greg en het feit dat Siem id spits gaat bij uitvallen Siggie.

25-07-2012 13:15

mrbig +0

Met deze selectie moet je gewoon kampioen kunnen worden hoor.

25-07-2012 14:04

RicoChet +0

FISCHER MOET BIJ D A SELECTIE BLIJVEN !

25-07-2012 12:12

superjood +76

Mijn selectie;

Keeper: vermeer, cillessen

Verdediging: van rhijn, greg (als hij blijft), toby, blind, denswil, dijks, boilesen.

Mid: eriksen, janssen, anita, de jong, enoh

Aanval: sightorson, fischer, boerigter,sulejmani, sana

25-07-2012 12:07

Philipms96 +0

Je hebt 3 keepers nodig en Schone zal zeker bij selectie zitten. Klaassen trouwens ook.

25-07-2012 12:26

robert R. +2

Dit zou mijn selectie zijn:

Vermeer, Cillessen, v/d Hart

V.Rhijn, Alderweireld, Blind, Dijks, Denswill, Veltman.

Anita, Janssen, Schone, De Jong, Eriksen, Enoh

Sulejmani, Sigthorsson, Sana, Boerrigter, Ozbilliz, Fischer

Boilesen rustig brengen bij Jong Ajax en in september weer met het 1ste mee laten doen.

25-07-2012 11:58

anti-devries +0

en dan verwacht je dat vd Wiel verkocht is want zo niet dan gaat hij gewoon heel wat wedstrijdjes erin staan

25-07-2012 12:08

robert R. +2

Ja ik verwacht dat Greg weggaat

25-07-2012 12:09

TonyH +0

Als je zo de selectie ziet mis je eigenlijk alleen nog een ervaren verdediger...

25-07-2012 12:08

freddyk +0

Idd. Alle andere linies zitten vol ervaring en talent. verdediging is tot nu toe alleen talent. Goede verdediger erbij en we worden weer landskampioen. Dat PSV wordt nooit een team, dat gaat ze kosten!

25-07-2012 12:16

Sxndxr +0

Ja, lijkt me een hele degelijke selectie. Nu nog een ervaren verdediger erbij. Dan zou Veltman afvallen.

Ik ga er ook vanuit dat Greg nog zijn transfer krijgt.

25-07-2012 12:16

Sxndxr +0

Gezien de afgelopen wedstrijden zou dat inderdaad de juiste keuze zijn! Zijn kans gaat er dit seizoen zeker komen. Toch zou ik ook graag nog een stukje ervaring binnen deze 18-19 man zien!

Wie denken jullie dat tot de definitieve A-selectie behoren?, wie er nog verhuurd of verkocht gaan worden en wie er bij Jong Ajax blijft als er blessures zijn binnen de A-selectie?

25-07-2012 11:57

Linaatje04 +0

Verstandige keuze. Als hij zich zo door ontwikkelt wordt het een grote. Met zijn talent is hij een jongen die iets teweeg kan brengen in het elftal, en voor creativiteit kan zorgen. Leuke linkerflank heb je dan met Boilesen - Eriksen - Fisher :)

25-07-2012 11:53

vdvaart8 +0

Mooi zo! Boerrighter is fit (laten we daar vanuit gaan) dus die speelt op links!

Kan Fischer in de beker en lekker invallen af en toe helemaal prima ;-)

25-07-2012 11:46

Daantje Makkes +1

Fischer voor Ebecilio!

25-07-2012 11:44

AFCA19 +0

nou nou, ebecilio heeft nog altijd meer laten zien dan sulejmani en ozbiliz. Ebecilio kan je er beter bij houden. Hij moet nog veel leren maar je kan niet ontkennen dat hij ook mooie dingen heeft gedaan.

25-07-2012 12:04

Daantje Makkes +1

Ebecilio heeft ooit een valse hattrick gemaakt tegen Roda JC maar dat is ook het enige, zijn krediet is zo goed als verlopen.. Je kan hem nu niet opstellen omdat hij ook mooie dingen heeft gedaan, je moet realistisch blijven en de speler opstellen die wat toevoegt, Fischer voegt dat ene extra toe wat Ebecilio juist mist

25-07-2012 12:08

TonyH +0

Ja dat ben ik wel met je eens. Ebecilio speelt heel wisselvallig. Sulejmani is veel beslissender en laat in de Champions League altijd zien het niveau aan te kunnen..

25-07-2012 12:10

Daantje Makkes +1

Ja, met Sulejmani is het ook een apart verhaal.. Ik ben ook meer een voorstander van Sulejmani op de linkerkant maar die positie is ook al overvol bezet

25-07-2012 12:13

TonyH +0

Ja dat heb ik ook wel. Daarom had ik graag Narsingh zien komen. Kan Boerrigter rustig aan doen en Sulejmani (tijdelijk) op links

25-07-2012 13:55

Daantje Makkes +1

Inderdaad maar nu kunnen we ons focussen op wat we in huis hebben met Boerrigter, Sulejmani, Fischer, Özbiliz, Ebecilio en Sana

25-07-2012 14:00

TonyH +0

Ja dat ben ik wel met je eens. Ebecilio speelt heel wisselvallig. Sulejmani is veel beslissender en laat in de Champions League altijd zien het niveau aan te kunnen..

25-07-2012 12:17

AFCA19 +0

En zodra Fischer ook een foutje maakt wat hem ongetwijfeld zou overkomen ben jij de eerste die gaat roepen dat hij verhuurd mag worden. Vergeet maar ff voor het gemak die heerlijke assist van Ebe op greg tegen twente uit. Elke blinde vink had die bal hoog voorgegeven of op goal gerost. Hij is niet voor niets doorgestoomd uit de jeugd en speelt niet voor niets bij Ajax 1. Hij is trouwens ook een van de weinige met een heerlijke voorzet en een van de weinige die de achterlijn kan halen. Heb vertrouwen in die jongen.

25-07-2012 13:10

Daantje Makkes +1

Zo, jij bent duidelijk een fan van Ebecilio maar vergeet niet dat je andermans mening ook gewoon te accepteren hebt, dus hier hoef ik verder geen woorden aan vuil te maken

25-07-2012 13:14

AFCA19 +0

Ik ben fan van elke ajaxspeler dus ja ook van ebecilio. En dat ik ieders mening moet respecteren betekend niet dat ik het er mee eens moet zijn. Het is gewoon een feit dat als een jonge speler een paar wedstrijden bij ajax slecht speelt hij direct afgebrand word en rijp is voor een verhuurperiode. Kijk maar naar eriksen. Die kwam, speelde aardig maar toen werden er ineens eisen gesteld en gingen mensen aan hem twijfelen. Hetzelfde gaat ongetwijfeld met fischer gebeuren maar dat moet je als supporter gewoon incalculeren. Ze heten namelijk niet allemaal messi. Dus ebecilio afbranden is leuk maar als ie scoort hoef je ook net hypocriet te juichen. En hetzelfde bij greg. Die jongen heeft in al die jaren gewoon zijn strepen verdiend. Dan mag je als supporter heus wel zeggend dat ie als een natte krant speelt. Maar hou wel in je achterhoofd dat hij het al heeft laten zien en dat we weten waartoe hij in staat is. En laten we wel zijn, hij had eerst suarez voor zich. De laatste jaren staan daar lukoki, ozbiliz, ebecilio, sulejmani etc etc. Hij kan het ook niet in zn eentje.

25-07-2012 19:57

Philipms96 +0

Voor groten deel mee eens maar die voorzet op greg tegen fc twente was niet zo bedoelt. Hij paasde naar Aissati maar was onzuiver en kwam per toeval bij Greg aan. Vanaf Ebecilio's positie kon die nooit de ruimte zien waar Greg naartoe liep.

25-07-2012 14:54

DDDD +0

Dit kan wel eens de verassing van het seizoen zijn!

25-07-2012 11:44

Meyotch +0

misleidende titel zeg!

25-07-2012 11:42

sv +633 admin

aangepast!

25-07-2012 11:43

Goalbeinn_Sigi9 +0

Ik schrok al.. dacht even dat dit om een transfer ging.

Mooi dat hij bij de selectie blijft! Voor mij 2e keus achter Boerrigter op de linkerflank

25-07-2012 11:40
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.