De Lang noemt uitgaande transfers 'hele uitdaging': 'We zijn transparant naar ze'

door Jesse ter Haar 163

Bron Algemeen Dagblad, Voetbal International

De Lang noemt uitgaande transfers 'hele uitdaging': 'We zijn transparant naar ze'

door Jesse ter Haar 163

Bron Algemeen Dagblad, Voetbal International

Laatst geüpdatet

De clubleiding van Ajax heeft enkele moeilijk te volbrengen opdrachten op de agenda staan, zo blijkt uit een verhaal van het Algemeen Dagblad. Het gat tussen de basiself en de reserves moet worden verkleind, maar waar het aantrekken van nieuwe spelers een grote uitdaging blijkt, geldt voor het slijten van overbodige spelers hetzelfde.

'We zijn transparant naar ze', geeft Kelvin de Lang, hoofd scouting van Ajax, aan. Hij sprak tijdens het afgelopen trainingskamp immers met de zaakwaarnemers van reservespelers als Jakov Medic, Gastón Ávila en Anass Salah-Eddine. 'Veel spelers voelen zelf aan of ze wel of niet gaan spelen. Blijven ze, krijgen ze een kans als ze ‘m verdienen. Dit trainingskamp gebruiken we ook om te kijken hoe we grip op deze groep kunnen houden.'

De spelers die tijdens de zomerse transferperiode door Sven Mislintat naar Ajax werden gehaald, zijn voor de Amsterdammers moeilijk om (tijdelijk) elders te stallen. Georges Mikautadze kreeg de mogelijkheid om terug te keren naar FC Metz, maar het spelen voor een derde club binnen één seizoen in competities die gelijklopen is volgens FIFA-reglementen niet toegestaan. 'Een hele uitdaging', noemt De Lang de uitgaande kant van het transferbeleid dan ook.

Tegelijkertijd is het al enige tijd bekend dat Ajax een nieuwe 'zes' aan zijn selectie toe zou willen voegen. De Lang erkent de noodzaak, maar waar een wil is, blijkt toch niet in ieder geval een weg. 'We weten dat de balans in leeftijd ontbreekt en ervaren spelers daarvoor kunnen zorgen, maar de middelen zijn beperkt en zulke spelers liggen niet voor het oprapen', legt Ajax' aanspreekpunt tijdens de winterse transferperiode uit.

Van 't Schip eist focus van Ajacieden

Voor nu is het aan John van 't Schip en zijn technische staf om het maximale uit de huidige spelersgroep te halen. Opperste concentratie bij de spelers is volgens de oefenmeester een vereiste, zo vertelt hij onder meer Voetbal International. 'We weten dat we er honderd procent moeten staan, honderd procent gefocust moeten zijn, dán kunnen we echt goed spelen. Dan kunnen we het gevecht aangaan, ook in de competitie. Maar als we niet honderd procent geven, zijn we kwetsbaar. Dat kunnen we ons dus niet veroorloven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

HStorm +3140

Voelt alsof de minister president weer nieuwe bezuinigingen aankondigd.

09-01-2024 11:18

PetrusKeizer +10739

"We zijn transparant". Nee toch he. Naar de niet bepaald transpirerende spelers, bedoelt U?

09-01-2024 02:22

HJC +8014

Forbes en Sutalo uit de koker van De Lang en zijn bij Man City opgezette poging tot money ball is hij vooralsnog niet erg succesvol geweest .

08-01-2024 19:50

Babangida83 +23867

Wat ik hier tussen de regels door denk te lezen en waar ik van schrik: eigenlijk zegt hij ook dat de ze niet voor zo'n speler willen betalen. Dat zou ik erg kansloos vinden en dan moet Suzanne, Blind & Van Praag even een uitzondering maken op de regel. Juist voor sommige spelers dien je een salariaal een uitzondering te maken in mijn beleving. Want die spelers heb je nodig en anders verlies je gewoon de concurrentiestrijd.

Spelers als Tadic & Blind waren goud waard in 2018. Ziyech wat mij betreft de opkomende man die ook dat niveau werd. Voor de Ligt en De Jong hetzelfde verhaal.
De fout werd gemaakt om dat soort salarissen ook aan spelers als Klaassen, Promes en Berghuis te gaan geven. Die dragen het team niet en zijn sowieso kwalitatief niet van gewenst niveau.

Vervolgens dient er wel een exit-strategie te zijn met oude spelers. Want de Tadic van 32 is niet dezelfde Tadic als hij 35 is. Daar zal over nagedacht moeten worden. Maar als je veel minder oude spelers met een megasalaris hebt, dan vormen ze financieel ook veel minder een probleem, als het wat minder gaat. Dus er zal sowieso meer in kwaliteit gedacht moeten worden dan in kwantiteit. En daarom ben ik ook fel tegen de aankoop van De Roon.

08-01-2024 11:05

Balgevoel +30849

De vergelijking met Blind en Tadic kan je nu toch niet maken? Welke spelers met, nou, vooruit, de helft van hun kwaliteiten, zitten op Ajax, de Conference League en strijden om plekkie vier of vijf te wachten? Ik zou deze transferperiode lekker achterover leunen en alleen in actie komen als de zaakwaarnemer van Ziyech belt. Steek dat geld van een eventuele huursom voor een 'ervaren' (maar waarschijnlijk ook bank- of zelfs tribunezittende en niet-fitte) middenvelder maar in een fitnesstrainer die dat lamlendige elftal van ons eens écht fit krijgt.

08-01-2024 17:05

Babangida83 +23867

Eigenlijk ben ik dat wel met je eens, wat betreft die middenvelder. Je hebt me overgehaald. Enige wat me aan het twijfelen brengt is dat we weten dat zo'n jong elftal sturing nodig heeft ín het veld. En het liefst heb je dan iemand in de as of achterin staan, maar Tadic kon het ook als linksbuiten. Blind en Tadic hebben daar een hele belangrijke rol in gespeeld, toen ze op de top van hun kunnen waren. Als je iemand als Ziyech kunt krijgen, zou dat al heel wat kunnen doen. De vraag bij hem is wél zijn fitheid. Dus je kunt er niet van tevoren al je geld op inzetten.

Ik begrijp je comment over de vergelijking met Blind en Tadic niet, denk ik.

08-01-2024 20:42

Balgevoel +30849

Wat ik bedoel is: Tadic en Blind waren spelers van de buitencategorie voor Ajax, een perfecte match voor het elftal van toen, waar bloed, zweet, tijd, geduld én een sloot geld voor nodig waren, om ze uiteindelijk binnen te halen. Geen van beiden was, met alle respect, een 'afdankertje', allebei top- en topfit en ze kwamen omdat Ajax een goed verhaal had, perspectief op Champions League en er binnen de club een wind van 'nieuw elan' waaide. Zonder tijd, geld, een 'complete' (bestuurlijke) organisatie zou ik het niet aandurven om voor waarschijnlijk alsnog teveel geld nóg meer vermoedelijk niet topfitte middelmaat aan te trekken. Henderson of Ziyech zou natuurlijk een ander verhaal zijn.

10-01-2024 14:08

B2tob4 +12078

Rolo zegt@: Toch knap dat sommigen hier nog steeds Steijn de schuld geven van de selectie die er nu staat.

Het issue is niet de selectie, maar de wijze waarop je met deze selectie van Ajax omgaat en laat spelen. Talloze clubs in de ED hebben/hadden een beduidend mindere selectie maar wisten toch van faalcoach Steijn te winnen. Dat had alles met Steijn's onkunde m.b.t. tactiek, veldspel en hoe je team laten spelen te maken.

08-01-2024 10:32

B2tob4 +12078

Volgens van het Schip is opperste concentratie bij de spelers volgens de oefenmeester een vereiste. Heb eerder het idee dat elke wedstrijd 100% inzet van bepaalde spelers een beter idee is. Als je in sommige wedstrijden de lichaamshouding ziet van bepaalde spelers, twijfel je sterk of zij die 100% wel elke wedstrijd geven...! Daarnaast is het goed om als staf niet meer te experimenteren met een speler als Martha op de linksback plaats. Het is logisch om jeugd de kans te geven, maar dan moeten ze ook wel het vereiste niveau hebben om in Ajax 1 te kunnen voetballen, Martha heeft dat zeker (nog) niet...!

08-01-2024 10:18

Mv9494 +16624

Avila is echt een parodie op een verdediger.

08-01-2024 09:09

Balgevoel +30849

Die jongen is én geen linksback, voelt vanaf moment één dat er ronduit cynisch naar z'n komst gekeken wordt (exorbitant transferbedrag, Mislintat), zal zich verre van thuis voelen en dan hebben we het nog niet eens over de logische aanpassingsperiode die de meeste Zuid-Amerikanen nu eenmaal nodig hebben. Het is begrijpelijk hoor, dat je dit schrijft, en extra verleidelijk in de situatie waarin Ajax verkeert, maar ik heb hier nog nooit spelers zo snel afgeschreven zien worden als in de afgelopen vier maanden. Natuurlijk is het dramatisch wat Avila heeft laten zien, maar ik denk dat het nog nooit zó moeilijk geweest is om je staande te houden bij Ajax als nu het geval is.

08-01-2024 10:58

PetrusKeizer +10739

Hij kwam van Antwerp, dat is een colombiaanse club. Tja, dan kost het Avila als argrintaan wel ff tijd om z aan te passen... 😂

09-01-2024 02:26

VichoWazig +3446

Voor wat betreft de ervaring zou ik toch maar eerst eens in de eredivisie kijken. Daar kun je redelijk goedkoop 1 a 2 wat ‘oudere’ spelers halen. Ze hebben niet het niveau om Ajax dan echt weer naar de top te helpen, maar wel om het team dit jaar wat constanter te maken. Een Namli, Schone of Thomas kan gewoon best nuttig zijn op dit moment. Dan kijken we in de zomer wel weer verder.

08-01-2024 08:41

suarez30 +361

Dus je wil spelers halen voor 6 maanden en dan weer weg doen. We zijn geen ballenbak van ikea. Jezus man

08-01-2024 10:48

VichoWazig +3446

Dat heb ik nergens gezegd en bedoel ik ook niet. Niet gelijk uit je panty scheuren dus.
Ik denk dat Schone na dit jaar stopt, dus die zou inderdaad voor 6 maanden zijn. Daarna heb je echter wel wat aan hem in de rest van je organisatie.
Thomas is een harde werker en kan de komende 3 jaar nog als reserve erg handig zijn, zoals Toornstra dat voor Feyenoord is geweest.
Namli is een creatievere speler die openingen ziet. Op dit moment heeft behalve Berghuis geen enkele speler die capaciteiten.

Ik verwacht dat komende zomer we niet ineens 2 ervaren middenvelders kunnen aantrekken van topniveau en daarnaast ook nog een creatieve 10 en rechtsbuiten kunnen oppikken ergens. We moeten realistisch zijn en de komende 4 jaar zitten we gewoon nog met een matig elftal. Dan zijn de gasten die ik net noem heel waardevol, want ze zijn goedkoop, halen iedere week een standaard niveau (zakken niet door t ijs, zoals jonkies) en nemen waarschijnlijk wel genoegen met een reserveplek.

08-01-2024 16:32

Sense of.H +5436

Hoe dan ook Avilla en gaaei de stoorzenders per direct laten vertrekken.

08-01-2024 06:03

lexy88 +8818

Hoezo is Gaaei een stoorzender? Is volgens mij één van de hardst trainende selectieleden

08-01-2024 07:16

Capocapo +12001

Dit nieuws komt uit je duim?

08-01-2024 07:20

Ferd +38436

Medic wist vantevoren dat hij een back-up zou zijn. Zijn zaakwaarnemer moet dan ook niet zeuren.

08-01-2024 03:28

joao_bento_rolf_fernando +241

Maar Sutalo blijkt alles behalve beter. Dus ik zou dan ook proberen meer minuten te krijgen.

08-01-2024 08:18

FrancescosRavioli +15193

Medic heeft de draaicirkel van een containerschip. Een slechtere versie van Botteghin. Maar dan 20 jaar.

09-01-2024 13:26

Ferd +38436

Sutalo is in alles beter.

12-01-2024 07:30

Cello +52926 moderator

Natuurlijk worden de uitgaande transfers een hele uitdaging vanwege de bekende regel dat een speler niet voor 3 clubs in één seizoen mag uitkomen. Wel te verstaan, clubs in gelijk lopende seizoenen (zoals veelal dus in bijna heel Europa).

Daar het ook een probleem gaat zijn om spelers aan te trekken, dat had ik al in de afgelopen maanden gezegd. Van de spelers, waarin Ajax interesse heeft, moet je nog maar zien of de clubs van die spelers bereid zijn om die betreffende speler(s) te laten gaan. Of de spelers zelf een overstap halverwege een seizoen wel zien zitten òf dat spelers bereid zullen zijn om op huurbasis een half seizoen te komen opdraven. En....... als dat allemaal met 'ja' beantwoord kan worden dat is het dus de vraag hoeveel Ajax beschikbaar heeft om betreffende speler(s) te laten komen. Koop of huur.
Vooral wbt koop is de vraag wat het beschikbare budget is, dat Lenderink beschikbaar stelt (en nee, zij zal niet bepalen dan welke speler wel en welke speler niet mag komen wat sommige maar al te graag schijnen te denken). Zij zal alleen op de rem trappen als mogelijk het beschikbare budget overschreden gaat worden en derhalve ligt het dus aan de technische mensen om zo goed mogelijk binnen het budget te gaan shoppen.
Maar als het budget te laag blijkt te zijn, iig te laag om aan alle wensen te kunnen voldoen dan zal Lenderink dus ook verkopen eisen voordat er meer budget vrijgemaakt kan worden. En dat laatste vinden wij als achterban natuurlijk heel vervelend, maar mensen, hoe vervelend het ook is....dat is wel haar taak binnen Ajax. Zij houdt de financiën in de gaten, niets meer en niets minder.
Dus ja.... hoe verrot en enorm vervelend óók ik het zal vinden als een speler dan niet kan komen..... ik kan het wel begrijpen als zij dan op de rem gaat staan. Ja zelfs als óók ik vind, dat je misschien een wat groter risico mag en misschien moet nemen om sportief er weer op vooruit te gaan. Maar ik kan onmogelijk boos worden op Lenderink, omdat zij haar werk doet. En zoals ik het van buitenaf kan bekijken, doet ze dat toch echt goed!. Ookal vind ik het niet altijd leuk.

Dus al met al. De technisch verantwoordelijken zullen heel slim en goed met het beschikbare budget moeten omgaan. En de kans dat deze transferperiode misschien niemand komt (op 6 bijvoorbeeld) is dan ook levensgroot als er niet voldoende budget is om echt die gewenste speler aan te trekken. En dan heb ik idd liever geen speler als een speler, die je eigenlijk niet wilt en vaak dan ook niet goed genoeg zal blijken te zijn. Dan liever wel die speler die je echt wilt hebben in de zomer transferwindow.

08-01-2024 02:51

Aurelius1 +19703

Had nog nooit van deze De Lang gehoord. Weer een risky zaak om iemand zonder trackrecord als TD het aan- en verloopbeleid te laten doen. Haalt ie echter één goede speler in de winterstop, dan heeft ie het al beter gedaan dan Hamstra en Mislintat, die geen één goede speler wisten te halen.

08-01-2024 01:49

Ferd +38436

wat maakt het uit, je kunt vast wel ergens een onderzoekje vinden op internet en dat uit z'n verband trekken waardoor je kunt stellen dat een TD helemaal geen invloed heeft, net als een trainer.

08-01-2024 03:29

Aurelius1 +19703

Weer zo'n bijgelovige die gelooft dat een trainer met een toverstafje of wonderspreuk spelers beter kan maken, lol.

En nee, die kun je niet vinden. Wel tientallen onderzoeken die aangeven dat wat jij gelooft, dat een trainer met een goochelaarsmantel en een tovenaarshoed op spelers beter kan maken, niet bestaat. Het is een fabeltje kerel, Sinterklaas bestaat niet.

08-01-2024 04:18

Ferd +38436

Ik ben tenminste niet zo'n domme struisvogel die ontkent dat een trainer van invloed is. Een trainer die de tactiek bepaald, die bepaalde spelers wel of niet opstelt. Dat zou volgens jou, en de volledig uit verband getrokken conclusies, allemaal niet uitmaken.

Sinterklaas bestaat niet nee, trainers die invloed hebben op het team wel.

08-01-2024 05:19

Aurelius1 +19703

En je bewijs is... je onderbuik, dikke duim en hersenpinsels.

08-01-2024 05:43

1Zlatan +5134

Vermoeiend kind ben jij

08-01-2024 08:55

FrancescosRavioli +15193

Volgens jouw theorie maakt het niet uit of je Schreuder, Steijn, Bosz, Advocaat
Nagelsmann of Ancelotti voor de groep zet?

09-01-2024 13:27

Aurelius1 +19703

Nee, niet volgens mijn theorie. Die vergissing maken mensen hier steeds, alsof ik degene zou zijn die dat verzint. Het is empirisch bewezen dat een trainer geen effect heeft op de resultaten. Dan maakt het inderdaad niet uit of je iemand uit de hoofdklasse pakt of een trainer uit het topvoetbal, want de prestaties worden bepaald door de kwaliteit van de spelersgroep. 'Een trainer is zo goed als z'n materiaal', een uitspraak die we al sinds oudsher kunnen, is bewezen waar.

09-01-2024 13:58

Ferd +38436

jouw bewijs is een onderzoekje dat je volledig verkeerd interpreteert en dan met oogkleppen op maar doordramt terwijl iedereen je uitlacht

12-01-2024 07:27

Aurelius1 +19703

Ik hou je niet tegen om dom te willen blijven. Als jij dom en stupide wilt blijven, en wilt blijven geloven dat van't Schip het verschil maakt en meer effect op de resultaten heeft dan Steijn, dan moet je dat vooral blijven doen.

12-01-2024 07:46

Babangida83 +23867

Als hij niets doet, heeft hij het al beter gedaan dan zijn voorgangers ;-)

Soms is het net zoals met de politiek. Bij er een demissionair kabinet floreert de economie. Zo is het met een voetbalelftal ook vaak.

08-01-2024 13:10

Talentje020 +19883

Andere clubs zijn ook niet achterlijk, die wachten tot de laatste dagen van de transfermarkt, de spelers die Ajax van de hand wilt doen zijn niet van geweldig niveau, dus zij weten ook dat als ze maar lang genoeg wachten ze die voor een zacht prijsje kunnen krijgen.

En zo niet blijft het nalatenschap van Mislintat gewoon in Amsterdam rond dolen zonder enig perspectief

08-01-2024 00:22

Indy2 +15254

" ... maar de middelen zijn beperkt en zulke spelers liggen niet voor het oprapen"

Ook onder Mislintat hebben verkopen veel meer geld binnengebracht dan er is uitgegeven. Ajax heeft een groter eigen vermogen dan alle andere Nederlandse clubs tezamen. Het is de hoogste tijd om een gedurfder financieel beleid te gaan voeren.

07-01-2024 23:45

Capocapo +12001

Gedurfder!? Twee zomers op rij ruim 100 miljoen uitgegeven.

08-01-2024 07:22

Indy2 +15254

100 miljoen is erg "gedurfd" als er voor vele tientallen miljoenen meer verkocht wordt.

08-01-2024 10:01

Capocapo +12001

En de cl inkomsten vergeet je ff?

08-01-2024 13:02

Indy2 +15254

En jij vergeet ff alle andere inkomsten en het eigen vermogen van 230+ miljoen?

08-01-2024 16:56

Capocapo +12001

Lees anders de uitspraken van Lang er even op na, er is nauwelijks budget.
230 miljoen eigen vermogen is geen geld dat op de plank ligt

08-01-2024 18:15

Indy2 +15254

Lang gaat niet over de financien en krijgt dat ook maar te horen van Lenderink.
En als het niet op de plank ligt, dan moet er maar eens een forse lening geregeld worden.

08-01-2024 18:33

Capocapo +12001

Dan zal het wel kloppen, aangezien dat de financieel directeur is.

Ik zou wachten op de td en trainer, voor er weer 100 miljoen wordt verbrand. Of gaan we die fout drie keer maken?

08-01-2024 19:08

Indy2 +15254

"... het spelen voor een derde club binnen één seizoen in competities die gelijklopen is volgens FIFA-reglementen niet toegestaan. 'Een hele uitdaging', noemt De Lang de uitgaande kant van het transferbeleid dan ook."

Dit kan ik niet volgen. De FIFA staat het niet toe. Klaar. Hoezo is dit dan "een hele uitdaging"?

07-01-2024 23:35

BillSplate +9693

Het mag niet in de Europese competities las ik, maar MLS en Saoedi blijven dan gewoon opties. Of de Argentijnse competitie in Avila’s geval.

08-01-2024 00:42

Ferd +38436

omdat deze spelers wel in Azie en de MLS mogen spelen.

08-01-2024 03:29

mvdk +43849 moderator

Laten we maar hopen dat een Forbs toch nog zijn vorm vind en Mannsverk een hele goede blijkt te zijn.

07-01-2024 23:13

trodat4030 +96471

Denk je echt dat vorm t probleem is bij Forbs?

07-01-2024 23:16

Aurelius1 +19703

Natuurlijk is het geen vorm. Jongen mist overzicht en finesse aan de bal. Iedereen die onder Mislintat is gehaald moet verkocht worden. Alleen Akpom kan blijven als derde spits.

08-01-2024 01:51

AFCRick +11610

Voor een derde spits is hij te duur. Het beste is om van de zomer afscheid van hem te nemen.

08-01-2024 05:47

Babangida83 +23867

Ik vond hem in het begin beter dan nu. Hij komt wat onstuimig over, dat is waar hij nog stappen in kan zetten. Zijn beheersing over de bal is beter, dan je in eerste instantie zou vermoeden. Zijn snelheid zorgt er wel voor dat dit af en toe slecht uitziet. En overzicht heeft hij soms wel en soms niet. Nu lijkt me dat je het niet half kunt hebben, dus dan kies je af en toe gewoon slecht, maar heb je wel overzicht.

08-01-2024 13:39

Rockanje23 +37016

Spelers die nu al weten dat ze weg mogen/moeten zullen ongetwijfeld héél gemotiveerd zijn de komende maanden.

07-01-2024 22:53

Rolo +13643

Toch knap dat sommigen hier nog steeds Steijn de schuld geven van de selectie die er nu staat.

H2 en Mislintat hebben in twee jaar tijd meer dan 200 miljoen kunnen spenderen. En kijk eens waar we mee opgezadeld zitten....

Dat het bij Steijn niet liep was duidelijk. Maar om hem verantwoordelijk te houden voor de invulling van deze selectie is absurd.

Loop het rijtje met aankopen van de laatste twee seizoenen eens na en bedenk eens aan wie tot op heden daar echt van geslaagd is.

07-01-2024 22:44

Aurelius1 +19703

Een trainer die geen zeggenschap had in de aankopen is nooit verantwoordelijk voor de kwaliteit van de selectie. Supporters hebben echter een scapegoat nodig. Ff lekker rammen op een kop van jut. Daarna wordt een trainer ontslagen, want het bestuur kan de druk niet aan en gaat voor eigen lijfsbehoud. Het heeft verder niets met de werkelijke stand van zaken te maken, puur met het kalmeren van de onderbuik van supporters. Anders zijn ze bereid de gehele Arena kort en klein te slaan.

08-01-2024 01:54

Ferd +38436

Steijn is niet schuldig aan de selectie, ik zie dat ook niemand beweren. Steijn is wel schuldig aan de conditioneel zwakke staat van de selectie, en aan de waardeloze start van Ajax door zijn voortdurende gewissel, zijn warrige tactiek en het onder de bus gooien van collega's en spelers.

08-01-2024 03:31

Rolo +13643

Dan lees alle comments maar eens goed waar Steijn wel en niet verantwoordelijk voor wordt gehouden.

08-01-2024 08:31

Ferd +38436

niemand houdt Steijn verantwoordelijk voor de selectie. Iedereen weet dat de selectie het werk was van Mislintat. Steijn wordt wel verantwoordelijk gehouden voor de slechte sfeer in de selectie en het slechte spel, terecht overigens.

12-01-2024 07:30

Rolo +13643

Dan lees nog maar eens goed overal terug. Overal waar iets niet deugde werd Steijn verantwoordelijk gehouden. Het wisselbeleid snap ik wel als je zelf zo voor de bus wordt gegooid door Mislintat als het allemaal klopt wat er overal gezegd en geschreven wordt.

Maar precies dat, wat er gezegd en geschreven wordt. De waarheid zal ergens in het midden liggen.

12-01-2024 08:20

Ferd +38436

lees maar goed terug, overal werd Mislintat verantwoordelijk gehouden voor de kwaliteit van de selectie.

Voor de bus gooien, dat deed vooral Steijn, niet Mislintat. Steijn gooide met zijn geklaag Mislintat en alle nieuwe aanwinsten voor de bus. Alleen zorgde Steijn daarmee dat de bus alleen nog maar achteruit reed tot de 18de plek bereikt was.

13-01-2024 07:24

Rolo +13643

Welke aankopemnvan Mislintat vindt jij wel het niveau hebben dan van Ajax? Waar Steijn kwam (als het klopt) met Tagliafico, Schouten, Lang etc. En je wordt opgescheept met Mikautadze, Avila en consorten

13-01-2024 10:23

Ferd +38436

daar gaat het niet over, je veranderd van onderwerp. Iedereen weet, en verwijt Mislintat, de kwaliteit van de selectie. En iedereen verwijt Steijn dat hij het allerslechtste uit de selectie wist te halen ipv het beste.

Het lijstje van Steijn is overigens erg 'bord op schoot' en niet realistisch. Tagliafico is te duur en wil een salaris dat niet in de nieuwe huishouding past. Lang en Tadic gaan niet samen, Lang tekende al bij PSV voordat Tadic weg was. Schouten is de enige realistische naam op het lijstje van Steijn en dat was een goede aankoop geweest.

Mislintat heeft een aantal missers gehaald, maar ik denk dat met een betere trainer een aantal spelers er heel anders op had gestaan. Bosz zou Sosa en Sutalo wel hebben kunnen laten renderen, en ik denk zelfs dat onder Bosz Mikautadze minuten en doelpunten had gemaakt. Neemt niet weg dat Mislintat het gewoon slecht heeft gedaan, maar zijn grootste misser is echt de trainer geweest.

15-01-2024 07:37

Oxxer +163880 moderator

Na de reclame op RTL 4

“Maurice Steijn, ik veeg mij straatje schoon, het was niet mijn schuld”

07-01-2024 22:35

Nr.10 +111029

Wat een gezanik allemaal. Zorg nou gewoon dat je een goede speler haalt man. Leveren, niet de hele tijd lullen over hoe moeilijk het wel niet is.

07-01-2024 22:32

Joke +6791

Denk dat de grootste uitdaging is om Hato aan de club te verbinden. Daar is al zoveel interesse voor, Arsenal kwam voorbij nu weer Dortmund en Bayern. Die ga je in de zomer straks moeten verkopen voor een appel en een ei

07-01-2024 22:34

Nr.10 +111029

Dat is ook belangrijk ja, die moet je verlengen. Zou een schande zijn als je die na iets meer dan één seizoen op z’n 17e al verkoopt.

07-01-2024 22:36

MosesD +14645

Precies. Dan heeft Henk Spaan straks nog helaas gelijk gekregen.

07-01-2024 22:50

Capocapo +12001

Als ze niks zeggen is het ook niet goed

08-01-2024 07:24

Nr.10 +111029

Zolang wij 5e staan, belangrijke posities in de club onbezet of slecht bezet zijn, en de selectie niet goed genoeg is, is het bij mij inderdaad niet snel goed.

08-01-2024 09:44

LukaLitmanen +81985

Gordon en Maurice Steijn samen op tv (;

07-01-2024 22:32

Artemio +31908

Nieuwe versie van Geer en Goor.

07-01-2024 22:37

duinen +417

Ries en Goor: alles mag op zaterdag

07-01-2024 23:46

trodat4030 +96471

Toch uiterst zonde, die fout van 12,5 milj genaamd Avila, had je die niet gehaald en meteen een linksback gehaald voor linksback ipv een LCV die geen back wilde spelen, had je 12,5 milj bespaard, had een perfect noodpotje geweest voor deze winter..

07-01-2024 22:31

Kryptonite +76739

Idd.. maar omdat Kaplan geblesseerd was en Hato pas 17, snap ik wel dat ze een extra centrale verdediger wilden kopen. Maar ik ben sowieso altijd tegen zo'n multifunctionele speler die overal kan spelen, maar nergens echt goed. Een soort printer/scanner combi, de betaalbare opties zijn altijd net niet.

07-01-2024 22:34

trodat4030 +96471

Maar Rensch is van origine een LCV. Heb nooit begrepen waarom ze daar een back van hebben gemaakt, maar kon makkelijk als 1e backup LCV dienen tot Kaplan weer fit was. Zou m nu zelfs eigenlijk liever zien als RCV want Sutalo valt me enorm tegen. En dan Gooijer op rechtsback, dan ga je zoveel meer voetballend vermogen krijgen in de as. Sutalo is zó angstig en dus ook matig met zn verticale passing. En verdedigend vind ik hem ook verre van een sterkhouder, niet veel minder dan Rensch.

07-01-2024 22:58

Rolo +13643

Avila niet alleen.... waarom haal je en Akpom en Mikautadze voor zoveel geld als je Brobbey al hebt rondlopen?

07-01-2024 22:46

trodat4030 +96471

Omdat Mikautadze volgens Sven uiterst veelzijdig zou zijn (wat ie niet is). Maar hij heeft wel meer spelers gehaald zonder hen te vertellen waarvoor hij ze nou eigenlijk haalde, Forbs wist ook niet dat hij een rechtsbuiten moest worden. Avila, Mikautadze, Forbs... Ik zie een trend. T is maar goed dat Ramaj keepershandschoenen meegenomen had, die speelde in Duitsland vast gewoon linksbuiten ;-)

07-01-2024 22:53

Rolo +13643

Hetzelfde als Akpom die als 10 gehaald zou zijn voor achter Brobbey. Akpom kan best als 10 fungeren, maar niet in het spel wat Ajax wil spelen.

08-01-2024 08:34

Bobje99 +7073

Het verschil tussen de basis en de reserves verkleinen is niet zo moeilijk. Verkoop Berghuis, Brobbey en Hato en dat doel is volbracht.

07-01-2024 22:29

Tommyshelby +128586

Wederom een nadeel van zo laat spelers aantrekken en wachten op budget.

We hebben 2 spelers gekocht in juni, 0 spelers in juli en 10 in augustus...

07-01-2024 22:29

vandenhaas4 +15070

Staan er nu twee vrijwel identieke artikelen op de site?

07-01-2024 22:25

stopperspil +11174

Zijn er nergens ervaren sterke zessen te huur met peper die elders op de bank zitten?

07-01-2024 22:25

Wouter.H +11156

Ik vind Medic nog altijd bruikbaar.

07-01-2024 22:22

MisterAFCA +6415

Ik vind dat Medic er geen kut van kan. Maar meningen verschillen.

07-01-2024 22:31

Wouter.H +11156

Ik zie het anders

08-01-2024 06:48

Oxxer +163880 moderator

Maurice Steijn bij RTL4, ik maak een uitzondering en ga er voor zitten.

Beau maakt al een grote fout bij de intro.

“ het was niet de schuld van Steijn volgens de kenners”

07-01-2024 22:21

Slang3 +45803

Jammer dat Ajax de fout maakt, top 3 mislopen is gevaarlijker dan nog 1 foute transfer doen

07-01-2024 22:16

Jake the Snake +17348

Wat een enorm kwetsbare club zijn we als Ajax zijnde, dat we gewoon al twee jaar geen fatsoenlijke TD kunnen vinden. Van een zaakwaarnemer naar een charlatan en nu weer een scout die de boel tegen wil en dank moet waarnemen. Daar maak ik me meer zorgen over dan of er nu wel of geen ‘6’ komt.

07-01-2024 22:13

ajaxwestland09 +28941

Van de zomer schoonschip maken :
Gorter
Rulli
Avila
ASE
Mikautadze
Medic
Wijndal
Sanchez
Forbs
Akpom ( dure engels man)
Rensch misschien verkopen
Bergwijn mag ook weg bij een goed bod

Ik zou Ramaj Gaaie sutalo tahirovic mansverk en sosa wel behouden wat betreft aankopen van die Duitser.

Proberen rijkhoff te halen en wat ervaring erbij denk dat je dan heel eind komt. Er moet gewoon weer een mix ervaring en jonge gasten zijn zo ben je succesvol!

07-01-2024 22:00

Japie27 +1720

En dan? Weer hele selectie aanschaffen? Werkte dit seizoen... Gewoon kaasschaafmethode toepassen op doorselecteren.

07-01-2024 22:04

ajaxwestland09 +28941

Jij vind medic avila ASE Mikautadze etc. wel goed dan

07-01-2024 22:10

Japie27 +1720

Nee maar begin eens met 4/5 verkopen wat ik al veel vind. Aanvullen met gerichte aankopen en eigen jeugd.

Daarnaast hebben meeste aankopen gewoon jaar nodig. Alvarez en Martinez waren ook niet boffen in het begin. Ondanks dat ze met 7 spelers speelde die jaar daarvoor halve finale CL hadden gehaald.

Hoop zelf op een goeie trainer is belangrijker in mijn ogen.

07-01-2024 22:14

Slang3 +45803

wanneer hebben we een selectie met 25 spelers gehad die goed genoeg waren voor een constante basis plek?

07-01-2024 22:14

Oxxer +163880 moderator

Jaren 95-96 kwam in de buurt.

07-01-2024 22:43

trodat4030 +96471

Toen hadden we er geen 25, stuk of 18/20, mochten toen ook maar 7 op de bank.

07-01-2024 23:07

jeffrey_van_der_sluis +30372

Ik herinner me eenzelfde verhaal van Mislintat afgelopen zomer waarna er een record aantal aan spelers is gehaald😅

07-01-2024 21:54

Patrick78 +51822

'We zijn transparant naar ze‘…

Nee. We zijn een lachertje. Dit is de realiteit.

07-01-2024 21:33

Oxxer +163880 moderator

Rasmus Kristensen speelt basis bij AS Roma, ziet Mourinho iets hem wat zij bij Ajax hebben gemist?

07-01-2024 21:34

Patrick78 +51822

En hij is een van de beste rechtsback van de Serie A.

07-01-2024 21:36

Oxxer +163880 moderator

Dat bedoel ik, pure verdedigers die niet uit de jeugd komen worden niet gewaardeerd bij Ajax.

07-01-2024 21:39

Davidovski +1296

Je kan potentie hebben tot je een ons weegt, maar als je elke wedstrijd een goal weggeeft ben je er op dit moment nog niet aan toe

07-01-2024 21:42

Oxxer +163880 moderator

Wat is het verschil tussen Kristensen en Kenny Tete?

07-01-2024 21:42

Oxxer +163880 moderator

@Davidovski

Over wie heb jij het nu?

07-01-2024 21:45

Picard +3604

Nee. Om die reden heeft Mislintat ook Tahirovic gehaald. Hij maakte als jonge speler minuten onder Mourinho, dan moet hij wel goed zijn. Gewoon nee man.

07-01-2024 21:45

Oxxer +163880 moderator

@Picard

Jouw mening is geen feit, als aankopen net zo veel tijd en krediet krijgen als eigen jongens die al jaren steken laten vallen worden zij misschien een keer eerlijk beoordeeld.

07-01-2024 21:49

Davidovski +1296

Het het nu over Gaaei.

07-01-2024 21:53

Oxxer +163880 moderator

Gaaei zit een half jaar bij de club, zijn Rensch en Taylor die 3/4 jaar bij de selectie zitten er wel aan toe?

07-01-2024 21:56

TheSpecialOne +8880

De trainers van Ajax hebben nul verstand van voetbal. Dat is volgens mij toch een eerste vereiste voor een trainer. Laatst zat ik naar het programma Kick het met te kijken waarin Emanuelson te gast. Emanuelson is assistent trainer bij Jong Ajax, maar ik kon hem niet op een verfrissende kijk op voetbal betrappen. Hij kwam niet verder dan anekdotes over zijn eigen tijd als voetballer. Gianni Zuiverloon die ook te gast was en geen trainer is geworden gooide de ene na de andere scherpe analyse op tafel over de processen in het voetbal. Ajax is mooi klaar met al die exvoetballers met nul analytisch vermogen in hun bagage.

07-01-2024 22:25

TheSpecialOne +8880

Bassey. Enne...Gaaei is absoluut geen verdedigers. Hij denkt alleen maar aan aanvallen.

07-01-2024 22:27

Craain +4953

AS Roma speelt amders dan Ajax, he? Ajax zou denk ik op dit moment goed doen wanneer ze 532 voetballen ipv 433.

07-01-2024 22:31

Ferd +38436

Mourinho geeft niets om techniek.

08-01-2024 03:33

Ferd +38436

Verschil tussen Kristensen en Tete? Tete is bang voor de bal, Kristensen niet. Beide ongeschikt voor Ajax, al wil het meerendeel van AS dat over Tete niet toegeven omdat hij zo'n mooie sliding heeft (die hij iedere keer moet gebruiken omdat hij verkeerd staat opgesteld).

Tete heeft een mooiere stijl, maar is net zo'n mispeer

08-01-2024 03:35

Oxxer +163880 moderator

Ik vind Kristensen en Tete allebei sterke en zwakke punten hebben , de 1 komt regelmatig langs als goed alternatief voor rechtsachter , terwijl de ander weggezet wordt als kan er niks van. Ik zie bijna geen verschil, het punt wat ik wil maken, er wordt met verschillende maten gemeten, dat zie ik nu terug bij de huidige selectie.

08-01-2024 11:03

Steeph +3867

De kans dat je volgend jaar helemaal geen Europees speelt is levensgroot. Dat betekent dat je helemaal niets relevants kunt (financieel en spelers die willen) halen, ook niet in de zomer.

Je kan alleen inzetten op oude bekenden (maar of je Blind nu bijvoorbeeld weer moet terughalen...) of vers talent. In die laatste categorie zitten we ook al in een magere periode.

Het worden magere jaren. Het is niet anders. Hopen dat talent Ajax uiteindelijk weer aan de top brengt.

07-01-2024 21:29

freak31 +5676

Wat een zwaarmoedige lulkoek, daar ga ik niet in mee. Het balletje hoeft letterlijk maar goed te vallen voortdurend en je staat er weer heel anders voor.

07-01-2024 22:16

YID +164

Voor wie het interesseert, Maurice Steijn nu op rtl 4

07-01-2024 21:28

Davidovski +1296

Doet hij mee aan dat programma de verraders toevallig?

07-01-2024 21:33

Marcw1972 +16561

Wie is de Mol?

07-01-2024 21:55

Kryptonite +76739

Ik kan zijn ratten kutkop niet meer aanzien.

07-01-2024 21:46

Davidovski +1296

Ja het is niet best dit seizoen en er is op dit moment weinig geld beschikbaar, maar in Nov stond er ng 178 mln open aan vorderingen bij andere clubs tov 85 nog te betalen. Het is echt niet zo dat we nu ineens failliet zijn, maar dat er een ander beleid moet worden gevaren is duidelijk. De jeugd heeft de toekomst en moet weer aangevuld worden met spelers die een echt meerwaarde hebben ipv middelmaat aan te schaffen op een lb of rb die we ook zelf op kunnen leiden.

07-01-2024 21:24

Sportvolgert +40324

En we missen volgend seizoen weer de cl wat weer zo'n 40 miljoen scheelt waar wel op begroot is.

07-01-2024 21:26

Davidovski +1296

Dat zou volgens de verhalen wel enigzins gecompenseerd worden door dat de spelers een wat lager basissalaris zouden verdienen maar goed een verlies gaat dat sowieso zijn natuurlijk. Je zal ook volgend jaar toch wel weer wat dienen te verkopen zoals een Bergwijn en een aantal mislukte aankopen van Mislintat.

07-01-2024 21:33

trodat4030 +96471

De begroting van volgend seizoen lijkt me nog helemaal niet bepaald Sportvolgert. Ik denk dat dat nog bepaald moet worden en dat dat sws een stuk lager zal zijn dan de voorbije jaren, maar evengoed zal er geld zijn, alleen komt daarvan het grootste deel pas tegen de zomer binnen. Net als sponsorinkomsten en sk-inkomsten altijd in die periode komen. Zoals Davidovski zegt, er is al enorm gesneden in salarissen, dat is doorgaans je grootste kostenpost. Transfers betaal je doorgaans (iig grotendeels) met transferinkomsten.

07-01-2024 22:40

Sportvolgert +40324

Tja, hopen voor het beste.

07-01-2024 22:43

AjaxAdvocaat +12687

Is er niet zo'n rijke olie sjeik met een Ajax hart? Ajax City?

(geintje)

07-01-2024 21:22

Artemio +31908

Er zijn genoeg rijke Amsterdammers….

07-01-2024 22:19

Dirigent +6860

Het zou me niets verbazen als we straks opeens worden opgekocht door een rijke baas.

Volgens mij is de hele club naar de klote en onderschatten wij dit:

Er is geen geld! We hebben een matige selectie 1e elftal, en de jeugd is niet meer beter dan de jeugd van AZ, Fey, PSV etc...

We zullen een grote investeerder nodig hebben om dit op te lossen!

07-01-2024 21:22

trodat4030 +96471

Kan niet, de vereniging heeft een gouden aandeel van ruim 70% vd aandelen en die zijn dmv de statuten vd club onverkoopbaar.

07-01-2024 22:43

Ferd +38436

volgens mij overschat jij de problemen, en niet zo'n klein beetje ook.

08-01-2024 03:36

Flipper33 +6826

Zie Ajax dit niet meer bovenop komen ! Zie Ajax straks in de zelfde categorie vallen als Nec Vitesse enz

07-01-2024 21:19

AFCAYus +942

Soms kan je beter niks zeggen

07-01-2024 21:21

PaulEast +7866

Er is geen geld en zolang de toekomst niet duidelijk is staat geen enkele routinier te springen.

07-01-2024 21:16

Web +178830

Hij zegt natuurlijk niet wat hij echt denkt,maar wel even de scherpte, focus en instelling aanhalen
Want echt ze gaan niet tot op de bodem, en dat heeft met de samenstelling van de speler te maken

07-01-2024 21:14

Picard +3604

Vorig seizoen had je Blind en Tadic, en toen voetbalde een Taylor of een Rensch geen procent beter. Het ligt hier aan de spelers. Het is niet alsof onze oudere spelers de kar dragen. Leeftijdsamenstelling is in dit geval een fabeltje en een slap excuus.

07-01-2024 21:19

Web +178830

Ik heb het hier meer over karakters, als je weet dat de spelers die je bezit dit niet hebben, moet je daar op inspelen.
Nu haal je weer allemaal jongens die dit ook niet hebben buiten Branco van der Boomen na, die geeft wel sturing in het veld

07-01-2024 21:30

afca1985 +21252

Barca leent ff voor miljarden en wij (volgens Edje) zijn 1 van de gezondste clubs van Europa, KOEKOEK!!!!!
Wat een teringzooi heeft deze vent er van gemaakt zeg

07-01-2024 21:12

ajaxwestland09 +28941

Ase is niet goed genoeg

07-01-2024 21:12

Spelverdeler +4644

Moeilijk om vertrouwen te hebben in deze Kelvin de Lang. Hij gaf Sven de tip om voor Forbs te gaan.

07-01-2024 21:10

afca1985 +21252

Helemaal niet waar, daar heeft hij nul mee te maken, dat heeft hier meerdere keren op AS gestaan namelijk.

07-01-2024 21:13

Mitchjo +6179

Hij heeft het ook niet tegenhouden

07-01-2024 21:24

afca1985 +21252

Waarom zou hij? Hij stond onder contract bij City. Dan kunnen we Overmars ook wel vervloeken omdat hij ons niet gewaarschuwd heeft voor het matige niveau van Avila, ondanks Marc zijn Ajax achtergrond.

Edit: dit is niet helemaal waar zie ik nu. Hij was op Mei al rond met Ajax en Forbs kwam maanden later. Maar hij heeft niet met Sven contact gehad over Forbs dat wel. Kelvin had beter kunnen zeggen ga maar voor Oscar Bobb.

07-01-2024 21:27

AjaxDeBesteClub +18786

Volgens mij was Kelvin de Lang al hoofdscout bij Ajax op dat moment. Net als alle andere leidinggevende mensen probeert hij nu natuurlijk zijn handen er van af te trekken.

07-01-2024 21:58

afca1985 +21252

Ik had het voor de zekerheid opgezocht, hij was de laatste week van Mei benoemd tot hoofd scouting bij Ajax, maar ging officieel pas aan het werk begin Augustus, dus hij had ons idd kunnen waarschuwen, maar stond wel onder contract bij City op dat moment. Lastige zaak wel op dat vlak.

07-01-2024 22:42

aschja +20588

Waar staat dat? Of is dat alleen publieke opinie?

07-01-2024 21:15

FlyingDutchMan +17311

Zo'n dikke onzin dit, dat heeft De Lang zelf al meerdere keren aangegeven. Forbs onderhandelingen liepen al voordat De Lang werd benaderd door ajax...

07-01-2024 21:25

Engeltje +7351

En toch zou de Roon een prima versterking zijn, Nederlander die veel ervaring heeft en het jonge middenveld neer kan en gaat zetten.

07-01-2024 21:08

Kryptonite +76739

Misschien ijdele hoop, maar ik heb nog vertrouwen in ASE als nummer 8. Daar heeft hij zijn beste wedstrijden tot nu toe gespeeld, niet alleen in Jong Ajax en Jong Oranje maar ook vorig seizoen tegen ons in de Arena. Hij was de beste man op het veld. Nu we toch daar dunbezaait zijn en geen middenvelder zullen halen, geef die jongen dan de kans.

07-01-2024 21:04

GNBL +89881 moderator

Is ijdele hoop ja.

07-01-2024 21:05

Ajaxadam1 +31667

Had ASE hoog zitten, maar het is het echt niet. Komt enorm veel tekort voor topniveau. Met alleen een functionele techniek kom je er niet. Inzicht, positioneel, handelingssnelheid, fysiek komt hij allemaal te kort helaas.

07-01-2024 21:06

jeffrey2022 +8177

Wat is er een ongelofelijk wanbeleid gevoerd de laatste jaren als al die honderden miljoenen nu zowaar echt op blijken.. Echt ongelofelijk! We zijn terug bij de Frank de boer tijden…

07-01-2024 21:04

ajaciedje90 +59905

Zo ongelofelijk is het toch ook weer niet? de scheidingslijn tussen succes en treurnis is gewoon heel dun. Kijk naar de rivalen hoe het daar is gegaan en hoe snel het daar ook weer anders is geworden. In een competitie waar het geld niet tegen het plafond klots uit TV-gelden en sponsoring is dit gewoon de realiteit.

Ajax heeft zichzelf heel hard in de vingers gesneden.

07-01-2024 21:05

AFCA-Driebergen +22181

Misschien ook maar weer even tijd voor Frank. Even met slecht voetbal weer een aantal keer kampioen worden en dan weer verder bouwen met de champions league miljoenen. Ik ben Ajacied en houd van voetbal, maar ik verlang ook toch wel echt naar overwinningen als echte winnaar.

07-01-2024 21:06

GNBL +89881 moderator

Frank werd kampioen toen PSV en Feyenoord er geen klote van konden. Nu zitten daar Bosz en Slot en spelen ze prima voetbal. Met Frank de Boer gaan we niet eens meedoen om het kampioenschap.

07-01-2024 21:09

AFCA-Driebergen +22181

Nee dat is waar. Ik probeer er nog iets positiefs van te maken, maar ook dit laatste stukje hoop verpest je 🤪

Ik denk wel dat Slot weg is na dit seizoen. Al is het na dit seizoen ook niet perse logisch voor andere clubs, aangezien psv meer in de picture staat door Bosz.

Wat ons betreft, voor wij de ellende uit zijn, zijn we na dit seizoen nog minstens 1 en ik denk wel zeker 2 seizoenen kwijt.

07-01-2024 21:19

Sportvolgert +40324

Het is weer de goed nieuws show vanavond met allemaal top berichten!

07-01-2024 21:02

FlyingDutchMan +17311

Als ik nog niet depressief ben, dan word ik het hier wel op AS. We hebben vandaag swingend Hannover 96 weer terug op aarde gezet en met de rug tegen de muur!

07-01-2024 21:28

ajaciedje90 +59905

Allemaal leuk en aardig maar wat ik graag wil weten is wanneer je vrouw naar het stadion komt? dan hebben we in elk geval nog iets te kijken.

07-01-2024 21:02

RadheAjax2021 +17874

Omdat niemand ze moet hebben…

07-01-2024 21:00

020forlife +1154

Jawel joh. Die spelers kunnen prima uit de voeten bij een subtopper. Je gaat alleen zwaar verlies maken.

07-01-2024 21:02

Kryptonite +76739

Omdat ze al elders minuten hebben gemaakt en daardoor niet naar een andere, derde club kunnen transfereren in één seizoen. Dat zijn de regels. Daardoor is de enige optie weer terug verhuren of verkopen aan de clubs waar we ze vandaan hebben gehaald, net als bij Mikautadze. En dat is dus geen eenvoudige exercitie.

07-01-2024 21:06

Oeroeboeroe +18342

Alleen in parallel lopende competities. Ajax kan ze met alle gemak transfereren naar de zandbak of wellicht Noord-Korea 🤷🏻

07-01-2024 21:13

FlyingDutchMan +17311

Die hebben ook een sjeikh versie van Aad de Mos, Hansie & Mario Been

07-01-2024 21:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.