Ajax allerminst zeker van aantrekken nieuwe 'zes', wederopbouw wordt in steigers gezet

door Jesse ter Haar 188

Bron Het Parool

Ajax allerminst zeker van aantrekken nieuwe 'zes', wederopbouw wordt in steigers gezet

door Jesse ter Haar 188

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Het is allerminst zeker dat Ajax tijdens de winterse transferperiode een nieuwe controlerende middenvelder zal aantrekken, zo blijkt uit teksten van Kelvin de Lang tegenover Het Parool. De wil is er bij de Amsterdamse clubleiding, maar het is een lastig te voltooien opdracht.

'Ik snap dat supporters graag iets zien gebeuren', vertelt Ajax' hoofd scouting - tijdens de huidige transferperiode het aanspreekpunt van de club - in gesprek met de krant. Toch wil hij het aantrekken van een 'zes' nog niet geheel uit het hoofd zetten. 'Je weet het nooit, maar ik verwacht niet veel wisselingen. Ook gaan we bij het aantrekken van nieuwe spelers geen opportunistische keuzes maken.'

Verder geeft De Lang aan niet te verwachten dat veel van de tijdens de afgelopen zomer aangetrokken spelers de club in de winter alweer zullen verlaten. Georges Mikautadze vertrok wel, maar dat komt doordat hij met FC Metz bij zijn oude club kon terugkeren. Omdat veel spelers in de zomer pas relatief laat naar Ajax kwamen, hadden zij in veel gevallen al een wedstrijd gespeeld voor hun vorige werkgever. De FIFA-reglementen schrijven voor dat het niet toegestaan is om binnen één seizoen voor drie clubs te spelen in competities die gelijklopen. 'Overbodige spelers terugplaatsen naar het beloftenelftal zal Ajax niet doen', schrijft de krant verder.

Hoewel er op de voorgrond dus weinig gebeurt, is dat op de achtergrond compleet anders. In de zomer kon Sven Mislintat zijn vrije gang gaan en dat gegeven is inmiddels uit de club gesloopt. 'Zo ging kersvers directeur voetbal Marijn Beuker ook mee naar Andalusië. De Lang en interim-directeur Jan van Halst waren er eveneens bij.' De heren gingen in overleg met John van 't Schip en andere leden van de technische staf. Louis van Gaal, adviseur van de Raad van Commissarissen, en Danny Blind, zelf commissaris, waren afwezig, maar worden wel 'bijgepraat en geconsulteerd'.

Wederopbouw Ajax in de steigers

Zodoende wordt de wederopbouw van Ajax zorgvuldig in de steigers gezet, maar hoeft de buitenwacht voorlopig nog weinig actie te verwachten op de transfermarkt. 'Hoewel de selectie schreeuwt om verbetering, kan de grote verbouwing pas komende zomer van start gaan. Daarbij schuiven nog twee architecten aan: de vervanger van interim-trainer Van ’t Schip, en Alex Kroes, de algemeen directeur die officieel half maart begint.'

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Ajax had beter alles op alles moeten zetten om Gravenberch te huren dit seizoen. Had heel veel minder geld gekost dan dat het nu heeft gekost.

10-01-2024 07:05

robbertvd +2407

Jan Wouters op 6!

09-01-2024 22:25

robbertvd +2407

Aron Winter is beschikbaar

09-01-2024 22:19

Magic24 +588

Hoezo kan psv die gozer van united halen palesstri
Zijn de kakkerlakken met gil bezig van Tottenham
En wij komen over als de zwervers van de eredivisie met een beschamende selectie
Er ligt geld wat van de club is
Steek het dan ook in de club
Wil je groeien dan neem risico’s

09-01-2024 16:37

PaulEast +7866

Met andere woorden: het proces is dusdanig ingericht dat een beslissing nemen heel veel tijd kost. Een bureaucratisch vehikel. Als dit proces afgelopen zomer was gevolgd dan hadden we nu met Jong Ajax in de eredivisie gespeeld en degradatie voetbal. Er moesten immers eerst spelers wegbezuinigd worden en afspraken over vertrek worden geeerbiedigd. Kudus en Alvarez gingen immers op het laatste moment weg. Ajax verliest hiermee aan slagkracht. Er gaat dus in deze transfer periode niemand bijkomen en er zullen alleen maar spelers vertrekken.

09-01-2024 12:05

Pretletter +251

Hier allemaal mensen die zeggen nieuwe 6, dit, zuks, bla bla.

We hebben Mannsverk. Die is voor de leeuwen gegooid door Steijn. Deed het niet goed, werd gelijk gewisseld, sindsdien geblesseerd.
Echter in mijn ogen nogsteeds een goede “6”


Ramaj
Rensch - Sutalo - Hato - Sosa
Mannsverk of vd Boomen - Taylor
AANKOOP - Hlynsson - Bergwijn
Brobbey

Berghuis mag wat mij betreft ook ipv Hlynsson. Maar persoonlijk gecharmeerd van Hlynsson.

Bergwijn nog voorkeur voor nu, echter zie ik daar liever iemand anders. Alhoewel Bergwijn in vorm, wel echt goed is.

Sosa voorkeur boven LA die we hebben. Maar gelieve Nico terug te halen.

09-01-2024 09:37

driehoekjes +3344

Mannsverk is over 2 jaar een goede 6, is nu nog jeugdspeler

09-01-2024 10:51

Pretletter +251

Mannsverk is 21…..

Die zou, als hij niet gelijk voor de leeuwen werd gegooid, allang mee kunnen draaien.

09-01-2024 12:09

DTM1970 +1499

Voor 5mio huur je echt wel een topper inclusief salaris voor de 6 positie. Voor 10m huur je twee topspelers Het EK komt eraan en spelers willen daarom spelen. Er is ruim 200m eigen vermogen dus dat geld is er echt wel.
Derde plek is voorronde CL en daar moet je nu op acteren en handelen. Daarnaast doen we nu Europees nog mee.
Als we ons plaatsen voor de cl en we pakken Europees punten dan doen we volgend jaar ook mee met WK club teams.
CL is 60m volgend jaar. wk club teams 50m
Doorpakken dus!!!’

08-01-2024 18:53

Joris.S +378

Dan zijn ze stapel gek om geen versterkingen te halen dan speelt je ook niet Europees voetbal

08-01-2024 18:22

willycicci +3794

Kopen is geen optie daar is te weinig geld voor en de aanwezigheid van talenten die daar kunnen spelen maakt het onnodig.

Dan word de focus dus huren dat betekent een directe versterking want veel tijd om aan te passen zal er niet zijn. Ervaring op een vergelijkbaar of hoger niveau en op zijn minst de Engelse taal machtig.

Kalvin Philips
Dennis Praet

Iemand nog meer suggesties?

08-01-2024 16:27

Daan.S74 +90

Dendoncker
Henderson

09-01-2024 17:03

willycicci +3794

Hele goede opties, vooral Dendoncker die vaak op de bank zit en qua salaris een stuk minder zal verdienen dan Henderson.

09-01-2024 18:45

robbertvd +2407

Aron Winter

09-01-2024 22:21

PH2BOT +40183

De jeugdopleiding moet vooral weer gaan leveren en die is al een paar jaar naar de gallemiezen met die ' individuele ontwikkeling' waar winnen of verliezen er nauwelijks meer toe doet en er niet meer wordt doorgeselecteerd op wedstrijdmentaliteit en teamspirit. Dan krijg je steeds meer van die Tik- Tok mentaliteit die tijdens de wedstrijden om ' t eggie meteen al door de mand vallen. FJ is er ook zo een en zit dus zelfs bij Excelsior al op de bank.

08-01-2024 15:00

ElSandrini +18095

Misehouy, Kalokoh, Godts, Faberski gaan het 1e wel halen.
Zorgen dat ze binnenboord blijven is wel een uitdaging

08-01-2024 16:23

PH2BOT +40183

Er is niet alleen geen/ weinig geld maar de gewenste spelers willen helemaal miet komen naar een club die ook volgend seizoen geen CL speelt. Zo liggen de kaarten er nu eenmaal bij maar de fans moeten ook bediend worden dus vandaar dat maar blijven opperen van opties. Er gaat echter niets echt groots binnenkomen....hooguit een huurdeal voor 5 mnd. Het zullen dus vooral uitgaande transfers moeten gaan worden ...verkoop of verhuur.

08-01-2024 14:54

debetweter +10062

Je kan toch een talent halen, we hebben nog wel wat cash. En door nu nog meer k spelers te halen, schiet je niets mee op. Intern kijken wat we hebben of een veel beter halen (niet net iets beter, maar veel beter)

08-01-2024 17:29

Tinus +10298

Ik snap je niet helemaal. Moeten we een talent halen of juist geen spelers halen. Als Ajax iets haalt, dan moet het een ervaren kanjer zijn. Desnoods huren. Een talent gaat onze huidige problemen niet oplossen naar mijn mening.

08-01-2024 19:32

debetweter +10062

Alleen buitencategorie.

08-01-2024 21:00

RJB1979 +25585

Weet iemand wat er nou eigenlijk met Mannsverk aan de hand is? Die ging eruit met bij wijze van spreke een griepje maar lijkt zo ondertussen al een paar maanden in kinstmatig coma gehouden te worden?

08-01-2024 12:43

Balgevoel +30849

Gebroken arm, zou het om gaan. Maar blijkbaar is die geamputeerd en moet-ie weer opnieuw aangroeien, of zo...

08-01-2024 12:47

Koekie87 +20967

Daarom willen ze bankzitter bij Excelsior Fitz-Jim natuurlijk terughalen en dan natuurlijk allemaal heel intressant gaan lopen doen dat die jongen de missing link was bij Ajax en zal me dan ook tevens helemaal niks verbazen dat die jongen dan opeens elke week in de basis staat. Want eigen jeugd, Ajax DNA krijgen we dan wel weer en lui zoals van Basten die dan weer bij Rondo gaan roepen zo een jongen zou bij mij altijd in de basis staan ondanks dat hij er nog helemaal niet klaar voor is. Maarja is ergens ook wel weer typisch Ajax wat wel vaker achter de feiten aanloopt. Lijkt me daarnaast ook wel weer zo een jongen met dezelfde mentaliteit als al die andere die zaken als TikTok en noem het allemaal maar op een stuk belangrijker vinden.

08-01-2024 12:24

Babangida83 +23867

De grote verbouwing... Een grote verbouwing doe je niet even in een paar maandjes, zeker niet als de fundering vernieuwd moet worden. Je moet dat altijd even de tijd geven. Anders worden er grote bouwfouten gemaakt.

Want dat er veel moet gebeuren, dat is wel duidelijk. Alleen heeft een team ook vastigheden nodig. We krijgen van de zomer sowieso al een nieuwe trainer. Dus qua nieuwe spelers zou ik het beperkt houden en vooral naar je leeftijdssamenstelling kijken. Dan verder iedere transferperiode bijschaven en buitenkansjes natuurlijk in het vizier houden.

De belangrijkste transfers zijn, denk ik, Hato behouden, Misehouy behouden, Brobbey behouden, Setford verhuren, een ervaren middenvelder erbij (mag van mij ook een 8 of een 10 zijn), tenzij Vd Boomen echt zijn rol op zich kan nemen, wat ik niet uitsluit. Dan is alle paniek (wederom) voor niks geweest. En zorgen dat je óf Godts óf Forbs hebt klaargestoomd voor de rechtsbuiten-positie, zodat je Berghuis kunt laten gaan. Met de aankomende jeugd en een aantal aankopen met potentie, kan het echt nog wel flink groeien. Dus geduld is je laatste transfer. Ik zou ook alvast naar een vervanger kijken voor Brobbey. Als die een goed EK speelt, is hij weg. Je zou Mikautadze alvast maar weggedaan hebben voor weinig...

Het liefst zou ik Eriksen en Ziyech halen. Die zijn ook op meerdere plekken inzetbaar en zijn echte klasbakken die je team verder helpen. 1 ervan, zou al een slok op een borrel schelen.

08-01-2024 11:57

willem1958 +8749

Als ik alle berichtgeving zo lees over tussentijdse tramsfers ben ik bang dat het dit seizoen niet meer goed komt en dat zelfs de derde plek niet meer te halen valt.
Want als je afgelopen weekend ziet hoe het op het veld ging en versterkingen met grote waarschijnlijkheid niet aan te trekken zijn dan is de kans groot dat dit een verloren jaar is.
Maar daar blijft het niet bij want als je niet die voorronde CL speelt dan wordt je voor aan te trekken spelers minder interessant en verkoop je spelers voor minder.
Zo bij elkaar een rampscenario voor de club die nog maar een paar jaar terug een club was waar in Europa rekening mee gehouden werd en voor elke topclub een lastige tegenstander was, het is echt verschrikkelijk.

08-01-2024 11:42

ajax4ever001 +18416

Dit kan je niet aan je seizoenkaarthouders verkopen.

08-01-2024 11:05

Raoul14 +3090

Dus eigenlijk hebben wij ons neergelegd met max. een 5e plek? Hoe triest is dit, maar eerlijk gezegd zie ik ook geen lichtpuntjes meer.

08-01-2024 10:56

debetweter +10062

Omdat we geen 6 halen? We hebben daar meerdere opties, de echte spelers voor die positie zijn te duur. Met Vos, Mannsverk, Tahirovic en Taylor moeten we het maar doen. Ook Kaplan word daar nu getest. Ik weet het niet het, niet het beste, maar moet kunnen in de eredivisie.

Waar ik mij meer zorgen over maak ik rechtsbuiten en 10. Ik denk dat we daar iets los moeten proberen te weken. Bij voorkeur haal je Bardghji maar is inderdaad maar de vraag of hij ervoor openstaat met de huidige stand van zaken.

Wellicht dat Unuvar iets toe kan voegen op 10, en daar de strijd aan kan gaan met Misehouy en Hlysson. De selectie is op die posities niet sterk genoeg.

08-01-2024 17:37

Juichtoon +32439

Geen woorden maar daden. Van een wederopbouw merken we voorlopig helemaal niks...
Aangezien Ajax' daden belabberd zijn geloof ik van Ajax niemand op zijn woord...

08-01-2024 09:15

Lavie +2271

Met Mannsverk en Vos hebben we twee talentvolle 'zessen'. Ik vond van den Boomen goed uit de verf komen op die positie in de Eredivisie. Tahirovic is voor die positie gehaald. Het zou absurd zijn om een nieuwe 'zes' te halen nu.

Matige trainer + matige selectie = een 5e plaats of misschien iets meer.

Laat die Alex Kroes eerst maar eens zorgen voor rust in de tent.

08-01-2024 09:10

AFCA22 +2453

Alle 3 de namen die je noemt zijn langdurig geblesseerd.

08-01-2024 10:55

Lavie +2271

Klopt! GAE uit gaan ze niet halen. In de loop van het seizoen zijn ze wel weer beschikbaar. Tahirovic is niet geblesseerd. Daar zullen we het voorlopig even mee moeten doen. Ik denk dat Selah-Eddine trouwens ook op die positie kan spelen.

08-01-2024 12:16

ajaxfan1972 +2473

T eerste waar Alex kroes mee begon was onrust zaaien met z'n uitspraken dus wieberen die man

08-01-2024 16:31

Balgevoel +30849

Ben zelf ook wat sceptisch over z'n aanstelling en z'n acties daaropvolgend. Dat gedweep met allerhande media en wat hij allemaal wel of niet van plan is: de man is aangesteld als algemeen directeur en geeft leiding aan - toevallig - een voetbalorganisatie. Ik ga er toch, voor het gemak en het overzicht, van uit dat er naast Beukers nog een technisch directeur wordt aangesteld die, om maar wat te noemen, samen een trainer gaan aanstellen. Waarom heb je daar een algemeen directeur voor nodig? Los van Kroes ben ik sowieso wat terughoudend in mensen wiens komst 'de ommekeer' zou gaan betekenen. Eerst zien, dan geloven.

08-01-2024 16:39

Lavie +2271

Alex Kroes zou de opvolger worden van Marc Overmars. Dat is tegengehouden door Edwin van der Sar. Ik ben ervan overtuigd dat hij zich met het technische beleid gaat bemoeien. Ik ben er niet zo zeker van dat er nog een TD gaat komen. Hij gaat voor rust zorgen. Niet voor CL op korte termijn.

08-01-2024 20:10

dp92 +11232

Ik heb hoge verwachtingen van Mannsvkerk die ik erg goed vond spelen 2x tegen Galatasaray. Wie weet is hij wel gewoon de 6 die we op dit moment echt nodig hebben.

08-01-2024 09:00

Bals +3764

Als Kroes nu niet in staat is om uit zijn netwerk met namen en oplossingen te komen is hij dat straks ook niet. Middenveld en verdediging zijn rechterrijtje niveau dat kan niet voortslepen dit seizoen!

08-01-2024 08:44

NipeB +15790

Hij heeft een netwerk in Nederland en was alleen maar ooit eens betrokken bij het aantrekken van een speler van 1 miljoen. Kroes deed financiën en interne zaken bij SEG en was nooit een zaakwaarnemer en heeft dus ook geen netwerk op dat gebied.

08-01-2024 09:13

Lavie +2271

Je overdrijft man!

Rensch (Jong Oranje, gedebuteerd in Oranje)
Sutalo (Kroatisch International)
Hato (Jong Oranje, gedebuteerd in Oranje)
Sosa (Kroatisch International)

6
Tahirovic (Bosnisch International)
van den Boomen
Vos
8
Taylor (Jong Oranje, gedebuteerd in Oranje)
10
Hlynsson
Misehouy

Na 16 wedstrijden staan we vijfde. Het is realistischer om omhoog te kijken dan omlaag. Ook als we verliezen bij GAE, wat zo maar kan gebeuren.

08-01-2024 09:15

Johan1 +2909

Gewoon rustig een stabiele organisatie opbouwen. De puinhoop die vd Sar heeft achtergelaten is niet zomaar opgeruimd. Dit jaar hopen om nog bij de eerste 4 te komen. Als alle blessuregevallen weer terug zijn, heb je best een brede selectie die niet minder is dan die van AZ en Twente.

08-01-2024 08:24

Lavie +2271

Zo is het en niet anders. Alex Kroes gaat zorgen voor rust en voor volgend seizoen een goede trainer aanstellen.

08-01-2024 09:16

Balgevoel +30849

Iemand die deze selectie écht fit krijgt, zou een absolute topaankoop zijn.

08-01-2024 02:27

Robertini +39141

Een zes hebben we sowieso niks aan, daar worden we echt niet beter van, tenzij het iemand is uit de buitencategorie en die zijn niet haalbaar.

08-01-2024 01:30

Rockanje23 +37016

Een 6 is juist wat Ajax het hardst nodig heeft. En een rcv. Twee spelers in de as die het elftal aantoonbaar beter kunnen maken. Nu lopen daar Tahirovic en Sutalo, zo'n beetje de twee zwakste schakels in de ploeg.

08-01-2024 07:10

Capocapo +12001

Die kunnen precies niks inderdaad

08-01-2024 07:25

Robertini +39141

Sutalo kun je nu nog niet afschrijven, dat is echt kapitaalvernietiging. Tahirovic heeft echt wel potentie, maar zal voor nu vervangen worden door Vd Boomen.

De categorie zes die Ajax echt beter maakt, is nu gewoon niet haalbaar. Een zes a la De Roon worden we alleen maar minder van. Ajax heeft een voetballende zes nodig, geen breker.

08-01-2024 07:49

dp92 +11232

Ik vond Mannsvkerk tegen Galatasaray echt heel erg sterk. Ik heb wel wat verwachtingen van die jongen. Jammer dat hij geblesseerd is geweest. Wie weet is Mannsverk wel gewoon de 6 die we nodig hebben.

Dan kan Tahirovic/Boomen weer terug naar de 8, wat hun beter ligt.

08-01-2024 08:59

Balgevoel +30849

Echt héél sterk vond ik wat overdreven, maar hij viel me ook op als iemand die, in vergelijking met z'n teamgenoten, meer comfort aan de bal had en in z'n looplijnen een tikkie slimmer leek. Ik lette op 'm omdat ik me meende te herinneren dat zowel Arsenal als Feyenoord interesse hadden, maar heb ook goede hoop dat Mannsverk voor meer evenwicht kan gaan zorgen. Sowieso liever even geen paniekaankopen nu.

08-01-2024 09:17

Hansvz +788

Ik zie Tahirovic alleen maar aanmodderen anders.

08-01-2024 09:54

robbertvd +2407

Tahirovic die met regelmaat 2 of 3 man moet verdedigen omdat 'eigen jeugd' Taylor en wellicht een Berhuis hun laten lopen! Ja klopt zwakke schakel!

Sutalo komt goed

09-01-2024 22:24

Myriad +7046

Ik had gehoopt op meer vuurwerk, maar de rust die de huidige beleidsbepalers uitstralen is ook wel weer goed.

Paniekaankopen doen lijkt me niet slim.

08-01-2024 00:47

Juichtoon +32439

Rust? Er dient helemaal geen rust zijn maar een keiharde crisis. Die rust is juist helemaal verkeerd..

08-01-2024 09:18

arufred +9784

A.s. weekend Twente-AZ gelijk en wij winnen in Deventer is de enige optie om nog mee te doen voor plek 3.

08-01-2024 00:27

arufred +9784

Hebben jullie al geinformeerd naar Yeison Guzman van Deportes Tolima,Colombia. Op te halen voor zo'n 2 a 3 miljoen.

08-01-2024 00:23

Capocapo +12001

Een gozer uit de Colombiaanse competitie die er meteen staat?

08-01-2024 07:26

arufred +9784

"Jullie", daar bedoeling scouting Zuid-Amerika mee.

08-01-2024 19:26

Ajaxbrl +13693

We zijn echt compleet naar de klote

07-01-2024 23:45

Marcw1972 +16561

Ik begrijp niet dat hieronder zoveel wordt gesproken over paniekaankoop. Ze weten toch allang dat er versterking nodig is? Ze hadden allang in actie kunnen komen.

07-01-2024 22:57

Marcw1972 +16561

Is er nou geen enkele ervaren 6 te vinden die bij een topclub op de bank zit en met het oog op het EK bij ons aan spelen toe wil komen?

07-01-2024 22:52

Intec2.0 +12407

Die kun je pas losweken op het einde van de transferperiode. Die wachten op grotere clubs of de clubs wachten zelf op eventueel meer geld op het einde kan meer dan willen ze ervan af.

07-01-2024 23:22

Okocha078 +13765

Hierom moeten we eigenlijk gewoon hopen dat Bergwijn in deze transferperiode vertrekt, dan is er geld om iets te doen + salarisposten die vrij komen. Als Rulli en Avila ook verkocht kunnen worden is dat een extra bonus.Haal Nico maar en geef hem de band. Die wil denk ik graag komen. Reken maar dat hij voor pit zorgt, ook op de trainingen. Sahraoui voor Bergwijn, worden we niet slechter van. Plus Lucas Bergvall als extra middenvelder. Zomer word een grote schoonmaak verwacht ik: Sosa,Mikautadze,Gaaei,Gorter,Wijndal,Tahirovic,Forbs,Akpom,Sanchez,Rasmussen,Medic,ASE, Berghuis zullen allemaal definitief vertrekken denk ik . Als er een mooi bod komt voor Sutalo zullen we dit ook wel accepteren

07-01-2024 22:51

Intec2.0 +12407

Je leest denk ik niet goed het gaat niet om geld maar dat ze juist wachten tot de zomer zodat de organisatie op orde is. Ze willen geen overhaaste beslissingen nemen wat begrijpelijk is na de flaters van de afgelopen 2 jaar. Kroes moet nog beginnen er is geen TD nog geen nieuwe trainer ze nemen geen risico meer.

07-01-2024 23:34

Robertini +39141

Op basis waarvan zou Tagliafico graag komen? Hij wilde zelf heel graag weg en is momenteel basisspeler.

08-01-2024 01:33

DankzijCruijff +48702

Prima. Nu vooral geen paniekaankopen doen, want dan beland je echt van de regen in de drup. Goed, in de drup zitten we natuurlijk al. Van de drup naar de drupst dan, of zo.

Straks Kroes erbij, hopelijk Dave Vos als nieuwe trainer en weer echt Ajax-beleid maken plus uitvoeren.

07-01-2024 22:50

JanBiesbos +29043

Diep trieste boel

07-01-2024 22:46

barry1988 +24000

Als je dan toch niemand kan halen, besteed dan je tijd aan dat de contracten verlengd worden.

07-01-2024 22:46

AFCA-1983 +17723

Dit wordt tm einde van seizoen keihard bloeden met puntverlies en hoongelag…

We gaan 5-7 worden dan weet je dar alvast.

07-01-2024 22:41

Nr.10 +111029

Ik maak hier uit op dat de gehele directie bij elkaar aan tafel zit met een flesje port, lekker zeiken over hoe moeilijk het allemaal is, en de tijd zo rustig verstrijkt, totdat wij op 1 februari de gevleugelde woorden horen: ‘met deze selectie gaan wij het doen.’

07-01-2024 22:35

RuffRhythim +24837

Die gevleugelde woorden heeft vhSchip al min of meer dit weekend uitgesproken dus we hoeven daarvoor niet tot 1 februari te wachten 👍

08-01-2024 07:07

Sunny +9552

Ja bizar he. Dan ben je een topclub en laat je het zo lopen.

08-01-2024 10:05

Aram +17904

Beter dit dan populistisch meedoen met fans en T, en dan weer met aankopen komen die je niet verder brengen en die alleen maar weer extra salariskosten met zich meebrengen.

Je zult moeten bouwen. En dat zal met rust en overleg moeten gebeuren.

07-01-2024 22:32

JanBiesbos +29043

Extra salaris? Weet je hoeveel er inmiddels wegzijn met dikke salarissen ? Tadic salaris was gewoon in de begroting opgenomen en die van klaassen voor dit jaar daar zou je tijdelijk iemand dik voor kunnen huren maar de wil is er niet bij directie , en journalisten vragen niet door.

07-01-2024 22:50

AFCA-pride +17345

Salaris van Blind is niet weggevallen bv, heeft hij gewoon nog meegekregen… wellicht Tadic en Klaassen ook wel

07-01-2024 23:37

95 +2167

Helder verhaal maar men moet wel kijken of ze deze zomer een budget kunnen vrijmaken en niet eerst wachten totdat er verkocht wordt. Denk dat je dan weer achter het net gaat vissen. Nu gaan werken aan een nieuwe coach, TD en contouren van nieuwe selectie.

07-01-2024 22:21

freak31 +5676

Waardeloze instelling van de Lang en Beuker, kan niet anders zeggen. Er komt dus niets bij en we gaan het met deze spelers doen, daar komt het op neer. Alleen Fitz Jim komt mogelijk terug, nou geweldig! Dat is toch wel een bericht dat aan komt als een mokerslag en wordt je op deze manier zeker GEEN 3e!

07-01-2024 22:21

Matzet +5352

Wat een gelul. Of je betaalt de hoofdprijs, of je koopt een speler die het afgelopen jaar niks heeft laten zien.

07-01-2024 22:25

HertogH +15843

'Waardeloze instelling van de Lang en Beuker, kan niet anders zeggen.'

Is er simpelweg niks mogelijk, Ajax zit 'vast' deze winter omdat het geen spelers kan slijten. Geef deze mannen wat vertrouwen en tijd.

07-01-2024 22:26

freak31 +5676

Nee, daar is geen tijd voor. Je moet het nu laten zien anders zak je zeker onder Schip, nog verder naar onderen.

07-01-2024 22:49

AFCACruijff14 +161168

We zijn onder Schip van 18 naar 5 geklommen. Waarom zouden we weer zakken?

07-01-2024 23:37

freak31 +5676

Ehm, omdat dit allemaal tegenstanders waren uit het rechter rijtje? Daarom. We hadden even de wind mee, maar ik voor zie grotere problemen als we straks uit moeten tegen GAE en thuis tegen RKC Kramer...en dat is nog maar het begin!

08-01-2024 00:19

Lekkerhoor +3380

Klinkt ook alsof Ajax een organisatie is geworden waar je niet zomaar een beslissing kan nemen. Ik hoop dat dit ze niet tegen werkt. Het moet ook niet doorslaan.

07-01-2024 22:14

HJC +8014

Sinds Veldmate weg is, is de scouting helemaal ingestort

07-01-2024 22:08

Mokum31 +6128

Aanwinsten moeten wel aanwinsten zijn. In die zin hebben ze helemaal gelijk.
Maar we moeten dan ook rekening houden dat plekkie 5 of 4 het wel is als we mazzel hebben

07-01-2024 22:07

ajaxwestland09 +28941

Op zich prima kijken of je nog een ervaren 6 kan halen zo niet dan dit seizoen uitzitten en van de zomer schoonschip maken en opnieuw gaan bouwen aan een elftal

07-01-2024 22:06

HertogH +15843

Goed dat Beuker en de Lang mee zijn naar Spanje, samen met Kroes is dit toch een heel mooi trio waar ik veel vertrouwen in heb. Het vergt helaas tijd om de bende van Sar/Mislintat op te ruimen.

07-01-2024 21:52

Intec2.0 +12407

Dan is het seizoen voorbij en ga je zeker niet hoger eindigen dan nu.

07-01-2024 21:50

Manov +8581

Wie wil je dan als "6" gebruiken?

07-01-2024 21:40

ajax4ever001 +18416

Dat supporters gaan roepen om versteringen zal een kwestie van tijd zijn. Sfeeracties zullen nog wel komen richting de 'hoge heren' bij Ajax.

07-01-2024 21:40

trodat4030 +96477

Ze kunnen wel roepen, maar als het financieel nog niet haalbaar is houdt het toch op? Jij gaat toch ook bergen geen snoep kopen voor je zeurende kinderen als je net genoeg geld hebt voor brood?

07-01-2024 22:02

jaripettersson +9476

"Zodoende wordt de wederopbouw van Ajax zorgvuldig in de steigers gezet, maar hoeft de buitenwacht voorlopig nog weinig actie te verwachten op de transfermarkt."

Prima! Dit had al eerder mogen gebeuren, maar is een prima bericht. De korte termijnwensen/- eisen maar even lekker links laten liggen voordat we voor het derde jaar op rij met een visieloze club zitten.

07-01-2024 21:38

Web +178830

Precies eerst de organisatie voor elkaar ipv weer vreemde mislukte aankopen

07-01-2024 21:46

GNBL +89881 moderator

Als je namen als de Roon, Matusiwa en Rosario voorbij zag komen is het maar goed dat ze dan niemand halen. Godallemachtig wat een hoop onkunde.

07-01-2024 21:34

Web +178830

Precies en als je niet de mogelijkheden hebt kom je daar bij uit
Geen derde keus meer, bijna zeker weer miskopen

07-01-2024 21:35

Mokum31 +6128

Vooral die laatste pff rillingen

07-01-2024 22:10

LukaLitmanen +81985

Off:

Slaapkop Rensch veroorzaakt tegengoal maar het is de schuld van aankopen als Tahirovic, Gaaei en akpom.

Zo vermoeiend. Met name web en tubro

08-01-2024 09:10

Jozef14 +544

Gaaei vertoonde zijn kunsten 🙈 een dagje eerder meen ik... normaal ben ik best geduldig en kan ik iets over het hoofd zien, maar Gaaei kansen blijven geven is regelrechte zelfmoord.

Verder zou ik toch echt eens nadenken over het middenveld en met name Taylor. Die mag nu al anderhalf jaar laten zien dat ie nog steeds niet Ajax1 waardig is. Ongelofelijk. Staat het middenveld beter en heb je meer creativiteit (lees kwaliteit) daar, dan zal de verdediging niet voor onmogelijke taken blijven staan en zal onze voorhoede veel beter renderen.

Wil me niet als deskundige opstellen, want dat ben ik niet, maar kan iemand mij één middenvelder noemen die in een Ajax dat we zo gewend waren zou passen?

08-01-2024 21:53

Myriad +7046

Deze spelers gaan Ajax niet redden.

08-01-2024 15:46

ajax4ever001 +18416

Lekker motiverend bericht dit. Volgend seizoen ook een tussenjaar ofzo?

07-01-2024 21:34

Aram +17904

Dat denk ik wel ja.
Gevolg van jarenlang financieel wanbeleid.

08-01-2024 08:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.