'We gaan niet zomaar de knip opengooien'

door Koen Weijland 125

'We gaan niet zomaar de knip opengooien'

door Koen Weijland 125

Laatst geüpdatet

Ajax-trainer Frank De Boer speelt aanstaande zondag met zijn ploeg in de Euroborg tegen FC Groningen, maar zal het in die wedstrijd moeten stellen zonder sterkhouder Daley Blind. De linksbenige controleur maakt de overstap naar Manchester United en zijn oude trainer zal hem missen, maar er zal door Ajax niet zomaar een aankoop worden gedaan.

De Boer geeft tegenover Ajax TV aan dat het allemaal snel is gegaan met de overgang van Blind. 'Ik hoorde vrijdag pas vrij laat, een uur of acht volgens mij, dat de kogel door de kerk was. Ik was wel verrast, er was namelijk helemaal geen signaal vooraf. Natuurlijk waren er wel geruchten, maar naar Ajax toe niet.'

De coach van de Amsterdamse club is minder te spreken over de timing van de Engelsen. 'Je houdt wel rekening met een transfer, maar het is soms prettig als je dat twee weken van te voren weet, dan heb je meer tijd om te anticiperen.' Mister Ajax Sjaak Swart sprak zaterdag al woorden van gelijke strekking.

Er is vrijdagavond nog contact geweest tussen De Boer en Blind, die samen vier kampioenschappen vierden bij Ajax. 'Ik heb hem gebeld toen het daadwerkelijk helemaal rond was en hem gefeliciteerd. Het is voor hem een fantastische transfer en ik heb hem succes gewenst.' Een dag eerder vernam de keuzeheer van Ajax al dat de gesprekken met de Engelse recordkampioen gaande waren. 'Ik hoorde de dag ervoor al dat Man U naar Marc was gekomen met een heel serieus bod. Dat zat zo dicht bij onze vraagprijs. Toen wisten wij eigenlijk al dat ze daar altijd uit zouden komen.'

'Ik vroeg aan Daley: "Hoe sta jij daarin?", waarop hij zei: "Ja, het is wel een club waar ik heel gaag naar toe wil." Internazionale was ook heel erg geïnteresseerd, maar daar wilde hij niet naar toe. Hij wilde alleen naar een club waar hij een goed gevoel bij had', verklapt De Boer.

Trainer en speler onderhielden een goede band met elkaar. 'Ik ben altijd heel duidelijk naar hem toe geweest, ook tweeënhalf jaar terug. Toen heb ik hem ook verteld hoe de vork in de steel zit. Ik heb altijd goed met Daley kunnen opschieten. Hij is een speler die niet zomaar een bal de tribune in schiet, een speler die vooruit wil spelen, net als ik. Het is echt een type speler naar mijn hart', verklaart de 44-jarige coach.

Het gat dat Blind achterlaat is volgens zijn voormalige trainer wel op te vangen. 'Nick Viergever is daar al voor gehaald natuurlijk, hij speelt niet voor niks als controleur. We hebben hem ook gehaald omdat wij wisten dat dit zou kunnen gebeuren met Daley.' Op extra versterkingen hoeven Ajax-fans niet te rekenen. 'We gaan niet zomaar de knip open gooien, een speler moet echt van toegevoegde waarde zijn. En anders moeten er andere jongens opstaan. Dat is een heel interessant proces.'

De Boer is niet iemand die zijn voormalige oogappels daadwerkelijk uit het oog verliest. 'Ik zal Daley blijven volgen. Dat doe ik met iedereen, ook met Eriksen, Vertonghen, Anita, met iedereen die weggaat eigenlijk. Ik volg hun ontwikkelingen en of ze kunnen aanhaken in grotere competities', besluit de voormalig Oranje-international.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=-F946xwzgDg[/video]

Lees meer over:
Plaats reactie

ramvenisa7 +0

All Ajacieds- laten we stemmen voor Ajax! hier- http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1143195&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1 , en hier- http://vote.sparklit.com/web_poll.spark?pollID=1143193&sparkKey=104aa3f16499c261539835a4ba6b4199b0&preview=1

01-09-2014 18:39

CrazyJew +1

Tsja ff slikken idd als je dit hoort maar begrijpelijk van Kenneths kant. Aan de andere kant kan ik me er ook niet zo druk om maken. Frank zal weer moeten bouwen, nothing new here. Er zal ook weer nieuw talent doorbreken en sinds jaar en dag beginnen we slecht dus ga echt niet roepen hoe kut dit beleid wel niet is.

31-08-2014 17:06

HarryHarHar +3018

Nee.. de knip dicht houden hoor!.......... zes wedstrijden, vier!!!! verloren... twee keer van de promovendus van vorig jaar!... thuis van een zeer zwak Psv en nu weer tegen groningen over de hele wedstrijd drie!.. schoten op doel... maar de boer zag een goede eerste helft... de jeugd opleiding.. kijk maar naar jong Ajax.. drie wedstrijden zero punten tegen Volendam 1 - 5 verloren en tegen fc den Bosch 2 - 0 verloren maar kopen hoeft niet hoor....

31-08-2014 16:34

Jan Doedel +4308

Guidetti schijnt voor 3 miljoen opgehaald te kunnen worden.....besef me heel goed dat dat voor velen hier vloeken in de kerk is maar lijkt me de gok wel waard. Siggy is een beste vent maar dat wordt niks meer bij Ajax. Als Guidetti z'n oude niveau weer gaat halen maak je later nog dikke winst ook. En het is wel iemand die speelt met passie. Ik zou de gok nemen..........

31-08-2014 13:52

leazi +0

Eerlijk is eerlijk. Tegen psvee tikten we lekker rond. De bal werd niet continu naar achteren gespeeld.

Viergever moet voor de verdediging blijven staan. Gebruik Serero maar als stofzuiger en als vrije man die de ruimtes goed benut. En Klaassen moet bij de aanvallers aan sluiten en dus ook soms in de 16 komen.

31-08-2014 12:01

nickwevers +0

Middenveld nu viergeger-klaassen-andersen? Heb je met viergeveren een sterke redelijk ervaren cvm met andersen en creatiefe middevelder ( ik weet dat hij geen goede indruk maakte toen hij inviel als lingsbuiten maar misschien dat hij zich op deze plek wel beter uit de voeten kan) en met klaassen een middevelder die kan scooren zoals die vorig jaar 10x deed terwijl hij niet eens alle wedstrijden had gespeeld

31-08-2014 11:29

robert R. +2

Denk dat Serero speelt vanmiddag.

31-08-2014 11:32

NR9 +0

Emmanuelson, was een optie geweest maar die is net verkast, dus te laat. Nigel de jong is ook een optie .
Ervaring moet erbij komen. Met dit veredelde jeugdteam breek je geen potten in Europa en je bent zelfs voor de eredivisie te licht. PSV haalt guadardo. Dat is goede speler met ervaring. Vroeger haalde we toch ook Stam en Ooier en Poulsen. Waarom kan dit nu opeens niet meer. Marc Netto wordt wakker anders worden we het lachertje van Europa ....

31-08-2014 11:21

leazi +0

Wanneer sluit de transferwindow? Vanavond 00:00?

31-08-2014 11:15

robert R. +2

Nee, maandag op dinsdag nacht.

Netto heeft nog 36 uur en 40 minuten

31-08-2014 11:20

roodenwit +0

Ben benieuwd! a

31-08-2014 11:22

leazi +0

Oke top, bedankt.

Hopelijk word er nog wat uit de hoge hoed van Marc getoverd.

31-08-2014 11:57

ajaxmening +2

Netto is een weekendje weg.Lekker even uitrusten en lachend deze reacties lezen, Ajax haalt niks meer voor de winterstop.

31-08-2014 12:11

MankeNelis +7

Of hij staat maandag op de stoep met een tropische verrassing

31-08-2014 12:17

ZeeuwseAjacied +2

Eerlijk is eerlijk, ik zie het dit seizoen niet zomaar goed komen. PSV heeft een hele sterke selectie en wij doen daar niet veel voor onder maar met het vertrek van Daley zijn we er toch wel op achteruit gegaan. Toch is het niet verstandig om nu ineens veel spelers te gaan kopen, gerichte goede versterkingen zoals FDB ook zegt zijn altijd welkom maar dan moeten die er wel zijn. Hoor mensen hier maar schreeuwen om versterkingen en zeggen dat Overmars een gierig persoon is, maar veel haalbare spelers in de Eredivisie voegen niet zoveel toe, kijk je naar het buitenland zijn er maar weinig spelers haalbaar.

31-08-2014 10:44

NR9 +0

Maduro, van de vaart er zijn er echt wel een aantal haalbaar .

31-08-2014 11:10

DonAdam +2360

Die Marcel Brands die doet maar wat bij PSV en heeft nogal wat mazzel gehad met zijn verkopen, maar hij toont onbedoeld wel aan dat het aankoopbeleid van Ajax ver onder de maat is. Spelers die hij gekocht heeft voor bedragen van boven de 5 miljoen zijn wel degelijk van meerwaarde geweest, hebben zichzelf dubbel en dwars terugbetaald èn zijn zouden ook haalbaar zijn geweest voor Ajax 1.

Ajax koopt liever flops als Duarte en v.d. Hoorn in de voordeelbak, waaraan Ajax niets zal hebben zoals Ajax geen reet heeft gehad aan "koopjes" als Wielaert, Vierklauw, Bruno Silva en Frank Verlaat. Spelers waarvoor Ajax geen cent terug heeft gezien.

Sinds de beursgang van 98 zijn er talloze spelers aangetrokken voor een bedrag tot 5 miljoen en niet één van deze zogenaamde koopjes is een succes gebleken. Dit is aantoonbaar patroon, gebaseerd op alle aankopen van de afgelopen 16 jaar. Deze cijfers liegen niet, dit kan een ieder opzoeken, ook het TH. Deze verkeerde zuinigheid heeft Ajax in totaal alleen al aan verkwiste transfersgelden ruim 50 miljoen gekost. Dat is zonder de hoge salarissen van deze (meestal) bankzitters en tribuneklanten. Dit staat in schril contrast met de aankopen van spelers tussen de 5 en 10 miljoen, waar Ajax wèl financieel succes mee geboekt heeft. Aankopen die nog steeds haalbaar en betaalbaar zijn. Toch wordt door mensen die niet verder kijken dan de harde cijfers de desastreuze aanschaf van Sulejmani al snel als voorbeeld gebruikt hoe het niet moet, terwijl de cijfers dat voorbeeld weerspreken. Daarnaast valt de aankoop van Sulejmani met 16,5 miljoen ver buiten de 5-10 miljoen categorie. De feiten zijn dat "dure" aankopen als Suarez, Huntelaar en Zlatan koopjes zijn gebleken die enorme winsten opbrachten en dat de Duartes en Wielaerts van deze wereld Ajax Vierklauwen met geld gekost hebben.

Kortom, goedkoop is duurkoop. Koopjes hebben Ajax opgeteld een fortuin gekost, terwijl de iets duurdere aankopen Ajax een fortuin hebben opgeleverd.

Let wel, ik heb het niet over jeugdspelers die voor bedragen tot 1,2 miljoen zijn aangetrokken, want die zijn eerst nog opgeleid op de Toekomst. Ik heb het over volwaardige profvoetballers die direct inzetbaar zijn in Ajax 1.

Ik schrijf dit wel vaker, want ik word elke keer weer pissig van dit soort natte vinger uitspraken van Frank. Koop iets goeds of koop niets. Ik heb veel liever (bijvoorbeeld)Bazoer bij de selectie dan Duarte, ondanks dat ik ook wel weet dat een Bazoer er nog niet klaar voor is. Duarte zal echter het niveau van Ajax nooit halen, dus dat is verspilde moeite. Die zal met zijn 24 jaar nauwelijks beter worden. Dat Ajax elk jaar zwakker wordt doet ook pijn, maar of het zwakker wordt met Duarte of Bazoer is om het even en dan maar een jongen van de Toekomst.

31-08-2014 10:13

NR9 +0

Goede analyse , 100% mee eens

31-08-2014 11:13

afc_red +2

Exact.
De laatste vier jaar zie je Ajax alleen maar zwakker worden. Ik snap niet waarom die miljoenen niet gebruikt worden om sommige contracten nog een keer te verlengen.
Geef de betere spelers dat goede salaris waardoor ze nog wat langer blijven.
Op deze manier kun je nooit concurreren met de Engelse en Spaanse top.

31-08-2014 13:14

Groengras +49

Al hadden mensen als Blind, Suarez en Eriksen een verdubbeling van hun salaris gehad, denk je dan daadwerkelijk dat ze dan waren gebleven? Laten we niet naïef zijn, die spelers kiezen voor de grotere competities; de uitdaging!

31-08-2014 16:40

PietBon +2

We hebben minimaal 2 spelers nodig die ons ook internationaal naar een hoger plan brengen. Spelers die er meteen staan met internationale ervaring.

31-08-2014 09:50

donpedroh +0

Een ontzettende aderlating voor Ajax, dit nieuws. Ik hoop toch zeker wel dat er nu een routinier komt, maar dat zal wel niet. Grote aankopen blijven uitgesloten! Daar is de competitie helaas te klein voor, een type Gabri zou fijn zijn!

31-08-2014 09:44

sonnyboy +0

Steven Berghuis, Frank ! Dat is een creatieve voetballer, die je direct in kunt zetten. In plaats van al die 18- en 19-jarigen.

31-08-2014 09:28

guusram +0

middelmaat van de middelmaat van de eredivisie

31-08-2014 09:35

TheRiviera +5478

Weer een topspeler weg. Het is altijd jammer om te zien dat ookal maakt het huidige beleid die ze volgen Ajax een hecht een goed team dat goed samen werkt, We toch elk jaar zwakker en zwakker worden. We hebben grotedeels de titels te danken aan het feit dat de rest van de competitie niet goed genoeg is om de laatste meters te maken om de titel te halen. Maar dit seizoen voelt dat anders aan.Als je spelers zoals Siem,Dayley,Poulsen en Bojan vertrekken spelers die eerste elftal kwaliteit zijn.En je daar Viergever voor dat basis haalt en muric,Zivkovic voor de jeugd haalt en Anwar en kishna naar het eerste haalt.Dan vind ik toch dat er meer kwaliteit is vertrokken dan bij gekomen.Wat moet ajax momenteel met al die miljoenen? Als er word gezegt dat er ong 95 miljoen in de club kas zit + de 17'5 mil voor Blind dan denk je toch dat er wat serieuze aankomen gedaan kunnen worden.Een van deze dagen gaan we keihard met onze neus op de feiten worden gedrukt dat het steeds verkopen van je topspelers en niks uitgeven aan goede kwaliteit vervangers en steeds blijven hopen op ''talentjes'' van de jeugd simpelweg niet de juiste oplossing is. De keiharde conclusie is dat Als Ajax steeds kampioen wilt blijven worden en eens wilt overwinteren in de Champions league.Het elftal sterker moet worden per jaar niet zwakker zoals nu weer het geval is.

Dayley hoefde niet weg, Wou niet persee weg en het geld hebben we niet nodig. Waarom zou je hem dan verkopen?

31-08-2014 07:01

ajaxmening +2

Daley wilde wel weg indien er een club zou komen, en die was er al vanaf het moment dat die blaaskaak trainer bij United zou gaan worden in de periode er tussen is er poppenkast geweest tussen alle betrokkenen, Daley houdt van Ajax maar vertrekt 5 minuten voor tijd, is hem gegund prima bedrag voor een redelijke verdediger op internationaal niveau , iedereen blij behalve de supporters die traditioneel wederom een speler vlak voor tijd zien vertrekken en er geen tijd meer is voor vervanging, maar goed life goes one vandaag winnen van Groningen en snel van Feyenoord en Blind is al vergeten zo zit de voetbalwereld in elkaar liefde voor de club maar nog meer voor geld indien mogelijk bij de volgende.

31-08-2014 07:50

TheRiviera +5478

En vandaag werd Ajax geklopt met 2-0 door GRONINGEN nog wel. Denk je nu nog steeds het zelfde met je idiote life goes on. En dan nog iets daley zei het is lastig te weigeren als een club zoals United langs komt maar als de Boer hem had verzocht om te blijven had Daley absoluut gebleven. Maar buiten dat vind ik ook dat waneer je al met de competitie begonnen bent en er vlak voor het sluiten van de transfermarkt een club voor je komt je niet moet weg gaan als je het nog goed hebt bij Ajax.

31-08-2014 16:38

ajaxmening +2

Ha reageren naar afloop van deze wedstrijd, wel met Blind had je ook verloren, daarnaast was die deal al rond tijdens de WK dus daarna allemaal poppenkast, en ja het leven gaat door althans voor mij wel, incasseren wordt je sterk van en niet direct afreageren op een post, ik hoef me toch geen zorgen te maken over jou hoop ik, even rustig ademhalen.

31-08-2014 16:45

Nummer12 +0

De Zeeuw GVD da kan toch niet !!!!
SORIANO !!!!

31-08-2014 02:19

NR9 +0

Welterusten Frank, met dit elftal dit jaar geen kampioen of overwinteren in de champions league , wees realistisch en haal versterkingen...

31-08-2014 00:36

wilyha +2

dat is zeer reëel maar misschien moeten we er mee dealen

31-08-2014 02:34

neddie +0

Ik dacht dat Overmars het onlangs over een plan B had toen Eto'o niet doorging. Of ging dat wellicht over de contractverlening voor Sigthorsson?

31-08-2014 00:14

guusram +0

Is dit een ajaxfansite of shownieuws wtf lees ik allemaal?

31-08-2014 00:05

MyBlackSonEto'o +0

Ja guus... ObjectoJood vind dit een leuke discussie dus kijk mij er niet op aan.

31-08-2014 00:09

gerard +317

Zo blijven we achter de feiten aanlopen!

30-08-2014 23:48

Ellende +324

Liever niemand dan de Zeeuw of Sinkgraven.
Wel graag iemand die er kan staan.

30-08-2014 23:39

SNTR +0

en kramer was inderdaad die rat die jasper 2 (!) keer vol beukte

30-08-2014 23:29

Ellende +324

Sorry hoor maar de Zeeuw?
Die is zo wanhopig op zoek naar een club dat hij openlijk gesolliciteerd heeft bij de gehele top in Nederland.
Laatste jaren weinig gespeeld.

30-08-2014 23:21

Roovers419 +0

Ik snap het Ajax beleid 100% en ik sta er ook 100% achter. Ik vind ook dat we niet de knip moeten trekken. Maar 1 van de dingen in ons nieuwe beleid zou ook het volgende moeten betekenen. Nu we geld hebben gaat er niemand meer zo laat weg als we dat niet willen! En dat delen we van te voren aan onze spelers als ze contract tekenen.

30-08-2014 23:20

guusram +0

Ben het met je eens hoor maar iedereen had 17,5 miljoen geaccepteerd voor Blind. ook als het de laatste dag was.

30-08-2014 23:23

Roovers419 +0

Ja dat weet ik dus niet! Ik ben van mening dat als je door wilt groeien je juist paal en perk moet stellen aan het vertrek van spelers! Niet iedereen kan zo maar weg....zeker niet als je nooit iets gelijkwaardigs terug kan halen. Blind was niet mijn favo speler, maar je zag wel dat het hele team zich aan hem optrok! En die 17,5 miljoen? Wat kan je daar mee als je er al 100 hebt?

30-08-2014 23:31

robert R. +2

AJAX heeft zich gemeld bij zaakwaarnemer Sinkgraven.

30-08-2014 23:19

TikkieTerugJaap +2

Jup lees het ook.

30-08-2014 23:21

TikkieTerugJaap +2

Sinkgraven zelf, lol.

30-08-2014 23:23

SNTR +0

wat een ellende. dit is toch niet het niveau wat we moeten nastreven? bovendien hebben we juist te veel aanvallende middenvelders en te weinig controleurs

30-08-2014 23:30

DannTheDon020 +40

Als QPR interesse heeft in Sigthorsson? Meteen verkopen en Milik proberen. Koop ter nauwernood Kramer als backup. Is een jongen die wel kan scoren.

30-08-2014 23:16

guusram +0

Was kramer niet degene die toen Cillesen een klap geeft. Geen aanval op jou hoor. Maar vraag het me af.

30-08-2014 23:21

TikkieTerugJaap +2

Ja dat was Kramer. Echt een mongool, lekker bij ASO laten.

30-08-2014 23:21

DannTheDon020 +40

Dat weet ik niet? Ik zag alleen net staan dat Ado flirt met Feyenoord om hem te verkopen enz e zeggen dat is een goede spits. Dus dacht ik als siggy weggaat hem snel wegkapen want hij scoort aardig veel ;)

30-08-2014 23:23

SNTR +0

onvoorstelbaar. dit meen je toch niet he? die vent is zo waar-de-loos! echt jonge vergeleken met hem is sigthorsson ronaldo

30-08-2014 23:29

Ellende +324

Kramer die is echt zoooooo slecht.
Wel eens vriendschappelijk tegen hem gespeeld. Bal stuitte zo over hem heen. Als hij 1, 85 was geweest was het een amateur geweest

30-08-2014 23:24

guusram +0

Ja belachelijk om Kramer en Ajax in 1 zin te zeggen. vind Muhren van Az (volendam) beter.

30-08-2014 23:27

Professor +11190

"We gaan niet zomaar de knip opengooien, het moet wel een speler zijn met toegevoegde waarde anders komt er niets" Nou begrijp ik de komst van Duarte, vd Hoorn en Milik een stuk beter. Maar de scouting had zich al een jaar lang kunnen voorbereiden op deze transfer en dus gelijk na het vertrek van Blind toeslaan op de transfermarkt. Wie weet gebeurd dat zondag of maandag nog we blijven hopen.

30-08-2014 23:11

robert R. +2

Als klap op de vuurpijl. Remy naar Chelsea of Arsenal. En raad wie onze vrienden van QPR willen hebben volgens die Engelsen.

Zou het niet erg vinden als het waar is.

30-08-2014 23:07

TikkieTerugJaap +2

Word Sigthorsson weer in verband gebracht met QPR dan?

30-08-2014 23:10

robert R. +2

Ja, dat lees ik op twitter van een paar van hun fans. Maar, moet het nog maar zien. Zal wel weer niet waar wezen.

30-08-2014 23:11

MyBlackSonEto'o +0

zoals ik al had verwacht en typisch in de vrijeval-lijn die we met dit beleid hebben ingezet, wist ik al dat er geen aankopen zouden worden gedaan nadat viergever werd aangetrokken.

Stel klootzakken

30-08-2014 23:05

guusram +0

Jij snap het beleid niet.

30-08-2014 23:06

MyBlackSonEto'o +0

Jawel.. Jeugd laten doorstromen en als er geen jeugd is een aankoop die er direct staat. Viergever is een speler zonder internationale en CL ervaring die Blind wel een paar seizoenen had, en aangezien we al heel weinig ervaring hadden is dit een aderlating.

Aan de andere kant. Ajax heeft wel in 2 dagen 35 miljoen munten gemaakt.

30-08-2014 23:08

Mokum_32 +1

wie is nu onze vedette dan ? moisander die iedere wedstrijd zwaar in de fout gaat...We zijn verdomme ajax man

30-08-2014 23:04

robert R. +2

Met het jaar word de selectie minder, het spel slechter. En het is een godswonder dat we vorig jaar kampioen zijn geworden. FdB en Hennie Spijkerman leveren een wereldprestatie en verbloemen daarmee het falen van het transferbeleid wat Ajax voert.

Ik kan me ook goed voorstellen dat FdB er van door gaat aan het eind van het seizoen, op deze manier kom je de komende 3 jaar geen steek verder. Want, dan pas zijn de 1ste pareltjes van de jeugd klaar voor het 1ste.

Ik heb het helemaal gehad met Overmars en daarnaast vind ik dat ook Jonk, degene die verantwoordelijk is voor de scouting wel eens doorgelicht mag worden. Want, alleen maar spelers uit de eredivisie scouten kan elke pannenkoek.

30-08-2014 23:03

MyBlackSonEto'o +0

Godswonder.. Weet je hoe slecht al die andere ploegen waren?!

30-08-2014 23:06

robert R. +2

Niet veel slechter als ons.

30-08-2014 23:08

MyBlackSonEto'o +0

In het land der blinden is Tobias Sana koning..

30-08-2014 23:09

jeugdgaatvoor +0

Marc Netto schijnt niet naar Heerenveen afgereisd te wezen. Aangezien het geld kost en de benzine teller bijna op was.

30-08-2014 23:00

roodenwit +0

Haha! Ik blijf er wel bij, hadden wij van pisvee gewonnen dan zag de wereld er wel heen anders uit. laten we eerlijk zijn? Neemt niet weg dat ik ook wel is wil uitkijken na een nieuwe topper...

30-08-2014 23:02

guusram +0

Nee hij gaat intussen wel naar Parijs voor eto'o, naar Servie voor Meleg en naar Roemenië voor Muric enz. lulhannes

30-08-2014 23:02

guusram +0

Kroatië voor muric sorry

30-08-2014 23:03

Ellende +324

Kan iemand mij vertellen waarom AJAX bij het vertrek van Blind überhaupt denkt aan Sinkgraven.
Hoeveel basisplaatsen heeft deze jongen in de eredivisie gehad.
Heeft hij in de eredivisie wel eens een keer een assist geleverd. Ooit wel eens een keer gescoord ( training telt niet)

Is dit serieus. Ben ik de enige die dit raar vindt.

30-08-2014 22:58

guusram +0

Ajax is nooit officieel voor Sinkgraven gegaan is gewoon een van de opties

30-08-2014 22:59

NeinMann +0

Goedkoop he..en ze kijken altijd op langere termijn. Waar we totaal niks aan hebben. Wie weet hoe de wereld er over 2 jaar uitziet. We moeten gewoon kijken naar wat nu het beste is. Revolutie kan de schijt krijgen. Ik wil kwaliteit op het veld zien en wel dit jaar.

30-08-2014 23:02

jeugdgaatvoor +0

Kan Ajax Marco Netto niet ontslaan? Bedoel we moeten wat met die 115 miljoen toch. Laten we Marc Netto ontslaan en een fatsoenlijke TD halen. Iemand die wel durft en direct durft te investeren. Iemand die niet continue denkt dat de jeugd alles oppakt. En denkt dat je met Andersen en Serero tegenstanders bang maakt.

30-08-2014 22:56

guusram +0

Ja want jeugd gaat voor.

30-08-2014 22:58

jeugdgaatvoor +0

Jeugd is El Ghazi, Kishna. Niet Andersen en Serero.

30-08-2014 22:59

guusram +0

Bazoer is geen jeugd?

30-08-2014 23:00

JCr14 +453

Zonder Blind wonnen we ook van AZ en Vitesse.
Toch 2 toppers in NL.
Dus maak je niet zo druk.

Klaassen is weer een jaar verder en ook een paar anderen.
Frank weet echt wel wat dit team kan.

30-08-2014 22:54

robert R. +2

Die Netto koopt misschien nog Sinkgraven en haalt een goedkope de zeeuw. Daar houd netto van goedkoop. Kwaliteit is niet zo belangrijk.

Word echt schijtziek van die gozer. Drama directeur voetbalzaken. Zit overal voor een dubbeltje op de 1ste rij. En de scouting mag ontheven worden. Met het bord op schoot scouten kunnen we allemaal.

30-08-2014 22:53

Mokum_32 +1

netto ben ik ook klaar mee de rest mag blijven. Onze diamten gaan ieder jaar weg en we krijgen er rotzooi voor terug

30-08-2014 22:54

NeinMann +0

Inderdaad, we beginnen echt zielig te worden. Ik vind dit beleid niks meer aan. Wil echte versterkingen en geen Van der Hoorntjes voor een paar miljoen die geen reet toevoegen. En dat geen garantie voor succes, boeiend, niet geschoten is altijd mis of wie niet waagt wie niet wint.

30-08-2014 22:54

jeugdgaatvoor +0

Ik vraag me net of waarom ik telkens zei, dat Daley voor te weinig weg ging. Of hij voor 100 of 10 of 18 miljoen weggaat. Het boeit toch niet zoveel er wordt toch niks geinvesteerd.

30-08-2014 22:51

Ellende +324

Lastig om een keeper als aanvoerder te selecteren vind ik persoonlijk.
Kan bij een gezapige wedstrijd niet flink aanjagen, of een overtreding maken om een daad te stelle.
Lastige positie voor verlengstuk trainer, in communicatie.
Bij overtredingen met de scheids babbelen lukt zelden.
Veel voetballers nemen keepers voetbaltechnisch niet serieus (apart volk die keepers)

De boer heeft op de positie van Blind al geprobeerd:
Schone, Serero, Viergever, Bazoer. Wanneer je geen directe sterke vm kan kopen moet je het niet doen.
AJAX kan nog wel een ervaren verdediger, of middenvelder, of spits halen. Überhaupt ervaring dus.

30-08-2014 22:44

robert R. +2

Word dus weer een kut seizoen waar we met bloed zweet en tranen winnen van clubs als Heracles en Nac.

Deze selectie is gewoon erg mager. De basisploeg is nog wel aardig. Maar, op de bank zitten gewoon gasten die tekort komen.

30-08-2014 22:42

jeugdgaatvoor +0

Sinkgraven gewisseld, leek nergens op. Zal wel te maken hebben dat Marc Sinkgraven wilt kopen voor 2 miljoen.

30-08-2014 22:40

jeugdgaatvoor +0

Die Zivkovice wordt door de technische staf ook wel goed in handen genomen. Ene Becker is eerder voor eigen succes dan voor Zivkovice.

30-08-2014 22:39

jeugdgaatvoor +0

Waarom praat Ajax altijd over een lichting die over 2 jaar komt. Volgens mij wordt er ook nu gevoetbald. Of schijnt Ajax dat niet door te hebben.

30-08-2014 22:36

jeugdgaatvoor +0

Andersen zou een ideale man zijn voor het kleding merk Oger. Hij adviseert iedereen in zijn baggy of skinny jeans.

30-08-2014 22:29

guusram +0

Humor is ver te zoeken bij jou denk.

30-08-2014 22:31

Ricardo Kishna& +0

Lopen er al geruchten over een mogelijke opvolger?

30-08-2014 22:28

jeugdgaatvoor +0

Gewoon zo houden de selectie. Sterkhouder weg en daarom verder gaan met Andersen.

30-08-2014 22:31

Ellende +324

Heeft iemand Sinkgraven goed gevolgd? Wat kan hij toevoegen wat de anderen niet hebben?
Het zal waarschijnlijk niet de ervaring zijn

30-08-2014 22:24

guusram +0

Goede passer maar verliest veel duels die blind zou verliezen. Hij staat op dezelfde positie als Blind tegen psv, maar ik denk niet dat Sinkgraven alleen op de positie van Viergever kan staan. Btw vind Sinkgraven geen versterking wel een leuke speler maar vind bazoer en andersen potentieel beter.

30-08-2014 22:26

guusram +0

Die blind zou winnen srry.

30-08-2014 22:27

insectenverdelg +23512

Sinkgraven zou ook veel meer de Eriksen rol moeten vervullen dan de Blind rol. En het is imo een ruwwe diamant, die je moet trachten te slijpen. Opzich niks mis mee, maar je weet nooit of dat lukt, en hij zal met zijn jeugdigheid nog niet elke week uitblinken.

30-08-2014 22:37

HeinJan +0

Sinkgraven en Andersen vergelijken met Blind, Bazoer en Viergever. Dat is toch een rare vergelijking. Sinkgraven en Andersen hebben in hun hele leven nog geen minuut in een verdedigende rol gespeeld, terwijl Viergever, Bazoer en Blind nog nooit in een aanvallende rol hebben gespeeld.

30-08-2014 22:48

guusram +0

Sinkgraven speelden vandaag echt niet op 10 hoor kan ik je vertellen.

30-08-2014 22:49

HeinJan +0

Dan hebben wij een andere wedstrijd gekeken, Sinkgraven stond wel degelijk op 10 tegen Utrecht.

30-08-2014 23:22

guusram +0

op het papiertje misschien wel maar heb hem meer naast van den berg gezien.

30-08-2014 23:24

guusram +0

Sinkgraven speelden vandaag echt niet op 10 hoor kan ik je vertellen.

30-08-2014 22:49

insectenverdelg +23512

Welke spelers zijn er sinds de boer er is voor een aardig bedrag weggegaan.

Suarez
Anita
Stekelenburg
Vertongen
Alderweireld
Eriksen
Siem
Blind.

Dan heb je ze wel zo ongeveer gehad. En op Suarez na zijn alle jnogens of zelf opgeleid, of nog in de hogere jeugdteams (B of A junioren) dus opgehaald. waar iedereen dus maar vandaan haalt dat de knip trekken elke keer werkt bij het ajax systeem heeft het in mijn optiek gewoon mis.

et einge wat je het TH kan verwijten is dat ze niet gewoon voordat Blind vertrekt, voor 1,5 miljoen WEL een mokotjo ophaalt, om de selectie te verbreden en hier beter op voorbereid te zijn. Maar om maar te blijven roepen dat er gekocht moet worden om het team sterker te maken, de geschiedenis wijst gewoon uit dat het huidige beleid niet zo verkeerd is.

En dan is er nog alle kritiek de gehele tijd op Overmars. Dat gaat nergens over voglens mij. Degene die beslist is het Technisch hart. Officieel bestaat dat nog steeds uit de boer, bergkamp en Jonk. Dat zijn de 3 die gezamenlijk beslissingen op technisch gebied moeten maken, waarna Marc dit dient te realiseren. tuurlijk zal naar mArc zijn stem ook gelusiterd worden, maar zo'n 3 jaar geleden zijn ze met dit beleid begonnen, en tot nu toe gaat het goed. Ik ben blij dat ze standvastig zijn, een er niet elke keer vanaf vallen. om paniek voetbal te spelen. want paniekvoetbal, dat hebben we destijds al genoeg onder Jol gezien....

30-08-2014 22:21

HeinJan +0

Kleine correctie: TH bestaat uit Jonk, Overmars en Bergkamp.
Verder had het ook lastig geweest om Mokotjo te contracteren. Bij Twente stond het vast dat hij een basisplaats zou krijgen, bij Ajax was dat niet zeker zolang Blind er nog was. De kans was dan alsnog enorm groot geweest dat Mokotjo voor Twente zou hebben gekozen.

30-08-2014 22:31

insectenverdelg +23512

Je heb gelijk idd, De boer en overmars hebben een keer plek gewisseld. Maar ik neem aan dat de Boer ook meedenkt bij dit soort zaken, dat daar ook naar geluisterd wordt. Neem overigens aan dat deze 4 heren sowieso redelijk gelijkwaardig met elkaar omgaan. Dus Marc neemt deze beslissingen zeker niet alleen.

En over Mokotjo, Ajax had en al een week eerder kunnen zijn (toen had Twente Promes nog niet verkocht, en nog geen interesse) en dit zijn de woorden van schreuder.

http://www.ajaxshowtime.com/voetbalnieuws/81004/-als-de-boer-het-echt-had-gewild-was-hij-naar-ajax-.html

30-08-2014 22:34

HeinJan +0

Tja, dat is een kwestie van interpretatie. Ten eerste weet Schreuder natuurlijk niet hoe Mokotjo daar in had gestaan, want die situatie heeft zich nooit voorgedaan. Ten tweede geeft Schreuder aan: 'Als Frank de Boer hem écht had willen hebben....' maar Frank de Boer wilde hem niet per se hebben, want Blind was er nog. Daarom zei ik ook dat Twente de voorkeur genoot van Mokotjo zolang Blind bij Ajax was, die had het echt niet zien zitten om weer een seizoen op de bank te riskeren.

30-08-2014 22:44

trainerCoach +0

Nee alleen de knip open doen om te ontvangen.........maar openen om uit te geven ho maar !!! Echte j...n ;-)

30-08-2014 22:20

guusram +0

Zo sta ik ook in het leven hoor, jij niet?

30-08-2014 22:21

guusram +0

Zo sta ik ook in het leven hoor, jij niet?

30-08-2014 22:21

TikkieTerugJaap +2

Sinkgraven gaat er geblesseerd af, denk dat Overmars lekker thuis blijft morgen.

30-08-2014 22:17

guusram +0

Was gewoon kramp denk ik niks ernstigs kan morgen gewoon weer trainen.

30-08-2014 22:19

Lewis Hamilton +1

Denk dat Schöne eigenlijk nog de beste aanvoerder zou zijn.

30-08-2014 22:17

Eastwood +0

Even voor al die mensen die hier openlijk zitten te janken op het huidige beleid bij Ajax: Voor de fluwelen revolutie van Cruijff werd er jaren met geld gesmeten om dure spelers aan te trekken, die ons beter zouden maken. Ook toen bakten we er in Europa weinig van. Om over landstitels nog maar te zwijgen. Het huidige beleid heeft al 4 landstitels op rij opgeleverd en zal pas over een aantal jaren zijn effect krijgen in Europees verband.
Om nu al zo af te geven op de beleidsbepalers van Ajax is wel erg kortzichtig.

30-08-2014 22:10

guusram +0

Helemaal mee eens:)

30-08-2014 22:12

BRAMHOUTEN +3813

Heel goed verwoord

30-08-2014 22:17

aka +5

Seizoenkaarthouders worden voor de gek gehouden

30-08-2014 22:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.