Bergwijn over toekomst Ajax: 'Heb een mening, maar die houd ik voor me'

door Jesse ter Haar 216

Bron ESPN

Bergwijn over toekomst Ajax: 'Heb een mening, maar die houd ik voor me'

door Jesse ter Haar 216

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Steven Bergwijn heeft een idee over wat er moet gebeuren bij Ajax, maar wil die gedachten graag voor zich houden, zo vertelt hij ESPN. De Amsterdammers gingen zondagmiddag hard onderuit tegen AZ en dat doet Bergwijn zichtbaar pijn.

Op de vraag over wat er nu moet gebeuren bij Ajax, reageert Bergwijn dan ook vaag en duidelijk tegelijk. 'Die vraag moet je niet aan mij stellen. Ik heb er een mening over, maar die houd ik voor me. Daarvoor moet je bij andere mensen zijn', doelt hij op de clubleiding van de Amsterdamse club.

'Het was een dramatische pot van onze kant', weet Bergwijn wel zeker. 'Of dit een nieuw dieptepunt is? Dat denk ik wel, als je ziet hoe we vandaag spelen. Het is te traag, noem maar op. Het ligt niet aan de wil van de jongens, want iedereen doet er alles aan, maar op dit moment mist er gewoon van alles. Vertrouwen, noem maar op.'

Ajax krijgt regelmatig het verwijt dat er geen duidelijk spelplan te zien is, maar Bergwijn vertelt dat het er weldegelijk was. 'We wilden van achteruit het spel maken en Silvano (Vos, red.) vrijspelen. Dan willen we tot kansen komen. Alleen in het tempo waarin we vandaag (zondag, red.) hebben gespeeld, speel je helemaal niemand kapot.'

Op het moment dat het niet draait bij een team, is het aan de leiders om de boel op sleeptouw te nemen. Bergwijn weet dat hij een van die spelers moet zijn en geeft aan dat ook te allen tijde te proberen. 'Met Kenneth (Taylor, red.), die het dichtst bij mij staat. Wij zijn de jongens die het Ajax-spel het best begrijpen. Maar het is gewoon een hele lastige situatie.'

Bergwijn begrijpt Ajax-fans

Dat de Ajax-supporters zich tegen het huidige Ajax keren, vindt Bergwijn niet zo gek. 'Het is begrijpelijk dat de fans fluiten. Het spel was niet om aan te zien. Wij proberen er alles aan te doen en werken elke dag keihard. Niemand wil dit. We moeten dit gewoon weer gaan analyseren en op naar de volgende wedstrijd. Wat ik tegen de mensen kan zeggen? Dat we er alles aan doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Jp777 +8773

Het meest rampzalige is dat de meelopers van afgelopen jaren nu veel te veel macht hebben gekregen, Bergwijn en Taylor. Als zulke matige spelers je leiders worden is het verziekt

09-10-2023 22:28

Heimwee +6681

Ik heb wel een mening over toekomst Ajax en heb wel een mening over wat er moet gebeuren en dat houd ik niet voor me nl. Bergwijn out! Jij bent het toonbeeld van wat er mis is bij Ajax. Niet genoeg kwaliteit. Om dominant aanvallend te kunnen spelen heb je spelers nodig die de tegenstander kunnen uitspelen, daardoor ga je andere verdedigers wegtrekken bij jou medespelers, Iemand van de verdedigers moet uitstappen. De kwaliteit bij jou en bij geheel Ajax ontbreekt om dat te kunnen doen. Kijk eens naar Noa Lang, altijd dreigend om iemand uit te spelen of voorbij te spelen waardoor er voor anderen ruimte en ook gevaar ontstaat. Noa Lang is misschien te goed voor de eredivisie maar jij zeker niet.

09-10-2023 16:41

MisterAFCA +6415

Zijn mening is eigenlijk dat Steijn eruit moet. Maar dat zeg je ook niet voor de camera.

09-10-2023 10:01

Enoh25 +1804

Houd hem inderdaad maar voor je, daar zit niemand op te wachten. Pannenkoek.

09-10-2023 09:07

Qifesh +24917

Je hebt een mening maar heb je ook een boekenkast? Lees iets mimang

09-10-2023 07:28

ArnoAjax +1680

Ook een grote fout om jou aanvoerder te maken

09-10-2023 06:00

TheEye +236

Je hebt dus geen mening… slappe hap.

08-10-2023 23:15

GdlT +1004

Als aanvoerder hoort Bergwijn juist wel zijn mening te uiten, in elk geval tegen de "leidinggevenden".

08-10-2023 23:13

Ferd +38342

maar niet tegen de media. Je kan veel van Bergwijn vinden (en dat doe ik ook, ik was één van de weinigen die hem niet graag zag komen), maar dat hij zijn kritiek niet in de media uit vind ik juist een plus.

11-10-2023 11:15

GdlT +1004

Ferd, mea culpa, mijn onduidelijkheid maar jij verwoordt het precies wat ik wilde zeggen. Als aanvoerder hoort hij bij de “leidinggevende” aan te kaarten wat er in de selectie leeft. Binnenskamers zijn mening uiten.

11-10-2023 11:33

Sampaoli +39155

Ga zo snel mogelijk naar Saudi-Arabië, ik smeek het je.

08-10-2023 23:02

supporter sinds +7878

De man van dertig miljoen moet gewoon lekker zijn muil houden. Hij heeft drie / vier wedstrijdjes verleden jaar laten zien wat hij kon .. daarna is het helemaal niks meer. Niet onder schreuder en niet onder Steijn. Die gozer is gewoon lui - geen enkele intentie om zijn medespelers beter te maken. Gaat in de boeken als slechtste aankoop ooit !

08-10-2023 21:54

debarbaar +8219

Die spelers moeten een keer met de vuist op tafel slaan en aangeven dat het of Steijn eruit is of zij thuis blijven met een zere teen.

08-10-2023 21:10

CircusRensch +1690

Ik houd mijn mening niet voor me. Wat we, naast een vertrek van Maurice, nodig hebben, is een vertrek van jou naar de zandbak in januari. Al meer dan een jaar gaat ALLES bij jou vanuit stilstand. Er zit 0,0 verrassing in je spel en meeverdedigen is een term die ook niet voorkomt ik jouw al beperkte vocabulaire. Professionaliteit is ook al ver te zoeken, want je bent ook al heel lang veel te zwaar. Ik SCHAAM me voor jou als aanvoerder!

08-10-2023 20:35

fanvooraltijd +6794

Ajax grootste fout is het terug kopen van Brobbey en Bergwijn ,beiden hebben de club openlijk voor schut gezet ,Brobbey door te beloven dat hij zou tekenen en op het laatst toch vertrok en Bergwijn verliet Ajax omdat zijn vader vond dat ie vaker moest spelen . Daarmee heeft Ajax een toon gezet en een mentaliteit uitgedragen waar later Onana ook misbruik van maakte. Bergwijn die vorig jaar weinig inzet toonde en de club liet zitten is dit jaar aanvoerder ? Hoe kan dat ? Brobbey is lui en gemakzuchtig net als Taylor . en ik denk dat deze 3 de grootste mond hebben in de kleedkamer ! de 3 heren vinden zichzelf fantatisch en dat laten ze blijken ook .Hun invloed op dit team is veel te groot . Zolang deze 3 basis plaatsen hebben blijft het langzaam en vervelend voetbal ! Zet ze er naast laat mensen spelen die wel willen knokken ,koop in de winterstop en echte spits ,middenvelder en een leider . Verkoop ze volgend jaar en koop gericht andere spelers of eigen kweek ! Zo doorrommelen wordt niks.

08-10-2023 20:35

NIO +2995

Erg jammer dat we niet een Zlatan of Suarez in de kleedkamer hebben rondlopen die deze nepperts bij hun strot pakt ala Henk Fraser.

09-10-2023 12:10

PepMokum +468

Je houdt je mening voor je….wij niet, ga jij lekker op de bank zitten en laat iemand spelen die er wel voor gaat en wel een meerwaarde heeft.
Wat ben jij een verkwisting van een hoop miljoenen.
Je hebt nul uitstraling en speelt zelf echt op veel te laag niveau….al meer dan een jaar trouwens

08-10-2023 20:26

Simpelishetmoeilijkst +25119

Bergwijn is een van de grote problemen. Zou hij dat weten?

08-10-2023 20:08

F Janssen +2193

Wel even benieuwd wie Steijn dan moet opvolgen... er werd laatst al geroepen dat Jans een goeie zou zijn maar die van een baggerteam ook niets maken...
Op dit moment helaas geen enkele speler die aan kan haken bij de Europese top (behalve tzt Hato en Vos dan.)....

08-10-2023 19:50

Pvt +855

Jans, ja weer zo'n lichtgewicht als Schreuder en Steijn. Het had natuurlijk Bosz moeten worden, maar daar ben je nu veel te laat mee.

08-10-2023 19:55

CruijffiaansNouriaans +4434

Weer zo’n Bosz adapt. Ik wordt er zo moe van. Kijk de wedstrijden eens terug op Europees niveau

09-10-2023 08:40

NIO +2995

Bosz was de beste optie geweest of denk jij dat ajax een Pep kan binnenhalen. Kijken naar Europa heeft geen zin als je in de eredivisie niet kunt domineren.

09-10-2023 12:13

Ferd +38342

Die thuiswedstrijden waarin iedere tegenstander werd vernederd, die bedoel je? Waarin Schalke en Lyon van het kastje naar de muur werden gestuurd en geluk hadden dat ze niet met dubbele cijfers terug naar huis gestuurd werden?

11-10-2023 11:17

BackInBlack +14462

Hij bakt er niets van

08-10-2023 19:43

JohanCruijf +2959

Modale counterspits…

08-10-2023 19:31

Craain +4953

Bergwijn: "Met Kenneth (Taylor, red.), die het dichtst bij mij staat. Wij zijn de jongens die het Ajax-spel het best begrijpen".

Hmmm... Als je weet dat kleine ruimte je niet sterkste wapen is moet je ook niet naar Ajax komen?

Kijk: Martinez, Frenkie De Jong, Suarez, Trabelsi, Chivu, Ibrahimovic, Traore, Tagliafico, Younes, Schone, etcc zijn niet van Ajax -DNA maar ze speelden wel prima Ajax voetbal.

Rensch, Bergwijn, Brobbey, zijn helemaal geen type Ajax voetballer...

08-10-2023 19:28

Heimwee +6681

Vorig seizoen in een interview met Bergwijn na een wedstrijd vertelde dit mannetje dat ie eigenlijk niet wist wat ie moest doen.

09-10-2023 16:48

F Janssen +2193

Aanhaken bij de Europese top, dat was 2 jaar geleden de ambitie. Je moet concluderen dat het zowel binnen als buiten de lijnen ontbreekt aan kwaliteit. Alleen een grondige renovatie kan de club helpen. (zachte heelmeesters....)

08-10-2023 19:27

Man40 +1428

Die 2 wedstrijden die we wonnen hadden we nog een topper op het veld die vandaag scoorde in premier league

08-10-2023 19:16

DEELM +11891

Het is vrij simpel. Seizoen 2022-2023 was al dramatisch en toen was de selectie al een klasse slechter dan de jaren daarvoor. Afgelopen zomer is vervolgens alle kwaliteit die er nog was ook vertrokken en alle aankopen zijn weer aanzienlijk minder dan de vertrokken spelers. Dan blijft er op 't veld niks over en als de coach er dan ook geen klap van kan heb je een waardeloze mix ellende bij elkaar.

08-10-2023 19:14

Oempaloempa +1475

Herinneringen aan vorig jaar.
Terugspeelballen op de keeper.
Tikkies breed in de 16.

Niemand die naar voren durfde te spelen.

08-10-2023 20:51

vanreenen +10235

Bergwijn houdt zijn mening voor hem. Dat is zijn goed recht. Echter, wij kunnen wel raden wat dat is want af en toe een strafschop benutten kunnen meerdere spelers. Maar de kar trekken, ho maar, heeft hij nog nooit van gehoord. Daarom denk ik dat hij een aftocht naar de VAE of Qatar aan het voorbereiden is in de winterstop. Ik zie liever Godts als linksbuiten of Axel van Dongen. Sinds zijn komst, Bergwijn, heb ik hem nog geen één keer kunnen bewonderen over zijn spel. En hoe kan je nu 2 weken afwezig zijn als je pijn hebt aan je verstandskies zonder dat je je verstand gebruikt. Oetlul,i. s het eerst dat bij mij opkomt.

08-10-2023 19:03

WeirdAJAX +12114

Alleen de eerste paar potten vorig jaar.

08-10-2023 20:30

trodat4030 +96403

Tekenend dat dit je aanvoerder is. Maar eerlijk, een betere zit er ook niet in de selectie. Misschien Pasveer, maar die doet er tegenwoordig 2 minuten over om naar de grond te gaan, dus die stel je ook niet op. De selectie mist gewoon karakter, dat sijpelt ook enorm door in het spel overigens..

08-10-2023 18:58

Nafferdam +186

Ligt gewoon aan de trainer bij tottenham was hij op niveau!!

08-10-2023 18:57

F Janssen +2193

Klopt niet, daar was hij meestal wisselspeler. Kon het daar ook niet brengen..

08-10-2023 19:28

vanreenen +10235

En bijnTottenham had hij echte voetbalkers om zich heen en geen prutsers.

08-10-2023 20:23

jos.bt@hotmail.com +254

Hoort gewoon niet bij het ajaxvoetbal moet in een echte counterploeg spelen

08-10-2023 20:54

xstaniox +15041

Dus Bergwijn is de volgende die klaar is met Steijn, en dat is notabene je aanvoerder, of dat nou terecht is of niet.

Gaat er dan echt geen belletje rinkelen daar bovenin?

08-10-2023 18:50

Michael 1974 +21971

Precies……

08-10-2023 18:51

Harrier Du Bois +38678

"Wij zijn de jongens die het Ajax-spel het best begrijpen. Maar het is gewoon een hele lastige situatie"

In heel weinig is deze Bergwijn zich als een Ajax voetballer aan het profileren, vind ik. Hij houdt het spel op, heeft weinig tot geen actie, heeft 1 heel sterk wapen, maar alles staat in het teken daarvan. Heel gemakkelijk te verdedigen want het hij is totaal niet dynamisch, zelfs Tadic had meer wapens op het laatst

08-10-2023 18:46

OwenStevenDalberg +27481

Leiders? Welke leiders? Heb er nog niet één kunnen ontdekken.

08-10-2023 18:46

Harrier Du Bois +38678

Meest kutte aanvoerder sinds.. geen idee, denk eigenlijk dat hij de kutste is.

08-10-2023 18:43

cl=5! +5369

Boilessen

08-10-2023 19:19

Harrier Du Bois +38678

Ah! Ja, dat was ook een keuze van niks

08-10-2023 19:22

MickS +6232

Bergwijn..... De duurste 32miljoen ooit. Heeft op de eerste paar wedstrijden na die hij voor ons speelde vorig jaar, totaal niets gebracht. Verhoudingsgewijs zo'n beetje de slechtste speler op het veld. Van hem mag je niet, nee van hem MOET je kunnen verwachten dat hij de kar trekt en zelf ook fatsoenlijk speelt. Maar zo onwijs niet-balvast, geen overzicht, 9 van de 10 keer voor eigen succes gaan... gewoon drama. Als je aanvoerder van 32miljoen al zo dramatisch speelt, dan kán je niet eens meer wat van de rest verwachten, want die denken: oh als hij de norm is, dan doe ik het zo slecht nog niet.

08-10-2023 18:43

WeirdAJAX +12114

Zo met je eens.

08-10-2023 20:34

HeldenVanAFCA +904

Ja weg in de winter, bedankt later doei

08-10-2023 18:39

Tecmessa +1713

'We zijn de jongens die hetAjax-spel het beste begrijpen '.

Potverdikkeme de slechtse man op het veld. Echt niets wat Steven onderneemt gaat goed. Als hij denkt dat Ajax spel flegmatiek zonder felheid en overgave is, gewoon een beetje voor de show spelen,, dan kan ik deze opmerking begrijpen.

Dat deze koekebakker niet hoeft te banken en godsgeklaagd ook nog aanvoerder is, daar begrijp je toch niets van. Sorry, frustratie moest er even uit.

08-10-2023 18:35

Simpelishetmoeilijkst +25119

Kan je prima begrijpen.

08-10-2023 20:13

WeirdAJAX +12114

Eens met je man.

08-10-2023 20:35

Cruijffthebest +13336

Waardeloze aanvoerder die helemaal niets brengt.
Ja Bergwijntje, we missen kwaliteit, creativiteit en winnaarsmentaliteit, maar dat roep ik hier al maanden en vaak word ik als pessimist afgeschilderd, echter ik heb wel gelijk.....zo simpel is het!

08-10-2023 18:33

OdjePils +6315

De toekomst van Ajax is zonder jou, slappe, luie hond!

08-10-2023 18:33

Ajaxfan31183 +16391

Tsja wat wij er voor betaald hebben krijgen we van zn lang zalse nooit niet terug , moeten blij zijn met 5 mil voor onze geweldige nietsnuttige aanvoerder

08-10-2023 18:32

Siemjo +7864

Wat de toekomst betreft lijkt mij de bank de beste optie. Zeker gezien feit dat je trainer je een compliment geeft dat je vlak voor tijd de moeite hebt genomen om een keer mee terug te lopen en verdedigend je werk een keer doet. Maar hij heeft het er niet over gehad hoe vaak je bal hebt verspeeld en faalt in de afwerking

08-10-2023 18:32

chriiss +266

Net zoals goed voetbal, het zit er wel in maar komt er ook niet uit! Wellicht kan hij nog een lesje aanvoerderschap krijgen, hij is nu precies de speler die zich wel uit zou moeten spreken

08-10-2023 18:32

vanzanten +1917

Ik ben blij om te horen dat hij in ieder geval een mening heeft. Dat is dan naast een lamlendige uitstraling wel zo'n beetje het enige denk ik.

08-10-2023 18:31

PetrusKeizer +10739

Bergwijn moet focussen op waar hij goed in is, voetballen, en geen energie stoppen in waar hij niet goed in is : praten en uitleg geven.

08-10-2023 18:30

cl=5! +5369

Hij is ook niet goed in voetballen

08-10-2023 19:20

Simpelishetmoeilijkst +25119

Klopt, zien we al herl erg lang.

08-10-2023 20:14

PetrusKeizer +10739

Dat hij niet bij ons past wil nog niet zeggen dat hij niet kan voetballen. Capisce?

08-10-2023 23:20

KingOfTheMatch +6998

Kan iemand Steven even uitleggen wat een aanvoerder is en doet?

08-10-2023 18:28

Lunsdale +6301

De suggestie Bergwijn op '10' was natuurlijk al lachwekkend en hopelijk is die hype nu ook voorbij. Hij heeft niks, maar dan echt niks wat een '10' hoort te hebben.

Niet het vermogen tussen de linies te lopen zoals Litmanen, het sierlijke bewegen als van der Vaart, het kort wegdraaien en op goal schieten zoals Sneijder en ook niet het drukzetten en in de '16' duiken als 2e spits zoals Klaassen.

Bergwijn staat constant te diep en biedt zich niet aan waardoor het middenveld helemaal uit elkaar getrokken wordt, verdedigt niet mee terug, gaat ook niet de diepte of hoeken in en als hij dan een keer de bal heeft weet hij niet wat hij ermee moet. Kan niet uit stilstand ineens iets creëeren of gevaarlijk worden.
Dit alles zou nog enigszins gecompenseerd kunnen worden door hard werken, maar hij is de 1e die opgeeft. Pas in de laatste minuut maakt hij zowaar een sprintje om een aanval van AZ onschadelijk te maken.
Hij zou zonder te douchen lekker naar huis kunnen gaan om daar onder een fleecedekentje met een kop thee op de bank te ploffen met een chickflick op tv.

... En dat is dan je aanvoerder.

08-10-2023 18:28

AFCAWormerveer +4440

Schaamteloos die Bergwijn, komt al een jaar geen graspolletje voorbij.

08-10-2023 18:27

wijzijndebeste123 +163209

Onder Sven hadden we na Twente uit al n nieuwe trainer gehad. Dank aan de Telegraaf schaapjes die zichzelf supporter noemen. Onder Knutsen of Bosz hadden we nu top 2 gestaan. Helaas wilde Ajax intern n NL trainer en kozen ze voor beunhaas Steijn.

08-10-2023 18:26

Chadd +7759

Wie koos voor Steijn?

08-10-2023 19:00

Mokummer72 +16

Misschien moet Godts maar een kaar peer in zijn plaats spelen. Maar er is geen aanvoerder.

08-10-2023 18:25

Simpelishetmoeilijkst +25119

Maak Hato maar aanvoerder. Op hem kan je rekenen, als waarschijnlijk)je de enige.

08-10-2023 20:16

DieNase +7162

Waar ben je dan aanvoerder voor?

08-10-2023 18:24

cl=5! +5369

Voor steinemans

08-10-2023 19:21

PEPE28666 +231

Want Taylor en ik snappen het Ajax spelletje het beste ...hahahahahahhaahhahahaa echt een paasei heeft een hoger IQ....en het trieste is..hij gelooft het zelf ook nog

08-10-2023 18:23

Breuk +25061

Zelfs Gaaei

08-10-2023 18:28

10Sneijder10 +3017

Hoe kun je iemand die begeleid op kamers woont in godsnaam aanvoerder maken?

08-10-2023 18:22

GAjax31 +16038

Ik had echt gehoopt dat Bergwijn zou opleven als linksbuiten omdat ie vorig seizoen gewoon goed begon tot ie opeens rechtsbuiten werd gezet door Schreuder. De keuze van Steijn om hem aanvoerder en dus belangrijk te maken vond ik best logisch, maar pakt compleet verkeerd uit helaas.

08-10-2023 18:21

Epiret +4369

Ik heb die logica nooit begrepen, eerlijk gezegd…..

08-10-2023 18:33

MichelBoerebach +29173

Bergwijn over toekomst Ajax: 'Heb een mening, maar die houd ik voor me'
Ik heb ook een mening, en die houd ik níet voor me: een enkele reis zandbak voor jou, Stevie!

08-10-2023 18:18

PetrusKeizer +10739

Ik vind dit nou niet echt sjeik, ehhh chique van je, Michel 😏

08-10-2023 18:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.