Anderlecht heeft nadrukkelijke belangstelling voor Idumbo Muzambo; aanvaller wil contract vooralsnog niet verlengen

door Wessel Kroon 108

Anderlecht heeft nadrukkelijke belangstelling voor Idumbo Muzambo; aanvaller wil contract vooralsnog niet verlengen

door Wessel Kroon 108

Laatst geüpdatet

RSC Anderlecht heeft nadrukkelijke belangstelling in Stanis Idumbo Muzambo (18). De jonge Belg heeft nog een contract bij Ajax tot medio 2024 en wil dat vooralsnog niet verlengen. Naast RSC Anderlecht zijn er nog meer clubs geïnteresseerd in de diensten van Idumbo Muzambo.

Eerder deze maand kwamen de eerste geruchten naar buiten over de vermeende interesse van Anderlecht in de diensten van Idumbo Muzambo. De Belg heeft de clubs echter voor het uitkiezen. Zo is er ook interesse vanuit Spanje en Engeland, maar een terugkeer naar België lijkt waarschijnlijker. Naast Anderlecht heeft ook KAA Gent hem in het vizier. Een terugkeer naar Gent zou opmerkelijk zijn, aangezien Idumbo Muzambo die club in 2021 nog inruilde voor Ajax.

Ajax hoopt het contract van Idumbo Muzambo nog altijd te verlengen, maar de aanvaller lijkt weinig perspectief op speeltijd te hebben in het eerste elftal van de Amsterdammers. Hij wil zijn contract vooralsnog dan ook niet verlengen. Op het gebied van contracten is er werk aan de winkel voor Ajax, want ook Gabriël Misehouy beschikt over een aflopend contract. Misehouy staat er echter wel voor open om zijn contract te verlengen, mits hij het vertrouwen van Ajax krijgt en de club hem perspectief biedt.

Idumbo Muzambo in Jong Ajax

Dit seizoen speelt Idumbo Muzambo zijn wedstrijden vooral voor Jong Ajax. Dit seizoen speelde Idumbo Muzambo vooralsnog 'slechts' tien wedstrijden, omdat hij een periode geblesseerd is geweest. In die tien wedstrijden was hij goed voor drie doelpunten. Afgelopen weekend scoorde hij nog de winnende treffer voor Jong Ajax in de met 2-1 gewonnen wedstrijd tegen Jong FC Utrecht.

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Suavimani +11903

Ach ja, een Belg die misschien liever terug gaat naar België. Zo gek is het allemaal niet. Jongen kan aardig ballen, maar of we er veel aan gaan missen? Ik weet het niet..

14-12-2023 23:26

PH2BOT +40054

Zou Muzambo misschien denken dat wij 'm dan later wel weer terug zullen kopen nadat hij hier eerst gratis en voor niks de deur uit is gelopen? Forget it Idumbo.

14-12-2023 23:21

jordy888 +3157

Jeetje mina wat is het wisselbeleid van van ‘t schip slecht zeg.

14-12-2023 22:39

DeKenner +9277

Tja.. het is net als je nieuwe vriend of vriendin die je aan de haak hebt geslagen terwijl die vreemdging.. als dat er eenmaal inzit moet je niet raar opkijken als ze bij jou ook vreemdgaan. Deze jongen is al vroeg van club gewisseld, dan is het risico ook groot dat ze dat bij de eerst volgende keer ook weer doen. Als hij weg wil, lekker de tijd en energie in een ander steken.

14-12-2023 19:47

Mocrodammerr +22970

Snap wel dat ie niet wilt bijtekenen. "Talenten" die minder zijn, krijgen sneller een kans.

14-12-2023 19:11

DrFootball +15141

Je hebt met Hlynsson em Misehouy de 2 'tienen' voor de komende jaren al onder contract. Laat m in de winter maar gaan en beding dan nog eem doorverkooppercentage.

14-12-2023 19:08

BackInBlack +14462

Deze jongen moet zsm naar de A Selectie.

Net zoals Gooijer Kaplan Misehouy Kalokoh en Van Axel Dongen.

14-12-2023 18:22

Moooo +3962

Prima je kan niet iedereen behouden, daarnaast laat Hlynsson zien op 10 wat je met iets minder talent kan doen..
De juiste beroeps ernst, het lezen van het spel, verdedigd goed mee, neusje voor het doel, goede trap, soort Kevin de Witte van Ajax.

Een compleet andere 10 dan parade paardje Misehouy, Muzambo zie ik graag blijven, maar kan zijn situatie begrijpen.

In Belgie zal hij snel een basisplaats krijgen

14-12-2023 18:11

BackInBlack +14462

Ajax moet alles op alles zetten om Muzambo te behouden

14-12-2023 18:23

TheRiviera +5476

Het word steeds gekker met de jeugdspelers. Een voor een denken die jonkies goed genoeg te zijn om speeltijd bij het eerste elftal te kunnen eisen zonder dat ze ook maar iets bereikt te hebben. In het geval van Muzambo speelt hij een blauwe maandag bij Jong Ajax. Hij is pas 18 geworden. Wie is hij om ook maar iets te eisen? Zulke spelers moet je niet bij Ajax hebben dus laat hem maar vertrekken.

14-12-2023 17:55

ElSandrini +18091

Over jeugd gesproken.....
Proberen Babadi te kapen.... Aflopend contract en ook nog niet verlengt.

Knal gewoon poem op tafel voor hem. Gaat 100 procent zeker een voltreffer zijn.

14-12-2023 15:48

Polifinario +2095

Dan weet je in ieder geval zeker dat je na een paar jaar ook genaaid wordt.

14-12-2023 19:24

afca1985 +21216

Oke duidelijk, niet meer in investeren. Geef Kalokoh dan maar minuten, hij heeft minder talent, maar heeft wel een contract en hopelijk WEL een toekomst bij onze club.

14-12-2023 14:08

ElSandrini +18091

Kalokoh vind ik toch verdomd goed..... Zie het heel erg in hem zitten
Minder talent weet ik niet, andere speler dat wel

14-12-2023 15:45

linksbinnen +8106

Nog geen of net 18 jaar en een plek in het eerste verwachten.... laat het eerst maar structureel in Jong zien. Dat lijkt me toch een normale gang van zaken.

14-12-2023 12:33

Sjakio +2367

Als je echt top bent, sta je met je 18e in de basis. Leg hem maar eens uit dat ie minder kwaliteiten heeft dan Hato. Gaat ie niet geloven

14-12-2023 13:34

Qifesh +24917

Onzin, als je echt top bent kun je ook later opbloeien.. zie bv Mazraoui die bij Bayern basis staat.

14-12-2023 14:01

Rockanje23 +37006

Mazraoui is wel de grote uitzondering. Vele, later groot geworden Ajacieden debuteerden al op hun 17e of uiterlijk 18e in Ajax 1.

14-12-2023 14:36

Barra +5529

Voor aanvallers gaat dit verhaal wel wat minder op, vooral de laatste jaren. Alleen de uitzonderlijke aanvallers staan met 18 jaar in Ajax 1 en wie dat laatste uitzonderlijke talent was kan ik zo snel helemaal niet herinneren.

14-12-2023 16:05

linksbinnen +8106

Klopt. De Kluivertjes misschien?

14-12-2023 16:26

j0rnnn +5096

Gewoon meenemen op trainingskamp. Daarna een keuze maken. Deze jongen zal ook snappen dat Ajax zijn toekomstig salaris meer zal boosten dan Anderlecht.

14-12-2023 12:17

stopperspil +11156

Jeugd krijgt gratis Ajax opleiding en als contract afloopt lopen ze gratis de deur uit

14-12-2023 11:35

Freddy +11374

Omdat Ajax er zelf niet optijd bij is

14-12-2023 11:47

trodat4030 +96403

Je vergeet 1 ding. Jeugd wordt door Ajax GEVRAAGD OF WE HEM ALSJEBLIEFT MOGEN OPLEIDEN. En overigens net zo makkelijk weggestuurd als blijkt dat hij in de ogen vd club niet voldoet. Dát is de andere kant vd medaille waar supporters altijd maar stekeblind voor zijn.

Zo is het en niet anders.

14-12-2023 12:36

Kryptonite +76738

Naja, niet helemaal mee eens Trodat. Ongeacht wie er 'begon', of nou de club achter een speler aangaat of de zaakwaarnemer de speler bij de club aanbiedt. Je gaat een bepaald traject aan met z'n tweeën, met de bedoeling dat áls een speler goed genoeg is, hij kan doorbreken. Dan krijgt Ajax haar return on investment. Is een speler niet goed genoeg, dan wordt idd afscheid van hem genomen en heeft Ajax in zekere zin gegokt maar verloren. Ik weet wel dat Ajax vaak heel schappelijk omgaat met talenten die het bij ons niet redden, waarbij ze vaak transfervrij of voor een fooitje mogen vertrekken.

Nogmaals mensen zijn geen slaven en mogen zelf weten of ze overstappen naar een andere club of niet. Maar het is wel een klap in het gezicht van de opleidende club en die club mag wat mij betreft helemaal geen energie meer steken in de speler.

14-12-2023 13:53

Betuwe85 +20540

Niet verlengen prima speel je niet meer tot einde contract daar in veld 8A daar mag je elke ochtend conditie training doen succes

14-12-2023 11:01

trodat4030 +96403

Ga toch weg man, spelertje pesten als club is wel het laagste van het laagste wat je kan doen! Weet je wel wat dat doet met je reputatie als club?

14-12-2023 11:19

leeke +10380

Idd,de speler heeft zelf de keuze. En niet meer laten spelen zal een slecht voorbeeld voor andere zijn,en zeker voor de reputatie van de club

14-12-2023 11:25

CruijffLegend +4976

Exact, je moet denken aan de lange termijn en jezelf zo aantrekkelijk mogelijk maken voor jeugdspelers om voor te kiezen. Help spelers altijd om zich optimaal te ontwikkelen en een goede carriere te hebben. Wees een warme club, en steun elke jeugdspeler zonder rancune, ook als ze er voor kiezen hun heil elders te zoeken. Wens ze dan alle succes toe. Dit zal uiteindelijk goed op de club afstralen en de aantrekkingskracht vergroten, waar je in het grotere plaatje de vruchten van zal plukken.

14-12-2023 12:17

Betuwe85 +20540

Nee joh ze opleiden en gratis de deur uit laten doen dat helpt . Kijk stel gewoon als club de voorwaarde dat er 1 jaar van te voren verlengd wordt. Zo niet mag je weg dit is toch niks voor de club je hebt niks aan deze jongen maar traint nog vrolijk mee en gaat mischien schitteren bij Anderlecht.

14-12-2023 13:14

Qifesh +24917

Je kunt niet alles hebben en houden Betuwe..

14-12-2023 14:03

MrMalandro +1757

Ik word gek van dat korte-termijn denken en handelen. Waarom wachten met verlengen tot het laatste contractjaar?! Dan krijg je dit soort gezeik. Als je goed technisch beleid voert en vooruit kijkt en plant, dan verleng je de spelers die je wilt behouden in hun voorlaatste contractjaar.

14-12-2023 10:55

AFCA-pride +17334

Onder 18 kan je maar 3 jaar vastleggen. En Idumbo is nu dus net 18, dus had niet veel sneller gekund.

14-12-2023 11:23

Freddy +11374

Dan had je hem vorig jaar toch al een verbeterd contract kunnen aanbieden?

14-12-2023 11:48

The Class of 2019 +894

Volgens mij is er ook een regel dat je niet vlak voor iemand 18 is een contract mag afsluiten en dan vlak erna weer een nieuw langdurig contract mag afsluiten.

Ajax wacht nu ook niet voor niets met Hato om te verlengen als hij straks in maart 18 is geworden.

14-12-2023 12:00

trodat4030 +96403

Tuurlijk mag dat wel, in principe mag je elke week een nieuw contract tekenen. Het zou nergens op slaan natuurlijk, maar verboden is het allerminst.

14-12-2023 12:33

trodat4030 +96403

Kan me niet aan de indruk onttrekken dat het misschien ook wel te maken heeft met de weerstand tegen de creatieve tienen in de opleiding. Dit is ook een creatieve 10, net als Misehouy, Naci Unuvar, Bounida, Faberski en Speksnijder die stuk voor stuk op andere posities gebruikt worden/werden. Ook Stannis, die moet het zelfs geregeld doen met een plek op rechtsbuiten, waar je van een rechtspoot (anno 2023) dan eerder linksbuiten zou verwachten. En dan is er op links ook nog eens forse concurrentie van niet alleen mede-creatieve tienen, maar ook van échte linksbuitens. Dan kom je uiteindelijk op rechtsbuiten terecht, lijkt me helemaal niets voor zo'n type speler. Zeker als je ziet voor wat voor type je eigenlijk van je positie moet verdwijnen (Hlynsson is met geen mogelijkheid een creatieve 10 te noemen). Dat ziet zo'n jongen ook van dichtbij, die is niet gek, die gaat vast elders lekker weer vertrouwd op 10 spelen met de kans op een doorbraak in het 1e. Voor hemzelf veel beter dan nog een jaar aankloten als 'rechtsbuiten' bij Jong Ajax zonder daadwerkelijk uitzicht op doorstroming.

Transfervrij, met uitzicht op aansluiting bij het 1e bij een club in je thuisland en op je beste positie, waarom zou je idd ook blijven?

14-12-2023 10:49

linksbinnen +8106

Litmanen in zijn tijd en recenter Donny kun je ook geen creatieve 10 noemen. Wat heb je er omheen lopen qua creativiteit is dan belangrijker. Dat zat in die periodes goed. Nu met Hlynsson is dat minder, alhoewel ik wel toekomst zie in de laatste.

14-12-2023 14:03

Lavie +2260

Stanis is van 29-06-2005 (18) en is bezig aan zijn tweede seizoen bij Jong Ajax. Net als vorig seizoen zijn de prestaties van Jong Ajax matig. Volgens mij speelt deze jongen het liefst als aanvallende middenvelder. Ik zie bijzonder veel perspectief. Hlynsson, Misehouy en deze jongen gaan uitmaken wie daar op lange termijn gaat spelen. Ajax kan toch wel meer betalen dan Anderlecht. Misschien valt deze jongen toch gewoon wat tegen.

14-12-2023 10:24

trodat4030 +96403

Maar dat is nou net het punt, met de fetisj bij Ajax om creatieve tienen maar weg te stoppen op de flanken, jaag je ze imo juist weg. Hlynsson wordt de 10 vd aankomende jaren, ze willen daar overduidelijk geen creativiteit. Misehouy en Idumbo zullen hoogstwaarschijnlijk nooit doorbreken op 10 bij Ajax.

Of er moet een trainer komen volgend seizoen die wel heilig geloofd in creatieve tienen, maar dat moet nog maar blijken. Helaas voor Idumbo (of misschien wel meer voor ons) heeft hij tzt zn keus waarschijnlijk allang gemaakt.

14-12-2023 10:52

Lavie +2260

Carel, Donny, Frenkie speelde in hun twintiger jaren nog in Jong Ajax. Brobbey, Rensch en Taylor hebben het nu nog steeds heel moeilijk. Talenten moeten ook wat meer geduld hebben. Minuten in jong en in 1 (als invaller) met een goed inkomen is toch fantastisch?

14-12-2023 12:13

trodat4030 +96403

Niet als jouw positie (10) steevast wordt opgevuld met totaal andere types en jij bij gratie vd trainer (of hebben we gewoon geen andere opties?) dan nog net mag meedoen op een positie die misschien wel de 4e positie is die je ambieert (rechtsbuiten). Ik denk dat hij liever als 8 of 11 speelt en natuurlijk het allerliefst op 10. Zolang men bij de club blijft kiezen voor de lopers ipv de creatieve geesten, hoeveel uitzicht heb je dan precies? Waarom dan niet 'terug naar huis', waar je waarschijnlijk gewoon op je 'eigen' positie een kans in het 1e kan afdwingen? Heeft niks met leeftijd te maken, maar veel meer met perspectief.

14-12-2023 12:28

Petterson +24868

Of zijn al die zogenaamde creatieve 10-en gewoonweg niet goed genoeg? Er is toch geen trainer die als hij een echt goede creatieve 10 heeft hem niet opstelt op die positie en zijn elftal er omheen bouwt!?

14-12-2023 12:52

Aram +17852

Even los van Idumbo-Muzambo:

Contracten verlengen met jeugdspelers is het belangrijkste proces in je hele organisatie. Daar moeten de beste mensen op. En ook mensen die met die jongens praten en laten zien dat de jongens die blijven de carrières maken. En wie weg gaat wordt vaak niks.

14-12-2023 10:03

MelleAfca +14302

Zou wel echt zonde zijn, vind het echt een goede speler. Kan zijn technische bagage ook vrij makkelijk koppelen aan de nodige power en kracht. In het internationale topvoetbal geeft dat meer garantie op een succesvolle carriere dan dat jongens als Misehouy en Van Axel Dongen hebben, toch iets meer pure stijlisten. Laatstgenoemde zijn dan weer eigen jeugd, waardoor het ook weer logisch is om hen vooruit te schuiven. Hij moet i.i.g. concurreren met Godts, van Axel Dongen, Kalokoh, Hlynsson en Misehouy. Tja, als dan een club als Anderlecht komt…

14-12-2023 09:48

SwissAjaxFan +3972

Spelers die niet bijtekenen gewoon op de bank zetten, verkopen of laten gaan.
Hoeveel van zulke jochies zijn doorgebroken naar de top toen zij Ajax verlieten met 18- 21 jaar?

14-12-2023 09:26

Francisco81 +4289

Helemaal mee eens . Is mijn opvatting er ook over . Van alle jeugdspelers die vertrokken zijn of jongens die net bij het eerste zaten en dan ook niet wouden verlengen, daar kan ik er niet veel noemen die de top hebben bereikt. Veelal bij een Europese topclub in Europa meedraaien in de jeugd en in tweede elftalen, daarna 5 x verhuurd worden en dan terug naar de middenmoot in de eredivisie.

14-12-2023 09:35

Qifesh +24917

Daarmee verzwak je enkel Ajax als opleidingsinstituut.. al die spelers die we hebben gehaald kostten heel wat meer dan spelers die we opleiden hè.. Niet vergeten dat al die spelers die wij nu in passen vanuit de jeugd heel hard hun best doen om miskopen te doen vergeten

14-12-2023 09:38

Francisco81 +4289

Ja maar moeten we dan maar naar de pijpen van jeugdspelers dansen? Tuurlijk ik heb ook liever dat toptalenten bij ons blijven. Maar als ze te ongeduldig zijn en hun (voornamelijk entourage) ogen niet snel genoeg kansen krijgen, dan heb ik zoiets ga dan maar mooi. Je bent niet onmisbaar en dan komt er wel weer een ander talent in jouw plaats die wel kan doorbreken.

14-12-2023 10:17

MelleAfca +14302

Niet minder dan zij die het uiteindelijk bij Ajax ook niet redden.

14-12-2023 09:49

diamanti +3194

Tja. Hoeveel % van de buitenlandse jongens die die ajax heeft aangetrokken breken uiteindelijk door bij Ajax?

14-12-2023 19:29

Kryptonite +76738

"Ajax hoopt het contract van Idumbo Muzambo nog altijd te verlengen, maar de aanvaller lijkt weinig perspectief op speeltijd te hebben in het eerste elftal van de Amsterdammers."

Ja, nice try. Een talentvolle aanvallende middenvelder/buitenspeler heeft misschien nooit meer kans gehad op speelminuten dan nu. Dat zijn de minst/zwakst bezette posities. Het is maar dat hij geblesseerd was, anders kreeg hij echt wel minuten (en het seizoen is überhaupt nog redelijk jong...). Deze gast is een club hopper, wat 'ie helemaal zelf moet weten, maar kom dan niet weer met dit lulverhaal.

14-12-2023 09:17

MelleAfca +14302

Je kan het ook omdraaien. Als je met alle blessures voor je: Godts. van Axel Dongen, Misehouy etc nog steeds niet in aanmerking komt voor 1 omdat Banel de voorkeur krijgt, hoe gek is het dan dat je uitkijkt naar beter perspectief?

14-12-2023 09:51

Jww +2283

En ook dat kan je natuurlijk weer omdraaien. Misschien speelt Banel wel omdat deze jongen niet wil verlengen?

14-12-2023 10:37

Kryptonite +76738

Precies. Nu met Godts en VAD geblesseerd en Bergwijn die ook even niet kan spelen (en überhaupt heel kut speelt), had hij genoeg kansen gehad. Zo heeft Hlynsson ook zijn kans gegrepen en is nu een waardevolle speler. En zelfs op de plek van Hlynsson had hij minuten kunnen maken, aangezien die ook nog jong is en niet alles zal kunnen spelen. Je moet gewoon geduld hebben als jonkie, je kan niet op je 17e of 18e een plekje in de selectie claimen. Deze jongen komt net kijken bij Jong, natuurlijk moet hij nog even op z'n kans wachten. Maar idd, als hij niet verlengen zonder (contractuele) garanties, tja dan houdt het op.

14-12-2023 10:45

Erik20 +7365

"Precies. Nu met Godts en VAD geblesseerd en Bergwijn die ook even niet kan spelen (en überhaupt heel kut speelt), had hij genoeg kansen gehad."

Waarom zit hij dan niet bij de selectie? Dan zou hij juist nu zijn kans moeten krijgen, je zegt zelf al waarom. Niet heel gek dat hij weg wil als hij ziet dat middelmaat zoals Banel de voorkeur krijgt.

14-12-2023 11:10

Kryptonite +76738

Omdat hij dus kennelijk al heeft aangegeven niet te willen bijtekenen. Want hij/zijn zaakwaarnemer gebruikt nu zelfs AS om dat te verkondigen, zij het met het bekende lulverhaal "ik mis een duidelijk plan". Hij is redelijk snel doorgeschoven van de A-jeugd naar Jong en speelt daar eigenlijk pas net. Dit seizoen was hij de helft van de wedstrijden geblesseerd. Chillax, je bent een groot talent, staat er goed op binnen de club en krijgt je minuten echt wel.

14-12-2023 11:19

barry1988 +23997

Als hij niet wil verlengen dan ook geen tijd en energie meer insteken. 3 opties: hij verlengd, hij wordt verkocht van de winter of hij wil de eerste twee opties niet en dan mooi op de tribune en voor zichzelf trainen.
Anders krijg je een Brobbey 2.0 scenario.

14-12-2023 08:53

twynestar +28218

Iemand die niet wil verlengen kun je nog prima laten meetrainen, kinderachtig gedoe.

14-12-2023 09:05

Rolo +13602

Meetrainen prima. Maar wedstrijdminuten maken no way. Teken maar bij, dan mag je je wedstrijden weer spelen.

Oftewel wat F. de Boer zei toen hij trainer was van 1. Laatste contractjaar ingegaan. Dan bijtekenen anders ga je op de tribune zitten. Je zou trots moeten zijn om dit shirt te mogen dragen.

14-12-2023 09:09

Kryptonite +76738

Het is een speler zijn goed recht om niet bij te tekenen. En het is Ajax' goed recht om al dan niet meer tijd en energie te steken in een speler. Deze gast heeft vol geprofiteerd van de jeugdopleiding van KAA Gent en die van Ajax en beide clubs zien er niets voor terug. Prima, maar dan moet je niet zeiken als Ajax de focus op andere spelers legt.

14-12-2023 09:21

twynestar +28218

Geen focus op een speler is iets heel anders dan hem niet meer laten meetrainen en dat soort geneuzel. Er is geen reden om zo'n jongen actief dwars te gaan zitten.

14-12-2023 09:25

EricAjax1 +7477

Hoezo zit je iemand actief dwars als hij op de bank terecht komt?

14-12-2023 09:36

Qifesh +24917

Ehm leer lezen Eric dat zegt ie niet

14-12-2023 09:46

barry1988 +23997

Je ziet nu steeds meer jonge spelers dit doen. En om te voorkomen dat je straks voor andere clubs gratis opleidt dan moet je een statement maken vind ik. Jammer dat het dan ten koste van deze jongen gaat maar je moet als Ajax je harder opstellen in dit soort gevallen.

14-12-2023 10:23

twynestar +28218

Het is AA Gent dat hier voor ons heeft opgeleid. Zo'n statement levert je niets op behalve dat spelers ook dat eerste jeugdcontract minder graag bij ons tekenen.
Ajax heeft hem een contract geboden tot een bepaalde datum en tot die datum behandel je hem op een waardige en professionele manier.

Overigens moet je dat opleiden niet overschatten. 90% van jeugdopleiding is een goede jeugdscouting en de juiste jongens laten doorstromen. Die jongen is echt niet zoveel beter bij ons geworden dan hij bij Gent was geworden. Hij heeft zijn centjes gekregen en Ajax zijn inzet.

14-12-2023 11:00

TPLily +373

Niet meer opstellen totdat hij bijtekent.

14-12-2023 08:52

Qifesh +24917

Kinderachtig dit soort opmerkingen..

14-12-2023 09:16

behangdelul +32502

Hoi, ik ben 18 en ik heb wat te eisen want ik heb al precies 0 bereikt.

Dikke doei dan!

14-12-2023 08:52

Capocapo +12001

Hij eist toch niks? Hij heeft er geen vertrouwen in dat die bij Ajax de kans krijgt, dat kan toch?

14-12-2023 08:58

MelleAfca +14302

Ik had even de memo gemist dat 18 jarige niks te zeggen hebben over het verloop van hun carriere/leven.

14-12-2023 09:53

Tommyshelby +128462

Begrijp hem wel, zeker als Misehouy wel verlengt

14-12-2023 08:41

Qifesh +24917

Idumbo kan op meerdere posities spelen toch?

14-12-2023 08:49

Jayq +3339

Misehouy ook toch..
Precies dezelfde posities zelfs

14-12-2023 09:00

Qifesh +24917

Voor veel minder geld dan een speler die Sven haalt en het niveau niet eens begrijpt of aankan. Ik zou de helft van die partij spelers verkopen om de jeugd weer perspectief te geven.

14-12-2023 09:03

Qifesh +24917

Laat vooral nog iemand komen die weer tig spelers gaat kopen die het niet eens in onze jeugdopleiding zouden redden.. men onderschat de toekomst als instituut.

14-12-2023 08:39

AjaxPositivo +6954

Gewoon wat mooie beloften doen en laten tekenen.
Of we die kunnen waarmaken, zien we later.
Niet heel netjes, maar op deze manier hengelen veel Europese clubs onze verwende jeugdspelers binnen.

Dus iets als: je gaat dit jaar debuteren, komend jaar in kleedkamer 1.
Geef hem vast een contract en als hij ondertekent mag hij op de bank tegen Aek.

14-12-2023 08:38

Qifesh +24917

Vind het niet verwend maar realistisch. Idumbo is buitencategorie in Europa straks. Hato is nu al meer waard dan sutalo.

14-12-2023 08:41

AjaxPositivo +6954

Jawel maar als je blij bent bij je club en je vrijwel altijd als je fit bent speelt bij Jong, dan kun je toch gewoon voor een prima salaris zo lang mogelijk bijtekenen? Je speelt bij dé club voor jong talent en dé springplank voor de Europese top. Je mag als jeugdspeler je handen dichtknijpen met welk contract dan ook.

Dat je het laat aankomen op dit soort nieuwsberichten.... geeft mij het idee dat je jezelf geweldig vindt en denkt dat je wel eens even lekker moeilijk kan gaan doen en Ajax kan chanteren.

14-12-2023 09:11

Qifesh +24917

Je speelt vooral bij een club die het doorstromen de laatste jaren telkens op het tweede plan zet.. wat er nu laten doorstromen komt doordat we tekort schieten in gerichte aankopen doen...als we niet ff "gewoon doen" en spelers kopen die heel wat met zekerheid kunnen toevoegen. Af en toe een Tadic of een ziyech oid.. maar een heel elftal aan spelers kopen met "potentie"? We moeten de potentie uit de jeugd laten doorstromen. Ajax vecht tegen zijn eigen instituut de toekomst.

14-12-2023 09:14

AjaxPositivo +6954

Hato, Vos, Martha, Hlynsson en zelfs Banel krijgen heel veel kansen dit jaar.
En we staan continu in toplijsten wat betreft voortbrengen van jeugdspelers. Dat kan niet door de jeugd links te laten liggen.

14-12-2023 16:56

Sampaoli +39155

In mijn ogen een onbegrijpelijke keuze. Jongen speelde vorig jaar nog alles in o18 en kwam in opleiding top-3 van G/A over gehele jaar.

Toen tijd geblesseerd geweest en sinds terugkeer weer basisspeler bij Jong Ajax op, ik herhaal het nog maar eens, zeer acceptabel profniveau(!).

14-12-2023 08:35

Ajaxfan16 +27411

Ja met Misehouy en Hlynsson voor je, is er natuurlijk weinig perspectief op zijn positie. Die 2 zijn ook verder dan hem. Dan is vertrekken op dit moment de logische keuze, hoe jammer dat ook is.

14-12-2023 08:31

Sterretje73 +5220

Idombo...dit is dus exact wat ons elke keer achteruit zet. Als zelfs dit soort middelmatige clubs onze aanvallers laat twijfelen dan is echt het eind zoek. Laat ze aub weer eens op echte intelligentie selecteren in de jeugd...

14-12-2023 08:31

Qifesh +24917

Misschien hebben we intelligentie nodig in de leiding die geen idiote aankopen doet maar gewoon een paar toppers ipv zogenaamd potentieel. Dat moeten we uit de toekomst halen.

14-12-2023 08:42

Capocapo +12001

Omdat hij daar wel in een 1e elftal kan spelen en bij ons niet, is dat zo moeilijk te begrijpen?

14-12-2023 09:01

Petterson +24868

Geloof je het zelf? Zelfs bij het teloor gebaande Anderlecht wordt hij gewoon tribuneklant.

14-12-2023 13:01

Capocapo +12001

Dan heb jij Anderlecht weinig zien spelen, daar speelt die gewoon, als die zijn niveau van JA haalt. Gek he, dat die dan misschien weg wil? KKD of hoogste niveau Belgie?

14-12-2023 13:15

Dirk +7005

Ik qoe Anderlecht elke week spelen ..

15-12-2023 10:59

Dirk +7005

Laat hem gaan , als hij liever in de vuilbak Anderlecht speelt ,dan bij de mooiste club die er is ...

14-12-2023 08:20

Rockanje23 +37006

Heeft weinig nut op deze manier. Jeugdspelers van 16 of 17 halen die maar voor max 3 jaar mogen tekenen zijn pas rijp voor het eerste als hun contract afloopt. En daardoor zijn ze meteen reuze interessant voor andere clubs. Nog afgezien van het feit of ze sowieso goed genoeg zijn voor het eerste.

14-12-2023 08:13

Soccerskins v2 +43237

Als Idumbo de beste speler van Jong Ajax zou zijn en genoeg uitzicht had op minuten in 1 zou hij gewoon verlengen lijkt me. Helaas voor hem is dat op dit moment niet het geval aangezien op zijn positie Hlynsson net is doorgebroken en hij ook Misehouy voor zich moet duiden.

Groot talent maar de concurrentie is enorm.

14-12-2023 08:17

Qifesh +24917

Kan op meerdere posities

14-12-2023 08:50

Petterson +24868

Is dus gewoon niet goed genoeg als je de concurentie van Hlynson en Misehouy verliest. Allemaal leuke spelertjes .. maar daarvan gaat er geen één de top bereiken. Mogen stuk voor stuk blij zijn dat ze een leuk contract bij Ajax hebben en in moeilijke tijden veel speelminuten krijgen in ED en KKD. Maar dat gaan ze zelf ook wel inzien wanneer het te laat is en ze bij NEC op de bank zitten.

14-12-2023 13:04

VichoWazig +3442

Broodvoetballer

14-12-2023 08:13

Qifesh +24917

Wie is dat niet bij Ajax?

14-12-2023 08:50

Maxwell_5 +6977

De rest speelt voor een appel en een ei.

14-12-2023 09:52

Jww +2283

Appel en een ei voetballers. Appels en eieren zijn tegenwoordig duurder dan brood overigens.

14-12-2023 10:43

PaulusH +2952

Probleem wat Ajax zelf gecreëerd heeft. Niemand wilt in Jong Ajax spelen omdat ploeg niet serieus genomen is door de club laatste 2 jaar en Hlynsson + Misehouy zijn slechts iets ouder. Op linksbuiten waar hij ook heel goed is heb je Forbs en Godts voornamelijk die rond zijn leeftijd zijn en streepje voor hebben. Absoluut getalenteerd genoeg om top Eredivisie (of vergelijkbaar niveau) te spelen op redelijk korte termijn maar zou dan in verhuurcircuit terecht moeten komen en dat staat bij Ajax niet stevig genoeg naar mijn mening. Als hij naar België gaat goede kans dat hij direct in eerste ploeg ergens kan spelen.

14-12-2023 08:12

FlyingDutchMan +17310

Pas 18 jaar en kan goed op niveau mee met Jong Ajax, knap ondanks dat hij zoveel geblesseerd was.

14-12-2023 08:10

BackInBlack +14462

Vertrek zou mij ernstig teleurstellen

14-12-2023 08:08

Slang3 +45772

begrijpelijk

14-12-2023 08:08

NickOoms +2606

Weg ermee. Graag of niet!

14-12-2023 08:04

AFCA-Driebergen +22103

Als hij niet wilt verlengen, dan maar deze winter verkopen dat je er nog wat aan verdient. En anders geen minuten meer geven de rest van het seizoen. Dan maar minuten aan de spelers die wel bij de club blijven, dat zij zich kunnen ontwikkelen.

14-12-2023 08:03

Qifesh +24917

Wat denk je ervoor te krijgen penningmeester? 😆

14-12-2023 08:52

AFCA-Driebergen +22103

Alle beetjes zijn meegenomen. Zeker in deze periode van de club.

Wat heb je eraan om hem te laten blijven en helemaal om hem minuten te geven? Je houdt de ontwikkeling van je spelers tegen die (voorlopig) wel een toekomst hebben bij de club.

14-12-2023 14:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.