Alderweireld gaat in zomer balans opmaken

door Sjoerd Valkering 21

Alderweireld gaat in zomer balans opmaken

door Sjoerd Valkering 21

Laatst geüpdatet

FISCHER MOET ERIKSEN OPVOLGEN - Toby Alderweireld gaat net als Christian Eriksen pas in de zomer naar zijn toekomst kijken. Dat betekent dat beide spelers, met een aflopend contract in 2014, niet op korte termijn zullen gaan verlengen. 'Over een half jaar ga ik met mijn zaakwaarnemer (Soren Lerby red.) en mijn vader de balans opmaken. Dan ben ik 24 jaar. Dat zou een mooi moment voor een stap hogerop zijn en dan zou Ajax er ook nog geld aan kunnen verdienen', vertelt Alderweireld in Voetbal International.

In het stuk, geschreven door Simon Zwartkruis, staat dat De Boer bij een vertrek van Eriksen het plan heeft om Viktor Fischer dan op het middenveld te gaan zetten, aan de linkerkant. Fischer: 'Het zou te veel voor me zijn als ik nu op de verantwoordelijke plek van Christian zou moeten spelen. Hij kan dat beter dan ik, maar op termijn, als Christian daadwerkelijk weg is, zou het een prachtige uitdaging voor mij zijn.'

Fischer moet ook nog zijn contract verlengen, maar dat zal spoedig gebeuren. Volgende week gaan hij en zijn zaakwaarnemer om tafel met Ajax. Marc Overmars spreekt in VI uit dat hij hoopt dat Fischer spoedig zal tekenen. 'We hopen snel tot een akkoord te komen met Viktor en zijn zaakwaarnemer. Dat zou voor beide partijen het beste zijn.'

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCACBS1900 +2493

Alderweireld is op dit moment de slechtst spelende speler van Ajax. Net als Eriksen loopt ie al te roepen dat ie weg wil ook al heeft niet ie nog vrijwel niets bewezen. Alderweireld hoort op dit moment de leider van de verdediging te zijn, de opvolger van Vertonghen. Maar sinds Vertonghen weg is zie je pas goed hoeveel fouten er zijn en hoe onzeker Toby speelt. Van mij mag ie gaan.

07-02-2013 18:41

ajax19 +0

_____________________________________DEJUISTEGROOTSCHESTAPPEN
Boerrigter Sigthorsson Cuenca
Meleg Van Rhijn(c) Eriksen
Blind Denswil Toby Boccara
[Basiself] Vermeer
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Wissel: Cillessen, Dijks, Tete, Andersen, Fischer, Boilesen, Klaassen.|


En dan maar ballen, dit worden echt onze legendes als het mag.

06-02-2013 22:40

ajax19 +0

Boccara is helemaal niet te licht, net zo'n talent als Denswil.
Blind wordt verlengd, en blijft gehandhaafd binnen het elftal.

Meleg is de verbeterde versie van Serero, moet alleen nog zijn stapje op de plaats leren zetten en dan heb je eraan heel veel. Ik heb de besluitvorming omtrent hem meegemaakt, dus ook alle beelden waarop de keuzes gegrond waren.

Fischer zal Van Rhijn moeten beconcurreren, ik wil weer een linker voorwaartse op de linker vleugel en dus moet hij de concurrentie aangaan met de centrale voorwaartse ookwel centrale middenvelder genoemd. Fischer zal niet eeuwig linksbuiten spelen, aangezien je dan de veldbezetting niet ultiem hebt.

Boileson is geen echte verdediger, daarom raakt hij steeds geblesseerd, hij is voor zulke krachtmetingen niet geboren en weet dus niet geleidelijkheid in zijn beweging in te bouwen in verband met nervositeit. Geloof nou, die moet aanvallender gaan spelen. Ik heb ook heel lang geloofd dat Boileson de vervanger van Vertonghen moest gaan worden, maar hij is als een nacht en dag verschil met Denswil en je kunt herkennen dat hij meer voor het combinatiespel in de wieg is gelegd. We willen geen tweede O'Brien..

Van Rhijn als aanvoerder is niet gek bedacht. En als centrale middenvelder in het licht van dat hij zowel een halfbakkene centrumverdediger is als rechtsachter lijkt ook niet zo vreemd, als ook de verschuivingen goed als functie geïnterpreteerd worden.

07-02-2013 00:23

JJAFCA +0

haha slim slim, wat dacht jij? verwijder het oude bericht wat precies het zelfde was en zet hem er weer op zodat je bericht niet meer gequote staat, de duimpjes naar beneden en opmerkingen doen WEL pijn voor sommige dus blijkbaar

07-02-2013 01:02

ajax19 +0

Helaas is alles onintegere waarheidsvinding. Dat 'pijn doen' is niet de oorzaak, maar ik snap je vermoeden. Ik vond alleen destijds de bovenstaande dingen afleiden van een inhoudelijke ware discussie.

07-02-2013 01:11

JJAFCA +0

Ik snap je reactie, excuses als ik je verkeerd ingeschat heb. No hard feelings.

Wat betreft dat de discussies afleiden van de daadwerkelijke inhoud van een bericht kan ik je alleen maar gelijk in geven.

Maar ik zie een heel mooi verhaal hier onder staan waar je je opstelling beargumenteerd maar denk je nu echt dat ook maar iemand van de trainers/staff dit niet aan zouden geven als hun ook daadwerkelijk denken dat wat jij zegt als een huis klopt.
Die mensen zien die jongens elke dag en geloof me als hun denken dat bijvoorbeeld een boilessen linksmidden moet staan of een van rhijn captain moet worden en cvm moet gaan spelen of een bocarra rechtsachter moet gaan spelen(are you serieus!?) dan zouden die daar echt wel komen te staan.
De tijd zal het leren maar voor mij is dit niet meer als een uit de hand gelopen fifa opstelling.
Respecteer je mening 100% daar niet van.

07-02-2013 01:41

ajax19 +0

Nou goed tuurlijk, ik respecteer absoluut jouw denken. Alleen moet je van mij aannemen dat een man van 90 geen Fifa speelt, dat laat ik over aan mijn kleinkinderen. Intern bij Ajax horen ze genoeg geluiden viavia over wat er misgaat, worden dus op voorhand gewaarschuwd. En dan komen de meeste tactische verwachtingen uit, simpelweg omdat je voor de wedstrijd al kunt zien waar tijdens de wedstrijd gaten gaan vallen. Dat is de reden waardoor we zijn uitgeschakeld tegen Real en Dortmund, nog niet eens doordat er geen verdedigende opties zijn terwijl je uitgaat van eigen spel om het beter neer te zetten maar dat die antwoorden niet gevonden zijn. Simpelweg omdat ze ernaar niet op zoek wilden gaan.

07-02-2013 10:15

aJaxppy +0

Matige speler! Aardige verdediger.. Met verthonghen ernaast leek het meer.. Als je kan vangen moet je het doen! Denswil en veltman zijn veel betere spelers..

06-02-2013 22:37

Sammeister +0

Meen je dat echt? Waar is Fischer? Eriksen, Siem de Jong? Moisander?
Sulejmani op links mid hahahahah

06-02-2013 22:12

Litmanen87 +0

Tijd voor jou om op korfbal te gaan....

06-02-2013 21:29

JJAFCA +0

hahaha ik heb veel opstellingen voorbij zien komen waar ik mijn vraagtekens bij zet maar dit slaat echt alles..

06-02-2013 21:22

TikkieTerugJaap +2

Strik erom, Moisander is beter en we hebben Veltman en Denswil. Heitinga zou leuk zijn voor 1 a 2 jaar, maar wel in de "Ooijer rol".

06-02-2013 15:46

JJAFCA +0

Aan jou reactie te zien heb jij de wedstrijd van Everton afgelopen week niet gezien? Nu we het toch zo over omkoping hebben zou ik bijna hopen dat hij omgekocht is ipv dat hij echt zo slecht is geworden.

Dalijk gaat fischer mooi op de plek van erikssen voetballen en zal anderssen op de linksvoor komen. we gaan er echt niet op achteruit boys

06-02-2013 15:57

JJAFCA +0

Aan jou reactie te zien heb jij de wedstrijd van Everton afgelopen week niet gezien? Nu we het toch zo over omkoping hebben zou ik bijna hopen dat hij omgekocht is ipv dat hij echt zo slecht is geworden.

Dalijk gaat fischer mooi op de plek van erikssen voetballen en zal anderssen op de linksvoor komen. we gaan er echt niet op achteruit boys

06-02-2013 16:12

MelleAfca +14328

Allebei nog niet rijp voor een stap omhoog, mocht je er 25miljoen voor krijgen zou ik niet twijfelen..
Fischer voor Eriksen en Aankoop voor Toby (van Dijk?)

06-02-2013 15:28

rijkschroef59 +0

Nee, Veltman, lijkt me god genoeg!

06-02-2013 15:37

AjaxD1986 +1

Ik vind dat de spelers die denken een hoger niveau aan te kunnen (Alderweireld, Eriksen) eerst wel eens wat beter mogen gaan voetballen voor ze zulke uitspraken doen. Vaak zijn dat namelijk juist de spelers die onnodig balverlies leiden op belangrijke momenten in de wedstrijd. Je kan in ieder geval stellen dat ze de eredivisie nog niet ontgroeid zijn!

06-02-2013 15:17

Hanneke +1

Helemaal mee eens. Dit weekend ook weer een slechte inspeelbal, waardoor je bijna de 1-0 tegen krijgt. Het mag dan wel 'maar' VVV zijn; ik vind het geen excuus!

06-02-2013 20:30

YochananAFCA +0

Fischer inderdaad voor Eriksen want Fischer trekt vaak genoeg naar linkshalf en Veltman wordt dan de opvolger voor Alderweireld. Mocht Siem vertrekken zie ik Schöne als zijn vervanger, dan staat Poulsen controlerent met achter zich Boccara of Sporkslede

06-02-2013 15:05

N-ajax +0

-----XXX/Boerrigter - Sigthorsson/Hoesen - XXX/Lukoki
--------------Fischer/Schöne - Serero/Klaassen
-------------------------Poulsen/Sporkslede
Blind/Dijks - Moisander/Denswil - Veltman/Heitinga - v Rhijn/Ligeon

Ik kan me niet voorstellen dat Fischer naar het middenveld gaat, dan heb je geen fatsoenlijke linksbuiten en heb je 4 goede aanvallende middenvelders, daarnaast moet er nog een rechtsbuiten bij en een ervaren verdediger die met Veltman af kan wisselen (bijv Heitinga).

06-02-2013 14:53

Viktor-Fischer3 +0

Als Je Fischer linksvoor zet en dan Meleg naast Schöne.
rechts voor kan Andersen/Sana,
Linksback Boilessen
Verdedigende middenvelder Boccara

06-02-2013 15:00

l0l +4

Die wil dus weg, Heitinga kom maar.

06-02-2013 14:21

JJAFCA +0

Kijk aub even dit filmpje van afgelopen weekend:http://video.sport1.nl/main/clips/31143/heitinga-verliest-het-dik-van-benteke

Graag hoor ik je nu nog een keer zeggen ''Heitinga kom maar''. Alsof een Denswil of Veltman dit niet op kan vangen. Desnoods Blind CV maken.
Die boys staan echt niet te voetballen voor het salaris wat Johny zal ophoesten.

Heitinga 100% ajacied in hart en nieren en gun die man het allerbeste maar moeten we dit wel willen?

07-02-2013 01:49

ajax19 +0

Heitinga is geen rasverdediger. Als je ziet hoe wij hem hebben afgeleverd als profvoetballer en dat afzet tegen hoe talentvol hij in de jeugd was, kun je zien dat we hem in de voet hebben geschoten door van hem een verdediger te maken. Als hij nog terugkomt, is dat als het goed is voor het middenveld. Eerlijk gezegd zie ik er geen noodzaak in. Hij komt hoe dan ook een keer thuis.

08-02-2013 10:42

ajax2004 +2

Ik denk dat het Halen van een ervaren am belangrijker is dan maher. En een rechtsbuiten natuurlijk.
Maar als die drie spelers vertrekken moeten we ervaring halen niet nog meer talenten. Iemand als vd Vaart, maduro, pienaar...geen idee of die willen komen.

06-02-2013 14:20

masterrr +1

Is Veltman echt goed genoeg?
Virgil van Dijk vind ik anders een uitstekende vervanger. Echte atleet en is aan de bal sterk.
Straks staan we met Veltman en Moisander in de Champions League... twee voetballende verdedigers, ik denk dat je dan een fysiek beest mist.

06-02-2013 13:32

oneproudajax +6

als ik dit zo hoor en lees dan ben ik bang dat we veel belangrijke spelers kwijt raken en er weinig voor terug halen en dat de boer denkt dat we het alleen met de jeugd kunnen doen maar helaas heb je jonge spelers nodig die op een bepaald niveau zitten zoals maher en djuricic ik ben er bang voor dat zelfs die niet gaan komen maar naar de concurrent gaan en dat hun sterker worden en wij zwakker

06-02-2013 13:12

AjaxfanRuben +223

Ik ben ook benieuwd. Voor Alderweireld, Eriksen en de Jong kan je mooie bedragen krijgen. Ik ben vooral benieuwd of Ajax nu wel "bedragen" (rond 5 miljoen of zo) gaat neerleggen, voor bijvoorbeeld een Maher of een Djuricic. Voor Narsingh had Ajax wel ongeveer 4,2 miljoen dacht ik te herinneren over. Dus Ajax zal misschien een grondlaag gereed hebben voor bepaalde spelers. Maar had kan natuurlijk ook zo zijn, dat Ajax er niets mee doet en dat Ajax weer talenten haalt. Maar kan dat wel zo door blijven gaan? Soms heb je echt een directe versterking nodig, nja we zien het wel.

06-02-2013 13:49

RobertoStrife +2

Ga eerst maar eens een jaar constant op hoog niveau presteren, want dit seizoen vind ik hem nogal tegenvallen. Met zijn talent hoort hij de sterren van de hemel te verdedigen en jong jongens als Veltman te helpen. In plaats daarvan maakt hij zelf domme fouten en loopt hij niet dat stapje extra voor zijn jonge collega's.

Kom op, je kan zoveel beter!

06-02-2013 12:51

AjaxfanRuben +223

let op: Vertonghen speelde eigenlijk ook maar een half seizoen constant hè. Maar Vertonghen vindt ik wel een grotere potentie hebben.

06-02-2013 13:44

RobertoStrife +2

Klopt, maar Vertonghen is een ander type speler. Hij was zo goed door het opstomen, dat talent heeft Alderweireld niet in die mate. Hij is verdedigend in potentie wel beter, maar moet dat vaker laten zien.

06-02-2013 16:09

SoNick +333

Er moet ook een club zijn die hem wil hebben. Al zal er altijd een Engelse club zijn die wat wil...

06-02-2013 12:33

Professor +11199

Zijn inderdaad best wel wat clubs in Engeland die Toby willen hebben. En voor Eriksen zal ook veel interesse bestaan. Denk dat beide spelers inderdaad weggaan. Nou is het vertrek van Toby intern wel op te vangen, Moisander, Denswill, Veltman en Bazoer (is erg jong ja maar erg talentvol) Als Eriksen gaat heb ik me laten vertellen dat Fischer op die plek komt te spelen. Maar we hebben voorin dan wel een probleem zowel geen goede links als rechtsbuiten. Dus moeten er 2 vleugelspitsen bijkomen want wij hebben geen vleugelspitsen in de selectie die ajax beter maken. Maar hopelijk heeft ajax geleerd van de fouten uit het verleden. Dus een deadline naar de spelers instellen tot wanneer ze weg mogen of verlengen zodat ajax genoeg tijd heeft op vervangers te halen. En dat het niet zo is dat er op de laatste dag weer 2 nood aankopen gedaan moeten worden.

06-02-2013 12:52

SirOlf +9

In principe zijn de vervangers al aanwezig in de selectie: Denswil/Veltman voor Toby, Fischer/Serrero voor Eriksen. Dus die noodaankopen zijn niet keihard nodig. Daarachter heb je ook nog spelers als Klaassen die de vervangers van de vervangers kunnen vervangen.

06-02-2013 13:20

masterrr +1

Ja, maar het probleem dat hij schetst gaat over de flanken. Als je Fischer naar het centrum haalt, wat hou je op de flanken dan nog over? Wordt echt een uitdaging om die goed te gaan bezetten. En ik zie ze niet in de jeugd rondlopen...

06-02-2013 13:35

Figo +0

Gewoon verkopen in de zomer, net als Eriksen en misschien zelfs de Jong. Deze jongens gaan echt niet bijtekenen.

06-02-2013 12:30

Melvin01 +1

Als ik dit zo hoor (ondanks dat hij gaat nadenken) ben ik er bang voor dat hij zal vertrekken. Net als Eriksen. Moisander zal waarschijnlijk zijn positie overnemen en Denswil linkscentraal gaan spelen.
Tenzij Veltman zich blijft ontwikkelen dan zal het spannend gaan worden:

v. Rhijn
Moisander
Denswil
Blind/Boilesen (Dijks)

v. Rhijn
Veltman
Moisander
Blind/Boilesen (Dijks)

Als Ajax slim is verlengen ze Blind. Hij kan eventueel bij schorsingen en blessures ook linkscentraal spelen:

v. Rhijn
Moisander
Blind
Boilesen/Dijks

06-02-2013 12:10

AFCAMaurits +0

Dit hoeft helemaal niet te betekenen dat ze vertrekken hoor, ze kiezen er gewoon voor om zich te focussen op het voetbal. Als het seizoen voorbij is gaan ze zich bezighouden met verlenging, hopelijk tekenen ze dan allebei bij.

06-02-2013 12:28

RobertoStrife +2

Blind centraal lijkt me geen goed idee. Ik denk gewoon Veltman volgend jaar als CV (als Toby weggaat). Frank spreekt toch regelmatig zijn vertrouwen in hem uit.

Ik zou trouwens graag zien dat ze Dijks leren koppen zodat hij ook CV kan spelen, met zijn lichaam zou hij daar perfect voor zijn.

06-02-2013 12:55

Melvin01 +1

Ik zie Blind niet als CV, maar als je met hem verlengt voor 2 jaar, kun je hem multi gebruiken. Dus "ook" voor de CV.
Ik ben tevens benieuwd of Dijks CV uit de voeten kan.... Potentie heeft hij. Fysiek sterk, kan een bal afpakken, en misschien wel centraal mee opkomend.

06-02-2013 13:45

Ron403 +6492

Ik zou het niet verstandig vinden als hij al ging. Eerlijk is eerlijk, zowel Eriksen, Toby als De Jong speelt nog niet zoals bijvoorbeeld Vertonghen en Suarez deden. Bij die spelers was het zo duidelijk dat ze er bovenuit staken, nu is dat nog niet het geval vind ik.

06-02-2013 11:52

ajax +0

Probleem bij Alderweireld en De Jong is dat ze ook niet dezelfde potentie hebben als Vertonghen en Suarez.

Alderweireld en De Jong zijn hele sobere spelers, maar die wel prima de subtop van Europa aan zouden kunnen.

06-02-2013 12:06

AjaxfanRuben +223

Vertonghen speelde vorig jaar eerste seizoenshelft ook niet goed. Herinner die actie tegen Vitesse-thuis maar, die nonchalante actie van hem aan het eind van de wedstrijd die uiteindelijk leed tot een tegengoal. Nja, hiermee wil ik dus zeggen dat het helemaal niet uitgesloten is dat Toby de 2e seizoenshelft heel goed zal gaan spelen.

06-02-2013 13:41

Rdk1983 +4

Ik hoop dat Toby nog een half jaar/ jaartje blijft, zal afhangen van de clubs die zich melden, hij is nog niet zo goed als Vertonghen toen die wegging, en die was ook 25 volgens mij

06-02-2013 11:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.