Ajax verliest in Frankrijk

door Ajax Showtime 615

Ajax verliest in Frankrijk

door Ajax Showtime 615

Laatst geüpdatet

Ajax heeft woensdagavond met 2-1 van Auxerre verloren. De Amsterdammers verloren mede door een zeer zwakke eerste helft. Ajax ging met een 1-0 achterstand de rust in. Na rust maakte Alderweireld nog wel gelijk, maar in de slotfase kwamen de Fransen nog op 2-1 door een buitenspeldoelpunt. Hierdoor naderen de Fransen Ajax op 1 punt in de poule.

AC Milan speelde in de laatste minuut met 2-2 gelijk tegen Real Madrid.

Scheidsrechter: Mark Clattenburg.

Opstelling Auxerre: Sorin; Hengbart, Grichting, Dudka, Coulibaly, Birsa, Quercia, Sammaritano, Pedretti, Contout, Ndinga.

Opstelling Ajax: Stekelenburg; Van der Wiel, Alderweireld, Vertonghen, Anita; Enoh, Lindgren, De Zeeuw; Suarez, El Hamdaoui, Emanuelson.

Goals: Sammaritano (9')

Kaarten:

Geel: Van der Wiel (36')

Rood:

(foto: Ajax.nl)

Lees meer over:
Plaats reactie

paultje94 +0

hallo,
ik ben geband, maar via proxy servers kun je gewoon op as, dus als je ooit een ip ban gaat gewoon via proxy site doen.
groetjes,
paul

05-11-2010 12:42

anrejane +0

Schandalig dat club en speler(s) vlak voor een cruciale wedstrijd bezig zijn met onderhandelingen over contractverlenging. Zo krijg je spelers natuurlijk nooit scherp! Ik heb me vreselijk geërgerd aan de instelling van bijna alle spelers. De Zeeuw levert nu kritiek op de instelling, maar wat speelde hij zelf enorm slecht! Maar ook andere spelers konden geen fatsoenlijke pass geven over een paar meter. Ooit gehoord van in de loop aanspelen, zodat de medespeler op weg naar de bal alvast een paar meter winst kan boeken? Nee, iedere bal die niet recht naar een tegenstander werd geschoten, ging recht naar een medespeler toe of, nog erger, meters achter hem. De avond ervoor heb ik enorm genoten van Twente, maar mijn club bezorgt mij alleen maar ergernis en lijdt geheel onnodig een cruciaal verlies tegen een zeer matige tegenstander!

05-11-2010 10:41

RuudJood4ever +0

Het middenveld is waardeloos+de linksbuiten komt niets van uit!
Mickey moet gewoon linksbuiten, op het middenveld de jong achter de
spits en enoh maar even op de bank. En de mentaliteit zijn bij een aantal jongens ver te zoeken,als een stel mietjes lopen ze over het veld!!

04-11-2010 21:12

Daneman +1387

Ik vind de verdediging niet goed genoeg. Zolang ajax blijft fixeren op voetballende verdedigers ipv verdedigende verdedigers (lees: fysiek, brutaal, echte uitstraling, leiderschap, taktiek, baas in het veld) zal ajax in deze vorm geen leuke prijzen pakken.

04-11-2010 19:30

Jasmen +0

Man het hele middenveld klopt geen zak van. Gister verloren Enoh Lindgren en de Zeeuw duel op duel. Een kopduel winnen is al helemaal niet aan de orde

04-11-2010 19:39

Borstvooruit +0

Vorig jaar minst gepasseerde verdediging. Ligt echt aan het middenveld

04-11-2010 20:25

zburg1983 +0

vorig jaar was vertekend beeld, al 6 jaar hebben we een prutverdediging..........

05-11-2010 11:34

vooraltijdjood +0

de eerste tien jaar worden we geen kampioen en bereiken we geen ene tiefus in europa!
this zo waardeloos!
ze hebben ook totaal geen inzet op suarez na!
als je twente dinsdag zag die vochten ervoor!
ze kunnen nog een voorbeeld nemen aan feyenoord!
die staan ergens onderaan te bungelen maar die vechten zich wel helemaal kapot voor hun club!
onze spelers zijn laks en vinden het allemaal wel goed!
ZO WORD JE NOOIT KAMPIOEN!

04-11-2010 18:21

herreman +47

Wat was het weer zwak de instelling is bij sommige echt heel ver te zoeken.
Toch blijf ik hopen al is het tegen beter weten in dat er nog eens een ommekeer zal komen en het spel mijn Ajaxhart weer sneller kan laten kloppen.
Misschien toch de bezem erdoor?

04-11-2010 18:19

Santos +0

We stellen niets voor Europees, zijn er nog mensen die denken van wel???
In de nederlandse competitie kunnen we net mee, maar ook nooit goed genoeg, de eeuwige 2e of 3e. Tis zuur (om in Jol z'n woorden te blijven), maar de waarheid, We hebben een zwak elftal met spelers die niet top zijn. Je mag hopen dat Suarez gauw verkocht word (die is zo dramatisch!!), als er nog clubs zijn die veel geld voor hem willen betalen, en je zal helemaal op nul moeten beginnen en weer opbouwen en dan in godsnaam maar met jeugd. Zag bij VI de slomo van Mido tegen NAC, ik schaamde me dood!! Dat kan toch niet bij AJAX!! En Ooijer is ook over the hill., nee komt niet goed. En als er nog mensen zijn die denken dat we de 1/8 finales kunnen halen zijn die behoorlijk in de war, want madrid thuis krijgen we gewoon zwaar op de klote, net als Milan uit.

04-11-2010 18:12

robert R. +2

bij hoeveel gele kaarten ben je eigenlijk geschorst?

04-11-2010 17:55

Flarkow +0

Doordat die K*T urby niet meeverdedigde kwam anita heel de tijd tegen 2 man te staan waardoor er altijd iemand vrij liep ben ook blij dat hij gaat, verdedigend DRAMATISCH deze jonge.
Urby heeft er zijn wedstrijden bijzitten dat hij goed speelt en lkkr scoort maar zoals wel vaker heeft hij ons 2 of meer punten gekost zowel in competitie als in cl.
Hij zegt zelf dat hij steeds minder fouten maakt maar ik zie er nog steeds genoeg!
Verder ben ik het wle met nuniga eens behalve dat mounir geen bal vast kan houden weet nie welke wedstrijd hij heeft gezien maar in competitie heb ik toch al veel gezien van mounir zelfs dat ie de bal z0lang vast hield en w8 dat er een medespeler het door hem getrokken gat in duikt dus hij kan t wel degelijk ;) Verder vond ik dat alleen de wissels een voldoende verdiende de rest was echt bar slecht!
Sulej speelde wel lekker vond ik...

04-11-2010 17:36

edjeajax +0

Wat ik alleen niet kan begrijpen is het grote verschil tussen de eerste helft tegen ac milan en auxerre thuis t.o.v. gisteravond. Als je je al niet kunt motiveren voor CL-voetbal... Of is er angst tijdens uitwedstrijden?

04-11-2010 16:34

Flerenc +1

De tweede goal van Auxerre was butenspel. Maar ik heb ook mijn twijfels over de eerste. Op bovenstaand filmpje is het niet te zien, maar uit een van de herhalingen gisteravond leek het toch dat de kaatsende spits terugkwam uit buitenspel!

04-11-2010 14:17

Steentjes +0

Ajax is gewoon zwaar beperkt.
Als je de eerste helft zit te kijken, dan denk ik echt, dit is gewoon zielig.
Met een Anita als linksback de championsleague in, is gewoon schadalig.
Dat zo een jongen bij ajax speelt, slaat nergens op.
Ajax verdiende het niet eens, schande!

04-11-2010 13:17

Ajaxhunterz +0

Jongens jullie zijn allemaal veel ste negatief.
Oke Ajax speelde niet goed in de 1e helft NA de 1-0.
Voor die 1-0 had Ajax 3 behoorlijke kansen met De Zeeuw, Emanuelson en Suarez. Vervolgens komt die 1-0 uit het niks vallen, en laten jullie je meeslepen door die k*t commentator.

De eerste 10 minuten waren duidelijk voor Ajax, vervolgens komen ze een goal achter en toen begon het pas te knagen in de koppies. Het vervolg dus van de 1e helft was slecht, maar dankzij wat de commentator zei laten HEEL VEEL mensen zich meeslepen met zijn gedachte. Ik kan me zelfs herinneren dat hij zei dat in de eerste twintig minuten Auxerre de lakens uitdeelde wat totaal niet het geval was (misschien na de eerste 10 minuten).

In de 2e helft was het vervolgens veel beter alleen werd er niet gescoord met wat pech. Toen kwam de 1-1 en viel de concentratie vervolgens weg en kon iedereen zien dat de 2-1 eraan kwam voor Auxerre.

Oftewel heeft Ajax 45 minuten het spel bepaalt en Auxerre 45 minuten het spel bepaalt. (Ajax: 10min 1e helft, 35min 2e helft)
Die 1-0 voor Auxerre knaagde gewoon in de hoofden van Ajax waardoor ze uiteindelijk zo slecht gingen spelen, dus naar mijns inziens had het meer te maken met het mentale deel.

Daarnaast kwam die commentator er nog overheen met zijn onkunde. Met als grootste voorbeeld die voor iedereen hoorbaar en zichtbaar was: ''Daar komt Langil, een fysiek sterke verdedigende middenvelder om de wedstrijd op slot te houden''.
..... Een spits zul je dus bedoelen.....

Oftewel mijn conclusie: 1e helft ging Ajax ten onder omdat ze mentaal niet over de klap van de 1-0 kwamen. 2e helft ging Ajax vervolgens weer beter voetballen maar na de 1-1 ging het weer mentaal fout (ongeconcentreerd), en viel de 2-1.
Daarnaast kwam die commentator er ook nog overheen met zijn onkunde en zegt heel Nederland dat Ajax een schande is voor het Nederlandse voetbal....

04-11-2010 12:40

ajax1roy +106

zo kun je elke wedstrijd wel goed praten

dit seizoen nog niet 1 wedstrijd vanajax gezien
dat ze 90 minuten geconsentreerd waren
en die 1-0 was toch echt een hele domme verdedegings fout hoor alweer

dus vond het bar en boos

04-11-2010 12:47

vertonghenalder +0

Niet alleen de 1-0 de 2-1 was nog slechter verdedigd, buitenspel of niet je moet altijd attent zijn op de bal. En dat waren ze niet. Verder zag je in een belangrijke wedstrijd als deze dat ze geen leider hebben, Dat het middenveld teveel meters moet maken, Ajax speelde niet als twente, compact. Ook niet na de 1-1, Die had je moeten verdedigen 1-1 uit bij auxerre had ik vooraf voor getekend. Nee hij brengt een nog minder ervaren speler als eriksen voor de zeeuw, Niet dat eriksen het slecht deed maar je kiest dan toch voor de "ervaring" 26 jaar van de zeeuw.

maar goed, iedereen is weer aan het huilen zoals ik lees, Kop op komende zondag winnen we van ADO en dan zijn de spelers zoals EL Hamdaoui, Suarez weer van wereldklasse volgens jullie. Dat is dus niet zo, heeft met tegenstander te maken maar dat leg ik sommige van jullie nog wel een keer uit.
Auxerre is een sterkere tegenstander dan pakweg heerenveen of Heracles. En vooral uitwedstrijden in de cl moet je als ajax zijnde blij zijn met een gelijkspel. Ik ambieer met dit ajax om in de uitwedstrijden van de CL op de counter te spelen, daar hebben we de spelers voor, EL Hamdaoui is geen balvaste spits die moet acties maken, tegenstander op zoeken, wanneer kan dat nu beter dan in de grote ruimte van de counter?,
Ajax stijl of niet ik wil dat we kampioen worden, verkomen in cl of el met mooi of zonder mooi voetbal. Wanneer ze mooi voetballen is het meegegenomen. Nu is het ook niet mooi en gaat het niet goed. Laat ze dan liever op de counterspelen en dat ze winnen dan op de aanval, wat niet lukt en dan verliezen.

04-11-2010 13:03

AJAXALMERE +0

Ik wil het toch voor Jol opnemen, hij kan niks echt kopen, en doet het met het meerderen deel van hetgeen er al was voor dat hij kwam. De spelers die kwamen zitten voornamelijk op een prestatiecontract.
Ik begrijp niet waarom de zelfde spelers vorig seizoen na de winterstop echt goed voetbal speelde (iedereen was enthousiast), een waarom nu het bagger is (2e helft was gister wel weer goed). Ik hoop wel dat Jol met een vast 11tal gaat spelen. Urby moeten we maar mee stoppen. Het zou echt stom zijn om van trainer te wisselen of een ander bestuur, heeft de afgelopen jaren wel gebleken dat succes dan ook niet verzekerd is. Het is moeilijk, maar zondag toch maar weer de jongens steunen!!!!!!!!

04-11-2010 11:33

ajax1roy +106

weet je waarom het vorig seizoen in het tweede deel goed was door pantelic misschien

en jol kan er niks aandoen
ben ik het mee eens

04-11-2010 11:41

Japerrr +0

Ajax moet niks kopen we hebben alle ingredienten al lang! De jeugd is de manier voor ajax om aan spelers te komen. Jammer dat een De Zeeuw de ontwikkeling van een Bonevacia stokt.. Zelfde geldt voor Anita waar Blind waarschijnlijk beter uit de voeten zou moeten komen. Maar omdat Jol laf is durft hij niet deze spelers op te stellen.. In andere woorden spelers die Ajax onwaardig zijn moeten vervangen worden door jeugd en niet door aankopen.

04-11-2010 11:45

AJAXALMERE +0

Oke, maar dan ook accepteren dat we soms uitslagen krijgen zoals 010, dat heb je met jeugd. Jol wil derde ster binnen halen en dus geld om weer wat te kunnen gaan doen. Moeilijke keuze. Weet jij waarom het vorig seizoen wel goed was, iedereen was blij dat het voetbal weer een acceptabel was, na 10 jaar bagger! Weer een nieuwe trainer, weer een nieuw bestuur.. weet niet

04-11-2010 12:01

AjaxCT +0

Jol kan niks kopen??? De Zeeuw, El Hamdaoui kostten de club samen 11 miljoen euro excl premies. Als Jol zijn vriend Raiola eens wat minder ging bellen voor spelers, dan waren we lang niet zo ver afgegleden. Teemu Tainio, Mido, Thimothee Atouba is een gezamenlijke salarispost van ruim 3,5 miljoen euro inclusief werkgeverskosten. Het is een schande, dit Ajax is zijn ziel verloren aan wanbestuurders en wanbeleid. We gaan de richting van Feyenoord op als het zo doorgaat. Het eigen vermogen is verdampt van 103 miljoen naar 8 miljoen euro en nu is er weer interesse in Theo Janssen. Het voegt allemaal niks toe en Jol moet eens wat vaker luisteren naar zijn scouts. Waarom speelt Chadli in Enschede en niet in Amsterdam? Waarom krijgen Josefzoon en Bonevacia niet meer kansen?

Echt, nog 5 jaar zo doorgaan en Ajax kan niks meer op de transfermarkt. Een salarispost van 58miljoen aan spelers, het is echt ongelooflijk. Van 58 miljoen euro aan salarissen zou Ajax met 20 punten voorsprong moeten worden, de bekerfinale met 6-0 van PSV winnen en kwartfinale Champions League halen.

Het is te opportunistisch om om Johan Cruijff te schreeuwen, maar we moeten eens een trainer halen die met uitgekiend scoutingsbeleid en gericht werken kampioen kan worden.

04-11-2010 13:23

JTD +0

Nuninga, je hebt een goed verhaal, maar meen je serieus dat je hebt zitten huilen?
Er zijn ergere dingen in het leven...

04-11-2010 11:11

TOOL +3

Wat overigens wel pijnlijk is om te zien is dat die twee smurfen van Auxerre voorin lieten zien hoe jeugd belangrijk kan zijn! Die spelen met kloten en niet met de staart tussen de benen.

04-11-2010 10:50

frankv +0

maken fouten, waar de jeugd in onze club zich voor zou schamen!!
Denken alleen maar aan geld! en toch.............
Stelletje amateurs!!!!!!!Wedden dat ze zondag van ado ook een pakslaag krijgen?!

04-11-2010 10:47

ajax783 +0

11 zoutzakken

04-11-2010 10:36

V12 +867

Weet je wat mij zo tegenvalt? Dat er binnen Ajax bijna geen zelf kritiek meer is. We hebben hier een dot van een kans laten liggen. Een goede wedstrijd had gewoon 3 punten opgeleverd en dan waren we nu nr. 2 in de poule. Alles veranderd dan. De uitgangspositie in Milan. Het zelfvertrouwen. De sfeer rond de ploeg. Dat heb je allemaal laten glippen en dan kom je met frases als, we hebben de kansen gehad, we missen specifieke kwaliteiten. Allemaal drogredenen natuurlijk want in Amsterdam had al met 3-0 moeten winnen in plaats van met 2-1. Hadden we toen ineens wel de specifieke kwaliteiten? Ik blijf er bij directie weg, voorzitter weg, trainer weg (RWO)

04-11-2010 10:35

TOOL +3

Dat ze verliezen, dat kan. Maar als je ziet hoe ze de eerste helft (na de 1-0) bezig zijn dan is de hele ploeg de weg gewoon kwijt. Er zit helemaal, maar dan ook helemaal, geen lijn meer in het spel. Tuurlijk heeft Auxerre twee mazzel goals, zeker de eerste, maar dan nog. Op zich lag het wel in de lijn der verwachtingen want afgelopen wedstrijden in de competitie waren qua voetbal ook al bagger, die win je dan wel omdat de tegenstanders ook niet best waren maar het ging elke keer nergens over. Er zit te weinig voetbal in deze ploeg. Als je het middenveld naar een hoger niveau weet te brengen dan ben je waarschijnlijk aardig op weg maar zoals het nu staat is kan de verdediging en de aanval het zwakke middenveld niet opvangen!

04-11-2010 10:31

JTD +0

Wat een ongelofelijk slechte wedstrijd. Na de 1-1 had ik echt vertrouwen dat het nog 1-2 ging worden...
Wedstrijd weggegooid in de eerste helft, concentratie van het niveau 0.
En wat is er met Enoh aan de hand? Waar is zijn onoverwinnelijkheid gebleven? Hopeloos uit vorm... En ik ben er niet rouwig om dat Emanuelson niet verlengt, die liet weer flinke steken vallen op de back-positie.. Zeer triest om te constateren!
We hebben alleen maar goede individuele spelers die geen team vormen.

04-11-2010 08:49

zburg1983 +0

Zwerfzakken, schaam jullie ogen uit jullie kop. 1 van de belangrijkste potjes in het jaar en zo slap, ongeinspireerd spelen. wat heb ik een klotegevoel zeg door die stakkers!!

04-11-2010 08:02

afcaisthebest +0

Het was echt weer z'n wedstrijd dat Ajax niet uit kwam. Ze hadden in de eerste helft geen zin om te voetballen. De tweede helft tot aan de 1-1 speelde Ajax zoals ze vanaf minuut 1 hadden moeten spelen. Gelukkig speelde Milan gelijk waardoor zij de volgende wedstrijd tegen Auxerre nog vol aan de bak moeten. Laat dit opnieuw een wijze les voor Ajax en dat ze de volgende keer wel vanaf minuut 1 gaan voetballen.

04-11-2010 07:23

ELPISTOLERO +3

Niveautje hier hoor.. Kom op zeg.. Waar hebben jullie t allemaal over..

04-11-2010 02:04

Robinjo1988 +1

als ajax verliest duiken alle mongolen weer op he...
die kerel op jouw plaatje had weer 200% inzet. de rest had er allemaal niet zo'n zin in geloof ik.

04-11-2010 09:44

ELPISTOLERO +3

Precies.. Er is ook gewoon niemand in het team die ze eens verrot scheldt.. Ja Suarez, maar daar trekken ze zich niets van aan.. Van der Wiel speelde een keer een waardeloze bal terug op Alderweireld die 3 man bij zich had.. Het is dan normaal dat het hele team daarop reageert, maar ze lieten het Alderweireld uitzoeken en na afloop zei hij er ook nog niks van tegen Van der Wiel..

04-11-2010 10:53

zburg1983 +0

Er is niemand , werkelijk NIEMAND die bij ajax de kar trekt.
daar ligt het probleem. we spelen met een middenveld waar niemand de bal in zijn voeten wil hebben, dus schuif Vertonghen door op het middenveld zou ik zeggen en probeer het met hem. het mooiste scenario zou zijn als Clarence terugkwam want die is in balbezit zo ongelooflijk sterk!

04-11-2010 11:25

edjeajax +0

Ben het met je eens dat niemand de kar kan trekken en dat is een pijnlijke constatering. Zoals er eigenlijk niemand te vinden is die voetbalinzicht heeft maar al zouden we er een hebben, dan zou niemand hem begrijpen.

04-11-2010 12:27

ajax1roy +106

wij worden gewoon derde
wij pakken geen punten meer
maar auxerre ook niet
zo simpel is het

04-11-2010 00:59

LegendBergkamp +0

dit is toch een fansite of is het veranderd in een ethische website

04-11-2010 00:57

laurensafca +0

gast doe niet zo triest en gedraag je is als een normaal persoon

04-11-2010 00:39

dvdw1986 +0

idd Laurens, met jou kan ik praten

04-11-2010 00:39

ajax1roy +106

jij wenst toch iedereen dood hier
dood en kanker hebben helaas met elkaar te maken
dat iemand kanker roept is niet goed
maar jij mag wel iemand dood wensen
echt triest ben jij

04-11-2010 00:42

dvdw1986 +0

een foutloze alinea! held!

04-11-2010 00:43

ajax1roy +106

ach triest figuur
geef gewoon je ongelijk toe
laten we elkaar niks toewensen
en onze club steunen hebben we meer aan

04-11-2010 00:46

dvdw1986 +0

Je hebt gelijk, denk voortaal aan de leestekens en de punten!

04-11-2010 00:46

ajax1roy +106

jij hebt gelijk
liever dat ik die dingen vergeet
dan dat ik iemand dood wens

en voortaal is voortaan
de l en de n zitten wel ver van elkaar vandaan

04-11-2010 00:47

ajax1roy +106

geloof je het zelf
kom op he
onze club het verloren
en daar zitten we allemaal mee

04-11-2010 00:50

dvdw1986 +0

ok..m'n club het verloren:$

04-11-2010 00:56

ajaxsup1 +0

Wensen jullie mekaar lekker dood dan stelletje losers

04-11-2010 00:43

ajaxsup1 +0

Triest gedrag is iemand dood wensen. Doe niet zo triest en bemoei je met jij eigen zaken.

04-11-2010 00:42

laurensafca +0

Ja maar dan nog reageer je er toch niet zo op. Als diegene dat doet laat je hem lekker. Met kanker schelden is een makkelijke oplossing maar dat schiet toch voor geen reet op.

04-11-2010 00:44

ajaxsup1 +0

Zo denk jij ja .
Hij moet normaal reageren, krijgt ie een normale reactie terug. Kennelijk vinden jullie het hier normaal om iedereen te beledigen. Als je zelf dan zo'n reactie krijgt moet je niet janken over niveau !! Dat heb je dan zelf namelijk al helemaal niet.

04-11-2010 00:47

laurensafca +0

nee onzin. Hij reageert belachelijk, maar dat betekent toch niet dat als jij zo terug reageert dat het dan normaal is?
Ik vind het net zo belachelijk als jij dat mensen zo beledigen, maar dan ben je toch van hetzelfde niveau als je het terug doet. Laat hem lekker, maar probeer wel gewoon boven zijn niveau te blijven en niet zinnen met kanker te maken, dat bedoel ik gewoon;)

04-11-2010 00:49

ajax1roy +106

dood en kanker
kan hetzelfde zijn he
hij heeft gewoon gelijk
maar niet meer doen
heeft geen nut

04-11-2010 00:51

laurensafca +0

ja je moet het allebei niet gebruiken, simpel eigenlijk toch. Je kunt toch ook gewoon normaal met elkaar een discussie voeren, zonder dat de een de andere dingen verwenst.

04-11-2010 00:53

ajaxsup1 +0

Ik voel me boven niemand verheven (niveau) voor een discussie. Maar ik ga me niet verantwoorden voor mijn reactie als iemand mij ineens zo beledigd ! Dat vind ik normaal. Ik heb alleen gezegd dat Mournir vanavond onzichtbaar was. Ik vind dat hij leuke doelpunten maakt en verder niks toevoegd aan het team. Dat is mijn mening die ik wou geven. En dan hoeft niemand mij hier dood te wensen. Lijkt me allemaal heeel normaal.

04-11-2010 00:53

laurensafca +0

nee daar heb je ook gelijk in.

En daarnaast ben ik het ook helemaal eens over mounir. Hoe groter de wedstrijd hoe minder hij presteert lijkt het wel.

04-11-2010 00:55

ajax1roy +106

juist

maar daar kan alleen mounir niks aan doen
luis is een beetje zelf zuchtig in dit soort wedstrijden
hij wil zich teveel laten zien aan europa

04-11-2010 00:56

dvdw1986 +0

ben je van het niveau k*****....zegt genoeg..

04-11-2010 00:32

ajax1roy +106

sterf en dergelijke hoort daar ook bij hoor
sukkel

04-11-2010 00:34

dvdw1986 +0

je kan dergelijke spellen!!!! RESPECT!

04-11-2010 00:34

ajax1roy +106

is gewoon een nederlands woord hoor

04-11-2010 00:36

dvdw1986 +0

weer een foutloze zin! je bent m'n held voor altijd:$

04-11-2010 00:37

Thedude +22

een onnodig verlies. bijzonder zwakke instelling en een buitenspel doelpunt.
Overigens is jullie opgevallen dat Howard Webb (de zwakste scheidsrechter van het WK) wederom een bijzonder slecht duel floot tussen AC Milan en Madrid?
Zeker 2 keer had hij rood moeten trekken (ibra en Inzagi) en een buitenspeldoelpunt van wel 1 meter werd gewoon goedgekeurd...we lopen in NL weleens te zeiken over het bedroevende niveau van onze scheidsrechters maar in Engeland zijn ze zowaar nog slechter.

04-11-2010 00:31

ajax1roy +106

behalve in engeland zijn ze zowaar de beste
uitzonderingen daar gelaten
behalve erbuiten

04-11-2010 00:33

LegendBergkamp +0

idd zeg godverdomme

04-11-2010 00:33

ajaxsup1 +0

wat moet jij nou kankerlijer !!

04-11-2010 00:30

elpresidente +2

Het maakt allemaal geen reet uit wie of in welke opstelling je speelt als je geen enkele combinatie of samenspel erin kan slijpen, Is het allemaal zinloos.

In de Eredivisie steken Luis en El ham er nog zover bovenuit dat we de meeste wedstrijden wel naar ons toetrekken. Maar zelfs daar zijn we minder in het veldspel dan de meeste tegenstanders.

04-11-2010 00:30

ajax1roy +106

het begint gewoon altijd bij de voorhoede
onnodig balverlies
en daardoor raken we veel te veel punten kwijt

04-11-2010 00:32

elpresidente +2

Ik bedenk net wanneer wij voor het laatst eens keer die bal een minuut hebben rond getikt ? Dan bedoel ik niet tussen Jan en Toby.

Kan het me niet herinneren.

04-11-2010 00:37

ajax1roy +106

natuurlijk word ie tog goed voor betaald of nie dan

04-11-2010 00:29

Tifosi +0

Suarez speelt de laatste tijd echt onthutsend zwak, mist zeer veel kansen... Ik vraag me echt af waar dit aan ligt en hoop dat het snel over is.

04-11-2010 00:29

ajax1roy +106

wa lul je nou hij heeft gewoon gelijk hoor
deze wedstrijden moet ie er staan

04-11-2010 00:22

dvdw1986 +0

nog zo'n idioot die er niks van snapt....sterf

04-11-2010 00:24

ajax1roy +106

he sterf zelf leg het is uit dan
nee dat kun je niet
we hebben hem de hele wedstrijd niet gezien
mede dankzij zijn team genoten
luis zat niet in de wedstrijd
maar zag hem wel ploeteren
mounir zag je niet
loop hier niet meteen tegen
de mensen die voor de zelfde club zijn sterf en dergelijke te roepen
want dat slaat nergens op
je hebt toch zelf gezien hoe zwak het was
als jij dat niet gezien hebt ben je zelf slecht bezig
met je grote bek

04-11-2010 00:26

Joodstt +0

Je enter toets doet het goed... Leestekens is wat meoilijker voor je...

04-11-2010 00:41

ajax1roy +106

je en
problemen mee
mensen begrijpen wat ik bedoel
en als jij dat niet kunt
jou probleem

04-11-2010 00:44

ajaxsup1 +0

Waar was Mounir nou?

04-11-2010 00:20

ajax1roy +106

luis was teveel met zijn eigen bezig

04-11-2010 00:21

ajax1roy +106

als indivudu is ajax top
als team is het ronduit slecht

04-11-2010 00:16

LegendBergkamp +0

twente is wel een team, wij niet

04-11-2010 00:17

ajax1roy +106

juist dat heb jij helemaal goed gezien

ik ben bang dat dit een heel slecht seizoen gaat worden voor ons ik heb er geen vertrouwen in
we lachen 010 wel uit
maar heel veel beter gaat het ons niet af
veel goals tegen der klopt niks van het team
iedereen gaat voor zijn eigen kansen
en denken totaal niet als team
en dat vind ik gewoon triest
dit zijn wedstrijden die wij moeten en kunnen winnen
ben alweer bang voor ado
als ik eerlijk ben

04-11-2010 00:20

LegendBergkamp +0

thuis lukt t nog wel best goed, iedere uitwedstrijd is toch met horten en stoten tot t einde

04-11-2010 00:22

Joots +0

verdomme, ik ben het met je eens...

04-11-2010 00:38

ajax1roy +106

helaas wel he
ik zeg eerlijk lach ook om dat kutzooitje
maar als ik dan naar ons voetbal kijk is het eerlijk gezegd niet veel beter
als team dan he

04-11-2010 00:40

GarciaDeLaTorre +23047

Laat ze een sportpsycholoog aanstellen bij Ajax..hoevaak gebeurd het wel niet dat onze jongens met zo'n waardeloze instelling het veld opstappen in een uitwedstrijd?? (thuiswedstrijdden gebeurd het ook wel eens, maar dat wordt dan verbloemd door een overwinning).

In de tijd van v. Gaal gebeurde dit nooit, die zat er zo strak bovenop dat ze niet eens de tijd of kans kregen om met zo een instelling aan een wedstrijd te beginnen..

't Deed gewoon pijn om te zien hoe we vanavond weer eens speelden.

04-11-2010 00:08

goblinmaster +16

Als die scheids een beetje menselijk was geweest had hij netjes die vrije trap overnieuw laten doen, nog voordat die spits van Auxerre meters kon maken. Het was sowieso een slechte scheids.
Daarbij was Ajax beter,.vooral de 2de helft.
Wat een kut manier om weer uit geschakeld te worden.(Ik hoop het niet,.maar ben wel realistisch)

Wel leuk dat hierboven ook de 'ware' eindstand staat.

04-11-2010 00:07

ajax1roy +106

je ziet wel weer of ooijer of toby achterin maakt geen donder uit
het waren weer twee fouten
en hoe dat komt

heel simpel
altijd die belachelijke overtredingen op plekken waar het niet nodig is

04-11-2010 00:06

LegendBergkamp +0

mee eens, en dan niet slinks genoeg zijn of te weinig ervaring hebben om een snelle vrije trap niet te doorzien

04-11-2010 00:07

ajax1roy +106

nee maar alleen al de overtredingen ik word daar zo moe van
altijd als ze 0-1 achter staan gaan ze overtredingen maken
en ik vind als luis niet in de wedstrijd zit schaat ie het hele team

04-11-2010 00:10

LegendBergkamp +0

als luis gefrustreerd is dan doet ie alles alleen en wordt ie egoistisch

04-11-2010 00:11

ajax1roy +106

juist
hem is een keer op zijn plek zetten en gewoon wisselen
hoe slecht jullie dat ook vinden
maar lijkt me wel een keer goed
ajax draait niet alleen om hem
hij heeft genoeg kansen gehad

04-11-2010 00:13

ajax1roy +106

juist
hem is een keer op zijn plek zetten en gewoon wisselen
hoe slecht jullie dat ook vinden
maar lijkt me wel een keer goed
ajax draait niet alleen om hem
hij heeft genoeg kansen gehad

04-11-2010 00:13

LegendBergkamp +0

zou wel eens mogen ja, maar als ie dan maar niet heel kwaad wordt en ineens weg wil want hij is toch vaak heel belangrijk.
maar t zou wel eens goed zijn ja

04-11-2010 00:15

Joodstt +0

Zucht. Er was er voor de zoveelste keer maar 1 die weer eens alles gaf en dat was luis. Dus wat je zegt slaat echt helemaal nergens op. Grappig dat je dan de enige speler die altijd alles geeft en al jaren onze beste speler is zo neer zet...

04-11-2010 00:19

laurensafca +0

nou je kan zeggen wat je wilt, toby speelde vandaag zeker geen slechte pot, juist een van de lichtpuntjes. Liever hem dan die lamp achterin.

Voor de rest is er weinig positiefs, denk dat we al moeten bibberen voor den haag thuis dit weekend

04-11-2010 00:20

LegendBergkamp +0

toch is het merendeel met me eens dat ook jou eriksen een onvoldoende als beoordeling heeft gekregen

04-11-2010 00:00

aJaxppy +0

Jol is de weg compleet kwijt. Hij stelt weer het zelfde zwak voetballende middenveld op! Er moet heel snel wat gaan gebeuren want de club gaat echt naar de klote. En zeg niet dat het negatief gelul is wat het is realistisch. 1. Ajax weer een club maken en dus vd beurs af. 2. Alle werknemers vh bedrijf er uit. 3. Een nieuw bestuur. 2 VOOR 12...

04-11-2010 00:00

elpresidente +2

Fuck de beurs man wat hebben we daar nou voor last van ?! Kunnen we ook niet betalen dus zinloos voorstel. Gewoon kundige mensen aanstellen voor de jeugd eerste elftal en als TD.

04-11-2010 00:05

leazi +0

heel ajax was slecht dus stop nou maar met dat gezanik op bepaalde spelers!

03-11-2010 23:56

Alderweireld +0

Belachelijk dat lindgren zo'n laag cijfer heeft. Zijn pass op de jong die door het hart van de defensie sneed stichtte het gevaar waar later de corner met de goal uit kwam.

03-11-2010 23:49

ELPISTOLERO +3

Als we zo redeneren moet Vertonghen een 1 krijgen omdat hij de bal bij de goal aanraakte.. Vind het wel heel makkelijk om Lindgren dan maar hoger te gaan waarderen.. Ik denk dat iedereen die pass had kunnen geven, je zag hem diepgaan met zoveel ruimte voor hem..

03-11-2010 23:50

AFCAsphere +9

Ik weet niet waarom maar zo loopt het bij bijna elke uitwestrijd. In de Eredivisie, in de Europa League, in de Champions League. We komen simpel achter en vervolgens kunnen we het spel niet maken. We lopen vast tot het middenveld en vanuit daar moet maar een balletje diep worden gespeeld die dan zinloos in de handen van de keeper beland. Daar bereik je geen flikker mee. De enige die het spel in leven wou houden waren Sulejmani en misschien El Hamdaoui. Voor de rest kwam de bal op een slakkentempo vooruit en werden de einddoelen, Mounir en Luis elke keer niet bereikt, of als ze wel bereikt werden werd er vrijwel weinig tot niks mee gedaan. Thuis gaat het allemaal toppie (niet altijd), maar uit lijkt het alsof we heimwee hebben. Vroeger in '95 ging er in het koppie rond dat er gewonnen moest worden en leek er geen vrees in het spel te zitten. Nu spelen ze met de staart tussen de benen en elke tegen aanval of counter word verdedigd alsof ze denken ''los jij het op?''. Er zit totaal geen agressie op strijd in.

Naast het spel heb ik ook iets aan te merken op de arbitrage. Zowel bij Aux-Ajax als Milan-Real was er beide sprake van een buitenspel goal. Ongelooflijk wat een niveau. Ten eerst werd de bal gespeeld, maar Hafni ging er lekker bij liggen. Vervolgens word die nr. 21 van Aux in buitenspel positie weggestuurd en zijn wij de lul. Lekker potje hoor. Nu wacht ADO maarja zal waarschijnlijk ook maar op halve kracht worden gespeeld. Moet je nog oppassen dat je niet verliest.

03-11-2010 23:48

AFCALimburg +0

Jol begint gewoon veel te laf aan de wedstrijd. Na tien minuten zie je het tactische concept van Auxerre allang, Ajax spel laten maken en snel eruit komen. Ze gaven Ajax de ruimte om te voetballen en dan heb je niets aan een middenveld met een uit vorm zijnde Enoh, half fitte de Zeeuw en Lindgren die zn dag niet had. De Jong op plaats van Enoh als tegen Heracles en Eriksen op tien. Daarbij solliciteerd Sulejmani duidelijk naar een basisplaats, zeker gezien dat Urby niet bijtekend en het altijd laat afweten in deze wedstrijden.

03-11-2010 23:40

Gabri411 +49

urby was met zijn hoofd vandaag bij blackburn rovers o.i.d.

hoe kan het dat die man zo ongeloofelijk wisselvallig speelt :(

03-11-2010 23:41

afca1985 +21452

Hij is gewoon dramatisch slecht en HEEL af en toe heeft ie zijn dag

03-11-2010 23:47

LegendBergkamp +0

urby blijft idd een momentenvoetballer

03-11-2010 23:48

Joodstt +0

jammer dat hij ook zo weinig momenten heeft...

03-11-2010 23:53

LegendBergkamp +0

tegen psv was toch lekker hoe hij hem in de kruising schoot:D

03-11-2010 23:55

Andries +2

Dit Ajax heeft met Luis en Mounir twee spelers voorin die totaal geen linkerbeen hebben. Je ziet het bij het aannemen van de bal ; dramatisch. Daarnaast Urby die al met z'n hoofd bij pak 'm beet Aston Villa zit. Demy de Zeeuw banjert rond als een vedette maar komt eigenlijk gewoon tekort voor 't niveau waar je als Ajax naar hoort te streven. Enoh is een koekebakker. Lindgren speelt degelijk maar op een of andere onzichtbare manier lopen bij hem en Enoh altijd spelers weg zonder dat ze 't merken. Van der Wiel dekt consequent aan de buitenkant als een spelers vanaf links naar binnenkomt en verliest kopduels. Toby en Jan waren opzich sterk op een paar foutjes na. Anita zelfde verhaal als Van der Wiel. Stekelenburg moet wanhopen als hij dit voor zich ziet afspelen..

03-11-2010 23:38

Japerrr +0

Op dat tweebenigheid haha ik leer hier in de d'jes kinderen al op tweebenigheid door gewoon alles af te wisselen 2 x recht 2 x links. dribellen met beide voeten en mijn team leert daar enorm veel van. ik zie dat mijn spelers makkelijker dribellen makkelijker passen makkelijker wegdraaien makkelijker schieten uit elke positie.. sommige van mijn spelers zijn net als ik nu bij fc eindhoven.

03-11-2010 23:46

ajaxbrian +2

Die Lindgren, daar word ik toch zo moe van! Hij voegt echt niets toe

03-11-2010 23:38

GarciaDeLaTorre +23047

Nou Lindgren was vandaag de beste man op 't middenveld en aan hem heb je meer dan een Enoh, die steeds minder ballen wint maar wel steeds méér ballen weggeeft!

Jol start vandaag gewoon weer met de verkeerde 11, snap dat niet hoor. Uiteindelijk corrigeert ie wel weer meteen (Enoh eruit, Siem erin en Mickey voor Anita). En over de instelling van onze jongens nog maar te zwijgen, sjonge jonge jonge!

03-11-2010 23:49

MokumExtremist +0

Schijt en schijtziek!

03-11-2010 23:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.