Ajax O17 wint Klassieker, O19 verliest in Rotterdam

door Bart Veenstra 111

Ajax O17 wint Klassieker, O19 verliest in Rotterdam

door Bart Veenstra 111

Laatst geüpdatet

Ajax O19 heeft zaterdagmiddag op bezoek bij Feyenoord een 3-2 nederlaag geleden. Waar het in de eerste helft nog wist te controleren, ging het na rust de boot in. Bij Ajax O17 waren de rollen precies omgedraaid. Op De Toekomst keek het elftal van trainer Dave Vos in de rust tegen een achterstand aan, maar na rust werd de wedstrijd alsnog ruimschoots gewonnen: 4-1.

14.30 uur | Feyenoord O19 - Ajax O19 (3-2)

Al snel in de wedstrijd kwam Ajax O19 op voorsprong. Feyenoord-verdediger Noah Lewis kopte de bal de verkeerde kant op, waarna Brian Brobbey één-op-één kwam met Feyenoord-goalie Joey Koorevaar. De spits benutte het buitenkansje feilloos en zodoende stond Ajax al snel aan de leiding.

Tot de rust gaf Ajax eigenlijk geen kansen weg, maar kwam het zelf ook niet echt in het gebruikelijke positiespel. De Amsterdammers waren onzorgvuldig in de passing, waardoor de wedstrijd zich vooral afspeelde op het middenveld. Toch wist Ajax enkele kansen te creëren. Zo was middenvelder Victor Jensen tweemaal gevaarlijk met een schot en bovendien schoot Brobbey van dichtbij naast.

Hoe anders was het na rust. Ajax speelde een stuk zwakker, terwijl Feyenoord een stuk feller voor de dag kwam. Zo'n tien minuten na rust kwam een lange bal van Feyenoord-keeper Joey Koorevaar terecht bij spits Nouafal Bannis, die wel raad wist met de kans: 1-1. Ajax werd slordiger en kwam goed weg nadat Jensen slordig balverlies leed. Het kon echter niet goed blijven gaan. Doelman Issam El Maach leverde in, waar Marouan Azarkan van profiteerde. Zijn inzet werd weliswaar nog gepareerd, maar in de rebound scoorde Wouter Burger wel raak.

Zo'n zes minuten voor het einde van de officiële speeltijd scoorde Feyenoord opnieuw. Orkun Kökcü, smaakmaker aan Rotterdamse zijde, scoorde uit de kluts en leek daarmee de wedstrijd te beslissen. Via invaller Damjan Dostanic deed Ajax diep in blessuretijd nog wat terug, maar toen was het eigenlijk al te laat.

Opstelling Feyenoord O19:

Koorevaar; Hall, Lewis, Hendriks, Hartman, El Bouchataoui, Burger, Kökcü, Huijgen, Bannis, Azarkan.

Opstelling Ajax O19:

El Maach; Van Gelderen, J. Timber, Musampa, Douglas; Llansana (Abid 84'), Taylor, Q. Timber; Sint (Schön 76'), Brobbey (Dostanic 76'), Jensen.

Doelpunten:

0-1 Brian Brobbey (2')
1-1 Naoufal Bannis (55')
2-1 Wouter Burger (69')
3-1 Orkun Kökcü (83')
3-2 Damjan Dostanic (90')

FT | Ajax O17 - Feyenoord O17 (4-1)

In een gelijkopgaande eerste helft was het Feyenoord dat vlak voor rust op voorsprong wist te komen. Tot die tijd waren de Rotterdammers gevaarlijk geweest uit een vrije trap en via een kans van Abdelouafi Belarbi, waarbij Calvin Raatsie een goede redding verrichte.

Aan de andere kant was Ajax O17 gevaarlijk via een schot van Solomon Bonnah en mogelijkheden via Naci Ünüvar en Jaymillio Pinas. Vlak voor rust kreeg Feyenoord na een overtreding van Raatsie een penalty toegewezen. Belarbi faalde niet en schoot raak vanaf elf meter. Via Youri Regeer dacht Ajax op 1-1 te komen, maar zijn treffer werd afgekeurd wegens buitenspel.

In de tweede helft kwam Ajax alsnog op gelijke hoogte. De O17 combineerde knap richting het Feyenoord-doel en zag de bal uiteindelijk via Max de Waal in het net eindigen. Niet veel later maakte Ajax de tegentreffer helemaal ongedaan en kwam het op voorsprong. Een heerlijke aanval met hoofdrollen voor Ünüvar, Dillon Hoogewerf en Bonnah, werd door invaller Joshua Pynadath met een rake kopbal besloten.

Hoogewerf was even later dicht bij de 3-1, maar na een pass van Ünüvar schoot de Ajax-aanvaller naast. Toch kon de ploeg van trainer Dave Vos alsnog juichen. Een schot van invaller Ian Beelen verdween namelijk van grote afstand in het doel, nadat Feyenoord-goalie Troost niet vrijuit ging. Hossein Zamani, een andere invaller, bepaalde de eindstand acht minuten voor tijd op 4-1. Julian Dirksen was met een kopbal ook nog dicht bij de 5-1, maar Troost wist zijn inzet over het doel te tikken.

Opstelling Ajax O17:

Raatsie; Bonnah, Rensch, Aksit (Dirksen 76'), Salah-Eddine; Regeer, Warmerdam (Zamani 70'), De Waal (Beelen 63'); Hoogewerf, Pinas (Pynadath 48'), Ünüvar.

Wissels Ajax O17:

Dieker, Dirksen, Beelen, Zamani, Pynadath.

Opstelling Feyenoord O17:

Troost; Van der Sloot, Van der Lubbe, Van der Zeeuw, Esajas; Zitman, Omgba, Naujoks; Benita, Belarbi, Berete.

Wissels Feyenoord O17:

Owusu, Oulad M'Hand, Valk, Bontje, Knoll, Dunning.

Doelpunten:

0-1 Abdelouafi Belarbi (37', pen.)
1-1 Max de Waal (45')
2-1 Joshua Pynadath (51')
3-1 Ian Beelen (70')
4-1 Hossein Zamani (72')

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

Aad82 +1688

Heitinga kan er echt helemaal niks van. Bizar dat ze hem O19 hebben gegeven.

03-12-2018 12:40

john67 +251

Ben gaan kijken naar feyenoord ajax O19, die heitinga, snapt er ook niet veel van. Bobby was waarschijnlijk voor de wedstrijd al niet geheel fit, stond eerst bij de reserves, nu 10 minuten en ongeveer 3 doodschopen verder was hij al aardig geblesseerd aan zijn heup, kon amper lopen, Heitinga heeft hem tot ver in de tweede helft laten staan . zodat ajax eigenlijk met 10 man speelde. Nu was de scheids ook niet echt goed, had net zo goed een feyenoord shirtje aan kunnen trekken. Zeker die Burger maakte de ene overtreding na de andere. Trouwens als dat het grote talent is van feyenoord hoeven we ons de komende jaren helemaal niet meer druk te maken over feyenoord. Vond ajax ook zwaar tegenvallen, begreep ook niet dat Heitinga niet ingreep, liep voor geen meter.

02-12-2018 18:21

Web +178830

Schijnbaar hebben de meesten nog niet door, bij de jeugd van Ajax gaat het ALLEEN maar om de spelers met potentie, die het eerste kunnen halen, de rest is opvulling voor een team van 18 spelers te kunnen maken.
Alles moet daar op gericht zijn, Ajax is daar goed mee bezig door spelers te prikkelen in hogere teams of om op andere posities te zetten, en als dat dan eens ten koste gaat van winnen, jammer maar niet belangrijk
En als ik dan vrijdag avond een Gravenberch zie word ik gelukkig, natuurlijk kan het en moet het beter, ik vind hem persoonlijk iets te veel in een tempo spelen.

Unuvar en Hoogewerf ontwikkelen zich ook heel goed, dat zijn ook twee spelers die het eerste kunnen halen.

Dat het 019 team niet altijd het gewenste spel speelt wat wij graag willen zien, heeft te maken dat je het steeds moeilijker krijgt des te ouder je word, de tegen standers zijn steeds beter georganiseerd.
En zorgen dan dat het team niet het voetbal kan spelen wat je graag wilt

Vreemd dat ze afgelopen woensdag met 0-8 winnen met mooi voetbal, dan tegen betere georganiseerde teams als Benfica en Bayern wat vele malen moeilijker is

Het gaat om De Ligt, Frenkie, Donny, Gravenberch , Unuvar, Dest, Hoogewef en zeker nog meer grote talenten, met name in 017 .

Je moet blij zijn als er per seizoen twee doorkomen, dat houd in dat er zeker 15 voor de opvulling spelen, en misschien bij een midden moter in de eredivisie te recht komen.

02-12-2018 10:45

MitsjollAjax +1241

Vandaag bij valkenoord wezen kijken maar vond zwaar tegenvallen. Eerste helft waren we nog wel iets beter (met windje mee). Je ziet alleen jensen af en toe wat leuks doen maar de rest was drama. Brobbey liep te sloffen en werd paar keer verrot gescholden door zijn medespelers en was ook in de rust bijna 10 min eerder dan de rest weer op het veld. Blijkbaar wat gebeurt in de kleedkamer want daarna kwam jonny ook nog naar hem toe om te praten ,2de helft (wind tegen) was helemaal niks meer en gooide Feyenoord de beuk erin en kon Ajax niks meer

01-12-2018 22:08

Maxwell5 +4

Was niet de eerste keer dit seizoen. Brobbey heeft wel vaker de neiging om zich afzijdig te houden net op het moment dat zijn teamgenoten hem nodig hebben. Ik vind eigenlijk dat ze 'm dit seizoen al door moeten schuiven naar Jong zodat ie ten eerste betere trainers tegenover zich heeft. En ten tweede dat ie wat meer gedwongen wordt om kritiek van zijn teamgenoten ten harten te nemen. Nu lijkt het of ie het simpelweg hem niets interesseert wat ze tegen hem zeggen.

01-12-2018 22:18

Web +178830

Wat voor team genoten hebben hem nodig?
Weet jij wat er aan de hand is met Brobbey?
Door schuiven voor betere trainers? Kijk jij regelmatig?
Doorschuiven gaat totaal ergens anders over.
Kritiek van mede spelers, wat een opmerking.

02-12-2018 10:56

NouriVandeBeek +7

Brobbey heeft in de rust warmgedraaid op het veld, omdat hij last had van zijn heup. Heelde wedstrijd leek hij al niet fit.

01-12-2018 23:25

NouriVandeBeek +7

Net even Ajax O17 teruggekeken. Hoogewerf met een goede performance zeg. Zijn tweebenigheid is een enorm wapen. Hij draagt samen met Unuvar en Rensch deze ploeg als eerstejaars. Rensch en Hoogewerf worden bijna 16. Ajax is scherp neem ik aan.

01-12-2018 19:02

ElBlanquito +2

Ik heb de 2e helft van o19 gezien. Zat geen lijn in en wat werd er inspiratieloos gevoetbald zeg. Ik hoop dat t te maken had met tegenwind. Feyenoord o19 ook echt bedroevend. Schoten alles naar voren!

01-12-2018 17:18

Maxwell5 +4

En of hoe slecht zeg! Van beide kanten. Van Feyenoord ben je dat wel gewend..maar hoe O19 sinds Heitinga er zit met regelmaat zo dom spel op de mat wordt gelegd. Om nog maar te zwijgen over het selectiebeleid.
Je zag voorheen onder andere met Peereboom, Jonk dat er ten minste met een stuk intelligentie het spel werd benaderd. Nu is het meer van; 'lukt het niet? Ram dan maar die bal naar voren.' Om gek van te worden, en daarom bekijk ik O19 nog maar zelden. En ga bijvoorbeeld liever naar O17 of zelfs O15 kijken.

01-12-2018 17:46

ElBlanquito +2

2e helft echt geen fatsoenlijke aanval op de mat. 8 van 10 ballen eindigden over de zijlijn of in de voeten van een feyenoordspeler...

01-12-2018 21:04

Maxwell5 +4

Ja klopt, het was echt zo schrijnend om te zien. Maar tegelijkertijd we zien dit nu al een paar jaar bij O19.

01-12-2018 21:16

Ajax95Duivendrecht +24166

Unuvar en Hoogewerf waren vanmiddag echt om te watertanden, zo goed!

Hoogewerf had er alleen wel 2 moeten maken, dat een beetje zonde. Maar wat een versnelling en dribbel heeft die gast in huis, zeg.

01-12-2018 17:17

Ozymandias +159568

Inderdaad, en het knappe van Hoogewerf is dat hij wanneer hij op hoge snelheid dribbelt alsnog relatief goed het overzicht kan bewaren voor een speler van zijn leeftijd. Ik schat hem qua talent niet minder hoog in dan Ünüvar.

01-12-2018 17:18

Ozymandias +159568

In mijn ogen zijn Hansen, Gravenberch, Hoogewerf en Ünüvar de talenten van de 'hors category' in de 2000-2003 lichtingen.

"Of mis ik nog wat "zekerheidjes" van en voor de toekomst?"

Zekerheidjes bestaan sowieso niet. Het komt regelmatig voor dat een talent wat in de bovenbouw kwalitatief gezien met kop en schouders boven zijn leeftijdsgenoten uitsteekt het alsnog niet red om het eerste te halen. Jeugdspelers moeten zich elke keer weer aanpassen aan een hoger niveau en zelfs toptalenten lukt dit regelmatig niet.

01-12-2018 18:34

Ozymandias +159568

Zolang er per lichting twee/drie talenten van de 'hors category' tussen zitten en die talenten zich goed blijven ontwikkelen maak ik me geen zorgen. Ik ben namelijk toch van mening dat alleen de grootste talenten bij Ajax horen door te breken.

01-12-2018 21:57

Babangida83 +23947

Ik vind dat je Brobbey nog mist. Die is nog 16 en een al redelijk dragende speler in O19. Ok, heeft zijn fysiek mee op zijn leeftijd, maar toch 16 jaar nog maar. Die staat volgend jaar in het eerste samen met Gravenbergh (als invallers).
Ik vind het lastig hem te vergelijken met een Unuvar of Hogewerf omdat hij qua touch het minder lijkt te hebben. Maar toch nog goed genoeg voor niveau Ajax in mijn ogen. Als je dit al laat zien op die leeftijd. Misschien lijkt hij in zijn touch wel een beetje op Suarez. Ook een beetje ongepolijst.

01-12-2018 22:28

AFCAdam +0

Warmerdam heeft zich enorm otwikkeld op 6. Geweldige speler.
Voetbaltechnisch is Unuvar o17 ontgroeid. Geweldige speler met enorm veel potentie. Schroomt ook niet om hard te werken, wat uniek is voor een verfijnde speler.

01-12-2018 16:52

Raehvek +36

Het was net als het weer, de eerste helft was matig van beide partijen, maar de 2e helft was echt verschrikkelijk slecht van Ajax!

Overigens moet ik wel een compliment maken hoe Ajax live wedstrijden uitzend op Youtube. Heb O19 proberen te volgen maar wat was dat een enorm slechte uitzending van Feyenoord.
erg amateuristisch alleen maar schakelen tussen wat matige en goedkope cameraatjes!

01-12-2018 16:39

NouriVandeBeek +7

Gelijkopgaande wedstrijd bij de O19. Allebei de ploegen waren niet goed, maar El Maach zijn blunder was wel cruciaal. Sint en Jensen waren onvoldoende.

01-12-2018 16:29

Ozymandias +159568

Jensen blijft teleurstellen (dat baseer ik niet op deze wedstrijd want die heb ik niet gezien) voor iemand die duidelijk wel heel goed kan voetballen. Ik hoop dat namate hij wat meer ervaring en body krijgt hij steeds beter zal leren hoe hij zijn voetballende vermogen beter te gebruiken.

01-12-2018 16:33

altijdwelwat +7

Alles leuk en aardig maar deze jongen heeft 3,5 miljoen gekost en een 5 jarig contract..... dat is pure waanzin. Standaard de eerste die afhaakt als de intensiteit omhoog gaat.

01-12-2018 16:45

Ozymandias +159568

Tja, als het er uiteindelijk toch nog uit zal komen zal die 3.5 miljoen een koopje zijn. Spelers scouten is nu eenmaal geen exacte wetenschap. Zelfs niet voor een topscout als John Steen Olsen. Het is sowieso nog veel te vroeg om hem nu al af te schrijven. Hetzelfde geld trouwens voor Kühn die ook maar één keer per paar wedstrijden laat zien dat hij geweldig kan voetballen.

01-12-2018 16:47

altijdwelwat +7

Die topscout mag het mentale aspect ook een wel eens mee gaan nemen in zijn pakket. Boilesen, Sana, Bay, Andersen, Fischer, Jensen allemaal slappe washandjes ....Zlatan en Eriksen dan heb je het wel gehad uit zijn koker.

01-12-2018 16:53

Ozymandias +159568

Het lijkt voor een (jeugd)scout bijna onmogelijk om het mentale aspect goed te kunnen inschatten. Natuurlijk kan je gesprekken hebben met zijn trainers en met hem zelf maar ook daar zal je geen compleet beeld van krijgen.

Fischer vond ik zeker geen slap washandje. Trouwens doet hij het (voordat hij een maand geleden uit een Europa League wedstrijd werd getrapt en daardoor nu geblesseerd is) geweldig bij FC Kopenhagen. Het niveau wat hij nu heeft is veel hoger dan toen hij net bij Ajax doorbrak. Hij heeft het na zijn blessure mentaal zwaar gehad (en eiste ook te veel van zichzelf) maar lijkt het plezier in het spelletje weer terug te hebben gevonden en als hij vrij in zijn hoofd is heeft hij het vermogen om geweldig te voetballen.

Of Bay een slap washandje was vind ik onmogelijk om te zeggen. Hij begon goed bij Ajax maar raakte snel geblesseerd en is daarna nooit meer helemaal fit geweest bij Ajax. Sowieso lijkt het me mentaal ongelofelijk zwaar om op die leeftijd van blessure in blessure te rollen. Dat maakt hem nog geen slap washandje.

01-12-2018 16:59

FlyingDutchMan +17316

Inderdaad, juist goed dat Ajax dit soort risico's neemt! Kunnen we makkelijk hebben en van een aantal zit er altijd wel een parel tussen!

01-12-2018 17:26

FlyingDutchMan +17316

Sint is standaard onvoldoende, een belediging voor de opleiding..

01-12-2018 17:24

3*stars*3 +23538

Off-Robben afgehaakt in warming up en Ribéry na 38min eruit.
Coman is wel terug.

01-12-2018 16:15

Ozymandias +159568

Ik kijk naar de o17 en weet dus niet hoe de o19 speelt maar vergeet niet dat de o19 spelers nog moeten leren hoe ze twee wedstrijden per week moeten spelen. Het is dus niet zo vreemd dat ze vandaag minder zijn (als ik de berichten moet geloven) dan afgelopen dinsdag. Dit is onderdeel van het leerprocess.

De o17 speelde (vooral in de tweede helft) een goede wedstrijd. Hoogewerf, Ünüvar en invallers Pynadath en Zamani hebben duidelijk een groot voetballend vermogen. De dribbels van Hoogewerf en combinaties van Ünuvar zijn echt een genot om naar te kijken! Hopelijk ziet Vos snel in dat hij met Pynadath en Zamani op de flanken moet beginnen zodat Hoogewerf in de spits en Ünüvar op '10' kan spelen.

01-12-2018 16:13

Murph +963

Tegen Feyenoord moet je er altijd staan om wat voor reden dan ook.

01-12-2018 16:16

Ozymandias +159568

Natuurlijk, maar dat is veel makkelijker gezegd dat gedaan voor jochies van 17-19 jaar. Zelfs de spelers van het eerste hebben vaak een mindere wedstrijd na een Europese wedstrijd.

01-12-2018 16:18

Murph +963

Jij bedoeld die oefenwedstrijd in dat ontwikkelingsland waar corruptie hoogtij viert.

01-12-2018 16:22

Ozymandias +159568

Je mag het een oefenwedstrijd noemen maar de spelers van Ajax maakte niet veel minder meters en zullen dus niet veel minder energie hebben verspeeld. Voeg daar het reizen van en naar Griekeland aan toe en dat zijn toch dingen waar spelers van die leeftijd nog mee moeten leren omgaan.

Als spelers van het eerste al regelmatig moeite hebben met het spelen van twee wedstrijden per week is het nogal vreemd om van jeugdspelers te verwachten dat ze daar al klaar voor zijn.

01-12-2018 16:24

Murph +963

Haha sorry hoor maar moet hier om lachen wat een onzin

01-12-2018 16:26

Ozymandias +159568

Wat is er dan onzin aan? Probeer inhoudelijk te blijven, ook als je moeite hebt met het vinden van argumenten om je mening te onderbouwen.

Het is volgens mij juist onzin om te verwachten dat jeugdspelers kunnen waar spelers van het eerste vaak nog moeite mee hebben.

01-12-2018 16:26

Murph +963

Bent toch duidelijk door te zeggen dat ik vind dat jij onzin uitkraamt.
Of snap jij dat niet .

01-12-2018 16:33

Ozymandias +159568

Het is duidelijk, alleen niet inhoudelijk. Probeer met argumenten te komen. Waarom zou je van jeugdspelers moeten kunnen verwachten dat ze iets kunnen waar veel spelers van het eerste vaak nog moeite mee hebben?

Als wat ik schrijf onzin is moet het toch redelijk makkelijk zijn om je mening met argumenten te kunnen onderbouwen?

01-12-2018 16:34

ferrari2009 +2418

Die kakkerlakken gaan uit hun dak, als ze een keer van
Ajax o19 winnen pff

01-12-2018 16:13

Ozymandias +159568

Wel eens bij een o19 klassieker op de Toekomst geweest? Daar gaan de supporters ook flink uit hun dak bij doelpunten van Ajax.

01-12-2018 16:16

trodat4030 +97098

Al jaren komt het hardste geschreeuw van de supporters van de tegenstanders op DT. Bij de klassieker zijn vaak veel ajaxfans waardoor het lawaai harder wordt, maar bij pakweg Ajax o16-FC Volendam o16 wordt steevast het hardst gejuicht door de Volendammers. En dat gaat zelfs zo bij de zaterdag amateurs. Als we op t hoofdveld veel lawaai van veld 1 horen komen, weten we t al; tegengoal..

01-12-2018 20:32

Ozymandias +159568

We harden het dan ook specifiek over de jeugdklassiekers (van de o19).

01-12-2018 21:35

Gijsje +0

Jezus die nr 17 wat is dat.

01-12-2018 16:12

DelPiero +1

Slecht zeg van de onder 19.

01-12-2018 16:11

Gijsje +0

Wat een slappe hap.

01-12-2018 16:10

Ozymandias +159568

Hoogewerf is vandaag geweldig in de combinatie (zeker met Ünüvar) maar ongelukkig bij het afronden. Hij had er ten minste twee moeten maken. EDIT: Wat een dribbel heeft die gozer!

01-12-2018 16:07

Gijsje +0

Jezus die onder 19 zijn echt een stel mooi weer voetballers; wat een verschil met dinsdag.

01-12-2018 16:05

3*stars*3 +23538

Zo 0-17 is die gasten aan het vernederen.

01-12-2018 16:03

Ozymandias +159568

Mooi gedaan van Zamani. Hopelijk start Vos volgende week met de aanval zoals hij nu staat en Ünüvar net als nu op '10'.

01-12-2018 16:03

3*stars*3 +23538

Zeker weten.
Sowieso een mooie speler om te zien.
Nog geen contract toch?

01-12-2018 16:04

Ozymandias +159568

Nee, maar hij is ook pas een week zestien.

01-12-2018 16:06

3*stars*3 +23538

Ow ok, misschien komt het in of rond de winterstop wel.
Altijd mooi om zulke creatieve spelers te zien.

01-12-2018 16:14

3*stars*3 +23538

Mooie Bijlowtje van die 0-17 keep!

01-12-2018 16:01

Ozymandias +159568

Prachtig schot van Beelen maar natuurlijk wel ongelofelijke mazzel dat de keeper de bal er zo in laat gaan. Nu met Pynadath en Zamani op de flanken, Hoogewerf in de spits en Ünüvar op '10' staat er nu echt een viertal om van te watertanden.

01-12-2018 16:00

Murph +963

Zo wisselvallig 019

01-12-2018 15:59

didierajax020 +2

O19 momenteel verdiend op achterstand.

01-12-2018 15:57

Murph +963

Lekker keeper

01-12-2018 15:57

Ozymandias +159568

Nu staat er bij de o17 zo'n beetje het elftal wat ik graag vanaf het begin had gezien. De keuze's die Vos dit seizoen maakt vind ik vaak teleurstellend.

01-12-2018 15:53

Red Devil +3604

Lekker als -17 en -19 die kakkies een tikkie op de neus geven en de puntjes pakken.

01-12-2018 15:52

Murph +963

019 slaapmiddel gehad in rust

01-12-2018 15:48

Red Devil +3604

Komt door die thee uit 010.

01-12-2018 15:51

Murph +963

Je weet toch dat je daar niets moet eten of drinken.
Kochten er vroeger wel mars of snicker maar die waren ergens anders voor bedoeld.

01-12-2018 15:53

Persian07 +47

Waar is onder 19 in godsnaam mee bezig? pffff

01-12-2018 15:48

Ozymandias +159568

Met Pynadath in plaatse van Pinas staat er nu een prachtige aanval bij de o17.

01-12-2018 15:42

3*stars*3 +23538

Lekker gespeeld van 0-17, 2-1

01-12-2018 15:42

altijdwelwat +7

Zeer matige potjes !! 44 spelers die een zeer slechte relatie hebben met 2 ballen .... niveau echtscheiding.

01-12-2018 15:30

Ozymandias +159568

Inderdaad, spelers als Llansana, Hoogewerf en Ünüvar kunnen niets met een bal...

01-12-2018 15:35

altijdwelwat +7

Jij neemt jezelf zooo serieus ....ook die jongens kunnen wel eens een mindere dag hebben en dat was bij beide wedstrijden het geval.

01-12-2018 15:47

Ozymandias +159568

Ik neem mezelf serieus omdat ik je domme bericht belachelijk maak? Okay joh!

01-12-2018 15:52

altijdwelwat +7

Pfff ... jij maakt alleen jezelf belachelijk.

01-12-2018 15:56

Ozymandias +159568

Goede comeback!

01-12-2018 15:57

NouriVandeBeek +7

Jensen en Sint bewegen niet en geven de middenvelders geen opties tot overspelen. Te statisch voorin.

01-12-2018 15:27

altijdwelwat +7

Jensen vind ik echt enorm matig .... Andersen 0.2

01-12-2018 15:35

Ozymandias +159568

Totaal ander type speler dan Andersen. Hij is veel meer een aanvallende middenvelder voor de kleine ruimtes en korte combinaties.

01-12-2018 15:36

altijdwelwat +7

Beide slap op de beentjes , als het erom gaat geven ze niet thuis. Kunnen beide leuk mee voetballen als alles meezit.

01-12-2018 16:00

Ozymandias +159568

Daar ben ik het mee eens. Jensen moet leren hoe hij elke wedstrijd ervoor kan zorgen dat zijn voetballende vermogen goed tot zijn recht komt. Daarvoor moet hij zowel tactisch als atletisch grote stappen gaan maken.

01-12-2018 16:36

Ajax_33 +0

Wedstrijd van de O19 is wel echt zaad. Ajax is slecht, maar dat Feyenoord is nog slechter zelfs.

01-12-2018 15:20

marrene +154

Pinas is verschrikkelijk slecht. Doet helemaal niks goed. Blijft ook nog verongelijkt staan na onnozel balverlies. Gevolg is het tegendoelpunt.

01-12-2018 15:19

NouriVandeBeek +7

Hoe zijn de verhoudingen bij de O17? Ik kijk zelf naar de O19.

01-12-2018 15:18

marrene +154

O17 niet goed maar wel beter. Niet veel kansen maar Pinas doet niks goed en ook nog verantwoordelijk voor het doelpunt van feijenoord.

01-12-2018 15:20

Ozymandias +159568

Ik hoop dat ze na dit seizoen afscheid nemen van Pinas. Met Brobbey, Hansen en Hoogewerf hebben ze drie talenten van rond zijn leeftijd met veel meer potentieel als spits.

01-12-2018 15:41

FlyingDutchMan +17316

Hij is er net :p

01-12-2018 17:19

trodat4030 +97098

Hij is aan z’n 2e seizoen bezig. Maar dan nog, als iemand niet goed genoeg is, is ie niet goed genoeg. Pinas zie ik wel stapjes maken, vrees niet dat het genoeg zal zijn voor Ajax 1, maar hij wordt wel langzaam beter. Of het genoeg zal zijn ligt aan de beoordeling van Ajax.

01-12-2018 20:25

Ozymandias +159568

Ik was vergeten dat hij een driejarig contract heeft getekend en zal dus na dit seizoen nog wel twee jaar in de o19 mogen spelen.

01-12-2018 21:55

RayJordaan +6854

Vind Pinas sowieso niets bijzonders hoor, teert zoals zoveel aanvallers op z’n snelheid.. Matige wedstrijd van de O17, waarom geen Beelen ipv De Waal??

01-12-2018 15:14

Noxin +15583

Pinas heeft z'n dag duidelijk niet. Eerst een 100% kans verprutsen door de verkeerde kant op de lopen met de bal en 30 seconden later de bal zomaar naar een Feyenoorder passen waardoor ze eruit komen en uiteindelijk een penalty krijgen.

01-12-2018 15:08

NouriVandeBeek +7

Ik word echt gek van Sint

01-12-2018 15:06

Ajax95Duivendrecht +24166

Ajax O19 voetbalt buiten die goal om erg rommelig en komt totaal in zijn positiespel.

01-12-2018 14:51

insectenverdelg +23512

maar Feyrnoord is nog slechter. die spelen echt de bal niet 2x achter elkaat naar dezelfde kleur.

01-12-2018 14:54

Ajax95Duivendrecht +24166

Feyenoord probeert het spel te maken, wat ze niet kunnen. Ajax vooral op de counter, maar is wel continu dreigend wanneer Feyenoord balverlies leidt.

01-12-2018 14:57

Piethein +0

Feyenoord is sterker...

01-12-2018 14:47

Ajax95Duivendrecht +24166

Het camerawerk bij Feyenoord is van dezelfde kwaliteit als de Kuip, slecht dus ;)

01-12-2018 14:42

koenos1 +7961

Dat gaat idd helemaal nergens over

01-12-2018 14:42

Ajax95Duivendrecht +24166

Waar is Sontje Hansen?

01-12-2018 14:35

NouriVandeBeek +7

Brobbey loopt zomaar het veld op. Hij is toch fit genoeg dus.

01-12-2018 14:28

3*stars*3 +23538

Haha idd apart.
Trouwens gekke camerawerk man, gaat alle kanten op...

0-1 Brobbey!

01-12-2018 14:32

Gijsje +0

En Kuhn dan?

01-12-2018 14:13

Ajaxfreak020 +0

Kuhn is ziek is er niet bij helaas

01-12-2018 14:16

3*stars*3 +23538

Brobbey begint vanaf de bank.
Aan ene kant wel jammer dat Gravenberch gister speelde.

Ünuvar speelt met 0-17?

01-12-2018 14:00

trodat4030 +97098

Lijkt me wel. Beter 80 min tegen fey o17, dan pakweg een half uur invallen (als het überhaupt uitkomt!) tegen fey o19..

01-12-2018 14:05

3*stars*3 +23538

Klopt maar wat denk je van middenveld Llansana, Timber en Taylor?

Ajax O/19: Maach; Gelderen, Timber, Musampa, Douglas, Llansana, Sint, Taylor, Hansen, Timber, Jensen.

Denk dat Timber niet goed staat hierboven.

01-12-2018 14:09

rickyboy1444 +598

Volgens mij staan ze op rugnummer gesorteerd, dat zou betekenen dat Timber gewoon op het middenveld staat met nummer 10.

01-12-2018 14:18

3*stars*3 +23538

Idd, had al zo’n vermoeden.
Benieuwd naar dit team.

01-12-2018 14:24

trodat4030 +97098

Dat middenveld mist imo net wat teveel creativiteit. Vind Timber en Taylor een beetje dezelfde types, beide meer de box2box middenvelders, waar ik er liever slechts 1 van zie. Naast een zeer creatieve AM (type Nouri). Ben nu aan het terugkijken, maar buiten de 0-1 valt t nog niet mee.

01-12-2018 18:20

NouriVandeBeek +7

Sint in de basis is wel een flinke aderlating zeg, maar het is niet anders. Brobbey nog niet fit genoeg om te starten.

01-12-2018 13:53

AJAIXIXIXI +1

Is die Sint niks dan?

01-12-2018 14:30

Ajax95Duivendrecht +24166

Jammer dat alle twee de wedstrijden precies op hetzelfde tijdstip plaatsvinden. Dat wordt dan maar zappen tussen beide.

01-12-2018 11:50

wolterx +6310

Als je de link opslaat kan je hem eventueel ook terug kijken na afloop, denk dat ik dat ga doen.

01-12-2018 12:21

trodat4030 +97098

Of inloggen op yt en op ‘later bekijken’ klikken. Dat heb ik gedaan, nu in de metro naar DT..

01-12-2018 14:06

NouriVandeBeek +7

Idem dito. Met 2 schermen heb ik idee dat ik alles mist.

01-12-2018 14:12

FlyingDutchMan +17316

Balen dat ik vanmiddag Sinterklaas ga vieren :p

01-12-2018 11:35

wolterx +6310

De o15 gaat nog niet lekker op MTU HallenCup, als ze zo blijven spelen gaan ze niet door de groepsfase komen. Eerste pot tegen thuisploeg die (semi-) amateurs zijn 4-2 gewonnen, net 1-3 van Altinordu verloren (die pot ervoor met 7-0 van Schalke verloren). 20 voor 11 spelen ze tegen Chelsea, 20 voor 12 tegen Schalke en sluiten af tegen Brochenzell om 10 voor 2.

01-12-2018 10:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.