Ajax kent vijf spelers in voorselectie Oranje; Taylor ontbreekt

door Bart Veenstra 154

Bron Ons Oranje

Ajax kent vijf spelers in voorselectie Oranje; Taylor ontbreekt

door Bart Veenstra 154

Bron Ons Oranje

Laatst geüpdatet

De voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor de Final Four van de Nations League kent vijf spelers van Ajax. Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Davy Klaassen en Jurriën Timber behoren tot de voorselectie, terwijl Kenneth Taylor juist ontbreekt in deze lijst van bondscoach Ronald Koeman. Dit meldt Ons Oranje maandagmiddag.

Het Nederlands elftal speelt in juni de UEFA Nations League Finals. In de halve finale speelt Oranje tegen Kroatië. Dat duel, dat gespeeld wordt op woensdag 14 juni (20.45 uur), vindt plaats in De Kuip in Rotterdam. De andere halve finale, tussen Spanje en Italië, wordt een dag later in De Grolsch Veste in Enschede gespeeld. Zondag 18 juni wordt vervolgens in Rotterdam en in Enschede om respectievelijk de eerste en derde plaats gevoetbald.

Namens Ajax behoren Berghuis, Bergwijn, Brobbey, Klaassen en Timber dus tot de voorselectie. Taylor, die de vorige keer wel was geselecteerd en geen goede wedstrijd tegen Frankrijk speelde, is er dit keer niet bij. Ook Devyne Rensch, sinds kort hersteld van zijn blessure, is eveneens niet opgenomen in de voorlopige selectie van bondscoach Koeman. Taylor en Rensch behoren tot de EK-selectie van Jong Oranje. De meest opvallende naam in de voorselectie van Oranje is die van AZ-middenvelder Tijjani Reijnders. Hij maakt zijn debuut in de voorlopige selectie van het Nederlands elftal.

Op maandag 29 mei maakt Koeman bekend welke 23 spelers zich kunnen opmaken voor de Final Four van de Nations League. Dat betekent dat er van de voorlopige selectie negen spelers teleurgesteld zullen worden. De KNVB laat weten dat spelers uit de Nederlandse, Duitse en Engelse competities die vrij zijn van clubverplichtingen op maandag 5 juni in Zeist bijeenkomen voor een driedaagse trainingsstage. Zaterdag 10 juni verzamelt de complete Oranje-selectie in het spelershotel Woudschoten in Zeist.

De voorlopige selectie van Oranje:

Keepers: Justin Bijlow, Jasper Cillessen, Mark Flekken, Bart Verbruggen.

Verdedigers: Nathan Aké, Daley Blind, Sven Botman, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Lutsharel Geertruida, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Kenny Tete, Jurriën Timber, Stefan de Vrij.

Middenvelders: Steven Berghuis, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Noa Lang, Tijjani Reijnders, Marten de Roon, Xavi Simons, Joey Veerman, Mats Wieffer, Georginio Wijnaldum.

Aanvallers: Steven Bergwijn, Brian Brobbey, Memphis Depay, Cody Gakpo, Donyell Malen, Wout Weghorst.

Lees meer over:
Plaats reactie

Joke +6791

Opvallend
Taylor laat hij gewoon zo ff vallen, terwijl hij 1 van onze minste middenvelders dit seizoen. En dan ben ik nog mild er wel bij zit.

Frimpong is natuurlijk te debiel voor woorden. Die kiest straks gewoon voor Engeland of Ghana(?). Die speelt over 1,2 bij de absolute top

15-05-2023 21:08

WantAmsterdam +116101

Zoals de topreactie als zegt, belachelijk dat Frimpong niet opgeroepen wordt. Dat gaat straks gewoon een tweede Ziyech worden. Een speler die beter is dan zijn concurrenten op zijn positie maar vanwege wat voor reden dan ook geen kans krijgt, en daarom voor een ander land kiest.
Al speelt Dumfries nog 10 CL finales, ik zou nog altijd voor Frimpong kiezen.

15-05-2023 19:06

ProfessorX +19827

Klaassen , Wijnaldum , van Roon is er echt niets beters ?

15-05-2023 18:21

KingJames23 +11433

Taylor?😉

15-05-2023 19:48

Siemjo +7879

Klaasen en Bergwijn hebben weinig laten zien om uitgenodigd te worden voor het Nederlands elftal. Blind heeft bij Bayern alleen de reservebank gehaald en Cillissen heeft de ene na de andere blunder gemaakt. Wat een selectie beleid

15-05-2023 17:59

PH2BOT +40183

Nu ook nog Stroopman erbij voor de koffiepauzes en het Koeman boemeltje is weer klaar voor vertrek van perron Oranje Zuid 8c.

15-05-2023 17:58

franco +2140

KOEMNA KAKKERLAK out

15-05-2023 17:25

Ferd +38436

ja, #koemna-out

16-05-2023 04:20

Kruising +731

Jasper Cillessen ..laat die maar thuis is toch klaar? Hoeveel kansen mag je krijgen in dat lullige Oranje?

15-05-2023 17:23

superajax +11437

Wordt vast een middenveld met Jan Klaassen,de Roon en Wijnaldum.De ene verstopt zich achter de andere.

15-05-2023 17:03

Aurelius1 +19703

Klaassen, bergwijn en brobbey horen niet in voorselectie.

15-05-2023 16:57

superajax +11437

Weer die kutinterlands,gelukkig is dan de competitie afgelopen,heb wel even genoeg van dit seizoen

15-05-2023 16:54

KudusDream +12972

Echt niks geleerd van Ziyech. Hoewel die wel heel snel beledigd was is het schandalig hoe Frimpong behandeld wordt. Lekker voor Ghana kiezen. Ondertussen nemen wij Tete en Dumfries mee. Ook Daley Blind slaat natuurlijk helemaal nergens op, gun Bakker dan maar eens de kans.

Op het middenveld is er weinig keuze maar Klaassen, man man man. Dan verdient een Clasie het zelfs nog veel meer. Of Gravenberch. Die speelt nog meer dan Blind.

15-05-2023 16:46

Mocrodammerr +22996

Als ik Frimpong was, had ik het wel geweten. Lekker voor Ghana spelen. Die zijn niet slecht hoor.

15-05-2023 17:57

KudusDream +12972

Denk dat hij gewoon graag een x met Klaassen wil samenspelen

15-05-2023 18:01

RayJordaan +6838

Koeman is totaal niet serieus te nemen, Klaassen.. Eigenlijk verdient geen enkele ajacied het om in de voorselectie te zitten maar Klaassen kan gewoon echt niet meer..

15-05-2023 16:43

ArthurG +1616

Berghuis en Timber kun je bijna niet niet oproepen, Berghuis gewoon de beste Nederlander op zijn positie. Bergwijn is in slechte doen, maar dat was hij bij Tottenham ook en liet het toen hij Oranje wel zien (plus, wat is het alternatief).

Blind en Klaassen zou ik thuislaten.

15-05-2023 17:02

PH2BOT +40183

Laat Koetje maar lekker net als tegen Frankrijk flink op z'n bek gaan tegen Kroatië. Gun ik 'm van harte.

15-05-2023 16:26

Sportvolgert +40321

Wat een selectie zeg. Hoe kan je nou klaassen selecteren. Op basis waarvan dan? En geen Frimpong, wat moet die jongen nog meer doen dan. Blind speelt nooit. Bizar.

15-05-2023 16:04

Delaney +14740

Serieus?
Klaassen, Bergwijn én Brobbey in de voorselectie, maar geen Frimpong, Dallinga en van den Boomen die juist wel een goed seizoen draaien?!?!

15-05-2023 15:49

AjaxPositivo +6954

Dallinga en vd Boomen doen dat bij een middenmoter is. Frankrijk. Op die manier kun je Gouweleeuw en Boëtius ook oproepen. Ze moeten het eerst maar eens laten zien bij een topclub.
Verder zou ik Klaassen ook vervangen mja Koeman wil een tien. Hij ziet Berghuis als rb en Simons als optie, mja verder komt hij ook bij Til uit...
En Frimpong zou ik altijd verkiezen boven Tete. Zeker gezien die laatste de vorige keer zo zat te zeuren.... Maar denk dat Koeman Timber ook ziet als optie achter Dumfries en dan Tete laat afvallen bij de Def selectie

15-05-2023 16:04

Delaney +14740

Als ze een goed seizoen draaien en goed genoeg zijn dan maakt het toch niet uit waar ze spelen?
Noppert speelt ook 'maar' bij sc Heerenveen en die heeft het gewoon meer dan prima gedaan op het afgelopen WK.
Altijd dat laagdunkende gedoe is echt nergens voor nodig.

15-05-2023 16:29

gi0vanni +7154

Het grappige is dat Koeman loopt te zeuren dat hij weinig opties heeft op RV en dat Frim Pong niet nodig is omdat hij te aanvallend is. Selecteer hem dan gewoon als wissel op RV. Als hij minuten in Oranje mag maken kan hij voor Oranje uitkomen. Anders kan hij nog andere keuzes maken.

15-05-2023 17:13

Delaney +14740

Het is gewoon vriendjespolitiek, dat is al jaren zo bij het Nederlands Elftal.
Oranje moet gewoon verjongen, overbodige spelers bedanken en niet meer oproepen.
Het tijdperk van spelers zoals Cillessen, Strootman, Wijnaldum etc. is nu wel voorbij, dat was het een aantal jaren geleden al.
En iedereen ziet en weet het ook, behalve de KNVB en de trainers die ze aanstellen niet.
Het zou mij dan ook helemaal niks verbazen als ze Dick Advocaat aanstellen als de volgende bondscoach.

15-05-2023 18:44

LukaLitmanen +81985

Koeman is altijd een matige trainer geweest.

Bij Everton, AZ, Benfica, Barcelona, Feyenoord en Valencia overal gefaald.

Eigenlijk was Ajax nog zijn hoogtepunt denk ik

15-05-2023 15:29

Adam24 +39089

Ik ben absoluut geen fan van Koeman maar het is wel echt te makkelijk om te zeggen dat hij overal gefaald heeft. Kampioen met PSV en Ajax, 2e met Feyenoord met alleen maar eigen jeugd en gewoon goed gedaan bij Southampton.

Dat neemt niet echt dat het mijns inziens een veel te behoudende coach is.

15-05-2023 15:32

LukaLitmanen +81985

Ik zeg toch dat Ajax zijn hoogtepunt was?

PSV kampioen met slechts 75 punten, naja hij had geluk met concurrentie dan.
Southampton prima

15-05-2023 15:33

PH2BOT +40183

Is 'ie dan ooit ook coach van Benfica geweest dan? Wist ik niet ( meer?).

15-05-2023 16:28

superajax +11437

Blauwe maandag zeker

15-05-2023 16:55

LukaLitmanen +81985

Klaassen is het grootste mysterie in de Nederlandse media.

Steevast de minste balcontacten en assists maar blijft opgesteld worden

15-05-2023 15:21

Qifesh +24917

Ook geen Gravenberch trouwens.. heeft ie Bayern gemist? Speelde als een beest zoals Mazraoui tegen Schalke04.. gadverdamme

15-05-2023 15:15

Flaco +19583

Onbegrijpelijk, en dan wel Blind selecteren die daar alleen maar de bank warm houdt.

15-05-2023 15:44

Qifesh +24917

Koeman is een hele beperkte trainer zoals Louis dat ook was. Geen fucking frimpong of Danjuma is gewoon te triest voor woorden. Noa Lang of Klaassen? Laat die wedstrijden met oranje maar zitten.

15-05-2023 15:10

The "O" +784

"hele beperkte trainer zoals Louis dat ook was." HAHAHA

15-05-2023 17:07

Qifesh +24917

😆 heb je wk gezien? Gaarste voetbal sinds tijden.

15-05-2023 18:08

The "O" +784

Oh, je bent serieus?

15-05-2023 18:37

Qifesh +24917

"O" je bent heel traag van begrip of je houdt van kutvoetbal.

15-05-2023 18:40

The "O" +784

Ga toch weg man, jij beoordeeld Louis op het laaste WK? Dan vergeten we maar even de rest van hij heeft gepresteerd. Zijn voetbalvisie is misschien veranderd maar dat het een matige trainer is pure flauwekul. Het Ajax onder van Gaal oogste in de hele wereld lof. Ook het kampioenschap van AZ was een huzarenstukje met goed voetbal. Je kan vinden van hem vinden wat je wil maar dat het een beperkte trainer is gewoon feitelijk niet waar.

15-05-2023 19:12

Qifesh +24917

Dat vergeet ik? Dat wk ervoor moest ie perse van Persie opstellen maar die gaf pas na het wk toe op 80% te hebben gespeeld. Van Gaal is teveel bezig met vriendjespolitiek zoals Koeman.

15-05-2023 19:50

The "O" +784

Wat een doelpunt scoorde die van Persie tegen Spanje, en dat op 80%. 3e geworden met matig materiaal. Alles uit het elftal gehaald. Tegen alle verwachting in. Niet gek voor een beperkte trainer. Dat het niet jouw soort voetbal is doet daar niets aan af.

15-05-2023 19:55

Qifesh +24917

Lol dat was meteen het enige wat je van van Persie zag. Had gewoon Huntelaar op moeten stellen bijvoorbeeld. Van Persie was totaal nergens en we konden geen vuist maken. We hadden geluk met Sneijder enzo. Depay zelfde verhaal, die gasten blijven eeuwig krediet krijgen. Kijk naar die selectie man geen Gravenberch en Danjuma maar Klaassen en Blind. Prima clubtrainer maar als wk trainer belachelijke beslissingen die ons de das om doen.

15-05-2023 20:38

MetersBuitenspel +2935

Onbegrijpelijk dat Taylor er niet bij zit. Klasbak.

15-05-2023 15:10

MetersBuitenspel +2935

Nee natuurlijk niet.

15-05-2023 16:34

Jeugd +24703

Deze hele selectie bestaat uit maar aan paar toppers die gewend zijn op het hoogste niveau te acteren.
Alleen de Jong acht ik wereldtop.
Van Dijk , Ake en de Ligt schuren er tegenaan. Timber heeft de potentie. De rest is uitgerangeerd of te licht.
Gakpo kan het nog worden.

15-05-2023 15:06

PetervanAmsterdam +2086

En dan vergeet je de allerbeste in wording maar even: Simons. De speler die zich via zijn zaakwaarnemer vorig jaar aanbood bij Ajax... Wat een gemiste kans, wat een enorme blunder!

Verder is Malen als rechtsbuiten ook al enige tijd bezig aan een uitstekende periode in een topcompetitie. Met doelpunten, assists en diepgaande loopacties.

Als iedereen beschikbaar is kan je van deze groep een behoorlijk goed elftal ontwikkelen en formeren. En dan tel ik Gravenberch, Frimpong en Hartman daar ook nog bij.

15-05-2023 15:17

Jeugd +24703

Tja....als jij denk dat Malen en Simons wereldtoppers zijn dan heb jij een hele andere standaard.

15-05-2023 20:04

PetervanAmsterdam +2086

Jij hebt mijn opmerkingen over (de groeiontwikkeling en potentie van) Simons en Malen kennelijk niet goed begrepen.

Lezen is simpel, maar simpel lezen is soms moeilijk.

16-05-2023 02:37

Krullen +8040

Deze selectie is bijna armzaliger dan onze selectie momenteel. Wat de meeste Ajacieden er ook doen vraag ik me ook af, zijn er weinig die een selectie verdienen op basis van dit jaar.

15-05-2023 14:35

FelixGassenlicht +8948

Koetje gaat straks weer op zijn bek net als tegen Frankrijk. Heel stoer roepen dat hij het anders ging doen maar Van Gaal is ook niet gek. Die zag al lang dat er met die matige selectie maar op één manier eer te behalen valt.

15-05-2023 14:35

Qifesh +24917

Ook van Gaal is een lullo man

15-05-2023 15:06

FelixGassenlicht +8948

huh, een van de grootste trainers die Ajax ooit gehad heeft.

15-05-2023 15:17

Qifesh +24917

Ouwe lullo bedoel ik dan hè. Louis ben ik dankbaar, maar dat betekent geen eeuwig carte blanche.

15-05-2023 15:23

FelixGassenlicht +8948

wie heeft het over eeuwige carte blanche man, waar gaat dit over

15-05-2023 16:25

Qifesh +24917

Het afgelopen wk bv

15-05-2023 18:11

MelleAfca +14307

Deze selectie kan zich wel weer gaan doorontwikkelen tot een Nederlands Elftal om trots op te zijn. De Ligt, Frenkie etc kunnen nog jaren mee. Als jongens als Veerman, Vos, Simons etc zich dan ook nog gaan doorontwikkelen dan heb je wel een teampje staan hoor…

15-05-2023 14:32

barry1988 +24000

Hopelijk wordt Oranje zo zwaar vernederd dat Koeman ontslagen wordt voordat die nog meer schade aan het Nederlands voetbal kan aanrichten. Waarom worden spelers als Frimpong, Dallinga, van den Boomen genegeerd?

15-05-2023 14:25

Sjaakie +5801

In principe niks tegen Tete, maar Frimpong is toch een veel logischer keuze?

15-05-2023 14:25

Wobbo +11241

Ik denk dat het voor Ajax EN Oranje heel belangrijk zal zijn als Vos zo snel mogelijk een basisplaats zal krijgen bij Ajax. Mooi duo op het middenveld met Frenkie.

15-05-2023 14:24

TweeBenig2 +16112

De selectie van Jong Oranje lijkt mij beter dan het volgevreten Oranje.

15-05-2023 14:24

voorkennis +2101

Ik had geen 1 ajacied geselecteerd, tis puur drama allemaal

15-05-2023 14:18

Keizer020 +1583

Schutterende Cillessen mag het weer proberen, maar Olij mag niet eens in de voorselectie? Erg frappant.

15-05-2023 14:17

frank1977 +767

Sja, wel een hele veilige voorselectie, Taylor ook erg makkelijk geslachtofferd. Maar goed, makkelijk slachtoffer natuurlijk na zijn laatste wedstrijd in Oranje. Veel van de 19 miljoen bondscoaches zullen het er op basis daarvan wel mee eens zijn.

Ik blijf me wel verbazen dat er een hele grote groep voetballers die misschien niet bij de absolute top spelen, maar het wel heel verdienstelijk doen bij hun team in een grotere competitie dan de Eredivisie, gewoon buiten de radar lijken te zitten. Frimpong is daar natuurlijk het beste voorbeeld van, al is die inmiddels bij het grote publiek wel óp de radar ipv er buiten.

15-05-2023 14:11

behangdelul +32550

Dus hij offert Taylor doodleuk op tegen Frankrijk en als beloning mag ie nu ook in de stront zakken? En nee zijn vorm vandaag is net als die tegen Frankrijk toen: niet best.

Gaat weer een hoop gedweep met "Gini" en "Memphis" opleveren.

Weet je Ronald, misschien eens een idee: roep die gewoon eens niet op. Of laat ze banken....als ze maar niet op het veld staan. Weghorst altijd > Memphis

15-05-2023 14:05

Haarlemmer +20591

Blind wel, Frimpong niet. haha

15-05-2023 14:02

wijzijndebeste123 +163597

Frimpong gaat straks voor Ghana kiezen omdat Koeman t belangrijker vind zijn vriendjes op te roepen en interessant te doen.

15-05-2023 14:06

Eurysaces +29514

Begreep dat Frimpong geen Nederlands spreekt, dat is natuurlijk wel een probleem voor een zwak begaafde trainer..

15-05-2023 14:15

TeringHenkie +28282

Frimpong zit bij Jong Oranje

15-05-2023 14:24

MarcelvTol1971 +15314

Koeman roept gewoon met droge ogen Daley Blind op ?
Speelt nooit en Koetje roept hem blindelings op.....

15-05-2023 14:01

MarkP +21599

Behoort tot het kliekje klaassen.

15-05-2023 14:19

MarcelvTol1971 +15314

Is toch ongelooflijk, roep twee talenten op en laat die meetrainen en daarna desnoods afvallen daar heb je meer aan dan deze twee bejaarden oproepen

15-05-2023 14:36

Harrier Du Bois +38746

Koeman mag van mij een eindeloos diepe prullenbak in

15-05-2023 13:59

Amoaxeldongenn +3586

Koeman heeft ook geen ballen he? Hij gaat waarschijnlijk Cillessen, Blind, Klaassen, de Roon, Wijnaldum, Weghorst gewoon allemaal meenemen

15-05-2023 13:57

wijzijndebeste123 +163597

Koeman is zo n ontzettende kut trainer. Heeft geen enkele voetbalvisie. Bij welke club heeft Koeman goed voetbal gespeeld volgens n herkenbare spelopvatting? Nergens. Koeman zijn enige "trucje" is slijmen bij de zogenaamde vedettes en hun vriendjes en de harde trainer uithangen naar jongens zonder reputatie/talenten.

15-05-2023 13:56

Schip +23401

Vaak met je eens, maar Koetje vind ik een uitstekende trainer en reken er maar op dat oranje vrij snel weer staat.

Malen op rechts, Danjuma op termijn op links, Depay of Brobbey centraal. Ziet er vrij aardig uit.

Simons, Frenkie en Reijnders middenveld. Gravenberch komt er vanzelf weer bij, Klaassen is gewoon klaar. Die begrijp ik ook niet.

Achterin zat opties.

15-05-2023 14:01

wijzijndebeste123 +163597

Ik vind Koeman n Hiddink light. N peoples manager zonder eigen voetbalvisie waarbij Hiddink een veel betere peoples manager was en ook taktisch sterker. Dat we een prima team kunnen opstellen ben ik met je eens maar dat staat natuurlijk los van Koeman zijn kwaliteiten als trainer. Maar ik voel me gevleid dat je t vaak met me eens bent Schip. Ik heb jou hoog zitten namelijk!

15-05-2023 14:03

Schip +23401

Haha, een aantal posters hier draaien zich om in hun graf vanwege die laatste opmerking. Ware het niet dat ze er nog niet in liggen. En over de wenselijkheid waarvan ik me van een uitspraak verder onthou :)

15-05-2023 14:17

Oxxer +163880 moderator

Waarom Malacia, Blind, Weghorst en Wijnaldum wel en Strootman niet?

15-05-2023 13:46

Robertini +39141

Klaassen wel en Taylor niet... Slim.

15-05-2023 13:45

Thaschja +10242

De eerste Pass van Taylor gister was ook over de zijlijn 😉

15-05-2023 13:44

Tecmessa +1721

Wedstrijdritme lijkt vooralsnog geen criterium voor Koeman als je ziet dat Daley erbij zit. Nou snap ik dat linksback enigszins een probleem is bij Oranje, maar ga je een speler meenemen die vrijwel uitsluitend op de bank heeft gezeten afgelopen half jaar?

Had stiekem ergens Veltman wel verwacht gezien zijn seizoen.

15-05-2023 13:44

xstaniox +15070

Koeman die Heitinga verdedigt
Koeman die spelers oproept die al weken/maanden niet spelen
Koeman die heel grote talenten die heel goed spelen niet oproept
Koeman die degelijke spelers die goed in vorm zijn niet oproept

=

Een bondscoach die geen enkel verstand van voetbal heeft.
Lijkt wel alsof Ajax de trendsetter is geworden.

15-05-2023 13:44

Ajaxfan31183 +16391

En Koeman die een harde plasser krijgt van een keeper die meer geblesseerd is dan dat hij heeft gekeept in zn carrière

15-05-2023 13:52

VoorAltijdNummer14 +25336

Ik ga hier niet lopen verkondigen dat Taylor een heel goed seizoen speelt, maar het feit dat hij niet opgeroepen wordt en Klaassen wel, is echt extreem discutabel.

Taylor doet ongeveer alles wat Klaassen doet, maar dan wel met 50 balcontacten meer per wedstrijd. Alle coaches hebben oogkleppen op met betrekking tot hetgeen wat Klaassen echt op het veld laat zien.

John en Ronald hebben kennelijk een ontembare behoefte aan middenvelders die zich volledig verstoppen. En je ziet wat voor positieve gevolgen dat heeft voor de spelverdeling in het midden van het veld! (not)

Oja, en Frimpong niet eens belonen met een plek in de voorselectie is echt te debiel voor woorden.

15-05-2023 13:44

Tommyshelby +128586

Deef-Jan in Oranje hahaha. Wat een verschrikkelijke non-trainer is Koeman ook. En maar zeiken over Taylor.

15-05-2023 13:40

Oxxer +163880 moderator

Wat dacht jij van Wout Weghorst in Oranje?

Heb jij nog wat gezien van 6 uur terug gisteravond?

15-05-2023 13:42

Tommyshelby +128586

Nee, ik ging vroeg slapen, geen zin in voetbal. River wel pijnlijke nederlaag gisteren.

15-05-2023 13:52

Oxxer +163880 moderator

Mooi dat River heeft verloren😃 anders was het verschil in punten te groot. Ik heb gezapt tussen Vasco vs Santos en Corintians vs Sao Paulo, het voordeel van de competie itt staatskampioenschappen elke competiteronde zijn 2 soms 3 interessante wedstrijden.

15-05-2023 14:01

AINIESTA +44609

Hoe kan Klaassen in hemelsnaam hier nog bij zitten? Hoort nog niet eens in de top 50 beste Nederlandse middenvelders.

15-05-2023 13:38

xstaniox +15070

https://www.elfvoetbal.nl/binnenland/282617/interview-jeremie-frimpong-louis-van-gaal-zei-dat-ik-mijn-geduld-moest-bewaren

Koeman hoeft niet te vrezen dat Frimpong straks de eer van een ander land verdedigt. Omdat hij nog geen officiële interland heeft gespeeld, kan hij nog overstappen. Ghana, het geboorteland van zijn ouders, wierp een lijntje uit. Ook Engeland, waar hij op zevenjarige leeftijd terechtkwam, is een optie. "Niemand hoeft zich zorgen te maken. Ik ben in Nederland geboren. Nederland is mijn land. Ik heb nooit getwijfeld over mijn keuze. Van Engeland heb ik nooit iets gehoord en Ghana kwam pas toen ik voor de eerste keer werd opgenomen in de voorselectie van Oranje. De KNVB was er vroeg bij."

Dit geeft me nog wel enige hoop dat het goedkomt, maar wat Koeman doet is toch wel echt belachelijk.

Het is namelijk niet alsof Dumfries wel kan verdedigen en Frimpong steekt in een geweldige vorm

15-05-2023 13:38

Ajaxfan16 +27413

Ja maar op een gegeven moment is het wel klaar toch. Als die Koeman de komende 2 jaar nog bondscoach is en hij roept hem maar niet op, gaat die jongen echt wel een keer naar Ghana. Hij wil natuurlijk ook interlands spelen en als je zo goed bent en je wordt constant genegeerd, zou ik er wel klaar mee zijn.

15-05-2023 13:40

xstaniox +15070

Tuurlijk, maar dit interview is van maart dit jaar.

Dus dat scheelt nog

15-05-2023 13:42

Oxxer +163880 moderator

Tot het moment dat Frimpong het zat is genegeerd te worden.

15-05-2023 13:44

xstaniox +15070

Gezien zijn huidige vorm verwacht ik dat hij het binnen een paar maanden zat is

15-05-2023 13:44

Oxxer +163880 moderator

Geef Frimpong groot gelijk, de kans is groot dat hij via Leverkusen komend seizoen bij een grote club speelt en dan passeert Donkey Koeman hem. Deze bondscoach kiest altijd voor zijn vrienden en spelers uit de Eredivise.

15-05-2023 13:52

Slang3 +45803

Taylor niet mee nemen vanwege vorm is logisch, maar wtf doen Brobbey en zeker Klaassen er dan. Klaassen is het hele seizoen al minder dan Taylor

15-05-2023 13:38

Intec2.0 +12407

Taylor vanwege vorm er niet bij. Hij is een doorsnee middenvelder die niet goed genoeg is en er zeker niet bijhoort. En Brobbey en Klaassen inderdaad ook niet.

15-05-2023 13:44

Heldhaftig +11456

Wat een opties hebben we in de verdediging ook eigenlijk hè. Beste opstelling: De Hollandse Muur
Brobbey
De Jong - Wijnaldum
De Ligt- Timber - Van Dijk - De Vrij - Botman - Aké - Dumfries
Bijlow

15-05-2023 13:35

xstaniox +15070

Waar is Hato?!?!?!

KNKB!!!!

15-05-2023 13:33

MarcelvTol1971 +15314

Juist goed dat ie er nog niet bij is, gaat anders weer veel te snel

15-05-2023 13:35

xstaniox +15070

De grap is over je heen gevlogen merk ik

15-05-2023 13:39

MarcelvTol1971 +15314

@xstaniox : wat is de grap dan ?

15-05-2023 13:57

xstaniox +15070

Dat er mensen zijn die denken dat Ajacieden worden opgeroepen omdat ze voor Ajax spelen.
Volgens die logica zou Hato het nu zeker verdienen

15-05-2023 14:50

MarcelvTol1971 +15314

Duidelijk, maar ben blij dat die vlieger nog niet op gaat.
Komt wel in zijn geval.
Denk dat ie uiteindelijk mee gaat naar EK volgend jaar

15-05-2023 15:05

TeringHenkie +28282

Waarom is die Koeman zo eigenwijs om Frimpong niet te selecteren?

Krijgen we hier een herhaling van Hiddink/Blind met Ziyech?

En dan wel Wijnaldum selecteren..hoe krom kan het zijn.

15-05-2023 13:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.