Koeman verdedigt Heitinga: 'Ik denk dat dat veel meer aan de hele club ligt'

door Wessel Kroon 66

Bron ESPN

Koeman verdedigt Heitinga: 'Ik denk dat dat veel meer aan de hele club ligt'

door Wessel Kroon 66

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Ronald Koeman vindt dat Ajax duidelijk moet zijn over de trainerspositie voor volgend seizoen. Hij benadrukt hoe vervelend het is voor John Heitinga dat hij nog niet weer waar hij aan toe is. Daarnaast vertelt de bondscoach aan tafel bij Goedemorgen Eredivisie van ESPN dat hij vindt dat Ajax Heitinga niet de schuld mag geven van de slechte prestaties.

'Dat is heel vervelend. Zeker als het een langere periode is', opent Koeman over de onzekere positie van trainer Heitinga bij Ajax. 'Ik denk dat er wel het een en ander mis is binnen Ajax en dit is wel het bewijs dat er geen duidelijkheid is. Dat is voor niemand goed.'

'John (Heitinga, red.) is aangesteld met het idee dat het, volgens mij, ook wel richting de toekomst moet zijn. Er zijn ook allerlei veranderingen binnen de organisatie van Ajax geweest. Er is een nieuwe technisch directeur gekomen en hij heeft ook nieuwe ideeën. Maar als jij iemand aanstelt vanuit Jong Ajax, is dat met het idee dat dat voor de toekomst is.' Koeman vindt dan ook dat de slechte prestaties van Ajax niet de schuld van Heitinga zijn. 'Dan vind ik niet dat je hem mag verwijten hoe Ajax op dit moment presteert. Ik denk dat dat veel meer aan de hele club ligt, alle beslissingen die zijn genomen en alle aankopen die zijn gedaan. Dan vind ik niet dat je dat op het bordje van John Heitinga moet schuiven.'

Het slechte seizoen voor Ajax is niet alleen slecht voor Ajax zelf, maar heeft ook een slechte invloed op het Nederlands Elftal. 'Er zijn dit seizoen weinig spelers geweest die het niveau hebben gehaald wat ze kunnen halen. Dat heeft ook gevolgen voor het Nederlands Elftal.' Eén van de spelers die de afgelopen weken aan het licht is gekomen, is Jurriën Timber. Koeman vertelt dat Matthijs de Ligt momenteel hoger in de pikorde staat bij het Nederlands Elftal dan de Ajacied. 'Ja, wel naar mijn idee. Ik vind dat Timber nog wel één van de uitzonderingen is die redelijk stabiel is. Het is ook wel logisch dat hij een keer een mindere periode heeft, maar dat is nu net op een moment dat heel Ajax minder is.'

Denk jij dat Ajax en FC Groningen met een gelijke stand gaan rusten en Ajax in de tweede helft wint? Zet in en krijg 4,00 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

seerseker +857

Alfred, bedankt, Alfred, bedankt, Alfred, Alfred, Alfred bedankt.

15-05-2023 17:09

tripleA +3882

Wat een onzinnige, zure reacties hieronder weer. Helemaal belachelijk hoe iedereen het "goed" presterende jong Ajax als bewijs gaat gebruiken dat Heitinga een slechte trainer is.

De club is stuurloos sinds het vertrek van Marc Overmars. De grote club Ajax heeft blijkbaar nul andere mensen die de boel een beetje kunnen aansturen. Dat is een vrij treurige constatering na 5, 6 vette jaren en een goedgevulde oorlogskas. Koeman wijst gewoon terecht op het feit dat de problemen veroorzaakt zijn door amateurisme in alle lagen, niet alleen bij de trainers. Dus ook Schreuder hoezeer die het ook verpest heeft, is niet de hoofdschuldige. Hij heeft de onvermijdelijke ellende slechts verergerd. Heitinga is simpelweg met deze onzalige troep opgezadeld.

15-05-2023 16:33

BokkieBokstra +11304

Het treurig zijn als Ajax nu paniekerig op zoek zou gaan naar succes. Top van Europa toch? En dan Heitinga aan de kant zetten. Rust in de tent, bedenken waar je voor staat en dat met verstandig beleid doen. Als een ding wel aangetoond heeft, geld is leuk, succes is leuk, maar voordat je het weet loop je naast je schoenen, weet niet meer je vandaan komt en begint als een woeste te spenderen. In dat stadium zit Ajax nu. Daarom, Heitinga laten zitten en bedenken hoe Ajax de organisatie weer op de rails krijgt.

15-05-2023 18:00

tripleA +3882

Bokkie Ajax is niet meer de kleine club van 10 jaar geleden en dat wordt het ook niet meer. Aanhaken bij de subtop Europa betekent geld verdienen en geld uitgeven, zeker aan hogere salarissen. Het moet wel op een verstandige manier en met een blik op het verleden. Dat leert ons dat je jong talent (aangekocht of niet) moet mengen met routiniers die de club en de clubcultuur kennen.

16-05-2023 09:42

thelordjoshua +10641

En vorig jaar Heitinga met Jong vergeten. Enorm sterke potten gespeeld. Mensen snappen niet dat begin dit jaar er letterlijk 85% nieuwe selectie stond van alle kanten, dat heeft meestal een paar maanden tot halfjaar nodig voordat het eenmaal loopt. Dus logisch dat het nu beter loopt.
Jong prestaties van dit seizoen is het meest zwakke excuus, voornamelijk omdat mensen zich totaal niet verdiepen of even stil staan en kijken maar roepen om t roepen.

16-05-2023 02:15

Jp777 +8774

Alfredje was een intrigant die bij een Ajax wat in een moeilijke situatie zat werkelijk alles fout heeft gedaan. Eigenbelang had in de aanschaf van Bassey en Ocampos, vervolgens geen enkele beslissing heeft durven nemen en laten zien dat hij ongeschikt is als hoofdtrainer door zich als allemansvriend en onderdanig te gedragen en niet heeft durven doorselecteren.

Vervolgens flappie die zijn eigen falen niet wilde toegeven en daarom Alfredje te lang heeft laten zitten terwijl hij in oktober al ontslagen had moeten worden. Vervolgens is Heitinga voor de leeuwen gegooid en heeft ook Heitinga volledig gefaald en laten zien ongeschikt te zijn als hoofdcoach.

Deze zomer zijn er alleen maar miskopen gedaan of spelers die vooralsnog hopeloos hebben gehaald

Al met al een topprestatie als we 3e worden

15-05-2023 12:22

DEELM +11891

Toen ik in de voorbereiding hoorde dat Schreuder het allemaal wat losjes aanpakte, hield ik m'n hart al vast.

16-05-2023 19:34

MarkP +21666

Weer een gevalletje trainer die zijn beginnende collega steunt, trainers kunnen beter hun mond houden over het dossier heitinga. Totaal geen objectiviteit.

15-05-2023 12:18

BokkieBokstra +11304

Verstandige taal van koeman. Heitinga lekker laten zitten.

15-05-2023 11:42

Web +178830

Ik hoop op een ervaren trainer
Maar Heitinga zijn schuld, nee natuurlijk niet
Hier is hij ook aan de beurt
Omdat men denkt ( echt) dat het met andere spelers uit deze selectie veel beter kan

Volgend jaar een paar gerichte aankopen en de jeugd inpassen, dat gaat niet direct goed, daar moet je ook rieeel in zijn
Maar de enige weg om weer echt Ajax te worden

15-05-2023 09:29

Mudjie.M +1782

Van der Sar out!!!

15-05-2023 05:44

Talentje020 +19883

De chaos die bij Ajax heerst kan je Heitinga moelijk verwijten, msar ik word een beetje moe van dat hand boven het hoofd houd gedrag van zijn oud trainers zoals Koeman en Ten Cate,

Bij Jong Ajax was het al niet veel en presteert Vos statisch gezien beter, en ook bij Ajax 1 is de achterstand alleen maar opgelopen, maar nog belangrijker, ik kan nog steeds weinig visie en ontwikkeling bij Heitinga bespeuren na al die maanden,

15-05-2023 03:49

Steffenhagen +37821

Ik snap er echt niks van dat er zoveel analisten Heitenga naar voren schuiven . Op basis waarvan ? Heitenga is een jeugdtrainer die aan het grote werk mag ruiken . En ik ben bang dat de zwakke Ajax leiding er met boter en suiker intrapt . Als er iets is wat Ajax nu nodig heeft , is het een ervaren toptrainer

14-05-2023 23:50

PH2BOT +40228

Eerst Ten Cate..nu weer Koetje en morgen weer 'n ander. Het lijkt me duidelijk: AD Edje klooit lekker door en heeft reeds lang een deal gesloten met Heitje. Nu moeten Ten Cate, Koetje e.a. zeker in puur Edje's belang aan 'Heitinga cleanwashing' gaan doen om de negatieve teneur mbt John's hoofdcoachschap Ajax 1 om te buigen.

14-05-2023 23:44

4EVERAJAX +8388

Ik wil Heitinga wel eens horen over plan van aanpak, of misschien beter dat Sar, Sven en hij dat eens doen.
Dit lijkt nergens op. Periode Heitinga ook niet.

14-05-2023 23:14

Sentinel +8828

Zegt Koeman. Ontslagen bij een aantal clubs (Valencia, Everton, Barcelona), bij meerdere clubs zijn contract niet uitgediend om weg te kunnen rennen naar een andere club, inclusief toen hij bondscoach was.

Bijzonder dat je dan kritiek hebt op het functioneren van een club waar je zelf maar ontslag hebt genomen om maar niet ontslagen te hoeven worden.

14-05-2023 22:10

Eurysaces +29518

We moeten realistisch zijn, Heitinga doet het nog slechter dan Schreuder. Dat mag ook geen verrassing zijn, bij jong Ajax presteerde hij ook niet met zijn ploeg.

Ik vind al die vriendjes die vinden dat hij een kans moet krijgen erg vermoeiend, het is een dikke middelvinger naar Ajax en de supporters.

14-05-2023 21:07

Aldek +5084

Heel veel mensen willen gewoon geen ‘ kampioen’ Ajax zien… media smult daarvan..

Hoe slechter hoe beter…

En er komen allerlei ratten voor de camera om maar te zeggen dat Heitinga moet blijven.. en dat Ajax dit niet kan maken..

Te gek voor woorden…

Maarja … laten we eerlijk zijn: met VdSar weet je het niet..
Brengt Ajax in grote problemen met zijn K….te beleid…

14-05-2023 20:04

Craain +4953

Koeman toch, het is geen onafhankelijk interview. Hij beschermt zichzelf door positief te blijven. Neem Koeman toch geen serieus.

Ik ben onafhankelijk dus ik zeg. Heitinga is nog lang niet klaar voor als trainer.

Van Gaal had succes:
Hij is al begonnen met hele grote groep te werken en had al veel kennis over mensen. Hij begrijpt als geen ander hoe hij met mensen moet kunnen samenwerken. Van Gaal snapt het voetbal al zo goed.

Ten Hag had succes:
Hij is al zo vroeg begonnen, onderaan bij verschillende clubs. Hij is gegroeid en kon de spelers goed motiveren.

Bosz had succes:
Die is heel goed met de media en kon goed opschieten met Cruijff. Hij is ook onderaan begonnen. Dat hij bij Leverkusen en Lyon minder succes had maar dat hadden met andere trainers ook.

Co Adriaanse:
Die had net als van Gaal al ervaring met grote groep. Die liet bij andere clubs al goed voetbal zien.

Welke beginnende ex Ajacieden trainers hadden succes, geen enkele! Van Basten, Wouters, de Boer (nooit succes gehad met goed voetbal en in het Europees), Danny Blind, etc... Het is omdat ze geen ervaring had met grote groep en als trainer.

Dan zie ik op dit moment Heitinga nog lang niet klaar voor is, zeker wat hij tot nu toe bij Ajax heeft gepresteerd zegt veel genoeg.

14-05-2023 19:59

Flipper33 +6826

Denk dat ze gewoon willen dat hij trainer blijft kunnen ze Ajax nog verder afzeiken en kraken in de media

14-05-2023 19:45

Balgevoel +30849

Precies diezelfde onrust en datzelfde wanbeleid is de enige reden dat John daar is neergezet. Wat een dom gelul, maar goed, dat weet je met Koeman.

14-05-2023 19:45

AlexIbarra +19238

Dit staat helemaal los van mijn mening over het functioneren van Heitinga, maar wat een onzin.

De duidelijkheid die John heeft is dat hij interim trainer is tot einde seizoen, en we op dat moment kijken of we verder gaan. Simpel.

Daarbij ontkom je er niet aan dat je hem gaat beoordelen op hoe hij het in de afgelopen tijd doet. Waarop moet je hem anders beoordelen?
Natuurlijk gaat het niet alleen om de uitslagen maar ook het spel en het groeiproces vd groep, en neem je mee dat het dramatisch was toen hij instapte.

Qua onrust in de club is er nu een nieuwe TD, wat organisatorisch het grootste gebrek was voorheen.

14-05-2023 19:16

barry1988 +24005

Hoeveel van dit soort smeek interviews, vragen en artikelen gaan we nog krijgen? Hopelijk krijgen we snel een nieuwe trainer dan zijn we hier vanaf en hebben wij eindelijk eens goed nieuws.

14-05-2023 18:43

Jp777 +8774

Je kunt Heitinga niet heel veel verwijten maar het is nu wel duidelijk dat Heitinga in niets een Ajax coach is.

Een ervaren trainer met durf had al lang het elftal omgegooid, door geselecteerd en aan het bouwen geweest aan het nieuwe elftal. Ervaren spelers blijven nog steeds de hand boven het hoofd gehouden hierin heeft hij echt een fout gemaakt.

Daarnaast komt hij echt dommig over in elk interview. Als moderne coach moet je uitstraling/charisma/ideeën hebben. Dat heeft Heitinga op geen enkel punt

14-05-2023 18:37

Danielson +50278

Bemoei je er niet mee Koebig.

14-05-2023 17:33

ProfessorX +19827

Koeman wordt ook seniel .

Komt ook uit Groningen ! 🤗

14-05-2023 16:48

PH2BOT +40228

..nee Zaandam

14-05-2023 23:49

ProfessorX +19827

Groningen toch ?
Daar speelde hij voor hij naar Ajax kwam

15-05-2023 16:45

HStorm +3141

Dus als/wie en wat niet klopt, Heitinga vervolgens aanstelt, dan houden we maar vertrouwen in die keuze en in hem, gebaseerd op,...?

14-05-2023 14:48

Koekie87 +20967

Seizoen is gelukkig bijna ten einde dus zal over een paar weken heel veel meer duidelijkheid zijn. Daarnaast creëer je alleen nog maar meer onrust als je nu al met eventuele namen op de proppen gaat komen en noem het allemaal maar op. Achter de schermen zal er wel meer spelen dan wij weten.

14-05-2023 14:16

LukaLitmanen +81995

Tyf op man

14-05-2023 14:08

willem1958 +8752

Ik begrijp niet waarom Ajax als het zo slecht presteert met Schreuder daarna Heitinga voor de groep zet die beginnend trainer is en daarnaast in de KKD ook niet liet zien dat ie heel succesvol was.
Heitinga laat nu zien dat na een klein half jaar hij Ajax nog niet aan het voetballen heeft gekregen met automatismen en duidelijke patronen maar het is net zo slecht als onder Schreuder.
Je kan niet verwachten dat hij eventjes een supergoed draaiend team er van maakt maar herkenbaar voetbal met automatismen dat mag je na wat maanden wel verwachten.
Hij was als interim aangesteld en wat mij betreft is het over een paar wedstrijden afgelopen voor Heitinga.

14-05-2023 14:03

HallelujahAmsterdam +10641

Ronald Koeman vindt dat AJAX duidelijk moet zijn

Dat is juist wat het hele seizoen bij AJAX schort , duidelijkheid. Of dat nou Heitinga betreft , transfers , ander beleid.

Wat voor mij wel duidelijk is is dat deze job voor Heitinga te vroeg komt. Als dat voelt als een diskwalificatie voor Johnny , dan is dat vooral een gevoel van Heitinga zelf en de media.

Maar denk wel dat we met z'n allen een niveau nastreven die wel duidelijk is en dat Heitinga dat voor nu niet gaat halen. Dat we geduld moeten hebben dat niveau weer te halen , is duidelijk. Achteraf de vele uitgaande transfers , de falende Schreuder , disorganisatie , is teveel om dat snel om te draaien.
Maar opnieuw beginnen met een goed fundament en dus een ervaren trainer , transfers die er meteen staan , doorselecteren van spelers en de juiste mensen binnen de organisatie , zal zeker helpen.

Je hoeft er niet om heen te draaien : is Heitinga de kind van de rekening ? Ja , helaas wel. En zeker als hij blijft.
NIEMAND zal na deze rampjaar genoegen nemen met minder dan de kampioenschap.
En die druk zal iedereen voelen deze zomer. Niet in de laatste plaats de man die die trainer moet aanstellen : Mislintat.

14-05-2023 13:46

Ajax1inmyheart +767

Iedereen die een hekel heeft aan Ajax wil graag zien dat Heitinga aanblijft als hoofdcoach.

14-05-2023 13:32

Moooo +3965

De spelers zijn nooit top fit geweest, nooit stond er een team, een basis elf.

Heitinga is geen tovernaar, op naar volgend seizoen en er een team van maken, autmatismen er in slijpen en dat moet meer vanuit de spelers komen dan van uit de de trainer.
Ook een Vos voor een Alvarez laten spelen, de armoede van Ajax.

Ajax had nooit een type Alvarez moeten kopen zo wel voor de CV als voor de CVM niet.
Altijd kiezen voor het voetbal, juist doordat het middenveld niet klopt ga je acties van een Alvarez waarderen, HIJ KNALT ER TEMINSTE IN.

Het begint al bij de passing van achteruit, de 6 bij Ajax moet het team laten draaien en snelheid in het elftal brengen.

Ik vind meer dat een Bogarde of andere gasten een assistent rol moeten krijgen, luie flikkers, allemaal huilende Ajacieden die een tikkie krijgen, een Brobbey, Tadic. allemaal stoer praat maar elke andere sporter lacht ze uit.

14-05-2023 13:24

Veli +1991

Het kopen van Alvarez is gebeurd onder Overmars/ ten Hag!

14-05-2023 18:16

Moooo +3965

Foute boel dus.
Alvarez kan heel goed in een team ingepast worden als je een geweldige 8 en 10 hebt die technisch superieur zijn en niet te veel moeten lopen en zich moeten focussen op constante dreiging. Een Rodri bij een ManCity doet dit voor een de Bruyne staat nooit in de publiciteit, maar is een zelfde soort type.
Scoorde nog een weergaloos doelpunt tegen Bayern, geloof ik??
Dat zie je hem niet zo vaak doen..

Helaas heeft Ajax geen geweldige spelers rondlopen die zo goed zijn dat ze zich volledig kunnen storten op aanvallend voetbal.
99/100 keer zijn ze dan al verkocht en die cato heeft Ajax zelden zulke technisch begaafde gasten die het voetbal voor je spelen..

In theorie is het daarom ook dom om een Alvarez te kopen als cv.
En uiteindelijk op 6 te zetten..

14-05-2023 20:52

Harold +10572

Prima toch. De spelers van Ajax verdienen het ook niet om in het Nederlands elftal te spelen.

14-05-2023 13:22

Juan62 +46179

" Als jij iemand aanstelt van Jong Ajax neem ik dat dat voor de toekomst is''

Heitinga werd gevraagt om in te springen na het ontslag van Schreuder,
dat had nog niets met volgend seizoen te maken

John lijt me een prima gozer met een enorm Ajax hart, maar hij heeft mij de afgelopen maanden niet overtuigt klaar te zijn voor Ajax 1

14-05-2023 13:17

4Ever14 +6603

Als je instapt als “interim” trainer, dan weet je toch wel wat je kan verwachten? Bovendien presteert Ajax onder zijn leiding voor geen meter, er kan gezegd worden dat hij het beter doet dan Schreuder, maar dat hoort als Ajax zijnde niet je meetlat te zijn.

14-05-2023 15:35

TeringHenkie +28301

Koeman moet zijn mond houden als hij er niets van weet.

Interim is interim en tot het einde seizoen.
En natuurlijk is er nog onduidelijkheid, onze TD begint officieel as vrijdag en vanaf dan zal er mondjesmaat meer duidelijkheid komen. Ajax moet eerst een trainer aanstellen voor het nieuwe seizoen, dan is daar de rust weer terug.

Daarna gaat Sven waarschijnlijk werken aan zijn team om hem heen, van scouts tot jeugdopleiding en de selectie op orde brengen.

Ajax zal helaas weer moeten kopen, ze moeten ervaren spelers halen die er voor zorgen dat we weer kampioen worden en CL inkomsten genereren. En natuurlijk blijven een Vos-Godts en andere talenten wel bij de selectie, maar ik vermoed dat aankomend jaar wel meer in de teken staat van ervaren spelers.

Trouwens..dat stond er onder TH ook al, dat was ook geen held wat talenten brengen betreft.

14-05-2023 13:17

Patrick78 +51855

3/4 van Nederland hoopt dat Heitinga blijft bij Ajax....

Dit zegt genoeg over Johnny en Ajax.

Heitinga out en snel!!!!

14-05-2023 13:07

Stoffel +18543

Zo ontzettend klaar mee

14-05-2023 12:49

Oboema +1655

Hoe ligt de opstelling, de tactiek en het wisselbeleid aan "de club"?
Ga jij nou maar treintjes spotten Ronald..

14-05-2023 12:46

peterVKV +6445

De schuld van dit slechte seizoen ligt natuurlijk niet bij Heitinga. Hij begon goed vond ik, maar de laatste tijd neemt hij toch hele twijfelachtige tactische beslissingen. Een gedreven trainer, maar tactisch geen licht lijkt me.

14-05-2023 12:41

Louis.K +2115

eerste zin klopt niet . Heitinga is tijdelijk . En ook niets toegezegd , Koeman moet beter luisteren . Kwalijk van hem , En stoken met espn En meisje kraay

14-05-2023 12:31

Nr.10 +111034

Heitinga heeft wel een hoop vrienden. De resultaten zijn gewoon slecht onder hem.

14-05-2023 12:28

RadheAjax2021 +17874

Koeman moet zich meer druk maken om oranje dan om Ajax.

We weten inmiddels dat door slecht beleid we er zo voor staan. Als Heitinga beter gepresteerd had was het een ander verhaal geweest. Maar hij is precies op dezelfde manier van schreuder doorgegaan. Ajax is niet een club dat je een beginnende trainer moet neerzetten. Die fase zijn we voorbij.

Wel heeft Koeman gelijk als het gaat om duidelijkheid geven. Er is niks duidelijk waar we met dit Ajax naar toe gaan. En hoe langer er gewacht wordt hoe moeilijke het gaat worden.

14-05-2023 12:22

Louis.K +2115

klopt ook niet eens. Tijdelijk was het. Niets toegezegd.

14-05-2023 12:33

AINIESTA +44615

Pffff kan iemand vanuit de club aub een statement maken dat Heitinga het gewoon niet wordt? Zijn we ook van deze jankverhalen af dat Heitinga niks te verwijten valt en de kans moet krijgen.

14-05-2023 12:16

fc Barcelona_ke +19246

Met deze selectie spelen we hele seizoen al dramatisch. je weet niet of Heitinga schuld is. zelfs Schreuder kon deze selectie niet aan de praten.

14-05-2023 12:21

4Ever14 +6603

Dus je wilt nog een seizoen gaan verneuken door te gaan experimenteren met Heitinga ? Een trainer van Ajax moet presteren, doet hij dat niet dan zoek je een andere trainer die dat wel kan.
Als ze dat niet eens kunnen doen, dan moeten ze niet komen lullen over hun ambities in Europa.

14-05-2023 15:43

profoff +8365

Als je mij er had neergezet was.ik ook niet verantwoordelijk voor alles. Maar was ik dan de beste optie om mee verder te gaan?

14-05-2023 12:14

mido1988 +4290

Waar komt dit charme offensief vandaan?

14-05-2023 12:14

FelixGassenlicht +8949

Nog even en het is niemands schuld, Alfred Pipo de clown niet, Heitinga niet, vd Sar niet, Timber niet, ga maar door. De club staat in de brand en niemand kan er iets aan doen. Straks komt de Duitse trainer en die kan er ook niets aan doen want die moet eerst de club en Nederlandse competitie leren kennen. Afijn zo kabbelt het de komende jaren door.

14-05-2023 12:12

Haarlemmer +20591

Wat is dit voor media offensief om Heitinga in het zadel te houden? Elke voetbalprominent wil dat Hetinga aan blijft, maar welke speler heeft hij beter gemaakt, welke wissel van hem geeft de doorslag, welke topper heeft hij gewonnen? Hij is geen Ajax coach

14-05-2023 12:11

Odysseus +14274

De reden om niet met Heitinga moet idd niet gebaseerd zijn op de huidige resultaten en performance. Het moet gebaseerd zijn op het profiel dat we volgend jaar nodig hebben:
- persoonlijkheid en geloofwaardigheid,
- ervaring
- spelers beter maken
- tactisch inzicht

Op minimaal 2 punten scoort hij onvoldoende.

14-05-2023 12:08

Harrier Du Bois +38747

Alle 4 vind ik. Persoonlijkheid heeft hij niet, spreekt in oneliners. Ervaring, nee. Spelers beter maken, nee, kijk nu maar naar JA onder Dave Vos. Tactisch onbenul, doet precies wat er al was onder Schreuder, niet veel dus, een paar passlijnen en poppetjes wisselen kan iedereen wel.

14-05-2023 12:17

Odysseus +14274

Ben het met je eens, maar kan me voorstellen dat punt 1 en 3 anders kunnen worden beoordeeld. Maar ik zie het hetzelfde.

14-05-2023 12:22

Slang3 +45815

is er nou niemand met verstand die kan zeggen "Heitinga doet het kut"

14-05-2023 12:02

6R +3146

Sneijder had onlangs goede teksten in Veronica Offside. Ik weet alleen niet of 'iemand met verstand' bij hem van toepassing is.

14-05-2023 12:28

xstaniox +15071

Ik ben denk ik een van de weinigen

14-05-2023 12:44

DarkChild +3451

Koeman heeft -onbedoeld- gelijk. Want de aanstelling van Heitinga is inderdaad het directe gevolg van (de staat van) de club.

14-05-2023 12:02

fc Barcelona_ke +19246

Hij verdedigt iedereen! Heitinga, maar ook cillessen. als je niet levert, ga je em toch niet geselecteerd voor volgende oranje potje. Koeman: Cillessen zit zeker in de voorselectie van Oranje. hoeveel fout mag hij maken om niet geselecteerd worde?

14-05-2023 11:57

Soccerskins v2 +43280

Letterlijk iedereen lijkt de onrust binnen Ajax te zien behalve de mensen binnen Ajax. Er zijn veel posities nog niet opgevuld en veel werknemers weten nog niet waar ze aan toe zijn volgend seizoen.

14-05-2023 11:54

ajaxcied4life +26045

Interim van het begin, de duidelijkheid is niet in het geding, als je het mij vraagt Koeman m'n vrind.

14-05-2023 11:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.