Ten Cate steunt Heitinga: 'Ajax kan het niet maken hem af te rekenen op de afgelopen vier maanden'

door Brent Tomassen 128

Bron De Telegraaf

Ten Cate steunt Heitinga: 'Ajax kan het niet maken hem af te rekenen op de afgelopen vier maanden'

door Brent Tomassen 128

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Henk ten Cate is het niet volledig eens met alle kritiek die John Heitinga over zich heen krijgt als trainer van Ajax. De 68-jarige Ten Cate, in 2006 en 2007 hoofdtrainer van de Amsterdamse club, is van mening dat een beginnende trainer vooral de tijd moet krijgen van de club.

'Zelfs als de selectie niet de jouwe is, moet je daar wel rendement uit halen', is Ten Cate van mening in gesprek met De Telegraaf. 'Je kunt je bij John afvragen of dat voldoende is geweest. Er was een periode dat het heel goed ging, maar ik vind het veelzeggend dat Ajax alle wedstrijden tegen topploegen waarin het erom ging, heeft verloren of gelijkgespeeld.'

Ondanks deze kritische woorden zou de Amsterdammer ervoor kiezen om Heitinga ook volgend seizoen als hoofdtrainer voor de groep te zetten. 'Ajax kan het niet maken hem af te rekenen op de afgelopen vier maanden. De verantwoordelijkheid dat er een beroep op Heitinga’s clubliefde is gedaan, ligt bij Ajax. En het mag niet zo zijn dat Johns carrière naar de knoppen is, omdat hij Ajax heeft willen helpen. Dat zou niet fair zijn.'

Ten Cate kent uit eigen ervaring de kritieken die er kunnen zijn op trainers, maar is het daar niet altijd mee eens. Volgens de voormalig oefenmeester van Ajax worden trainers in Nederland vaak te snel bekritiseerd. 'Trainer zijn is een ervaringsvak. Hoe meer routine je hebt, des te beter je bestand bent tegen allerlei invloeden van buitenaf. Daardoor zie je problemen sneller opdoemen, waardoor je eerder kunt reageren.' Ten Cate vergelijkt de kritiek op Heitinga met de situatie rondom Mark van Bommel als trainer van PSV. 'Van Bommel wordt nu mede door de aanwezigheid van Marc Overmars bij Antwerp aan alle kanten gesteund. En opeens blijkt hij een heel goede coach. Maar ik kan je vertellen: dat is niet opeens, hoor. Dat was hij al. Alleen word je in Nederland nogal snel afgeserveerd. Wellicht zijn deze maanden uiteindelijk van onschatbare waarde voor de verdere carrière van Heitinga, die in Amsterdam hoort te beginnen.'

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

TheSpecialOne +8848

Ajax is niet de juiste plek voor Heitinga om ervaring op te doen. Je zegt het zelf al: ''Trainer zijn is een ervaringsvak''. Laat hij die ervaring maar eerst ergens anders opdoen. Bij Ajax moet je gelijk presteren of in ieder geval een duidelijke visie hebben over hoe je wil spelen. Beide heb ik niet bij Heitinga kunnen ontdekken.

15-05-2023 21:00

jo1 +4584

Wanneer horen we eens wat. Wat een wanbeleid

15-05-2023 08:51

Amp +37579

Maw lekker blijven aankloten ondanks dat blijkt dat hij geen verbetering kan aanbrengen op tactisch, mentaal, voetbaltechnisch niveau?

14-05-2023 14:20

Wobbo +11215

Enige wat je met Heitinga moet denken is of hij een club als RKC oid sterker maakt met zijn aanwezigheid. Zou hij zo de trainer kunnen zijn van Utrecht? Zou hij een trainer zijn bij een middenmoter waarvan Ajax denkt "Die moeten we halen!"?

Ajax wilt de beste zijn op alle gebieden dus moeten ze ook de beste trainer willen hebben. Onder Slappe Flap lijkt dat motto compleet verdwenen te zijn gezien 3 vrouwen in de directie en RvC, die hockeyer, Jan van Halst en een onbekende Duitser als TD. Ik denk dat Heitinga niet meer is dan een KK divisie trainer maar omdat we geleid worden door Slappe Flap volgend seizoen trainer is.

14-05-2023 11:38

debarbaar +8219

wat een idioot die ten Cate. Eerst Ajax aanvallen omdat zijn maatje Schreuder hoe dan ook in dienst moest blijven na het WK en nu weer over Heitinga beginnen. Het gaat niet om ten Cate, Schreuder of Heitinga, het gaat niet over Kudus, bergwijn of Berghuis. Het gaat om Ajax. En je kunt geen omelet maken zonder eieren te breken.

14-05-2023 11:23

Runnerlex +1728

Heitinga mag het derde trainen, duidelijk te licht voor het eerste en jong Ajax. Ik heb geen vertrouwen in het aankomende seizoen. Er moet duidelijk weer een grote bezem door bestuur en selectie.

14-05-2023 09:19

Cruijffthebest +13347

Sorry Heitinga, maar onder jou is er 0,0 vooruitgang.
Dus snel een nieuwe ervaren toptrainer!!!!

14-05-2023 08:18

debarbaar +8219

Heitinga is als Schreuder. Hij durft niet tegen individuele spelers te zeggen dat ze misschien wel de beste individuele spelers zijn, maar dat ze niet meer in een team thuis horen. Kudus en Tadic zijn daar voorbeelden van. Zonder Kudus voetbalde we als een dolle de eerste 7 wedstrijden totdat de man ging muiten en Schreuder een plekje vond (Brobbey eruit, Kudus erin, Berghuis naar het middenveld, Berghuis eruit, Klaassen erin, Kudus naar de vleugel en dito voor Tadic). Heitinga is een tactisch lichtgewicht. Kijk naar Jong Ajax. Heitinga heeft zijn hielen nog niet gelicht en ze gaan punten pakken en lekker voetballen. Heitinga is een Wikipedia trainer.

14-05-2023 11:26

Balgevoel +30849

Iedereen die een middenveld opstelt met Taylor, Klaassen en Tadic kan daarop worden afgerekend. Dat kan niet alleen, dat móét, zeker als je Ajax bent.

14-05-2023 01:20

wijzijndebeste123 +163322

Echt n vreselijk middenveld. Precies waaraan je ziet dat Sjon er 0.0 van begrijpt.

14-05-2023 04:59

Balgevoel +30849

Los van John: ik zou sowieso kijken naar een voormalig middenvelder als hoofdcoach. Zidane, Ancelotti, Van Gaal, Guardiola en zelfs Mourinho: middenvelders. Keizer, Slot, Bosz en Ten Hag: middenvelders. John, Jaap Stam en F. de Boer: verdedigers...

14-05-2023 11:36

Eurysaces +29505

We kunnen hem ook beoordelen op de maanden ervoor bij jong Ajax, daar kwam hij ook al flink te kort.

Ajax kan het tegenover de supporters niet maken om Heitinga te laten zitten. Als de gedachte is dat zijn carrière dan voorbij is, zegt dat veel over hoe triest het is dat Ajax er wel mee verder zou gaan.

Assistent onder de beter presterende Dave Vos, lijkt me de meest logische positie voor Heitinga. Komt nog te kort om ergens in het betaalde voetbal hoofdcoach te zijn.

14-05-2023 00:10

PH2BOT +40112

Òf Ten Cate lult maar een beetje uit z'n nek òf hij weet meer van de gemaakte afspraken tussen AD Edje en Heitje.

13-05-2023 23:40

WantAmsterdam +116038

Henk is blijkbaar goeie vriendjes met Sjonnie. Tuurlijk kunnen we hem beoordelen op die 4 maanden als er nul lijn in het spel zit, er continu onbegrijpelijke personele keuzes gemaakt worden en de ploeg niet eens op pingels gaat trainen voor een finale.
Je hoeft niet al te veel kennis te hebben om te zien dat Sjonnie gewoon de competenties mist om trainer te zijn.

13-05-2023 22:58

7172AFCA7395 +10286

Als je straks als Ajax bestuur zegt dat Heitinga
kan aanblijven dan zeg je dus eigenlijk dat het niet aan
deze trainer ligt dat het eerste zo matig presteert, maar
aan de spelersgroep die met goedkeuring is samengesteld
door dat zelfde Ajax-bestuur.

13-05-2023 22:04

Aurelius1 +19699

Yep, en dat is ook de waarheid.

13-05-2023 22:48

mokum007 +6522

Heitinga heeft contract getekend tot einde van het seizoenen. En volgende seizoen weer als dit seizoen? Dus niet he......

13-05-2023 21:35

Bruno04 +15735

Ik zeg niet dat Heitinga hoofdtrainer moet worden maar ben het er wel mee eens dat je Heitinga pas echt kunt beoordelen met een eigen voorbereiding en een eigen inbreng in de selectie. Hij moest letterlijk puin ruimen en enkel overleven om punten te pakken.

Dus die haat van vele ineens dat Heitinga er echt geen klote van kan ben ik het niet mee eens. (Tot nu toe)

Als Heitinga hoofdtrainer word steun ik hem en Ajax daarin.

13-05-2023 20:48

Yeshyeshyall +10926

Op zich wel een punt van Ten Cate waar ik gevoelig voor ben. Ik vind het ook moeilijk te beoordelen hoe goed hij is of kan worden. Tegelijkertijd heb ik het gevoel dat er betere opties zijn en daar moet je als topclub dan toch wel voor gaan lijkt me

13-05-2023 20:10

DiAngelo +2408

Ajax is een topclub en daar hoort ook een topclub sportmentaliteit bij. Daarbij gaat t niet om: " ze kunnen niet maken" of " we moeten t gunnen" , het gaat om presteren. Uit werkelijk niets blijkt dat Heitinga het in zich heeft. Het team is niet beter gaan voetballen, spelers zijn niet beter geworden en Heitinga maakt de zelfde fouten in de opstellingen/tacktiek als Schreuder. Bovendien komt er al 2-3 seizoenen niets uit de jeugd, imo iets waar Heitinga minimaal n gedeeltelijke verantwoordelijkheid in heeft. Je hebt n ervaren trainer nodig of op zijn minst een groeibrilliant. Heitinga laten zitten zou de zoveelste blunder op technisch gebied zijn van dit " management". Wellicht moet er eens n intelligentietest worden los gelaten op management, trainer, spelers wanneer je ze de sleutel toe vertrouwt. Je hebt het wel over een miljoenenbedrijf, die met 1 van de slechtste seizoenen ooit bezig is. Nog z'on seizoen werpt de club 15 jaar terug in ontwikkeling. We zijn gekke Henkie niet ....

13-05-2023 17:31

De Stift +7043

Heitinga moet inderdaad niet afgerekend worden op de huidige prestaties. Alleen ook niet onevenredig beloond. De resultaten zijn te pover, de teamontwikkeling te beperkt. Bedank John voor zijn inzet, beloon hem met een verbeterd contract en stem met hem af of hij het liefst als hoofdtrainer bij, als assistent bij het eerste of bij een andere club meer ervaring op wil doen. En als de tijd daar is en John er klaar voor is, wordt hij hier de hoofdcoach.

13-05-2023 17:00

ProfessorX +19827

Wel op zijn onervarenheid !

Heitinga kan beter 2 a 3 jaar assistent worden en taktieken leren !

13-05-2023 16:32

j0rnnn +5098

Eerst beschermde HtC altijd zijn oogappel schreuder en nu wil hij de onervaren Heitinga behouden. Moet Ajax kapot?

13-05-2023 15:30

JTajax +10717

Kan best

13-05-2023 15:20

Koekie87 +20967

Heitinga is als interim trainer aangesteld. Als we gaan beredeneren op de manier zoals ten Cate doet dan hadden we onze grote vriend Schreuder ook nog wel wat langer kunnen laten zitten. Daarnaast heeft Heitinga in nog helemaal niks aangetoond of bewezen dat hij geschikt zou zijn om volgend jaar als eindverantwoordelijke voor de groep te staan. Lekker ergens anders ervaring laten opdoen of volgend jaar als assistent laten werken onder een ervaren trainer.

13-05-2023 15:19

deMeester +11450

Met Heitinga weet je zeker dat je ook volgend jaar geen kampioen gaat worden. Er zit geen idee in Heitinga, hij kan de wedstrijd niet kantelen, durft spelers er niet naast te zetten en denkt veel te defensief.

13-05-2023 15:17

rich67 +6658

De mentaliteit van de prinsessen werkt zeker niet in zijn voordeel

13-05-2023 17:55

deMeester +11450

Ik denk dat onder bijvoorbeeld een van Gaal deze prinsessen snel eieren voor hun geld zullen kiezen. we moeten een trainer hebben waarbij meteen duidelijk is dat er met hem niet te spotten valt!

13-05-2023 18:29

Murdoink +2058

Ajax is geen liefdadigheidsinstelling voor Dirk Kuytjes , Henk

13-05-2023 14:54

Gewoon Gijs +18347

Interim. Heeft 0,0 indruk gemaakt, niet bij jong, niet bij 1, alleen maar huilen via pers vriendjes..Heeft ons geen prijzen gebracht, geen goed voetbal en heeft zelfs met team sfeer niks gedaan. Totaal ongeschikt. Dus laat het vooral bij die 4 maanden blijven. Interim

13-05-2023 14:52

Koekie87 +20967

Ah joh als ik veel mensen moet geloven komt dat allemaal omdat hij het moet doen met het materiaal van zijn voorganger. Maar ook Heitinga verandert niet veel aan zijn opstelling ten opzichte van Schreuder en zie vaak gewoon precies dezelfde namen op het veld staan.

13-05-2023 15:20

Arjuna +3732

Interim, lastig woord blijkbaar.

13-05-2023 14:38

Ajax1inmyheart +767

Iedereen die zegt dat Heitinga aan moet blijven weten dondersgoed dat hij Ajax nooit maar dan ook nooit aan de praat krijgt. De meeste vinden het heeeeeerlijk dat het slecht gaat met Ajax dus vinden ze het prima dat deze prutser hier blijft.

13-05-2023 14:30

kngbolo +571

Ajax kan het niet maken? Ajax moet weer van het begin starten. Een visie hoe de volgende stap gemaakt kan worden naar de top en hoe de organisatie verder geprofessionaliseerd moet worden zodat de organisatie weet wat het moet doen als een aantal sleutelfiguren uitvallen. Overmars en ten Hag zijn weg en er ontstond chaos waar ineens zaken gebeurden die nooit hadden mogen gebeuren. Als dat plaatje er is dan is er ook een profiel waar de coach aan moet voldoen. Wie weet past Heitinga daar in(denk het niet) maar we moeten mensen niet laten zitten uit emotionele overwegingen.

13-05-2023 14:29

wijzijndebeste123 +163322

T gaat gewoon Sjon worden. Vd Sar: Sjon is n logische keuze want hij heeft dezelfde zaakwaarnemer als ik…….uhhh ik bedoel Sjon is n jongen vd club, kent de filosofie en jeugd en heeft een zorgvuldig ontwikkelingstraject doorlopen. Sjon moet de Alex Ferguson van t nieuwe Ajax worden waarbij Daley Blind en Davey Klaassen t verlengstuk in t veld zullen zijn. Zo hebben we t Ajax mRNA gewaarborgd en zijn alle ingrediënten aanwezig voor n nieuwe succesperiode.

13-05-2023 14:17

Bc te P +22130

Begint nu echt irritant te worden

13-05-2023 14:12

barry1988 +24000

Ik heb nog niks maar dan ook helemaal niks gezien waarom Heitinga een goede trainer is.
Respect dat die uit clubliefde is in gesprongen maar dat mag niet de reden zijn om hem vast aan te stellen.

13-05-2023 14:00

Mokumsfinest +834

Weet je wat je ook niet kan maken Henk, tussentijds als Ajax-trainer op een andere trein stappen!

13-05-2023 13:34

7172AFCA7395 +10286

Ik vermoed dat ze Heitinga laten beginnen aan het nieuwe seizoen.
Zou het zelf niet doen want Ajax zit in zwaar weer en dan moet je geen
rookie voor de groep hebben. Aan de andere kant: Heitinga kan eigenlijk
moeilijk beoordeeld worden nu. Jong Ajax moet spelers opleiden voor 1
en dat is een hele andere tak van sport dan met een miljoenenploeg
presteren. Mogelijk scenario is natuurlijk dat hij een x-aantal topspelers
erbij krijgt en dan kan het zomaar lijken dat ie opeens als " topcoach"
wordt gezien. Maar de eerste voortekenen zijn bepaald niet positief.
Want als je constant Klaassen en Taylor op het middenveld hebt,
moet je niet verwachten dat je topduels gaat winnen.

13-05-2023 13:28

MarcHogervorst +35302

Hoe langer dit duurt, hoe sterker ik van mening ben dat mijn idee om het te doen als in de jaren tachtig het juiste was. Een interim driemanschap. Deden we dan vroeger met Spitz Kohn, Barry Hulshoff en Bobby Haarms. En dan Heitinga, Reiziger en Bogarde. Dan had je na afloop dit gezeik niet gehad. Of je had als toen Hans Westerhof moeten gaan voor een ervaren trainer die wist dat het een interim klus was.

Heitinga is er nog lang niet klaar voor. Als hij dat ooit zal zijn.

13-05-2023 13:26

Luie +1207

Als Heitinga de baan aangenomen heeft omdat hij Ajax zo graag wou helpen en omdat hij zo van de club houdt. Zou hij nu ook moeten inzien wat het beste voor Ajax is.

13-05-2023 13:02

De-King +20248

Henk moet lekker zijn mond dicht houden.

13-05-2023 12:54

Keizer +29975

Sinds wanneer betekent interim vaste aanstelling? Heb ik iets gemist ofzo?

13-05-2023 12:47

Danielson +50248

De meeste mensen kunnen niet begrijpend lezen.

13-05-2023 13:33

Laudrup10 +17050

Je kan het ook omdraaien. Op basis waarvan zou Heitinga trainer van Ajax 1 moeten zijn? Heeft nergens laten zien ene goeie trainer te zijn. Met jong Ajax ging het dramatisch en met Ajax 1 nog slechter. Altijd Klaassen opstellen bijvoorbeeld blijf ik onbegrijpelijk vinden. Wat is die man slecht.

13-05-2023 12:31

Talentje020 +19880

Ajax moet zich vooral niet laten leiden door sentimentele gevoelens, Johnny is een kind van de club maar ook onder hem is er geen verbetering opgetreden, dat ligt natuurlijk ook deels aan de selectie maar zelf heeft hij ook steken laten vallen, het is te mager om ook de eindverantwoordelijke te zijn voor de komende seizoenen

Ik schrijf hem zeker niet af, Ga met hem zitten, en laat hem eerst 2 seizoenen als assistent meelopen onder een ervaren trainer zou ik zeggen, dan is hij ook verder in zijn ontwikkeling.

13-05-2023 12:22

AFCACruijff14 +161008

Ik reken Heitinga ook niet echt af op deze maanden, omdat hij ook maar als interim zijn best heeft gedaan met een selectie die niet de zijne was.

Maar je kan wel de conclusie trekken dat Ajax niet heel veel beter is geworden en dus kun je beter niet met hem door gaan als hoofdtrainer. Daar is toch niks geks aan? Praat met John en zorg dat hij als assistent de komende jaren mee kan kijken bij een ervaren toptrainer.

13-05-2023 12:16

TweeBenig2 +16103

Hoi Henk. Dat kan Ajax wel, het is geen liefdadigheidsinstelling. Ik zou niet kunnen geloven dat Ajax een trainer van de nummer 15 uit de KKD aantrekt. Alsof Mike Snoei van Telstar op ‘pole-position’ zou staan. 😜

13-05-2023 12:03

Boegroe +5849

Ja laten we geduldig zijn als Ajax zijnde. Heitinga 2 seizoenen de kans geven en als we beide seizoenen geen Champ L halen er dan achter komen dat hij niet geschikt is.
Het gaat het niet worden met Heitinga, er is geen enkel lichtpuntje te zien dat hij goed genoeg is om Ajax 1 te trainen.
#heitingaout
#vandersarout

13-05-2023 12:01

trodat4030 +96403

John heeft ons uit de brand geholpen het laatste half jaar, heel fijn, heel erg bedankt, maar nu is de club op een punt aanbeland dat je in feite helemaal opnieuw moet beginnen en dat doe je liever met een ervarener trainer. John 2 jaar als assistent, een nieuw team opbouwen met nieuwe steunpilaren en over 2 jaar als dat team staat, dán is het moment om er een jonge en onervaren trainer op te zetten. Die dan ook nog eens een fijn gevulde rugzak heeft met dit halve jaar aan ervaring.

Nu beginnen met John als onervaren broekie én een nieuwe ploeg in opbouw, dát kan juist zijn carriere beschadigen. Dat moet je hem niet aan willen doen en dat moet hij zelf eigenlijk ook niet willen. Zo reken je hem ook nergens op af, integendeel...

13-05-2023 12:00

goajaxgo +14124

Op basis waarvan denk je dat John over twee jaar de beste mogelijke coach voor Ajax is?

13-05-2023 12:34

trodat4030 +96403

Omdat die gozer nog in ontwikkeling is. Ik zie hem als de trainerversie van een Ajax o18 speler die nog niet klaar is voor het grote werk, maar wel talent heeft om daar te komen. Tijd is daarin essentieel. En misschien is hij dat over 2 jaar nog steeds niet, who knows, maar nu is het moment iig nog niet daar. Niet elke speler is na 2 jaar Jong klaar voor 1, sommigen zijn het na 1 jaar Jong al, het verschilt van persoon tot persoon, dat geld ook voor John. Maar nu is het moment er gewoon niet naar, ook door de enorme crisis binnen de club op allerlei andere fronten, directie, RVC en jeugdopleiding. Ik zou hem ook geen toezeggingen doen, maar deze uitleg naar John is absoluut wel plausibel en zonder hem te VERoordelen (wat men hier en eigenlijk overal, wel heel graag wil doen en dús ook ongegeneerd doet zonder enige nuance, wat ik oneerlijk vind).

13-05-2023 12:55

TeringHenkie +28263

Maar....John denkt daar zelf ook niet over na want hij wil 1ste trainer worden hier. Net wat je zegt, Ajax moet helemaal opnieuw beginnen en dat doe je met een zwaargewicht..een trainer met jarenlange ervaring!

13-05-2023 12:59

trodat4030 +96403

Dan is het aan de club om hem dat duidelijk te maken. Op deze manier kan je het prima brengen zonder hem te hoeven afrekenen op de laatste 3-4 maanden.. Win win lijkt me.. Ik ben gewoon bang voor een Ruud van Nistelrooy situatie (dat hij te vroeg begint aan het grote werk) of Mark van Bommel (eigenlijk idem als Ruud) en hoop op een Dirk Kuijt scenario bij Feyenoord (onder het mom van: in het belang van de club gaan we je toch niet aanstellen, ondanks eventuele beloftes uit het verleden (die John hopelijk niet gedaan zijn)).

13-05-2023 13:09

TeringHenkie +28263

Van Nistelrooy wordt op handen gedragen en heeft een succes vol jaar achter zij n rug. Na de verkopen van Gakpo en die ander zijn ze toch ff lekker tweede geworden voor Ajax. Daarbij elke wedstrijd dit seizoen Ajax van het kassie naar de muur gejaagd. Nistelrooy is daar een held!

13-05-2023 19:29

Catenaccio +2752

Echt wel! Er is geen enkel idee te o trekken o er hoe John speelt

13-05-2023 12:00

Rob1976 +9464

Henk jou nemen we sws niet meer serieus. Geen assistent willen zijn van John, maar wel van Aron. En John heeft sws zijn brevet van onvermogen al laten zien: hij is er op dit moment nog niet klaar voor. Ik zie John graag als assistent van een bewezen coach verder riipen.

13-05-2023 11:46

Robertini +39100

In plaats daarvan, dan maar afrekenen op de zes maanden bij Jong Ajax daarvoor?

13-05-2023 11:44

TeringHenkie +28263

Dan gaat hij er ook van af!

13-05-2023 13:00

Robertini +39100

Precies.

13-05-2023 17:08

Sjonnie +18814

Ach Henk bepaalt niks. Het is maar een interview en een mening.
Psss.

13-05-2023 11:28

Sterretje73 +5221

Nogmaals...John is als TUSSENPAUS aangesteld Henk. Als hij mag blijven is dat pure winst maar de Club bepaald en niet jij...word zo moe van dit gelul om niets.

13-05-2023 11:26

Vik86 +42397

Niemand weet waar Mislintat mee bezig is en iedereen suggereert maar wat in de media of heeft iets te melden.. We gaan het vanzelf mee maken of heitinga aankomende seizoen de coach is.. Ik zal er niet blij mee zijn als hij de coach zal zijn voor aankomende seizoen, maar ik ga wel achter hem staan als de nieuwe seizoen begint.. Het is belangrijk dat de selectie een kwaliteitsinjectie krijgt en dan zien we wel verder..Goede spelers maken zelfs een normale coach tot een topper.. Ten hag is daar een voorbeeld van..

13-05-2023 11:21

7172AFCA7395 +10286

Ten Hag normale coach.....Hahaha.
Je kunt het ook anders zien. Spelers als Frenkie, de Ligt,
Ziyech konden onder hem excelleren maar spelen nu een
marginale rol bij hun club. Wat is dan wijsheid ?

13-05-2023 14:06

Vik86 +42397

Als jij opgeleid word in een systeem als 433 en je komt bij een ander club terrecht die een totaal ander systeem speelt dan word het wel lastig..

13-05-2023 14:15

7172AFCA7395 +10286

Mensen die dat 4-3-3 zo zwaarwegend vinden....
Een speler een meter of 25 lager op het veld en opeens
is het geen 4-3-3 meer. Dat maakt dan het verschil tussen
wel of niet slagen in het buitenland denk je.? Andere factoren
spelen dan een veel grotere rol.

13-05-2023 14:25

Stoffel +18543

Waarom wordt er net gedaan alsof Ajax een soort sociale instelling is waarbij de carrière/gevoelens van Heitinga belangrijker zijn dan de prestaties van de club?!

13-05-2023 11:20

Miskopabal +2893

Deze situatie heeft momenteel alleen maar verliezers maar belangrijkste is dat Ajax er zsm erbovenop komt en dat is niet voorlopig niet met Heitinga als hoofdcoach.

13-05-2023 11:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.