Ajax gehavend maar winnend uit de strijd in Zwolle

door Jesse ter Haar 820

Ajax gehavend maar winnend uit de strijd in Zwolle

door Jesse ter Haar 820

Laatst geüpdatet

Ajax heeft vrijdagavond met 2-4 weten te winnen op bezoek bij PEC Zwolle. De Amsterdammers openden overtuigend en liepen uit tot een marge van drie, maar uiteindelijk werd het nog even spannend. Erik ten Hag moest Lisandro Martínez, Edson Álvarez en Donny van de Beek noodgedwongen wisselen.

De openingsfase van de wedstrijd was, zoals verwacht, direct voor Ajax, maar de bal ging nog niet snel genoeg heen en weer op PEC Zwolle uit elkaar te spelen. Het eerste gevaar kwam na vier minuten spelen van Hakim Ziyech. De aanvallende middenvelder ging lang door op links en probeerde uiteindelijk voor te geven, maar zijn pass ging aan iedereen voorbij. Twee minuten daarna pakte Ajax alsnog haar vroege voorsprong. Na een langlopende aanval kon Noussair Mazraoui vrij voorgeven. Zijn voorzet leek een prooi voor Xavier Mous, maar hij tikte de bal voor de voeten van Quincy Promes, die simpel binnen kon tikken.

Vijf minuten later was het alweer raak. Door de vele positiewisselingen kwam Ziyech uit op links, waarvandaan hij de bal met veel gevoel voor het doel gaf. De defensie van PEC Zwolle zag een volledig vrijstaande Promes over het hoofd en juist bij die Ajacied kwam de bal uit. Hij kon eenvoudig binnen koppen. Ajax bleef in de fase hierna de ploeg aan de bal, terwijl de thuisploeg op geen moment een vuist wist te maken. De Amsterdammers kregen de bal na balverlies telkens weer snel in het bezit.

De scoringsdrift van Ajax hield dan ook niet op. Na een minuut of twintig voetballen was het weer Ziyech met een pass, ditmaal door het hart van de PEC-defensie. David Neres dook daar op, die gretiger bleek dan doelman Mous. Hij tikte de bal voor de handen van de keeper weg, waarna hij binnen kon tikken. Hierna was het PEC Zwolle dat bijna wist te scoren. Reza Ghoochannejhad kon vrij koppen, maar via de handen van André Onana en het lichaam van Joël Veltman bleef de bal uit het doel.

Na een klein halfuur spelen vervolgens, moest Martínez gewisseld worden. PEC-middenvelder Gustavo Hamer raakte de Argentijn eerder in de wedstrijd met een belachelijke tackle, waarna Martínez trekkebenend achterbleef. Het was Álvarez die hem verving. Kort hierna leek Neres zijn tweede en Ajax’ vierde van de avond te kunnen gaan maken, maar dat liet hij na. Ziyech legde de bal heerlijk achter de defensie, waarna Neres de bal volledig miste en de kans verloren zag gaan.

De volgende serieuze kans liet opnieuw niet lang op zich wachten. Het was Van de Beek die de bal kreeg na knap doorzetten van Nicolás Tagliafico , maar hij mikte de bal van een meter of elf afstand op een verdediger van PEC Zwolle. Aan de andere kant wist de thuisploeg wel de aansluitingstreffer te maken. Invaller Álvarez ging de fout in op het middenveld, waarna ook Veltman niet meer op tijd kon komen om het te herstellen. Hamer kon zodoende alleen op Onana af en werkte koel af.

In de fase hierna kwam PEC er vrijwel meteen opnieuw gevaarlijk uit. Reza leek een kans te gaan krijgen, maar Tagliafico greep in met een perfect getimede ingreep. Ajax leek de grip even kwijt in de laatste fase voor de rust, getuige ook de groeiende aanwezigheid van PEC Zwolle op de helft van de Amsterdammers. Ajax kwam voor rust echter niet meer in de problemen en dus gingen beide ploegen bij een 1-3 stand rusten.

De eerste echte kans na rust volgde naar vier minuten. Ziyech legde de bal vol gevoel achter de PEC-defensie, waarachter Neres diep was gegaan. Hij legde terug op Dusan Tadic, maar hij miste de overtuiging om de bal tegen de touwen te schieten. Even daarna leek Hamer weer door te kunnen namens de thuisploeg, maar Veltman greep ditmaal goed in en voorkwam een gevaarlijke situatie. Na een klein uur spelen kreeg Álvarez een elleboogstoot te verwerken van Mustafa Saymak, waarna hij gewisseld moest worden. Terwijl Ajax met tien man stond echter, wist diezelfde Saymak de 2-3 binnen te koppen.

Ajax had het lastig en verloor na zeventig minuten spelen nóg een speler. Van de Beek had last van zijn hamstring en moest het veld verlaten. Razvan Marin viel voor hem in. Het was allemaal een gevolg van een fase waarin er nog maar amper werd gevoetbald en er vooral spelers op de grond lagen met pijn. Na 75 minuten ontstond er weer eens een kans. Tadic gaf de bal scherp voor vanaf links, waarna Ziyech de bal binnen wilde lopen. Hij werd echter in zijn rug gelopen en miste daardoor.

Tien minuten voor tijd ontstond er plots een grote kans voor Kenneth Paal. De linksback kreeg je bal plots voor zijn voeten in een kansrijke situatie, maar hij produceerde een afzwaaier. Hierna ontstonden er nog maar amper kansen. Dennis Johnsen probeerde het nog eens namens PEC Zwolle en Ziyech namens Ajax, maar beiden schoten laag over de grond naast. Waar het duel op die manier in 2-3 leek te eindigen, bleek niets minder waar. Ziyech combineerde zich soepeltjes door de PEC-defensie heen, waarna hij breed legde op Neres. De Braziliaan kon zijn tweede en Ajax’ vierde van de avond binnenwerken en daarmee zorgde hij ook voor de eindstand.

Opstelling PEC Zwolle:

Mous; Van Wermeskerken, Lachman, Lam, Paal; Hamer, Clement (Thy 79'), Saymak (Dekker 70'), Nakayama; Van Crooij, Ghoochannejhad (Johnsen 55').

Wissels PEC Zwolle:

Spijodic, Hauptmeijer, Thy, Bel Hassani, Kersten, Johnsen, Dekker, Bruns, Huiberts, Westerman, Bajselmani.

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui, Veltman, Blind, Tagliafico; Van de Beek (Marin 72'), Martínez (Álvarez 28' (Gravenberch (62')); Neres, Ziyech, Promes; Tadić.

Wissels Ajax:

Varela, Scherpen, Schuurs, Álvarez, Huntelaar, De Jong, Marin, Labyad, Traoré, Dest, Gravenberch.

Doelpunten:

0-1 Quincy Promes (6')
0-2 Quincy Promes (11')
0-3 David Neres (20')
1-3 Gustavo Hamer (35')
2-3 Mustafa Saymak (62')
2-4 David Neres (88')

 

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10786

Promes wel een lekker aankoopje gebleken. Altijd lekker om een speler te hebben die niet per se goed hoeft te spelen om te scoren. Gaan we nog veel plezier aan beleven!

02-11-2019 11:00

soewares +2491

Die Ziyech kan toch zo ongelooflijk ballen, wat hebben wij een geluk dat ie voor Ajax speelt. Voor de rest is dit weer hetzelfde verhaal als zovaak dit seizoen, 1 helft maar presteren en het nalaten om in die helft genoeg te scoren zodat je nog in de problemen komt. Op naar Chelsea!

02-11-2019 10:01

FrancescosRavioli +14650

Beste paniek aankoop ooit. Ik hoop dat ie nog 5 jaar blijft. Held.

03-11-2019 01:07

karimbu +0

Ik hou van dit aanvalsspel van de eerste pak hem beet 25 min. Alleen ik heb iets wat ik al een paar wedstrijden mis. De honger om meer goals. Het is soms net te veel gepriegel. Vind dat Tadic het goed invult maar ik zie in de spits toch liever een echte 9 staan. Eentje die 90+ min gretig blijft.

Er komt straks een keer een wedstrijd dat t eindeloze gepriegel een keer stuk loopt.

02-11-2019 09:56

PJK54 +1

Martinez deed het redelijk op het middenveld maar het is toch inmiddels wel duidelijk dat Alvarez daar absoluut niet thuis hoort, ik vraag me uberhaubt af of hij echt wel een versterking is ik denk meer een aanvulling op de selectie.

02-11-2019 09:13

vanreenen +10092

Ook de ochtendkranten gaven mijn mening over de wedstrijd weer. Ik vind n.l. dar de VAR Pol van Boekel zat te slapen of lag te wippen tijdens de belachelijke overtreding van Hamer op Martinez en eraf had gemoeten met een rode kaart. Dat geldt ook voor de elleboogstoot aan Alvarez door Saymakkelijk. Kuiprtje gaf slechts geel waar rood op zijn plaats was.
Conclusie: Ajax is voor de zoveelste keer genaaid door arbitrage en VAR.

02-11-2019 09:10

PetrusKeizer +10739

heb all1 samenvatting gezien, dus eigenlijk geen oordeel. Alvarez zag er bij zn fout wel erg onhandig uit. Zou aan t kunstgras liggen, wat hij niet kent? Ik weet t niet. Kan ook zijn dat hij niet voldoende anticipeerde op de teruggelegde bal van Neres.

02-11-2019 06:35

luiszwaaris +0

Promes is de naam

02-11-2019 05:21

Cello +52495 moderator

Redelijk goede eerste helft en een zwaar teleurstellende tweede. Ajax ging op halve kracht en PEC zette er een tandje bij.

Toch heb ik me geërgerd aan de arbitrage of nog eerder aan de VAR. Hamer, die eigenlijk achteraf Martinez de wedstrijd uitschopte, verdiende natuurlijk ROOD. Kuipers kon het niet zien, maar de VAR had moeten ingrijpen, want Hamer had duidelijk zichtbaar puur en alleen oog voor zijn tegenstander en was bewust erop uit om Martinez te schoppen.
Het akkefietje met Saymak/Veltman, die met gestrekt been en noppen vooruit Veltman, die wilde weghalen serieus had kunnen blesseren. De regels schrijven echt wat anders voor dan een gele kaart/waarschuwing.

Wat betreft de spelers, die voor ons in aktie kwamen; Mazraoui wederom zwak verdedigend en nauwelijks voldoende aanvallend. Tadic is volledig uit vorm, duidelijk. Alvarez als invaller niet sterk èn Gravenberch..... kreeg wederom speelminuten, maar die heeft me totaal niet kunnen overtuigen. Vreemde moteriek (komt slungelig over) en lijkt niet goed te begrijpen wat te doen op zijn positie. Veelal matig in de passing en toch ook te veel balverlies. Ik weet het, hij is nog piepjong, maar duidelijk nog lang niet klaar voor Ajax-1.
Marin kreeg ook nog wat speelminuten. Probeerde degelijk te spelen, viel niet op. Maar voor backup-middenvelder heeft ie in ieder geval vandaag niet gefaald.

Mannen van de wedstrijd: Daley Blind, bij vlagen Hakim Ziyech en óók mede door hun doelpunten Quincy Promes en David Neres. Beetje bij beetje zie je Neres terugkomen op niveau, maar hij is er nog niet helemaal.

02-11-2019 01:19

MichelBoerebach +28727

Goed verhaal, hoewel ik Neres ook niet goed vond.

02-11-2019 01:56

blessure +2

Vooral Gravenberch, moet je op zo”n moment , niet in laten vallen.
Wordt misschien wel een goede voetballer, maar heeft te veel balverlies.
Als de tegenstander gaat komen en je komt onder druk, dan heb je een echte verdedigende, lees bikkelhard, nodig.
En die zit blijkbaar niet bij de selectie.
Er is er 1 uitgeleend, heet geloof ik, Matisuwa.

02-11-2019 08:28

mickey2602 +4671

Helaas niet uitgeleend maar verkocht. Vorig seizoen uitgeleend aan de Graafschap,afgelopen zomer verkocht aan Groningen.

02-11-2019 10:50

meerzicht +920

Volgens mij is Tadic niet uit vorm. Tadic komt volgens mij veel beter tot zijn recht op de flanken maar daar staan nu neres en promes en soms ziyech. Hij staat dus noodgedwongen spits. Voor een keer niet erg maar als vaste plaats geen optie. Het is toch vreemd dat ajax niet in staat is om een goede jonge spots te hebben.

02-11-2019 08:34

dolle dries +1

Ik wil vanaf nu die Alvarez nooit meer in een AJAX shirt zien klungelen. die gozer kan echt helemaal niks. En van de Beek wordt maar slechter en slechter, snel op de bank en Marin erin, die deed in de korte tijd dat hij speelde veel meer goeds dan deze 2 prutsers bij elkaar, die als ze voor AJAX blijven spelen dit AJAX nog veel ellende gaan bezorgen.

02-11-2019 00:54

roodwit007 +14168

het waren geen 2 rode kaarten maar 3 rode waarvan die van kuipers diep diep diep rood had moeten zijn , schandalig respect voor de spelers want als ik het was geweest had ik er minimaal er een er uit geschopt

02-11-2019 00:22

DaarHoordenZijEngelenZingen +0

Dramatisch slechte tweede helft. Instelling was niet goed. Gelukkig wel minimaal 6 punten voor op psv nog want het had fout kunnen gaan vandaag. Blessures jammer maar dinsdag knallen en gewoon winnen in London.

01-11-2019 23:23

MichelBoerebach +28727

Dat laatste gaat niet gebeuren...

02-11-2019 01:59

Dennis1964 +121

Mazroui vorig jaar tegen psv rood, saymak vandaag geel.??????????

01-11-2019 23:23

trainerdv +2

Topteams winnen wedstrijden wel eens in 20 minuten. Dit Ajax geeft daarna echt nog teveel weg. Als ze ook nog kunnen killen, (desnoods door wissels, maar liever met iets ander spel) kunnen ze weer echt top worden,

01-11-2019 23:00

FreddyAX +0

Het was 30 minuten goed , de eerste tegengoal was een gevolg van een onnodige fout van Alvarez.
In mijn ogen was et vreemd dat de overtreding op Martinez geen rood opleverde en dat gold ook voor de overtreding op Alvarez.
Ajax werd onrustig en dat leidde tot de 2-3, was niet nodig geweest maar men ging mee in het hotseknots begonia voetbal en dat moeten we niet doen.

Uiteindelijk was de 2-4 logisch maar het was helaas weer niet overtuigend in die tweede helft.
De minuten van Gravenberch vielen me niet mee, Marin deed het daarentegen wel aardig.

Tadic lijkt ver verwijderd van de vorm die hij afgelopen seizoen had, net na rust had hij de 1-4 op de voet en dat had de wedstrijd gebroken.
Ziyech speelde prima , zo ook Blind en Veltman. Mazraoui bleek nog niet de hele wedstrijd sterk genoeg maar was in het eerste uur prima , in mijn ogen beter dan Dest qua rust en overleg.

Martinez viel uit en dat bleek meteen een breekpunt,hij is uitgegroeid tot een echte sterkhouder en we missen hem als hij er uit moet.Alvarez speelde zwak en deed weinig goed maar kon er niets aan doen dat hij de wedstrijd uitgekegeld werd.

Zelfs Nico was niet in goede doen bij het tweede tegendoelpunt, hij stond volledig verkeerd, maar voor de rest oke.
Promes was weer belangrijk, zo ook Neres die laat zien weer de draad op te pakken.
Van de Beek niet opvallend maar ook niet slecht.
Blind en Veltman weer goed, Onana niet opvallend maar moet wel stoppen met dat vervelende tijdrekken.

01-11-2019 22:54

BRAMHOUTEN +3813

Prima verslag

01-11-2019 22:56

MichelBoerebach +28727

Maar vond je zo goed aan Veltman dan? Niet dat ie waardeloos was, maar goed?? Vond Nico beter dan Veltman.

02-11-2019 02:03

FreddyAX +0

Ik vond hem positioneel goed, hij bood verschillende keren de helpende hand aan de backs, hij heeft een goed lange trap en in deze wedstrijd beging hij geen overtreding die de 1-3 had kunnen voorkomen.
Hij is eigenlijk rustiger dan voorheen en lijkt zijn beperkingen beter op waarde te schatten waardoor hij minder in de problemen komt.

Nico is zeker goed,in deze wedstrijd stond hij echter wel twee keer zijn man aan de verkeerde kant te dekken waardoor de 2-3 viel .
Niet erg want hij heeft erg veel waarde voor ons en fouten maken hoort erbij zelfs bij goede spelers.

02-11-2019 10:41

Ferd +37896

Dan moet je eens kijken bij de 2de Zwolle goal. Nico staat een meter achter zijn man, in plaats van voor zijn man. Veltman was beter dan Nico.

03-11-2019 04:42

trainerdv +2

Neres ook een lichtpuntje. Slecht aan het seizoen begonnen, maar nu echt op de weg terug,.

01-11-2019 22:51

Web +178830

Ik vind er wel meer goed voetballen
Ik hou mij vast aan de eerste 20 minuten, en hetzelfde vorige week
Wel is duidelijk dat Alvarez nooit meer op het middenveld moet staan

01-11-2019 22:53

Schwalbino +11

Kunstgras. Dat is hij niet gewend en dat zal ook lastig worden want hij speelt op fysiek en niet op souplesse. Het ritme dat je voor kunstgras nodig hebt is niet zijn ritme.

01-11-2019 23:48

FreddyAX +0

Klopt maar we kunnen er net om heen dat hij best moeite heeft met het snel positie kiezen en snel inspelen.
Of hij nu verdediger of middenvelder is maakt niet uit, hij moet hier duidelijk aan wennen en dat is geen schande.

02-11-2019 10:43

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

Ik heb het interview van ten hag gemist, laat me raden het was ongelofelijk knap dat de ploeg zich weer herpakte na de 3-2?
Feit is gewoon dat dat zwolle 1,4 goals maakt per wedstrijd en tegen ajax 2.00, dat het middenveld rammelt aan alle kant, de passing ongelofelijk zwak was, en opnieuw alvarez op het middenveld word geplaats op het middenveld, het spel al weken verslechterd.

Kan bijna niet anders dan dat er zwak en lui word getrained, dat zie je aan elk duel terug die word verloren, we kunnen gvd niet eens met 3 man en tegenstander stoppen, of fatsoenlijk ons spel netjes verdelen.

Conclussie is of dit is wat het is, of er word gewoon minder gemotiveerd en gericht getrained op de dingen waar we ons in moeten verdedigen.

01-11-2019 22:45

MichelBoerebach +28727

Vind het een prima betoog!

01-11-2019 22:47

Web +178830

Ik niet

01-11-2019 22:51

FreddyAX +0

Terecht dat je het middenveld niet goed vond , in de eerste 30 minuten was het prima maar Alvarez bracht er meteen onzekerheid in.
Gravenberch is duidelijk nog niet op het niveau Ajax 1 en Marin deed het niet onaardig maar kwam op een vervelend moment in de wedstrijd.

01-11-2019 22:57

FreddyAX +0

Jij lijkt alles aan te grijpen om te zeiken over Ten Hag, ik vraag me af welke trainer jij dan wel zou steunen.
Aan de resultaten kan het niet liggen , Ajax draait gewoon geweldig.
Dat betekent dan niet dat je elke pot met twee vingers in de neus even wint maar dat je de wedstrijden weet binnen te slepen, soms mooi soms minder mooi.

02-11-2019 10:47

MichelBoerebach +28727

Waarom zijn er toch zoveel die zitten te janken over de scheids en die twee overtredingen? Ajax was toch gewoon slecht aan het ballen na de 3-0, of zie ik het nu verkeerd?

01-11-2019 22:45

JariJari +14813

Dus nog maar 2 kunstgraswedstrijden te gaan dit seizoen: Heracles en Emmen (Pec, Ado, vvv en sparta al gehad)

01-11-2019 22:44

JariJari +14813

Dit inderdaad. Altijd blij als die risico's erop zitten.

Ook winnen we ze omdat de ploegen die op kunstgras spelen behoorlijk slecht zijn. Op een goed (! dus niet zoals Utrecht begin 2018) grasveld speelt Ajax veel beter.

01-11-2019 23:35

Ferd +37896

Wetenschappelijk is het bewezen dat kunstgras niet meer blessures oplevert dan echt gras.

Ik heb persoonlijk ook een hekel aan kunstgras, maar dat stomme argument over blessures moet eens ophouden. Want dat is simpelweg niet waar.

03-11-2019 04:45

Mokum1012 +0

Tadic speelde tot nog toe 19 wedstrijden voor Ajax dit seizoen en maakte daarin 9 doelpunten en gaf 12 assists. Dus de meeste assists en de meeste doelpunten. Nu is het wachten tot Tadic weer in vorm komt.

01-11-2019 22:43

Web +178830

Tadic is gewoon erg belangrijk, ook al speelde hij wat minder

01-11-2019 22:45

4xEC1 +7664

Bizar eigenlijk voor iemand die niet in vorm is....

04-11-2019 15:33

rodnet +10224

De aloude waarheid kwam weer naar boven: Ajax moet 3 doelpunten voorstaan voordat je als supporter rustig zit. Ajax is gewoon niet in staat een beperkte voorsprong eenvoudig over de streep te trekken. Maar goed, zolang als je 4 keer per wedstrijd scoort win je alles.

01-11-2019 22:43

AjaxDaniel +14422

Marin viel trouwens prima in, heb wel vertrouwen in die jongen.

01-11-2019 22:35

MichelBoerebach +28727

Daar zijn we dan klaar mee! Kunnen we er dus al twee afschrijven!

01-11-2019 22:42

Sjaakvaak +26565

Nee, Marin speelde nu gewoon een puike pot.

01-11-2019 22:54

4xEC1 +7664

Dit reikt naar sarcasme... (hoop ik)

04-11-2019 15:34

Babangida83 +23630

Dit was er ook de wedstrijd naar. Want hij kon oversteken naar de andere kant van t veld, en daar ligt zijn kracht. Uit de counter dus. En daarom heb je niks aan hem, want je wilt liever iemand die die bal gewoon in de ploeg houdt, zodat je niet hoeft te counteren.

01-11-2019 22:40

Suarez16_ +9002

Ideaal inderdaad om bij een 2-3 op kunstgras in te vallen nadat het hele middenveld gewisselt is.

01-11-2019 23:08

EWJM +3

Want je wil liever iemand die de bal gewoon in de ploeg houdt? Dat was juist wat Marin heel goed deed, hij heeft volgens mij geen enkele keer de bal verloren en goed gepasst, dat is gewoon netjes en ook precies wat Ajax nodig had in deze wilde en druistige tweede helft: rust.

01-11-2019 23:11

Web +178830

Wat hadden de mensen op AS verwacht van PEC
Dat ze de poort open zetten, man wat mannelijk voetbal
Met inderdaad wat overtredingen, hoort er toch bij?

01-11-2019 22:34

Sjaakvaak +26565

Schei toch uit man, er zit een verschil tussen mannelijk voetbal en gewoon smerig spelen. Die overtreding van Hamer, oke. Maar die elleboog van Saymak ging echt te ver, was gewoon bewust.

En daarna ging Zwolle vrolijk door met kansloze overtredingen. Kijk eens naar Van Crooij die Neres op de grond smijt, en daarna nog een paar keer loopt te zuigen en zelf een schwalbe maakt wanneer hij het aflegt tegen Veltman. Dit is gewoon laf voetbal.

01-11-2019 22:37

MichelAngelo66 +21895

Overtreding van Hamer is ook gewoon rood. Zo zijn er al een paar dit jaar weggestuurd. Ongelofelijk slecht genoten door Kuipers en een marchanderende var erbij.

01-11-2019 22:41

Sjaakvaak +26565

Ja, kijkend naar de rode kaarten bij onze vrienden op de derde plaats; was dit natuurlijk donkerrood. Bizar slechte pot van Kuipers en de VAR. Maar ik vond die van Saymak nog wel een stukje schandaliger.

01-11-2019 22:50

Web +178830

Dus de poort open zetten voor Ajax
Als Ajax de wedstrijd uit handen geeft, moet je eerst bij jezelf te rade gaan
Als ze scherp waren blijven spelen, was dit nooit gebeurt,

01-11-2019 22:41

MichelAngelo66 +21895

Wat een lulkoek. Wat heef5 dat met die twee overtredingen te maken?

01-11-2019 22:43

Web +178830

Overtredingen komen wel eens voor in het voetbal
Als je kleine club bent wil je niet afgeslacht worden
En de scheidsrechter bepaald hoe ver je kan gaan.
Tagilafigo zal je ook wel niet wat vonden toch.

01-11-2019 22:48

MichelAngelo66 +21895

Is ten Hag familie van je? Lult ook alles recht wat krom is.

01-11-2019 23:08

Web +178830

Ik beoordeel Ten Hag op zijn spel, en niet voor de camera. Geef zelf aan dat hij niet goed overkwam vanavond, scrol maar terug
Ajax was het kwijt toen Martinez er uit ging
Toen werd het slap, geen druk meer op de bal,
Dan vraag je om problemen, tegenstander ruikt bloed, zo werkt het in de voetbal
En de scheidsrechter geeft de grens aan
Kuipers was zeker niet goed vandaag, maar ik vind dat er overdreven word.

01-11-2019 23:17

Web +178830

Sterke opmerking, was ik nog vergeten te melden
Straalt veel persoonlijkheid uit

01-11-2019 23:28

Sjaakvaak +26565

Zo, jij bent wel van het zwart/wit denken hè? Natuurlijk mag Zwolle tegenstand bieden en fysiek spelen. Maar er zit nogal een verschil tussen harde overtredingen op de bal maken of een goede schouderduw geven, en iemand zonder nut vol onderuit kegelen of een elleboog geven. Dit ging gewoon te ver.

01-11-2019 22:51

Sjaakvaak +26565

Overigens eens dat dit nooit was gebeurt als ze scherp waren gebleven. Maar het ging natuurlijk al fout met Alvarez die erin moest komen door die trap van Hamer. Daardoor werd het hele spel ontregeld. Die tweede overtreding waarmee Alvarez er weer uit werd geschopt zorgde voor die ellendig lange 10-11 situatie.

Ja, ze hadden scherp moeten blijven maar Zwolle heeft zich flink misdragen op het veld.

01-11-2019 22:55

Redrum +94960

Die overtreding van Hamer was minstens net zo schandalig. Hij zag allang dat hij de bal niet gaan halen en ging gewoon vol door op het been. Donkerrood en minstens 6 wedstrijden schorsing. Maar ja, Nederland he.

01-11-2019 22:46

sucre +15028

Nee, ze mogen schoppen op kniehoogte, mag allemaal want doen ze in PL ook.. toch?

01-11-2019 22:41

MichelAngelo66 +21895

Ze moeten rood geven als het rood is. Is het zo moeilijk?

01-11-2019 22:42

Sjaakvaak +26565

Zucht, zelfs menig Zwollenaar meldt op Twitter dat ze toch wel blij mogen zijn met hoe Kuipers heeft gefloten. Misschien kan je een praatgroepje starten met Web?

01-11-2019 22:52

Sjaakvaak +26565

Stuk meer dan aan jouw kul hier altijd.

02-11-2019 02:35

Web +178830

Wat zou jij doen als je bij PEC voetbalt en naar 20 minuten iedereen maar zo door laten lopen en 0-3 achter staan?
Ben heel benieuwd

01-11-2019 22:58

Redrum +94960

Het doet er geen ene tyfus moer toe wat iemand van Zwolle wel of niet zou doen in zo'n situatie. Het enige dat er toe doet is dat overtredingen juist beoordeeld worden. Als Zwolle harder gaat spelen prima. Maar als ze over de grens gaan moet dat bestraft worden. Is dat nou echt zo heel moeilijk om te begrijpen voor je of vind je het gewoon spannend om tegendraads te doen?

01-11-2019 23:02

Web +178830

Nee hoor, ik vind dat de scheidsrechter de grens bepaald

01-11-2019 23:06

sucre +15028

Je maakt je weer eens belachelijk

01-11-2019 22:56

MichelAngelo66 +21895

Jezus man je bent lachwekkend.

01-11-2019 23:06

MichelBoerebach +28727

Die poort ging in de eerste 30 minuten zeker wel open. Toen ze er een beetje gif in gooide, had Ajax het direct moeilijk.

01-11-2019 22:39

Caparzo +4188

Gast, doe eens even normaal man, ben je niet wijs of wat?! Het is geen damesvoetbal dat klopt, maar er zijn ook grenzen. Kuipers heeft hier schromelijk gefaald (de 10-11 situatie die nooit had mogen plaatsvinden) , het is gewoon belachelijk. En de bal nu bij TH neerleggen dat hij niet tijdig wisselde is al even belachelijk en gewoon principieel onjuist. Maar goed het zij zo, we hebben 3 punten. ciao.

01-11-2019 22:50

Sjaakvaak +26565

Oeps, dat had een duimpje omhoog moeten zijn. Ben het roerend met je eens.

01-11-2019 22:53

Redrum +94960

Even een elleboogje in iemand zijn gezicht, even met gestrekt been inkomen op iemand zijn scheenbeen. Moet allemaal gewoon kunnen toch? Bij Muay Thai, ja. Bij voetbal, nee.

01-11-2019 23:00

Bocarra +14

Marin was vanavond een lichtpuntje.

01-11-2019 22:32

X-RaY +3

Als de voorhoede de kansen nou is gewoon afmaakt in plaats van een mannetje extra uitkappen of nog een combinatie aan te gaan is er niks aan de hand. Door dat simpele balverlies elke keer voorin krijgt de verdediging/middenveld het voor z'n kiezen hier kwa commentaar.

Ajax mist zakelijkheid en gaan een beetje lafjes freewheelen als ze een paar goals voorstaan. Elke keer zit je te knijpen. De voorhoede wordt geroemd maar mist toch het meest momenteel. Je wint maar stabiel oog het zeker niet want ze zoeken elke keer onnodig die ondergrens op. En waarvoor?

Doordrukken moet je op de meest efficiënte manier en niet gaan lopen kloten want dan krijg wedstrijden zoals deze en daar hebben we er al karrenvrachten van gehad. Simpel gezegd, je moet het lot niet tarten want je kan er op wachten dat wel goed fout gaat.

01-11-2019 22:31

Web +178830

Ze hebben vier keer gescoord, vorige week ook al

01-11-2019 22:37

X-RaY +3

Klopt, ze voetballen de 30/40 minuten de sterren van het dak. Scoren en denken dat ze er zijn en laten we de verdediging lekker onnodig onder druk zetten door op de meest simpele manier elke keer de passing of aanval te verkloten. Dat is vragen om problemen gelukkig kom je er in de ed nog meestal mee weg. Ik zal het noot begrijpen echt niet. Het is als een ziekte die elke keer weer naar boven komt drijven. Totaal onnodig.

01-11-2019 22:45

Web +178830

Ik vind dat het kwam dat Martinez er uit ging
Het voetbal was in een keer helemaal weg
Druk op de bal wat Martinez zo goed doet, was weg

01-11-2019 23:08

Sjaakvaak +26565

Erg fijn om te zien hoe Marin inviel, deed het echt goed en was een verademing na het gekloot met Alvarez. Gravenberch wist geen potten te breken vandaag. Alvarez gewoon kansloos op het middenveld.

01-11-2019 22:30

Gonzo +4778

Barca en Real moeten nog ff wachten op Gravenberch

01-11-2019 22:40

louis60 +11472

Tsjonge tsjonge TH doet net of PEC een goede ploeg is. Gewoon een ploegje dat 14e staat. Die 2-3 was echt beschamend. Alleen eerste 30 minuten goed. Tegen Chelsea wordt je dan afgestraft. Maar goed, uit tegen echt goede ploegen, zijn we meestal op ons best

01-11-2019 22:30

MichelBoerebach +28727

Niet altijd, hoor

01-11-2019 22:37

grannig mokum1 +1

Dan moet iedereen fit zijn en zijn niveau halen, anders wordt het moeilijk in Londen

01-11-2019 22:42

Alexander40 +6059

Lichtpuntjes, mazraoui speelde weer wat meer op zijn niveau van vorig seizoen en Marin viel erg goed in. Gravenberch ben ik niet ontevreden over dit keer. Komt wel goed. Tadic weer slecht. Ziyech groots

01-11-2019 22:29

MichelBoerebach +28727

Vergeet Blind en Nico niet

01-11-2019 22:35

Web +178830

Geen sterk moment van Ten Hag

01-11-2019 22:29

MichelAngelo66 +21895

Ten Hag komt er niet uit met zn wissels hahahaha. Nou ja goed, hij weet dus dat ie heeft staan kloten. Dat ie er maar van leert.

01-11-2019 22:26

diamanti +3194

Hij wou nog bijna Gravenberch de schuld geven want hij had de eerste helft ook al warmgelopen hahaha

01-11-2019 22:29

JGAjax +364

Ten Hag geeft gewoon Gravenberch de schuld van die trage wissel haha.

01-11-2019 22:26

Ginoajax1 +2938

Ten Hag staat zijn eigen onkunde goed te praten. Lulhannes, amateur.

01-11-2019 22:25

Redrum +94960

Onbegrijpelijk dat je hier 4 minnetjes voor krijgt. Ik ben die kale kletsmajoor ook meer dan zat. Hij loopt aan de lopende band te kloten met opstellingen en wissels.

01-11-2019 22:28

Web +178830

Ja joh hij bakt er helemaal nies van die Ten Hag

01-11-2019 22:30

Knalpot +3596

Wel lekker als je zo kan kloten zoals hij.

01-11-2019 22:30

Redrum +94960

Ten Hag is misschien tactisch gezien best een aardige trainer. Hij is heel gedreven in zijn vak en hij heeft echt wel een bepaalde visie, maar hij is simpelweg niet in staat om de juiste opstelling te kiezen. Zijn wissels maken het vaak eerder slechter dan beter. Maar goed, zuig lekker met zijn allen die kale Tukkerpik af zou ik zeggen. Blijkbaar houden jullie daar van. Ik kijk liever iets verder dan mijn neus lang is.

01-11-2019 22:39

EWJM +3

Nooit geweten dat je met verkeerde opstellingen een halve finale CL kan halen, Juventus pakt, Real Madrid vernedert in eigen huis, het seizoen daarna alvast Valencia en Lille afdroogt in de groepsfase CL, en dat alles met ontzettend attractief en aanvallend spel, een gemotiveerd team en een topsfeer in de groep.

Wanneer gaan we stoppen met iemand tot prutser verklaren wanneer we het zelf anders gedaan zou hebben?

En dat terwijl de trainer zelf alles tot in detail over zijn spelers weet omdat hij elke dag met ze traint en elke dag met zijn vak bezig is. De tactiek en de tegenstander tot in de diepte geanalyseerd heeft, weet hoe zijn spelers er mentaal en fysiek aan toe zijn, en op al die factoren zijn beslissingen baseert. Maar nee hoor, "ik weet het beter!"...

Wat wil je trouwens dan wel? TenHagOut? De trainer die ons ongekende en totaal onverwachte successen heeft gebracht en dit mooie Ajax attractief en aanvallend laat voetballen? En ook nu weer op koers is om te overwinteren in de CL en 6 punten los staat in de ED. Wat heb je in hemelsnaam te klagen? Dat niet elke wedstrijd met 8-0 wordt gewonnen? Dat hij niet precies alles doet zoals meneer Redrum zelf zou doen?

01-11-2019 23:35

NaarCLbeker5 +919

In tegenstelling tot zijn hoofd zijn zijn pik en ballen niet kaal hoor. Dat had je kunnen weten, als je lekker met ons mee zou hebben gezogen.

02-11-2019 08:14

FreddyAX +0

Dat is mooi man , kijk fijn naar iets anders en bespaar ons die onzinnige commentaren gebaseerd op niks.

02-11-2019 11:22

FreddyAX +0

Ga dan lekker naar Feyenoord kijken en hou op met dat zieken hier.

02-11-2019 11:19

Redrum +94960

Ach, zolang 90 % die bullshit van hem gretig opslurpt komt hij er ongestoord mee weg.

01-11-2019 22:40

MalukuAjax +8

Wat loopt die EtH nou dom te lullen voor de camera?!

01-11-2019 22:25

MichelBoerebach +28727

Doet ie dat niet altijd Dan?

01-11-2019 22:26

Jaridebeste +2

"Oh eh scheids, ja sorry, was echt niet mijn bedoeling" "Was echt niet bewust"

"Prima hoor, ik geef je wel geel en laat het daarbij".

01-11-2019 22:25

vsg +0

Voor rust nog 3-1 Erik?

01-11-2019 22:23

AjaxAdam1900 +3676

Kunnen we geen klimaatactivisten sturen naar Zwolle voor dat plastic ondergrond ?

01-11-2019 22:23

DaarHoordenZijEngelenZingen +0

de knvb moet het verbieden.

01-11-2019 23:25

louis60 +11472

Ajax tegen twee ploegen uit linkerrijtje ; twee maal gelijk. We winnen wel van de clubs uit rechterrijtje. We moeten nog twee maal tegen AZ en Utrecht. Koop nu in de winter Stengs en Malen! Anders zie ik die kaasdragers nog heel dichtbij komen......

01-11-2019 22:21

Web +178830

Voorin kwaliteit genoeg dit seizoen

01-11-2019 22:23

FreddyAX +0

Want.... die verliezen thuis van Heerenveen.
Prima elftal AZ en ook goed voetbal maar toch nog wat wisselvalliger, niet vreemd met zo'n jong team.
Bij Vitesse en PSV gelijk spelen lijkt me nu geen dramatisch resultaat, sterker ik moet er niet aan denken dat wij het PSG of het Bayern van Nederland worden,een beetje spanning en strijd hou ik wel van hoor.

02-11-2019 11:30

abel +18

Is als vd beek volgend jaar weggaat marin niet gewoon de ideale opvolger?

01-11-2019 22:20

gusanito +5407

Als Marin altijd speelt zoals hij nu inviel en dat ook tegen moeilijker tegenstanders kan... Dan wel!

01-11-2019 22:22

FreddyAX +0

Dat zou zomaar eens kunnen, hij heeft dan ook het voordeel van een prima vrije trap.
Hij zal zich wel moeten blijven ontwikkelen maar daar heeft hij tijd voor, ik zie hem trouwens qua speelstijl niet meteen spelen als vd Beek, overeenkomst is wel de loopacties en diepgang.

02-11-2019 11:26

gusanito +5407

Ze interviewen ook gewoon even doodleuk allebei de spelers die er met rood af hadden moeten zijn, alsof zij de grote jongens waren bij PEC. Triest.

01-11-2019 22:19

MichelAngelo66 +21895

Ja valt me ook op. Echt erg. Ze hebben allebei al excuus aangeboden. Dit is toch ongelofelijk. Doek die var lekker op. Een lachertje.

01-11-2019 22:21

Bramzel +3568

Nu hoor je niemand in de media en de supporters van andere clubs dat het schandalig is. Dus Kuipers denkt of zo daar kom ik goed vanaf zo moet ik het dus voortaan doen of hij denkt echt dat hij goed gefloten heeft.

01-11-2019 22:19

Mikey Stormram +1827

Ik zou nog liever vandaag dan morgen van dat kut kunstgras af, maar als je rationeel gaat denken weet je toch dat het de komende 2-3 jaar nog niet gaat gebeuren...

01-11-2019 22:18

Hollister +12430

Als 90% van Nederland dat wil en 90% van de eredivisieclubs idem... dan moet jij mij uitleggen waarom die kloten KNVB niet eens door pakt.. er zit zelfs al miljoenen in een extra potje door vooral Ajax...

01-11-2019 22:21

Redrum +94960

Omdat de knvb de meest laffe en incapabele organisatie is die er bestaat.

01-11-2019 22:24

Mikey Stormram +1827

Omdat de KNVB dat niet bepaald, maar de clubs. De KNVB is een conservatieve en bureaucratische die zaken zoals kunstgras niet eens hoog op de agenda hebben staan. 90% van Nederland (waaronder jij en ik) zijn tegen kunstgras. Maar die 90% heeft helemaal niks over kunstgras te zeggen, maar de clubs wel. Heracles zijn daarin de ergste. Die vertikken het om dat kunstgras weg te halen omdat zij gesponsord worden door een kunstgrasproducent

01-11-2019 22:24

Ajax34 +3888

Corruptie en eigen belang

01-11-2019 22:33

Web +178830

Zone verdediging deze trainer snapt het

01-11-2019 22:18

vsg +0

Zo te horen heeft die Stegeman al een borrel op....

01-11-2019 22:18

gusanito +5407

Tsja, is in de eerste helft ook helemaal dronken gespeeld. Zal morgen toch wel een stevige kater hebben van deze uitslag.

01-11-2019 22:21

Redrum +94960

Die mag niet naar huis met de auto, maar hij doet het toch.

01-11-2019 22:29

DeMeervanweleer +7518

Scheids nam Ajax te weinig in bescherming, PEC schopte en ellboogde naar hartelust.
Invalbeurt van Alvarez was op z`n zacht niet best, die man toonde een gebrek aan handelingssnelheid. Mazraoui was ook een verzwakking ipv Dest, te laconiek. Promes weer belangrijk en Ziyech die echt de allerbeste voetballer van Nederland is zonder concurrentie, was weergaloos . Blind ook weer goed.
Dat PEC de komende 3 wedstrijden dik gaat verliezen lijkt me ook weer duidelijk.

01-11-2019 22:17

de-Ajacied +8

Ajax krijgt dan wel wat begrip van de knvb met een extra rustdag, maar ondertussen staat de arbitrage wel toe dat alle normale regels worden overtreden met alle blessures tot gevolg.
Ajax maakte uit bij Valencia gen enkele overtreding die zo vies was als die velen van Zwolle, maar kreeg veel meer geel.

01-11-2019 22:12

roodwit007 +14168

zou von bommel met een schoen gegooid hebben ???

01-11-2019 22:11

AjaxDaniel +14422

Haha die 2e goal is ook nog gewoon buitenspel. Wat een schande die VAR vandaag.

01-11-2019 22:11

036AFCA97 +146538

Mooi hoe mensen hier een oordeel hebben over de 17 jarige Gravenberch, maar over Marin mag je niks zeggen want die moet nog “wennen”.

01-11-2019 22:10

gusanito +5407

Nou vraag die Saymak ook maar even of hij ook vindt dat hij goed weg is gekomen met die elleboogstoot.

01-11-2019 22:10

MichelBoerebach +28727

VVV, PEC moeten rap degraderen. NAC en nog een grasveldclub er voor terug

01-11-2019 22:09

AFCAjax +17839

heracles moet degraderen.. dat is toch de enige die tegen een kunstgrasverbod stemmen vanwege de sponsor? die andere stemde in waarbij ze een vergoeding kregen om het veld te vervangen.

01-11-2019 22:16

Jaridebeste +2

ADO mag ook hoor. Of Heracles.

01-11-2019 22:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.