Ajax boekt stevig verlies

door Pauline 29

Ajax boekt stevig verlies

door Pauline 29

Laatst geüpdatet

Ajax is, zoals eerder al voorspeld was, verder in de rode cijfers gezakt. In het boekjaar 2009/2010 werd een verlies van 22,8 miljoen euro geleden tegen een negatief resultaat van 3,4 miljoen euro een jaar geleden. Dat maakte de enige beursgenoteerde voetbalclub van Nederland donderdag bekend.
Ajax stelt voor om geen dividend aan de aandeelhouders uit te keren. Wel verwacht de voetbalclub dat in het huidige boekjaar een forse verbetering van het resultaat zal optreden. Er zal echter nog geen operationele winst geboekt gaan worden, verwacht het bestuur.

De deelname aan de Champions League zal leiden tot een verbetering van het te verwachten operationeel resultaat met minimaal 10 miljoen euro. Transferresultaten kunnen er in 2010/2011 toe leiden dat het boekjaar met een positief netto resultaat wordt afgesloten.

Download de cijfers op Ajax.nl, klik op onderstaande link.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxfan007 +0

Veel mensen denken dat een voetbalclub runnen heel makkelijk is en dat alles zo vanzelfsprekend is.
Men wil en denkt dat:
- Talenten scouten, goede spelers scouten die niks kosten.
- Elke dag een nieuwe jeugdspeler die doorbreekt.
- Het huidige bestuur beoordelen over het wanbeleid van het VORIGE bestuur.
- Jol uitkotsen om spelers die er al zijn sinds de vorige 3 coaches.

Weet niet hoe intensief al die gasten met AFCA in hun naam onze liefde Ajax volgen, maar volg het dan goed. Realiseer je dat volgend seizoen het bestuur klaar is met DEEL 1: OPRUIMEN EN SANEREN van kutspelers. Met Deel 2 zijn zij ook al begonnen namelijk OPBOUWEN VAN TEAM.
Waarbij ook jeugdspelers hiermee worden meegenomen.

Voor de azijnzeikers, rot toch lekker op met je negativiteit. Echt fucking vermoeiend zijn jullie man.

15-10-2010 09:31

elpresidente +2

Zijn trouwens alle aankopen van Van Basten niet onder het huidige bestuur gegaan slop coronel en van de boog ?

14-10-2010 20:40

Stuyvesant +1453

Nee, Van den Boog kwam pas een halfjaar na Marco van Basten. Trouwens, Van den Boog en Slop zitten in de directie en niet in het bestuur (klein nuanceverschil).

14-10-2010 21:05

Junisderdester +0

Ik snap er geen fuck van haha, Ik weet wel dat Ajax niet goed bezig is, de bobo's dan. Gewoon kwestie van reclamebord sponsoring duurder maken. Skyboxen en buisiness seat in prijs verhogen, en spelers als Suarez en Stekelenburg contributie laten betalen.

14-10-2010 20:15

afca114 +0

Dat er al jaren (financieel) wanbeleid wordt gevoerd is al een tijdje duidelijk. Maar dat Jeroen Slop 12 jaar mag blijven zitten is toch wel heel opmerkelijk. Ieder ander financieel directeur die dit soort cijfers moet presenteren had al gebonjoured geweest of had zelf 't bijltje erbij neergegooid!

14-10-2010 20:01

AfcAjax1900 +0

Degene die nog steeds ontkent dat er iets structureels verkeerd zit, die begrijpt er in mijn ogen niets van. 20 miljoen is niet goed te praten. Vele bedrijven in Nederland zijn met een verlies van dit formaat failliet. Een fout in de begroting kan ze hebben geluk dat er een hoop aandelen verkocht zijn als hebbe dingetje, anders was er allang in gegrepen. Ik weet niet wie, maar laat
iemand iets doen.

14-10-2010 18:30

ajaxro +0

natuurijikj zijn er dingen fout gegaan maar daar wordt tog aan gewerkt? prestatiecontracten in plaats van langdurige en dure contracten! er wordt wel aan gewerkt heb ik het idee

14-10-2010 18:35

chilipalmer +0

ik ontken dat.
ze hebben nu 20 miljoen verliest gedraaid.
maar daar kan het huidige bestuur niets aan doen. Zij zijn dit nu aan het oplossen maar het verlies komt nog steeds door vorige mensen.
Allemaal langdurige contracten en bonussen.
Daar kun je het huidige bestuur niet op aan kijken.
Weinig geld uitgegeven aan transfers, goede contracten met mido en tainio en ooijer.
spelers weggedaan die te duur waren en de selectie in stand gehouden.
Wat wil je nog meer??

14-10-2010 18:48

davids4life +0

wat dacht je van de beurs vaarwel te zeggen dan zal het heus beter gaan en een betere jeugd opleiding en goede scouts

waar zijn onze links en rechts buiten spelers gebleven en onze spitsen

wat er nu uit de jeugdopleiding en van de scouts komt zijn middenvelders en verdedigers

14-10-2010 19:06

chilipalmer +0

nou vriendelijke vriend.
als jij denkt dat je zomaar van de beurs af kunt gaan heb je het goed mis.
dat kost 10 tallen miljoenen om daar af te gaan. Dat geld heeft ajax nu niet.
en dat er nu geen links en rechts buiten doorbreekt is al jaren zo dus daar kan het bestuur van nu niets aan doen.
en als je de jeugd een beetje volgt weet je dat er een stel aan zitten te komen.
daarbij heb je overal in de jeugd met pieken en dalen te maken. Het bestaat ook wel eens dat spelers zich onverwachts niet ontwikkelen of onverwachts opeens zich sterk ontwikkelen.

14-10-2010 19:13

davids4life +0

er komen al 8 jaar geen buiten spelers en spitsen voort uit de opleiding. ja het speelt niet nu maar er veranderd ook niets waarom een mido halen of een kansloze suk waar zijn de dennis en de patrick gebleven of andere jeugd talenten. en als er alleen maar middenvelders en verdedigers door stromen is de oorzaak wel verantwoordelijkheid van het bestuur

14-10-2010 19:17

Gezalfde +0

Ik zie het verband niet tussen een winst/verlies en het feit dat Ajax op de beurs zit? Ajaxfans hebben liever dat Ajax 60 mln oid betaald om van de beurs te gaan, dan dat er topsterren gehaald worden? En dan, veranderd er financieel gezien niets hoor. Sportief zal het ook niet beter worden als Ajax geen notering meer heeft op een aandelenbeurs.

14-10-2010 19:31

Gezalfde +0

"en dan zal het heus wel beter gaan"

Lekkere argumentatie, lekker niveau..

14-10-2010 19:31

chilipalmer +0

waar heb jij het opeens over??

ik geef aan dat het bestuur van ajax van dit moment niets aan het feit kan doen dat er verlies gedraaid wordt omdat zij nu alles goed doen wat ze goed kunnen doen.
en we doen nu net of de jeugd dramatisch is maar dat is niet zo.
eerst zat iedereen te zeiken dat er alleen aanvallers waren en dat er nooit verdedigers doorbreken en nu is het andersom.
daarmee geef ik aan dat je niet altijd alles in de hand hebt qua ontwikkeling van de spelers.

dus als jij alleen maar die 2 domme regels kunt typen kun je beter ergens anders naar toe gaan

14-10-2010 19:52

elpresidente +2

Hij reageerde op davids4life niet op jouw. Volgens mij hebben we weinig last van de beurs maar ik heb er eerlijk gezegd weinig verstand van.

14-10-2010 20:06

Gezalfde +0

Jij zegt, Ajax moet van de beurs en dan zal het beter gaan. Wat een bullshit. Daar reageerde ik op, op die ondoordachte, populistische opmerking van je.

14-10-2010 20:56

AfcAjax1900 +0

Het huidige bestuur zoals jij zegt kan er niks aan doen.
Vindt ik raar, er zitten nog veel mensen ,die onder John Jaakke diende, daarnaast zeg ik ook niet dat iedereen weg moet, ik vraag alleen maar of degene die verantwoordelijk is ook zijn verantwoording durft te nemen. Zie het als een bank ,kom je met deze cijfers ga je eruit. (o nee kom je met deze cijfers blijf je zitten) We zijn allemaal verantwoordelijk dus blijven we allemaal zitten. Dat is een mentaliteit waar we eens vanaf moeten in Nederland.

14-10-2010 20:55

bassiejood +0

Een raad van commisarissen houdt toezigt op het wel en wee van een beursgenoteerd bedrijf dus die bobos die dat bij Ajax doen hebben zitten slapen .

Mijn conclusie is dat er geen capabele mensen bij Ajax in de directie zitten alleen meer carriere homos die denken stoer te kunnen zijn tegen hun corpsbal maatjes

ROT OP ALS JE NIKS MET AJAX HEBT EN ER ALLEEN MAAR VOOR JE EIGEN ZIT

AJAX IS VAN ONS

(en niet van meneer van der aat vd boog slob of een van die anderen idioten uit het verleden zoals jaake vd eijden fontein etc etc)

AJAX IS VAN ONS
HET BESTUUR TEGEN DE MUUR HET BESTUUR TEGEN DE MUUR

14-10-2010 18:00

Overmars +0

Je weet niet wat je zegt..

14-10-2010 18:05

ranger +0

bassiejood of bassiedood
Jij spoort helemaal niet met homo"s tegen de muur.
Ajax is van ons en daar hoor jij niet bij EIKEL

14-10-2010 18:13

elpresidente +2

He he , eindelijk eens iemand die het duidelijk snapt en uitlegt en met een realistische oplossing komt ;-)

Ik ben niet zo thuis in geldzaken. Maar wat ik wel begrijp is dat je geld kan verdienen met het opleiden van jeugdspelers en het verkopen daarvan. De levensader van onze club. Daarom snap ik niet zo goed de aankopen van oude spelers zoals ooijer tainio wielaert oleguer pantelic rommedahl luque en ga zo maar door. Ook de huidige trainer geeft jeugdspelers weinig kansen terwijl dat de spelers zijn die vaak het beste renderen bij onze club en ook nog eens veel restwaarde vertegenwoordigen.

Ik zou echt graag zien dat er een echte Ajax trainer komt die met eigen jongens werkt en ze stuk voor stuk beter maakt. Ik had meer verwacht van Jol toen hij binnenkwam. Maar hij is ook niets anders dan een ordinaire resultaat trainer. Laat hem dit jaar maar afmaken want we hebben een reële kans op de titel. Alleen stel dan eens een trainer aan die echt goed met jeugdspelers kan werken.

14-10-2010 20:03

chilipalmer +0

je hebt gelijkt op een paar dingen na.
tainio mido en ooijer hebben een heel laag contract. dus daar hebben ze goede zaken mee gedaan. Daarbij heb je gewoon wat ervaring nodig. en dit is de goedkoopste oplossing.
de rest van die oude dure garde heeft dit bestuur niets mee te maken op pantelic na maar daarvan kun je toch wel van zeggen dat dat achteraf gezien een super aankoop is geweest.

daarbij kun je wel jeugdspelers opstellen omdat dat goed voor je financien is maar de jeugspelers moeten ook goed genoeg zijn. je kunt wel net als feijenoord veel jeugdspelers hebben en vervolgens 13de worden maar daar schiet niemand mee op en daarbij haal je de transferwaarde van zo'n speler ermee omlaag.
Kijk alleen naar een eriksen. Misschien wel het grootste talent van ajax maar ook hij is op dit moment nog niet goed genoeg voor ajax 1

14-10-2010 20:08

elpresidente +2

Ik weet dat Ooijer mido en tainio niet zo duur zijn maar je houd wel de ontwikkeling tegen van jonge spelers zoals bijvoorbeeld bonevacia jozefszoon zeegelaar, van rhijn en kappelhof. Mido moet ik eerst maar eens zien of dat wat word maar als je een stormram wil hebben had je die al in de vorm van Sno ligt nu helemaal anders door zijn hartfalen. Hij kan echt wel voetballen al is hij wat aan de trage kant en niet goed genoeg voor de basis. Er komt een nieuwe trainer en alle voorgaande aankopen worden meteen bij het grof vuil gezet. Die kun je allemaal volledig afschrijven en krijg je geen duppie meer voor. Dat noem ik geld weggooien. Is dit bestuur dan ook niet verantwoordelijk voor de enorme missers van het vorige bestuur ? Slop zit er al een decennium en het geld vliegt eruit. Ook de aankopen van Demy en El ham zijn qua investeringen niet de beste(ik heb het niet over hun voetbalkwaliteiten), ze zijn al ver in de 20 en nog steeds de eredivisie niet ontgroeit de kans dat ze nog geld opleveren is minimaal, hoogstens krijg je nog je eigen transfersom eruit.

Kijk als je alleen puur eigen spelers opstelt omdat het eigen spelers zijn en niks kosten zoals feyenoord, is het niet goed maar als je zo`n dubbele bezetting houd in de selectie zoals nu gebeurt krijgen jeugdspelers helemaal geen kans.

Goed voorbeeld is rommedahl.
Het bestuur hield hun poot stijf bij het vertrek van rommedahl en nu krijgt Jozefszoon een kans en presteert toch heel behoorlijk. Als rommedahl was gebleven had hij zijn debuut nu nog niet gemaakt.

14-10-2010 20:33

suk020 +0

Je houdt de ontwikkeling van de jonge spelers niet tegen. De jongelingen worden zo rustig geintroduceerd. Ze moeten langzame stappen maken en zich goed ontwikkelen anders krijgen ze een terugval. Kijk naar Vertonghen die ook nog werd verhuurd aan RKC. Of Gregory en Maarten die nu pas echt beginnen uit te blinken. Ontwikkeling heeft tijd nodig. Wij (de supporters) hebben geen geduld en willen alle jonge spelers op het veld zien. Zo werkt het niet.

15-10-2010 16:40

jarenfan +5

het is leuk al deze reacties,de een zegt links,de ander denkt het beter te weten en zegt rechts.
helaas is het bestuur dat nog steeds beslist,
en de grote beslissing johan hierin betrekken zie ik het bestuur niet maken.
helaas............

14-10-2010 15:39

Hwb +1477

Ja, want Johan is zoals bekend een groot financieel wonder. Cruijff een rol in de voetbalinhoudelijke kant van het verhaal geven, kan ik mij nog wel voorstellen, maar ik heb nog nooit enig bewijs gezien dat die man ook bedrijfskundig verstand heeft.

14-10-2010 15:47

Stuyvesant +1453

Cruijff? Dat is toch die man die in 1978 failliet ging na enkele fantastische beleggingen in varkensboerderijen?

14-10-2010 15:51

jarenfan +5

ik zeg niet dat Johan een bedrijfskundig expert is,
maar dat de club niet goed bestuurt wordt ,en daardoor
de problemen zijn ontstaan,staat als een paal boven water.
en binnen het bedrijf ajax kan je deze 2 zaken niet los
van elkaar zien,geld en beleid.

14-10-2010 16:43

Andries +2

Hoewel dit puur en alleen een afname van positief eigen vermorgen is, is het natuurlijk wel een reden voor Ajax om toch bezorgd te zijn over de toekomst. Het verhaal van ' ons kapitaal staat op het veld ' is leuk en aardig maar zodra en inkomsten en uitgaven niet gelijk liggen is er nog steeds sprake van matige BEDRIJFSvoering. Aangezien het sportief beleid toch de overhand niet heeft moet op z'n minst de bedrijfsvoering kloppen. Uitspraken van ' kapitaal staat op het veld ' hebben totaal geen zin als club want met dat kapitaal behoor je wel prijzen te pakken. Aangezien dat niet gebeurt en spelers nog steeds als zakjes geld worden gezien maak ik me steeds meer zorgen om de toekomst.

14-10-2010 15:35

Stuyvesant +1453

Klopt en om die bedrijfsvoering te verbeteren is er afgelopen zomer afscheid genomen van overbodige, dure spelers. (Pantelic, Luque, Rommedahl, Kennedy, Cvitanich en Silva (winter jaar verhuurd), Gabri en Aisatti) en nog enkele spelers die er niet aan te pas kwamen). Hiervoor in de plaats kwamen El Hamdaoui (directe versterking met restwaarde), Tainio en Mido (beiden op basis van no cure, no pay) en Ooijer (laag salaris). De bedrijfsvoering wordt dus wel degelijk verbeterd, maar het probleem is dat je last hebt van langdurige contracten. Van de zomer lopen de contracten van Sno en Wielaert ook weer af, dus dan scheelt dat ook weer in de salariskosten.

Verder zal er meer geld binnenkomen door de CL en eventueel de verkoop van spelers.

14-10-2010 15:41

Camel1981 +0

ooijer heeft ook een prestatiecontract. Heb ik hem zelf horen zeggen bij studio ajax. Dus niet spelen = geen geld zelfde dus als Tainio en Mido.

14-10-2010 16:24

AFCA19 +0

en feyenoord 2 is geboren

14-10-2010 15:06

grotesmurf +4

We gaan eraaaaan! Help!

14-10-2010 14:23

pwie +1

Please Cruyff kom ons helpen. En trap die Rik van de Boog dan maar weg straks lijken we over een paar jaar nog op 010 en daar moet ik niet aan denken. Je kan toch gewoon niet meer geld uitgeven dan dat je binnen krijgt.

14-10-2010 13:50

Stuyvesant +1453

Hoe wil je niet meer geld uitgeven dan je binnen krijgt als je geconfronteerd wordt met langdurige spelerscontracten? Die spelers kan je echt niet zomaar op straat schoppen.

En als je iemand in de directie de schuld wil geven dan is het niet Van der Boog, maar Slop. Dat is het enige directielid dat er al jaren zit.

14-10-2010 13:52

SanderAFCA +0

De beurs heeft Ajax eenmalige een winst opgeleverd van 110 miljoen. Dat we nu op de beurs zitten is echter wel een nadeel voor de club. Maar wil je hier weer van af komen gaat dat de club ongeveer 90 miljoen kosten.

Daarnaast zeggen veel mensen hier dat dit bestuur de rotzooi aan het opruimen is van het vorige bestuur. Maar dat is onzin, het laatste seizoen onder het oude bestuur leverde een winst op van 7,8 miljoen. Daarnaast heeft Ajax in dat seizoen een miljoenen deal gesloten met Aegon en Adidas. De successen bleven echter uit en dat heeft het bestuur hun kop gekost.

Toen kwam Uri met zijn vriendjes en schreven een rapport dat Ajax weer een club moest worden. Ze stelde Van der Boog en Van der Aat aan voor in het bestuur en vervolgens werd MvB en zijn hele staf binnen gehaald en verdween het rapport van Uri in de prullenbak.

Marco kreeg alle ruimte om met geld te smijten van het bestuur en die fout is ze duur komen te staan in het eerste seizoen volgde een verlies van 3,4 miljoen en in het tweede seizoen volgde een verlies van 22,8 miljoen.

In totaal dus een verlies van 26,2 miljoen sinds dit bestuur de touwtjes in handen heeft bij Ajax.

14-10-2010 13:31

Stuyvesant +1453

Dat positieve resultaat kwam puur en alleen door spelersverkopen. Het operationeel resultaat was toen al flink negatief. Natuurlijk heeft de oude directie goede sponsordeals gesloten, maar de spelerscontracten die ze afsloten waren rampzalig. Die spelerscontracten is de huidige directie nu aan het saneren. Van der Boog kwam pas een halfjaar nadat Van Basten in dienst was getreden en die 34 miljoen over de balk had gesmeten in dienst.

Welke nadelen zitten er nu aan de beursgang? Het feit dat Ajax een jaarrekening moet opstellen? Dat moesten ze ook al voor de beursgang. Het feit dat Ajax opening van zaken moet geven over de cijfers? Als Ajax niet naar de beurs was gegaan dan hadden we deze cijfers nooit te horen gekregen. Ik zie geen nadelen aan de beursgang.

14-10-2010 13:41

jarenfan +5

die beursgang heeft alleen in het eerste jaar wat opgeleverd.
nu hangt het als een molensteen om de nek.
de beurs verlaten kost een hoop geld,maar dan ben er voorgoed vanaf.

14-10-2010 12:55

Camel1981 +0

Ja en dan ben je ook voorgoed van je Club af!

14-10-2010 13:13

RobertoStrife +2

Wat een wanbeleid. Ze hebben voor 9 miljoen Lodeiro en El Hamdaoui gehaald..

14-10-2010 12:19

Camel1981 +0

Sommige mensen doen nou net alsof er spelers verkocht gaan worden omdat we schuld hebben...

Dat klopt toch niet helemaal hoor want een Stekelenburg en vd Wiel ben je deze zomer sowieso kwijt ook al had je geen schulden dus maak het nou niet erger dan het is.

14-10-2010 12:09

AFCACBS1900 +2493

Stap nou eens uit de beurs Ajax!
En weg met dat wanbeleid!

14-10-2010 12:09

RafaelvdVaart +0

Alsof dat zomaar even gaat, van de beurs af...

14-10-2010 12:10

Camel1981 +0

Denk eens na gast!!!

Wat denk je dat dat gaat kosten??

Lekker makkelijk mee lullen met de zogenaamde supp vereniging.

14-10-2010 12:13

RobertoStrife +2

Betaal jij 40-miljoen?

14-10-2010 12:20

Stuyvesant +1453

Van de beurs gaan kost minimaal 90 miljoen euro. Alle aandeelhouders dienen een vergoeding te krijgen voor hun aandelen. Daarnaast zorgt juist de beurs ervoor dat Ajax openheid moet geven over de financiële huishouding. Ten slotte heeft de beurs ervoor gezorgd door het opgehaalde eigen vermogen dat Ajax nu niet in dezelfde problemen verkeert als onze vrienden uit rotjeknor zuid.

Het wanbeleid is de afgelopen jaren gevoerd (onder andere door de protegé van Cruijff: Van Basten) door het aangaan van langdurige contracten tegen belachelijke salarissen. Deze directie is juist bezig om de selectie te saneren, waarbij de langdurige contracten aflopen. Nieuwe breedte-aankopen krijgen alleen maar jaarcontracten en vaak ook nog tegen een prestatieloon. Onder Van Basten kregen de breedte-aankopen langdurige contracten met een hoog vast salaris.

14-10-2010 12:20

ruudajax16 +0

Wederom een slecht jaar voor Ajax.. Misschien na de champions league een beter jaar..
Offtopic: ik had 2 ajaxlife clubcards ter beschikking voor AJAX-PSV, ééntje blijkt er nu verlopen. Heeft iemand voor mij toevallig nog een kaart tegen een vergoeding? Ik weet niet of ik dit hier mag plaatsen..

14-10-2010 11:51

Mokum31 +6141

Transferresultaten in 2010/2011 kunnen er toe leiden dat het boekjaar met een positief netto resultaat wordt afgesloten.

Kunnen....moeten.
Maar aan de andere kant ook onafwendbaar ( omdat sommige op zeker gaan of AJAX nou wil of niet)

Suarez/vd Wiel/Stekelenburg/Vertonghen? maken alles goed.....helaas dat het zo moet ,,,,maar zo is het wel....tik daarbij Urby die gratis wegloopt en je begrijpt dat ik heel erg benieuwd ben hoe dit sportief wordt opgelost.
Schuld weg ....sportief?

14-10-2010 11:37

Samsamsamsam +0

lees maar op vi

14-10-2010 11:06

Samsamsamsam +0

Gratis seedorf oppikken

14-10-2010 11:06

djaxax1 +0

Inderdaad..

staat in de VI van deze week, zijn contract loopt af aan het einde vh seizoen en Milan wil van de 30ers af.

Gelijk informeren bij Juve, Grygera mag daar ook weg.

Andere optie, vd wiel tijdens winterstop verkopen en Grygera als vervanger

14-10-2010 11:08

RafaelvdVaart +0

Grygera zie ik ook graag komen, maar dan voor in het centrum. Echt een van de beste centrale verdedigers die we hebben gehad de afgelopen jaar. Oerdegelijk en altijd een zes of hoger scoren. Mag van mij Vertonghen komen opvolgen, en zal lang niet zo veel kosten.

Voor op de rechtsback zou ik gewoon Silva weer gebruiken. Nooit een slechte back gevonden alleen had ie de pech dat Van der Wiel zich zo stormachtig ontwikkelde in korte tijd.

Vermeer, Padt, Verhoeven en die talentvolle Scandinavische keeper die Ajax wil hebben laten strijden voor een plekje onder de lat.

Alleen om Suarez te vervangen zal er misschien flink de knip moeten worden getrokken. Maar dat mag ook wel als je zoveel geld binnen hebt gekregen. Verder blijf ik net als vele hopen op een transfervrije terugkeer van Seedorf!

14-10-2010 11:41

AFCA37 +12

Johan terug en laat Ajax weer Ajax worden!!! Tssssssss zo simpel

14-10-2010 10:39

RafaelvdVaart +0

Ja laat hem van Basten weer aanstellen, kan die weer met het geld gaan smijten. We zien wel dat we daar nu nog last van hebben.

14-10-2010 10:42

RogerAFCA +0

Zelfde nieuws als op 1 juli. Zelfde bekrompen reacties dus. Ajax is ALLANG bezig dit op te lossen. Het wanbeleid van de jaren onder MvB-ten cate, etc doen ons nu pijn

14-10-2010 10:36

Darkbird +2505

Transferresultaten kunnen er in 2010/2011 toe leiden dat het boekjaar met een positief netto resultaat wordt afgesloten.

met andere woorden, het beleid is zo slecht dat het resultaat moet worden opgepoetst met transfervergoedingen. Geen lekker vooruitzicht:S

14-10-2010 10:33

wilyha +2

als je een onbenul geld geeft dan vind ik het ook niet gek , dank u marco voor het verlies
JOHAN kom maar binnen

14-10-2010 10:18

LuckyLuk +0

Johan had Marco naar voren geschoven dacht ik?

14-10-2010 10:19

Robinjo1988 +1

Mensen die zich afvragen hoe dit kan, hebben onder een steen geleefd de afgelopen jaren

14-10-2010 10:17

Rolo +13795

Daar zit je dan met het uitstekende beleid van de afgelopen jaren...

14-10-2010 10:08

djaxax1 +0

Niets nieuws...
alleen dat het nu wa meer is, maar dat is toch wel logisch

volgend seizoen worden er enkele spelers verkocht neem ik aan en dan staat Ajax weer in het groen

14-10-2010 10:06

ajacied40 +0

hoe kan dat nu cl . spelers verhuurt hoe kan dit ????????????

duwen ze het zelf in haar eigen zak of zo .net als toen met de suportens club zeker
toen was het ook
cruiff heeeft gelijk hoor weg met dit bestuur ze kunnen er niet mee om gaan weg er mee

14-10-2010 10:05

LuckyLuk +0

Het bestuur wat voor deze verliezen verantwoordelijk was is al weg, dit bestuur is rotzooi aan het opruimen maar dit kost een aantal jaren.

14-10-2010 10:21

ajacied40 +0

ja ja rotzooi opruimen zekers en gelijk zullie de zakken vullen
geloof je het zelf

14-10-2010 12:22

Stuyvesant +1453

Werk jij ergens voor niets dan?

14-10-2010 12:40

Stuyvesant +1453

Dit zijn de cijfers tot de zomer van 2010. De acties die jij noemt zijn pas na afloop van het boekjaar gerealiseerd, waardoor deze nog niet in de cijfers zijn verwerkt.

14-10-2010 10:25

booya4afca +115

Dit zijn cijfers van vorig boekjaar.. Niets nieuws dus.

14-10-2010 10:28

wilyha +2

wel weird overal van rik komt word verlies geleden , eerst bij orange heb die bedrijfsgeheimen door gespeeld richting marcel boekhoorn, toen bij teg helpen failliet gaan en ajax verlies draaien en hij zit er warmpjes bij

14-10-2010 10:39

RafaelvdVaart +0

Ja als je zo redeneert ben je echt een simpele ziel...

14-10-2010 10:42

wilyha +2

nee het is wanbeleid van afgelopen jaren maar toch

14-10-2010 10:44

V12 +867

We moetn dus gaan verkopen want ons eigen vermogen holt achteruit. Dit houden we niet heel lang vol. Aflopende contracten niet verlengen maar verkopen is de enige oplossing. Spelers als Mido en Taino eruit. Die kosten op het eerste gezicht niet veel maar ze bieden ons ook niet veel en wat ze dan kosten kan weg. Cvitanich laten spelen als El Hamdaoui niet speelt. Kan hij daarna verkocht worden als het perse moet. Geen talenten meer kopen, zelf opleiden. Management laag wegsnijden. 25% minder personeel.

14-10-2010 09:30

3ster +0

komt wel goed schatje

14-10-2010 09:29

JTD +0

Precies, volgend jaar in de 'groene' cijfers na de verkoop (wat toch wel moet) van enkele toppers.

En om vervolgens het seizoen te beginnen met jou avatar op ons shirt.

14-10-2010 09:45
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.