25 duizend fans welkom bij strijd om Johan Cruijff Schaal

door Gino Haverkamp 12

Bron Ajax

25 duizend fans welkom bij strijd om Johan Cruijff Schaal

door Gino Haverkamp 12

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Ajax stelt 25.000 kaarten beschikbaar voor de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal tegen PSV, zo meldt de club via de officiële kanalen. Op zondag 8 augustus nemen beide ploegen het tegen elkaar op in de Johan Cruijff Schaal, voor het oog van ruim 25.000 supporters dus.

Het verkoopschema moet nog onthuld worden. Dat gebeurt op woensdag 28 juli. Een paar dagen eerder mogen er ook al 25.000 fans aanwezig zijn bij het oefenduel tussen Ajax en Leeds United, dat eveneens gespeeld wordt in de Johan Cruijff ArenA.

PSV neemt overigens ook supporters mee naar Amsterdam. Zo'n 1600 fans van de Eindhovense club krijgen toegang tot de Johan Cruijff ArenA. Hoewel Ajax dat niet specifiek communiceert, moeten bezoekers wel aantonen dat ze geen corona hebben. Dat kan middels een vaccinatiebewijs of een negatieve testuitslag.

Lees meer over:
Plaats reactie

MRAFCA14 +839

Is de wedstrijd nou 7 of 8 aug? In het artikel staat zondag en op de website van Ajax 7.

29-07-2021 13:47

SpursAjax +6710

Wat een kut site. Kon net wel 127 kiezen gaf die foutmelding bij het laatste betaal knopje en nu staat 127 eropeens niet meer bij...

29-07-2021 10:29

Radie125 +1629

Geen verkoop vakken 125 tm 128 waarom niet??? heb een seizoenkaart op 125

29-07-2021 10:12

SpursAjax +6710

Ik kan ook niet op de F-side me eigen plek kopen... terwijl er wel stond op het verkoop schema dat F-side in verkoop ging en dat je maar 1 kaart kon kopen...

29-07-2021 10:21

MichelBoerebach +29216

Waarom niet gewoon volle bak?

26-07-2021 01:48

JOHANisGOD +18498

Oh jee, Wappie alert.

Steekproef.
90 procent van coronapatiënten in ziekenhuizen is NIET gevaccineerd.

Nee, ik ga niet zeggen, karma!

25-07-2021 00:01

mgtow +22318

Hoe zit het dan met het feit dat gevaccineerden meer kans hebben op de delta variant?

Een ding heb ik geleerd in deze corona crisis: aan alle kanten klopt er geen reet van en het wordt steeds lastiger om te weten wat waar is.

25-07-2021 00:06

Ozymandias +159568

Het vaccine is minder effectief tegen de delta variant maar het is nog steeds veel effectiever dan geen vaccine.

25-07-2021 00:13

JOHANisGOD +18498

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/tien-procent-van-coronapatienten-in-de-ziekenhuis-volledig-gevaccineerd

25-07-2021 00:13

mgtow +22318

Ik heb andere cijfers gezien Ozy. Vreemd genoeg. Fijne nacht.

25-07-2021 00:18

JOHANisGOD +18498

@mgtow
"Hoe zit het dan met het feit dat gevaccineerden meer kans hebben op de delta variant?"

Bron?

25-07-2021 00:19

JOHANisGOD +18498

@ Marc Hogervorst

Als je het artikel had gelezen, had je gelezen dat het van de Volkskrant is.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/steekproef-circa-10-procent-van-ziekenhuispatienten-is-volledig-gevaccineerd~b1da4d3e/

En ik heb nog meer voor je.

https://www.ad.nl/binnenland/ziekenhuizen-bijna-alleen-maar-niet-gevaccineerde-coronapatienten~affed7db/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F


En dan kom jij met dit :

This article is a preprint and has not been peer-reviewed [what does this mean?]. It reports new medical research that has yet to be evaluated and so should not be used to guide clinical practice.

25-07-2021 15:24

JOHANisGOD +18498

Had je het niet over Hart van Nederland?

25-07-2021 15:34

JOHANisGOD +18498

"Het op natuurlijke wijze opdoen van afweer blijkt dus beter te werken."

Intussen is Nederland 18.000 doden verder.

25-07-2021 15:37

Catenaccio +2759

Klopt niet! de Telegraaf had zijn fact check niet op orde.

25-07-2021 15:57

AFCACBS1900 +2493

18,000 in anderhalf jaar. Toe maar.

26-07-2021 19:19

Ferd +38583

zonder maatregelen 9000 doden. Nu met maatregelen 18000 doden. Moet je nagaan hoe het was geweest zonder alle maatregelen! Denk eens na man, tering.

27-07-2021 11:48

AFCACBS1900 +2493

Aan Corona of met Corona? Als jij griepklachten heb pre-corona tijd ging je niet gelijk naar de huisarts toch, nu bij elke scheet dien je je gelijk te laten testen. Tuurlijk verschilt het aantal dan. Als we iedereen vroeger op influenza hadden getest bij elke klacht dan waren er ook veeeeeeel meer mensen overleden "aan" (lees:met) de griep.

27-07-2021 15:43

Noxin +15583

De overheid geeft gewoon slechte voorlichting. Het vaccin zorgt ervoor dat de klachten veel milder zijn (en daarom is 90% van de mensen die in het ziekenhuis liggen dus niet-gevaccineerden). Maar mensen denken dat ze immuun zijn als ze zijn ingeend. Ik sprak 1 van mijn medewerkers vorige week al snotterend en hoestend aan op de zaak. "Ja, maar het kan geen corona zijn, want ik ben gevaccineerd." En dat soort geluiden hoor ik steeds vaker, vooral bij jongeren.

25-07-2021 00:08

mgtow +22318

Of mensen moeten weer eens leren zelf verantwoordelijk te zijn voor de eigen informatievergaring. Te triest om te zien hoe we nu in het plot de film idiocracy aan het belanden zijn.

25-07-2021 00:11

JOHANisGOD +18498

@Noxin
"Het vaccin zorgt ervoor dat de klachten veel milder zijn (en daarom is 90% van de mensen die in het ziekenhuis liggen dus niet-gevaccineerden)."

Precies dit!

Alleen bij de mensen die immunosuppressiva gebruiken zoals ik, helpen de vaccinaties niet goed.
Waarschijnlijk een derde vaccinatie nodig.
Israël is daar al mee bezig.

25-07-2021 00:16

Noxin +15583

@mgtow True. Maar ik heb het idee dat op dit moment zoveel op de mensen afkomt, dat ze door de bomen het bos niet meer zien. En er is natuurlijk ook een groot deel die het gewoon niet boeit. En dat maakt het juist zo gevaarlijk. Dan zou ik als centrale overheid wel in die informatie gaan voorzien. En zodanig dat zelfs iemand die 24/7 stoned in z'n nest ligt nog weer wat er wel en niet kan.

Aan de andere kant is de regering al zo vaak op z'n bek gegaan de afgelopen maanden, ik vraag me af hoeveel mensen ze nog serieus nemen.

25-07-2021 00:21

MarLuuk76 +3557

Jij gelooft daadwerkelijk alles he?

26-07-2021 13:15

Noxin +15583

"...moeten bezoekers wel aantonen dat ze geen corona hebben. Dat kan middels een vaccinatiebewijs of een negatieve testuitslag."

Ook met vaccinaties kan je echter corona hebben, maar goed.

24-07-2021 20:37

Ajax The Best +16639

Ja en die test geeft niet aan of je het hebt. Maar verder gaan we gewoon lekker door met zijn allen in dit verhaaltje.

24-07-2021 21:11

debarbaar +8250

Je zoekt spijkers op laag water. Ja je kunt corona hebben maar nee je wordt nauwelijks ziek als he gevaccineerd bent .Met een effectiviteit van de vaccins die liggen tussen de 70 en 90% zal dus maximaal een procent of 20% corona kunnen krijgen. Overigens meestal zonder ernstige gevolgen want de T cellen weten wat ze moeten doen. 80% van de patiënten zijn niet gevaccineerd van de 20% is een link deel maar 1 keer geprikt en er liggen maar een man of 8 op de ICU waarvan de helft een immuunsysteem probleem heeft. We praten kortom over minder dan een handvol mensen. Maar hang gerust een wappie uit.

24-07-2021 23:15

Noxin +15583

Klopt, je wordt nauwelijks ziek. Maar je hebt het wel en je kan anderen besmetten. Je kan niet rechtlullen wat krom is. De belediging maakt je argument ook niet sterker, trouwens.

24-07-2021 23:52

EuforischeRealist +15614

Als je 70% van iemands post negeert is het argument bij jouw sowieso niet aangekomen.

24-07-2021 23:59

Noxin +15583

Die 70% bespreek ik in het stukje "rechtlullen wat krom is."

25-07-2021 00:02

mgtow +22318

Die 70 a 90 procent is een absoluut aantal. Je kunt dat van die 20 procent dus helemaal niet stellen.

25-07-2021 00:03

Psychevore +21186

@mgtow

Percentages zijn per definitie geen absolute aantallen, dus waar de fuck heb jij het over, gast?

25-07-2021 09:53

ToekomstTalent +9550

Zelfs voor volledig gevaccineerden dus nog altijd met beperkingen, oké man

24-07-2021 19:35

mgtow +22318

Bewust voorgelogen door de overheid. Niet de eerste keer, niet de laatste.

24-07-2021 20:44

AFCACruijff14 +162292

Onzin. Niks bewust. Feiten veranderen. Het originele coronavirus was vele malen minder gevaarlijk en besmettelijk dan deze Delta. Kan iedereen heel verontwaardigd doen, maar het is gewoon niet te voorspellen. Ik ben bang dat er nog steeds veel mensen zijn, ook op AS, die denken dat Rutte en de Jonge deze pandemie leuk vinden en met veel genoegen maatregelen aankondigen.

24-07-2021 23:54

mgtow +22318

Of Rutte en De Jonge dit leuk vinden is niet aan mij om te beoordelen. Ik constateer wel dat er maximaal gebruik wordt gemaakt van de mogelijkheid om zaken erdoor te drukken voor de langere termijn die normaal gesproken niet mogelijk zijn. Dit geheel in lijn met een rapport als bijvoorbeeld een agenda 2030. Ik kan me echter voorstellen dat de gemiddelde Nederlander zich meer bezig houdt met micro niveau dan macro en dan mis je nog wel eens wat verbanden.

25-07-2021 00:21

Radie125 +1629

en maar luisteren naar Het OMT. fuck die zooi en ook Rutte en co

24-07-2021 19:12

AFCA-Driebergen +22288

Wedstrijd gewoon afschaffen en die schaal naar ons. Wij hebben de dubbel en dan neem je ook niet onnodig risico met de besmettingen voor zo'n wedstrijd

24-07-2021 18:24

Deseijs +482

beter 25000 dan niets . 👍👍👍

24-07-2021 16:36

Radie125 +1629

We laten ons naaien door een stelletje fossielen uit den Haag oprutten

24-07-2021 19:15

ajaciedje90 +60250

En die verschrikkelijke boze kwaadaardige delta variant dan? moeten wij niet voorzichtiger zijn? ik bedoel....dit kan echt helemaal fout aflopen hé

24-07-2021 16:24

detrekhaaksjaak +3417

als je er 25.000 binnenlaat dan kan je er ook 55.000 binnenlaten

totaal belachelijk

24-07-2021 16:17
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.