'Geen sprake meer van werkbare situatie'

door Sjoerd Valkering 160

'Geen sprake meer van werkbare situatie'

door Sjoerd Valkering 160

Laatst geüpdatet

De Telegraaf publiceert zaterdag meer details van de ruzie tussen Martin Jol en Danny Blind. De ongerustheid die Blind bij de Bordjesclub achter liet werd doorverteld door Uri Coronel een Rik Van den Boog, die op zijn beurt weer Martin Jol inlichtte. Vanaf dat moment negeren Jol en Blind elkaar vrijwel volledig. Alleen voor het uitdelen van de hesjes - en de andere hoogstnodige zaken - wordt de assistent even gebrieft.

Verder ontwijken ze elkaar op locaties in de ArenA. Blind mijdt de trainerskamer op De Toekomst zo veel mogelijk en zit voornamelijk beneden bij de spelers en medische staf. Daarom is er - zo zeggen diverse bronnen in en rond de selectie van Ajax - geen sprake meer van een werkbare relatie tussen de hoofdtrainer en zijn eerste assistent. (foto: AjaxShowtime.com, juli 2010)

Lees meer over:
Plaats reactie

ajaxkern +0

of zo iets

20-11-2010 18:59

ajaxkern +0

als jol eruit gaat,
haal dan niet een of andere dure coach.
maar gwn blind met f de boer.
2 mannen met club ervaring en bovendien de boer train nu de a1 dus weet genoeg van de jeugdige kwaliteiten.
en dan cruijf nog voor de final in touch

20-11-2010 18:57

DICKYAJAX +0

zeker weten

20-11-2010 19:23

Professor +11199

Waarom Blind trainer laten worden omdat hij zo een clubman is ???????
3 reden om hem geen hoofdtrainer te laten worden:
ten eerste is hij al eens hoofdtrainer bij ajax geweest en was dat ook geen succes.
ten tweede deze man heeft totaal geen uitstraling voor de functie van hoofdtrainer bij ajax
ten derde iemand die als hulptrainer achter de rug om van Jol (zijn baas) gaat uithuilen en zijn gal gaat spuien bij de bordjesclub is niet echt iemand die het beste met ajax voor heeft
(als hij lef had gehad dan had hij Jol mee moeten nemen naar vd Boog en het met ze drieen moeten uitpraten, dan
was hij goed bezig geweest en was het misschien binnenkamers gebleven. Was voor ajax echt heel belangrijk geweest)

20-11-2010 19:23

DICKYAJAX +0

idd daar heb je ook een goed punt maar ik wil wel voetbal zien met buitenspelers gewoon beetje ajax playtime heb ik al lang niet meer gezien

20-11-2010 19:29

RobertoStrife +2

Heb het al een keer gezegd, liever Blind de Ajacied dan Jol de passant.

Als er een keuze tussen die twee gemaakt moet worden, dan kies ik voor Danny en Daley.

20-11-2010 18:24

milansu +0

Ze zitten allebei fout als ik de situatie goed begrijp. Blind had niet moeten gaan uithuilen bij de directie maar gewoon een vent moeten zijn en het in het gezicht van Jol moeten zeggen. Jol moet op zijn beurt niet zo machtsgeil zijn en de mening van andere misschien wat meer accepteren. Als Blind aanraad dat zn eigen zoon beter op het middenveld uit de voeten kan, valt dat op ze minst te overwegen voor onze Martin.

20-11-2010 17:54

sander1981 +0

het is te triest voor woorden dat jol niet wordt aangepakt
het waardeloze bestuur laat dit allemaal toe.... iedereen ziet dat daley blind totaal geen kans krijgt en dat is onterecht...... zet van der wiel lekker eens op de bank die speelt al weken waardeloos... en blind is een echtje rasajacied en ziet straks zijn zoon bij twente mis wel spelen .. en dan laat ajax weer een talent lopen ... dus ik hoop snel dat cruijff en molenaar en jongens zoals rijkaard worden aangesteld want dit kan niet zo langer
en nu wil ik nog maar 1 ding winnen van psv .....

20-11-2010 17:28

han23 +0

dit zal het spel niet ten goede komen...het morrelt vollop in amsterdam. hopen dat we vanavond een goed resultaat neer zetten...anders stort deze hele ploeg inelkaar en mag je blij wezen als je in de top 5 eindgt dit seizoen

20-11-2010 16:36

RioDio +0

dikke jol kan daley ook gewoon een kans geven! en als hij er dan niks van bakt snapt iedereen dat daley er niet inmoet en dat het gezeik moet stoppen. Maar zolang hij die kans niet geeft aan daley maar wel aan dikke mido en opa ooijer verdient Jol de kritiek die hij krijgt. de vieze hagenees

20-11-2010 16:24

herman +0

het uur U nadert en naar ik hoop Jol's laatste uur
daarna terug naar de basis Tevens wil ik het oude logo terug
het nieuwe logo heeft alleen maar ellende en ongeluk gebracht

20-11-2010 16:22

DeRodeOlifant +0

Nieuwe logo bracht ons in 3 jaar tijd Eufa Cup 92 en CL 95, niet zo mauwen. De Arena heeft ons niks goeds gebracht, net zo min als Rik van den Boog.

20-11-2010 16:29

waynelove +2

als ze er maar niet aan denken om danny weer te ontslaan ofzo. die man wordt al jaren rondgeslingerd en hij geeft altijd mee. tijd voor een beloning.

20-11-2010 16:12

Meesmuijres +0

Spandoek voor danny & daley !

20-11-2010 16:02

Lange +0

DANNY FOREVER, JOL NEVER!

20-11-2010 15:52

Sazzz +1

Het blijft ook gewoon raar dat een vader in de technische staf zit, terwijl de zoon in de selectie zit... Kan nooit goed gaan.

20-11-2010 15:44

chripa +0

bij het nederlands elftal klaagt niemand over van marwijk en van bommel al is dat schoonzoon en pa maar ja toen klaagde alleen mensen dat van bommel niet mee mocht van van basten verder niet, dus waarom kan dit niet?
daley heeft afgelopen seizoen laten zien dat hij het aan kan hij verdiend meer dan wie dan ook een eerlijke kans

20-11-2010 15:46

arnoldthe +1

Blind is al eens tijdelijk de hoofdtrainer geweest en deed het toen vrij goed. Maar Henk Ten Cate werdt toen daarna aangesteld. Toen van Basten weg ging dacht ik meteen al aan Blind en Frank de Boer als assistent. Maar Ajax haalt natuurlijk liever een ervaring man als Martin Jol. Maar wat nu dus blijkt haal je dan Martin's vrienden ook binnen. Dit leid dus tot de situatie die er nu is.

Als Ajax vanavond verliest en ook verliest thuis van Real Madrid. Dan hoop ik dat Jol zelf opstapt met in zijn achterhoofd dan Newcastle hem wil. (Dit kwam pas ten sprake bij VI)

Als Jol dan weg is, neemt die hopelijk ook zijn vriendjes mee. Schoonmaken die handel en Ajacieden neerzetten. Dus! Blind en de Boer. Mido verslijten en Josefzoon en Blind een kans geven. DE JEUGD een kans geven. Ajax weer op de GOEDE rails zetten.

20-11-2010 15:36

zburg1983 +0

VRIJ GOED HAHAHAHAHAHA

20-11-2010 15:52

arnoldthe +1

Jol doet het lekker wou je zeggen? Oke, hij heeft CL gehaald, maar verneukt wel de hele selectie met het halen van B-spelers uit het buitenland. Ik hoop echt dat Newcastle Serieus interesse heeft in Martin Jol. Misschien niet Blind als hoofdcoach, maar tijdelijk zal je dan wel moeten. En ik geloof in Blind! Hij loopt al een hele poos mee als assistent en dus ook tijdelijk als hoofdtrainer gewerkt. Als mensen hier Blind ongeschikt gaan noemen dan moeten ze even bij hun eigen denken hoezo v. Basten met alle respect wel geschikt zou zijn geweest toen de tijd..

Wat ze gister zeiden bij VI vindt ik eigenlijk ook wel. Het middenveld van Ajax is ronduit zwak. De enige die echt wat kan betekenen is de Zeeuw in goede vorm, voor de rest: Lindgren, de Jong, Eriksen, Enoh (Al hoewel ik Enoh wel erg belangrijk vind als stofzuiger op het middenveld) Tainio. Ze zijn net van een iets te laag niveau..
MAAR je moet het ermee doen aangezien je geen geld hebt en blijkbaar ook geen heel groot talent hebt in de jeugd.. Ja Bonevacia, maar hij moet zich eerst nog echt bewijzen natuurlijk.

Ik zeg: Suarez voor het hoogste bod verkopen in de winterstop. Hiervoor een tijdelijk sterke middenvelder voor halen. Jol moet natuurlijk ook weg! xD

20-11-2010 16:51

zburg1983 +0

lees ff mijn post daarvoor....

20-11-2010 17:15

arnoldthe +1

Blind is al eens tijdelijk de hoofdtrainer geweest en deed het toen vrij goed. Maar Henk Ten Cate werdt toen daarna aangesteld. Toen van Basten weg ging dacht ik meteen al aan Blind en Frank de Boer als assistent. Maar Ajax haalt natuurlijk liever een ervaring man als Martin Jol. Maar wat nu dus blijkt haal je dan Martin's vrienden ook binnen. Dit leid dus tot de situatie die er nu is.

Als Ajax vanavond verliest en ook verliest thuis van Real Madrid. Dan hoop ik dat Jol zelf opstapt met in zijn achterhoofd dan Newcastle hem wil. (Dit kwam pas ten sprake bij VI)

Als Jol dan weg is, neemt die hopelijk ook zijn vriendjes mee. Schoonmaken die handel en Ajacieden neerzetten. Dus! Blind en de Boer. Mido verslijten en Josefzoon en Blind een kans geven. DE JEUGD een kans geven. Ajax weer op de GOEDE rails zetten.

20-11-2010 15:24

Suljemani10axel +0

Nog een paar uur te gaan, dan hebben we weer een verloren seizoen!!!

Bedankt Jol...

20-11-2010 15:17

chripa +0

jol eruit!!!
danny en frank de boer moeten het samen gaan doen

20-11-2010 15:11

donny848484 +1

Inderdaad als het ego van Jol echt zo groot is, dan liever echte clubmensen in de staf

20-11-2010 15:12

zburg1983 +0

ga weg man met je Blind als hoofdtrainer!!!!!!

20-11-2010 15:18

chripa +0

ik wil je vanavond nog wel een keer horen als we weer verloren hebben van een psv dat de zaken wel op orde heeft als jol gaat en blind en de boer gaan het doen wordt het echt wel beter dat weet ik zeker, de boer kent sowieso de jeugd veel beter en laten we eerlijk zijn, daley verdiend echt wel een kans in dit onstabiele elftal!!!!!

20-11-2010 15:43

zburg1983 +0

jullie zijn allemaal mongolen met je blind als hoofdtrainer. wat heeft hij buiten dat ie n geweldige speler was voor ons nou gepresteerd bij Ajax??? GEEN MALLE MOER!

Hij was technisch directeur in het jaar dat Ajax 6e werdt...
met zijn geweldige aankopen werden we 6e!

als trainer in de jeugd heeft ie boussouffa van anderlecht, lens en amrabat weggestuurd.. ook top.


en als hoofdtrainer speelde ajax nog slechter als onder Jol werdt ie 5e MAAR dankzij de hunter de beker en de play-offs gewonnen.

buiten dat moet je eens het boek: godenzonen 10 jaar later lezen daar staan quotes in van alle spelers en bestuurders die hem tevens als veroorzaker van het uitelkaar vallen van het team van 95 zien!!

Seedorf en Davids zijn op respectloze wijze door hem behandelt!

zoals je kan lezen: NEE IK HEB HET NIET OP BLIND!

20-11-2010 15:51

geronimo +4

dat is beter dan Jol en zijn aanhang(Raiola +mido,ooyer,atouba enz en broertje)

20-11-2010 15:46

nimrodi +110

Laat Danny Blind in godsnaam niet de dupe van dit gedoe worden. Hij is een 100% Ajacied. Hij staat er in goeie en slechte tijden en is zelfs terug gekomen nadat hij ten onrechte de laan uit was gestuurd door Ajax.

20-11-2010 14:25

wilyha +2

ik heb de oplossing , vraag john williams en natascha froger die doen bonje met de buren

20-11-2010 13:58

korem +878

Ajax had dit seizoen gewoon dembele moeten kopen en eventueel samen met mounier. Ok er is mischien geen geld maar word er een beetje ziek van we moeten bezuinigen, en verlies bla bla bla ajax is een voetbalclub. Begrijp dat geld belangrijk is maar elke mongool weet dat een club alleen financieel goed kan draaien als het dat sportief ook doet. Dus als ajax wat extra geld erin gepompt had dan hadden we nu of volgend seizoen ook niet zo veel geld problemen. Nu brengen ze zogenaamd mooie cijfers naar buiten maar als je geen kampioen word, geen champ league haald en er in de winter al uitvliegt dan zullen we zien wat die zogenaamde bezuinigingen voor nut hebben gehad. Heb lang geprobeerd vertrouwen in Jol te houden maar snap zijn manier van denken echt niet zoals Ooijer voor Alderweireld kom op man die gast is samen met vertonghen een droom duo. Emanuelson erin blijven zetten terwijl hij weg gaat en als je hem al neerzet aub niet voorin want emanuelson is gevaarlijk als hij vanaf achterin mee opkomt. Druk zetten op Mido had allang fit moeten zijn die in de spits Sulejmani links suarez rechts Mounir nr 10 en middenveld maar vechten wie er een plaats verdiend de Jong Enoh, Enoh de Zeeuw, Enoh Lindgren, Ericksen Enoh, Bonnevacia Enoh, Ga zo maar door. En over de jeugd opleiding maar te zwijgen AJAX

20-11-2010 13:49

zburg1983 +0

gaat een beetje moeilijk he als Dembele zelf niet wilt pffffffff....

20-11-2010 14:16

Marcao +27

Niemand is groter dan de club en de cultuur van Ajax is altijd geweest o m jonge spelers naar het eerste te brengen. Als Jol dit niet wil, dan heeft Ajax een probleem. Vooral nu de resultaten dramatisch zijn, het voetbal niet om aan te zien is en zijn tactische keuze allemaal verkeerd uitpakken. Maar als Jol gaat, dan moet ook het bestuur zijn biezen pakken!

20-11-2010 13:44

Robertoow +1

Ik denk dat Blind uiteindelijk wordt weggestuurd maar ik hoop zo erg dat ze zeggen Jol oprotten Danny is tenminste een echte Ajax man! niet iemand die ajax in de steek laat voor fulham

20-11-2010 13:43

StiensGroetAjax +0

Volgens mij is Blind allang een legende bij Ajax, en Jol gewoon de zoveelste trainer die weer in de fout gaat. Dus ik zeg: Goodbye Jol.

20-11-2010 13:39

wilyha +2

dan niet alleen jol bestuur ook

20-11-2010 13:41

TimmiT +1

Zeg een ding en dat is dat Blind hier de Ajacied is en Jol een passant!

20-11-2010 13:37

wilyha +2

weet je wat probleem is net als bij een bedrijf als het bij directeuren ruzie is dan draait een fabriek niet goed, en idem bij ajax.
en of nou jol weg moet of blind ik weet het niet, maar dr moet wat gebeuren.
en om nou frank de boer bij 1e gaat leiden lijkt mij niet verstandig hij is nog tejong daar voor net als blind in zijn 1e periode

20-11-2010 13:35

joeph. +0

hey jongens, adebayor is voor 15 mil te koop bij man city 15 miljoen!!!!!!

ALS SUAREZ WEG GAAT NOU DAN HIJ!!!!!

ps: als je het niet geloofd ga dan naar

20-11-2010 13:32

RoodWit +62

En zijn salaris dan?

20-11-2010 13:33

joeph. +0

als je suarez verkoopt en emanueslon gaat weg ooijer na dit seizoen, dan kmt er veel vrij

20-11-2010 13:34

zburg1983 +0

is ook 15 miljoen, voor 3 jaar .......

20-11-2010 14:17

Ajaxjajax +0

spelers als adebayor zijn niet haalbaar en ajax moet nooit meer zoveel geld aan 1 speler uitgeven. En hij wil ook geen eens naar ajax wat denk je lol
misschien kunnen we ook messi en ronaldo nog halen.

20-11-2010 13:37

joeph. +0

kan, maar suarez gaat veel geld opleveren en als je hem een god aanbod doet omdat emanuelson suarez en steek weg gaan dan is er veel geld maar ook salaris over!

20-11-2010 16:17

brullie +7047

Ah, nu sanp ik ook de wedstrijdopstelling tegen AZ(?) met Anita op rechtsback en Urby op linksback. Blind jr wordt gewoon door dit verhaal niets meer gegund. Nou Jol, ik ben bang dat het snel afgelopen is met je. Heb altijd tot aan vandaag, in je geloofd maar dat geloof is nu weg...

20-11-2010 13:22

Ajaxjajax +0

hij blijft anita maar opstellen de slechtste speler van ajax ooit. en dan laat hij die dikzak mido ook nog regelmatig invallen. En blind stelt hij niet op wat een waanzin.

20-11-2010 13:28

Ajaxjajax +0

hoopt kiest ajax de kant van ajax icoon blind en niet van die achterlijke dikzak. Ik heb genoeg van die gozer oprotte met jol.

20-11-2010 12:49

Tjijsie +0

Ik heb het gevoel dat jullie twee hele intelligente jongens zijn. Klopt dat?

20-11-2010 12:52

Robinjo1988 +1

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat Jol er een puinhoop van maakt..:-)

20-11-2010 12:53

Tjijsie +0

Nu snap ik het. Jullie zien die wedstrijden gewoon heel erg goed daar net achter het doel aan de Noord kant. Zo aardig dat jullie daar mogen zitten met je rolstoel. Veel plezier vanavond jongens!

20-11-2010 13:01

Robinjo1988 +1

hahahaha hilarisch man :D whahaha rolstoel, sociale werkplaats..heb je er nog meer? hahahaha flikker hier gewoon uit mn (rol)stoel van het lachen..whahaha..:-p

20-11-2010 13:02

roed1e +0

Inderdaad!!

20-11-2010 12:52

vasofiets +44

Ajax - PSV gespeeld zonder uitsupporters
Uitgegeven: 20 november 2010 12:14
Laatst gewijzigd: 20 november 2010 12:22

AMSTERDAM - PSV zal het zaterdag tegen Ajax moeten doen zonder de steun van de eigen fans. De club laat de supporters op last van de NS thuis, omdat er vanwege de verkeerschaos rond Utrecht geen treinverkeer naar de hoofdstad mogelijk is.

© ANPDoor een brand in de verkeersleidingspost in de Domstad zijn er sinds vrijdag grote problemen met het treinverkeer.

Nadat PSV door de NS op de hoogte werd gesteld van de moeilijkheden, heeft de club getracht de fans per bus of via een alternatieve treinroute naar Amsterdam te krijgen, maar dit bleek

20-11-2010 12:29

vasofiets +44

Ajax - PSV gespeeld zonder uitsupporters
Uitgegeven: 20 november 2010 12:14
Laatst gewijzigd: 20 november 2010 12:22

AMSTERDAM - PSV zal het zaterdag tegen Ajax moeten doen zonder de steun van de eigen fans. De club laat de supporters op last van de NS thuis, omdat er vanwege de verkeerschaos rond Utrecht geen treinverkeer naar de hoofdstad mogelijk is.

© ANPDoor een brand in de verkeersleidingspost in de Domstad zijn er sinds vrijdag grote problemen met het treinverkeer.

Nadat PSV door de NS op de hoogte werd gesteld van de moeilijkheden, heeft de club getracht de fans per bus of via een alternatieve treinroute naar Amsterdam te krijgen, maar dit bleek

20-11-2010 12:26

Robinjo1988 +1

JOL ROT OP!

20-11-2010 12:12

Tjijsie +0

Robinjo22 ROT OP!

20-11-2010 12:15

Robinjo1988 +1

Jij verkiest Jol boven een echte Ajacied?

Mongool!

20-11-2010 12:34

Tjijsie +0

Objectief: Jol is hoofcoach, Blind assistent. Ik verkies er voor dat de trainer gewoon kan werken zoals dat hoort en dat de assistent zich gedraagt als een assistent. Staar je niet te blind op die Blind.

20-11-2010 12:36

Robinjo1988 +1

Jol moet er gewoon uit. Geen Ajax voetbal, rare keuzes (Ooijer ipv Toby), Slechte aankopen, Geen tactisch inzicht.. etc etc. En Blind heeft gewoon gelijk dat Daley een kans hoort te krijgen. Hij heeft nog geen minuut gespeeld sinds Jol trainer is.. Maar jij vind dat Jol lekker bezig is begrijp ik..
Sorry maar dan neem ik jou niet meer serieus..

20-11-2010 12:42

Tjijsie +0

Nee, ik vind niet dat Jol lekker bezig is. Toch bedankt dat je voor mij aan het denken was. Jol was vorig seizoen best aardig bezig en moet dit seizoen een nieuwe balans vinden in het elftal. Hij zit er nog niet eens anderhalf seizoen en daarom wil ik hem iets meer tijd geven dan jij in je paniek gaat gillen dat hij op moet rotten. Ik ben blij dat jij in een sociale werkplaats werkt en niet ergens waar belangrijke beslissingen genomen moeten worden.

20-11-2010 12:46

Robinjo1988 +1

Geen dank,

Ik ben blij dat jij helemaal geen moer weet, dat blijkt wel weer. En nu wegwezen!

20-11-2010 12:52

Tjijsie +0

Grappig. Van jou moet iedereen wegwezen of oprotten. Ben je in het echte leven ook zo stoer en resoluut? Heb jij een belangrijke functie op de sociale werkplaats?

20-11-2010 12:56

Robinjo1988 +1

Niet iedereen hoor. Alleen Jol, van den Boog, van der Aat en jij..

En jij geilt wel op de sociale werkplaats he? Lucht je hartje maar jochie.

20-11-2010 13:00

Tjijsie +0

Tekenend ook hoe hier zoveel mensen ineens het woord 'passant' gebruiken. Allemaal aandachtig lezers van de telegraaf? Zielig.

20-11-2010 12:12

zburg1983 +0

ja of ze kijken teveel Voetbal International

20-11-2010 12:18

AFCA072 +0

Je lijkt een beetje gefrustreerd Tjijsie.. Dus jij wou de passant in kwestie nog maar een zak geld geven in de winterstop en Blind uit zijn functie zetten. Geloof mij nou gozer, Jol is na dit seizoen pleitte en zal ons geen schaal bezorgen. Deze crisis wordt Ajax dit seizoen fataal...

20-11-2010 12:26

Tjijsie +0

Gefrustreerd niet hoor. Ik zit er vrij relax bij overigens. Dat jij het woord crisis overneemt (net als modewoord 'passant') doet vermoeden dat jij er minder relax bij zit. Is dat zo? Ik zou willen dat Jol gewoon door kan gaan met zijn werk bij Ajax (hij zit er nog niet eens anderhalf jaar) en dat Danny 'Scholletje' Blind zich schikt naar zijn functie en zijn vaderschap even opzij zet. Lijkt me wel zo professioneel.

20-11-2010 12:31

Robinjo1988 +1

Ga je mond spoelen viezerik!
Nepjood.

20-11-2010 12:35

AFCA072 +0

Okee speciaal voor jou, het is een rommeltje bij Ajax. De media grijpt alles aan om het rommeltje nog groter te maken.. Jol had ik ook 3 jaar gegund maar dat gaat nu niet meer gebeuren en idd omdat Jol iemand is die straks weer verder wandelt naar een andere club, geef ik Blind de voorkeur. Want ik hoop dat je wel begrijpt dat samen werken nu erg lastig gaat worden als ik de media mag geloven. Een hecht team in de technische staf zal het niet meer worden. Dus of vervang Blind, of ontsla Jol.

20-11-2010 12:39

aJaxppy +0

blind hoort bij de club, blind 25 jaar Ajax! Jol is passant! Jol bljift maar rommelen met de opstelling! Stelt vriendjes op niet de beste elf! Jol heeft het bij mij helemaal verbruikt en mag van mij heel snel vertrekken!

20-11-2010 12:08

Randy428 +3

Het is jammer dat Daley geen kans krijgt. Maar aan de andere kant, omdat Daley de zoon van Danny is, betekent dat mijns inziens niet automatisch dat hij dan meer kansen moet krijgen of op mooiere posities mag spelen.

20-11-2010 12:03

TOOL +3

Jol ia een passant en Blind in mijn ogen niet! Danny moet je bij de club houden en volgens mij zit hij ook niet voor niet bij de technische staf. Het lijkt me vrij duidelijk dat Jol het niet naar behoren doet en daar is bijna iedereen het over eens, dat Blind geen vertrouwen heeft kan ik me wel voorstellen, het voetbal ziet er niet uit en als gasten als Mido, ooijer en Oleguer speeltijd krijgen dan mag Daley dat ook wel eens krijgen er spelen er zoveel slecht dat hij best wel eens minuten mag hebben. Dat geldt overigens voor meer spelers!!

20-11-2010 12:02

Maniche +0

Met veel meer respect voor de fam blind dan voor die van jol zeg ik toch: Daley moet niet afgeven op AJAX, helemaal niet in deze fase.. En zoals ik het als buitenstaander zie, moet Danny zichzelf maar weer even wegcyferen en het belang van 'zijn'club dienen.. Hopen dat de fluwele revolutie er komt.. en dat oud spelers zich ermee gaan bemoeien cq in dienst treden..

20-11-2010 11:58

Tjijsie +0

Eindelijk een verstandige opmerking hier.

20-11-2010 12:02

Dondiego25 +0

Waar gaat dit heen jongens!!

20-11-2010 11:54

Bryanafca +0

Er moet iets gebeuren, en wij supporters kunnen helpen! ik stel een demonstratie bij de Arena voor, weg met Jo.
Danny Blind, een echte ajacied aan het roer!!

20-11-2010 11:51

Maniche +0

Met veel meer respect voor de fam blind dan voor die van jol zeg ik toch: Daley moet niet afgeven op AJAX, helemaal niet in deze fase.. En zoals ik het als buitenstaander zie, moet Danny zichzelf maar weer even wegcyferen en het belang van 'zijn'club dienen.. Hopen dat de fluwele revolutie er komt.. en dat oud spelers zich ermee gaan bemoeien cq in dienst treden..

20-11-2010 11:40

Gezalfde +0

Wij moeten Danny en zijn zoon steunen!

Danny Blind, wie kent hem niet, Danny Blind, Danny Blind is een echte Ajacied!

20-11-2010 11:40

Junisderdester +0

Dit is natuurlijk niet best

20-11-2010 11:33

Tjijsie +0

En vergeet iedereen dat Jol in zijn eerste seizoen eigenlijk een prima seizoen heeft gehad? Tweede met enorm veel punten, veel doelpunten, bekerwinst, CL gehaald. Nu gaat het even kut en iedereen is in paniek. Stelletje ondankbare wijven.

20-11-2010 11:32

HeinJan +0

Even kut? Heb je het vertoonde spel gezien afgelopen weken, want daar ligt het probleem. Ik vind al sinds het begin van dit seizoen dat het speelvlak zich veel te veel in het midden bevindt. Dan denk ik dat het een mogelijkheid is om met spelers aan de zijkant te spelen, spelers als Blind, Josefzoon, Ozbiliz. Niet per se omdat het grote talenten zijn, maar dat zijn jongens die wel weten hoe ze een flank moeten bestrijken en bespelen. Vorig jaar zag je toch dat Rommedahl, ondanks zijn beperkte mogelijkheden als voetballer, in het systeem van enorme waarde was, omdat het veel breed werd gehouden en er dus meer ruimtes werden gecreëerd. Ik snap dus niet dat Jol maar met spelers in het centrum blijft spelen en dan bij voorkeur verdedigend, want hij speelt het liefst met De Zeeuw, Lindgren en Enoh volgens mij. Als hij dat blijft doen, vergeet ik alles van wat hij ooit gedaan heeft. Ook al was hij vorig seizoen kampioen geworden, dan nog is dat geen compensatie voor dit belabberde spel. We zijn Ajax, kom op!

20-11-2010 12:00

Tjijsie +0

Lekker ondankbaar van je. Het gehele seizoen is het niet goed nee, maar is dat reden tot blinde paniek? Die man zit er nog geen anderhalf jaar, doe eens normaal. Alle buitenspelers die je noemt zijn echt niet goed genoeg voor een vol seizoen in het eerste. Hij heeft gewoon geen rechtsbuiten en denk je dat hij daar niet van baalt? Hij is in de zomer bijna vertrokken vanwege het feit dat ze Rommendahl van hem ontnamen en hij geen vervanging mocht halen voor hem (en Pantalic). Van pisvee kunnen we een ding leren: rust bewaren, ook als het slecht gaat. Daar ging het vorig seizoen niet denderend, maar ze raken daar niet zo in paniek als dat hier gebeurt.

20-11-2010 12:09

HeinJan +0

Ondankbaar? Volgens mij is dat een verkeerde woordkeuze, maar goed. Zoals ik in mijn reactie al duidelijk maakte, geloof ik Jol op zijn woord dat Josefzoon, Blind, Ozbiliz en anderen nog niet goed genoeg zijn om de rechterflank te bestrijken, een heel seizoen lang. Maar je mag toch verwachten als supporter dat de trainer tijdens een wedstrijd Josefzoon brengt in de 60e minuut oid, als je ziet dat elke aanval door het midden gaat en er geen eens overgespeeld kan worden in het centrum, omdat het daar te druk is? Als hij dan eens wisselt eerder dan de 60e minuut gaat Anita eruit, Urby op linksachter en Sulejmani linksvoor. Dat heeft hij al verschillende keren geprobeerd en het heeft geen verschil gemaakt. Creeer 2 bespeelde flanken en je krijgt meer ruimte in het centrum. We missen Pantelic niet, we missen iemand als Rommedahl, of eigenlijk: we missen een rechtsbuiten/rechtsmidden die Jol durft op te stellen. Eriksen en De Jong gaan toch vanzelfsprekend vlammen als er ruimtes komen op het middenveld. Iemand als Lindgren zoveel wedstrijden, zoveel minuten geven, is toch schandalig als je ziet wat zo'n man uitricht. Balletje terug, balletje breed. Gaat geen enkele dreiging uit van die kerel, dan moet je vooral Enoh er naast zetten, want dan heb je nog maar één creatieve voetballende middenvelder over.

20-11-2010 12:35

Tjijsie +0

Ondankbaar, ik doelde op jouw opmerking 'Ook al was hij vorig seizoen kampioen geworden, dan nog is dat geen compensatie voor dit belabberde spel.' Dat vind ik ondankbaar overkomen.

Ach, vleugelspelers, ik ben bang dat het niet vaak meer gaat voorkomen dat Ajax goede buitenspelers kan aantrekken. Maar ik ben het met je eens dat ze die nu missen. Daarnaast vind ik dat ze Pantalic (of een soortgelijk type en niet Mido) zeker missen. Dit zegt Jol er vandaag over in het ad: Vorig jaar was het duidelijk: van achteruit of vanaf het middenveld ging de bal diep op Marko Pantelic. Die kaatste op Siem de Jong en iedereen was al aan het lopen. Zo konden we pressie ontwikkelen en kwamen we tot positiespel op het middenveld.

En: ,,Ik heb onze wedstrijd van vorig jaar tegen PSV teruggekeken. Pantelic raakte best een paar ballen kwijt, maar hij legde er ook vijf opzij waardoor we aan het voetballen kwamen en scoorden. Er speelden toen heel veel dezelfde jongens als nu, maar wel om een spits heen aan wie het spel was opgehangen.


Ik ben het met hem eens op dat vlak. Maar goed, dat was toen en hij heeft nog niet de nieuwe balans gevonden, maar ik zou willen dat iedereen hem iets meer rust en tijd gunde zoals het hoort.

20-11-2010 12:42

HeinJan +0

Ik denk dat je zonder Pantelic ook pressie kan spelen, alleen moet er wel een aanjager zijn. Een aanjager op een klein stuk veld, waar zo'n 8 spelers lopen heeft weinig nut. Het gaat gewoon om ruimtes, dan komen de individuele kwaliteiten van veel spelers naar boven. Voor die ruimtes heb je mensen aan de zijkant nodig, desnoods zet je Lindgren op rechtsbuiten en zeg hem daar zoveel mogelijk aanspeelbaar te worden. Begrijp je wat ik bedoel, de hele veldbezetting is gewoon verkeerd. En dan bieden in het verleden behaalde resultaten geen garantie. Als je je ploeg verkeerd neerzet is er daar maar één debet aan en dat is de trainer.

20-11-2010 13:02

Tjijsie +0

Verschrikkelijk hoe hier de meeste mensen blind (ja ja) achter een man als Danny Blind aan lopen. Die man staat bekend om zijn achterbakse gedrag binnen de club en heet daarom niet voor niets 'scholletje'. Een hoofdtrainer is de baas en hij bepaald wie er speelt, niet de vader van een speler die assistent is.

20-11-2010 11:29

zburg1983 +0

ik ben zo blij dat jij het eindelijk ook inziet!!!! 100000 PROCENT MET JE EENS!

20-11-2010 11:31

MRB +0

Ik vind het verschrikkelijk dat Jol week in week uit vast houd aan prutsers zoals, Urby, Anita, Lindgren, Ooijer, v/d Wiel en dan niet eens zo'n jongen een eerlijke kans gunt, nee dat doet Jol alleen bij zijn maatje Mido

20-11-2010 11:37

Tjijsie +0

Anita en VD Wiel prutsers? Ik ben blij dat jij geen trainer van Ajax bent. Soms is het zo dat ploegen een dip beleven, dat is nu het geval. De huidige situatie vloeit daarnaast ook voort uit het feit dat Jol twee van zijn basisspelers zogenaamd vanwege te weinig geld niet kon behouden. Met Rommendahl en Pantalic (je mag van ze vinden wat je wilt) was er veel meer balans in de ploeg en zat er een idee achter. Maar ja, die zijn weg en je kan hem verwijten dat hij daar niet goed mee om gesprongen is. Maar dit is wel de werkelijkheid. Ik ben ook geen fan van de Mido uit 2010, maar wat kon hij anders? Er is geen geld. Over Daley Blind: hij mag toch zelf wel inschatten of hij het in hem ziet of niet. Persoonlijk vind ik de huidige backs ook beter. Anita was ten tijde van Van Basten inderdaad een prutser, maar sinds Jol is hij enorm gegroeid (bijna mee naar het WK). Ga eens achter je trainer en club staan, ook in slechte periodes en raak niet zo snel in paniek.

20-11-2010 11:51

AFCA072 +0

Als je wou beweren dat Vd Wiel lekker aan het spelen is zou ik maar eens goed gaan kijken naar cruciale momenten de afgelopen wedstrijden!

20-11-2010 11:54

Tjijsie +0

Als jij wilt beweren dat je daarom VD Wiel er naast moet zetten om zo zijn vertrouwen op te bouwen, moet je maar eens een cursus psychologie gaan volgen. VD Wiel is in potentie een van de beste rechtsbacks van Nederland en wellicht de wereld. Hij heeft het afgelopen jaar de meeste wedstrijden gespeeld van alle veldspelers en zit sinds het wk in een dipje, maar om daarom hem ernaast te zetten? Lijkt me niet zo handig. Vertrouwen geeft Jol hem en dat lijkt me een goede zaak.

20-11-2010 11:57

TOOL +3

Gelul, het is geen sociale werkplaats! Voetballen moeten ze en knokken voor een basisplaats is geen speler slechter van geworden! Ik vind het vreemd dat je maar spelers blijft opstellen terwijl ze er geen reet van bakken. Ze verdienen bakken met geld, hebben de mooiste baan van de wereld, dan mogen ze er echt wel iets voor doen! En als ke over psychologie gaat lullen dan kan het ook wel eens goed zijn om een VD Wiel ernaast te zetten, wilt niet gelijk betekenen dat je een speler afserveert!

20-11-2010 12:10

Tjijsie +0

Een Vd Wiel uit vorm is nog altijd een klasse beter dan Blind.

20-11-2010 12:15

Arendinho +0

Lol!

v.d. Wiel is aanvallend goed, maar verdedigend laat hij nog regelmatig steekjes vallen! dat heb ik bij Blind in Groningen niet gezien!

20-11-2010 12:16

HeinJan +0

Dan heb jij niet goed gekeken gast, hij werd vaak voorbij gerend, dat is Vd Wiel nog nooit gebeurd. Vd Wiel wordt hooguit uitgespeeld, nooit voorbij gerend, daarvoor is hij te snel. Denk je echt dat Blind op rechtsachter te vergelijken is met Vd Wiel? Nee, echt niet, veel te traag. Dat neemt niet weg dat hij elders in het veld wel een goede positie zou kunnen bekleden, rechtsmidden of zo.

20-11-2010 12:27

AFCA072 +0

Dan zeg... ik bekijk de 2e goal van AZ nog maar een keer en neem je woorden terug.... welke snelheid?

20-11-2010 12:33

HeinJan +0

Ik neem aan dat je de eerste goal bedoelt? Dan zie je dat Vd Wiel Ortiz verdedigt en Klavan daaroverheen stormt. Suarez loopt niet mee en Ooijer verleent geen rugdekking aan Van der Wiel. Van der Wiel haalt Klavan nog bijna in, en als je vanuit stilstand met zo'n snelheid wordt gepasseerd is dat toch een best sprintje dat Van der Wiel daar trekt. Hier is uw antwoord. Bekijk jij eens wedstrijd van Blind bij Groningen, eerste paar wedstrijden foutloos, daarna gingen tegenstanders zich instellen op de mindere snelheid van Blind en moest hij erg uitkijken met zijn aanvallende intenties.

20-11-2010 12:40

AFCA072 +0

Je hebt gelijk, de 1e goal. Ik hoorde jou iets zeggen over vd Wiel, snelheid en niemand die er langs komt, toen schoot me dit moment te binnen. Maar alles heeft betrekking op elkaar.. Scheidsrechters benadelen ons zoals tegen Excelsior, ballen gaan op de lat of paal ipv doel.. We zitten nu ff in de hoek waar de klappen vallen. Wel vreemd dat het elk jaar in deze periode is. Gelukkig zijn Twente en PSV ook niet in hun beste doen en is er nog wat mogelijk. Ik vrees alleen dat de media vandaag onze laatste kans om zeep hebben geholpen.

20-11-2010 12:51

iemand1993 +0

beter kijken. vorig jaar liet hij het een aantal keer afweten in belangrijke wedstrijden. tegen psv, fc twente en juventus was hij heel zwak en liet hij zijn directe tegenstander hem telkens weer passeren. van der wiel is opbouwend sterk. maar verdedigend is hij zwak. blind hetzelfde verhaal. maar ik zie blind liever als linkercontrolerende middenvelder. ipv lindgren. we missen voetballers op het middenveld. jol wil gewoon de lange bal op suarez en el hamdaoui. de jongen en emanuelson mogen bijsluiten, de rest moet verdedigen. dit is niet het voetbal dat ik wil zien. laten we hopen dat molenaar binnenkort in die ledenraad komt met 12 andere ex-spelers.

20-11-2010 12:42

AFCA072 +0

Zo wijsneusje, zal ik dan maar even tijd voor je maken. Ik heb niet gezegd dat je VD Wiel ernaast moet zetten, maar je zou hem in sommige gevallen wel eens een keer kunnen wisselen. Je ziet dat spelers daar alleen maar beter van worden net als Stekelenburg/Vermeer. Voor van der Wiel is het gewoon normaal dat ie speelt hij wordt toch niet gewisseld. Ik mis zijn inzet van vorig jaar, die Luis ondanks zijn WK ook gewoon heeft! En als jij niet wil inzien dat deze situatie niet meer te redden is met Blind/Jol moet je dat zelf weten. Ik zou er niet verbaasd over zijn dat Jol uit is op een ontslag om zijn centen te krijgen.Geef jij me maar eens 1 goede reden voor de wissel Alderweireld/Ooijer..

20-11-2010 12:20

Tjijsie +0

Alderweireld/Ooijer een goede reden, komt ie he, niet schrikken: ervaring in het elftal. Tada! Dat was de reden. Pakt alleen niet helemaal uit zoals Jollert hoopt, maar dat is de reden. Had je dat verwacht? Dat ik een geldige reden zou weten? Ik ben benieuwd. Nogmaals: vd Wiel is in mindere vorm al een klasse beter dan Blind. Dat is mijn mening overigens. Hoeven we niet op in te gaan, want jij vond de wissel Stekelenburg/ Vermeer ook een geniale beslissing van meesterbrein Van Basten.

20-11-2010 12:26

AFCA072 +0

Nou die wissel was op dat moment logisch, Steek was uit vorm en Vermeer viel een paar keer goed in. Had overigens niks met Van Basten te maken want ik geloof dat 90% van de telegraaflezers die keus maakte in zo'n poll. En het heeft gezorgd dat Steek nu zo'n top keeper is in mijn ogen. Van tegenslagen word je meestal sterker, al denk ik dat bij Ajax al 10 jaar.

20-11-2010 12:30

Tjijsie +0

Haha! Jij wint, de meest intelligente opmerking van de week. Gefeliciteerd. De wissel van Stekelenburg had niks met Van Basten te maken? Tuurlijk jongen, de trainer beslist helemaal niks. Wij doen dat in de kleine polls onderaan deze website. Er was overigens ook veel kritiek op die keuze, maar goed we verschillen duidelijk van mening op veel vlakken.

20-11-2010 12:34

AFCA072 +0

Had toch echt gehoopt dat je daarmee begreep wat ik bedoelde.. Valt me een beetje van je tegen Tiesje. Had niks te maken met het meesterbrein dat van Basten had volgens jou, want 7 van de 10 coaches hadden die keuze gemaakt. Snap je het nu wel knul?

20-11-2010 12:43

Tjijsie +0

Aha, 7 van de 10 coaches. Waar haal je die gegevens vandaan? Een poll van de telegraaf? Vertel mij dat maar eens knul.

20-11-2010 12:47

AFCA072 +0

Pff wordt wel vermoeiend met je.. Het NHD had een tiental coaches van de grotere voetbalclubs in NH de keus voorgelegd. Maar ik merk aan je antwoorden dat je jezelf een hele slimme jongen voelt die alle problemen wel even doorziet.. Blind en Jol geef elkaar een handje en alles is weer goed. Dream on Tiesje..

20-11-2010 12:58

Robinjo1988 +1

Ach laat hem maar, die jonge is niet zo slim..kan hij ook niks aan doen.

20-11-2010 13:01

Tjijsie +0

Als ik niet slim ben en ik af moet gaan op jouw spelling, zit ik er met die rolstoel en een sociale werkplaats vast niet heel erg naast.

20-11-2010 13:06

Robinjo1988 +1

wat boeid mei hed nou dat ik hier een paar zpelvoutjes maak.. ga huilen.

20-11-2010 13:10

Tjijsie +0

Ik huil om jouw leven Corky. Het grijpt me aan dat iemand zoals jij een realiteit heeft. Sterkte!

20-11-2010 13:21

Robinjo1988 +1

Whahaha jij bent echt een sukkeltje man. :D

20-11-2010 13:27

Tjijsie +0

Leuke afbeelding ook: een olifantje. Schattig hoor.

20-11-2010 13:36

Robinjo1988 +1

Niks over sociale werkplaats of rolstoelen? Valt me weer tegen van je...

20-11-2010 13:45

Tjijsie +0

Ach, dat jij je meningen stoelt op polls en andere samengevoegde cluster meningen van een x aantal personen daar en een x aantal trainers hier. Prima jongen.

En die hand hoeft er niet te komen hoor. Blind mag van mij vanavond de hand aan zichzelf leggen. Voor mij is het 'scholletje' exit. Onprofessionele lulhannes.

20-11-2010 13:03

elpresidente +2

Blind mag de hand aan zichzelf slaan ??? Weet je wel wat je zegt ? randdebiel !!

Sv treed eens op man !!

20-11-2010 13:38

AFCA072 +0

Blind moet dat niet zeggen, maar begrijp heel goed dat daar frustratie is. Tegen Veendam moet je toch juist dat soort jongens laten spelen.. Hij heeft geen kans gehad. Jol is een passant, blind kan altijd wat blijven betekenen voor de club. Dus volgens het rapport: Mazzel Jol, bedankt voor de beker.. maar daar hadden we je niet voor gehaald, en natuurlijk bedankt voor al dat 'talent' wat wij nu dankzij jou bij Ajax hebben! Als je een beetje ballen had nam je zelf de zak! Dan heb je ons toch nog een beetje geholpen...

20-11-2010 11:43

Tjijsie +0

Jij ook weer. Die blinde paniek die er ontstaat als het even tegenzit. Raak jij ook zo in de stress als je omelet aanbrandt? 'Mazzel Jol'? Wat is dat voor een ondankbare onzin? Lekker handig om iedere keer een trainer na anderhalf seizoen te ontslaan. Daar wordt het echt beter van. Tuurlijk. Die Blind moet zich gedragen naar zijn functie. Hoofdtrainer is hij al eens geweest, dus nu even 'af en in je mand'..

20-11-2010 11:55

VIVALAAJAX +0

Vindt het verschrikkelijk dat er een halve maffia zaakwaarnemer in de rondte loopt en dat jol heeft gedreigt met een vetrek. Vindt jol een goede coach maar als er een keuze gemaakt moet worden is het blindelings voor blind!!

20-11-2010 11:53

Tjijsie +0

Dat dreigen met een vertrek heeft anders wel geholpen: hij mocht een speler aanschaffen. Groot gelijk had hij ook daarmee, want het zal je maar gebeuren: draai je een lekker seizoen, worden meerdere spelers de deur uit getrapt en er wordt verteld dat je niemand er voor terug mag halen. Dan zou ik ook zeggen 'toedeledokie', ik kom wel terug als jullie (directie) weg zijn of andere plannen hebben.

20-11-2010 12:00

VIVALAAJAX +0

Kom op man, ajax had ze poot dan maar stijf moeten houden en niet met zich moeten laten spelen, een Spits was idd genoodzaakt alleen geen mido burger, tiano en ooier. Beter talenten kunnen laten doorstromen. Volgens mij heb die jol zwaar de touwtjes nu in handen bij Ajax. Waarom staan alle talenten stil die eigenlijk al mee hadden kunnen komen met Ajax 1! Jongens als rodney, bonevacia, bouy en jozefsoon horen gewoon speel minuten te krijgen.

20-11-2010 12:07

royafca +0

lekker dat geouwehoer op de dag van de topper.
vanavond winnen en alles is weer koek en ei

20-11-2010 11:27

MRB +0

Daar hebben ze bij twente - az geen last van hoor....lol

20-11-2010 11:29

V12 +867

Jol moet weg, kan nu eindelijk iemand die vriendjespolitiekzieke vent wegsturen! Hij is een schande voor Ajax, echt een schande. Zijn aankopen zijn lachwekkend en zijn gekonkel met vriendjes is stuitend. Het voetbal is ook bedroefend onder zijn leiding. Druk zetten, bal veroveren en Suarez of El Hamdaoui aanspelen. Dat is alles wat hij ze heeft geleerd heeft. (RWO)

20-11-2010 11:26

Peter1966 +0

Arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh,

Ons Aller Ajax is al een tijd goed ziek ,

Dokter Johan Cruijff: MAAK ONS WEER BETER AUB!!!

20-11-2010 11:25

koosr46 +0

Neem je verantwoordelijkheid vd Boog. Afvoeren dat spul uit den Haag inclusief zijn aankopen. Het mes snijdt aan 2 kanten: betere sfeer, minder loonkosten, betere doorstroming en veel beter voetbal. Deze man voegt niets toe, elke trainer had vorig jaar bereikt wat hij bereikt heeft

20-11-2010 11:21

AFCA072 +0

Haha zou je Jol en De Boer niet kunnen switchen

20-11-2010 11:20

rnbplaya1984 +0

Hè Hè, en de aap komt uit de mouw! Het zou tijd worden! Zoals als is aangegeven, de resultaten vorig jaar verbloemden alles!

20-11-2010 11:13

ELPISTOLERO +3

Ik denk toch echt dat het logischer is als Blind weggaat. Rasajacied of niet, hij heeft voor het probleem gezorgd omdat hij zijn zoon (are you freaking kidding me?) in de opstelling wil. Jol daarentegen reageert wel kinderachtig maar is mijns inziens niet de aanstichter, daargelaten dat Blind absoluut wel eens een kans heeft verdiend.

Dus het zal Blind wel gaan worden. Misschien dat Jol dan een Raiola-vriend kan halen? Of Raoila zelf ofzo? Krijg t idee dat Jol toch alles voor het zeggen heeft daar.

20-11-2010 10:59

HeinJan +0

Ja, beetje vreemd van Jol ook hoor. Geeft hij een verklaring waarin hij zegt dat Blind voetballend echt heel erg sterk is, maar verdedigend niet kort op z'n man zit zoals Anita. Dat wil ik best geloven, maar dan kan je hem toch op z'n minst als rechtsmidden uitproberen, aangezien hij vorig jaar over de rechterflank bij Groningen hele aardige dingen heeft laten zien. Als we iets kunnen gebruiken, is het een speler die het breed houdt op de rechterkant.

20-11-2010 10:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.