VVD vindt straf Suarez te licht

door Jeroen 79

VVD vindt straf Suarez te licht

door Jeroen 79

Laatst geüpdatet

De aanklager van de KNVB had een veel zwaardere straf moeten eisen tegen Ajax-aanvaller Luis Suarez na diens bijtactie in het duel tegen PSV.
VVD-Kamerlid Bart de Liefde denkt dat overtredingen in het betaald voetbal en amateurvoetbal verschillend worden bestraft.

Suarez beet tijdens de bewuste wedstrijd in het sleutelbeen van tegenstander Otman Bakkel.
"Ik lees regelmatig dat geweld bij amateurwedstrijden leidt tot forse schorsingen of zelfs royement die de clubs zelf opleggen. Ook de KNVB deelt zware straffen uit aan schuldige amateurvoetballers", aldus De Liefde. “Waarom dan niet bij Suarez?”

Meer op de site van NU Sport.

Lees meer over:
Plaats reactie

Daneman +1387

Vind ik eigenlijk ook te licht. Maar ajax had hem met de gegeven straf helemaal niet zelf hoeven te straffen, nu gooit het ajax toch weer de eigen ruiten in. Want we hebben een uitgeruste suarez kei hard nodig. En Nigel de Jong had van het voetbalveld verbannen moeten worden met zijn horrortackles.

26-11-2010 12:43

SpulvanWul +0

Als VVD-er in hart en nieren vind ik dat mijn partij zich nooit over vonnissen, al betreft het hier "slechts" arbitrage dient uit te spreken. Laat dit soort populair gewauwel maar lekker aan de linkse kerk over.

26-11-2010 09:06

afchampion +0

Volledig mee eens!

26-11-2010 09:14

ajax4lifew_e +0

belachelijk dat iemand van de VVD zich er mee gaat bemoeien. ik ben in hart en nieren een PVDAer. kijk eens naar jullie uitspraken, k*t m*ongool

26-11-2010 13:45

Kaos +1

Ga lekker naar de hockey toe kneus

26-11-2010 15:05

LANS +117

Is dit VVD-Kamerlid, Bart de Liefde, al gescreened door Powned ?

Ik wil uiteraard niets suggereren, maar het zou mij niet verrassen, als blijkt dat dit een goede tip was.

25-11-2010 22:47

siepel95 +0

En wat heeft de VVD hier mee te maken dan??

25-11-2010 18:34

herman +0

ik heb gehoord dat hij de liefde bedrijft met sharon dijksma die pvda kudt

25-11-2010 17:46

ajax93 +0

zij is eng

25-11-2010 19:34

ili +0

Mag die gozer vinden hoor ...

Zal mij echt gene fliker kenne schelen

25-11-2010 17:39

Joodstt +0

Misschien omdat er geen letsel is aangebracht. Het is toch godsgeklaagd dat elleboogstoten en doodschoppen minder hard worden gestraft dan bijten. Het kan niet, moet ie ook voor worden gestraft, maar de hetze slaat werkelijk helemaal nergens op. Moraalridders zijn het allemaal!!!!

25-11-2010 17:30

davids4life +0

we stemmen dus nooit op de vvd

25-11-2010 16:04

CMP9 +0

Ok leuk voor hem

25-11-2010 15:29

AFCA260 +0

VVD moet ze tyfus smoel dicht houden.

25-11-2010 15:28

tonny +0

waar bemoeit die kakker zich mee

25-11-2010 15:03

rowdy444 +0

laat de vvd nederland maar is op orde krijgen voor dat ze zich met voetbal gaan bezig houden!!!

25-11-2010 15:01

lisa020 +0

wat de vvd vind boeit me vrij weinig..

25-11-2010 14:42

JBxxx +554

Lekker boeiend T¤ring vvd, bemoeien jullie je maar met andere zaken! Kut politiek!

25-11-2010 14:21

mikemeat +0

Waarom lees ik dit nooit als er een psv-er of Feyenoorder moet worden geschorst!@???

25-11-2010 14:20

Ruben72 +0

AJAX = NIEUWS

25-11-2010 18:00

Stuyvesant +1453

Gewoon een nieuw Tweede Kamerlid dat even wil scoren. Atsma van het CDA heeft daar ook altijd een handje van, scoren over de rug van de sport.

25-11-2010 14:07

Sazzz +1

Sowieso idioot... De druk op een prof is duizend maal zwaarder dan die van een amateur.

25-11-2010 13:51

Rob1706 +1695

Kop artikel misleidend. Had wellicht VVD-er moeten staan, zou wel eens willen weten hoeveel van de VVD fractie deze mening delen. VVD moet zich bezig houden met regeren en niet met voetbalzaken op het veld. Domme opmerking trouwens van meneer de Liefde.

25-11-2010 13:50

Robin1992 +0

KOM OP hee, de politiek gaat zich ermee bemoeien? :S

25-11-2010 13:47

DeBaarsjes +3132

De VVD kent de regels blijkbaar niet...
nogmaals voor deze VVD-er

'De regels van de FIFA en de UEFA verbieden politieke inmenging in het voetbal.'

25-11-2010 13:45

10Sneijder10 +3045

Als de VVD nou maar eerst zorgt voor de veiligheid op straat ipv dat ze zich hier mee bezig houden.

25-11-2010 13:37

chubaloe +0

Het is een domme actie van suarez, maar 7 wedstrijden is echt te veel.. Als je 2 benen gestrekt naar voren komt en je breekt iemand zn benen op 6 plaatsen krijg je 3 wedstrijden schorsing.. ik vind zo´n beenbrekende overtreding 10x erger dan wat suarez deed.. Als hij echt een hap uit bakkal nam.. oke.. maar dit was niks.. en fok vvd.. weten echt van niks wat af

25-11-2010 13:20

Yoppo +0

kut liberalen!!!

25-11-2010 13:15

033AFCA +144

probeer er lekker iets van te maken daar in den haag of waar je dan ook zit maar bemoei je niet hier mee! ga lekker 2e kamerleden tellen ofzo

25-11-2010 13:14

Thedude +22

ik zou zeggen 1) politiek mag zich niet met sport bemoeien
2) niemand mag ooit meer op de VVD stemmen
3) de straf is veel te zwaar...als Suarez een kopstoot geeft en hij breekt bakkal zijn neus dan krijgt hij 2/3 duels. Er wordt compleet overdreven en buiten proportioneel gereageerd en gestraft.
4) laat het kabinet eens wat nuttigs doen, het is al zo'n tering bende in Den Haag ze horen zich hier niet mee te bemoeien.
5) waarom wordt Bakkal niet gestreaft...hij begint met het fysieke geweld maar daar wordt niets van gezegd.

25-11-2010 13:13

Mokumlukker +0

ach ga toch naar je hockey vriendjes kijken en bemoei je niet met voetbal,

25-11-2010 13:10

AFCABart +2

en niemand praat over die klote Marokkanen van psv

25-11-2010 12:53

Kaos +1

Wat doet het er toe dat ze van Marokkaanse afkomst zijn? Al waren ze paars, geel of groen.

25-11-2010 13:15

AFCABart +2

omdat het irritant volk is dat constant bezig is met irriteren en maten naaien. of het nu op het voetbalveld is of erbuiten.

je het wilders uitspraken noemen, het boeit me geen zak. zo denk ik er nu eenmaal over.

met andere politieke standpunten kan ik me echter niet verenigen met wilders voor de duidelijkheid.

25-11-2010 13:23

Kaos +1

Als jij er zo over denkt en een hele bevolkingsgroep zo over één kam scheert zegt dat meer over jou dan over een Marokkaan. Mannetjes zoals jij kunnen we bij Ajax missen als kiespijn. Treurig mannetje

Natuurlijk zijn er irritante Marokkanen, er zijn ook irritante Nederlanders, Turken, Oezbeken, Kroaten, Engelsen, Australiers en ga zo maar door. Je moet eens mens beoordelen op zijn daden, nationaliteit maakt daarin geen ene reet uit.

Overigens zijn de meeste 'Marokkanen' net als jij en ik, ook gewoon Nederlanders. Dat wil zeggen dat ze net als jij en ik over de Nederlandse nationaliteit beschikken. Het onderscheid maken in afkomst is misselijkmakend

25-11-2010 14:45

Camel1981 +0

Niet zo slim van hem om dit te zeggen Aangezien Ajax de club is met de meeste supporters. Dit gaat hem stemmen kosten. En trouwensss die gast heeft totaal geen varstand van hoe het in de politiek moet laat staan verstand van voetbal. Lekker met je eigen zaakjes bemoeien zou ik zeggen!

25-11-2010 12:52

Manu23 +2

ja idd, laat de vvd zich maar bezig houden met hun eigen problemen op dit moment.

waar ik aan zat te denken is dat witsel van standard luik maar 8 wedstrijden schorsing kreeg uiteindelijk toen hij wasilewski's been vernietigde. dat is maar een wedstrijd meer dan suarez.

25-11-2010 12:51

Adrian +0

had hij maa rin de knvb meoten gaan ipv de vvd...

25-11-2010 12:12

Flarkow +0

Als er uberhaupt een politieke partij is die zijn eigen daar mee bezig mag houden dan is het volges mij wel party voor de dieren niet dan maar slaat nerges op dat vvd zijn eige er nou ook mee gaat bemoeie:S

25-11-2010 12:11

Mats +41

Heel typisch dat iemand uit het huidige kabinet over een voorbeeldfunctie gaat praten, flikker gewoon op joh. Ga je lekker bezig houden met zaken waar je (hopelijk) WEL verstand van hebt. Als politici zich nou ook al gaan bemoeien met voetbal dan is het einde zoek hoor.

25-11-2010 12:11

AFCA-HHW +0

VVD gaat op die manier stemmen verliezen.

25-11-2010 12:00

Chrisses01 +0

hahaha dat denk ik niet ik denk dat veel mensen denken dat hij gelijk heeft, omdat het niet op het veld thuis hoort.
Maar die Bart de liefde brengt het "erg leuk" naar buiten.

26-11-2010 08:45

ajax4lifew_e +0

mooi toch, het zijn gwn oplichters. ze beloven veel, maar doen weinig. en van CDA zit ik helemaal te gruwen, alleen maar macht, en denken niet na over de gevolgen. Wilders heeft nu de touwtjes in de hand. nederland gaat zo naar de afgrond. nationaal en internationaal...

26-11-2010 13:53

HeinJan +0

Bart de Liefde. K*nkerlul, ga je bezig houden met politiek of zo! Daarbij waren ze na 20 seconden weer vriendjes, iets dat toch meespeelt lijkt mij. Bij een amateurwedstrijd zou dit zich hebben uitgemond in één grote vechtpartij. Actie van Suarez is niet goed te praten, maar de hele wereld overdrijft keihard!

25-11-2010 11:44

RobertoStrife +2

VVD-Kamerlid Bart de Liefde.

Waar zie jij Rutten staan?

25-11-2010 11:21

Chrisses01 +0

En anders is het nog altijd Rutte en niet rutten :).. zowiezo moet het kabinet zich er niet mee bemoeien dit is een zaak in de voetbalwereld.. stel je voor dat wij ons allemaal gaan bemoeien in de politiek ? als we allemaal in de regering zouden zitten en onze mening zouden geven.. Ik denk dan dat we niet helemaal goed bij onze paasei zouden zijn dus moet het andersom ook niet zo zijn.

Kappe dus kutkabinet

25-11-2010 11:40

CRonaldo +0

tjee. laat de politiek zich nou eens met z'n eigen zaken bemoeien. ongelooflijk.

25-11-2010 11:18

elpresidente +2

De straf is veel en veel te zwaar. Suarez heeft pas 1 keer eerder rood gepakt voor een grove overtreding en dat was nog een vrij ongelukkige ook, tegen Twente.

Nu gelijk 6 wedstrijden geven, schandalig !!!

Adriano kreeg voor een dubbele vuistslag in CL 2 wedstrijden, Eto`o krijgt voor een kopstoot 3 wedstrijden. We zijn serieus de weg kwijt als je dit dan ook nog eens klakkeloos accepteert.

25-11-2010 11:02

Leo +19

Als de politiek zich nou godverdomme ook nog met het voetbal gaat bemoeien...

25-11-2010 10:43

herman +0

hij is twente supporter

25-11-2010 10:18

JordyAjax11 +0

Politiek moet zich helemaal niet bemoeien met voetbal, dus Bart de Liefde hou aub je bek dicht en ga eens aan het werk, écht aan het werk en zorg ervoor dat je onze centen ook daadwerkelijk 'verdiend'!

25-11-2010 10:18

jdvp1987 +9

Toch jammer dat de politiek zich hier dan weer moet gaan bemoeien ... Ik vind 7 wedstrijden al absurd veel.. Overigens is het `door de Fifa uitdrukkelijk verboden om inmening van de regering te hebben in de voetbalbond dus lijkt me stug dat de KNVB overeen kan komen dat een dusdanige minimumstrafregel ontstaat.

25-11-2010 09:51

Kaos +1

Zeer logische regel ook van de FIFA. Sowieso omdat die dingen gescheiden moeten blijven maar ook omdat als politiek wel invloed had op de voetbalbond je nooit een éénduidig beleid kan voeren. Voor hetzelfde geld heb je over 4 jaar een hele andere regering die weer iets heel anders willen.

25-11-2010 09:59

Mokum31 +6179

Bemoei jij je eerst ff met dat zooitje tuig wat in de kamer zit.
Zal wel in je naam Liefde zitten.....of is Bartje Boos

25-11-2010 09:32

CrazyJew +1

Misschien moet deze man eerst eens kijken naar zijn brievenbus pissende, kopstootgevende, bejaarde mishandelende, CV frauderende, vrouwenmisshandendelende Partner Partij
De (P)artij (V)eroordeelden (V)erdachten waar ook alles met de mantel der liefde wordt bedekt. PVV heeft met 20 % een groter percentage aan criminelen dan de gemiddelde achterstands wijk

25-11-2010 09:12

oldschool +0

Ja leuk, politiek op een voetbalsite....iedereen ff elkaars voorkeur belachelijk maken.
FAIL!

25-11-2010 09:09

Axeman +0

Ga eerst is binnen de kamer je oordelen uitspreken over rolmodellen!

25-11-2010 09:02

JTD +0

Hahahaha politiek, hahahahaha.
Laten die zich lekker bezig houden met die criminelen van de PVV.

Het is net een cabaretshow die Tweede Kamer, wie neemt die mensen nog serieus?

25-11-2010 08:50

Kaos +1

Een hele slechte cabaretvoorstelling zelfs. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er een real-life soap gaat komen over het reilen en zeilen binnen de PVV-fractie. De naam is niet nog officieel maar waarschijnlijk wordt het "12 criminelen, 13 ongelukken"

25-11-2010 08:53

Kaos +1

Bij deze wil ik iedereen die deze coalitie steunt/mogelijk heeft gemaakt bedanken. We zijn weer een stap dichter bij het ultieme doel van rechts. De politiestaat is bijna een feit. HOEZEE

25-11-2010 08:46

Stuyvesant +1453

Nee, de communistische heilstaat is een zege........

25-11-2010 08:52

Kaos +1

Ga lekker sigaretjes roken en hou je frustraties over het vrijwel uitgestorven communisme, wat geen enkele partij in Nederland met enige betekenis aanhangt, lekker voor je. Vroeger opgesloten gezeten in Siberië ofzo? Tjappie

25-11-2010 08:54

Stuyvesant +1453

Ik heb helemaal geen frustraties over het communisme. Natuurlijk besef ik ook wel dat het communisme praktisch uitgestorven is, omdat het systeem met name op economisch gebied niet functioneert.

Kom op zeg, zie ook een beetje de humor in van mijn post in. Jij benoemt het rechtse uiteinde van het politieke spectrum, ik het linkse.Ik denk dat die uitersten (beide kanten) gewoon niet werken. Hoewel ik VVD heb gestemd (niet deze flapdrol), ben ik ook niet geheel tevreden met dit kabinet. Ik had liever een middenkabinet gezien.

25-11-2010 09:00

Kaos +1

De humor? In de 3 voorgaande posts heb je niets gedaan dan het botvieren van je frustraties jegens het communisme. Allemaal prima, maar het heeft geen enkele betrekking tot dit onderwerp. Communisme, of beter gezegd marxisme, zou overigens prima kunnen werken, als 90% van de bevolking niet van die inhalige, materialistisch verzadigde, egocentrische flapdrollen zouden zijn maar dat geheel terzijde.

Dit is het logische gevolg van de prutsertjes die nu aan de macht zijn, liberalisme als excuus om ieder recht tot privacy te negeren en bemoeienissen stellen met alles wat hun zo gedroomde politiestaatje kan versnellen. Geef ze een vinger...en volgend jaar staat het leger op straat. Als ze niet in het Midden-Oosten zitten om terroristenstaat Israel te verdedigen

25-11-2010 09:11

Stuyvesant +1453

Jij begrijpt dus echt niet wat liberalisme inhoudt. Het echte liberalisme wil juist minder regels en een overheid die niet als politiestaat fungeert. Onder het liberalisme is er juist een kleine overheid die alleen het hoognodige regelt en de samenleving regelt de rest. Ik denk dat voor een ideale samenleving de weg ergens in het midden van het communisme en het liberalisme ligt.

Jij bent in de war met de PVV, die een politiestaat willen vormen (ben ik met je eens) met de poldersharia. Alhoewel ze de criminelen uit eigen geleding, heel hypocriet, niet willen aanpakken. Maar ja, dat zijn geen moslims. Makkelijk scoren door zich alleen maar op moslims te richten.

En het communisme.marxisme werkte niet, omdat in de grote communistische landen iedereen gelijk was, maar de politieke elite was net iets gelijker (werd boven de samenleving geplaatst en kreeg veel priveleges).

25-11-2010 09:28

Kaos +1

Je hoeft mij over politieke ideologiën niets uit te leggen hoor. Ik zeg toch het liberalisme als EXCUUS gebruiken. Oftewel, zogenaamd liberaal over willen komen maar ondertussen ieder excuus aangrijpen van Nederland een 2e Singapore te maken. Ik ben het overigens met je eens dat in een ideale samenleving je zowel staatsinvloeden nodig hebt (omdat het veruit grootste gedeelte van de maatschappij puur redeneert vanuit hetgeen er beter is voor zichzelf) maar ook zeker het individu de kans moet geven dingen zelf te regelen, aangezien teveel staatsinvloed tot een zekere verstomping van het individu leidt.

Het feit dat in landen als Rusland en China het toegepaste communisme (lees Leninisme, Stalinisme en Maoisme) niet werkte het niets met de idealen van het marxisme te maken, maar met het falen van de leiders. In Karl Marx zijn boeken staat nergens beschreven dat de leider van een marxistisch land zijn bevolking moet onderdrukken, het feit dat dit in bepaalde landen gebeurde zegt alles over de mensen aan de macht, maar weinig over de essentie van gelijkheid

25-11-2010 09:38

Stuyvesant +1453

Dit ben ik helemaal met je eens.

25-11-2010 09:40

Kaos +1

Eind goed, al goed ;)

25-11-2010 09:46

Stuyvesant +1453

De VVD staat toch voor het liberalisme? Dat wil zeggen een overheid die de samenleving zoveel mogelijk vrijheid geeft en weinig bemoeienis met deze samenleving heeft. Dit neigt eerder naar het communisme: een strak door de overheid geleide samaneleving, waarbij één partij bepaalt. Dat communisme hoort eerder bij de SP en in mindere mate GroenLinks en de PVDA.

Inderdaad, Tjijsie, gewoon een rare kakkerlak. Laat de VVD zich eerst maar eens druk maken over ploegen met een schuld van
¤ 26.000.000,00 en een negatief eigen vermogen. Dat is goed voor het imago van het voetbal.........

25-11-2010 08:44

edjeajax +0

7 wedstrijden, ongeveer twee maanden. Er gebeuren meer dingen op het veld wat het daglicht niet verdragen kan. Als we dit serieus gaan nemen staat binnen een maand twee teams met D-pupillen!

Waar bemoeit de VVD zich mee? Als je hier een moord pleegt krijg je 40 uur dienstverlening waarvan de helft voorwaardelijk en daarvan wordt 1/3de vrijgesteld wegens goed gedrag. En vervolgens verbaast opkijken dat de wereld verhard. Ga je daar mee bezig houden!!!

25-11-2010 08:38

ajax783 +0

VVD, bah.
De armen meer laten betalen dan de rijken..

25-11-2010 08:36

cornecw8 +0

Kortzichtige opmerking van je.
Maar laten we hier geen politieke discussie houden...

25-11-2010 08:43

Stuyvesant +1453

Nee, dan de PVDA. Die de rijken verandert in armen en zelf flink in de subsidiepot loopt te graaien om er zelf alleen maar beter van te worden. Bah..... geef mij de VVD dan maar.

25-11-2010 08:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.