'Vader Bailey zet KRC Genk onder druk'

door BvdPloeg 36

'Vader Bailey zet KRC Genk onder druk'

door BvdPloeg 36

Laatst geüpdatet

KRC Genk is er veel aan gelegen om Leon Bailey (officieel: Leon Bailey Butler) in België te houden, zo schrijft Het Laatste Nieuws. De club wil zijn sterkhouders nog minimaal een jaar behouden, maar Ajax trekt aan het talent.

Genk speelt donderdag de heenwedstrijd van de belangrijke Europa League play-off tegen Lokomotiva. Bailey is sportief nodig, maar er is dagelijks interesse in hem. 'Ajax trekt op dit moment het felst', zo valt er te lezen. De Jamaicaan trainde al diverse keren mee (zie overzicht) in Amsterdam de afgelopen jaren, maar van een transfer kwam het nooit. Genk liet al weten dat het Bailey op zeker niet laat gaan.

Als het aan vader en zaakwaarnemer Craig Butler ligt, komt daar toch nog verandering in. Hij heeft via social media zelf het bod van elf miljoen van Ajax naar buiten gebracht. Hij zou ook al meerdere malen hebben gedreigd om Bailey en zijn andere zoon Kyle Butler (die bij Jong Genk speelt) weg te brengen. Nu Bailey recent werd uitgefloten door het eigen publiek en Ajax interesse heeft, zou de aanvaller zelf ook geïrriteerd zijn, op en buiten het veld.

Dimitri De Condé, technisch directeur van Genk, wijkt vooralsnog niet. 'Voor Wilfred Ndidi en Bailey circuleren bedragen waar de meeste clubs geen nee tegen zeggen, maar wij doen dat momenteel wel. We blijven ook bij ons standpunt dat geïnteresseerde clubs de spelers mogen komen halen, maar dat ze zeker nog een jaar bij ons moeten blijven.'

Lees meer over:
Plaats reactie

wolterx +6310

Als hij echt zo graag zou willen, is de wet van '78 dan geen oplossing ( Net als ooit met Defour )

18-08-2016 19:44

AjaxIsBeast +5975

Bizar gerucht: Volgens Mundo Deportivo is jasper cillessen de voornaamste kandidaat om claudio bravo op te volgen bij fc Barcelona.

18-08-2016 17:38

Zaeyx +0

Lijkt me een toffe peer, die Craig

18-08-2016 16:57

afca_sittard +63

Woon 30 minuten van het Genk stadion af vandaar dat ik vorig seizoen paar wedstrijdjes gekeken heb daar, Is wel een jongen waar je voor na het stadion komt. Super technische snel en heeft een goed linkerbeen! Lijkt mij een topaankoop van Ajax als het zo ver gaat komen.

18-08-2016 16:27

Zaeyx +0

Waar woon je dan?

:')

18-08-2016 16:58

Zaeyx +0

Ja dat heb ik wel al door, excuus voor mijn lollige bui. Ben zelf ook uit de regio, pik wel eens een wedstrijdje in Genk mee. Gezellige bedoeling alleen valt het voetbal vaak wat tegen.

18-08-2016 17:16

wolterx +6310

Precies hetzelfde, Echt, heb het er meestal goed naar mijn zin. Als je uit Sittard komt weet je ook al van waar ik ben aan mijn reactie ;)

18-08-2016 23:11

niels1992 +848

Mocht hij dus naar Ajax komen dan weet je zeker dat er op het moment dat er een club voor hem kom je in precies dezelfde situatie gaat komen. Weet niet of je daar nu wel aan moet gaan beginnen.

18-08-2016 15:02

Rood Gevaar +0

deze jongen gewoon voor 11 miljoen aantrekken en er rekening mee houden dat hij na 1 goed seizoen weer voor 35 miljoen vertrekt.

18-08-2016 15:20

ZeeuwseAjacied +2

Selectie begint aardig gevuld te raken, helemaal niet erg! Een concurrent voor Dijks erbij en we zijn klaar.

18-08-2016 14:38

Flarkow +0

Een creatieve middenvelder en we zijn klaar

18-08-2016 15:39

Sergevanw +0

Wat ik niet begrijp, al die twijfel over nouri zijn fysiek daar kan ik nog wel in komen maar waarom gebruiken we nouri niet als stand in van younes! Die jongen kan op die positie wennen en ik denk dat die ook vanuit die positie voor creativiteit kan zorgen als younes niet kan spelen of rust nodig heeft! Uiteindelijk kan tegen kleinere clubs in de 2de seizoenshelft nouri een rol als tien vervullen met Klaassen gudelj of bazoer achter hem

18-08-2016 14:05

mickey2602 +4790

Helemaal mee eens. Ene Eriksen stond in het begin bij het eerste ook op linksbuiten,naar ze zeiden omdat je op het middenveld aan meer dingen moest denken en dus het makkelijker wennen was op de linksbuiten.
Sinkgraven,zelfde verhaal.
Dus waarom nu niet met Nouri zo handelen?

18-08-2016 16:39

3sterren +20205

Eerst zaniken dat Ajax geen dubbele bezetting heeft voor iedere positie, nu er aan wordt gewerkt om dat manco te ’repareren’ is het weer niet goed.

Zijn jullie een stelletje menstruerende puber meisjes, of een stel oude wijven in de overgang?

Ik zou het beleid lekker overlaten aan personen die ervoor aangesteld zijn.
Komt dan allemaal wel goed.

18-08-2016 13:30

Redrum +96213

Ja maar je gaat toch serieus geen backup voor 11 miljoen halen? Dat soort bedragen horen wij alleen uit te geven aan spelers voor posities waar we op dit moment niks fatsoenlijks hebben rondlopen. Als je nou eens puur gaat kijken naar de posities waar Ajax geen spelers heeft die goed genoeg zijn, dan kom ik uit op de linksback en de rechtsback positie. Investeer daar dan gewoon 15 miljoen in. Daar zou ons elftal pas echt beter van worden.

18-08-2016 14:24

AjaciedForLive +74

Einde sinkgraven dus? Jammer het is namlijk wel een echt goede voetballer. Misschien moeten ze hem maar 2 jaar verhuren.

18-08-2016 13:11

Sup3rJ00d +0

Iedereen zegt wel ja we hebben op links alleen Younes maar we hebben nog die ene colombiaan weet je wel die Casierra hebben we die nu al afgeschreven?

18-08-2016 13:01

Ajax-Amsterdam +4202

Is hij niet gehaald als toekomstige nummer 9?

18-08-2016 13:02

Sup3rJ00d +0

Dan is die blijkbaar al afgeschreven want anders haal je geen traore want de toekomstige nummer 9 is toch echt dolberg in mijn ogen

18-08-2016 13:03

Ajax4life16 +4

Dolberg heeft nog niks laten zien op vorige week na. De strijd om nummer 9 voor volgend jaar is pas net begonnen man.

18-08-2016 13:47

Tecmessa +1770

Nee, maar die jongen is een spits. Je ziet ook in de potten die de nu gespeeld heeft dat hij daar kwaliteit heeft. Maar als linksbuiten trok hij elke keer. naar het centrum en was er geen passeerbeweging te ontwaren. Je ging Milik toch ook niet linksbuiten zetten?

18-08-2016 13:03

mickey2602 +4790

Cassiera 's eigenlijke positie is spits,echter kan hij ook als linksbuiten spelen maar dat is dus niet zijn natuurlijke plek.
Nog meer spelers verpesten door ze op een plek te zetten waar ze minder in uitblinken als op hun eigen plek?

18-08-2016 16:42

jonathafca +0

Als ik het goed begrijp fluiten de supporters van Genk hun beste speler uit omdat hij (of zijn vader) weg wil. Lekker publiek is dat! Wat als 'ie blijft kan ie ook niet rekenen op het vertrouwen of het support van de supporters. Wij floten Fischer, Milik of andere voetballers die Ajax (willen) verlaten uit?? Gelukkig hebben wij een connectie met Anderlecht, want dit slaat echt nergens op.

18-08-2016 13:00

Redrum +96213

Ja het blijven toch Belgen he. Die denken dat fluiten motiverend werkt ofzo

18-08-2016 13:05

3sterren +20205

Nee, zo stoer zijn pseudo Ajaxsupporters niet.
Ze kraken liever anoniem de in hun ogen falende spelers af, veilig achter het toetsenbord van één of ander device.

18-08-2016 13:11

Hup +698

Zo waar dit.

18-08-2016 13:32

Ajax4life16 +4

Dat is beter dan met 50000 man 1 speler uitfluiten naar mijn mening.

18-08-2016 13:45

Raydo +1523

Ja, Anderlecht-supporters. Die net zo lang bezig zijn geweest met het uitjouwen, bespugen en treiteren van Steven Defour tot hij onlangs zelf heeft gevraagd om weg te mogen. Sympathieke gasten, gelukkig hebben wij daar een connectie mee!

18-08-2016 15:00

Jaimy26 +1

Doet me denken aan de Suarez transfer. Als Ajax zoveel moeite doet voor een jongen wordt het gewoon een grote. Ik juich het toe! :D

18-08-2016 12:46

IboAFCA +16241

Of het wordt gevalletje Meleg/ Muric. Je weet maar nooit.

18-08-2016 13:15

Daantje Makkes +1

Dat schijnt altijd te helpen

18-08-2016 12:45

Henkjanklaas +20660

al die aanvallers prima maar wie gefet de steekpas aan die spelers vanaf het middenveld.
juist ja die hebben we niet dus... moet de eerste prio zijn een middenvelder die juist in de diepte de aanvallers kan bedienen

18-08-2016 12:28

Amsteraaij +2262

Hebben we wel. Maar wordt niet opgesteld. Sinkgraven, schone, nouri, vd beek kunnen allemaal zo'n steekpass geven. Frenkie ook nog wel. Gewoon wachten tot bosz ook in ziet dat een van de drie huidige basis middenvelders moet banken.

18-08-2016 12:35

Redrum +96213

Ik denk toch serieus dat de beste optie voor Ajax is om Bazoer nu te verkopen.

18-08-2016 12:44

DeKenner +9371

Met Fischer, Muric, Acolatse en de eerder verhuurde Andersen, Becker, Menig en De Sa zijn er deze zomer 7 buitenspelers al dan niet tijdelijk vertrokken. Als je daar één hele goeie voor terug kunt krijgen dan moet je dat zeker doen! Mensen die vrezen voor een reservebeurt voor Younes of El Ghazi zijn niet goed wijs. Behalve Cerny hebben we geen enkele echte buitenspeler achter de hand. Laat ze lekker met zijn vieren concurreren. Als Bailey komt worden we er echt sterker op.

18-08-2016 12:25

Redrum +96213

Ja of laten we anders gewoon 11 miljoen euro of nog meer op een grote stapel leggen en die in de fik steken. Want dat is in feite wat je doet als je nu Bailey koopt terwijl Younes en El Ghazi er nog zijn. Die gozer komt hier toch niet naar toe om als back-up speler te gaan functioneren en als je El Ghazi nu laat banken boor je jezelf waarschijnlijk ook miljoenen door de neus. Je hebt Dolberg en Traoré nog die allebei als buitenspeler kunnen functioneren. Younes speelt al prima en El Ghazi gaat echt niet beter voetballen als er een concurrent van 11 miljoen wordt gehaald. Als Ajax ergens zijn geld in zou moeten steken dan is het wel een goed voetballende linksback en een rechtsback. Daar schieten we veel meer mee op denk ik.

18-08-2016 12:50

blava +2

Eindelijk iemand die het snapt. De rest ziet de gevolgen van zo'n aankoop niet.

18-08-2016 13:12

Redrum +96213

Nee, ze zien het inderdaad niet. Pas als de gevolgen zichtbaar zijn weten ze allemaal te melden dat Ajax het nooit had moeten doen.

18-08-2016 13:18

Ajax4life16 +4

Ik heb liever een rechtsbuiten die elke week goed speelt dan 11 miljoen extra op de bank. Jij denkt alleen maar aan geld, precies de reden waarom we de afgelopen 4 jaar doodsaai spel moesten aanschouwen.

18-08-2016 13:44

DaenerysTargaryen +1

Ever Drunk Baileys From a Shoe?

18-08-2016 11:56

MosesD +14690

Hoe lang wist Ajax dat Fischer zou vertrekken? En hoe lang is hij inmiddels al weg? De seizoenen in België en Nederland zijn al begonnen. En ja, Ajax besluit nu dan toch voor Bailey te gaan. Tja, dan zet Genk de hakken in het zand. Begrijpelijk. Wat een onvoorstelbaar slap en ondoordacht beleid. Bailey gaat niet komen. Alternatieven zijn ook te duur. Tja, eerder en vooral daadkrachtiger handelen, het blijft heel erg moeilijk blijkbaar.

18-08-2016 11:50

Raydo +1523

Dit soort teksten heb ik ook gezien net voordat bekend werd dat Traoré gehuurd zou worden. Feit is, we wéten niet wat er binnenskamers bij Ajax gebeurt. We horen af en toe iets van een twitterende journalist die de ene week dit, de andere week dat zegt (zie Ziyech-tweets), en that's it. Nogal opportunistisch om op basis daarvan een oordeel te vellen over het beleid.

18-08-2016 11:56

MosesD +14690

Maar iedereen wist in januari al dat Fischer aan zijn laatste seizoen bezig was. Waarom dan 7 maanden later pas echt gas gaan geven?

18-08-2016 12:05

Raydo +1523

Gekke gedachte: misschien staat hij al heel lang op de radar, maar geldt de RvC's uitgangspunt dat er eerst verkocht moet worden nog altijd? Zou de transfer van Muric en de contractontbinding van Duarte hiermee te maken kunnen hebben?

18-08-2016 12:15

3sterren +20205

Ik kan zo genieten van reacties van mensen zoals jij...

Zelf geen euro uit kunnen geven voor een ’Bounty’, maar het bespottelijk vinden dat een ander geen vijfentwintig euro over heeft voor een ’Happy meal’…

18-08-2016 13:22

versman +0

Moses is en blijft een accountant...

18-08-2016 13:24

MosesD +14690

Haha, grappig en opvallend hoe slecht jij toch telkens leest. Het gaat mij niet om het bedrag, mijn beste, maar het moment van een aankoop willen doen. In januari al weten dat je afscheid gaat nemen van Fischer, 7 maanden later gas geven om een buitenspeler binnen te halen. Dat is iets heel anders dan geld, laat staan jouw kostelijke vergelijking met Bounty's en Happy Meals. Nogmaals , goed lezen.

18-08-2016 13:53

Mokum_32 +1

Heb je de tekst niet gelezen ? Genk wil bailey niet kwijt zelfs niet voor 11 miljoen.

18-08-2016 11:58

MosesD +14690

Zeg toch 'Baley gaat niet komen'!

18-08-2016 12:04

Mokum_32 +1

In doelde op jouw zin en Ajax gaat nu dan toch voor bailey. Ze zijn al een hele lange tijd bezig met bailey maar Genk wil hem maar niet laten gaan zelfs nu niet voor 11 miljoen dat was mijn punt

18-08-2016 12:12

MosesD +14690

Nee, maar ze hadden in het voorjaar al een vleugelspeler moeten vastleggen. Nu worden spelers alleen maar duurder, want clubs willen natuurlijk niet 'last minute' spelers kwijt. Niet echt goed beleid dus.

18-08-2016 13:51

Matzet +5418

Ik vind 11 miljoen nogal wat voor een speler die nog alles moet bewijzen. Dat hij talent heeft is buiten kijf, maar voor een dusdanig bedrag zou ik opteren voor een speler die zich meer bewezen heeft, zodat je een hogere restwaarde hebt mocht die buitenspeler onverhoopt mislukken.Ik ben bang voor een Sulejmani-scenario met Bailey. Persoonlijk vind ik het jammer dat Krejci al naar Bologna is voor 4M. Dat was een ideale speler geweest.

18-08-2016 11:44

Jan Doedel +4308

Dus ze hadden m gratis kunnnen hebben maar zagen het in eerste instantie niet in m zitten? En nu kost ie 11 miljoen....

18-08-2016 11:19

eros +4817

Ze wilde hem wel,... Vergunningen etc.
Daarom brachten ze hem bij trecin met die andere Jamaicaan

18-08-2016 11:22

RusselWestbrook +21

Nee. Is hier nu inmiddels al zo vaak uitgelegd, ga maar even scrollen.

18-08-2016 11:25

AjaxPassion +3899

Ja, 1,4 miljoen is vrijwel gratis:

Hij is een niet EU speler, dus was logisch dat hij niet mocht komen in 2013. Was 16 en mag als niet EU speler pas komen als hij 18 is. Trencin had geen last van deze regel, maar Ajax is geen Barca en Real die de regels proberen te omzijlen, zeker niet omdat de jeugd Ajax' belangrijkste levensader is.

Ajax lag vorig jaar echter wel te slapen want hij had hem vorig seizoen voor 1,4 miljoen op kunnen halen. Maar misschien kwam dit ook doordat ze Ling en Cruijff allemaal een oor hadden aangenaaid en Ajax deze speler niet werd gegund.

18-08-2016 13:17

AjaxPassion +3899

Ze zagen het niet, niet in hem zitten maar ze lagen gewoon te slapen.

18-08-2016 13:18

Redrum +96213

Waar is Ajax toch weer allemaal mee bezig? Deze transfer snap ik alleen als El Ghazi vertrekt. Anders ben je toch weer gewoon stom bezig.

18-08-2016 11:18

eros +4817

Bailey linksbuiten, el-ghazi rechtsbuiten,...

Volgens mij zijn dat twee verschillende posities,...

18-08-2016 11:19

TVD020 +0

Bailey kan ook op rechts

18-08-2016 11:20

eros +4817

Bailey kan op rechts ja, maar zal gewoon voor links worden gehaald om de concurrentie met younes aan te gaan.

Op rechts hebben we el-ghazi, schone en Cerny.
Op links alleen younes

18-08-2016 11:21

CPLP +0

Schone is geen vleugelspeler onder Bosz.

18-08-2016 11:34

Sup3rJ00d +0

En casierra dan hebben we die al afgeschreven

18-08-2016 12:49

eros +4817

Spits,... Samen met Dolberg achter Traore.

Casseira is geen buitenspeler.

18-08-2016 15:42

Ajax4life16 +4

Nee, Bailey wordt gewoon voor rechts gehaald.. Younes is te goed voor de bank, en 11 miljoen is te veel voor de bank. Dat weet Ajax ook wel. En ze weten ook dat El Ghazi ongelofelijk wisselvallig is.

18-08-2016 12:52

DaenerysTargaryen +1

Younes is gwn de beste speler die we hebben, dus die gaat niet banken.

18-08-2016 11:24

eros +4817

Blessures, schorsingen, 50 wedstrijden, vermoeidheid..... Wie gaat er dan op de flank? Sinkie?

Daarnaast kan concurrentie geen kwaad

18-08-2016 11:26

meerzicht +939

Nee Cassierra op links buiten zoals dinsdag, dat is de oplossing.... Pffff we zoeken nog een buitenspeler en deze jongen is dus een hele goede die al eerder op het vizier stond maaarrrrrrr...( nog maar weer even voor die slechte lezers) is toen niets geworden ivm werkvergunning.

18-08-2016 11:30

ram +7283

Hij heeft gelijk, vind ik.

Het is niet heel handig om zo'n dure speler te halen als El Ghazi blijft en je dus Younes én El Ghazi nog hebt. Dan moet je Younes of El Ghazi of Bailey banken.

Ik vind dat je één topper voor de basis moet hebben (logisch). En daarachter moet je kiezen voor een sterke wat oudere vervanger zonder al te veel 'waardeverlies' als hij op de bank zit, of een groot talent dat regelmatig kan invallen.

Younes én Bailey voor links zou ik raar vinden. Daar zijn ze beide te goed en te waardevol voor. Zelfde geldt voor Bailey en El Ghazi op rechts. Zeker omdat je daar ook Cerny hebt als prima back-up. Haal dan een goedkopere oudere speler als concurrent van Younes.

18-08-2016 11:45

Redrum +96213

Dat is dus precies wat ik bedoel ja. Je hebt voor elke positie één topper nodig en de back-ups zijn jeugdspelers of afbouwers. Zo ingewikkeld is het toch niet lijkt me.

18-08-2016 11:50

trodat4030 +97093

Denk niet dat PB het zal doen, maar ik zag dinsdag Younes even vanaf het middenveld en ik zou m best wel eens een x op 10 willen zien. Is iig iemand met creativiteit en kan een mannetje passeren. Maar omdat hij op 10 ook op een bepaalde manier druk moet zetten, twijfel ik of PB dat een optie vind.

18-08-2016 12:12

Mokum_32 +1

youness heeft niet de juiste steekpass en overzicht voor een 10 net zoals Fischer dat niet had

18-08-2016 12:14

Knalpot +3625

Wat ik wel zou willen zien is een keer 2 centrumspitsen met een Younes die daar links en rechts omheen zwermt in een vrije rol.

18-08-2016 13:29

Redrum +96213

Ja dat Peter Cassierra opstelt vind ik ook onbegrijpelijk. Maar dat wil niet zeggen dat hij de enige optie is in onze huidige selectie. Dolberg kan prima op linksbuiten als het moet en ik kan me niet voorstellen dat Cerny op links ineens niet meer zijn man voorbij komt. Maar als je nu Bailey haalt voor 11 miljoen dan kan je die jongen toch niet als back-up gaan gebruiken? Dan jaag je die binnen een jaar ook weer weg.

18-08-2016 11:46

Daniellieuwe020 +0

Ik heb op YouTube wat videos van hem bekeken, hij kan echt een goeie zijn voor Ajax. Ik zeg kopen!

18-08-2016 11:01

Watkennytetediegast +0

Luque was ook goed op youtube.... We know the rest

18-08-2016 11:08

3*stars*3 +23524

Bailey werd uitgeroepen tot talent van het jaar en dat zegt wel wat.

18-08-2016 11:15

Caparzo +4244

Tarik Oulida was ook een ongekend mega-talent..

18-08-2016 11:34

Ferd +38583

Hose ook, Pascal Heye ook.

18-08-2016 11:49

JesusZoonVanGod +5867

In zijn tijd bij Mallorca en Deportivo was Luque echt wel een goede en belangrijke speler. Pas na zijn transfer naar Engeland ging het bergafwaarts.

Dat hij bij Ajax niet presteerde, betekent niet dat hij er nooit wat van gekund heeft....Dit is zo makkelijk punten proberen te scoren.

18-08-2016 11:23

ram +7283

Luque was ook gewoon een gruwelijke speler. Alleen bij ons niet (meer).

18-08-2016 11:47

Ar +104

Recent uitgefloten door eigen publiek.
Zal ie zeker een wereldprestatie hebben geleverd :P
En daar dan 11 miljoen voor willen uitgeven. Ze zijn gek!

18-08-2016 10:59

Keizer020 +1583

Waarschijnlijk uitgefloten omdat hij openlijk flirt met andere clubs.

18-08-2016 11:01

Mokum_32 +1

Ene Messi wordt ook regelmatig uitgefloten door zijn eigen supporters zal er ook wel niets van kunnen ..

18-08-2016 11:02

blava +2

Helemaal mee eens. Iemand roept wat en iedereen volgt slaafs. Ajax heeft genoeg buitenspelers.

Alleen als El Ghazi verkocht wordt het overwegen waard maar dan nog zou ik vol inzetten op Cerny.

18-08-2016 11:03

wolterx +6310

Hij zal gewoon met Younes moeten concurreren neem ik aan, als rechts het verzaakt kan hij daar ook de druk erop houden. Als hij komt zal hij in 2 jaar samen met Cerny de flanken moeten bestrijken

18-08-2016 11:05

Mokum_32 +1

Nee Ajax heeft helemaal niet genoeg buitenspelers daarom ligt de prioriteit ook bij bailey en niet bij Ziyech. Achter youness zit niemand.

18-08-2016 11:06

eros +4817

Precies!
Ik snap niet dat men zegt dat we genoeg flank spelers hebben, we staan te prutsen met sinkie op de flank. Hij doet t goed naar zijn kunnen, maar t is noodverband.
Desnoods halen we Emanuelson als gratis optie, maar er moet iemand bij.

Rechts hebben we el-ghazi, schone en Cerny... Genoeg opties.

18-08-2016 11:14

trodat4030 +97093

Achter Dijks ook niet, maar daar gebeurt niks, sterker, volgens Bosz is het verdedigende plaatje reeds compleet..

18-08-2016 12:22

Mokum_32 +1

Het is heel pover inderdaad ik denk dat hij viergever als eventuele back voor dijks ziet het is hopen dat savastano zich nog weet te ontwikkelen dit seizoen jammer dat hij met zo veel blessures kampt de laatste tijd

18-08-2016 12:30

eros +4817

Ik vind dat je backs zelf moet opleiden.
Achter Dijks hebben we Viergever, Riedewald of jeugd.... geen ideale oplossing, maar toch zou ik het geld liever op andere posities investeren.

18-08-2016 12:46

ram +7283

Genoeg? We hebben er drie waarvan één niet echt goed valt bij Bosz (Cerny). Becker is ook al weg en Muric is verhuurd dus zelfs in Jong Ajax zijn wingers heel schaars. Er moet echt wel wat komen hoor; vooral voor links.

Ik weet alleen niet zeker of Bailey een handige optie is (Zie post van 11:45).

18-08-2016 11:49

trodat4030 +97093

Cerny niet goed valt bij Bosz? Hij mist gewoon vorm, snap heel goed dat PB hem even in Jong laat ballen, maar dat wilt niet zeggen dat PB niet gecharmeerd van hem is.. Dat moeten we allemaal maar afwachten. Als hij niet speelt als ie wel in vorm is en El Ghazi niet in vorm, dan weten we meer, nu speculeer je over iets waar je geen weet van kan hebben.

18-08-2016 12:21

ram +7283

Ja, ook prima..

Was echt bijzaak in mijn post. Hoofdzaak is dat we drie man (nu dus tijdelijk twee aangezien Cerny in Jong Ajax zit) hebben voor de flanken en dat ook Jong Ajax weinig opties heeft.

18-08-2016 12:24

RusselWestbrook +21

Ajax supporters floten Ibrahimovic uit en scandeerden de naam van Machlas.

18-08-2016 11:27

Farry +1

Ramselaar naar Psv. Ziyech naar Ajax?

18-08-2016 10:41

luiszwaaris +0

Ajax gaat voor Bailey, niet voor Ziyech

18-08-2016 10:44

ram +7283

Je kunt ook beide halen... twee totaal verschillende posities namelijk. Heeft niets met elkaar te maken.

18-08-2016 11:51

AjaciedForLive +74

Ga naar huis

18-08-2016 11:56

Knalpot +3625

Nee, we hebben al zat creatieve middenvelders ze moeten alleen een keer opgesteld worden en niet worden verkrqacht op andere posities.

18-08-2016 13:36

ram +7283

Ik zeg niet dat Ajax een creatieve middenvelder moet halen... Dat vul jij in.

Ik heb wel degelijk vertrouwen in Sinkgraven met Schone en eventueel Nouri als zijn back-ups. Maar als je écht stappen wilt maken en je hebt de kans om bijvoorbeeld Sneijder te halen, moet je dat niet nalaten. Dan verhuur je Sinkgraven.

18-08-2016 13:40

eros +4817

Ziyech: leuke speler, misschien wel de beste van de eredivisie, vele malen beter en verder als ramselaar...
Maar ik heb zo'n voorgevoel (net als bij maher destijds) dat het geen gelukkig huwelijk met Ajax gaat worden.

Wel zie ik graag nog een creatieve man komen.

18-08-2016 10:46

eros +4817

11 miljoen,... Wat een bedrag.
Sulejmani praktijken.
Hij heeft misschien wel de kwaliteiten voor de linksbuiten, en we hebben het geld,... Maar 11 miljoen,... En is hij het waard??

Het is jammer dat ze hem niet via trecin contracteerde, had zo'n 10 miljoen gescheeld.
Maaaaaar, net als PSV bij rammelaar even 1/3 van de prijs af lullen.

18-08-2016 10:39

Eastwood +0

Dat is wat pa Butler noemt, 11 miljoen. Maar is dat wel reëel? Kan sowieso wel wat af.

18-08-2016 10:45

JesusZoonVanGod +5867

Verschil met de Sulejmani transfer is dat we voor deze jongen geld kunnen gebruiken dat is binnen gekomen als pure winst. Het is natuurlijk veel geld, maar financieel gezien lopen we amper risico. We houden zelfs nog vele miljoenen over aan de transfer van Milik. Wil je direct een kwaliteitsinjectie in de selectie, dan zul je daar voor moeten betalen. Als deze jongen zich zo blijft ontwikkelen, dan zullen we er sportief én financieel op vooruit gaan.

18-08-2016 10:51

Raydo +1523

Daar valt veel op af te dingen. Ajax heeft Heitinga voor veel geld verkocht in dezelfde transferperiode dat ze Sulejmani haalden, en het jaar daarvóór klappers gemaakt met Babel en Sneijder - terwijl er buiten Suarez geen grote bedragen voor spelers werden neergeteld. Dus ook daar kun je spreken van 'pure winst' en 'financieel amper risico'.

18-08-2016 11:47

DoorenAFCA +0

Nee, dit zijn niet echt Sulejmani praktijken. Tijden zijn veranderd. In de tijd van Sulejmani hadden we never nooit 30+ miljoen gekregen voor Milik. De prijzen gaan nu eenmaal omhoog. Het was natuurlijk lager geweest als Bailey het contract niet had opengebroken... Snap nog steeds niet waarom hij dat gedaan heeft als hij de intentie had om hogerop te komen. Hiermee heeft hij nu zichzelf in de voet geschoten.

18-08-2016 10:57

Hup +698

Ja slim, laten we alles met die Sulejmani transfer vergelijken, dan kont er nooit meer een fatsoenlijke, ambitieuze transfer. Klein denken hoor...

18-08-2016 11:19

Mokum_32 +1

Als het moet kan je altijd boor enen arbitrage zaak gaan

18-08-2016 10:32

Toekomst1900 +2

Bailey zn vader is niet de enige die de zaken behartigd. Ook Doyen Sports Group staat achter hem, zelfde management bureau als onder andere Nouri.

18-08-2016 10:21

Milan95 +3590

Die vader is wel echt leip heb ik steeds het idee. Dat wordt nog wat als Ajax hem binnenhaalt en hij wil straks weg bij ons.

18-08-2016 10:20

wolterx +6310

De beste jongen is net 9 dagen 19 en heeft al gewoon 49 profwedstrijden voor Genk I gespeeld waarin hij bij 21 doelpunten was betrokken. Enorm goede stats zijn dat, dit is naar alle waarschijnlijkheid de laatste kans hem binnen te halen voor hij definitief onhaalbaar is.

18-08-2016 10:15

wolterx +6310

De beste jongen is net 9 dagen 19 en heeft al gewoon 49 profwedstrijden voor Genk I gespeeld waarin hij bij 21 doelpunten was betrokken. Enorm goede stats zijn dat, dit is naar alle waarschijnlijkheid de laatste kans hem binnen te halen voor hij definitief onhaalbaar is.

18-08-2016 10:15

blava +2

Ofwel vader kan miljonair worden door commissie. Lijkt mij een betere kop.

11 miljoen voor een 19 jarige buitenspeler is veel te veel zeker als je Cerny en El Ghazi op kan stellen.

18-08-2016 09:36

AsAjax +1

Kijk niet naar de leeftijd. Als hij goed genoeg is, betaal je dat

18-08-2016 09:38

Vierklau +483

De Condé, neef van Nettomars. Stoere taal. Maar dit bod is een derde van hun hele begroting. Pak die bonus Dimitri!

18-08-2016 09:27

DannyK +1

Pure spel van genk alles voor t geld!

18-08-2016 09:24

jaripettersson +9522

Was te verwachten dat pa dit doet. Dit keer is het in ons voordeel, maar als hij bij ons zit gebeurt dit opnieuw. Harde zakenman met zijn zoon als inzet en Ajax is echt niet het beoogde eindstation. Ik zeg niet dat hij niet moet komen hoor, maar ik voorzie een toekomstig vertrek met pek even veren.

18-08-2016 09:17

Gouda +2058

Uitgefloten door eigen publiek... Haal het niet direct uit de tekst maar zou dit zijn omdat hij weg wil, of vielen zijn prestaties de laatste keren wat tegen?

18-08-2016 09:12

Wimmel +1

Vanwege het spelletje dat zijn vader momenteel speelt en dat hij weg wil ondanks een nog 4 jaar doorlopend contract.

18-08-2016 09:49

Redrum +96213

Ja die gaat vast nog een jaartje vol zijn best doen voor Racing Genk!

18-08-2016 09:11

Ruudje74 +2

Zeker niet, die moeten ze nu wel verkopen. Ze willen alleen meer geld.

18-08-2016 09:21

Kupke +0

Waarom wil hij zo super graag naar ons toe vraag ik af? Omdat het toen stuk liep op werkvergunning maar Ajax wel een goede indruk achterliet ofzo?

18-08-2016 09:09

Gouda +2058

Dat klinkt wel aannemelijk.

18-08-2016 09:12

mvdk +44258 moderator

Omdat Ajax de beste club ter wereld is voor jeugdspelers.

18-08-2016 09:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.