[Update IV] Extra kaarten 'Kiev' uitverkocht

door Jesse ter Haar 282

[Update IV] Extra kaarten 'Kiev' uitverkocht

door Jesse ter Haar 282

Laatst geüpdatet

De Telegraaf meldt woensdagavond dat de kaarten voor Dinamo Kiev-thuis enorm in trek zijn. De Amsterdammers wisten zich te plaatsen voor de play-offs van de Champions League door Standard Luik uit te schakelen.

'Een dag na de galavoorstelling tegen Standard Luik is er een stormloop ontstaan op de kaarten voor de Champions League-play-off Ajax-Dinamo Kiev. Binnen enkele uren werden 30.000 kaarten verkocht', schrijft de krant op de eigen site.

Woensdag was het de beurt aan seizoenkaarthouders om kaarten aan te schaffen voor het Champions League-duel. Donderdag volgen de leden van Supporters Vereniging Ajax. Als laatste volgen de clubkaarthouders.

Update - 12.35 uur (16 augustus 2018) - Kaarten Dinamo-thuis uitverkocht

Er zijn geen kaarten meer beschikbaar voor het thuisduel van Ajax tegen Dinamo Kiev in de play-offs om Champions League-voetbal. Dat meldt Ajax donderdag op Twitter. De enige mogelijkheid op extra kaarten is dat de UEFA nog tickets teruggeeft aan de Amsterdammers. Momenteel zijn er alleen nog kaarten voor de F-Side beschikbaar. Deze zijn echter alleen te koop voor seizoenkaarthouders op Zuid 1.

Update - 10.20 uur (17 augustus 2018) - Mogelijk extra kaarten voor thuisduel met Dinamo Kiev

Er komen vrijdagmiddag (14.00 uur) mogelijk toch nog extra kaarten vrij voor Ajax-fans die graag het thuisduel met Dinamo Kiev willen bezoeken. De Amsterdamse club laat via Twitter weten dat het druk in overleg is met de Oekraïense club en de UEFA om de door hen gereserveerde kaarten terug te geven aan Ajax. In het meest positieve geval kunnen Ajax-fans - seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders - vanaf 14.00 uur een nieuwe poging wagen om een ticket te bemachtigen.

Update - 13.20 uur (17 augustus 2018) - Kaartverkoop 'Kiev' wordt hervat

De kaartverkoop voor het thuisduel met Dinamo Kiev wordt om 14.00 uur vrijdagmiddag hervat. Dat laat Ajax weten via de officiële kanalen. Zoals reeds aangegeven kunnen seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders een nieuwe poging wagen. Ajax geeft wel aan dat er beperkte beschikbaarheid is.

Update - 17.30 uur (17 augustus 2018) - Extra kaarten 'Kiev' uitverkocht

Nadat er vrijdagmiddag nog enkele kaarten ter beschikking kwamen voor seizoenkaarthouders, leden van de SvA en clubcardhouders, zijn ook die tickets inmiddels uitverkocht. Dit laat Ajax Fancare weten op het eigen Twitteraccount. Ajax zal woensdag tijdens de thuiswedstrijd tegen Dinamo Kiev in de play-offs om Champions League-voetbal dus de steun ontvangen van een volledige uitverkochte Johan Cruijff ArenA.

Profiteer nog snel van onze korting op het merk WZAWZDB in de webshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxafc1986 +1002

Ik heb een clubcard zo kom je nooit aan kaarten in Europees verband

18-08-2018 10:43

sjaakahz94 +0

Ik heb ook alleen een clubcard. Ik geef toe, je moet wel wat meer moeite doen en geduld hebben. Ik zat er letterlijk om 14.00 op en bleef telkens refreshen tot ik uiteindelijk meerdere kaarten in eenzelfde vak had gevonden naast elkaar. Mensen zijn je net voor of ze reserveren kaarten die ze achteraf niet halen, dan komen ze daarna weer vrij in het systeem. Uiteindelijk heb ik na ong 40 min kaartjes bemachtigd.

18-08-2018 14:01

Patajax +2383

elke keer wordt je er gewoon keihard uitgeknikkerd. klote systeem

17-08-2018 19:13

Vak430 +0

Er wordt gewerkt aan een spandoek (komt over de hele fside) voor de wedstrijd tegen kiev.

17-08-2018 18:04

SambaNeres +2300

Hoe weet je dat?

17-08-2018 18:23

PuurGeluk +4810

Grr zat op de autobahn in Duitsland. Vanaf 10 voor 2 telkens refreshen en om precies 2 uur geen service meer....

17-08-2018 17:55

EricAjax1 +7537

iedereen die wel een kaartje heeft weten te bemachtigen: veel plezier en maak er een mooie avond van met veel lawaai en een goede sfeer! ( beetje positiviteit :p)

17-08-2018 17:54

lf87 +4

Komt goed!!

17-08-2018 18:14

dwarsligger +19

Is nog niet uitverkocht ik kon net nog gewoon kaarten selecteren op zuid 1 alleen heb ik er al 2 dus kon niet meer kopen, ben benieuwd of ze die nog in de verkoop voor cc gooien



Edit: ook nog op andere plekken kaarten beschikbaar die uit winkelmandjes komen je moet geduld hebben continu verversen en met een beetje geluk kan je gewoon nog een kaart kopen

17-08-2018 16:05

Tijntjee +694

Toen je dit bericht plaatste ben ik het weer gaan proberen.. een uur lang.. nu staat er op de site: Ajax - Dynamo Kiev

Ons play-off duel voor de Champions League met Dynamo Kiev is uitverkocht

17-08-2018 17:18

Tijntjee +694

Moet a.s dit bericht niet aanpassen?

17-08-2018 16:00

GvanderK +2750 moderator

Heb een kaartje voor vak 121 kunnen krijgen, echt mazzel.

17-08-2018 14:53

sjaakahz94 +0

Heb kaarten voor 415 kunnen bemachtigen, 3 naast elkaar zelfs. Weet iemand hoe het zicht vanaf daar is? En is het risicovol omdat je naast het uitvak zit?

17-08-2018 14:53

w86 +9467

Heb daar ook wel eens gezeten tegen Roda JC in de competitie. Toen niks bijzonders. Zal per tegenstander verschillen, geen idee hoe die gasten van Dinamo zijn. Reisje is ook niet voor iedereen daar te betalen natuurlijk.

17-08-2018 15:05

GvanderK +2750 moderator

Hier zie je het op foto

https://www.johancruijffarena.nl/stadion-omgeving/in-het-stadion.htm

17-08-2018 15:07

SambaNeres +2300

Welke rij zit je? Ik zit zelf vaak in vak 413 op rij 9. Zicht daar is echt prima. Zit nu zelf op rij 14 tegen Dynamo. Risicovol? hangt er vanaf, hoe de uitsupporters zich gedragen..

17-08-2018 15:57

sjaakahz94 +0

Zit op rij 6. Had eerst kaarten voor vak 416 en dan rij 26 uit mijn hoofd. Maar dat zag er niet zo spannend uit leek mij. Thnx voor je reactie.

17-08-2018 19:36

SambaNeres +2300

Rij 6. Dan heb je echt prima zicht. Genieten woensdag!

18-08-2018 11:58

sjaakahz94 +0

Mooi! Heb er zin in!

18-08-2018 13:56

AjaxAdam1900 +3676

Pfff, heb een kaartje kunnen bemachtigen. Is het zicht op vak 416 echt zo slecht dat het maar 13,75 kost ?

17-08-2018 14:27

mvdk +44276 moderator

Ach, je bent er in ieder geval bij.

17-08-2018 14:32

lf87 +4

Heb er een keer gezeten, zicht is niet geweldig maar ook niet heel slecht hoor

17-08-2018 14:33

Bjorn +12629

Als je staat altijd goed te doen.

17-08-2018 14:44

Red Devil +3604

Hoeveel kaarten komen er voor Kiev uit?

17-08-2018 14:23

Labrador +10

70.000 man en Ajax krijgt 5%. Reken maar op 2500 a 3000

17-08-2018 14:26

DeBaarsjes +3132

En dat raakt never nooit uitverkocht. Laatst tegen Dnipro was ook in datzelfde stadion. Toen kwamen maar 200 man ofzo plus nog enkele Oekrainse Ajax fans zaten toen in het uitvak.

17-08-2018 16:17

Red Devil +3604

Dat zou mooi zijn en dan daar de klus afmaken voor een vol uitvak.

17-08-2018 16:18

Labrador +10

Ik denk dat er max 500 mee gaan.

17-08-2018 18:10

BrandjeXL +81

Kiev is in het Oostblok wel een van de nettere steden en toen ik daar de vorige was met voorronde cl was het prima toeven daar. Ook met met supporters onderling ging dat best goed. Hooligans daar gelaten maar het is geen warschau of Zagreb waar je als "gewone" ajacied niet normaal over straat kan en je altijd met een groep moet zijn. Bovendien zijn de vrouwen van lichte zeden in kiev heel nice

17-08-2018 21:40

koetje +32

snap er geen ster van. bij mij zegtie dat er 0 kaarten beschikbaar zijn

17-08-2018 14:22

Tijntjee +694

Same here

17-08-2018 14:22

koetje +32

ik was kennelijk weer te laat.. was g*d mn ww vergeten

17-08-2018 14:25

Tijntjee +694

Ik zat in de auto...zelfs voor aan de kant gezet..maar helaas

17-08-2018 14:29

mvdk +44276 moderator

Jep zijn inmiddels alweer uitverkocht. Hier is het net op tijd gelukt. Wel 52.50 per kaartje.

17-08-2018 14:28

w86 +9467

Mooie plekken heb je dan ook wel!

17-08-2018 15:06

mvdk +44276 moderator

Dat zeker!

17-08-2018 18:01

Fussball +0

Alright! Ik ben er bij!

17-08-2018 14:21

PuurGeluk +4810

Het is alweer uitverkocht

17-08-2018 14:20

Jortjuh14 +2993

Zo triest systeem. Ik kan de wedstrijd niet selecteren. Zegt de hele tijd dat ik moet inloggen om beschikbaarheid te zien, terwijl ik al 5x ingelogd ben. Krijg alleen dit te zien: "koop hier je kaarten voor ons play-off duel met Dynamo. Er zijn kaarten beschikbaar op 1e Ring Oost, 2e Ring Oost en 2e Ring Noord. Log in voor de beschikbaarheid"

17-08-2018 14:16

Tijntjee +694

Bij mij ook..en als ik ingelogd ben en kaarten selecteer zijn ze niet beschikbaar

17-08-2018 14:20

Jortjuh14 +2993

Zover kom ik niet eens. Ik moet volgens het systeem 100x inloggen maar dat ben ik al...

17-08-2018 14:25

KingJames23 +11453

Dat komt omdat die kaarten nog bij iemand in het winkelwagentje zit en dus “nog niet” verkocht zijn.

17-08-2018 15:06

ajaxx123 +1952

HEB ZE, OPROLLEN DIE GASTEN!

17-08-2018 14:16

Tijntjee +694

Weer te laat denk ik.. niks meer te koop..

17-08-2018 14:13

KajanoKlaassen +0

Gisteren net te laat. Vandaag gelukkig op tijd! Ik ben er bij

17-08-2018 14:07

Patajax +2383

Hoeveel extra kaarten?

17-08-2018 13:01

Labrador +10

Uitvak zal voor de helft in de verkoop gaan en nog wat restjes van de UEFA. Ik gok op max 1500 a 2000 kaarten.

17-08-2018 13:30

Bjorn +12629

De UEFA geeft altijd kaarten terug, dus er gaan zeker nog kaarten vrij komen.

Ik betwijfel of Kiev een vol uitvak gaat meenemen, dus daar zie ik ook nog wel wat vrij komen.

17-08-2018 12:30

Dwergje48 +4

Ik ben er toch nog bij!

17-08-2018 10:56

Dwergje48 +4

Helaas, als mindervalide mag ik maar 1 kaart voor mij en een begeleider kopen. Als ik niemand kan vinden die met me mee wil.. ;).

17-08-2018 11:04

Dwergje48 +4

Haha vast niet nee!

17-08-2018 11:17

insectenverdelg +23512

ik ook .lucratief overigens die voorrondes. 3x uitverkocht huis moet minimaal 4 miljoen winst zijn op de kaartverkoop van deze 3 potjes.

17-08-2018 11:03

Bjorn +12629

Stukje minder. PTT's waren erg in trek en zeer goedkoop.

17-08-2018 12:36

insectenverdelg +23512

alleen al deze pot zijn de rectten ap 2 ott 2.5 miljoen. tuurlijk kost t ook geld om t stadion open te gooien, maar dat kost ook geen miljoen oid. had zelf ook een ppt en je yebt gelijk dat deze niet al te duur waren. misswhien zijn de opbrengsten goed 4 miljoen en moeten de kosten er nog af. Al met al toch fijn extra geld.

17-08-2018 13:37

Rik428 +1

Ik denk dat je gruwelijk onderschat wat het kost om zo'n stadion open te gooien, denk aan stewards op het vak, bij de ingang, in de roltrappen; energiekosten, vergunningen, kantoorpersoneel, beveiliging, schoonmaakkosten, verzekeringspremies en dan noem ik nu alleen nog maar de voor de hand liggende zaken op. Ik denk dat voetbalclubs bar weinig verdienen aan gewone mensen die gewone kaartjes kopen

18-08-2018 00:28

Fieldman +0

Bij Ajax kan je tegenwoordig de potentieel beste sfeer vinden. In Europese wedstrijden wordt die potentie compleet vervuld. Prachtig stadion (van binnen), prachtig publiek. Thuiswedstrijden van Ajax in de EL zijn pure reclame voor de UEFA.

Beter dan de Kuip op haar top (die top halen ze bijna nooit meer trouwens, alleen tegen ons).

Hopelijk is die dude met zijn megafoon er weer trouwens. Hij is de kers op de taart.

17-08-2018 10:27

JordyAjacied +19301

Die ‘dude’ is niet nieuw. Sommige mensen doen alsof dat nieuw is, hij heeft ook altijd in 410 gestaan, zijn naam is overigens Dani. Dat hij de laatste tijd minder aanwezig was is omdat hij een stadionverbod had en eigenlijk alleen nog echt actief is bij Europese wedstrijden.

17-08-2018 11:01

Pauw +2241

Als Dani er is herleven oude tijden. Zal waarschijnlijk ook weer het voortouw nemen bij de Entrada.

17-08-2018 11:29

Rik428 +1

Hoe fucking idolaat van een medesupporter wil je overkomen gast

18-08-2018 00:36

Stamstadam +0

Inderdaad. Op 410 gebruikte die ook gewoon een microfoon, hoorde heel Nederland daar niet over zeiken toen.

17-08-2018 12:25

Bjorn +12629

Omdat je die microfoon niet kon horen op de tv. Dat doe je nu wel achter het doel omdat daar ook de microfoons van de TV staan.

17-08-2018 12:37

Pauw +2241

Niet belangrijk maar voor jouw wetenschap:
Er is geen megafoon. Wel een microfoon en speakers.

17-08-2018 11:30

KlasseLasse +4

haha ja in die megafoon heb me rot gelachen

17-08-2018 11:48

AFCAsphere +9

Het stadion ziet er prima uit, zeker met de nieuwe stoeltjes, maar ik moet ook eerlijk zijn dat het er nog veel mooier uit kan zien. Die kleine uitbreidingen op de eerste ring moeten opnieuw gedaan worden. De buitenkanten van noord, west, zuid en oost zijn aan de onderkant allemaal met een boog gevormd. Dan zien je opeens dat dat recht word getrokken met die nieuwe uitbreidingen en dat ziet er naar mijn mening niet mooi uit.

17-08-2018 17:32

Mathobo +1

Tegen ons is het meestal al vrij snel stil omdat ze weggetikt worden

17-08-2018 18:11

Rik428 +1

Die dronken imam op steroiden is echt een schande voor de voetbalcultuur. En ja ik weet ook wie Dani is. En ja ik weet gelukkig ook dat Dani niet weet wie ik ben ;)

18-08-2018 00:33

afcano1 +225

en de cc houders weer de dupe flut systeem

17-08-2018 09:56

Ajaxfan16 +27480

Hou toch op, je kan toch lid worden van de sva. Als je niet een paar euro per maand over heb voor de sva, moet je ook niet zeuren dat je geen kaarten kan krijgen.

17-08-2018 10:27

Labrador +10

Niet huilen man. Wordt dan lid van Ajaxlife. Betaal je 27.50 per jaar en heb je meer aankoop recht. Er zit gewoon een logische volgorde in de verkoop.

17-08-2018 10:53

insectenverdelg +23512

mee eens. hoewel ik wel vind dat 2 kaarten per clubkaart, sva kaart en later cc kaart voldoende zou moeten zijn als t zo snel gaat met de kaarten. Vraag is of ajax deze stormloop zag aankomen. destijds bij Lyon kon je maar 1 kaart halen, bij schalke 2 en de potten ervoor ook 4 ala ik t goed heb.

17-08-2018 10:56

KlasseLasse +4

ja eigenlijk met alle resprct moet iedereen 1 kaartje kunnen halen ja wij hebben 4 seizoenskaarten dus heb 16 kaartjes gekocht

17-08-2018 11:01

insectenverdelg +23512

2 kaartjes lijkt me een goede start. zeker in vakantietijd. 4 is voor een pot waar zoveel animo voor is iets overdreven. Vraag is alleen of bij 2 kaarten de cc houders wel aan bod waren gekomen. Maar je moet t per pot bekijken. bij CL zal er voor ren pass partout ook een ware r7n komen. voor de EL een stuk minder. hoewel Europese potjes wel iets specialer zijn geworden. je merkt gewoon dat t hele stadion weer hunkert naar de sfeer van Lyon en Schalke thuis.

17-08-2018 11:07

KlasseLasse +4

ja dat klopt helemaal wat je zegt

17-08-2018 11:14

KingJames23 +11453

Ik snap nog steeds niet dat het voor supporters uit maakt tegen wie we voetballen. Ik kom voor AJAX en niet voor de tegenstander?

17-08-2018 11:27

Dwergje48 +4

Je kan je wel voorstellen dat topwedstrijden vaak leuker zijn om te kijken toch?

17-08-2018 11:29

KingJames23 +11453

Ja dat klopt maar met een fanatiek publiek erachter bij elke wedstrijd is het toch veel makkelijker voor de spelers om te winnen? En vaak gaan ze dan dus ook beter voetballen en is het voor de supporter leuker om naar te kijken. Ik moet heel eerlijk zijn dat ik altijd vrij weinig mee krijg van de wedstrijd omdat ik altijd aan het zingen ben, maar dat is mijn eigen keuze. Ik kijk daarom de wedstrijden waar ik zelf bij ben geweest altijd terug thuis.

17-08-2018 12:30

insectenverdelg +23512

zo werkt t gewoon niet. een halve finale EL is gewoon anders dan Emmen thuis. dat is altijd al zo geweest en zal altijd zo blijven. Als jij net zo graag naar emmen thuis gaat is dat mooi? maar je bent dan echt de uitzondering op de regel.

17-08-2018 11:31

KlasseLasse +4

dat komt omdat tegen emmen kan allees alleen maar tegenvallen! win je 3-0 vinden we dat gewoon slecht maar winnen we 1-0 van kiev is dat een wereld prestatie ook al hebben we maar 1 kansje gehad

17-08-2018 11:45

afcas +3803

zo werkt het niet inderdaad, maar zo hoort het wel te werken...

17-08-2018 13:47

Ajax27 +19221

Haha oh bitch please... jij komt nog niet lang in de Arena. Natuurlijk maakt het uit welke tegenstander en om welke lading het gaat. VVV thuis is wat anders dan van Barcelona thuis winnen in de CL. Of zoals een paar seizoenen geleden tegen Schalke en Lyon, dat zijn gewoon dé wedstrijden. Ik ben zelf een Limburger op F. Kan er gewoon niet altijd bij zijn maar probeer mn kaart altijd weg te geven wanneer ik niet kan.

17-08-2018 11:59

KingJames23 +11453

Maat ik kom al vrij lang bij ajax en sla geen wedstrijd over. Alle thuis wedstrijden ben ik er en ik ga naar vrij veel uitwedstrijden. Ohja en ik kom uit Twente en sta ook op F. Dus wat wil je nu bewijzen dan?

17-08-2018 12:18

KlaasJanHuntelaar80 +0

Anders kom je tegen Emmen? Is ook leuk hoor.

17-08-2018 14:55

dimi1976 +0

afcarsca
zoals gezegd waar liggen je prioriteiten.
Als je voor de kids kiest, helemaal logisch, als je voor je werk kiest ook prima. Maar ga dan niet klagen over kaarten. Dat bedoel ik te zeggen.

16-08-2018 22:06

Tijntjee +694

Ik zal aan mijn werk gever vragen of ik meer weekenden vrij mag.. sta jij garand dat ik mijn baan dan nog kan houden?

16-08-2018 22:39

433metdepuntnaarlinks +1

Sorry hoor maar wat is belangrijker, dat is toch jouw keuze. Jij gaat die arbeidsovereenkomst aan he, je baas is geen slavendrijver.

Jij kiest ervoor om te werken en jezelf en of gezin te onderhouden, daarnaast mag je elke hobby hebben die je wil en krijg je ook nog een hele hoop vrije dagen voor wat je maar wil. Het is toch niet jouw werkgevers probleem ... Hoe goed je werk ook is, wat je ook doet, je kan niet altijd alles hebben.

17-08-2018 10:52

insectenverdelg +23512

Dat Ajax bijna alle competitiewedstrijden in t weekend speelt Schandalig! dat ze zich niet aan je aanpassen. Gelukkig is t alleen bij Ajax dat de beste klanten de beste rechten krijgen.

17-08-2018 10:59

dimi1976 +0

Tijntje het gaat er niet om waar je werkt. Het gaat erom dat je graag naar deze topwedstrijd wilt en dat je nu pech heeft. En dan gaat klagen over dat er geen kaarten zijn. Straks de beker kaarten zat. succes

16-08-2018 21:33

Tijntjee +694

Ik had gewoon gehoopt en verwacht dat er voor mensen met een cc nog kaarten beschikbaar zouden zijn.. dat dat dan helaas niet zo dan is dat jammer en heb ik dat blijkbaar verkeerd gedacht.
Wat betreft werk..als ik een baan van 9 tot 5 heb en het weekend vrij heb..ben je veel flexibeler dus het heeft wel degelijk iets met werk te maken. Ik heb over 52 weken er 5 vrij.. vertel mij niet dat ik de prio niet hoog genoeg vind om te gaan want dat is complete onzin.

16-08-2018 21:41

Dennis1964 +121

Ik hoop dat de kaarten bij de echte supporters terecht zijn gekomen. Dus de 90 minuten lang supporters. De 12e man was afgelopen dinsdag ook weer heel belangrijk.

16-08-2018 20:03

insectenverdelg +23512

iedereen die deze kaartjes haalt wil hierbij aanwezig zijn. veel meer als bij 12 van de 17 competitiewedstrijden het geval is. Juist hierdoor is de sfeer in Europa vaak veel beter. Let maar opt stadion worst weer net zo magisch als tegen Luik. of die sfeer de hele pot blijft, hangt ook van de prestaties van t team af, maar datAjax vaak beter speelt in deze potten komt ook door de sfeer. Zoals iemand hier al zei, dit is pure promotie voor t Europees voetbal. geloof me de uefa is er hardstikke blij mee.

17-08-2018 11:13

KlasseLasse +4

valt wrl mee staan der echt een hoop op marktplasts

17-08-2018 11:15

insectenverdelg +23512

maar zelfs wie op marktplaats koopt kan nog wel sfeer maken toch? ben er geen voorstander van, maar degene die ze haalt wil echt wel naar Ajax toe. Meer blijkbaar dan degenen die ze te koop aanbied.

Daarnaast hoeveel zullen er op marktplaats in totaal staan? stuk of 500 max? das nog geen 1% van de aantal kaarten. t is niet zo dat alle kaarten direct op marktplaats komen te staan.

17-08-2018 11:25

KlaasJanHuntelaar80 +0

De echte supporters hadden al lang kaarten want die hebben een seizoenskaart.

17-08-2018 14:56

Dwergje48 +4

Krijg je hem weer.

17-08-2018 15:46

dimi1976 +0

Tijntje,
Weet je wat de meeste mensen doen als Ajax speelt vrij nemen. Ligt er maar net aan waar je prioriteiten liggen. Succes

16-08-2018 18:11

Tijntjee +694

Ik werk in de gehandicaptenzorg samen met een maatje..wij kunnen gewoon niet vaak in het weekend vanwege ons werk. Minstens 2 weekenden werken we en soms zelfs 3. Als je dan zelf ook nog een prive leventje hebt en een broertje met een beperking waar je zorg voor draagd in het weekend.. is het misschien heel raar dat je er dan van baalt? Toen met Bosz ben ik bijna naar elke Europese wedstrijd geweest en lukte het met mijn cc altijd. Het is nu voor het eerst een jaar waarbij het niet lukt. Tenzij iemand hier nog een optie heeft om voor de normale prijs aan kaarten te komen. Sta nu op de reservelijst..hopen

16-08-2018 21:26

AFCACBS1900 +2493

Weet je Tijntje, ik heb ook hulpverlening (SPH) gestudeerd, maar 1 van de grote redens waarom ik niet verder daar in ben gegaan is omdat ik dan vaak niet naar Ajax kan. Ajax is mij meer waard. Dan maar een baan waar ik niet voor gestudeerd heb, en waar ik makkelijker vrij kan krijgen en dan werk ik nog steeds onregelmatig(horeca) . Ajax en familie komen op 1, werk is maar een manier om geld binnen te krijgen(zodat je naar Ajax kan gaan bijvoorbeeld). Werk is geen goed argument, dan ruil je maar met een collega. ;-)

16-08-2018 23:21

dimi1976 +0

Voor iedereen die loopt te zeiken hier, ik heb geen kaarten. . .
1 Als je vaak gaat koop je een Seizk.
2 als je soms gaat een Ajaxlife card, dan niet klagen als de kaarten op zijn.
3 Dan de vraag : Willen jullie naar Ajax of alleen omdat het Ajax Kiev is. Voor iedereen die geen kaarten heeft volgende week zaterdag Ajax - Emmen. Kaarten zijn er nog zat. O nee jullie willen alleen naar de champ -
league voorronde. De top wedstrijden.
wat een gezeik om niks.
Succes

16-08-2018 18:02

KingJames23 +11453

Mooi gezegd maat!!

16-08-2018 18:38

Vak430 +0

Volgende week entrada

16-08-2018 17:59

talent020 +7

schrik wel van die marktplaats gekte hoor, zie net iemand 375 bieden voor 3 kaarten in vak 420, voor 2 kaarten in datzelfde vak was ik woensdag 58,50 kwijt, Hoop Ajax weer iets van een kaarten systeem voor supporters onderling opricht,

16-08-2018 16:22

mvdk +44276 moderator

Tijd voor een stadion met 90000 plaatsen :P

16-08-2018 14:27

Dit is mijn club +10296

Worden dan wel heel erg veel lege plekken als een ploegje als VVV op bezoek komt.

16-08-2018 14:53

GvanderK +2750 moderator

65 a 70.000 zou ook goed zijn, 53.000 zitplaatsen is gewoon te weinig voor Ajax.

16-08-2018 16:32

Bram410 +3

Hahaha. Allemaal leuk en aardig hoor die Europese avondjes maar tegen Excelsior, Willem 2 en VVV zitten er maar 35000, waar zijn dan die zeurende Sva en Cc houders??

16-08-2018 16:56

KlaasJanHuntelaar80 +0

Ja lekker oprotten met die gloryhunters. Wat mij betreft blijven ze lekker elke wedstrijd thuis.

16-08-2018 19:38

Ziyech22 +566

Ik ga bewust alleen maar naar de Europese wedstrijden, aangezien deze niet in het weekend vallen. In de weekenden voetbal ik zelf en wil ik tijd met 't gezin.. Niets met glory hunters te maken.

17-08-2018 15:19

Stone020island +8

Wat lul je nou het zit normaal vaak voor een kwart leeg hoor...

16-08-2018 18:07

NUL20 +335

Maar wel volledig uitverkocht... moet een systeem komen waarbij seizoenkaarthouders wedstrijden weer in de verkoop kunnen doen (als ze er niet bij kunnen/willen zijn), maar dan wel via officieel kanaal, dus Ajax... voor iedereen beter

17-08-2018 11:06

Willem410 +3132

Het stadion is eigenlijk te klein voor zulke wedstrijden.
Dat word nog wat als we echt de CL in gaan, gaat 1 grote loterij worden voor iedereen die geen seizoenkaart heeft.

16-08-2018 14:05

Tijntjee +694

Grijp ik met mijn cc er weer naast! Grafzooi.. ik kan in het weekend al haast nooit vanwege werk..jammer dat er met de mensen met een cc geen rekening is gehouden
En ondertussen 50 kaarten op marktplaats..

16-08-2018 14:03

kampioen0809 +1

Wat een flauwekul. Hoezo rekening houden met mensen met een CC? Waar hebben zij dat aan verdiend? Niet dat ze minder zijn, maar de hele voorrangsregeling is nu toch veel eerlijker? Dat jij in het weekend nooit kan staat hier natuurlijk los van.

Waarom wordt je niet gewoon lid van Ajax Life, kost je 12,50 per jaar oid.

16-08-2018 14:07

Tijntjee +694

Kan dat als je al een cc hebt?

16-08-2018 14:16

Luie +1213

Ben net stopt na 8 jaar scc en zie nu dat het eerste half jaar eredivisie al zo goed als uitverkocht is en merk nu dat ik ook geen kans op Europese wedstrijden. ben daar wel een beetje teleurgesteld in

16-08-2018 14:39

JesperOlsen74 +1

Ik heb er geen moeite mee dat mensen met een seizoenskaart voorrang hebben. Maar waarom 4 kaarten per SK?? Dat is zwaar overdreven. Op deze manier blijft er weinig over voor de supportersvereniging, laat staan de cc-houders.

16-08-2018 16:18

talent020 +7

ben het met je eens, ik zelf vind 2 kaarten per scc wel goed, ( alhoewel ik makkelijk praten heb als scc houder en toch altijd alleen met me broer ga

16-08-2018 16:23

Tijntjee +694

Precies dit

16-08-2018 21:27

Kilum +36

Misschien kan Ajax een 3e ring overwegen op het stadion. Seizoenskaarten zijn altijd uitverkocht. Europese wedstrijden is helemaal gekke huis.

Ik snap dat het een belachelijk dure investering is en ik weet ook niet of je op de huidige ArenA een 3e ring zou kunnen bouwen. Maar als het kan zou je het best kunnen doen.

16-08-2018 13:58

Piethein +0

Je komt blijkbaar nooit in de Arena. Helaas is het alleen bij Europese wedstrijden en topwedstrijden in de Eredivisie bomvol en goeie sfeer. Tegen Heracles was de sfeer ook heel erg matig en waren er genoeg lege plaatsen te zien. Verder verlaat 30% het stadion rond de 80e minuut.
3e ring is absoluut overbodig.

16-08-2018 14:01

Kilum +36

ik kom inderdaad bijna nooit in de ArenA. Omdat ik voor mijn werk in het buitenland woon. Helaas kan ik de wedstrijden dus niet in het stadion volgen en dat dus vanuit een sportsbar.

16-08-2018 14:06

waayop +882

Die investering verdien je dus nooit terug. De keuze die gemaakt is in verbetering van de kwaliteit van het stadion is een goede. Meer ruimte, meer counters, meer roltrappen etc.

16-08-2018 14:21

Stamhoofd +11548

Zin in! Ben erbij!

16-08-2018 13:58

Ajax0403 +29

Ben erbij met mijn vader! Hopelijk weer met net zo'n sfeer als dinsdag, dat moet gewoon. Vol erop klappen en zorgen dat de return een formaliteit is.

16-08-2018 13:57

MitsjollAjax +1241

Hoppa ik ben erbij, zin in!!!! Niemand kan ons stoppen Kiev gaat eraan

16-08-2018 13:50

jariafca020 +0

Kon onverhoopt niet aanwezig zijn bij Ajax-Standard. Heb toen twee kaarten voor een tientje per stuk doorverkocht aan een vriendin van me. Waarom zou je in godsnaam op zo'n lage manier geld willen verdienen? Als supporters moet je elkaar toch juist een plezier kunnen doen?

16-08-2018 13:44

Dwergje48 +4

Als je écht onverwacht niet kan, waarom dan niet de kaarten gratis weggeven? Zeker aan vrienden.

16-08-2018 13:53

Stamhoofd +11548

Voor niks gaat de zon op

16-08-2018 13:59

Adios +0

Ik snap best dat je dan nog de kostprijs eruit wil hebben, of in elk geval een beetje. Maar mensen als Jari die zorgen juist dat de Johan Cruijff ArenA voller zit zonder mensen af te zetten.

16-08-2018 13:59

JesperOlsen74 +1

Top Jari.
Voor de wedstrijd tegen Sturm Graz heb ik kaartjes van een onbekende Ajacied overgenomen tegen kostprijs terwijl op marktplaats woekerprijzen werden gevraagd.
Was top van die gozer.
Zelf mijn kaartjes voor de wedstrijd tegen Luik ook verkocht tegen kostprijs. Was helaas (te) ziek om zelf te gaan.
Was iedereen maar zo.

16-08-2018 14:07

jariafca020 +0

Haha ik weet van niks. Maar pff wat een naaistreek. Afspraak is afspraak.

16-08-2018 14:35

Adios +0

Ajax zou eens met een eigen website moeten komen voor het doorverkopen van kaarten. Ik heb zelf in het verleden vaak via Marktplaats kaarten gekocht, meestal voor een paar euro rond de normale verkoopprijs en dat ging helemaal prima. Er zijn echter enorm veel mensen die (exorbitant hoge) winst op een kaartje willen maken of mensen proberen op te lichten, waardoor Ajax gedwongen wordt hiertegen op te treden. Een veilige website die door Ajax zelf beheerd wordt, zou ervoor zorgen dat de Johan Cruijff ArenA voller zit, dat seizoenkaarthouders die niet kunnen makkelijk van hun kaarten afkomen en dat meer supporters de kans krijgen om de wedstrijden te bezoeken!

16-08-2018 13:36

Ajax0403 +29

Ja een soort Ajax-Ticketswap waar je niet 100% erop kan gooien maar slechts een klein bedrag kan vragen bovenop de originele prijs. Maar zal lastig worden met het oog op mensen met kwaad in de zin of stadionverboden.

16-08-2018 13:47

MitsjollAjax +1241

In deze tijd moet er toch iemand zijn die programmaatje maakt waarop je je kaart kan verkopen en je kaarten kan kopen via Ajax. Zorg dat Ajax er ook nog wat aan verdiend en er zijn alleen maar winnaars. Wie is er goed met computers hier? :p

16-08-2018 13:53

Adios +0

Zat ik inderdaad ook al aan te denken. Een systeem waarbij je je ID moet inscannen zou in mijn ogen het beste werken. Dan moet Ajax nieuwe kaarten printen met de namen van degenen die de kaarten overnemen. Op die manier zou dat nieuwe systeem minstens net zo veilig moeten zijn als de normale verkoop.

16-08-2018 13:54

Michelinho +9

Dat laatste voorkom je toch nooit helemaal. Het is echter wel een manier waarbij kopers zeker weten dat de kaartjes koosjer zijn en Ajax verdient er nog eens extra aan ook.

16-08-2018 14:50

Mokum2018 +2112

Weer een hoop doorverkoop op marktplaats, eerst kaartje kopen en dan opeens niet kunnen omdat je moet werken/vrouw moet bevallen of ander soort smoesjes.

16-08-2018 13:34

Ajaxfan16 +27480

Ja dat is nog het erge, je koopt 4 kaartjes en ineens kan je niet meer, die mensen zijn gewoon geen ajax supporters.

16-08-2018 13:39

MitsjollAjax +1241

Dat is gewoon een fulltime baan denk ik

16-08-2018 13:54

Adios +0

En in plaats van dat ze de kaarten dan voor inkoopprijs doorverkopen, vragen ze bedragen waarvoor je normaal een seizoenkaart voor koopt...

16-08-2018 13:41

afca12 +0

Goeie Zaak
Ff of topic weet iemand als dolberg nu alweer volledig mee traint met de groep ?

16-08-2018 13:27

Bocarra +14

Los van de kaart perikelen.

Ik hoop dat Ajax Europees weer in de opstelling van afgelopen dinsdag kan aantreden.

———————-Huntelaar———————
Neres———————————-——Ziyech
————————-Tadic————————-
———de Jong——————Schone———
Tagliafico———————————Nous—
—————-Blind———de Ligt—————
———————Onana—————————

16-08-2018 13:24

NegentigMinutenLang +1490

Volgende week Entrada!

https://www.instagram.com/p/BmgkXUBDQlk/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=17bxakz9dcw1g

16-08-2018 13:22

TheYouthWins +51

Als je alleen een clubcard hebt, is er dan ooit een kans om aan kaarten te komen? Bijvoorbeeld voor de CL. Of is normaal gesproken alles wel uitverkocht na de seizoenkaarthouders en sva?

16-08-2018 13:12

Dwergje48 +4

Met grote wedstrijden als dit meestal niet echt.

16-08-2018 13:13

Mazraoui +823

Enkele plekken komen nog wel eens vrij. Als je in de buurt woont en het niet erg vind om alleen te gaan is dat nog een optie

16-08-2018 13:17

insectenverdelg +23512

ligt eraan hoe snel de Pass Partouts gaan.

16-08-2018 13:20

Bjorn +12629

Je kunt beter gewoon lid worden van de SVA. Kost 27 euro per JAAR (!) en daarmee ben je verzekerd van kaarten bij elke wedstrijd als je er om 10:00 bij bent.

16-08-2018 13:21

mgtow +22318

Doorverkopers kunnen de pestpleuris genieten. Bedankt he.

16-08-2018 13:12

Jornnn +5

Ik heb geen seizoenskaart ivm mijn drukke baan. Wel vraag ik vrij voor elke Europese thuiswedstrijd en dan ga ik 90 minuten lang volle bak achter mijn ploeg staan.

Ben ik dan nu wel of geen klootzak volgens iedereen hier? Ik hoor het graag, want ik weet het allemaal niet meer.

16-08-2018 13:03

Dick +854

Ligt eraan of je thuis voor de buis staat of in het stadion (waar je Europees gezien niet mag staan eigenlijk)....

16-08-2018 13:06

Mazraoui +823

Ja dan ben je een klootzak ;)

16-08-2018 13:08

Cohiba +2268

nee dan ben je een echte supporter. Kwaliteit gaat boven kwantiteit.

16-08-2018 13:14

mickey2602 +4790

In mijn ogen gaat het er niet echt om of je een seizoenskaart hebt of geen enkele kaart,of je thuis of in het stadion Ajax steunt,of je alles via hier volgt en niet via tv. Het gaat erom dat je Ajax in je hart hebt en Ajacied in hart en nieren bent.
Waarbij ik dan wel weer moet zeggen,ik vind de mensen die Ajax steunen in uit en thuiswedstrijden,waar dan ook naartoe en of het om het eggie is of een oefenwedstrijd,de echte Ajacieden.
Zelf heb ik een CC en ga af en toe naar het stadion maar probeer wel alles te kijken via TV/computer. En heb de laatste 10 jaar bijna geen wedstrijd gemist al dan niet in het stadion.

16-08-2018 13:20

Bjorn +12629

Er zijn 3 tot 4 miljoen Ajacieden en 44.000 seizoenskaarten verkocht. Dan zouden er een hoop klootzakken zijn...

16-08-2018 13:22

MitsjollAjax +1241

Ik heb ook geen tijd voor een seizoenkaart maar ga al jaren naar de Europese thuis wedstrijden en soms Europese uitwedstrijden. Ik denk dat er met mij nog meer jongeren van 18-30 zijn die geen tijd of geld hebben voor een seizoenkaart maar de Europese thuis wedstrijden niet willen missen. Misschien dat daarom de sfeer ook zo goed is dan, mensen die niet vaak naar Ajax gaan en extra genieten, erop of onder wedstrijden, avondwedstrijd en leuke tegenstanders. Woensdag weer 90 min springen!!

16-08-2018 14:08

lf87 +4

Precies, ben zelf student van 20 met een bijbaan in het weekend. Heb geen geld en tijd voor een seizoenkaart (woon ook 2 uur van Amsterdam af), maar wedstrijden door de week komen wel goed uit. Ga dan heel graag naar Europese wedstrijden maar ik zat vorig seizoen met (bijna) net zoveel vreugde bij Ajax - VVV.

16-08-2018 18:02

AFCACBS1900 +2493

Tsjah, dan kan je niet verwachten dat je voorrang krijgt op europese wedstrijden ten koste van sk houders.

16-08-2018 23:56

lf87 +4

Dat doe ik ook niet, ik snap heus wel dat als je een paar honderd euro per jaar betaald je voorrang hebt. Ik zeg dat ook nergens? Ik ben SV lid en daarmee heb ik bijna altijd prima kaarten.

17-08-2018 15:41

SWolff +0

In principe ben ik het ermee eens dat de SCC voorrang krijgen, maar 4 kaarten per SCC is wel veel. Met 42.000 seizoenskaarthouders zijn dit al 168.000 kaarten. En wat betreft het doorverkopen van kaarten dit werken supporters natuurlijk ook zelf in de hand door deze kaarten te kopen, ik zou zelf nooit deze kaarten voor woekerprijzen kopen. Ik vind het dan ook triest dan sommige "supporters" geld willen verdienen over de rug van andere supporters, als je niet kan vind ik het een ander verhaal maar verkoop je kaarten dan ook voor de prijs waarvoor je ze gekocht hebt. Een beetje loyaliteit naar je mede supporters zou niet verkeer zijn.

16-08-2018 12:59

MickS +6257

dit is alleen tijdens de voorrondes. Althans, seizoen 16/17 kon je met de blinde passerpartouts voor de groepswedstrijden max 2 kaarten per scc, en na de winterstop nog maar 1 kaartje per scc.

16-08-2018 13:20

JJAFCA +0

Een legio aan personen die 4 kaarten aanbieden op marktplaats, Ajax zou er goed aan doen deze lui aan te pakken.

16-08-2018 12:55

Labrador +10

Gewoon interesse tonen en hun nummer of adres doorgeven aan Ajax

16-08-2018 12:59

Jornnn +5

Die halen ze de kosten van hun seizoenskaart er uit, zodat het ze niks kost als ze de helft van het jaar niet komen opdagen.

Maar goed. Laat ze lekker weg blijven. Ze zijn waarschijnlijk toch niet sfeer verhogend.

16-08-2018 13:05

Dwergje48 +4

Kaarten doorverkopen op marktplaats is belachelijk. Als je niet wil gaan blijf er dan vanaf. Zo proberen ze blijkbaar gewoon wat winst te maken ofzo.

16-08-2018 12:52

Labrador +10

Dus de mensen die 2 of 3x per jaar gaan zijn nu boos op de seizoenskaarthouders die normaal niet gaan? Wil je meer aankooprecht, ga dan vaker.

16-08-2018 12:48

Beachboy +2920

Ik hoor niet tot de groep die boos Is, heb vanmorgen meteen 4 kaarten gekocht en ja we gaan gewoon alle 4.

Maar in reactie op je bericht, ik sport zelf op zondag dus een seizoenskaart heb ik niet. Wel ga ik naar iedere wedstrijd op een andere dag dan zondag en in de (lange) winterstop van mijn sport ga ik ook op zondag. Voor een partij als Ajax - Feyenoord neem ik zelfs het risico dat ik mijn eigen wedstrijd mis.

Voor het eerste half jaar heb ik nu ca. 400 euro aan kaarten uitgegeven.

Het is dus best zuur dat je nauwelijks kaarten kan kopen als je zo structureel wedstrijden bezoekt, en feitelijk meer betaald dan seizoenskaart houders. Die gun ik overigens wel voorrang, maar 4 kaarten is teveel.

Ik voorspel dat het in de toekomst lastig gaat worden voor mij om nog kaarten te kopen.

Als voorbeeld heb ik in de EL 1,5 terug kaarten via Ajax business besteld, dan gaat de portemonnee pas echt open...

16-08-2018 13:20

waayop +882

Je kunt beter wel een seizoenskaart nemen en die delen met iemand die de zondag wedstrijden pakt. Ben je voordeliger uit, zeker als je ook de europese potjes meepakt met voorrang en korting.

16-08-2018 14:26

Beachboy +2920

Beste de moeite waard om dat te overwegen volgend seizoen

16-08-2018 20:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.