[Update] Ajax krijgt geldboete van de UEFA

door Finn Dekker 52

[Update] Ajax krijgt geldboete van de UEFA

door Finn Dekker 52

Laatst geüpdatet

De UEFA gaat weer onderzoek doen naar mogelijke overtredingen van Ajax-fans tijdens de wedstrijd. Na de ongeregeldheden rondom de wedstrijden tegen Benfica, AEK Athene en Bayern München, zijn er mogelijk ook fouten gemaakt tijdens het duel met Real Madrid.

Drie dingen worden de komende de tijd door de Europese voetbalbond onderzocht: het 'illegale' spandoek, het gooien van voorwerpen en het afsteken van vuurwerk. De supporters van de Madrilenen worden ook onderzocht voor het laatstgenoemde vergrijp. De Madrilenen staken vuurwerk af na de openingstreffer van Karim Benzema.

Sergio Ramos moet mogelijk ook vrezen voor een individuele straf. De verdediger pakte mogelijk met opzet een gele kaart, waardoor de verdediger de komende wedstrijd geschorst is. De return van het tweeluik is op 5 maart in Madrid. Wanneer de UEFA de onderzoeken afrondt, is onduidelijk.

Update - 19.15 uur (28 februari 2019) - Ajax krijgt geldboete van de UEFA

Ajax heeft een boete van 19.000 euro gekregen van de UEFA. De sanctie is opgelegd door de voetbalbond vanwege overtredingen tijdens Ajax - Real Madrid in de Champions League. Tijdens het duel in de Johan Cruijff ArenA werd een illegaal spandoek getoond, werden voorwerpen gegooid en werd er vuurwerk afgestoken door fans van Ajax. De Madrilenen kregen een boete van ruim duizend euro voor het laatste vergrijp. Sergio Ramos kreeg daarnaast een extra duel schorsing vanwege het opzettelijk pakken van een gele kaart.

Lees meer over:
Plaats reactie

Dennis1964 +121

Tja als de Knvb dat ook gaat doen dan is feyenoord failliet.

01-03-2019 23:11

Clubliefde34 +6182

19.000 euro? Dat heeft Marc in ze wc liggen om ze reet dagelijks mee af te vegen.

01-03-2019 15:28

AlexIbarra +19293

Laten we dinsdag dan maar winnen zodat we er toch nog iets aan verdienen.. ;)

01-03-2019 11:52

Stroeve +729

Dat zijn toch lachwekkende bedragen voor zowel de clubs als de steenrijke UEFAMAFIA? Waar slaat dat op

01-03-2019 11:15

Rdk1983 +4

Wat een zielig gedoe. Bij doe 7-1 van Lyon was niks af hand, de VAR helpt Madrid iedere wedstrijd etc enz dat kan allemaal, maar een spandoek is dan fout.

01-03-2019 10:36

KingRijkaardII +0

wat stond er dan op het "illegale" spandoek?

01-03-2019 07:58

vanreenen +10317

Een hele keurige tekst. "UEFA Maffia"

01-03-2019 10:32

KingRijkaardII +0

Niks aan gelogen toch?

01-03-2019 11:34

Simon1 +2959

I must not tell lies...

01-03-2019 11:42

OlympischStadionDeMeer +13

1500 euro boete voor de Madrilenen en 19.000 euro boete voor Ajax, dat is nogal een verschil!

Dus een spandoek en iets op het veld gooien laat de boete meteen 17.500 euro hoger uit vallen???

01-03-2019 01:09

vanreenen +10317

Iets op het veld gooien en afsteken van vuurwerk vind ik nogal wat. Het was de eerste minuten gewoon mistig. Maar dat was het in Rotterdam afgelopen woensdagavond het eerste kwartier wel. Maar daarover hoor je de KNVB niet. Dat is gewoon normaal.

01-03-2019 10:35

EricAjax1 +7536

Wat gaat de knvb doen aan de Picornie verwijzing op dat spandoekje van gisteravond? En aan de Nouri spreekkoren? Vind het vreemd dat de media dit nog niet hebben opgepakt en er over berichten.

28-02-2019 23:56

Cisco2 +0

Kijk even op het AD. Daar staat het gewoon hoor, media heeft het zeker wel opgepakt. Incl het nepnieuws dat het over Picornie gaat. (Net zoals jij het nu ook weer dom loop na te praten)

01-03-2019 07:55

EricAjax1 +7536

hoezo nepnieuws? waar staat die a10 dan voor? dat was de aanleiding voor het gevecht bij de a9. maar praat het maar lekker goed joh. fijn weekend

01-03-2019 11:01

Simon1 +2959

Jammer...

01-03-2019 11:44

Ajaxbrl +13860

Als Ajax dat maar kan ophoesten...

28-02-2019 23:01

Ajax0317 +0

Feyenoord jeugdspelers @l.bogarde.03 en @giofelicia7 worden op insta uitgescholden omdat ze gister 3 Amsterdamse kruizen toonden. Het legioen laat zich weer van hun beste kant zien!

28-02-2019 22:55

Ajax0317 +0

Feyenoord jeugdspelers @l.bogarde.03 en @giofelicia7 worden op insta uitgescholden omdat ze gister 3 Amsterdamse kruizen toonden. Het legioen laat zich weer van hun beste kant zien!

28-02-2019 22:55

DeKenner +9375

Real Madrid zal wel balen dat ze een boete krijgen voor vuurwerk dat Ajax fans afsteken.

28-02-2019 22:17

NotForSale +2247

Voor dat spandoek: volgende klassieker in de Kuip dat hele vak leeg, net zoals 410 bij ons leeg moest blijven na die (eveneens walgelijke) Vermeer pop

28-02-2019 20:58

Ajax95Duivendrecht +24166

https://twitter.com/mensus/status/1101171690288095234

Triest en hersenloos...

28-02-2019 20:46

Noxin +15583

Valt me nog mee dat er geen boete aan zat voor het scanderen van anti-UEFA leuzen. Wat dat betreft is de UEFA net een socialistische heilstaat.

28-02-2019 20:44

Vince355 +1

Net als Kroatië jaren geleden.

28-02-2019 20:45

Noxin +15583

Je bedoelt Joegoslavie. En inderdaad. Toen mocht Hajduk niet de bekende rood-witte blokken in het logo hebben, want dat was "nationalistisch". Een rode ster mocht wel, als 'eerbetoon' aan de staat.

28-02-2019 20:52

Gonzo +4778

#UEFA-MAFFIA

28-02-2019 20:18

NotForSale +2247

Illegaal spandoek? Dictatoriaal dit

28-02-2019 20:11

Bjorn +12629

Gelukkig 'slechts' een boete. Na zoveel overtredingen op rij word ik langzaam bang voor een grotere straf.

28-02-2019 19:51

BrandjeXL +81

Tsja, er gaan nu beelden op Twitter rond dat het spandoek van de kakkies van gisteren vol met verwijzingen staat naar Nouri en Picornie. Tyfusvolk

28-02-2019 19:44

mgtow +22318

Wanneer dondert de kuip een keer in elkaar?

28-02-2019 19:48

Ajax95Duivendrecht +24166

Really... Dat zou wel weer een nieuw dieptepunt van triestigheid zijn, als dat zo is. Waar heb je het gezien op Twitter?

Ik zag gisteren ook een spandoek met een neus erop en een rode streep erdoor. Triest zooitje daar.

28-02-2019 19:49

GvanderK +2749 moderator

Ramos mist eerste duel in poulefase van seizoen 19/20. De kwartfinale gaan ze namelijk sowieso niet spelen. Real gaat eraan. Bernabéu gaat weer voor ons klappen net als in '95.

28-02-2019 19:39

TontoKarnaggel +42546

Kolere, we hebben wel een abonnement op die uefaboetes onderhand.....

28-02-2019 19:37

mgtow +22318

UEFA MAFFIA

28-02-2019 19:36

MichelAngelo66 +22270

Georganiseerde misdaad organisatie die UEFA. Illegaal spandoek. Pffff Noord Korea is er niks bij.
De dure etentjes en lapdances voor de bejaarde kerels moeten natuurlijk ook bekostigd worden. Wat een wereld.

28-02-2019 19:34

Ajaxtao +5

Illegaal spandoek? Wonen we hier in Noord-Korea?

28-02-2019 19:29

AmsterdamFM +1

Welk illegaal spandoek?

15-02-2019 13:26

afcajacied00 +294

Dat we uberhaupt een spandoek hadden, dat mag dus blijkbaar niet

15-02-2019 18:58

Vince355 +1

Puta Madrid

28-02-2019 20:46

Dennis1964 +121

Uefa Mafia

15-02-2019 11:43

stefanwillem +12155

Dus pogingen tot moord bij AEK is niet zo heel erg maar een spandoekje wel? Heet de voorzitter van de UEFA Kim van z’n voornaam?

15-02-2019 11:15

TheTruth +0

Als Ajax volgende wedstrijd weer genaait wordt moeten ze gewoon van het veld lopen. UEFA MAFIA.

15-02-2019 10:09

Tinus +10407

Je bent echt een oen als je met bier gaat gooien.
Het is echt iets van de laatste tijd ook trouwens. Tot voorkort gebeurde dit vrijwel nooit. Nu opeens lijkt het alsof je na een goal in een bierschuur in de Achterhoek zit. Bovendien is het gewoon zonde van het bier.

15-02-2019 09:02

AFCA020! +6128

Of de welbekende staaf... :p

15-02-2019 10:06

AjaciedRK +3

Ik stond toevallig met bier in mijn handen toen we 1-0 scoorden. Ja als een halve tribune op je springt dan wil dat bier wel eens uit het glas gaan.

15-02-2019 13:07

DaNaRWaL +4353

onzin, het was plastic

15-02-2019 13:09

Ajax#1900 +1

Mensen kunnen dit blijkbaar niet zelf bedenken

28-02-2019 19:33

Murph +963

Jank niet zo

15-02-2019 14:11

Fvy +167

Het is wat. Misdraag je je, krijg je nog straf ook

28-02-2019 20:08

Noxin +15583

Het is Heineken, dus dat het zonde is om weg te gooien valt ook wel mee.

28-02-2019 20:48

NotForSale +2247

UEFA maffia

15-02-2019 09:01

Leo252 +1

Ze kunnen beter een onderzoek instellen naar het bevoordelen van Real al jaren, oh nee, dat hebben ze zelf op touw gezet.

15-02-2019 08:53

Jaridebeste +2

UEFA MAFFIA

15-02-2019 08:41

JesperOlsen74 +1

Die hele UEFA is een aanfluiting. Een complete dictatuur. Te belachelijk voor woorden, het wordt elk jaar gekker.
Vrijheid van meningsuiting.....?? Hebben ze schijt aan, geen enkele kritische noot mag er klinken, want ze doen daar geweldig werk. In vergelijking is Poetin een koorknaapje.
Een bolwerk om van te kotsen, maar we blijven allemaal kijken, de rijke clubs zijn er blij mee, er gaat dus nooit iets veranderen.

En hoe gaan ze aantonen dat Ramos dat met opzet deed? Niet, dus een storm in een glas water.
Geluid maken om geluid te maken om zo de schijn van partijdigheid tegen te gaan.
Alles maar dan ook alles is politiek van het ergste soort.

Stel je toch eens voor dat Ajax een jaartje geen Europees voetbal speelt, dan hebben een mannetje of 35 van de UEFA niets te doen met al die onderzoeken naar (de supporters van ) Ajax.

15-02-2019 08:40

trodat4030 +97098

Ramos heeft het gewoon voor de camera toegegeven. Weliswaar daarna (waarschijnlijk nadat iemand die idioot erop heeft gewezen) via twitter geprobeerd te ontkennen/af te zwakken, maar die camerabeelden liegen niet. Hier kan zelfs de uefa niet omheen.

15-02-2019 09:47

TontoKarnaggel +42546

Een boete krijgen om een spandoek. Serieus, dit begint echt dictatoriale trekjes te krijgen. Stel je voor dat tijdens een anti-regeringsbeleid demonstratie alle spandoeken met kritiek op de regering beboet en bestraft gaan worden. Onmogelijk in een vrije democratie, heel normaal bij de uefa.....

15-02-2019 06:55

JesperOlsen74 +1

Uit ergernis had ik jouw reactie nog niet gelezen maar meteen mijn draadje geplaatst. Volledig met je eens.
Dit is echt al jaren en jaren zo. Bij meerdere clubs zijn de afgelopen jaren spandoeken verwijderd, spandoeken die betrekking hebben op de UEFA en hebben de clubs boetes hiervoor gekregen.

15-02-2019 08:43

mgtow +22318

Uefa voorzitter Ceferin is een dictator.

15-02-2019 06:49

EricAjax1 +7536

Onderzoeken ze ook even de fakkel in het uitvak na de 0-1?

15-02-2019 05:12

BrandjeXL +81

Heb je het stukje gelezen?

15-02-2019 07:12

ETM +3

Onderzoek de relatie van Madrid met scheidsrechers ook eens.

Op AS zijn er een paar die het opnemen voor die beslissing, maar ik heb er hier vanuit een internationale gemeenschap nog geen 1 gevonden die dat ook doet. Overal wordt er schande van gesproken.
Nog 1 keer; de aanwezigheid van Tadic is niet bepalend voor het doelpunt.
De VAR is een assistent die in moet grijpen als de scheids iets groots over het hoofd ziet. Dat was hier geenzins het geval.
Wantrouwen tov de zuiverheid mbt de arbitrage in relatie tot Madrid is volledig terecht. - zie alleen Bayern Madrid vorig jaar maar terug.

Zie overigens ook, en ik geef toe het is speculatief, de lichaams taal van de scheids bij situatie 1-2. De scheids zegt: sorrie maar ik kan hier niet naar kijken.
Scheids straalt niet uit dat hij het beoordeeld heeft.

15-02-2019 02:52

afcas +3803

Klopt, je kunt er heel veel over zeggen, maar volgens de bewoording van de UEFA zelf was het een onjuiste beslissing.

Je kunt zeggen dat Tadic Courtois hinderde, MAAR dit gebeurde alleen VOORDAT Tagliafico de bal raakte. Op het moment dat Tagliafico de bal raakte was Courtois aan het einde van een beweging naar voren terwijl de bal in de richting naast hem wordt gekopt. Aangezien Tadic voor Courtois stond hindert hij hem nooit bij het naar rechts gaan, maar was het de fout van Courtois zelf waardoor hij niet meer kon reageren. Zegt ook genoeg dat hij in meerdere interviews spreekt over een ander moment. Hij vond dat hij hier niet gehinderd werd om bij de bal te komen...

15-02-2019 04:37

uefasucks +0

Hier in Spanje heb ik aan meerdere objectieve Spaanse mensen gevraagd wat zij van deze beslissing vonden. Allemaal hebben veel respect voor Ajax...(Trots)
En vinden zij allemaal dat wij vet genaaid zijn.
Ook in de Spaanse competitie word Madrid geholpen. Zij kotsen op Madrid en UEFA...

De hele wereld ziet het, weet het, maar voor de rest gebeurd er helemaal niets.

15-02-2019 06:24

NoFX +1575

Nu begrijp ik die staande ovatie uit '95 ineens. Dat was niet omdat we Madrid wegspeelden, maar omdat we zo wegspeelden dat zelfs de scheids geen schijn van kans had.
En eigenlijk zou dat het beste antwoord zijn wat Ajax kan geven... Van de mat tikken en een staande ovatie afdwingen.

15-02-2019 08:42

TontoKarnaggel +42546

Hij deed anders wel een goede poging. 2 glaszuivere goals toen ook afgekeurd.
Echt bizar, kan me een wedstrijd of 8 tegen madrid herinneren en daarin zijn gewoon 5 zuivere goals van ons afgekeurd. En ons spandoekje wordt onderzocht hahaha.

15-02-2019 10:34

JesperOlsen74 +1

Die paar die het hier op AS opnemen voor die beslissing zijn dan waarschijnlijk mensen van de UEFA met een nepaccount...........;P

Of PSV-ers


Of F'noorders

15-02-2019 08:47

ditisdebeslissing +4206

PSV gaat morgen verliezen. ik heb net mijn glazen bol van zolder gehaald.

15-02-2019 00:19

ETM +3

Mijn glazen bol is al jaren beslagen.

15-02-2019 02:54

Eastwood +0

Die van mij hangt al jaren aan het plafond in de wc.

15-02-2019 06:43

JesperOlsen74 +1

Waarom over PSV beginnen bij een topic over de UEFA? Langzamerhand wordt dat calimero gedrag uit Eindhoven hier overgenomen.

Een Ajacied is juist nooit bezig met andere clubjes.

15-02-2019 08:50

Joodhannus73 +3579

Ajax moet een statement maken. Van het veld lopen en lekker gaan douchen de volgende keer. In twee thuiswedstrijden 3 zuivere doelpunten tegen Madrid afgekeurd. En nu zelfs mét de VAR. Het maakt niet uit. Krijg je van alle clubs en supporters gelijk de handen op elkaar als je dat doet (behalve de top-4 die elk jaar in de halve finales staan). Dan wordt de discussie pas echt aangezwengeld. Gewoon de ballen hebben. Kan je ons écht een mythisch club noemen. Hoort ook bij Amsterdam. Laten ons toch niet peopelen door die corrupte bende? Flikker op met die klootzakken! En in Madrid een heel groot spandoek meenemen met EUFA Mafia. Oh Nee, daar zijn ze juist bang voor en daarom moeten ze nu een aanleiding hebben om de Ajax supporters te weren. Even vergeten. Er is altijd wel een spandoekje met bepaald tekstje te vinden of een plastic bekertje bier. Als Ajax supporters geweerd worden moet Ajax niet naar Madrid afreizen... Zou heroïsch zijn!

15-02-2019 00:18

MPAjax +8442

uefa is niet alleen mafia maar ook een dictatuur, blatter en platini eruit hebben geen resultaat geleverd het gaat hier om de integriteit van de HELE organisatie!

gewoon weigeren boete te betalen en een rechtzaak aangaan, genoeg bewijs dat het waar is en dan gaat er eindelijk een keer een andere wind waaien

14-02-2019 23:18

VoorMokum +1

Let op de return zonder uitsupporters. Alles zodat real wint. Corrupte teringzooi.

14-02-2019 23:12

Bjorn +12629

Daar kon je op wachten. En dit keer gaat het gevolgen hebben voor supporters ben ik bang.

14-02-2019 22:34

BRAMHOUTEN +3813

ze kunnen beter een onderzoek starten naar de scheidsrechter

14-02-2019 22:29

AFCALL +0

Mee eens, verschrikkelijk dat monopoly van de uefa

14-02-2019 22:31

MPAjax +8442

onmogelijk om een verdacht spandoek te onderzoeken als die er niet is

14-02-2019 22:20

MPAjax +8442

hoe zit het met de aek supporters die ajax supporters hebben aangevallen waarvan ze nog beelden hebben en er nog geen repercusies zijn gekomen ?? ??????

tijd dat ze weer de bezem halen door de uefa want blijkbaar zijn sinds blatter en platini niet alle teken eruit gehaald en is het lichaam nog steeds vergiftigd tot het dood gaat! waar blijft de fbi want "de europese unie" wat geen unie, is blijkbaar als een entiteit onmachtig om deze organisatie de oren te wassen dus dan maar weer de fbi

14-02-2019 22:16

insectenverdelg +23512

UEFA MAFFIA!

14-02-2019 22:16

Stamstadam +0

Wat voor spandoek?

14-02-2019 22:15

lf87 +4

Wat voor spandoek hing er dan? Ik was er gisteren maar heb vgm niet echt iets gezien

14-02-2019 22:15

Adamoost +0

Was op zuid 2 een klein doek van 2,3 mensen was ongeveer 1,5 m2 en las net dat er puta Madrid opstond was zo klein niet goed te lezen

14-02-2019 22:21

ajaxminimax +5471

Laat ze maar onderzoek naar de var... wat een maffiabende is dit

14-02-2019 22:15

MPAjax +8442

luister zo crimineel als ze zijn zulke acties kan je verwachten maar dan moet je ze klem zetten met het feit dat hun scheidsrechters de tegenstander opvallend veel bevoordelen in wedstrijden waarin ajax de bovenliggende partij is en scoort/ bijna wint

vraag dan gelijk waarom ze ondanks het bewijs in 1996 van doping ze de prijs nooit hebben afgepakt van juventus en aan ajax gegeven?

luister als ze zo strikt willen zijn met hun regels moeten ze dat ook meteen recht zetten

14-02-2019 22:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.