'Timber heeft zinnen op Arsenal gezet en is alleen met die club bezig'

door Bart Veenstra 351

Bron De Telegraaf

'Timber heeft zinnen op Arsenal gezet en is alleen met die club bezig'

door Bart Veenstra 351

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Jurriën Timber heeft zijn zinnen gezet op een vertrek naar Arsenal en is alleen met die club bezig. Dat schrijft De Telegraaf woensdagochtend. Een jaar geleden zei de huidig Ajax-verdediger nog 'nee' tegen Manchester United, maar een jaar later komt de grote sprong naar de top van het Engelse voetbal alsnog, zo schrijft de krant.

Timber staat ook in de belangstelling van Bayern München, al heeft de Duitse topclub - in tegenstelling tot Arsenal - nog geen bod uitgebracht. Zelfs als Die Bayern een bod op Timber uit zou brengen, is het nog maar de vraag of de geboren Utrechter openstaat voor een stap naar de recordkampioen van Duitsland. 'De beperkte speeltijd die zijn drie voormalige Ajax-collega’s daar in het voorbije seizoen hadden, maakt het minder aanlokkelijk om naar Zuid-Duitsland te vliegen', schrijft De Telegraaf over Noussair Mazraoui, Ryan Gravenberch en Daley Blind. 'Ze verdienen er een miljoenensalaris, maar uiteindelijk komen ze tot de conclusie dat ze veel te veel op de bank hebben gezeten.'

'Verwachting is dat Arsenal en Ajax elkaar zullen vinden'

Dat Timber op weg is naar een exit bij Ajax, staat vast, zo weet De Telegraaf. Arsenal deed tot nu een openingsbod van ongeveer 35 miljoen euro op Timber en daarmee komt de club uit Noord-Londen nog niet in de buurt van de vraagprijs (60 miljoen euro) van Ajax. 'Maar de verwachting is dat beide clubs elkaar zullen vinden', aldus de krant.

Wat betreft de persoonlijke voorwaarden worden geen problemen verwacht. Er liggen een vier- en een vijfjarig voorstel voor Timber klaar. De voorkeur van Arsenal gaat uit naar een contract tot de zomer van 2028. 'Dat is gezien de hoogte van de transfersom ook logisch. Over de inhoud van beide verbintenissen hebben Timber en zijn zaakwaarnemer Christopher Coffie van Forza Sports Group op hoofdlijnen overeenstemming. Zodra er een akkoord is tussen de clubs, is het persoonlijk contract een abc’tje', aldus De Telegraaf.

Dat Arsenal overigens al langer dan vandaag bezig is met de komst van Timber blijkt overigens uit het volgende. Onlangs (3 juni jongstleden) was Timber met zijn moeder Marilyn, zijn broer Quinten en zaakwaarnemer Christopher Coffie bij de FA Cup-finale tussen Manchester City en Manchester United. Die finale werd in Londen (op Wembley) gespeeld. 'En daar werd het nuttige met het aangename verenigd, want rond de kraker op Wembley werden er in het geheim gesprekken met Arsenal gevoerd. Daar hield de vijftienvoudig international zo’n goed gevoel aan over dat Bayern München van heel goeden huize moet komen om de voormalige club van Nederlandse voetbalgrootheden als Dennis Bergkamp en Robin van Persie alsnog af te troeven.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

DiAngelo +2410

Wanneer Timber vorig jaar was vertrokken had hij 60 -70 miljoen moeten kosten. Na n dramatisch seizoen omringd door beperkte spelers, aangestuurd door matige trainers en wanbeleid is hij ineens n stuk minder waard. Aan 1 kant logisch, maar ondanks de lichte dip blijft hij n meer dan fantastische voetballer. Timber en zijn zaakwaarnemer proberen t Arsenal makkelijk te maken door nu al voor te sorteren op de optie naar alleen die club. Timber is echter minimaal 50 miljoen waard....kijk eens naar bv Van Dijk (85 miljoen) en Maguire (88 miljoen). Verwacht dat er nog meer clubs met interesse en budget komen. Persoonlijk denk ik dat t voor zijn fysiek en carrière beter is om voor n Italiaanse of Spaanse topclub te kunnen kiezen. Wie denkt dat Timber n rechtsback is, ziet zijn talent niet echt.

21-06-2023 22:59

JanBiesbos +29224

Een opbouwende verdedigende voetballer willen ze overal hebben die nasr het middenveld kan indribbelen

22-06-2023 10:20

henkie58 +2055

Cashen en op zoek naar een goede verdediger. Haal Blind terug als laatste man met een paar goede werkers en hardlopers erom heen.

21-06-2023 20:40

rich67 +6685

Prima. Timber en Alvarez voor ca. 85 miljoen weg. Bergwijn voor 50 miljoen naar de zandbak. Zij waren allang niet (meer) gretig en t beste is een afscheid.
Nieuw bloed erbij en bouwen aan iets moois. Ook nieuwe mensen in de leidinggevende functies zorgen bij mij voor hoop ✌️

21-06-2023 20:31

wendoo9 +8125

Als het zijn keuze is wens ik hem het beste. Goede speler maar als Cv laat hij vaak steekjes vallen. Had hem nog graag een jaar gezien als Rb. Maar deze jongen heeft ook
gezien dat nu het moment is om te Cashen met zijn vertoonde spel. Nog zo een seizoen zal die kansen kleiner worden ondanks dat hij bij Ajax ook geen klagen heeft. Hoop dat hij het gaat maken, maar met die grote, sterke, lompe beren van spitsen daar zal het erg lastig worden.

21-06-2023 16:33

Altijdindestraat +40228

Is er ooit een Ajax shirt geweigerd?

https://www.footyheadlines.com/2023/04/ajax-23-24-home-kit.html

21-06-2023 16:29

YRGI +32964

Het logo in het midden is tof, maar waarom nou weer die schouders...

21-06-2023 16:36

Ajaxfan75 +2

Dus: Rulli, rb?, cv?, Hato, lb?; Van den Boomen, Tahirovic, Berghuis(?); rv?, Brobbey, lv?

21-06-2023 16:26

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

Telegraaf heeft over 60mln. Ik zeg doen.

https://www.telegraaf.nl/sport/699227092/jurrien-timber-zet-zinnen-op-arsenal/?utm_source=whatsapp&utm_medium=referral&utm_campaign=whatsapp

21-06-2023 16:17

ajaxcied4life +26058

Arda Güler overweegt een contractverlenging bij Fenerbahçe. Ik zou zeggen lekker doorschakelen nsar die Armeens/Russische jongen.

21-06-2023 16:05

EuforischeRealist +15604

Het ventje zijn hoofd wordt nu al aan alle kanten op hol gebracht door papa en zaakwaarnemers die uiteindelijk er alleen maar op uit zijn om zoveel mogelijk te cashen. Grote kans dat het een nieuwe Freddy Adu wordt of iets dergelijks. Nu een giga-soap tot aan het einde van de transferdeadline en uiteindelijk hoor je er weinig meer van.

21-06-2023 16:37

ajaxcied4life +26058

Zou mij helemaal niks verbazen nee

21-06-2023 17:22

Ajax27 +19213

Vooral door papa... die ziet de miljoenen voorbij vliegen.
Als het waar is wat de geruchten zeggen is ie al bij verschillende clubs geweest die interesse hebben getoond en is ie overal met absurde eisen gekomen, zo ook bij Ajax.

Ik denk dat we snel genoeg krijgen te horen dat het einde verhaal is rondom de besprekingen.

22-06-2023 13:25

Tommyshelby +129562

Is Timber wel ready hiervoor?

21-06-2023 16:02

YRGI +32964

Nee. Maar misschien kan hij groeien met betere spelers om zich heen.

21-06-2023 16:37

Jeremias +1661

Technisch gezien vind ik van wel.
Maar voor zijn toekomst kan Timber maar beter één a twee seizoenen bij Ajax rijpen. (20jr!)

Aan de andere kant bekruipt bij mij nu ook het gevoel dat het vertrek van dit pareltje de perspectieven binnen Ajax1 een beetje verraadt. In tegenstelling tot de ambities v Arsenal snap ik Timber.

21-06-2023 23:06

MennoJerry +4109

Dat wordt 45mil ex. bonussen.

21-06-2023 15:33

JanBiesbos +29224

Btw is er al zicht op een nwe AD? Dat hoeft toch niet lang te duren?

21-06-2023 15:18

AFCACruijff14 +162175

Nee er stonden er 25 klaar. Ze halen er nu alleen het plastic af, gaat wat stroefjes..

21-06-2023 15:29

YRGI +32964

Pas na augustus werd er gezegd volgens mij. Dan is Edwin weg.

21-06-2023 16:38

C14 +22445

Jammer, heel mooi om naar hem te kijken als zeer goed opbouwende en voetballende CV, maar met hopelijk Salah-Eddine en Hato, en wellicht die jonge Gaaei, krijg je een heel jonge verdediging.

Dáár kan je dan ervaring bij kopen. Ik vind ervaring niet heilig, maar nu is het daar wel echt gewenst, en ervaring wil je het liefst van achteruit, aansturend.

Hato is ook niet heel groot en kopsterk, dus een meer ervaren, kopsterke CV met snelheid en wat wendbaarheid die goed kan opbouwen. En die moet dan wat mogen kosten.

21-06-2023 14:57

JanBiesbos +29224

Blind is transfervrij en met hem statistisch gezien wordt je altijd ksmpioen!

21-06-2023 15:17

wendoo9 +8125

Hoe er nu naar uitziet mag je blij zijn als je aankomend seizoen bij de eerste 3 eindigt.

21-06-2023 15:50

C14 +22445

Blind als CV kon al een paar jaar niet meer. Was een reden dat onder Ten Hag de achterste linie niet goed aansloot, door traagheid Blind, durfde dan niet hoger mee op te komen. Nee, Blind is echt klaar.

21-06-2023 16:33

Lazell +17005

En als hij het niet wordt, smeert hij hem snel in de winterstop :)

21-06-2023 16:37

LukaLitmanen +82153

Heeft juist vaak kamikaze dribbels om vervolgens de counter in te luiden.

21-06-2023 15:18

JanBiesbos +29224

Zit te wachten op “done deal guler”…..

21-06-2023 14:49

Altijdindestraat +40228

Die gaat niet komen, heb niet het gevoel dat het lukt.

21-06-2023 16:28

Lazell +17005

Zijn er ook media buiten de Turkse die hierover schrijven?

21-06-2023 16:37

JanBiesbos +29224

Allemaal spelletjes om de boel op te poken

22-06-2023 10:18

Kingoffdatoilet +17221

Dit zijn altijd mooie artikelen. Zo'n krant zegt stellig daar gaat hij heen. Om de speler uiteindelijk naar een hele andere club te zien gaan.

21-06-2023 14:46

Red Devil +3604

Zal zwaar worden daar voor hem als het doorgaat want ook zijn handelingssnelheid zal omhoog moeten anders zal hij net als Klaassen en v d Beek het ook niet gaan redden daar in de Premiere League.
Knap dat Veltman zich staande houdt bij Brighton&Hove Albion.
Laat Ajax de hoofdprijs maar vragen voor Thimber.

21-06-2023 14:44

JanBiesbos +29224

BHA is echt een patronen club, reageren op druk zetten van tegenstander, wat doe je in wat voor soort situatie, waar en naar wie speel je de bal. Veel duidelijkheid. Dst zie je bij Feyenoord ook die slot had 4 weken extra omdat erin te brengen. Zie ook artikel op VI

21-06-2023 14:53

Hans.D88 +3780

BHA is een genot om naar te kijken en een fantastisch voorbeeld van goed beleid.

21-06-2023 15:17

Oxxer +164598 moderator

Arsenal is druk bezig, Havertz is binnen voor €75M, een bod van €90M op Rice, WHU wil £120M hebben, Man Utd wil Rice ook en zetten Maguire en of MacTominay als wisselgeld in. Kan mij niet voorstellen dat een verstandige club Maguire wil hebben.

https://www.instagram.com/reel/CrsVvamAmOY/?igshid=NjZiM2M3MzIxNA%3D%3D

21-06-2023 14:43

Bruno04 +15797

Ik vind het weer te vroeg maarja…
Word toch niet naar geluisterd door die gasten.
Bij rondo kreeg hij het advies ook in zijn gezicht maar werd er niet warm van.

Wat hebben ze toch allemaal een haast hè. Begrijp er geen reet van

21-06-2023 14:06

Hans.D88 +3780

Hij is nu 22, geen verkeerde leeftijd. Tenminste, hij is geen 18 ofzo. Natuurlijk zal het uitdagingen opleveren, maar ook ervaring.

Ik snap die haast wel enigszins, gemiddelde voetballer heeft een carrière van pak 'm beet, 15 jaar, waarvan waarschijnlijk 10-12 (?) een ruim bovengemiddeld salaris opleveren. De kans op ernstige blessures is altijd aanwezig.

En bovendien, wat zou jij doen? Je verlaat Ajax door de voordeur, Londen, gave stad, Arsenal, prachtige club, en een miljoenen salaris, daar zegt toch iedereen ja tegen.

21-06-2023 14:45

4Ever14 +6634

"En bovendien, wat zou jij doen? Je verlaat Ajax door de voordeur, Londen, gave stad, Arsenal, prachtige club, en een miljoenen salaris, daar zegt toch iedereen ja tegen."

Vanuit een financieel aspect ben ik het met je eens. Echter als je enige ambities hebt als voetballer om bijvoorbeeld tot de beste te behoren, dan zou ik ervoor kiezen om een extra jaar in de Eredivisie te blijven.

Het is gewoon wat van Van Basten al tegen hem zei bij rondo, je kan beter als een grote speler ergens binnen komen dan hoe hij nu gaat, als iemand met veel potentie. Overigens kan hij in de Eredivisie nog fouten maken, in de Premier League wordt hij gewoon afgestraft.

21-06-2023 15:24

Hans.D88 +3780

Dat ben ik ook wel deels met je eens. Ik ben bang dat als hij nog een jaar blijft, hij niet als een heel veel grotere speler ergens binnenkomt dan dat hij vandaag is. ik denk dat hij best wel uitgeleerd is bij Ajax, maar Arsenal op dit moment iets te hoog gegrepen is. Met het ook op spreektijd en meer weerstand, denk ik meer aan clubs als Dortmund, Milan, Sociedad, Brighton, maar kleinere kans dat die 40-50M neerleggen.

21-06-2023 17:13

stopperspil +11200

Goed voor de financiën en goed voor zijn ontwikkeling

21-06-2023 13:49

Koekie87 +21012

Bij Ajax zal hij ook absoluut niet slecht verdienen.

21-06-2023 14:02

stopperspil +11200

Bedoelde de financiën van Ajax. Timber heeft heel veel verlenggeld van Ajax gehad en zijn voetbal ontwikkeling staat stil dus de PL is goed voor zijn ontwikkeling: benieuwd of hij het redt daar, hij zal er veel nieuwe ervaringen opdoen.

21-06-2023 14:12

Lekkerhoor +3381

Ajax weet ook wel dat Timber gaat en is als club deels afhankelijk van dit soort transfers. Dus lekker laten gaan en hopen dat hij daar minuten kan maken. Wel zorgen voor een goede vervanger Sven!

21-06-2023 13:42

Juichtoon +32654

Alvarez en Timber zullen samen toch minstens 100 mln moeten opbrengen. Mislintat hoor je mij? :-).

21-06-2023 13:34

Patrick67 +9624

Ik zou tevreden zijn met 70.

21-06-2023 14:42

JantjeBeton +3009

Precies, dat ligt denk ik meer in de lijn der verwachting.

22-06-2023 08:31

Juichtoon +32654

Je snapt het niet, je moet meer vragen, denk aan Antony. Zie mijn uitleg.
Benfica krijgt voor vergelijkbare spelers al jaren 60-70 mln.
Je kunt ook 10 mln vragen dan worden ze ook verkocht ...

22-06-2023 08:38

Patrick67 +9624

Benfica verkoopt ook échte toppers in spé hè?
Alvarez en Timber zijn dat niet en zullen het ook nooit worden.

22-06-2023 08:41

Hans.D88 +3780

Bij 70M+ met wat constructies eromheen hoor je mij niet klagen.

21-06-2023 14:47

Juichtoon +32654

De dag na verkoop zijn ze elk 60 mln waard zijn. Minstens. Houd dat in gedachten...
Of anders als beiden nu bij Benfica zouden spelen brachten ze elk 60 mln op.

21-06-2023 15:25

AJAXINMYHEART +21958

J. #Timber wants to join Arsenal as his move was prepared in detail in the last weeks. #Ajax in negotiations with Arsenal now.

➡️ Agreement expected between €40-45m.

ManUtd no topic as they have a similar profile with Martinez.

21-06-2023 13:27

Juan62 +46333

Dus Timber en Martinez zijn niet complementair aan elkaar?
volgens deze eh

21-06-2023 13:32

Ajax14AMS +25205

Had echt een seizoen van het niveau Perr Schuurs dit jaar, dus ik kan lastig inschatten hoe hij het gaat doen daar.

In ieder geval veel succes 🙏

21-06-2023 13:24

CruijffiaansNouriaans +4456

Dat is wel een beetje overdreven. Schuurs kreeg nooit een echte kans, en draaide niet altijd lekker in een goed draaiend elftal. Timber deed het wel aardig in een elftal wat slecht werd gemanaged. Door Sjeik whatshisname.

21-06-2023 13:27

Ajacied1981 +17412

Schuurs gaat ook richting de top, net als Veltman het in de (sub)top goed doet. En dan Botman....wij zijn veel te kritisch

Timber wordt een wereldtopper

21-06-2023 13:31

Ajax14AMS +25205

Timber deed het echt niet "wel aardig" hoor..

Hij was een van de slechtste dit jaar, terwijl hij een van de sterkhouders moest zijn.

Echter is hij geen Klaassen, Alvarez, Bergwijn, Rensch, Brobbey, Bassey of Wijndal dus houden we hem lekker altijd buiten schot...

21-06-2023 15:13

Bc te P +22130

Vorige zomer baalde ik enorm dat er zoveel spelers tegelijk weggingen
Deze zomer baal ik als het merendeel van het elftal dat ons zo teleur stelde blijft

Bezemen sven!

21-06-2023 13:16

Patrick67 +9624

Sanchez, Klaassen, Alvarez, Rensch overbodig.
Bassey laatste kans tot kerstmis, anders weg.
Taylor moet stappen maken, Timber gaat sowieso.
Conceicao moet de vaste rechtsbuiten worden, ook als hij 3 slechte wedstrijden speelt. Bergwijn schop onder z'n dikke reet en moet nu leveren anders wegwezen.
Tadic niet meer aanvoerder en geen basisspeler meer.
Blijft dat je Berghuis of Rulli aanvoerder maakt, beide niet ideaal, ik weet het.

21-06-2023 13:30

Bc te P +22130

Berghuis ook wieberen

21-06-2023 13:38

Patrick67 +9624

Omdat Conceicao nooit een faire kans gekregen heeft. Lafred was te laf en ook Heitinga durfde het niet aan. Dus, wat wil jij nu eigenlijk zeggen met je Taylortje?

21-06-2023 15:18

Lazell +17005

Rensch kun je er altijd bijhouden, al is het maar als wissel. Kan op rechtsback, beide centrale posities, linksback en op 6.

21-06-2023 16:40

Patrick67 +9624

Als hij écht zo goed was als '21/'22 was hij niet zo genadeloos door de mand gevallen afgelopen seizoen zonder Martinez naast zich.
Van een échte topper in spé mag je toch echt meer verwachten. Ook op deze leeftijd.

21-06-2023 12:53

Ozymandias +159568

Ik heb zelfs Ramos een periode heel slecht zien spelen voor Real toen ze onder Capello een dramatische verdedigend organisatie hadden. Het is voor centrale verdedigers bijna onmogelijk om niet erg slecht te spelen wanneer de verdedigende organisatie dramatisch is. Om individueel goed te kunnen verdedigend moet je weten wat je teamgenoten gaan doen.

21-06-2023 13:24

ajaxcied4life +26058

Zo zo zo de terugkoopclausule van kereltje Simons is maar liefst 6 miljoen euro's lees ik via Romano op twitter.

21-06-2023 12:37

lexy88 +8818

En ze hopen maar dat hij blijft. Terwijl Simons al heeft aangegeven dat hij Parijs mist.

https://nos.nl/artikel/2463362-simons-mist-parijs-maar-hem-terughalen-ligt-voor-psg-wat-ingewikkeld

PSG zou gek zijn als ze hem niet halen en een contractvoorstel doen wat PSV never nooit kan geven

21-06-2023 12:58

robtjeajax +639

ik las 12 volgens mij, het zou echt verdomd mooi zijn om hem te kopen als ajax. past hier veel beter, wel dat gejank eruitslaan

21-06-2023 14:32

appiehappie +3089

Hoog in zijn bol. Zal een paar niveautjes beter moeten gaan spelen dan wat hij gedaan heeft. Er liggen wel weer kussentjes op de bank bij Arsenal.

21-06-2023 12:32

DEELM +11891

PL toeslag is 20mln, dus kom maar door met die 60-70mln

21-06-2023 12:28

jo1 +4584

Dat is het leven van Ajax, bouwen verkopen, bouwen verkopen etc. We zullen zo nooit geen aansluiting vinden met de subtop in europa

21-06-2023 12:22

C14 +22445

Structureel bij de subtop is makkelijk, áls je goed beleid zou voeren en visie zou tonen.

Vroeger verkopen maken het niet makkelijker, maar is niet de reden van steeds afhaken.

21-06-2023 12:25

jo1 +4584

Hoe kan je nu stabiel blijven als je elk jaar je sterkhouders kwijt raakt. Zelfs goed beleid zal hier niet aan helpen. Je zal altijd inleveren op je spelers. Je kan alleen hopen op een goede ontwikkeling

21-06-2023 12:34

C14 +22445

Zorgen dat de doorstroom van jeugd optimaal is, dat vergt ook jeugdspelers gedurende het seizoen alvast klaarstomen, door veel serieuze minuten te geven, te wennen aan de druk en niveau, door laten ontwikkelen. Dat gebeurt al jaren niet meer. Ten Hag die doodleuk een jaar lang tegen Taylor zegt dat ie er niet klaar voor is, zonder hem minuten te geven. Taylor komt er uit pure nood eindelijk in en speelt Ajax naar het kampioenschap.

En naast die goede doorstroom uiteraard weer goed inkopen. Dat vergt een top scouting en goede technische mensen. Daar schort het nogal aan.

Je zal eens een minder jaar hebben, met name na het pieken met een elftal, dat dan leeggekocht wordt, maar met goede jeugd en goede aankopen vang je dat al flink op, en dan is het weer bouwen, pieken, leeggekocht worden, bouwen, pieken, etc.

21-06-2023 12:38

f.m.d. +926

Benfica is de voorbeeldclub van hoe het wel kan.

21-06-2023 12:45

stefanwillem +12151

Taylor speelt Ajax naar het kampioenschap. Serieus?

21-06-2023 12:56

jo1 +4584

Benfica is zoveel groter dan Ajax. Mooi om te meten, maar niet vergelijkbaar

21-06-2023 12:57

jo1 +4584

Ja maar je bent er wel mee eens dat als je sterkhouders weggaan dat je sowieso inlevert. Als de vervangers net zo goed zijn of beter zouden ze ook niet meer bij Ajax spelen. Ajax is en blijft een springplank naar een grotere club

21-06-2023 12:58

C14 +22445

@stefan

Alweer vergeten? Ajax zat in zak en as, helemaal klaar met het seizoen, extreem lamlendig en er zat geen enkele lijn in het spel, statisch.

Taylor kwam erin na meerdere blessures, eindelijk, en met zijn energie, drive, beweging, overal aanspeelbaar maken, passen en weer doorbewegen, dus enorm dynamiek en ook drive naar voren, haalde hij Ajax uit het slop, waardoor alsnog kampioenschap.

21-06-2023 13:01

C14 +22445

@jo1

Benfica is in potentie helemaal niet groter dan Ajax. Scouten gewoon beter, met name ook veel Brazilianen, die ook wel liever naar dat klimaat verkassen.

21-06-2023 13:02

C14 +22445

@jo1

Uiteraard, het zal altijd met pieken en dalen gaan, kunst is die dalen zo min mogelijk diep te laten zijn, en de pieken zo hoog mogelijk.

21-06-2023 13:03

tijssenajax +13980

Precies dat. Helemaal eens met jouw opmerking!

21-06-2023 13:04

Ajax1114 +19393

Klopt maar hier zijn er altijd weer mensen die het goed praten dat Ajax niet structureel mee doet. Benfica heeft top scouting en weet structureel toppers te scouten en deze voor topprijzen door te verkopen.

21-06-2023 13:17

DEELM +11891

Nooit geen betekent altijd hé!?

21-06-2023 12:32

BokkieBokstra +11331

Dat is eenmaal het lot vam ajax andere clubs grotere competities meer geld. Ook de charme van ajax ruimte voor nieuwe jonge talenten.

21-06-2023 12:36

jo1 +4584

Uiteraard maar dat gelul we willen aansluiting met de top is natuurlijk onzin. Zelfs een degradatiekandidaat in Engeland hebben nog meer centen

21-06-2023 13:00

BokkieBokstra +11331

Zeker onzin, als van der Sar zegt structureel top van Europa dan is dat onzin. Incidentele successen dat is al heel mooi. Overmars had het over 1 x per 3 jaar kampioen. Dat zou ook al heel mooi zijn. Ajax leeft er ook van, de centen die binnenkomen. Moet je er natuurlijk wel goed mee omspringen.....

21-06-2023 13:16

Cello +52979 moderator

@jo1

In zekere zin heb je ook wel gelijk, dat het uiteindelijk onzin is. Je vergelijking met een degradatiekandidaat/promovendus in de PL zegt idd al genoeg. Kijk bijv. naar de tv-inkomsten ED afgezet tegen tv-inkomsten PL. Wij mogen blij zijn met een bedrag rond de 10-12 mio of iets dergelijks, daar waar 'kelderclubs in de PL al beginnen met rond de 200 mio.
Even ter verduidelijking..... zelfs als wij als Ajax ver komen in een jaar in de CL en alle andere inkomsten optellen uit bijv recettes en sponsorships etc etc.... zelfs dan tikken we die 200 mio nog niet eens aan. En dan laat ik de uitgaande transfer-inkomsten even buiten beschouwing.

Dus zij starten al bijna met 180-190 mio voorsprong op Ajax. Het is dus ook niet verwonderlijk dat diezelfde kelderclubs uit de PL bijv. veel hogere salarissen kunnen neertellen dan Ajax. En spelers daarnaast ook nog eens in Engeland in een gunstigere belastingschaal zitten als veelal elders in Europa het geval is.

21-06-2023 13:26

jo1 +4584

Nee mee eens plus zie je nu hype dat ze naar Saudie Arabië willen. Op zich niet gek voor wat ze daar betalen

21-06-2023 13:37

Invincibles +5221

Twee seizoenen geleden speelde hij ijzersterk met Martinez naast hem. Vorige seizoen had hij de rots in de branding moeten zijn, maar maakte nog meer fouten dan, pak hem beet een Veltman.

Hopelijk krijgen we een mooi bedrag van hem en kunnen we meteen doorschakelen. Hij is een goeie speler, maar niet onmisbaar.

21-06-2023 12:18

tijssenajax +13980

Precies, niet om negatief te doen, maar ik vind het niet eens erg. Hij heeft de neiging om in te kakken/aanpassen aan slechte niveau medespelers en dat blinde gedraaf naar voren is ook niet best hoor. Vraag me serieus af hoe hij het wil maken in Engeland. In de basis wel redelijke voetballer hoor.

21-06-2023 13:09

DieNase +7172

Rond maar snel af. En door!!!

21-06-2023 12:09

Steeph +3867

Logisch toch. Hij heeft kennelijk geen enkel vertrouwen in volgend seizoen na het gepruts van het vorige seizoen. Niet gek als je ziet wat er nu verandert binnen de club, er wordt wild gegokt met nieuwe trainer en spelers. Nóg zo'n seizoen voor Timber vernietigt z'n carrière.

21-06-2023 12:09

DEELM +11891

Ja na zo'n k-seizoen (waar hij zelf z'n bijdrage aan had) lekker op de bank gaan zitten in Londen draagt bij aan zn carrière?

21-06-2023 12:34

Libero +19191

ALS dit klopt is dat weer jammer. Ondermijnt zo wel de onderhandelingspositie van Ajax. Snap best dat hij graag daarheen wil, hoewel ik het geen slimme stap zou vinden - weer een die niets van het vroege vertrek van anderen geleerd heeft. Maar wat een zaakwaarnemer niet bij zijn advies (zorg dat je niet te duur wordt) vertelt is dat je bij een hoge transfersom veel meer kans op spelen hebt. Mazraoui en zelfs Gravenberch, prachtige transfers gemaakt man, maar voor Bayern lekker betaalbaar en nu is het huilen en hopen dat ze weg mogen en elders wel aan spelen toekomen.

21-06-2023 12:06

johanisajax +8843

Prima maar dan zal Arsenal toch 50+M moeten bieden anders blijft Timber in Amsterdam…

21-06-2023 12:00

Ajax1204 +38421

Ik gun Timber een mooie stap. Had afgelopen jaar niet zn beste seizoen, maar als hij de kans krijgt bij Arsenal en zijn vorm van 21/22 kan vinden, kan hij zomaar basisspeler worden. Dank voor alles Jurriën!

21-06-2023 11:59

Juan62 +46333

Wat is dat alles waarvoor u hem bedankt ?
Vanaf maart 2020 bij het eerste , dus 2 volle seizoenen bij het eerste
Net 22 geworden, nog niet uitgeleerd
Was geen bepalende speler afgelopen seizoen.
Hij komt niet uit de Favela's, hoeft dus niet zijn complete familie te onderhouden.

Bijtekenen voor 1 seizoen, met een gelimiteerde transfersom als gevolg
Ik draai het om, hij mag Ajax bedanken voor zijn opleiding

21-06-2023 12:18

Hans.D88 +3780

Hij bedankt Ajax door vorig jaar zijn contract te verlengen en nu 40-50M op te leveren. Ik neem toch aan dat dit een aardige ROI is voor de Ajax opleiding.

21-06-2023 14:57

Bjorn +12625

Hij verdedigde het gehele seizoen 2022/2023 alsof hij al een transfer had gemaakt.

Arsenal is natuurlijk wel geweldig voor hem, eerlijk is eerlijk. Maar alleen voor de absolute hoofdprijs..

21-06-2023 11:51

Gerrit.S +335

Volgens mij het hele seizoen al mee bezig.

21-06-2023 11:35

JantjeBeton +3009

Op zich snap ik dit wel hoor, want je zou die terugval in zijn spel ook kunnen zien als een motivatiegebrek. En als die nog slechter gaat spelen aankomend seizoen, verdient Ajax er nog minder aan uiteindelijk; dit zal de Ajax-leiding zelf ook wel doorhebben, vermoed ik.

Helaas vrees ik dat dit anno nu, door onder andere het lonkende grote geld en het besef dat muiten of terugvallen nu eenmaal loont qua verkregen transfer, de nieuwe normaal is, en dat er slechts enkele exceptionele spelers zullen zijn die nog een jaar blijven uit revanche op zichzelf of uit pure clubliefde. Tja... geld pakken, mooie strik eromheen en bedanken voor bewezen diensten.

21-06-2023 11:27

Juan62 +46333

'Helaas vrees ik dat dit anno nu'

Hoe lang bent u al fan?
Dit gebeurde al in de jaren 70 en is nooit gestopt.
Er is altijd beter betaald in sommige landen,
Voor Engeland waren clubs uit Spanje en Italie het beloofde (beter betalende) land.


Jurien en zijn broer komen uit de opleiding van feyenoord
clubliefde hoef je niet te verwachten,

PS Spelers die wel clubliefde hebben worden hier helemaal kapot geschreven

21-06-2023 11:31

3sterren +20205

Vooral die laatste zin ...

21-06-2023 11:43

Web +178830

Precies de laatste zin

21-06-2023 12:34

Siemons +379

Prachtige club en toch het gevoel dat ie een tussenstapje maakt. Geschikte stap zou ik zeggen

21-06-2023 11:26

Ajacied1981 +17412

goed voor de BANKrekening

21-06-2023 11:21

valentino88 +2567

Jammer, maar als hij dan toch weggaat, dan naar mijn tweede favoriete club Arsenel. Hopelijk kunnen ze eindelijk weer eens kampioen worden. Goede club voor Timber!

21-06-2023 11:17

Eurysaces +29532

Lekker vast houden aan die 60 miljoen, einde van de transfermarkt is nog lang niet in zicht.

Het is wel zonde, want de potentie bij Timber is enorm, maar op basis van vorig seizoen, ga je weinig missen met een verkoop. Verwacht ook niet dat hij zal verlengen, dus een vertrek is het beste, dit soort talenten kunnen we voor een gezonde financiële huishouding niet behouden met een tweejarig contract.

21-06-2023 11:15

Heldhaftig +11459

Kom maar door met die 50+ miljoen. Wij hebben de volgende generatie klaarstaan, en die verkopen we over 4 jaar ook weer lekker voor 80 miljoen. Het proces begint weer opnieuw.

Even geduld en we hebben, met wat goed beleid, voor je het weet weer een CL-waardig team.

21-06-2023 11:07

Hor +276

Engeland maakt voetbal kapot met die dwaze bedragen
Nu komt oliestaten met nog dwazere bedragen
Dus terug naar OPLEIDING maar goede opleiders zijn weg bij Ajax
Az Ajax gepasseerd
Ziet er slecht uit voor Ajax Hopelijk heb ik het mis

21-06-2023 11:05

koenos1 +7954

Az, Ajax gepasseerd? Op basis van?

21-06-2023 11:22

Hor +276

Wordt Banken
Maar bankrekening is heel erg belangrijk tegenwoordig voor voetballers

21-06-2023 10:58

CruijffiaansNouriaans +4456

Ajax moet verkopen, want we spelen geen CL. Arsenal wel, dat zal meespelen voor JT. Ik vind het een goede keus. White heeft best wel lekker gespeeld dit seizoen en kan vertrekken. Zodoende heeft Timber daar de mogelijkheid om een dragende speler te worden in een team welke het best wel lekker deed dit seizoen en de weg omhoog weer heeft gevonden. De nummer 2 in de sterkste competitie. Prima transfer. Ook voor ons.

21-06-2023 10:49

thomas079 +99

Dat is onzin. Ajax heeft geld zat. Het gaat er gewoon om dat Timber klaar is voor volgende stap en tegen zoveel miljoenen kan Ajax geen Nee zeggen.

21-06-2023 12:13

CruijffiaansNouriaans +4456

Ajax heeft misschien genoeg, maar om de jaarcijfers zwart te houden is verkopen wel degelijk noodzaak. Hoort zelfs bij het businessmodel als opleidingsclub. En het is idd zo dat ajax daarom geen nee kan zeggen. En ja Timber vind dat ie klaar is idd. Of hij dat echt is, dat valt te bezien. De echte toppers verlieten Ajax rond 23/24 jaar, nadat ze met kop en schouders erbovenuit stonden te steken te staan. Dat kan je van timber niet zeggen. Die had Ajax moeten dragen afgelopen seizoen. Want, in een slecht seizoen doen de toppers het wel.

21-06-2023 13:24

lexy88 +8818

Okey, wie zou een goede vervanger zijn voor Timber?

Ik opperde gister de Vrij, maar kreeg behoorlijk wat tegengas. Andere jonge, talentvolle, liefst Nederlandse (herkenbaarheid) spelers die haalbaar zijn?

Is die Dean Huijsen van Juventus (18 jaar) een idee?
Edi: bij nader inzien.. is echt nog een talent. We moeten een vervanger hebben die er direct staat. Benieuwd naar jullie namen.

21-06-2023 10:44

afca4eva +5957

Ik denk vooral een fysiek sterke verdediger met ervaring. Voetballend talent Hato ernaast die zich onder zijn vleugels zonder al te veel druk door kan ontwikkelen.

Maar wie? Goede vraag.
Ik vind voetballer de Vrij niet eens zo'n slecht idee alleen de naam de Vrij in een Ajax shirt zorgt voor een error in mijn hoofd 😖

21-06-2023 11:07

Henk de Vries +11133

Veel te traag man, niet aan beginnen... Al lang op zijn retour.

21-06-2023 11:18

lexy88 +8818

Ja dat is natuurlijk wel een punt. Al hebben Ajax-spelers er doorgaans geen problemen mee om elders aan de slag te gaan (Kluivert, Reiziger, Siem de Jong). Maar het is niet de snelste idd zoals Henk hieronder ook aangeeft

21-06-2023 12:00

Ajaxadam1 +31670

Past juist veel beter bij Bayern dan in de PL. Zal daar echt door t ijs zakken ben ik bang.

21-06-2023 10:44

FrancescosRavioli +15355

Dat ligt eraan. Bij Arsenal zou die prima als rechtsback kunnen. Hoewel ik hem in bet centrum schreef wel goed vind, had ik hem juist daar willen zien bij Ajax dit seizoen. Rensch is namelijk centraal beter San op de back en Timber kan beiden.

21-06-2023 11:16

Patrick67 +9624

En waar moet hij gaan spelen volgens jou?
Rechtsback? Het centrum is dicht met Matthijs, Upamecano en waarschijnlijk Jin Mae Kim.
Deze concurrentiestrijd gaat hij nooit winnen. Lekker banken zoals Gravenberch en Nous.

21-06-2023 11:24

036AFCA97 +146682

Hopelijk ronden ze het snel af. Dan Mislintat ook weer door.

21-06-2023 10:41

Ajaxtrouw +6356

Gaat ook op de hoop zogenaamde Nederlandse talenten waar we niks meer van horen of komt als hij geluk heeft over een paar jaar weer terug bij PSV. Zo voorspelbaar, maar wel lekker gecasht.

21-06-2023 10:37

Keizer +30218

Bart Vriendts maar ff bellen Maurice!!

21-06-2023 10:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.