'Ajax en Timber spraken vorige zomer gelimiteerde transfersom af'

door Jesse ter Haar 237

Bron Algemeen Dagblad

'Ajax en Timber spraken vorige zomer gelimiteerde transfersom af'

door Jesse ter Haar 237

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

Een vertrek van Jurriën Timber zou een flinke aderlating voor Ajax en Sven Mislintat zijn, zo schrijft het Algemeen Dagblad. De directeur voetbalzaken zag en ziet in de centrale verdediger nog altijd een leider voor komend seizoen, maar wegens de interesse in Timber én een afgesproken gelimiteerde transfersom valt het nog maar te bezien of hij ook na de zomer nog Ajacied te noemen is.

Vorig seizoen ontstond er al interesse in de rappe centrale verdediger, maar toen besloot Timber bij Ajax te blijven. Sterker nog: hij tekende bij tot medio 2025. Wel werd er een gelimiteerde transfersom afgesproken voor de volgende zomerse transferperiode - die over minder dan twee weken van start gaat. 'Nu de concrete interesse in Timber al zo vroeg op gang is gekomen, moet Ajax dus vrezen', schrijft men.

Al sinds zijn aanstelling door Ajax is het voor Mislintat een belangrijke taak om Timber alsnog aan boord te houden. De Ajacied en zijn zaakwaarnemer Christoffer Coffie kregen algauw te horen dat het Ajax' wens is om hem in Amsterdam te houden. Hij zou een grote rol moeten spelen in het door Mislintat nieuw te vormen Ajax. Hij moet aan de hand van een goed beleid het succes terugbrengen naar de recordkampioen van Nederland.

Timber als voetballer én leider

Tijdens het voorbije seizoen was Timber lange tijd de enige Ajacied die van achteruit voor voetbal zorgde. Later in de jaargang wist ook Jorrel Hato dit als centrale verdediger én linksback te verzorgen. Verder zou Mislintat in Timber een echte leider voor volgend seizoen zien. Hij hield zich ook tijdens het afgelopen seizoen al veel bezig met de jongere spelers. 'Timber is volgens Mislintat een speler aan wie talent zich kan optrekken en waarmee het publiek zich kan identificeren.'

Ajax speelt voor het eerst sinds de jaren tachtig in een wit uittenue! Bestel nu het nieuwe uitshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

ProfessorX +19827

Volgens het AD ?????????

21-06-2023 21:03

debarbaar +8250

Ik herinner me dat Ajax en de Ligt ook een gelimiteerde transfersom afspraken. Raiola rookt nog steeds in zijn graftombe. Mislintat herinnert zich het zeker niet want die was er nog niet en gezien de incompetentie van Hamstra, van der Sar en Huntelaar denk ik dat het ook niet op papier staat.

21-06-2023 14:37

Web +178830

Dat al die mensen hier de bedragen weten
Hebben jullie bij de onderhandelingen gezeten
Dat zijn dezelfden die ook zeggen
vd Sar houd Bosz tegen

21-06-2023 11:16

Richard Duizer +237

stik erom...haal de vrij bijna gratis op aub. je hebt niks aan een cv die 1,76 is

21-06-2023 11:04

Koekie87 +21012

de Vrij is al een poosje op zijn retour en zal wel een aardig salaris willen verdienen.

21-06-2023 14:21

gi0vanni +7289

De Vrij is te duur en totaal niet geschikt. Veel te traag.

22-06-2023 12:39

Adt +1652

We weten al een jaar dat Timber zou vertrekken aan het eind van dit seizoen en toch is er geen back up voor zijn positie gehaald om deze klaar te stomen voor komend seizoen. Gewoon zeer slecht beleid weer! Nu maar hopen dat Mislintat al een kopsterke ervaren RCV op het oog heeft die Hato bij de hand kan nemen en een back up voor RCV voor de middellange termijn, want die loopt nog niet rond bij Jong Ajax

21-06-2023 08:12

Web +178830

Ok en jij dacht dat je een sterke speler op de bank kunt laten zitten?
Zo werkt dit toch niet

21-06-2023 11:17

Andronixos.c +8173

Als ik Sven was, zou ik snel voor 1 Juli Timber verkopen.
Die gast gaat echt niet een koek en ei prijs weg. Dan is het verloren geld qua teken en salaris wat hem is gegeven.

21-06-2023 07:35

Bassey +8227

En we gaan weer blind achter de pers aan zucht..
Stel het is zo, een bedrag staat er niet in dus waarom gelijk die paniek

21-06-2023 07:13

AjaxTillIDie +1389

Volledig mee eens, Johan Inan is de auteur. Niet echt een betrouwbaar persoon. Heeft zelfs zijn verontschuldigingen moeten aanbieden tov Schroder. Hij was degene met valse berichtgeving over Brobbey en Wijndal.

21-06-2023 09:26

aschja +20588

Enige media die er over schrijft. Ik betwijfel dit.

21-06-2023 07:03

sanderven +748

Ze halen de afgesproken transfersom niet eens door zijn dramatisch seizoen... Ik zie hem graag vertrekken

21-06-2023 06:55

brullie +7046

Ik zou hem er nog een jaar bijhouden, goed voor de balance en ervaring. Nieuwe jongen uit de jeugd bij het eerste halen en laat hem er maar een seizoen er aan ruiken en invallen. Dan kan hij weg. We beginnen te vaak (op corona periode na) ieder jaar met een 3/4 nieuw elftal.

21-06-2023 06:53

Henkjanklaas +20657

Wat is die gelimiteerde transfersom dan wel ? Ben hier goed ziek van als een arsenal hem daardoor voor pakweg 25 ophaalt.
Dat zou weer ‘lekker’ uit onderhandeld zijn door Sar als eindverantwoordelijke voor H2.

21-06-2023 04:52

AlexLitmanen10 +14422

Als de vastgestelde transfersom Lager zou zijn dan €35m euro hadden ze dat bod wel geaccepteerd van Arsenal.
Het zal wel richting de €45m gaan

21-06-2023 06:44

PH2BOT +40461

Wàt een kolerezooi heeft Edje er van gemaakt zeg!!! Komt 16 maanden te laat aankakken met een TD omdat pipootje het zelf ook best wel dacht te kunnen lappen naast zijn AD trekpop functioneren. De RvC olv voorzitter Leen Meijaard?...nou die deed dus ook geen ene flikker om deze financiële soap rond Timber per direct af te vlaggen. En Edje blijft nòg tot 01-08 aan als dikke deur!! ...óh oh hij hep 't toch zo zwaar gehad al die jaren. Èlke sukkel heeft het zwaar wanneer hij niet capabel is voor het werk waarvoor hij is aangesteld.

21-06-2023 02:55

DannyAdam2 +3386

Gewoon houden dit jaar.

Levert volgend jaar ook nog wel 30m op.

21-06-2023 01:43

PH2BOT +40461

Voor de bank dan...

21-06-2023 02:57

Professor +11178

Mijn gevoel zegt dat Timber zeker weggaat. Nou doet mijn gevoel er niet toe en of het verstandig is ook niet.
Het enige belangrijke is of Mislintat er goed op heeft voorgesorteerd en heeft hij dat gedaan dan overleven we deze transfer ook wel.

21-06-2023 01:34

Kingoffdatoilet +17221

Maar wat is die transfersom? 60 miljoen?

21-06-2023 01:06

Ajaxfan31183 +16391

En wat is de hoogte van die transfer som of is dit weer iets wat uit twee grote duimen wordt gezogen

21-06-2023 01:01

Jeremias +1661

Jochie.
Nog 1 en anders 2 seizoenen rijpen in Amsterdam. Bovendien alleen jij kent de ambities van Mislintat.

21-06-2023 01:01

PimDeKlager +4381

Gelimiteerde afkoopsom voor Timber, hoe achterlijk kun je zijn!

21-06-2023 00:20

Jeremias +1661

Waarom achterlijk?

21-06-2023 00:55

Eurysaces +29532

Als er een gelimiteerde afkoopsom is afgesproken, zal die veel hoger liggen dan dat hij op dit moment waard is. Kan me niet voorstellen dat ze onder de 50 miljoen een afspraak gemaakt hebben.

Zeker niet als we ook maar iets waar is van die tekenbonus.

21-06-2023 00:12

Ajaxbrl +13857

1 miljoen

21-06-2023 00:04

JanBiesbos +29223

Ga maar jonge 22 en dan lekker banken in het buitenland net als blind , Gravenberch, vd beek , bergwijn , klaassen zat voorbeelden niet spelen slecht voor de voetballers en oranje

20-06-2023 23:54

Jeremias +1661

Idd... 22 is vaak te jong om bij de grote clubs in de basis te mogen staan.

21-06-2023 00:58

Ajaxfan31183 +16391

De ligt, Frenkie , dat zijn voorbeelden die het wel gehaald hebben. En ja timber is nog niet zo als deze twee maar wel een stuk verder al dan die jij op noem

21-06-2023 01:00

YRGI +32964

Is ook buitencategorie.

21-06-2023 01:31

PH2BOT +40461

Timber buitencategorie? ..in wàt?

21-06-2023 02:59

El Pacino +3609

Frenkie en De Ligt kwamen wel anders binnen bij hun clubs met halve finale CL en De Ligt als Golden Boy.

21-06-2023 06:26

AlexLitmanen10 +14422

Die gingen ook naar lastige clubs als Juve en Barca.
Arsenal zou ik geen slechte keus vinden voor Timber al hou ik hem het liefst hier

21-06-2023 06:46

RuffRhythim +24837

De Ligt pas echt toen ie naar Bayern ging, bij Juve veel problemen.

Frenkie stond er wel gelijk.

21-06-2023 06:47

JanBiesbos +29223

Nee timber nog echt niet

21-06-2023 09:22

robtjeajax +637

frenkie die is of afgekraakt hoor, en niet alleen om het financiele

22-06-2023 13:35

gi0vanni +7289

Gezien het feit dat hij maar een 2 jarig contract heeft moet hij wel verkocht worden. Maar gezien zijn lengte en duelkracht niet goed zijn is dit niet het einde van de wereld.

22-06-2023 12:42

TeringHenkie +28555

Mislintat heeft niets met deze afspraken te maken. Of het moet op papier staan. Mondelinge afspraken gelden niet voor een nieuwe TD.

20-06-2023 23:50

babanightshift +9059

Waren H2 de belofte aan Nico maar niet nagekomen vorige zomer, hadden we nog 1 seizoen kunnen genieten van hem (en een goede linksback gehad)

20-06-2023 23:52

TeringHenkie +28555

Inderdaad, maar velen hier zijn daar blij om want dan kon Blind nog ff een jaartje back staan.

20-06-2023 23:53

BungTahamata +1977

Ik mis Nico nog steeds :(

21-06-2023 03:31

DEELM +11891

Je gaat toch geen gelimiteerde transfersom afspreken? Dat je het hebt over niet volledig dwarsliggen bij een evt vertrek in toekomst na verlenging van een contract tot daar aan toe, maar die transfersommen zijn de levensader van Ajax.
Het is niet dat zo Timber dit Ajax jaren lang gedragen heeft he. Dus als dit waar is is dat wederom een toonbeeld van onkunde en is het maar goed dat dat zooitje weg is.

20-06-2023 23:47

j0rnnn +5104

Als die afkoopsom 75 miljoen is, is dat een prima afspraak.

21-06-2023 06:08

DEELM +11891

Maar dat is ie niet!

21-06-2023 12:19

Jorik Kuipers +109

Paniek reactie, ajax is echt niet dom hoor.
Hij kon vorig jaar al weg maar is nog een jaar gebeleven.
De afkoopsom zal echt niet onder de 40 a 50 mil liggen hoogstwaarschijnlijk.
Hij was vorig jaar al bijna niet meer te houden.

22-06-2023 14:52

KudusDream +12972

Je kan wel naar het buitenland willen, maar ben je wel ready?

20-06-2023 23:46

PH2BOT +40461

Haha...goeie voor 'm.

21-06-2023 03:01

DannyAdam2 +3386

Is Timber klaar voor de top van Engeland, denk het zelf niet.

Nog altijd vind ik het jammer dat de broertjes uit elkaar zijn gegaan. Had de andere Timber wel op rechtsback of het middenveld willen zien. Samen mooi toch 23/24 jaar ballen bij Ajax.

Maar ja.

20-06-2023 23:33

TeringHenkie +28555

Met die andere Timber op het middenveld had je zeer zeker Conf. League gespeeld.

20-06-2023 23:51

Rob1976 +9520

Wat een achterlijke figuren die vd Sar, Hamstra, Huntelaar en Lenderink. Slopers vd club zijn jullie met belachelijke beslissingen.

20-06-2023 23:30

komopajax777 +13297

Als dit waar is dan hebben Van der Sar en Hamstra Ajax opgelicht.Wat een waanzin!Ik mag toch hopen dat gelimiteerd minimaal 50-60 miljoen is.

20-06-2023 23:25

Ajax1114 +19393

Dat mag ik hopen maar sluit niet uit het 35 M of 40 M is. Stelletje prutsers zijn aan het werk geweest vorig jaar.

20-06-2023 23:33

robtjeajax +637

als het 35 is
met salaris van 5 en bonus van 7 dan ben je al 1/3de kwijt afgelopen jaar

22-06-2023 13:37

PimDeKlager +4381

Ik zie hem liever ook nog 1-2 jaar blijven, alleen denk ik niet dat hij een leider is. Ik zie in dit Ajax eerder Berghuis als leider achter/na Tadic. Timber moet zich nog teveel bezig houden met zijn eigen presteren om deze last op z’n schouders te krijgen.

20-06-2023 23:16

Ajax1114 +19393

Berghuis ? Je hebt vaak goed teksten maar Berghuis is een slap wijf die helemaal niets meer presteert. Een leider kan je alleen zijn als hij zelf goed presteert.

20-06-2023 23:43

Kerel +1475

We hebben Berghuis bij Feyenoord gezien als leider.
Hoop onrust.

20-06-2023 23:57

PimDeKlager +4381

Ik vond Berghuis voor de winterstop de persoon die ons door de slechte wedstrijden heen trok en goed speelde. Daarnaast neemt hij het op voor z’n teamgenoten en vind ik zijn winnaarsmentaliteit erg belangrijk.

Misschien heb ik gewoon een zwak voor hem, dat kan ook.

21-06-2023 00:25

j0rnnn +5104

Dat denk ik.

Ik hoop dat Steven dit jaar weer structureel een meerwaarde zal hebben. Maar op basis van afgelopen seizoen, heb ik mijn verwachting bijgesteld.

21-06-2023 06:11

3sterren +20205

Misschien ligt in die afspraak wel de verklaring verscholen, waarom J. Timber afgelopen seizoen beduidend minder heeft gepresteerd.
Hij durfde waarschijnlijk niet ”volle bak” te gaan, om zo ernstige blessures te voorkomen.
De talentvolle verdediger wil namelijk dit seizoen absoluut de grote stap wagen naar het buitenland (lees grote geld).

En ”Sven the man” die speelt het spel van de ervaren, geslepen TD, want die wil natuurlijk zo dicht mogelijk richting de gelimiteerde transfersom uitkomen.
Terecht! ...

20-06-2023 23:14

babanightshift +9059

Deze comment is satire toch? Ik heb me vaak geërgerd aan Timber afgelopen seizoen, maar om te stellen dat hij bewust met minder toewijding heeft gespeeld om blessures te voorkomen is echt waanzin

20-06-2023 23:32

DankzijCruijff +48726

Laten we niet vergeten dat AS óók een platform is om dit soort ongekend creatieve horseshit-nonsens de vrije loop te laten.

20-06-2023 23:45

babanightshift +9059

Sorry is ook zo, ik dacht dat de Güler soap het quotum voor horseshit-nonsens al had vervuld, maar hier is inderdaad ook ruimte voor

20-06-2023 23:50

KudusDream +12972

Las gister zelfs dat de waarde van Alvarez omlaag is gegaan omdat Dortmund de negatieve comments van Ajacieden op social media meeleest.

20-06-2023 23:50

AlexLitmanen10 +14422

Dat las je op social media zeker?

21-06-2023 06:49

3sterren +20205

@DankzijCruijff

Ik ben nog lang niet zo ver dat ik ook maar enigszins het niveau benader van jouw creatieve reacties, zoals deze bijvoorbeeld:

”Is dat Turkse gezin bij die laatste aflevering van Kopen Zonder Kijken jou soms ontgaan?”

Dat was echt een no horse shit nonsens.
Chapeau !

Maar oefening baart kunst zeggen ze, dus ik blijf mijn best doen ...

21-06-2023 11:11

3sterren +20205

@babanightshift

En kennelijk ook hiervoor:

”We hebben 4 jaar met een lantaarnpaal op 6 gespeeld, dus dat valt allemaal wel mee”.

Hier gaat Youp van ’t Hek never nooit overheen.
Ooit gepost door een andere Ajax supporter ...

21-06-2023 11:21

3sterren +20205

@KudusDream

Met google translate kan men tegenwoordig heel veel data verzamelen …

21-06-2023 11:23

3sterren +20205

@babanightshift

Je weet hoe deze periode ook wel wordt genoemd toch ?
”Komkommertijd”

Jullie opbeurende reacties zorgen er in ieder geval voor dat ik, en misschien ook andere leden op AS, me niet hoef te vervelen.

Het zal best nog wel een poosje duren voordat er weer serieuze zaken aan de orde komen ...

21-06-2023 11:29

WeirdAJAX +12302

Overmars heeft zoveel meer kapot gemaakt dan alleen zijn eigen reputatie...

20-06-2023 23:06

brullie +7046

@WeirdAJAX
Leg uit, wat heeft Marc nog meer kapot gemaakt dan volgens jou?

21-06-2023 06:57

WeirdAJAX +12302

Eeeeeh... wat dacht je van wegvallen technisch beleid en sturing bij AJAX? Was je blij met aankopen vorige zomer en heel afgelopen seizoen?

21-06-2023 16:49

AFCA-pride +17372

Zou wel prutswerk zijn van betrokkenen (Sar? Hamstra?) als je maar met 1 jaar verlengd, fors tekengeld, dik salaris en dan ook nog limiet aan transfersom. Wellicht ook een % van transferbedrag. Lijken wel een liefdadigheidsinstelling dan.

20-06-2023 23:06

brancoo +6228

Kut hamstra, hij regelde de contracten, huntelaar niet!,

Watkanjewel.nl

20-06-2023 23:06

LukaLitmanen +82152

Timber is veel te timide om een leider te zijn.

Overigens vind ik hem een wolf in schaapskleren;

7 miljoen tekengeld krijgen en dan doen of je het puur uit clubliefde doet

20-06-2023 23:03

Tinus +10389

Een tijdje terug las ik 2-3 miljoen. Intussen is het 7 miljoen geworden. Heeft hij er gedurende het seizoen 4 miljoen bijgekregen?

20-06-2023 23:09

Ajax1114 +19393

Als dat waar is, zijn dat toch gestoorde onverantwoorde bedragen. Niet zo vreemd dat je dan snel door je geld heen bent.

20-06-2023 23:34

HendrikAjax +16862

Die 7 miljoen is onzin. Hij kreeg een fors bedrag maar wel een stukkie minder dan 7 miljoen. Blijf met je hele hetze tegen Timber op zijn minst bij de feiten.

20-06-2023 23:45

BokkieBokstra +11331

Als Timber slim is maakt hij daar nu gebruik van. Mooi moment om te gaan, Ajax is het noorden kwijt en een club in verval. Een hele zwak geleide club. Er komt ook weer betere tijden, maar nu even niet.

20-06-2023 23:00

Sneijdertje +2379

Als we allemaal zo gaan denken...

20-06-2023 23:21

babanightshift +9059

Lekker dramatisch, volgend seizoen leggen we iedereen gewoon weer over de knie zoals het hoort. We zijn toch geen Ajacied geworden om te doemdenken

20-06-2023 23:36

Danielson +50538

Vraag me af hoe hoog die gelimiteerde transfersom dan is. Kennelijk niet heel laag gezien bieding Arsenal.

20-06-2023 22:58

Babangida83 +23933

Iemand als Timber koop je niet gauw terug. Ander kun je hem behouden. Dus we moeten alles aan dat laatste doen, denk ik. En anders maar een ander toptalent naast Hato zetten. Aertssen kan daarna het stokje overnemen. Jammer dat je geen terugkoopclausule hebt voor Schuurs.

20-06-2023 22:54

wijzijndebeste123 +164764

Aertsen/Schuurs? Wat een totaal gebrek aan ambitie. Daarnaast is t duo Timber Hato totaal niet complementair.

20-06-2023 22:57

Geus +4769

Ja echt hè. Die Schuurs daar hoor je helemaal niets meer over.

20-06-2023 22:58

wijzijndebeste123 +164764

Schuurs doet t leuk bij Torino. Torino speelt echter in n totaal ander systeem dan wij. N systeem waarin hij veel beter tot zijn recht komt.

20-06-2023 23:01

Oxxer +164598 moderator

Schuurs stond 1 vd laatste competitie rondes tegen Zapata, degene die de wedstrijd heeft gezien gaat niet zeggen Schuurs terug naar Ajax. Diepe zucht.

20-06-2023 23:13

wijzijndebeste123 +164764

Haha Zapata n beest vs schooljongen Schuurs. Die werd totaal weggeblazen.

20-06-2023 23:13

Sneijdertje +2379

Dat baseer je dus op 1 wedstrijd?

20-06-2023 23:22

Oxxer +164598 moderator

Alert, onze huistrol is er weer.

Schuurs was nergens, in alle wedstrijden waar hij uit zijn comfort zone stapte was het dezelfde bange schooljongen.

20-06-2023 23:37

El Pacino +3609

Dat volgt alleen het Nederlands voetbal. Anders had je geweten dat Schuurs en het echt heel goed doet en waarschijnlijk dit jaar weer een stap gaat maken.

21-06-2023 06:33

Oxxer +164598 moderator

In een ander systeem dan het veilige van Torino valt stappen maken heel erg mee. Die conclusie trek ik door de wedstrijden die ik heb gezien van Torino, 1 tegen 1 nog steeds niet veel.

21-06-2023 07:43

18-3-1900 +722

Ik denk dat mensen onderschatten wat Misinlat aan het doen is. Hij praat zeer respectvol over alles en iedereen, maar schroomt niet om keiharde keuzes te maken. Ik ben zeer benieuwd naar komend seizoen, ondanks dat zijn keuzes niet mijn eerste (simpele gedachten) keuzes zouden zijn

20-06-2023 22:52

Sneijdertje +2379

Je staat er goed in, mensen zijn zo paniekerig niet gezond meer

20-06-2023 23:27

DePitbull +2718

Niks hoor. Hij heeft gewoon een contract dus Ajax beslist wanneer hij weg mag niet hij zelf

20-06-2023 22:47

xstaniox +15137

Als hij een gelimiteerde afkoopsom heeft, heeft Ajax niets te zeggen als die optie gelicht wordt

20-06-2023 22:50

babanightshift +9059

Bovendien praten we over mensen he, niet over vee. het heeft totaal geen zin om spelers tegen hun zin te gijzelen, als ze willen gaan moet je een goede deal sluiten en doorschakelen

20-06-2023 23:39

PJS +4995

Timber proberen te houden. Wordt moeilijk denk ik. Rest enkel Hato. Sanchez moet weg en hoop dat Wijndal en Bassey snel volgen. Compleet nieuwe achterhoede dus.

20-06-2023 22:40

PJS +4995

Timber proberen te houden. Wordt moeilijk denk ik. Rest enkel Hato. Sanchez moet weg en hoop dat Wijndal en Bassey snel volgen. Compleet nieuwe achterhoede dus.

20-06-2023 22:40

DeMeervanweleer +7587

Natuurlijk, het AD zat bij de contractbesprekingen.....

20-06-2023 22:37

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25424

https://ajax.supporters.nl/nieuws/artikel/52580/%27Ajax-bereikt-akkoord-met-Arda-G%C3%BCler-over-contract%27

20-06-2023 22:35

CruijffLegend +4976

Spectagüler

20-06-2023 22:45

eenAjaxfan +20391

Wow, wat fijn dat je dit met ons deelt!!

20-06-2023 22:52

Geus +4769

Hey, een onbevestigd bericht over Guler!

20-06-2023 23:01

jeffrey_van_der_sluis +30497

Timber als captain zou mooi zijn komend seizoen.

20-06-2023 22:27

peterVKV +6457

Mislintat ziet het weer goed. Timber moeten we behouden (tenzij misschien 50m+).

Grote zelf opgeleide talenten moet in principe langer blijven. Geen Gravenberch situaties. Geen vreemdelingenlegioen. De echte Ajax fans identificeren zich met de talenten die ze van de jongste jeugd zien opkomen. Niet met een idioot uit de favelas die na een jaar weer weg wil. Dat is niet Ajax.

20-06-2023 22:23

Vik86 +42397

Sorry maar het is niet meer de jaren 80 of 90..

20-06-2023 22:25

peterVKV +6457

Inderdaad, Ajax heeft sindsdien internationaal niets meer gewonnen. Blij dat ik de goede tijden nog heb meegemaakt. Nu niets meer dan een slap aftreksel. Maar ja, je blijft fan, ondanks alles.

20-06-2023 22:29

Vik86 +42397

Voetbal is internationaler geworden, dus het maakt niet uit waar een talent vandaan komt..

20-06-2023 22:45

Tinus +10389

Het maakt jou misschien niet uit waar talent vandaan komt, maar mij weldegelijk. Ik ben trotser op een toptalent uit Amsterdam en eigen opleiding dan een gekocht talent uit Brazilië.

20-06-2023 23:14

Vik86 +42397

Scheelt dat ajax fans over de hele wereld heeft..

20-06-2023 23:35

NipeB +15838

Ik ben ook erg voor eigen jeugd, maar niet als ze in een veteranen tempo tikkie breed spelen, geen enkele sprong kracht hebben en heel veel tegengoals veroorzaken. Voor CV is hij echt te klein. Opbouwend en positioneel ook te zwak. Hij speelt alsof hij een gearriveerde vedette is maar had een verschrikkelijk zwak seizoen. Geen jongen die kritisch op zichzelf is en echt wil leren. Bij een goed bod verkopen. We halen er zo een CV voor terug die wel kan koppen en een goede bal naar voren heeft.

20-06-2023 22:47

babanightshift +9059

Geen Gravenberch situatie, maar als Timber nog een seizoen blijft wordt hij dus volgende zomer voor een appel en een ei verkocht, omdat hij dan nog maar 1 jaar contract heeft. Oftewel kopie van de situatie Gravenberch

20-06-2023 23:47

AlexLitmanen10 +14422

Als hij nu weg zal gaan voor €50m
Of nog een seizoen vlammen en dan weg voor €25m dan kies ik voor het tweede

21-06-2023 07:15

Patrick67 +9624

Ook Timbertje gaat spijt krijgen als hij nu naar een grote club verkast.

20-06-2023 22:19

Misdielat +1235

" ... het door Mislintat nieuw te vormen Ajax" Klinkt rigoreus. Er staat heel wat te gebeuren dus.

20-06-2023 22:17

Sportvolgert +40710

Zegt dus weer helemaal niks. Een gelimiteerde transfersom van 10 miljoen of 100 miljoen maakt natuurlijk wel een verschil. Lekker makkelijke journalistiek weer.

20-06-2023 22:06

Moooo +3975

40 miljoen

20-06-2023 22:26

ajaxcied4life +26058

Waar heb jij dat gelezen?

20-06-2023 22:27

Rock69 +8411

Zegt het AD Smurfen Ensemble. Hebben ze gehoord uit de mond van Mislintat. Ja hoor. Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen. Als Timber een 40 miljoen op gaat leveren dan komen daar een paar leuke voetballers voor terug

20-06-2023 22:06

JTajax +10718

Wat een onzin. Pasen en pinksteren vallen nooit op 1 dag.

20-06-2023 22:18

Babangida83 +23933

@JT, dat is de grap

20-06-2023 22:55

JTajax +10718

@Babangida, dat is mijn grap ;)
Daarmee geef ik namelijk aan dat het niet gebeurd is

20-06-2023 23:02

OuweDibbes +11946

Typisch Rotterdamse logica, je krijgt een bod binnen maar ondanks een gelimiteerde transfersom vraag je 58 miljoen... Zelfs mijn dochter van 11 geloofd niet in Rotterdamse sprookjes..

20-06-2023 22:21

Rockanje23 +37099

Sar, Schreuder en H2 hebben Ajax in een paar maanden tijd zowel sportief als financieel compleet ten gronde gericht. 3 van de 4 zijn inmiddels uitgerangeerd bij Ajax en Huntelaar heeft heel wat goed te maken.

20-06-2023 21:56

wijzijndebeste123 +164764

Na afgelopen zomer ging Vd Sar gewoon door met de club de vernieling in helpen. Zo stuurde hij in februari nog aan op H2 als TD (zie zn optreden bij Ziggo) en deed hij Heitinga allerlei belachelijke beloftes. Als t aan Vd Sar had gelegen was H2 nu TD en Heitinga trainer.

20-06-2023 22:01

WantAmsterdam +116198

De schade die Overmars (door zijn dom gedrag en daarom plotseling vertrek) en helemaal Edwin aangericht hebben, daar zullen we de volgen nog jaren voelen. Door die puinhoop die die achterlaat moeten Mislintat, Steijn en co. bijna helemaal opnieuw beginnen.

20-06-2023 22:23

wijzijndebeste123 +164764

Idd. Echt bizar hoe je n club die er zo goed voor staat zo snel totaal de vernieling in kan helpen. Vd Sar is ook zeker niet (alleen) opgestapt omdat de stress hem teveel werd maar ook doordat hij niet kon blijven zitten ivm de bizarre beloftes die hij Heitinga gedaan heeft.

20-06-2023 22:26

Babangida83 +23933

Als een TD zoveel contracten in één zomer af laat lopen, dan kan geeneen TD dat fixen. Geeneen. Dat is niet op te vangen. En kom niet aan met die ene uitzondering. (Napoli had bovendien zijn trainer behouden op zn minst).

De hoofdschuldige van het wanbeleid zijn Overmars & Danny Blind (als controleur van het beleid). Oeps, Gravenberch heeft geen eenzijdige optie voor een extra jaar. Overmars onderperformde de laatste 2-3 jaar. Dat heeft geleid tot een leegloop. En dát tot de slechte prestaties. Ze plotsklapse vertrek maakt het nog erger. Ajax was daar niet op voorbereid. En daar viel wat voor te zeggen, want Overmars was gewoon van plan nog door te gaan.

20-06-2023 22:57

wijzijndebeste123 +164764

Waar heb je t over? Niemand rept hier ook maar met 1 woord over Mazraoui, Gravenberch of Onana. Daarnaast maken de fouten van Overmars de fouten van Vd Sar niet ongedaan.

20-06-2023 22:58

MarLuuk76 +3557

Echt Ajax DNA, maar ze zijn niet zo goed in delen van hun job.

21-06-2023 00:28

BackInBlack +14550

Zeur niet

Bassey is een fantastische aankoop gebleken

20-06-2023 22:06

Patrick78 +52592

Heitinga op pole position
Timber is een leider
Alvarez is de nieuwe Beckenbauer

Wie is de volgende?

Mislintat is slim, heel slim.

20-06-2023 21:54
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.