Taylor in zak en as: 'Kan niet in de toekomst kijken, maar het is ongekend'

door Jesse ter Haar 129

Bron ESPN

Taylor in zak en as: 'Kan niet in de toekomst kijken, maar het is ongekend'

door Jesse ter Haar 129

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Kenneth Taylor is voor even ten einde raad bij Ajax, zo blijkt uit een interview met ESPN. De middenvelder voelt dat de Amsterdammers in veel te grote ruimtes komen te spelen en mede daardoor wil het niet vlotten. Wat er gaat gebeuren? 'Ik kan niet in de toekomst kijken, maar het is wel ongekend', aldus de Ajacied na afloop van Ajax - AZ (1-2)

Zijn eerste reactie voor de camera spreekt boekdelen; hij weet het even niet. 'Het was wederom niet goed genoeg. We hebben gewoon niet goed gespeeld, klaar', vertelt Taylor. 'De ruimtes zijn groot. Dat voelen wij ook. Het is heel zwaar. We trainen er natuurlijk wel op, maar het komt er nog niet uit in de wedstrijden. Tegen AEK kwamen we ook echt in grote ruimtes te spelen.'

'Het ligt aan de afstemming', is de mening van de middenvelder. 'De linies staan te ver uit elkaar en dan krijg je zeeën van ruimte. Het is niet gelukt om het om te zetten. Ik probeer er alles aan te doen, jongens aan te sturen en zelf dingen proberen te verbeteren, maar dat is vandaag zeker niet gelukt.'

De verslaggever van dienst merkt op dat ook Taylor zelf niet in staat was om constant met zijn directe tegenstander mee te lopen. 'Ik moet gewoon zorgen dat ik elke keer mee ren', klinkt hij schuldbewust. 'Natuurlijk is het soms onmogelijk, maar dan nog moet ik het zo moeilijk mogelijk maken voor de tegenstander. Ik wil er eigenlijk geen excuses voor zoeken.'

Taylor en de leidersrol

Als jongen van de club is Taylor één van de spelers die het best zou moeten weten op welke manier Ajax wil spelen. Of hij op 21-jarige leeftijd al echt een leider moet zijn? 'Ik weet niet of ik het moet zijn, maar ik probeer het wel te zijn. Ik probeer iedereen zo goed mogelijk te helpen. Ik moet het oppakken en ik weet niet wat het zegt, maar ik vind zelf dat ik het moet doen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Orangesoul +5985

"Ik moet zorgen dat ik elke keer mee ren" aldus Taylor! Wordt 3x niks met deze knul!

09-10-2023 10:10

wijzijndebeste123 +163216

Was schandalig slecht. Hoor je Steijn nooit over.

08-10-2023 23:25

4EVERAJAX +8371

Bij de 1-0 moesten mensen het onmogelijk maken om mijmans die bal zo te laten aannemen, te draaien en te passen, niemand zette druk.... na z'n pass nieuwe situatie...vos, Taylor liepen niet meer. Ik miste sowieso een verdediger. Immers 3 tegen 4 az-ers....

Daarna...en Steijn moet niet lullen, want medic probeerde te knijpen om naar pav te gaan, maar moest z'n man vrij laten.

08-10-2023 23:13

4EVERAJAX +8371

Doe iets met een idee, dan weet je al meer van de toekomst

08-10-2023 23:10

ZwartNazareth +1411

Onbegrijpelijk dat je niet gewoon 4-4-2 gaat spelen.

08-10-2023 22:06

supporter sinds +7878

Taylor , grossiert in balverlies , en sjokt maar wat terug bij balverlies. Rendement 0,0

08-10-2023 22:02

C14 +22326

Iedereen Taylor maar afschrijven vanwege zijn te weinige meeverdedigen. En Alvarez ophemelen terwijl ie totaal niet kon voetballen, en het spel bij balbezit in alle facetten verpestte.

Ajacieden zijn opvallend defensief ingesteld, zo is wel gebleken.

Doet niks af aan het feit dat Taylor meer moet leren meeverdedigen. Dat moet hij zich eigen gaan maken, en begint bij bewustwording. Het lijkt wel of de trainers er niks van zeggen. Overigens zie ik hem vaak zat mee terug rennen, of goed en fel drukzetten. Lijkt wel alsof hij het niet altijd kan belopen, wat ook wel logisch is, met zoveel ruimte te belopen, zo vaak balverlies en omschakelen, en trainers die van je verwachten zowel een 6, 8 als 10 te zijn.

08-10-2023 21:15

hetgroteajax +659

Liever een brede grote donkere snelle gozer die 15km loopt en alles geeft dan deze lichtgewicht taylor. Blijf postbode en voegt niets toe. Speelde alleen tegen olympic marsseille goed aanvallend. Maar verdedigd altijd kwetsbaar.

08-10-2023 20:49

Orangesoul +5985

Dat niet meeverdedigen is een cronisch probleem bij Taylor. En vervolgens leidertje willen spelen op t veld. Druk zwaaien met zn armen. Wat een slechte B acteur. Snel verkopen als er uberhaupt interesse is in deze speler? Anders op Marktplaats zetten bij het dameskleding rubriek!

08-10-2023 20:49

DEELM +11891

Hé kan altijd een paar wedstrijden niet lopen en daardoor niet genoeg zijn om de punten te pakken, maar nu is het gewoon zo slecht dat je eigenlijk sowieso niet gaat winnen. Ongeacht de tegenstander.

08-10-2023 20:30

arnold076 +1246

Wie is het tactisch brein, Steijn of Maduro ? De afstemming kan toch beter worden voorbereid.

08-10-2023 20:18

b.hulshof +3746

Taylor helpt zijn medespelers niet, bied zich niet aan, is kansloos bij de omschakeling. Komt in alles te kort voor topniveau.

08-10-2023 20:05

C14 +22326

Taylor biedt zich normaliter altijd aan, altijd, meer dan wie dan ook, is overal bij balbezit, vergooit zo juist misschien teveel energie om ook steeds mee te verdedigen, zeker in zulke gigantische ruimtes.

De trainers verwachten van hem als een 6, 8 en 10 te spelen. Als je hem heel aanvallend wil laten spelen, wat men wil, helaas, kan je niet verwachten dat ie constant mee terug rent, zeker niet bij zulke grote ruimtes en zoveel balverlies. Dat is niet vol te houden.

Is verder je beste middenvelder, samen met Vos, Fitz-Jim en Misehouy

08-10-2023 21:10

Orangesoul +5985

Hou toch met dat pamperen van Taylor. Altijd excuses zoeken en wijzen naar andere spelers. Taylor loopt al 2 jaar te kloten bij Ajax. Verdedigt nooit mee of heeft geen energie. Zwak excuus van deze matige speler. Dat hij continu wordt opgesteld is al een wonder. Taylor moeten ze in de etalage en in de uitverkoop zetten.

09-10-2023 10:06

GriekseGod +229

Taylor laat nooit de spirit zien om mee te verdedigen en dat zal ook niet gebeuren. Alvarez liep veel dicht vorig jaar maar nu heb je niemand die dit klusje klaart. Wellicht Mansverk maar daar hebben we even niks aan. De 0 1 wordt ook weer ingeleid in de omschakeling. Wil je dit voorkomen dan mag je nooit duels verliezen of verkeede inspeelpassen geven als je zo ver uit elkaar staat en dat doen we te vaak. Dan nog had Medic daar verdedigend moeten meelopen dus het is ook nog eens kwaliteit wat we missen. Dit wordt een zwaar seizoen, kutzooi:-(

08-10-2023 19:48

Sanderajaxforlive +1515

Medic moest ook nog iemand in zijn rugdekken die anders alleen op de keeper afliep.

We missen kwaliteit en leiderschap in deze groep en op het middenveld creatieve spelers die iets met de bal kunnen. Vos kan dat niet en Taylor kan niet vrijkomen van zijn tegenstander en bergwijn is gewoon een aanvaller 😂😂

08-10-2023 19:59

Amp +37534

Medic moest inderdaad blijven omdat AS-hype Vos met vijf zakken aardappelen op zn rug terug liep en gewoon zelfs meerdere keren inhield midden in die tegenaanval

08-10-2023 20:16

Nr.10 +110981

Taylor is een vaatdoek. Hij boekt ook geen progressie. Net als Rensch was hij op z’n best in de eerste periode na z’n debuut. Dat waren de laatste weken onder Ten Hag, dat elftal draaide toen stroef en hij kwam er toen goed in, speelde zich in de basis. Sindsdien geen progressie. Het ontbreekt die jongens aan karakter en ook aan intelligentie, ze worden niet beter.

08-10-2023 19:34

C14 +22326

Meerdere keren dit seizoen man of the match, dan kan je geen vaatdoek zijn, ookal is Ajax zo slecht.

08-10-2023 21:11

Orangesoul +5985

Ze staan 16e en dan heb jij t over man of the match??

09-10-2023 10:12

Soccerskins v2 +43237

Bizar hoe vaak Taylor zijn man laat lopen. In balbezit vind ik hem echt niet slecht spelen, maar je bent verdedigend zo enorm kwetsbaar met hem op het middenveld. Tegenstanders lopen er letterlijk langs.

08-10-2023 19:33

Nr.10 +110981

Je kan ook daarom niet met Taylor en Berghuis of Taylor en Bergwijn op het middenveld gaan spelen. Taylor kan je op 10 zetten, dat is een optie, maar dan niet met Berghuis op 8.

08-10-2023 19:35

Web +178830

Jonge spelers als Hato, Vos maar ook Brobbey en Taylor hebben leiders nodig in het veld
En wat heeft die Sven er naast gekocht voor meer dan 100 miljoen
9 kneuzen en misschien 3 met mogelijkheden
En dan zijn er ook nog mensen die Sven verdedigen
Ongelofelijk

08-10-2023 19:10

PepMokum +468

Wat een verspilde energie idd alle tijd dienen Taylor is gestoken. Slappe hap en nul karakter. Benchen aub!

08-10-2023 19:08

Craain +4953

Misschien moet er beter hoog druk gezet worden in plaats van meeverdedigen. Maar ik heb gezien dat Bergwijn en Brobbey veel verkeerde kant op gingen qua drukzetten.

08-10-2023 19:02

AFCA-pride +17334

Liep als een kip zonder kop overal over het veld.

08-10-2023 18:54

Josey Wales +11641

Dat soort verhalen horen we al 3 jaar van hem.

08-10-2023 18:53

ajaxwestland09 +28932

Je bent al weken slecht , ongelooflijk dat je maar mag blijven staan, je laat gewoon je man lopen, doet geen fuck , als ik trainer was op de bank en lekker met Jong ajax meedoen

08-10-2023 18:52

Cruijffthebest +13336

We missen kwaliteit, creativiteit en winnaarsmentaliteit, maar dat roep ik hier al maanden en vaak word ik als pessimist afgeschilderd, echter ik heb wel gelijk.....zo simpel is het!

08-10-2023 18:37

Vergainhosa +308

Je hebt gewoon gelijk

08-10-2023 18:40

Klaas.S +276

Helemaal mee eens.

08-10-2023 18:48

WijZijnAjaxAmsterdam +11618

Vooral kwaliteit!

08-10-2023 18:49

Juichtoon +32345

@ Cruijffthebest
en dat komt...omdat we diezelfde eigenschappen ook niet of veel te weinig in de directie en RvC aantreffen.

08-10-2023 18:52

NW23 +5024

Taylor was één van de slechtsten vandaag. Wederom contimue in de dekking in de opbouw en in de omschakeling continue zijn man laten lopen. Het was echt heel slecht vandaag.

Was vorig jaar totaal geen fan van.Taylor, maar snapte nu wel waarom Steijn hem opstelde. Deze wedstrijd was echter beneden alle peil. Wat mij.betreft weer.naar de bank.

08-10-2023 18:36

10Sneijder10 +3017

Je ziet dat deze jongen hersencellen tekort komt. Hij kijkt zo wazig uit zijn ogen. Allemaal media training wat hij zegt, zelf nadenken kan hij niet.

08-10-2023 18:29

YRGI +32921

Deze gozer is gewoon een perfecte 12e man. Aardige breedtespeler. Maar gewoon niet goed genoeg voor de basis. Loopt alleen maar voorin, voert z'n verdedigende taken nooit uit. Je bent middenvelder!

08-10-2023 18:24

cantharel +3522

Heb ik altijd al gezegd toen hij nog bij jong speelde en iedereen zei dat Taylor een topper was en zo snel mogelijk in het eerste moest komen. Toen stond heel AS op zijn achterste poten en nu blijk ik helaas toch gelijk te hebben.Niet goed genoeg.

08-10-2023 18:51

Mitch021 +2082

Het steeds maar benoemen is niet meer genoeg. Lopen tot je het snot voor de ogen hebt. Moeten verdomme blij zijn dat ze in de arena mogen voetballen.

08-10-2023 18:24

Ozymandias +159568

Taylor vertikte het vandaag weer om achter zijn directe tegenstander aan te lopen. Niet dat er tegenop te lopen is met de gaten die er bij Ajax vallen maar het gebrek aan inzet van veel spelers (met Taylor voorop) helpt zeker niet. Als Salah-Eddine bij Jong Ajax goed blijft spelen als linkshalf mag hij van mij snel een kans bij het eerste als vervanger van Taylor krijgen.

08-10-2023 18:23

Oxxer +163839 moderator

De zwakste schakel samen met Rensch in de omschakeling, lopen in wandeltempo terug, waardoor de anderen tov een overal staan, de 0-1 komt zo tot stand. Ik zou Taylor en Rensch vanaf nu op de bank zetten.

08-10-2023 18:22

Juichtoon +32345

Ik vrees dat ze daar de inhoud niet voor hebben...

08-10-2023 18:53

Oxxer +163839 moderator

Lopen naar de bank is volgens mij zelfs vermoeiend, deze 2 zijn hele slechte Ajax DNA / eigen jeugdspelers, vreselijke slappelingen.

08-10-2023 18:58

Juichtoon +32345

Dat zegt iets hoor. Wij weten wel wat. Slack...organisational slack..overal...

08-10-2023 19:04

Oxxer +163839 moderator

Rensch bewijst al 3 jaar dat hij een meisjes is en niet kan verdedigen, de enige reden waarom Steijn hem opstelt is vanwege Ajax DNA om zieltjes te winnen, hij is niveau RKC.

08-10-2023 19:16

Amp +37534

De inhoud niet? Conditioneel bedoel je dan? Als die gasten mogen aanvallen dan gaan ze altijd als de brandweer. Maar zodra ze de andere kant op moeten kunnen ze ineens niet meer lopen

08-10-2023 20:19

Oxxer +163839 moderator

Lamlendige kilo ultra tango instelling.

08-10-2023 20:25

Juichtoon +32345

Energie sparen voor de volgende run naar voren. :-).

09-10-2023 09:01

Oxxer +163839 moderator

In het stadion kan je afstanden veel beter zien dan voor de buis, was schokkend hoe Taylor semi relaxed ''terugloopt''

09-10-2023 12:14

Juichtoon +32345

Op de ranglijst van aantal high intensity sprints staat Ajax 18e...

09-10-2023 13:07

RuffRhythim +24837

Dit is me toch ook een meisje hoor, pffff...

08-10-2023 18:20

WijZijnAjaxAmsterdam +11618

Sulletje van de klas!

08-10-2023 18:50

Gajes +303

Taylor moet op 10 , die rol past hem veel beter dan de 8 . Zou zelf Salah Eddine graag op 8 zien staan ., met Tahirovic op 6 . Vos heeft zeer zeker talent maar wist nu echt niet waar die moest lopen , heeft ervaren spelers / ingespeeld team om zich heen nodig .

08-10-2023 18:19

Picasso +6596

Taylor moet naar de bank. Toont vedette gedrag maar komt eigenlijk net pas kijken, en zou keihard moeten werken in plaats van over het veld te sjokken en te wijzen

08-10-2023 18:49

Thomdeajacied +2286

Bergwijn en Taylor beide zijn helemaal niks. Bergwijn is de aanvoerder maar zie je nergens aan af en trekt het team niet eens mee of iets en qua spel op 10 of linksbuiten veel te matig zeker als je binnenkomt als de grote man voor 30 mil mag je echt wel meer laten zien. Taylor zakt zwaar door het ijs en zeker vandaag, bij de eerste goal zie je hem rustig terug wandelen en bij de 2de goal laat hij ze man vrij uit lopen in de 16 waardoor een assist uit komt en de 0-2 daarnaast nog zoveel fouten balverlies en verkeerd dekken.

08-10-2023 18:17

Okocha078 +13684

Taylor en Rensch zijn waterdragers die moeten kunnen meevoetballen aan de hand van een paar ervaren mannen. Zou proberen Nico sowieso in de winterstop te halen.

08-10-2023 18:13

Oxxer +163839 moderator

Nico laat het XI tal beter spelen?

08-10-2023 18:17

Ozymandias +159568

Tagliafico wil 4.6 miljoen euro blijven verdienen en was bij Ajax niet voor niets zijn basisplaats verloren. Hij is een leuke meervoetballer in een goed team maar geen dragende speler.

08-10-2023 18:26

MickS +6232

Exact dat, Ozy. Heeft een heel goed jaar gehad, met een redelijke 2e, daarna werd het flink minder. En dat icm het veel te hoge salariseis, nee.

08-10-2023 18:48

Cruijffthebest +13336

Niet alleen Nico, maar ook een speler als Spertsyan gewoon halen.
Verder een betere spits als Apkom, die zal niet moeilijk te vinden zijn, en een topkeeper ( De Gea is transfervrij )!

08-10-2023 18:40

Bjorn +12363

Iedereen wil een leider zijn. Vrijwillig of uit nood. Maar ze halen allemaal zelf nog niet eens een voldoende. Zooitje.

08-10-2023 18:10

Manov +8581

Wij kunnen wel in de toekomst kijken Taylor, jij bent niks.

08-10-2023 18:10

Hoekieee +711

Deze man is al 2 seizoenen slecht mist enormeren kansen en staat te kijken als er terug gelopen moet worden hij kan ajax nivo niet aan

08-10-2023 18:07

JoshuaSmits +9338

Wat een hatelijke reacties richting Taylor. Bijzonder, zeker omdat Taylor de laatste weken één van de betere ( of minst slechte ) spelers is. Daarnaast wilt hij echt wel, want hij werkt zich het laplazerus. In een goed draaiend team zul je zien dat Taylor echt wel kwaliteiten heeft, maar dat is op dit moment voor vrijwel iedere speler lastig. Zeker op het middenveld.

08-10-2023 18:01

EdgarManu +227

1 zwaluw…
Je hebt gelijk, de afgelopen 3 wedstrijden was hij EINDELIJK na twee magere jaren bij de betere voetballer.
Vandaag helemaal Kilo Utrecht Tango.
De kritiek komt voort uit het feit dat hij beter kan, maar te beroerd is om het daadwerkelijk te etaleren.
Dát is het probleem met Taylor, intrinsieke kwaliteit, maar te dom en te lui om te poepen.

08-10-2023 18:39

Breuk +25061

Taylor en Bergwijn weer de dissonanten vandaag

08-10-2023 18:01

ajaxwestland09 +28932

Taylor aub zeg ga maar weer terug naar Jong ajax en ga daar je mi minuten maken

08-10-2023 18:00

Johan4ever +10914

Ga is een keer voetballen ipv lullen...

08-10-2023 17:57

J.S60 +84

Bruno 04 net zei je nog dat hij veel goed doet welke wedstrijd keek jij dan?

08-10-2023 17:50

Bruno04 +15735

Vandaag was het niet best maar ik blijf zeggen dat het mede komt hoe er gespeeld word en met wie.

08-10-2023 17:53

Bruno04 +15735

Het gaat niet alleen om gebrek aan kwaliteit maar ook om verschil in kwaliteit. Bergwijn, Taylor etc kunnen echt wel voetballen. Maar zulke jongens zijn het totaal niet gewend om anders te voetballen. Die willen juist drukken naar voren.

08-10-2023 17:48

afca1985 +21218

Ben ook geen fan van hem, geeft enorme kutballen die jongen. Die 1e goal schakelt ie ook weer retetraag terug, geen idee of die middenvelder zijn eigenlijke directe tegenstander was, maar had ie wederom weer meer kunnen doen.

08-10-2023 17:47

MichelAngelo66 +22194

Dit is het treurige... deze jongen en een Rensch moeten de routinier uithangen. Dat kan niet, maar wat moet je? Alle nieuwelingen snappen er geen reet van en de echte aanvoerder is te dom om te poepen.

Dan kunnen we deze jongen oa wel bij de enkels afzagen, maar het probleem zit veel dieper. Alle ervaring is eruit gekieperd. We hebben een technisch3 staf die niet bij machte is om er een team van te maken mede doordat alle aankopen buiten hun om zijn gekomen. De RvC keek, ging zitten, nam een rosé of een whiskey en zeiden dat het goed was. Die zitten er nog overigens.....

08-10-2023 17:47

J.S60 +84

Bruno 04 taylor doet veel goed!! Wat dan vandaag zeker niks goes gezien en al vaker niet onwaardig zoals hij over t veld loopt!!!

08-10-2023 17:47

Bruno04 +15735

Taylor werkt echt wel hard en doet veel goed maar door die grote ruimtes komt hij nooit in zijn kracht. Drukzetten samen met amo ging hardstikke goed. Dat zit er bij die jongens in. Maar als niemand aansluit of doorstapt ren je jezelf de tering.

08-10-2023 17:45

Kryptonite +76738

Je kan rennen wat je wilt, maar als de gaten tussen de linies zó groot zijn en je zoveel ruimte weggeeft, dan is het dweilen met de kraan open. Er zit geen enkel plan achter, iedereen doet maar wat.

Zelfs een Almere City, Excelsior, GAE etc. geven minder ruimtes weg. Dit heeft echt niet alleen met de spelerskwaliteit te maken.

08-10-2023 17:44

nightgoat +30887

Je moet mee rennen ja omhooggevallen klojo, richting uitgang met de rest van de quasi stoere jochies.

08-10-2023 17:43

J.S60 +84

Taylor nog te slecht voor selectie procedure nederland in beweging !!

08-10-2023 17:41

J.S60 +84

Taylor moet eens gaan voetballen ipv uiten in de pers!!!

08-10-2023 17:39

Haarlemmer +20589

Rot op Kenneth. Klaar met je

08-10-2023 17:39
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.