Sneijder reden van slechte Huntelaar

door Jobjuhh 44

Sneijder reden van slechte Huntelaar

door Jobjuhh 44

Laatst geüpdatet

Het klinkt dubbel: Sneijder scoort een wonderschoon doelpunt tegen Utrecht maar is toch een stoorzender in de ploeg. Wie gisteren kritisch naar het spel in de Arena keek moet toch tot deze conclusie komen. Het was voor het eerst in maanden dat het spel van Ajax goed in elkaar stak zonder een grote inzinking in de tweede helft. De laatste 10 min waren saai, maar het totaalbeeld geeft weer wat hoop voor de rest van de competitie. Sneijder moet zich dan wel anders opstellen.

Eerder leek de oorzaak van de dip van Ajax bij Huntelaar te liggen. Veel lezers van Sportcafe waren het daar niet mee eens. In de pers merk je ook dat Huntelaar kritischer gevolgd wordt en bijna verplicht is te gaan scoren. In het Parool wordt zelfs geopperd dat Babel de plaats van Huntelaar moet overnemen. Na de wedstrijd van gisteren wordt het wel duidelijker dat het niet alleen aan Huntelaar ligt. Hij scoort te weinig, dat klopt. Het is hem alleen minder aan te rekenen.

Een belangrijk aandeel in het slechte presteren van Huntelaar komt door het spel van Sneijder. Hij denkt veel aan zichzelf en betrekt Huntelaar te weinig in het spel. Het voordeel is dat hij vaak scoort. Het nadeel is dat Wesley te weinig andere spelers lanceert. Het is netzo belangrijk dat hij het spel verdeelt en steekpasses naar de spits of vleugels geeft. Daarin schiet de kleine middenvelder te kort. Als hij een pass geeft dan doet hij dat om een een-tweetje op te zetten. Als Huntelaar de bal dan niet doorspeelt is hij woest. Dat was gisteren goed in de Arena te zien.

Sneijder is een fantastische voetballer met veel talent en balgevoel. Zijn karakter zit hem alleen in de weg. In plaats van zijn momenten voor het doel te kiezen en het spel te verdelen is hij alleen met scoren bezig. Van de Vaart was daar beter in. Hij speelde slim en dook af en toe voor de keeper op. Het is dan ook geen toeval dat Huntelaar in het vorige seizoen aan de lopende band scoorde toen Sneijder geblesseerd was.

Lees meer over:
Plaats reactie

matoede +0

Het klopt inderdaad dat Huntelaar anders speelt met Sneijder in het team. Meer met de rug naar de goal.
Maar je kan KJH nou ook niet toegeven dat hij echt in vorm is want anders had hij die bal in de 10e minuut tegen FCU er met gemak ingeknald. Daarnaast vind ik dat hij een beetje traag oogt.

24-01-2007 15:06

Amsterdam4ever +2369

Ben ik het mee eens, Sneijder doet z\'n best om elke bal zo te spelen zodat de kans het grootst is dat het een goal wordt. Soms houd dat een bal op Huntelaar in, soms zelf gaan. En wat maakt het dan uit wie hem maakt. En daarbij de cijfers, huntelaar heeft in 30 wedstrijden 20 goals gemaakt dit seizoen, dus waar hebben we het over.

23-01-2007 17:36

babeldeman +1

Sneijder had een prachtige goal ja maar,
Dat Huntelaar slecht was is niet zo want hij moest steeds als aanspeelpunt staan en stond hij met de rug naar de goal en kon hij niet goed zijn maar toen leonardo erin kwam kon hij weer voorin staan en was ie cker wel goed had alleen de pech dat t net niet lukte

23-01-2007 17:04

LiefdeVoorMokum +0

wat een onzin

23-01-2007 15:43

jelle +0

en dan ligt het zeker ook aan sneijder als we straks 2de worden en niet eerste...

23-01-2007 14:54

Auburn +0

Het zal allemaal wel, maar ik snap nog steeds niet waar die bron op slaat? Slaat dit op reclame, want het werkelijke bericht komt van sportcafe.blogo.nl....

23-01-2007 14:09

Barrabrava +0

wat een onzin weer, alsof ze niet kunnen samenspelen. Een paar jaar geleden was het Wesley en Raffie, nu KJ en wesley? Hou toch op. Tuurlijk gaat Wes voor eiegn succes, zou ik ook doen met zo\'n schot in beide benen. Hij heeft er niet voor niets 10 inliggen, maar laten we lekker gaan zeuren dat KJ er \'maar\' 10 in heeft liggen......

23-01-2007 12:45

PaTMaN +0

Ik heb dit stuk idd ook ergens gelezen en ben er toch wel mee eens. Dat als sneijder speelt huntelaar een stuk minder speelt. Dus moet hier snel een oplossing voor komen. Of Sneijder veranderd zijn spel of je verkoopt hem. Ik vindt het beide goed opties ondanks dat sneijder toch wel belangrijk is voor ajax. laat perez op de plaats van sneijder spelen die klikt beter met huntelaar.

23-01-2007 12:27

leike +0

ja perez voor wesley gooi anders wesley in de verkoop

23-01-2007 11:35

Albert +0

en btw, ik erger me steeds meer aan sneijder, ik vind hem arrogant worden en steeds minder passt naar de vleugelspelers waar het systeem van ajax toch op leunt.

23-01-2007 10:15

Albert +0

Hier zit wel eens in ja. en huntelaar + perez heb je veel meer kans dat huntelaar scoort dan als sneijder erin staat. bij IK start waren huntelaar en perez briljant in samenwerking.

23-01-2007 10:14

jari32 +0

het licht er aan hoe ajax speelt net als tegen utrecht als je met een echte 10 speelt moet hij perez neerzetten werkt goed met klaas hebben ze al bewezen!!

23-01-2007 08:42

Rolof425 +0

Als Huntelaar er nou gewoon 1tje maakt hoor je hier niemand over...Als onze jongens er tegen Groningen en 4 februari maar staan..Dat vind ik veel belangrijker dan dat gezoek naar spijkers op laag water...

23-01-2007 08:20

Italoni +0

Ik roep dit nu al maanden, eindelijk! Feit is dat Huntelaar al zijn goals maakte toen Sneijder afwezig was, m.u.v. kakkerlakken uit. Sneijder was geschorst en binnen Huntelaar scoorde prompt weer o.a. een hattrick

23-01-2007 07:17

RoodWit +62

huntelaar + bal = goal

23-01-2007 01:08

Beretta +5

Sneijder schiet wellicht te vaak ja. Maar als hij hij 10 x schiet en 1/2 x scoort hoor je mij niet klagen. Hij heeft namelijk een prima shot. En het boeit me echt helemaal niets wie er scoort als we maar winnen!!! Liefst met oogstrelend voetba. Maar een pot waarin we ruk spelen en toch winnen heb ik toch echt liever dan een pot waarin we fantastisch spelen en nipt verliezen.

23-01-2007 00:45

DeMeer +0

makkelijk hoor om Sneijder af te branden,zonder hem wint Ajax geen 1 uitwedstrijd meer,het is geen makkelijke jongen maar wel een echte ajax speler,hij kan meer dan de rest van de selectie,alleen is hij misschien niet de popi speler,klasse heeft hij zeker

22-01-2007 23:15

AFCAjax3 +0

Ja ben het met allen hier eens! ook dat met Lindenbergh hij trekt het tempo zo neer, en Sneijder moet is op rechts speelen en dan de voorset op Huntelaar!

22-01-2007 22:58

Ronny +0

Die lindenbergh dat hij een uur Voor steek stond omdat ie niet wist waar hij de bal kwijt moest.. wat een aanfluiting

22-01-2007 22:44

428 +0

Dat kwam in mijn ogen omdat er niemand vrij stond, en Lindebergh de enige was die bewoog. Gewoon toeval dat hij toen net de bal had. Of niet?

23-01-2007 12:35

hansie403 +123

Ik vind dit wel een terecht bewering!

Maar even over gister: Toen Leo erin kwam, ging het spel van Ajax leven en werd de wedstrijd ECHT leuk om te zien! Maar toen Lindenbergh erin kwam werd het echt doooodsaai!

22-01-2007 22:41

Renaldo +1

EINDELIJK!!! tis inbderdaaad zo!!!! Ik irriteer me der ok aan, dat hij de hele tijd maar aan het schieten is

22-01-2007 22:37

rick +0

Deels terecht ...

Iederheen hemelt Sneijder altijd op als die scoorde maar hij miste wel die andere 9x dat die schoot waarbij bij de helft tenminste nog bij een medespeler een betere optie lag.

Maar hij speelde prima tegen utrecht...

22-01-2007 22:29

zeeuw +0

vorg jaar onder blind speelde snijder en de hunter ook samen en was er niks aan de hand nu opeens wel zeker

22-01-2007 22:26

035 +0

wat een onzin. Ik word schijtziek van het zoeken naar zwarte schapen.

22-01-2007 22:12

bogey +0

zit wat in natuurlijk.. v.d vaart had veel oog voor de medespeler dat heeft sneijder minder.. die probeert vaker voor eigen succes te gaan

22-01-2007 22:12

highlow +0

wat een onzin bericht! Ten eerste was 60 minuten saai en niet maar 10 en ten tweede was Sneijder bij lange na geen stoorzender.

22-01-2007 21:57

Indioot +0

Het nadeel is dat je een topseizoen altijd tegen kan vallen, Huntelaar wordt door heel de wereld in de gaten gehouden. Volgend seizoen kan je hem ergens op afrekenen, na regen komt zonneschijn!

22-01-2007 21:51

Auburn +0

Geef die jongen gewoon de tijd... Zometeen scoort ie weer aan de lopende band ;)

22-01-2007 21:37

Goaltjesdief +0

onzin...sneijder is een geweldige speler die helaas weg gaat....huntelaar is helemaal niet uit vorm anders ga je ook geen omhaal proberen bij uterecht...die jongen gaat weer scoren en heel snel let maar op.....

22-01-2007 21:29

Ivoe +0

Scouts van Ajax hebben Huntelaar niet voor niets afgeraden. Maar van Geel wilde zich populair maken...

22-01-2007 20:44

eddepet +0

he mollie goed argument....
perez op 10 dan kan je er niet meer omheen dan gaat hunter wel weer scoren..

22-01-2007 20:40

Ivoe +0

huntelaar is gewoon geen complete spits.
Zlatan was altijd zichtbaar tijdens een wedstrijd ook al werd er op hem ingesteld. Huntelaar kon bij Heereveen en Ajax veel scoren omdat hij veel werd vrijgelaten. Nu hij spelers als Kah tegen zich heeft, heeft ie t moeilijk. Daar heeft Sneijder niks mee te maken. Sneijder heeft het door dat Huntelaar het moeilijk heeft en neemt zelf het heft in handen, door combo\'s met Babel bijvoorbeeld.

22-01-2007 20:40

AFCAH +0

Ja ben het er mee eens!

22-01-2007 20:35

Beretta +5

Beetje onzin dit. Huntelaar speelt prima vind ik. Voetbalt goed mee, wordt bij het spel betrokken. Ook door Sneijder. En als Sneijder scoort uit een 1/2 wat maakt het dan uit? Het gaat erom dat we winnen en als KJH indirect heel belangrijk is, is hij ook belangrijk. Laat hem maar staan, de goals komen vanzelf wel. En hij had er gister gewoon 1 moeten maken. Die voorzet van de Mul was perfect. Als hij die had gemaakt had je dit ook niet geschreven.

22-01-2007 20:34

AFCAMaurits +0

Perez moet gewoon op 10 en Sneijder linkshalf. Sneijder scoort dan nog wel door afstandschoten en vrije trappen en Perez is toch beter met de eindpass.

22-01-2007 20:32

AFCAH +0

Perfect gezien, dat heb ik ook in mijn opstelling op m\'n profiel, de eindpasses zijn gewoon 10x beter dan die van Sneijder, Perez kan lepe balletjes geven waar Sneijder nooit opgekomen zou zijn, ben het helemaal met je eens!

22-01-2007 20:36

AFCaHunter +0

In jouw opstelling staan Sneijder en Perez samen op het middenveld. Met een 3 mans verdediging moet je altijd een verdedigende mid opstellen, met het team van jou loop je tegen dodelijk counters aan. Kijk maar is als Emanuelson en Sneijder (linker kant van jouw elftal) wat een gat er ligt.

22-01-2007 20:56

AFCaHunter +0

sorry Ema heb je er niet in staan, toch ben ik het niet met die 11 eens

22-01-2007 20:57

Ikkuhhh +0

Wat is dat nou weer voor onzin huntelaar gaat weer veel scoren en ze kunnen heel goed samen spelen en ze zijn alee bij geweldig Wesley Klaas-jan toppiejj

22-01-2007 20:30

Thomas83 +0

Laat ik vooropstellen dat ik vind dat Huntelaar het op zich helemaal niet zo slecht doet. Zijn doelpuntengemiddelde is in alle competities nog goed, al kan het in de competitie wat beter.
Ik vind hem wel wat minder scherp ogen soms. Die kans op de voorzet van De Mul de eerste helft had er in gemoeten.
De tegenstanders stellen zich wel heel erg op Huntelaar in, waardoor hij vaker onzichtbaar is. Hij is ook geen speler met een actie in huis en heel veel kracht heeft hij niet. Daardoor heeft hij het soms moeilijk.
Verder ligt het ook grotendeels aan hoe hj wordt bediend inderdaad. De voorzetten vanaf rechts zijn altijd erg goed, en Emanuelson heeft goede voorzetten in huis, maar Babel niet.
Vaak wordt hij van achteruit ook niet optimaal ingespeeld, en Sneijder is inderdaad soms wat te zelfzuchtig. En omdat hij zo\'n goede trap heeft met beide benen schiet hij vaak zelf graag in kansrijke positie. Hij is niet echt de man van de intelligente steekpasses

22-01-2007 20:29

jelle +0

Huntelaar was, is er ff niet, maar zal er weer zijn!!!!

22-01-2007 20:22

nicole +0

zeur niet huntelaar is gewooonnn the best !!!!!!!!!!!!!

22-01-2007 20:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.