Rondom Ajax: Ajax eert Tagliafico in prachtige video

door Gino Haverkamp 700

Rondom Ajax: Ajax eert Tagliafico in prachtige video

door Gino Haverkamp 700

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Ajax eert Tagliafico in prachtige video

De naar Olympique Lyon vertrokken Nicolás Tagliafico heeft veel mooie momenten gekend in het shirt van Ajax. De club besloot al deze momenten te bundelen in een afscheidsvideo van formaat voor de Argentijn.

Brobbey traint direct mee bij Ajax; Schreuder kiest elf namen in partijvorm

Brian Brobbey traint vrijdagochtend direct mee bij Ajax, zo meldt onder meer Ajax-watcher Johan Inan van het Algemeen Dagblad. De spits werd vrijdagochtend officieel gepresenteerd als nieuwste Ajax-aanwinst.

Daarnaast traint Ajax richting het oefenduel met Eintracht Frankfurt en dat doet het met de vermoedelijke basiself van morgen. De vermoedelijke opstelling is te zien in de tweet hieronder:

Alle thuiswedstrijden eerste seizoenshelft uitverkocht

Ajax zal in de eerste seizoenshelft alle thuiswedstrijden in een uitverkochte Johan Cruijff ArenA spelen. Dat meldt de Amsterdamse club vrijdagochtend via de officiële kanalen. Deze week begon de losse kaartverkoop voor de wedstrijden in de Eredivisie. De eerste seizoenshelft eindigt overigens al in november. Dit vanwege het WK in Qatar.

Ajax organiseert vrijdag open training voor fans in Oostenrijk

Ajax-fans die in Oostenrijk zijn, zijn vrijdag welkom op de training. Dat meldt Ajax Life donderdagavond. De training vindt plaats op het complex van TCU Bramberg in Bramberg am Wildkogel. Fans die in de buurt en in de gelegenheid zijn, zijn vanaf een uur of 10 's ochtends welkom. Een half uur later, om `10.30 uur, start de training.

Bassey sluit daags na transfer al aan bij training Ajax

Calvin Bassey is een dag na de bekendmaking van zijn transfer van Rangers naar Ajax al aangesloten bij de training van zijn nieuwe club. Op donderdagochtend kwam de Nigeriaans international op de fiets aanrijden bij het trainingsveld, waarna hij meteen bij de groep aansloot. Ajax Life maakte er beelden van en zette deze online op Twitter.

PSV- en FC Groningen-thuis reeds uitverkocht

De thuiswedstrijden van Ajax voor het komende seizoen tegen PSV en FC Groningen zijn uitverkocht, zo meldt Ajax Fancare op Twitter. In de afgelopen kregen seizoenkaarthouders en leden van de Supportersvereniging Ajax de kans om tickets aan te schaffen en daar maakten zij gretig gebruik van. Heel veel kaarte zijn er dan ook niet meer over, maar de wedstrijden tegen SC Cambuur, SC Heerenveen, Go Ahead Eagles, Excelsior en Vitesse zijn nog niet geheel uitverkocht. Vanaf donderdagochtend 10.00 uur hebben Club Card-houders de kans om een kaartje te bemachtigen.

Bassey noemt keuze voor Ajax een 'no-brainer'

Calvin Bassey noemt zijn transfer naar Ajax een 'no-brainer', zo is te zien op een video die Ajax deelt op Twitter. 'Wie wil er nou niet naar Ajax? Een grote club, met veel historie, speelt goed voetbal en speelt Champions League. Een no-brainer', vertelt de kersverse Ajacied.

Foto: Copyright AFC AJAX

Bassey groet 'vriendjes en vriendinnetjes' 

De grappen voorafgaand aan de komst van Bassey over Bassie & Adriaan waren haast ontelbaar en dus konden Ajax en Bassey zelf ook niet achterblijven. In een filmpje op de sociale media van Ajax spreekt Bassey de legendarische woorden 'Dag vriendjes en vriendinnetjes' uit.

Foto: Copyright AFC AJAX

Sneijder en Van der Meijde maken tv-programma over Kelderklasse

Voormalig Ajax-spelers Wesley Sneijder en Andy van der Meijde zijn binnenkort op televisie te zien met een nieuw programma: Andy vs. Wesley: Scoren in de Kelderklasse. Het tv-programma is vanaf maandag 29 augustus te zien op Veronica, zo meldt Vandaag Inside. Beide oud-Ajacieden nemen een team uit de laagste regionen van het amateurvoetbal onder hun hoede. Deze teams worden een aantal maanden gevolgd, waarna er uiteindelijk een finale zal volgen.

Ajax kondigt Q&A met Timber en Wijndal aan

Ajax heeft dinsdagavond een Q&A met Jurriën Timber en Owen Wijndal aangekondigd. Via Twitter laat de club weten dat de Ajax-fans vragen kunnen insturen voor de twee verdedigers, die op een nog onbekend moment beantwoord zullen worden. 'Ask Wijndal & Timber everything', schrijft Ajax bij het bericht, dus stuur snel je vragen in!

Ajacieden steunen Haller met speciaal shirt

De spelers van Ajax hebben voorafgaand aan Red Bull Salzburg - Ajax met een speciaal shirt stilgestaan bij de situatie van Sébastien Haller. Zijn oud-teamgenoten steken hem aan hart onder de riem nadat er een tumor werd ontdekt in één van zijn testikels. Alle spelers van Ajax nemen plaats achter een shirt met rugnummer 22, waar Haller de voorbije seizoenen mee speelde, zo is te zien op Twitter.

Wöber kijkt uit naar weerzien met 'vrienden' van Ajax

Max Wöber kijkt uit naar de wedstrijd tussen Ajax en zijn Red Bull Salzburg. Dinsdag om 18.30 uur nemen beide ploegen het in Oostenrijk tegen elkaar op en dat is voor de verdediger een bijzonder moment. Hij kent een verleden in het shirt van Ajax en kijkt er vooral naar uit om Daley Blind weer te ontmoeten. De linkspoot blijkt nog veel vrienden te hebben bij Ajax en mist ze nog altijd, zo vertelt hij op het Twitterkanaal van Ajax.

Spelers arriveren op complex voor nieuwe training

De spelers van Ajax zijn zojuist - wederom op de fiets - gearriveerd op het sportcomplex voor een nieuwe training op Oostenrijkse bodem. Hoe intensief de training zal zijn, zal moeten blijken. Ajax speelt immers dinsdagavond nog een oefenwedstrijd tegen regerend Oostenrijks kampioen Red Bull Salzburg.

Ajax traint met sterke 'basis' tijdens partijvorm is Oostenrijk

Ajax heeft tijdens de tweede training van de dag in Oostenrijk aan partijvormen gedaan. Johan Inan is erbij namens het Algemeen Dagblad en keek toe tijdens de onderlinge wedstrijdjes. Wat hem opviel, was de eerste basisploeg tijdens de oefenvorm. Hij sluit niet uit dat dit ook de basis voor tijdens de wedstrijd tegen Red Bull Salzburg is, al is dit ook niet vast te stellen. Dinsdag ontmoeten beide ploegen elkaar om 18.30 uur. De elf namen waren: Gorter; Rensch, Timber, Blind, Wijndal; Álvarez, Berghuis, Taylor; Antony, Tadic en Bergwijn.

Ajacieden beginnen aan tweede training van de dag in Oostenrijk

De spelers van Ajax staan in Oostenrijk voor de tweede training van de dag, zo brengt Ajax via Twitter naar buiten. Bij een temperatuur van bijna dertig graden verzamelen de spelers zich voor een tweede sessie onder hoofdtrainer Alfred Schreuder. Op dinsdag, morgen, volgt er al een oefenwedstrijd in Bramberg am Wildkogen. Red Bull Salzburg is dan de tegenstander.

Spelers Ajax op de fiets naar eerste training op Oostenrijkse bodem

Het trainingskamp in Oostenrijk gaat nu écht beginnen. De spelers arriveerden zondagavond in het Alpenland en op maandagochtend gaat er getraind worden. Zoals gebruikelijk gingen de spelers van Ajax vanuit het hotel op de fiets naar het trainingsveld. Zie hieronder de beelden:

Lees meer over:
Plaats reactie

DrFootball +15141

Een hoop grinta verloren deze transferperiode.

23-07-2022 19:29

Dubbelvla +8399

Jezus wat is dat mediateam toch belachelijk goed hè?

Nico is de absolute koning en het symbool van het nieuwe Ajax van de afgelopen 5 jaar, daarvoor zijn we hem voor altijd dankbaar. Het vuur in zijn ogen ging steeds een beetje minder fel branden en nu is het tijd voor een nieuw avontuur.

23-07-2022 18:57

mvdk +43625 moderator

Gewoon een monster. Zo zonde hoe er afgelopen 2 jaar met hem om is gegaan. Had echt veel vaker moeten spelen. Door zijn matige wedstrijdritme had hij moeite als hij inviel, maar ik weet zeker dat hij in de basis veel meer kon brengen dan Blind.

Niets ten nadele van Blind overigens hoor. Goede speler, maar Blind is gewoon geen linksback. Tagliafico wel.

23-07-2022 17:50

frenkiedejong53 +9792

En dan te bedenken dat er serieus mensen op AS zijn die in hem een linksback zien... Kun je toch echt niet serieus nemen.

23-07-2022 17:54

Jezweetzelluf +725

Nico onze held onze dappere strijder!
Even off topic hoor... wat hebben wij toch een mooie club. Als je kijkt naar al die zogenaamde rijke clubs; de speeltjes van miljardairs... De leningen, de rare constructies waardoor clubs bizar veel geld creëren..., wat zijn wij dan toch een mooie eigen club van het volk!

Als die regels toch eens allemaal tegen gegaan werden waren wij nu al de nummer 1 van de wereld!
Voetbal wordt verpest! Wij niet, wij zijn Ajax wij zijn de beste, de mooiste en de leukste voetbalclub! AMEN

23-07-2022 17:08

Dolblij +44782

Mooie compilatie. Passion for football!

23-07-2022 15:47

trapstoffeerder +513

Good luck Nico
We never forget you
Thanks

23-07-2022 15:26

BillSplate +9679

Nico was echt een speler naar mijn hart. Kon echt wel meer dan uitdelen en verdedigen. Is ook even uit vorm geweest, maar haalde nog steeds een okay niveau toen. De periodes waarin hij in vorm was, waren echt geweldig.

23-07-2022 14:38

JanBiesbos +28946

Pff ik schrok ik dacht te lezen “brobbery traint mee en scheurt kweet niet wat af….”😂

23-07-2022 14:06

Cruijffthebest +13315

Wijndal gaat never nooit tippen aan Nico, 1 van de beste linksbacks die Ajax ooit heeft gehad. Een geweldenaar met een geweldige winnaarsmentaliteit die de meeste niet hebben, helaas!

23-07-2022 14:06

Sjaakvaak +26576

Fijn dat je een speler afschrijft voordat hij überhaupt een kans heeft gekregen. Ga lekker Feyenoord supporten.

23-07-2022 14:56

31xAjax +7861

Krol, Frank de Boer, Bogarde, Maxwell waren veel beter. En dan ben ik vast nog niet compleet....

23-07-2022 15:17

AFCACruijff14 +160781

Nee, je bent Boilesen vergeten.

23-07-2022 15:27

Biss +9936

Beste vind ik niet, wel een van de leukste en populairste.

23-07-2022 15:36

Ozymandias +159568

Ik vond Tagliafico in zijn eerste anderhalve seizoen bij Ajax fantastisch maar in de seizoenen daarna was hij maar net genoeg om zijn basisplaats te behouden tot hij uiteindelijk (in mijn ogen terecht) die afgelopen seizoen verloor. Gelukkig zullen over een paar jaar alleen mijn goede herinneringen aan Tagliafico overblijven, dat heeft hij namelijk verdient tijdens het seizoen 2018/19.

23-07-2022 18:19

SjakiedeWit +2636

Eens, afgezien van “heeft verdiend”…

24-07-2022 15:20

Ozymandias +159568

Ahh, nog een nuttige bijdrage van SjakiedeWit. Wat een toevoeging aan AjaxShowtime...

24-07-2022 15:22

Nr.10 +110893

Even over Edson Alvarez hè…
Er zijn veel mensen hier die hem liever niet zien spelen, en veel daarvan zijn er ook heel stellig over en denken dat het elftal beter functioneert zonder hem.
Aan de andere kant is Schreuder heel lovend over hem, en lijkt het er juist op alsof hij de enige middenvelder is, tot nu toe, die zeker is van zijn plek. Voor Ten Hag was hij de laatste 1,5 seizoen ook onbetwist. Andere trainers, die commentaar geven op wedstrijden van Ajax, heb ik lovend gezien over hem, bijvoorbeeld Maduro, die zei dat hij hem altijd zou opstellen.
Nu ben ik gewoon benieuwd hoe het kan dat daar zo’n discrepantie is, tussen hoe die trainers het zien, en veel supporters en hobby-analisten op AS.
Dus om te beginnen de volgende (serieuze) vraag:
Wat zijn, denken jullie, de redenen dat die trainers hem allemaal opstellen? Wat zien ze in hem voor het elftal?
En dan ook een serieus antwoord, dus niet dat die trainers ‘laf’ zijn oid, dat slaat nergens op.

23-07-2022 04:04

Ricoteb +53174

Zover ik toen van Ten Hag begreep was Alvarez cruciaal in de timing en de manier van drukzetten. Om het even simpel te duiden, tijdens het drukzetten heeft elke speler een specifieke looplijn om te lopen. Zo zie je vaak Antony van de linksback richting de linker centrale verdediger lopen. De twee andere middenvelders de twee achterste middenvelders van hun et cetera. Alvarez heeft als enige eigenlijk geen vaste man. In principe is de laatste middenvelder van hun uiteraard zijn man, maar hij moet ook het centrum af blijven dekken. Hij is erg goed in inschatten hoe ver hij met zijn man mee kan lopen, en toch zijn positie kan behouden. En dat is een stuk lastiger dan het lijkt. Hetzelfde geldt voor als we de bal verliezen, ook dan houdt hij bijna altijd de goeie ruimtes bezet. Maar hem opstellen gaat natuurlijk ten koste van de opbouw. Ook vind ik dat als de bal in zijn zone komt, hij vaak slap in de duels is. Hij is dus vooral heel goed in welke ruimtes van het veld hij moet bespelen, en dat is erg belangrijk voor trainers. Ik vind alleen wel dat Ten Hag en Schreuder onvoldoende zijn tekortkomingen aan de bal kunnen camoufleren. Ik denk dat bijvoorbeeld hem en Timber van positie laten wisselen in de opbouw al een hoop zou helpen. En nu Blind nog centraal achterin speelt, zou hij zelfs tussen of naast Timber en Blind in de opbouw kunnen spelen. Dan houd je in de as meer ruimte over voor jongens die wel kunnen voetballen. En omdat trainers het blijkbaar nooit echt lukt om zijn gebrekkige voetballende kwaliteiten te verhullen, vind ik dat je in veel wedstrijden Alvarez moet banken. Vooral omdat ik denk dat Blind datzelfde gevoel voor positionering heeft. Misschien wel wat minder, en hij heeft natuurlijk minder loopvermogen om die gaten dicht te lopen, maar ik denk wel goed genoeg voor een hoop wedstrijden, in elk geval in de Eredivisie.

23-07-2022 04:53

fc Barcelona_ke +19239

drie voetballende spelers op middenvelder kan niet. kijk maar naar Real Madrid. die heeft Casemiro net als alvarez schoppende middenvelder, Kante bij chelsea, McTominay bij Man Utd!

23-07-2022 13:53

Ricoteb +53174

Kante bemoeit zich ook niet met de opbouw, speelt daar ook niet op 6. Man Utd heeft een verschrikkelijk middenveld dus is geen goed voorbeeld. City en Bayern hebben geen schoppende middenvelder, Liverpool heeft ook alleen maar middenvelders die goed zijn aan de bal. En dat zijn toch een paar van de beste ploegen ter wereld. En ook een minder team als Barca speelt standaard zonder simpele breker. En bij de ploegen met een breker, zoals Real met Casemiro, dan is die breker ook een beest waar je niet langs komt. Goeie verdedigende middenvelders zijn laatste jaren erg gewild, en het zegt wel iets dat geen enkele club van naam voor Alvarez komt.

23-07-2022 14:00

FlyingDutchMan +17310

Netjes verwoord Ricoteb, denk dat je exact spijker op zijn kop slaat waarom ze Alvarez waarderen.

23-07-2022 14:41

ck69 +13050

Casemiro, Kroos, Modric; werden die destijds niet kapot gespeeld door onze 3 voetballende middenvelders?

23-07-2022 14:47

AlexIbarra +19214

Haha, de 'schoppende middenvelder'.
Mooie omschrijving.. :)

23-07-2022 15:58

frenkiedejong53 +9792

@ck69

Wel tegen een zwak Real onder Soler.
Het liep voor geen meter onder hem.

23-07-2022 18:25

SR83 +1765

Enoh, Gabri, Alvarez

23-07-2022 19:47

champhead +14301

Leuk discussiepunt! Respect dat je nog zo typt op dat tijdstip 🥵

23-07-2022 13:45

036AFCA97 +146646

Ik heb werkelijk geen idee. Ik denk inderdaad omdat die hard werkt en veel druk zet. Voor de rest kan ik geen redenen bedenken. Hij kan niet voetballen en hij is verdedigend ook niet zó goed om zijn voetballende onvermogen te compenseren in mijn ogen. Altijd terug of breed passen, altijd ongemakkelijk aan de bal en wordt verdedigend ook nog regelmatig gewoon overlopen.

Ik vind het bizar dat hij op het middenveld staat bij Ajax. En al helemaal als het in combinatie met Klaassen is.

23-07-2022 14:05

Nr.10 +110893

Ik denk dat ik het minder bizar vind dan jij, maar ik ben het wel met je eens dat zijn kwaliteiten aan de bal eigenlijk te beperkt zijn voor het niveau wat wij nastreven. Ik vond het punt van Ricoteb, eerste punt, over drukzetten, heel goed. En ja, bij sommige topploegen heb je spelers die dat goed kunnen én goed zijn aan de bal, maar die zitten dan dus inderdaad al snel in de absolute top. Ik vind het wel interessant om te bedenken, hoe Schreuder en Ten Hag en anderen dat nou zien, en veel beter dan iedere keer maar hetzelfde gezeik over ‘beton’ en ‘lafheid’ etc. te herhalen. Er moeten goede redenen voor zijn, want die trainers zijn niet achterlijk en werken elke dag met die selectie. Misschien dat je het dan niet eens bent met die redenen, maar dan kan je tenminste wel begrijpen waarom ze hem opstellen.

23-07-2022 14:21

31xAjax +7861

Niet te vergeten dat hij heel vaak met zijn kont tegen de centrale verdedigers aanspeelt waardoor het veld lang wordt en druk zetten veel moeilijker. Ongelofelijk dat sommigen hier beweren dat Alvarez goed druk kan zetten want hij loopt als eerste achteruit (als dat nog kan). En als hij druk zet komt hij steevast 2 stappen te laat....

23-07-2022 15:52

trodat4030 +96403

Alvarez was alleen maar 'zeker van zijn plek' omdat de concurrente op 6 bestond uit Fitz-Jim en Regeer (die feitelijk alleen beoogd rechtsback is in 1, niet als 6). Blind moest namelijk op 4, want buiten Pierie was er geen LCV. Bassey was gewoon nog niet aangesloten en Martinez werd niet opgesteld ivm zijn transfer. Pas nu Bassey is aangesloten gaan we zien of Blind wél een concurrent op 6 wordt. Helaas is de wedstrijd afgelast, anders had ik het nog wel willen zien.

En waarom de analyserende trainers hem opstelden? Omdat Blind als back kwetsbaar in de omschakeling is en er dus gecompenseerd moest worden achterin. Met Wijndal op links hoeft dat niet zo nodig..

23-07-2022 15:34

31xAjax +7861

Ik hoop zo dat je lange termijn gelijk hebt want dat maakt Ajax zoveel dominanter.....

23-07-2022 15:54

trodat4030 +96403

Precies. En weet je wat het ook is, Blind is veel balvaster, die verdedigd in feite door de bal veelal in de ploeg te houden. Zo kan je 'verdedigend' belangrijk zijn zonder ook maar 1 duel uit te vechten.. Dat vergeten mensen snel.

23-07-2022 16:12

Nr.10 +110893

@trodat. Er hoeft niet alleen concurrentie van Fitz-Jim en Regeer te zijn toch? Ik zie hier heel veel mensen suggereren dat Taylor, Kudus of Klaassen ook op 6 kunnen. Mijn vraag kan je dus ook zo lezen: waarom is dat schijnbaar voor Schreuder geen optie (en eerder ook niet voor Ten Hag, die trouwens wel begon met Klaassen op 6, toen Klaassen er net was, en ook Blind sporadisch op 6 heeft gehad, en zelfs Timber en Rensch daar heeft geprobeerd, maar uiteindelijk onbetwist voor Alvarez heeft gekozen)? En waarom is er blijkbaar geen belangstelling bij die coaches om een andere speler aan te trekken voor die positie?

23-07-2022 17:39

frenkiedejong53 +9792

Ik vind dat zijn critici 1 grote fout maken. En wel, dat ze hem puur en alleen beoordelen als we in balbezit zijn.
Als Alvarez de 2e speler hoort te zijn nadat Pasveer of Timber/ Martinez de bal hadden, heb je dus een probleem tegen elke tegenstander die hoog druk zet.
Zijn sterke punten komen naar voren wanneer we balverlies lijden. Dat ziet bijna niemand omdat niemand er naar kijkt. Ze rekenen die jongen erop af hoe hij loopt, dribbelt, zich draait. Belachelijk.
Ik denk dat we hem dit seizoen in de ED minder nodig gaan hebben of zouden moeten hebben als we met een typische 6 gaan spelen. Kudus zou dit moeten kunnen, Alvarez gaat imo internationaal onmisbaar zijn.
Wie gaat het vuile werk opknappen! En ja, ook soms een domme overtreding maken?

23-07-2022 18:04

YRGI +32891

Wat een betonmiddenveld weer van die Schreuder.

23-07-2022 00:33

NuchtereAjacied +1978

Deze fase is voor Schreuder observeren, beoordelen, vervangen, inventariseren en uitproberen. Uitgaande van wat er stond stap voor stap invullen met nieuwe opties. Kortom hij moet een groep miljonairs managen. Dat vergt inzicht tact, geduld en visie. Uiteindelijk moet Schreuder begrip krijgen voor zijn keuzes van iedereen binnen deze groep miljonairs. Dus moet hij bedachtzaam handelen.

Ik zie veel fantastische opstellingen voorbij komen, de meeste gewoon bijna ondenkbaar goed (gewoon 'geil'), andere minder aantrekkelijk. Maar niemand van ons traint deze gasten, ziet ze dagelijks aan het werk, moet rekening te houden met ego's en heeft inzicht in de psychologische benadering van Schreuder. En niemand van ons hoeft verantwoording af te leggen.

Ik heb het al eerder gezegd: het draait om vertrouwen. Ik snap niet alle keuzes (ook niet van voorheen Ten Hag), maar ik heb wel alle vertrouwen dat Schreuder en zijn team die 18 uur per dag en 7 dagen per week bezig zijn met de selectie het ALTIJD beter weten dan welke zichzelf noemende expert. Of het nu een journalist, een presentator of een fanatieke supporter is. Elk persoon die het beter denkt te weten, snapt echt he-le-maal niets van het grotere plaatje en lult maar wat.

Maar tot een bepaalde grens is het meestal wel vermakelijk.

Op naar een fantastisch seizoen. Ik heb er zeker vertrouwen in.

22-07-2022 20:34

Amp +37351

Eh waar is de tweet met de opstelling? Kan m iig niet in mijn browser zien 🤔

22-07-2022 18:04

Luie +1200

Laatste training #Ajax 🇦🇹:

- Met Brobbey, gister 2230u met vd Sar gearriveerd 🏨
- Zonder Tagliafico, die ‘s nachts vertrok 🇫🇷 en Bassey, die binnen traint 🚴🏻‍♂️
- Deze 11 in partij: Pasveer; Rensch, Timber, Blind, Wijndal; Álvarez, Klaassen, Berghuis; Antony, Tadic, Bergwijn https://t.co/XPrArpzdB2

22-07-2022 18:15

Amp +37351

Thanks. Wel beroerd dat ie aankomt met klaassen en alvarez ma goed

22-07-2022 18:17

YRGI +32891

Ik snap het niet. Kan Klaassen niet gewoon de rol van Alvarez overnemen en er een voetballer a la Taylor/Kudus op het middenveld bij.

23-07-2022 00:34

Amp +37351

Taylor met kudus als dubbele 6 en berghuis ervoor zie ik t liefst

23-07-2022 00:41

Slang +14994

Liever Alvarez dan Klaassen op die rol, die heeft tenminste nog kwaliteiten daarvoor

23-07-2022 14:27

willycicci +3790

Als je dit oppert dan heb je niet opgelet toen Klaassen naast Gravenberch kwam te spelen bij zijn terugkeer in 20/21. Hij is halverwege het seizoen destijds naar de tien verhuist en werd vervangen door Alvarez die het een stuk beter deed. Om dit nu weer om te draaien heeft geen nut. Hij is op zijn best op tien, kan er mee door als half, is een drama als controleur.

23-07-2022 14:43

MichelKudus +4812

Waarom traint Bassie niet mee?

22-07-2022 17:18

Ajaxfan16 +27383

Had last van zijn enkel, morgen moet geen probleem zijn volgens Schreuder.

22-07-2022 18:17

Lagasj +2905

En Antony is onhoudbaar.
Wel je poot stijf houden wat betreft die 80 mio.
Maar hij vertrekt, daar is niets aan te doen.
Hij wil weg dus heb je niets meer aan hem.

22-07-2022 16:35

fc Barcelona_ke +19239

ik ben ook benieuwd naar: als Antony weg is, gaat Ajax met Conceicao en Ihattarren doen?? of gaat ze zich versterken met aanvaller (gehuurd voor 1 seizoen als mogelijk wanneer Conceicao binnen jaar kan belangrijker wordt)

22-07-2022 17:00

31xAjax +7861

Ik ben bang dat Ihattaren weg is.....

23-07-2022 15:56

YRGI +32891

Waar heeft Antony dat gezegd? Effe gemist.

23-07-2022 00:35

AlexIbarra +19214

Lagasj kent Antony persoonlijk..

23-07-2022 16:02

DankzijCruijff +48639

Ik put een beetje hoop uit het feit dat Peter Bosz in zijn eerste weken ook vasthield aan de gevestigde spelers inclusief het betonmiddenveld, waarna hij ze subtiel het elftal uitwerkte.

Ben het met Francesco's opmerking hieronder eens dat je als nieuwe trainer niet uit het niets de gevestigde orde eruit kunt kicken. Dat moet je goed managen. En als Alfredo zich ergens op heeft bewezen dan zijn het wel zijn management skills. Laten we hopen dat het inderdaad vanuit die gedachte zo gaat momenteel en dat vroeg of laat de echte parels gewoon op het veld staan.

22-07-2022 16:22

Carolus Magnus +195

Ik sluit niet uit, dat de vroege aanwezigheid van Klaassen en Blind meespeelt. Hierdoor kunnen ze allicht wat meer belast worden.

22-07-2022 16:26

Professor +11112

Het gaat gewoon heel erg belangrijk worden hoe Schreuder zal omgaan met de gevestigde orde. Blind, Tadic, Klaassen en Berghuis krijgen deze misschien toch een kleine voorkeurs behandeling. Het mag niet en ik hoop van niet maar toch ben ik er een beetje bang voor.
Persoonlijk vind ik dat Taylor en Kudus iig basis moeten staan op het middenveld.

22-07-2022 16:09

Lagasj +2905

Marcelo Bielsa

22-07-2022 16:05

kella +1042

Dat we morgen met deze opstelling beginnen heeft natuurlijk ook te maken met het ontbreken van Brobbey en Bassey. Als deze 2 wel spelen dan zal Tadic naar het middenveld gaan en blind naar linksback.
Bergwijn Brobbey Antony
Tadic Berghuis
Alvarez
Blind Bassey Timber Rensch
Pasveer
Schreuder gaat niet zowel Berghuis, blind en klaassen op de bank houden. Denk dat hij dat gewoonweg niet durft. Je kan met zo een selectie echt een veel betere opstelling maken. Dat gaat sws ten koste gaan van de oudjes in deze selectie. Kijken of schreuder toch wel ballen heeft ... ik denk van niet

22-07-2022 15:33

AjaxHoorn +32989

Ik vind het echt bizar als je nou gewoon weer met Alvarez en Klaassen speelt.

22-07-2022 15:32

Telamon +9192

Bergwijn----------Tadic----------Antony

--------Berghuis--------Ihattaren-------
------------------Taylor------------------

Altijd je beste spelers/voetballers opstellen, zeker als ze de verschillende posities/rollen
in kunnen vullen.

Antony en Ihattaren wil je beide laten spelen, dus Ihattaren op 10. Berghuis net zo en kan prima op 8, misschien nog wel beter op 8 met zijn creatieve passing en combinerend vermogen. Taylor wordt weer net als Frenkie de Jong bij Barcelona in de offensieve rol gedrukt, maar kan prima controlerend spelen en is de ideale spil/spelverdeler met zijn zeer goede techniek, hoge handelingssnelheid, 'betrouwbaarheid' (lees: nauwelijks fouten makend), zeer goede (diepte)passing, tweebenigheid, etc.

Zo'n middenveld is balvast, en geeft dus rust en controle en minder balverlies, waardoor de linies ook goed kunnen aansluiten. Zo sta je als team goed compact bij balverlies. Ook gaat de bal veel sneller en veel vaker veilig naar voren, weg van de verdediging, en zo creëer je zelf ook veel meer. Meer scoren dan de tegenstander.

Met snelle CV's als Timber en Bassey, kan de achterste linie goed hoog, en is er ook snelheid om eventuele fouten goed te maken. Berghuis en Taylor zijn ook vlot en behendig, kunnen er strak op zitten, en kunnen fel zijn in het verdedigen

Maar helaas, die standaard trainers proberen dit niet eens, vanuit een soort overtuiging die ze van elkaar overnemen, en die op weinig tot niks gebaseerd is. Met Van de Beek, Frenkie en Schöne kon het ook. Toegegeven, Frenkie is verdedigend ook heel sterk, maar Schöne niet. Taylor is verdedigend ook best sterk, en Berghuis op zijn manier ook (drukzetten). Met Bassey heb je ook een sneller bikkelaar erbij, en Timber is ook snel.

22-07-2022 15:24

mokumnorth82 +2362

Vind jij Berghuis echt beter dan Kudus?

22-07-2022 15:28

Telamon +9192

@mokum

Niet beter, en van mij mag Kudus daar ook geregeld spelen, maar ik ben voorstander van veel passing play en hoog tempo van combineren, en zoveel mogelijk creatieve passing. Daarin past Berghuis wat beter, waar Kudus a la Frenkie/Gravenberch individueel graag mannetjes passeert of van wegdraait, en net wat meer loopt aan de bal.

Kan net zo waardevol zijn, en zie dat ook heel graag, maar ik acht Berghuis dus net wat creatiever in zijn passing en keuzes, en dat heb je altijd nodig als je tegen inzakkende ploegen speelt.

Kudus heeft in dat geval ook niet zoveel ruimte voor zijn dynamische spel en rushes. Kudus is meer geschikt wanneer de tegenstander ook wil voetballen en eventueel daar druk bij zet. Dan kan Kudus zijn wegdraaien en versnellingen en dribbels ideaal inzetten.

Dus Berghuis als de tegenstander inzakt, Kudus als de tegenstander er meer uit komt. Zeker tegen grote ploegen als Liverpool, die druk zet, heb je meer aan Kudus.

22-07-2022 19:48

YRGI +32891

Weet niet of je het gemist hebt, maar Ihattaren zit thuis.

23-07-2022 00:37

Nr.10 +110893

@YRGI. Dat soort details doen voor iemand als Telamon niet ter zake.

23-07-2022 03:58

Telamon +9192

@YRGI

De beoogde basis, dus zodra Ihattaren er weer bij is en fit.

Tot die tijd kan je bijvoorbeeld spelen met Taylor op 6, Berghuis op 8 en Kudus of Ünuvar op 10.

Kortom, 3 goede technische voetballers die meekunnen in elkaar tempo en niveau van combinatiespel.

23-07-2022 12:51

Drukwerk1968 +7105

Wat een gehuil op basis van een opstelling, door pers gegeven, in een voorbereiding.

22-07-2022 15:19

Ajaxisart +18767

GVD, zo te zien begint Schreuder weer niet met Kudus, maar wel met Klaassen en Alvarez. Tot zo ver Ten Hag 2.0 en niet het gewenste Ajaxvoetbal.

22-07-2022 15:18

Ajaxi3ed +471

Sorry hoor, maar Taylor hebben we wel nodig op het middenveld hoor en dan Alvarez als breker. Zou je op de 10 positie moeten kiezen tussen Klaassen, Berghuis of Kudus.

22-07-2022 15:10

Laudrup10 +17042

No-brainer: Berghuis of Kudus

22-07-2022 15:31

afca1985 +21151

Gelijk weer zo'n kutmiddenveld, gelijk weer minder zin in morgen. Brrrr moet er niet aan denken dat ze straks echt met Klaassen en Alvarez in de basis weer gaan opstellen voor t echte werk.

22-07-2022 14:57

fc Barcelona_ke +19239

hopelijk speel ze waardeloos, dan met taylor erin, tadic 10

22-07-2022 14:58

Laudrup10 +17042

Eens heb precies hetzelfde. Terwijl het zo leuk zou kunnen zijn.

22-07-2022 15:32

Telamon +9192

En daar gaan we weer, wéér zo'n standaardtrainer die per se een lopende 10 wil, en een breker, ookal gaat dat compleet ten koste van de opbouw, het spelmaken, het creëren van achteruit, van tempo en dynamiek, van combinatiespel, onder druk uitvoetballen, etc.

Zelfs Taylor, de absolute, meest complete en beste middenvelder die je hebt (los van Ihattaren misschien), en die belangrijk is in alle facetten van het spel en zo enorm veel toevoegt, er niet in ten faveure van Klaassen en Alvarez...

Doet me ook weer terugdenken aan wat Schreuder voor een oefenpot zei, namelijk; 'onder druk gewoon de bal erover heen gooien, en van daaruit verder voetballen'.

Tsja, dan hoef je ook niet onder druk uit te voetballen en kan je de opbouw inderdaad verwaarlozen op die laffe manier, maar dat is in niks des Ajax.

En dat wordt ook niet door de as voetballen, zoals hij zei te willen gaan doen.

22-07-2022 14:55

kella +1042

Hopen dat er een club komt voor Alvarez. Al denk ik dat deze trainer dan een soort gelijke speler als Alvarez terug gaat proberen te halen

22-07-2022 14:58

Telamon +9192

Die kans is groot, al kan het dan voetballend niet minder dan Alvarez zijn.

22-07-2022 15:24

thepower1990 +35726

Krijgt Alfredo misschien wel de beste en toch zeker breedste selectie van de laatste jaren tot zijn beschikking lijkt ie toch een voorkeur te hebben voor een middenveld met Alvarez en Klaassen. Doe op termijn lekker Blind op de plek van Alvarez ( zeker tegen het rechterrijtje in de Eredivisie) Bassey naast Timber achterin en geef Kudus maar eens op basis een kans op de plek van Klaassen. Ik ben niet zo'n Klaassen basher als velen hier maar Davy kan je volgens ook prima gebruiken voor het laatste half uur als een wedstrijd op slot zit om iets te forceren ( want zo af en toe een belangrijk doelpunt maken doet ie nog wel eens) Hopen dat Schreuder nog het een en ander aanpast.

22-07-2022 14:53

In Bassey we trust +15361

Blind moet lekker banken. Die kun je er echt niet meer bij hebben, dat moeten mensen eens gaan snappen.
Pasveer
(aankoop) Timber Bassey Wijndal
Taylor Alvarez
Tadic
Antony Brobbey Bergwijn,

Dat is de opstelling en anders niks.

22-07-2022 14:57

mokumnorth82 +2362

Tadic is onder ten Hag al een paar keer geprobeerd op 10, dat kwam niet uit de verf. Dus ben bang dat het hem niet gaat worden.

22-07-2022 16:21

thelordjoshua +10641

Ohja Antony39 heeft altijd gelijk, we moeten t ermee doen wat ie zegt jongens! De wijze man heeft gesproken.

22-07-2022 17:32

YRGI +32891

Tadic speelt altijd op 10 bij Servië. Doet het daar normaal gewoon prima.

23-07-2022 00:39

fc Barcelona_ke +19239

we hebben nu al aankopen voltooid, alleen nieuwe keeper, rechtsback en spits zullen ze wel afwachten hoe ze verlopen tegen PSV, Fortuna, FC Groningen en Sparta!

22-07-2022 14:41

wijzijndebeste123 +162999

taylor en kudus moeten erin voor klaassen/berghuis/alvarez. kan niet anders dan dat schreuder onder de indruk is van kudus in de voorbereiding tot dusver. ben benieuwd morgen!

22-07-2022 14:36

fc Barcelona_ke +19239

als Taylor echt reserve begint, dacht hij nu wel, shit heb net 5 jaar getekend en ik beland op de bank

22-07-2022 14:44

kella +1042

Ja .. het is aan kudus en Taylor om hun concurrentie in de officiële westrijden er uit te spelen wanneer ze speelminuten krijgen

22-07-2022 15:00

thelordjoshua +10641

Kella je moet wel begrijpen dat er een hierarchie bij Ajax is. Desondanks ze beter spelen kan je ze soms er niet uit voetballen

22-07-2022 17:33

Lagasj +2905

Marcelo Bielsa

22-07-2022 14:31

willem1958 +8738

Dit zal de eerste helft zijn want ik kan me niet voorstellen dat Taylor en Kudus die duidelijk het meeste rendement hadden en de goals scoorden dat die niet aan de bak komen, Schreuder is niet gek.
Ik denk dat ie Taylor weer in de combinatie met Kudus wil zien in de tweede helft en Blind er dan uit of op de plek van Wijndal en Bassey die dan op de plek van Blind gaat staan, het zijn oefenwedstrijden dus er wordt gewisseld en ze krijgen allemaal de kans.
Antony zal maar 45 minuten spelen en dan na de rust misschien Berghuis naar rechts en komt Brobbey erin als spits en Tadic achter Brobbey als aanspeelpunt en Kudus en Taylor als acht en zes..
Het zal toch een beetje zoeken zijn naar de ideale opstellingen en automatismen opbouwen.

22-07-2022 14:28

Telamon +9192

Deze elf zijn duidelijk de beoogde basis, zie de rest van de namen. Het kan uiteraard dat spelers toch tegen gaan vallen, en anderen juist uitblinken, maar dit is zijn beoogde basis, en dat is enorm teleurstellend.

22-07-2022 14:57

willem1958 +8738

Dat zou betekenen dat ook Bassey geen basisspeler wordt, dat kan ik me niet voorstellen.
Ik denk dat het nu vooral nog experimenteren is.

22-07-2022 15:22

Telamon +9192

@willem

Bassey sluit net aan he, die gooien ze dan niet snel in de basis.

Ik denk dat Schreuder toch echt al bezig is met de basis bepalen, ingespeeld laten raken, vandaar ook nu weer die beoogde basiself, om dan de tweede helft de tweede keus de kans te geven, om mogelijk nog te verrassen.

Maar we gaan het zien. Het kan ook zijn dat Schreuder wat bang is om gevestigde namen opzij te zetten, of nu al. Ten Hag had daar ook wel een handje van; de meeste goede omzettingen kwamen voort na blessuregevallen.

22-07-2022 15:28

Eurysaces +29498

Ik kijk nu al uit naar Bassey op de plek van Blind, dan kan Blind eindelijk de positie van Alvarez overnemen. Nu gaan we weer naar een potje lange ballen staren met Alvarez en Klaassen op het middenveld.

22-07-2022 14:27

VoorOnzePloeg +5132

We krijgen dit jaar toch geen middenveld met Klaassen - Alvarez.. Ik krijg al tranen in mijn ogen bij de gedachte

22-07-2022 14:26

FlorisE1981 +2286

Dat middenveld kan gewoon niet, Klaasen of Berghuis zal er echt vanaf moeten ten faveure van Kudus

22-07-2022 14:24

sucre +15101

Berghuis altijd basis

22-07-2022 14:25

oudzuid2 +7292

Alvarez - Klaassen - Berghuis :( vrees dat dat niet voor het laatst is dit seizoen

22-07-2022 14:23

Eurysaces +29498

Kudus-Taylor-Ihattaren zouden gehakt maken van dat middenveld. Hoop toch echt dat Schreuder niet de trainer is die ervaring zwaarder laat wegen dan kwaliteit.

22-07-2022 14:30

Telamon +9192

Of is gewoon weer zo'n standaardtrainer die per se een loper op 10 wil, en een breker.

22-07-2022 14:59

trodat4030 +96403

Of gewoon even wachten tot Schreuder écht een keus kan maken tussen een creatieve 10 en een holler. Dat is tot nu toe nog niet echt aan de orde geweest namelijk. Vooral ook omdat Kudus de spitspositie moest invullen omdat we nog geen echte spits hadden en Antony ontbrak waardoor Berghuis op rechts moest. En idem met Blind en Bassey op LCV. Daarnaast is Brobbey gisteren pas heel laat aangekomen, de kans is aanzienlijk dat ze hem nu(!) nog even sparen.

22-07-2022 15:09

fc Barcelona_ke +19239

mooie basisopstelling, maar verwacht Brobbey en Bassey gewoon in het basiself ipv Alvarez en Klaassen.
Tadic 10, Brobbey 9, Bassey 4, Blind 6
Blind EN Alvarez als basisspeler werkt echt niet, maar misschien werkt het wel als we voorsprong moet verdedigen! heb zin in morgen 'basisopstelling' kijken. het is ook echt grote test voor PSV!

tegen Shakthar verwacht ik geen sterke opstelling, anders moeten ze 3 wedstrijden binnen weekje in de actie!

22-07-2022 14:17

Hebbendiekip +4722

Keuze voor klaassen op 10 met tadic op 9 snap ik. Maar mijn hemel, ga is Kudus een kans geven man. Berghuis & kudus, klaassen op 10.
Kudus heeft zoveel meer voetbal dan Alvarez en ook hij heeft power, snelheid en duelkracht om op 6 te fungeren. Voordeel is wel dat hij ook daadwerkelijk kan voetballen. Kwestie van tijd voor Bassey op LCV komt en blind naar 6 als ik dit zo zie. Dan is op 6 zoveel minder een “breker” nodig.

22-07-2022 13:57

Bruno04 +15718

Kudus is geen 6

22-07-2022 14:24

Telamon +9192

Het is maar hoe je het in wil vullen. Alvarez is met name in het Ajaxspel al helemaal geen 6, dat is gewoon schandallig.

22-07-2022 15:00

trodat4030 +96403

Kudus is een dribbelaar, niet iemand die het verdedigende kant van het middenvelder zijn als voornaamste kwaliteit heeft. Kudus wil te graag aanvallen, precies dé reden dat ik bijv in Quinten Timber ook geen 6 zie, die heeft dat ook in zich. Blind, Alvarez en bijv een Zerrouki hebben dat dan weer wél. Waarmee ik overigens nog steeds níet pleit voor Alvarez hoor, maar die zorgde wel voor enige defensieve zekerheid op het middenveld. Dat kan niemand hem ontzeggen. In Kudus zie ik dat totaal niet.

22-07-2022 15:13

Bruno04 +15718

Omdat Kudus daarvoor teveel drive naar voren heeft. Dat zit in zijn natuur. Je kunt niet zomaar van een 10 een zes maken. Een 8 gaat nog wel maar geen 6. Gaat verdedigend sowieso steken laten vallen omdat hij dat gewoon minder leuk vind. Als je zelf voetballer bent geweest snap je dit neem ik aan.

22-07-2022 15:33

Lazell +16973

Zijn beste rol is imo de dubbele 6 naast een speler als Blind die de organisatie in de gaten houdt. Die combinatie van kracht, snelheid, wendbaarheid en techniek is ideaal voor het wegdraaien en onder de druk uitspelen. Kan vanuit daar met een gerust hart het hele veld oversteken, mee aanvallen en zelfs achter de verdediging van de tegenstander opduiken. Heeft de snelheid en loopvermogen om ook weer helemaal mee terug te verdedigen.

Vind zijn aanvallende decision making (ofzo) niet geweldig. Iets wat Tadic of Ihattaren heeft, als niemand de oplossing ziet in de kleine ruimte met wat geniaals komen. Iemand die dat niet heeft heb ik liever wat verder van de goal ipv randje 16.

22-07-2022 15:44

Ajax27 +19075

3 aanvallende middenvelders op 1 middenveld en dan de middenvelder die nog het beste kan verdedigen als 10 positioneren, lekker man. Gelukkig ben jij niet de trainer.

Met Martinez had je ook een otnzettend goeie stopper achterin, en toch was Alvarez ontzettend nodig in de zware partijen om op het middenveld niet overlopen te worden en ook de jongens achterin wat lucht te geven.

22-07-2022 15:51

Dennis129 +11877

Ik kan werkelijk waar nog helemaal niets positiefs over Schreuder melden na een paar weken. Nou was mijn eerste reactie na zijn aanstelling al negatief omdat iedereen weet dat hij het lek was in zijn eerste periode. Begin nu te begrijpen dat het enige wat Twente supporters tegen me te zeggen hadden was: Sterkte!
Wat ik via via hoor en dus met een korreltje zout moet nemen schijnt hij tot aan zijn nek inde reet van de “grote jongens” Tadic, Blind, Klaassen en Berghuis te zitten.
En wat ik “ook al is het voorbereiding” tot nu toe aan voetbal gezien heb is bedroevend. Waar Ten Hag erophamerde de eerste pass vooruit te geven zie ik nu steeds weer de eerste pass achteruit. Structureel balletjes van de cv naar de back op de zijlijn. Frank de Boer 2.0 voetbal.
God wat zou ik graag zien dat Marcel Keizer een tweede kans kreeg en met deze groep aan de slag mocht. Wat een geweldig voetbal zouden we dan zien.

22-07-2022 13:32

DankzijCruijff +48639

Het romantiseren van Keizer is net zo lachwekkend als het voorbarige neersabelen van Schreuder. Ik begin pas met zeiken op Alfredo wanneer hij tijdens het eerste potje om het "echie" aantreedt met Klaassen en Alvarez op 1 middenveld. Tot die tijd even afwachten.

22-07-2022 13:39

Dennis129 +11877

Ik romantiseer Keizer niet. Ik beoordeel hem op wat hij heeft laten zien. Zijn voetbalvisie is heel duidelijk en met deze selectie ben ik er voor 100% van overtuigd dat we geweldig voetbal zullen zien. En hij is schandalig behandeld natuurlijk. Ondanks het Nouri drama het team toch weer op de rit krijgen en dan zo op straat geschopt worden als slachtoffer van een vete tussen Overmars en Bergkamp.

22-07-2022 13:43

DankzijCruijff +48639

Eens dat hij slecht is behandeld. Dat was erg treurig om te zien. Ik ben er alleen minder van overtuigd dat hij het hier zo geweldig zou doen.

Verder betrap ik mezelf erop dat ik ook de neiging heb om direct af te geven op Schreuder bij het lezen van de namen Klaassen en Alvarez, maar laten we zoals Web meerdere keren aangeeft eens afwachten hoe zijn basisopstelling eruit gaat zien als het om de knikkers gaat. Het is en blijft de voorbereiding.

22-07-2022 13:44

Dennis129 +11877

Jij hebt het in je reacties steeds maar over Alvarez en Klaassen terwijl ik in mijn verhaal een aantal punten heb benoemd, maar geen namen in de opstelling. Ik kan me niet voorstellen dat hij zo gek is uiteindelijk met die twee samen te gaan spelen. Ik maak me om hele andere dingen zorgen.

22-07-2022 13:49

DankzijCruijff +48639

Ik zie waar jij je zorgen om maakt en dat herken ik nog niet helemaal. Ik vind het namelijk wel meevallen met het tikkie-terug-gehalte tot nu toe. Mij viel juist op dat we sneller dan voorheen druk proberen te zetten. Verder kan het zo zijn dat er vaker terug wordt gespeeld omdat Schreuder de nadruk legt op centraal opbouwen, wat nog niet goed gaat, waardoor het tikkies terug worden om maar weer een gaatje te vinden dat er niet komt. En dan kom ik weer bij mijn stokpaardje; juist dan zou het heel tegenstrijdig zijn om houthakkers op te stellen in de as.

22-07-2022 13:51

Dennis129 +11877

Dat is juist het hele punt hij bouwt helemaal niet centraal op. Het is continue van Blind naar Wijndal ipv van Blind naar Taylor bv

22-07-2022 13:53

Ajaxfan16 +27383

Komt ook wel een beetje omdat we bijvoorbeeld tegen Salzburg onder druk werden gezet door een fit team. We zijn net begonnen, ik denk pas dat we conclusies kunnen trekken als iedereen weer fit is en als het om het echie gaat.

22-07-2022 13:56

Dennis129 +11877

Uiteraard. Er staat straks een heel ander elftal. Maar dat betekent toch niet dat je geen mening mag hebben over wat er tot nu toe op het veld is laten zien en de keuzes die gemaakt worden? En ik heb gewoon grote twijfels bij Alfred Schreuder. Ook door zijn verleden.

22-07-2022 14:01

fc Barcelona_ke +19239

Keizer is heel sterk aanvallende voetbal, maar snapt geen reet hoe ze de team moete verdedigen! Hij heeft sterke tegenstanders (PSV bijv) makkelijk gewonnen, maar verliest echt tegen lagere clubs wat prutser zeg!

22-07-2022 14:19

Telamon +9192

@Dankzij

Zijn beoogde basiself is met Alvarez en Klaassen, dat is wel duidelijk.

22-07-2022 15:03

Telamon +9192

@Dankzij

Centraal opbouwen en Alvarez op 6 gaat niet samen, zeker niet samen met de extreem diepe Klaassen.

In die zin is Schreuder de zoveelste trainer die full of shit is.

22-07-2022 15:04

Telamon +9192

@fc Barcelona

Ten Hag verloos met name dit seizoen van kleine clubjes in de eredivisie, en vooral door zelfs helemaal niks te creëren, dat is nog veel erger.

22-07-2022 15:05

DankzijCruijff +48639

Dat is helemaal niet duidelijk, maar knap dat jij dat al weet obv een tweet van een journalist, op een training ter voorbereiding op een wedstrijd in de voorbereiding.

Begrijp dat dit voor jou allemaal voer is om weer te steigeren, want zo was mijn eerste reactie ook (zie hieronder), maar tot de eerste serieuze pot is het de moeite waard om nog even af te wachten.

22-07-2022 15:06

Web +178830

Ik ben iets terughoudender
Omdat Je Schreuder niet kan beoordelen op een paar oefenwedstrijden. En nog lang niet de beste spelers ook
Timber, Antony bv
Maar heb ook vaak gezegd hier
Ten Hag gaan wij nog missen

22-07-2022 13:42

Dennis129 +11877

Ik schrijf Schreuder ook nog niet af. Ik geef puur mijn op dit moment niet zo positieve gevoel weer gebaseerd op wat ik zie en hoor. Een betere dan Ten Hag gaan we sowieso niet krijgen

22-07-2022 13:45

Telamon +9192

Ten Hag was nog erger dan Schreuder, die wilde al helemaal niet voetballen via en op het middenveld, Ajax was extreem eenzijdig en voorspelbaar onder hem. Dit seizoen is men daar in de eredivisie eindelijk zich wat op gaan aanpassen, en Ajax meteen vrij kansloos team, met zoveel meer kwaliteit.

22-07-2022 15:06

Dennis129 +11877

Mijn mening is toch heel duidelijk. Tot nu toe negatief. Gebaseerd op wat ik zie en hoor en zijn verleden. Maar hetbis nog voorbereiding dus te vroeg om een definitief oordeel te vellen. Misschien ziet hij het licht wel na zaterdag en gaat hij vanaf Shakhtar met bv Blind als echte 6 voetballen met 2 halven ervoor, omdat hij zelf ook heeft gezien dat het op deze manier werkt. Ik moet hem ook de tijd geven om zijn fouten recht te zetten. Ipv een beetje bijgoochem te doen met je onzin over terugkrabbelen kan je ook inhoudelijk reageren…

22-07-2022 15:16

Lazell +16973

Die balletjes aan de zijlijn waren een foute keuze. Je zag in de 2e helft dat Ajax de opbouw anders ging doen en daarmee dat probleem oploste en beter aan opbouwen toekwam. Dat is een teken dat hij wat signaleert en op kan lossen.

Verder kun je nog niet veel over Schreuder zeggen. De dynamiek voorin vind ik wel lekker. Alleen de opbouw is gewoon nog niet goed. Net als het verdedigende aspect, we krijgen zelfs voor een voorbereiding te veel goals tegen. Werk aan de winkel, maar om het nu al neer te zetten als Frank de Boer 2.0 gaat véél te ver.

22-07-2022 14:07

KingOfTheMatch +6994

Hij schijnt in ieder geval hele magische gesprekken te voeren. Voor de rest is het afwachten. Heb eerder al eens gepost, die gesprekken kunnen magisch zijn als hij iedereen belooft dat ze basisspeler worden. Maar wat als dat uiteindelijk niet uitkomt. Ik ben benieuwd, tijd zal het leren

22-07-2022 14:19

Ajax27 +19075

Jongens... hoe lang kijken we nu al naar voetbal, maak je toch eens niet zo druk. Wat doet een trainer als hij komt en start met de groep? Dan speelt ie de eerste wedstrijden vaak zo, zoals de vorige trainer is geindigd (als dat een succes was).

Door wat transfers moet ie her en der wat schuiven, maar Schreuder zal beginnen met waar Ten Hag is geeindigd. Haller is weg... Bergwijn is gekomen... dus de eerste die in de spits komt zal Tadic zijn. Uiteindelijk zal daar dadelijk Brobbey komen.

Op et middenveld stonden Gravenberch, Berghuis en Alvarez 8/10 keren. Gravenberch is weg dus wat doe je, je start met wat Ten Hag die 2/10 keren deed, Klaassen erin. Tevens doet v Gaal hetzelfde met Klaassen en Berghuis op het middenveld, dus helemaal niet zo raar.

Achterin is de grootste puzzel. Wijndal is gekomen, Blind is er nog, maar Nous, Martinez en Nico zijn weg. Blind staat ineens weer centraal, waar dadelijk Bassey komt, rechts is nog geen zekerheid... veel druk op die 2 jonge jongens die wellicht ook daardoor nu wisselvallig presteren. En daardoor oogt de hele verdediging onzeker. En wat doen onzekere verdedigers, die willen zo min mogelijk fouten maken en geven daarom eerder een balletje breed dan dat ze gaan dribbelen of een strakke goeie pass naar voren geven.

Voorbereiding... onwennig... waarschijnlijk ook weer een wisselvallige start van de competitie. Maar als het eenmaal gaat draaien, dan zullen langzaam maar zeker de puzzelstukjes in elkaar vallen.

Voor 90 miljoen mag het ook wel dat de puzzelstukjes in elkaar zullen vallen. Anders is het echt de trainer aan te rekenen.

22-07-2022 16:02

Kingoffdatoilet +17093

Alvarez en Klaassen op 1 middenveld. Huilen.

22-07-2022 13:27

Goudhaantje89 +5408

Kap is met Klaassen en rensch

22-07-2022 13:26

Web +178830

Oefenwedstrijden zijn om de hele selectie speeltijd te geven

En straks kan hij dan haarfijn aan spelers uitleggen en onderbouwen waarom ze wel of niet spelen

22-07-2022 13:29

trodat4030 +96403

Alvarez schrijf je verkeerd, nu staat er Rensch......

22-07-2022 14:34

SAE +4167

Hier wordt je toch ook schijtziek van. Kudus en Taylor hebben tot nu toe al zoveel meer laten zien in de voorbereiding, maar laten we het toch voor de 3e keer gaan proberen met Alvarez en Klaassen op het middenveld wat nog geen een keer heeft gewerkt.

Haal Ten Hag maar terug. Als we dan toch met Alvarez en Klaassen op het middenveld spelen dan liever met Ten Hag's voetbal wat zo snel mogelijk naar voren wil dan met Schreuders saaie Fdb voetbal.

22-07-2022 13:15

Web +178830

Rustig
Ze zijn net begonnen
Bovendien zegt een journalist dit

22-07-2022 13:18

trodat4030 +96403

Die journalist vermeldt toch gewoon een feit? Die opstelling is geen mening ofzo..

22-07-2022 14:35

xerr +2506

Haal maar terug? We hebben TH niet weg grdaan. Hij ging zelf weg.

22-07-2022 13:26

frenkiedejong53 +9792

Pasveer/ Gorter

Rensch. Timber. Bassey. Wijndal.


Kudus


Ihattaren. Berghuis/ Taylor


Antony. Tadic. Bergwijn.



Aanmerking: mits fit en in vorm.

22-07-2022 13:11

Odysseus +14237

Mede AS-ers, ik snap dat niemand vrolijk wordt van de combi Alvarez -Klaassen. Maar hoe er hier over wordt gesproken, is echt niet ok. Beiden geven altijd honderd procent en hebben in het verleden ook hun waarde in bepaalde wedstrijden gehad. Dan ga je ze als fan niet zo naar beneden halen. Vind ik echt schandalig richting je eigen spelers en club. Kom op.
(En nee, ik hoef ze ook niet allebei in de basis en geen is helemaal prima)

22-07-2022 13:07

Web +178830

Dat blijf je maar tegen komen hier
Ik begrijp er ook helemaal niets van
Als spelers nu verzaken zou het anders zijn
Voorkeur mag en moet je uitspreken, maar niet tot vervelens toe spelers onder uit zagen

22-07-2022 13:15

In Bassey we trust +15361

Precies. Voorkeuren mag, maar onderbouw het en haal spelers niet naar beneden.

22-07-2022 13:18

Robuust +2068

Haha houd op hoor. Hoe vaak heb je wel niet geschreven van: Kudus verkopen, gaat hem niet worden, kan er helemaal niets. Je haalt spelers naar beneden zonder enige onderbouwing.

Ben met het je eens hoor over het niet naar beneden halen van spelers zonder onderbouwing, maar begin daar zelf dan mee.

22-07-2022 13:47

strakkevoorzet +4189

Een verkoop van Kudus valt ook niet te onderbouwen, dat zou volkomen absurd zijn ahahha

22-07-2022 13:51

Hollister +12558

Look who is talking... of iets met pot en een ketel?

22-07-2022 14:07

In Bassey we trust +15361

Kudus is ook niks.. Blind paard. Marge techniek in de kleine ruimte.. Ben nooit fan van hem geweest.

22-07-2022 14:25

Odysseus +14237

Ik weet niet of je op mij doelt, maar ik denk dat je iemand anders voor ogen hebt. Ik heb dat nog nooit geschreven. En dat zal ik ook nooit doen. En al helemaal niet bij Kudus.

22-07-2022 14:57

Odysseus +14237

Hollister, heb je het over mij? Ik heb nog nooit een speler afgezeken. Dat is niet mijn stijl. De enige waar ik erg hard over ben geweest, is Lang.
En ik heb laatst weinig vertrouwen uitgesproken over Schuurs en Gorter. Onderbouwd. Maar bij Alvarez en Klaassen vind ik velen echt uit de bocht vliegen, zeker gezien hun committment, inzet en belang die ze hebben getoond.

22-07-2022 15:01

SjakiedeWit +2636

Volledig eens! Maar al te vaak zie ik mensen weinig respectvol spreken over eigen spelers, tegenstanders etc. Natuurlijk heeft ieder zijn mening maar zoals ik al vaker schreef: toon respect…

26-07-2022 15:29

Rob1706 +1672

"De vermoedelijke opstelling is te zien in de tweet hieronder:" Nu ben ik een oude man van 76 en gebruik Twitter bijna nooit maar kan iemand mij uitleggen waar die tweet dan moet staan?

22-07-2022 13:05

7172AFCA7395 +10269

Oudere jongere :-)

22-07-2022 13:08

3sterren +20205

@7172AFCA7395
Ik geef de voorkeur aan jonge oudere ...
; )

22-07-2022 17:35

KingJames23 +11422

Rob is 1706 je leeftijd?

22-07-2022 13:11

Rob1706 +1672

Goed lezen, als je de 1 en de 0 weghaalt wat staat er dan? Inderdaad 76 en ik volg Ajax al sinds 1969.

22-07-2022 13:19

AlexLitmanen10 +14359

Goed bezig, Rob

22-07-2022 13:53

KingJames23 +11422

Het was een grapje Rob. Maar ik weet niet wat dit met goed lezen te maken heeft? Je zet een getal neer en daar moet je nog 2 cijfers bij weg halen. Volgens mij is het dan eerder verkeerd geschreven dan dat ik beter moet lezen.
Maar goed ik heb respect voor je dat je Ajax al zo lang volgt en ik hoop dat je dat nog jaren mag doen. ✌🏽

22-07-2022 16:51

3sterren +20205

@KingJames1230
Je weet toch dat je altijd de 1 en de 0 moet weghalen ... ; )

22-07-2022 17:31

3sterren +20205

Respect man ...

22-07-2022 17:34

strakkevoorzet +4189

Misschien laadt het niet bij u. In de tweet staat:
Laatste training #Ajax 🇦🇹:
- Met Brobbey, gister 2230u met vd Sar gearriveerd 🏨
- Zonder Tagliafico, die ‘s nachts vertrok 🇫🇷 en Bassey, die binnen traint 🚴🏻‍♂️
- Deze 11 in partij: Pasveer; Rensch, Timber, Blind, Wijndal; Álvarez, Klaassen, Berghuis; Antony, Tadic, Bergwijn.

Edit: Ookal is het een oefenwedstrijd, dit middenveld hoeft toch niet meer uitgeprobeerd te worden. En de 2 beste spelers van de voorbereiding staan er niet tussen omdat Klaassen zo nodig minuten moet maken, die overigens zelfs onzichtbaar was in het B-team waar je dan verwacht dat hij de kar trekt. #FreeKudus

22-07-2022 13:12

Bruno04 +15718

Kudus en taylor hebben dinsdag 60 min gemaakt en de rest 30. Nu krijgen hun 60 is toch niet zo moeilijk

22-07-2022 13:34

strakkevoorzet +4189

Kudus had er 45 gemaakt dinsdag net als Klaassen, dus dat argument kan de prullenbak in.

22-07-2022 13:44

Robuust +2068

Hoe verklaar je dan dat Alvarez dinsdag 60 min heeft gemaakt en nu weer in de basis staat? Kudus had overigens maar 45 min gemaakt dinsdag.

22-07-2022 13:50

strakkevoorzet +4189

Precies dit. Klaassen heeft overigens helemaal niks te zoeken in de basis 11, dus wat heeft het voor zin om hem minuten te geven in de eerste helft? Lijkt mij dat Taylor en vooral Kudus er juist veel meer baat bij hebben om te spelen met de verwachte basis 11, in plaats van in een samengesteld jong-ajax/Ajax B team..

22-07-2022 13:53

Web +178830

@Rob
zijn wij dan de oudsten hier?
Twitter heb ik ook niet
Maar ik kan het wel lezen
Moet bij jou ook kunnen denk ik?

22-07-2022 13:17

Rob1706 +1672

#strakkevoorzet# dank voor info. Ondanks opnieuw laden geen tweet te bekennen
#Web# geen idee of wij de oudsten zijn. Heb een twitteraccount (dat weer wel) maar tweet zie ik niet.

Ok, heb Ajax Showtime app maar even gedownload en warempel daar zie ik tweet wel staan. Op website versie niet, woon in Thailand dus komt tweet misschien met de stoomboot.

22-07-2022 13:24

Web +178830

Je zal alle middenvelders de komende wedstrijden zien spelen die in aanmerking komen voor de basis
Alvarez, Klaassen, Kudus, Berghuis’, Taylor en Blind misschien
Dan kun je daarna met een basis team komen waar je de competitie mee wil beginnen

Dan pas kun je bv tegen een Klaassen zeggen, die had ik van je willen zien, en daar breng je te weinig

Goede trainers onderbouwen waarom een speler wel of niet speelt

22-07-2022 13:05

amsterdammer91 +926

Ik ben erg positief over de selectie! Top aankopen. Mooie balans. Verschillende soorten spelers. Ik heb ook niks tegen Alvarez of Klaassen, allebei mooie spelers die alles voor Ajax geven en dit jaar zeker van waarde kunnen zijn. Maar als ik dan lees dat Alvarez en Klaassen morgen allebei weer lijken te starten... ik hoop niet dat het een voorbode is voor het soort spelers waar Schreuder voor gaat kiezen in de basis dit seizoen.

22-07-2022 13:04

Wouter.H +11156

Phoe.. Als ik alle spelers die ik nu in de basis wil hebben in 1 elftal moet krijgen wordt het een iets anderse opstelling dan normaal:

---------Pasveer----------
Timber-- Bassey --Wijndal
-----Taylor---- Blind------
Antony --Tadic-- Bergwijn
----Kudus---Brobbey----

Niet schelden!

22-07-2022 12:54

Web +178830

Misschien de tweede helft de andere drie middenvelders?
Taylor, Blind en Kudus?

22-07-2022 12:56

Wouter.H +11156

Die drie staan er toch al in? Of bedoel je dat ze dan van positie wisselen?
Het enige waar ik niet zeker van ben is of Bassey op die positie de verdediging kan dragen. Ook heb ik Wijndal nog niet genoeg gezien om te weten of hij in zo'n opstelling misschien zijn aanvallende spel te veel moet laten vallen. Maargoed als hij opkomt kan Blind zakken en Bassey naar links. Dan krijg je:


--------Pasveer----------
-Timber-- Blind-- Bassey-
----Taylor--- Wijndal-----
Antony--Kudus--Bergwijn
---Brobbey---Tadic------

22-07-2022 13:15

Web +178830

Je hebt gelijk
Ik bedoel eigenlijk op de namen van het AD

22-07-2022 13:26

BxM +4079

Erg aanvallend maar wel echt een mooie opstelling! 🔥🔥

22-07-2022 12:58

FreeThulli +6029

Prachtige opstelling

22-07-2022 13:03

Odysseus +14237

Zou ik toejuichen als we af entire met een tactische variant spelen. Zolang de Ajax waarden maar overeind blijven: voetballen proberen op te lossen, creativiteit, durf, dominantie en vleugelspel.

22-07-2022 13:09

Wouter.H +11156

Ja ik zou dit vooral zo veel mogelijk doen bij tegenstanders waar je overheen moet lopen, zodat je wanneer je met een wat minder aanvallende optie begint in bijvoorbeeld de CL, je wanneer je overgaat naar deze opstelling het niet onwennig is.

22-07-2022 13:17

Web +178830

Bassie niet fit?

22-07-2022 12:52

fc Barcelona_ke +19239

Ze gaan aankopen deze week niet snel inpassen waar we al 2 weken bezig waren inclusief internationals. 2e helft misschien. Zonde van taylor

22-07-2022 13:04

Web +178830

Wij zullen het zien
Gezien de namen zal er niet veel veranderen tussen Ten Hag en Schreuder

22-07-2022 12:48

Nieuwmarkt +2987

Als 1ste helft :
Berghuis Klaassen
Alvarez wordt en daarna 2e helft
Taylor Kudus
Blind wordt, dan heb ik er niet zoveel problemen mee. Is dan ook een manier van Schreuder om te laten zien en te verkopen aan de spelers zelf dat het zo moet gaan.

22-07-2022 12:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.