Romano: 'Gravenberch-deal tussen Bayern en Ajax bijna rond'

door NielsOpdam 144

Bron Fabrizio Romano

Romano: 'Gravenberch-deal tussen Bayern en Ajax bijna rond'

door NielsOpdam 144

Bron Fabrizio Romano

Laatst geüpdatet

Ajax en Bayern München zijn bijna rond over de transfer van Ryan Gravenberch. Dat schrijft Fabrizio Romano zondagmiddag. Volgens de transferexpert zijn de club en de middenvelder sinds maart al akkoord over de persoonlijke voorwaarden.

Hasan Salihamidžić, technisch directeur van Bayern München, bevestigt dat de deal tussen Ajax en Bayern München bijna rond is. 'We zijn in goede gesprekken met Gravenberch. We willen de ploeg over de hele linie versterken.' Volgens Romano tekent de Ajacied een vijfjarig contract bij de Duitse topclub.

De vader van Gravenberch, Ryan Gravenberch senior, vertelde tegen Ajax Showtime dat hij en zaakwaarnemer José Fortes Rodriguez begin januari al met Bayern spraken. 'In die tijd werden we door Bayern uitgenodigd om daar langs te komen. We hadden geen intentie om Ajax te verlaten, maar van praten is natuurlijk nog nooit iemand doodgegaan. We wilden onze opties weten en gingen het gesprek dus aan.'

Ajax dacht dat Gravenberch een optie in zijn contract had voor een verlenging, maar dat bleek dus niet zo te zijn. 'Precies in die periode gingen wij voor het eerst met Bayern om tafel. Toeval of niet; zij zijn precies op het juiste moment in het gat gesprongen dat Ajax liet vallen. Dat is langzaam gaan broeien tot iets heel concreets. Bayern was vanaf het eerste moment op een missie.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax27 +19242

Too soon Ryan, too soon... zeer jammer van het enorme talent. Hij had gewoon moeten verlengen, bij de grootverdieners van Ajax horen en volgend seizoen na een knallend seizoen, CL, wellicht een WK, echt als grote meneer vertrekken bij Ajax.

Nu gaat ie als talent weg naar een club waar op zijn plek hele grote namen staan die hij echt niet zomaar uit de basis speelt. Een jaar banken... dan verhuren... en over 2 jaar naar een lagere club. Doodzonde, want ik vind het echt een wereldklasse talent.

24-05-2022 07:59

fc Barcelona_ke +19255

Gravenberch exit
Evander in. De middenvelder van fc mistjylland. Ik ken hem niet zo goed en ben benieuwd

23-05-2022 15:11

Betuwe85 +20967

Als we hem maar niet huren als hij geen speeltijd genoeg krijgt

23-05-2022 12:06

frenkiedejong53 +9792

En bij Brobbey was het ok?
Zo hypocriet man

23-05-2022 12:47

Lazell +17005

Bij Brobbey stond half AS op zijn kop. En we hadden geen spits. Voor de plek van Gravenberch hebben we Kudus, Taylor en eventueel Berghuis, Fitz Jim.

23-05-2022 13:52

strakkevoorzet +4196

Off topic: Is Maxwel Cornet wellicht een optie voor Ajax? Is gedegradeerd met Burnley, had zelf een uitstekend seizoen en schijnt een afkoopclause van 13,5 miljoen te hebben. Kan linksback en linksbuiten uit de voeten, 24 jaar. Ik weet niet in hoeverre dit realistisch is, maar vind dit wel een interessante optie

23-05-2022 11:53

barry1988 +24085

Als het qua salaris niet te gek wordt dan moet Ajax een poging wagen. Goede speler.

23-05-2022 14:52

hans_van_kins +1291

In plaats te vertellen dat Bayern meer betaald, worden nu al deze kul-verhalen de wereld in geholpen. Ik hou het maar bij de gezegde: "de appel valt niét ver van de boom". Of ,"aartje naar z'n vaartje". Allebei naar het geld gekeken en daar gaan ze nog wel achter komen, met Brobby als voorbeeld.

23-05-2022 08:59

Ajax The Best +16641

Blij als hij weg is. Spelers met zo'n mentaliteit ben ik graag kwijt. Hij heeft enorm veel potentieel, maar daar blijft het ook bij. Speelt zelden een goede wedstrijd, heeft alleen af en toe hele mooie momenten.

23-05-2022 07:46

Henk de Vries +11137

Ajax dacht dat er een optie in het contract stond om te verlengen. Hoezo dacht? Dat weet je...

En als dit echt zo is, is het amateurisme van de bovenste plank.

23-05-2022 07:19

Panna +5059

Jaja.... toeval! Geloof je het zelf?

23-05-2022 00:38

Mike1 +5390

Het maakt niet uit wie de technisch directeur is bij Ajax. Als er een bod komt op een Ajax-speler ver boven de marktwaarde kan een technisch directeur wel keihard nee willen zeggen, maar zal die teruggefloten worden door de RvC. Het is nu eenmaal het business model van Ajax om spelers beter te maken en dan met winst te verkopen. Alleen zo kan Ajax financieel overleven, hoe erg wij als fans daar ook van balen. Ik heb er alle vertrouwen in dat er nieuwe toppers weer opstaan, hetzij vanuit de jeugd hetzij door gerichte aankopen.

22-05-2022 22:20

36 +8726

Wordt net gedaan of het aan Ajax ligt, hou toch op. Strik erom en door

22-05-2022 21:54

Hetzijnmaar +5453

Die Fortes is net zo n rat dat was hij als speler van AZ
Als spelers met dat bureau in zee gaan dan weet je dat er spelletjes gespeeld gaan worden
Het overlijden van Mino zal hier weinig invloed op hebben
Hoop dat Ajax zich eens wat harder gaat opstellen tegen dit soort geldwolven

22-05-2022 21:26

Henkjanklaas +20673

Lulkoek. Zo veel mogelijk eruit peuren en wegwezen…

22-05-2022 20:55

BackInBlack +14613

Ik verwacht veel vertrekkers deze zomer.

Shit happens

Uithuilen en opnieuw beginnen.

KJH en Hamstra krijgen de kans zich te bewijzen

22-05-2022 20:07

3*stars*3 +23593

Kan wel zo’n drukke transferwindow worden zoals 97/98, onder Olsen.
Maar aan de andere kant, we dachten na 18/19 ook dat er een leegloop zou komen en het bleef gelukkig beperkt.
We zullen het gaan meemaken.

22-05-2022 21:00

3sterren +20205

Telkens als er vroeger een ster vertrok, dacht ik k.t dit is het einde, maar er kwam gelukkig telkens een nieuwe speler voor in de plaats, of bleek er een talent klaar te zijn voor het grote werk.
Zal volgend seizoen ook wel weer goed komen ? ...

22-05-2022 22:18

Ajax1114 +19393

Dat is wel zo maar na Sanchez, De Ligt en nu Timber ga je natuurlijk niet een geweldige centrale verdediger blijven vinden. Het houdt een keer op, ook voor Ajax.

22-05-2022 23:52

Babangida83 +23969

En de trainer wat tijd geven. Want de fundering is het belangrijkste als je iets nieuws bouwt. Eer je met de afwerking kunt beginnen, is er veel tijd verstreken.

23-05-2022 10:57

Web +178830

Constant word je door Gravenberch senior aan het lijntje gehouden
De intentie is om te blijven
Vorige week zegt hij nog
Aan de aanbieding ligt het niet
Waar dan wel aan?
Heeft Ajax hem te kort gedaan met speelminuten?
Maar die vader was zo verstandig lees je dan
Ze hebben NIETS met Ajax, de club die er grote spelers naast kocht, waardoor hij door kan groeien
Goede opleiding gekregen
Dan ga je toch niet op die leeftijd de stap maken?
Bijna zeker dat hij niet in de basis komt daar. Dan sta je stil in doorontwikkelen
Wij zullen het zien

22-05-2022 19:55

Eurysaces +29562

Ik vond die verhalen van sommigen hier over de familie die Ajax gezind zouden zijn altijd erg naïef. Vanaf het moment dat hij een handtekening had gezet onder het contract van 3 jaar, was duidelijk dat het enkel om het geld ging.

Dat het niet aan de aanbieding zou liggen is natuurlijk de zoveelste leugen uit de mond van zijn pa. Hij zou er beter aan doen gewoon eerlijk toe te geven dat hij over de rug van zijn zoon zijn centen wilt vangen.

22-05-2022 20:38

Babangida83 +23969

@euro, ik denk dat Raiola dat door had, maar Gravenberch zelf niet. En dat kun je hem ook niet verwijten, denk ik.

23-05-2022 10:59

Alvarez352009Ajax +12061

De volgende ondankbare hond die oprot.

22-05-2022 19:28

frenkiedejong53 +9792

Waarom is Ryan Gravenberch ondankbaar?
Omdat ie met 19 een aanbieding van een vd beste clubs in Europa aanneemt en het veelvoudige kan verdienen?
Een kans die misschien nooit meer komt. Een medespeler gaat mee. Je speelt ieder jaar een belangrijke rol in de CL.
Een jonge trainer die het in je ziet zitten.
Niemand bij Bayern verwacht van hem dat ie daar met 20 het elftal gaat dragen.
Hij zal zijn kansen krijgen om te bewijzen dat ie daar thuis hoort. Ik heb er vertrouwen in.

22-05-2022 20:49

Babangida83 +23969

@frenkie, U loopt net mee in het voetbal, begrijp ik?

23-05-2022 11:01

frenkiedejong53 +9792

😅😅
Is die vraag serieus bedoeld?!
We spreken elkaar over precies 1 jaar nog eens, ok?

23-05-2022 11:21

Ajax1114 +19393

Timber zal ook gaan. Ben bang en voel aan alles dat Huntelaar en Hamstra totaal niet zijn berekent op hun taak. Er gaat een half elftal weg en ga dat maar eens opvangen. Overmars deed veel fout maar die liet echt niet zomaar even 5 of 6 basisspelers vertrekken. Ben benieuwd wat ze gaan vragen voor Timber. PSV schijnt 35 M te vragen voor Sangare. ALs dat waar is mag Timber wel 70 M opbrengen.

22-05-2022 19:18

DrFootball +15195

Man man man lees jezelf nog eens terug. De transferperiode is nog niet eens geopend. Daarbij zijn er nog geen onverwachte tranfers geweest. En je trekt nu al allerlei ongefundeerde conclusies.

22-05-2022 19:29

Indy073 +8967

Dat timber gaat vertrekken vrees ik ook voor hoor. Die wilt niet verlengen, anders had hij dat wel gedaan denk ik. Zou raar zijn als ze niet in onderhandelingen waren want het lijkt me toch de grootste prioriteit. Verder zijn nous en ryan al (zo goed als) weg, en is ook onana vertrokken. Nico zal ook weggaan, net zoals dat ze haller willen verkopen. Dan zit je al redelijk snel op 5 a 6 basispelers toch?

Dat ons technische duo huntelaar en hamstra er niet op voorbereid zijn is natuurlijk lastig te zeggen, maar verder zegt hij na mijn mening niet veel geks.

22-05-2022 19:55

Web +178830

Maar is dat Huntelaar en Hamstra schuld?
Of dat Timber zo goed is

22-05-2022 19:59

Ajax1114 +19393

Heb ik net gedaan. Jij denkt dat Timber blijft ? Als Haller, Mazraoui, Tagliafico, Timber, Gravenberch en wellicht ook Alvarez vertrekken dan ben je toch je halve elftal kwijt. Maar goed , jij denkt dat ze waarschijnlijk blijven hahaha. Ik spreek je over drie maanden wel weer.

22-05-2022 23:56

El Pacino +3609

Haller, Taglifico en Gravenberch zijn makkelijk op te vangen. Alleen Mazzouri en Timber zou heel vervelend zijn. Voor Mazzouri Regeer inzetten en Timber zal even puzzelen worden.

23-05-2022 10:09

Web +178830

@Ajax1114
Waar baseer je dit nu op
Bovendien
Eerst kijken wat je in huis hebt

22-05-2022 19:59

Ajax1114 +19393

Ik baseer dit op betrouwbare media. Zie verder mijn bericht boven. Je zal een nieuwe rechtsback, spits, linksbuiten, middenvelder en eventueel nog linksback moeten aantrekken. Ga er maar aan staan.

22-05-2022 23:59

AlexLitmanen10 +14461

Timber zal gaan vertrekken.

Lekker op vakantie en dan weer snel aan de training bij ons aller Ajax.

Hij wil namelijk graag Ajacied van het jaar worden en misschien wel met zijn broertje samen spelen

22-05-2022 20:32

Eurysaces +29562

Timber zit op een relatief mager contract, als Ajax hem deze zomer niet verkoopt, weet ik zeker dat hij gaat verlengen. Het is een groot risico (blessure of terugval) om 2 jaar bij Ajax te blijven met een salaris van ongeveer een miljoen per jaar. Hij kan bij Ajax tekenen voor financiële onafhankelijkheid.

Daarom is het zo belangrijk dat hij deze zomer niet verkocht wordt. Eigenlijk zelfs niet als het over de 70 gaat.

22-05-2022 20:42

Henkjanklaas +20673

Dit helpt dit soort depri taal… blijf vrolijk en heb geloof

22-05-2022 20:57

Babangida83 +23969

Ik denk dat Timber slim genoeg is om zijn kansen op een WK zo groot mogelijk te houden. Gravenberch is einde oefening. Die had op t WK een goede volgende stap in zijn ontwikkeling kunnen zetten, maar ik verwacht niet dat Van Gaal hem selecteert, als hij niet speelt.

23-05-2022 11:04

Bc te P +22130

Maak je beter druk om onze "beste coach sinds decennia", door een ieder hartstochtelijk geprezen, ondanks zijn wisselbeleid en roulatie, die een timber en wsl antony van ons beroofd ...

22-05-2022 17:20

ajaxcied4life +26091

Dat flikte van Gaal ook al.

22-05-2022 17:31

Capocapo +12001

Bron? The Mirror zeker..

22-05-2022 17:53

AlexLitmanen10 +14461

Ten Hag is echt een topper.

En hij zou best wel een speler mee willen nemen al Zou ik dat niet bepaalt sjiek vinden.

Man United heeft vooral Een controleur en een spits nodig. Haller heeft daar niks te zoeken en ik hoop stiekem dat Franky daar heen gaat

Antony hebben ze daar niet nodig en Timber blijft (100%) hier.

22-05-2022 20:35

Flaco +19596

Mooi dat ze eruit zijn gekomen. Op deze manier heeft de club een mooi transferbedrag en wordt voorkomen dat hij gratis de deur uitloopt. Er loopt genoeg talent rond om hem te vervangen
En hij gaat tegen de 10 miljoen verdienen. Veel succes Ryan.

22-05-2022 16:36

ajaxcied4life +26091

Ik geloof niet dat Timber vertrekt.

22-05-2022 16:32

ajaxcied4life +26091

We gaan het meemaken Johan.

22-05-2022 16:49

Berghuis4ever +1260

Ga maar. En Timber ook. Ajax is groter en sterker dan ‘t individu.
Er zullen weer nieuwe jonge spelers opstaan. Sterker nog, Taylor staat al klaar op ‘t middenveld. En voor Timber (hoe spijtig ook) komt ook wel een goede opvolger. Want dat is Ajax.
Het valt me van de heren tegen dat ze zo’n haast hebben en voor ‘t geld gaan. Ze vergeten door wie ze gebracht zijn. Zonder Ajax waren ze nergens. En dat respect mis ik bij de heren.

22-05-2022 16:28

frenkiedejong53 +9792

Opleidingsclub Ajax. Geen schijn van kans tegen clubs die zulke salarissen betalen.
Wij doen toch ook niets anders! Halen toch ook de beste spelers bij andere, mindere clubs weg omdat ze bij ons meer verdienen en meer kans op titels hebben..
Alles zo hypocriet.

22-05-2022 20:53

Jake the Snake +17370

Bayern schijnt na terugkoppeling van Ajax ook al in gesprek te zijn met Haller vanwege de naderende transfer van Lewa. https://twitter.com/pedrogva6/status/1528059173178580998?s=21&t=LhlziNFjkx_s2yJvNVp0bg

22-05-2022 16:24

Jojo.14 +3658

Ik zou niet teveel rekenen op deze Portugeze hagelschieter, al zou het natuurlijk wel mooi zijn voor een leuk bedrag.

22-05-2022 17:21

frenkiedejong53 +9792

Gaat niet gebeuren. Lewandowski moet blijven.
Ze laten hem niet gaan. Wat heb je aan 35 miljoen als hij weg is? Per seizoen 50 doelpunten. Die gaat Haller maken? Misschien 25.
Kans dat ze de poulefase CL niet overleven. Dat kost veel meer...

22-05-2022 20:57

Ajaxfan31183 +16391

Bij Ajax had hij aankomend seizoen gewoon in de basis gestaan en bij Bayern moet hij genoegen nemen met de 3de Bundesliga bij het tweede elftal aangezien de middenvelders die daar al bij Bayern rondlopen die 5 klasse beter zijn dan hem want kimmich en goretzka zullen geen plaats voor hem maken op het middenveld

22-05-2022 16:04

Harold +10581

Geld, het draait uiteindelijk allemaal om geld

22-05-2022 16:06

NeeI +108099

Uiteraard. Maar Bayern is een club met verstandig beleid. En die hebben een plan uitgestippeld met Gravenberch.

22-05-2022 16:15

jjlncua33 +403

Wat een drogreden dat hij naar Bayern gaat omdat hij Tadic en Blind nooit in de hiërarchie zal passeren. Want dat is natuurlijk wel mogelijk. Je moet alleen goed genoeg zijn

22-05-2022 16:15

Web +178830

@Neel
Dat zul je toch in het veld moeten laten zien
Leuk die plannen
Ajax is met jeugd in passen beter dan Bayern
Bayern heeft meer geld

22-05-2022 20:04

WantAmsterdam +116241

Hahahah Gravenberch gaat gewoon minuten maken in het eerste, al zal hij nog geen basisspeler worden.

22-05-2022 17:07

Ajaxfan31183 +16391

Ja wedstrijden waar geen druk op staat zoals bekerwedstrijden tegen clubs in een lagere competitie . Maar in de cl en top wedstrijden in de competitie moet ik het nog zien of hij dan minuten maakt als de druk er flink op staat

22-05-2022 19:12

Web +178830

@WantAmsterdam
En welke wedstrijden denk je?
Bayer gaat voor de beste 11
Dan zullen ze er toch een paar weg moeten doen
Die jongens die er nu op het middenveld staan.
Zijn beter en verder

22-05-2022 20:06

WantAmsterdam +116241

Op zijn positie zijn alleen Kimmich en Goretzka beter (ervan uitgaand dat Musiala weer als aanvallende middenvelder/winger speelt). Die tweede is dan ook redelijk blessuregevoelig volgens mij. Als je denkt dat Graaf alleen tegen een Victoria Köln ofzo minuten krijgt zit je er ver naast. Bayern rouleert wel vaker. Ook al zal die in de topwedstrijden niet in de basis staan, in de Bundesliga krijgt die echt wel genoeg minuten, plus wedstrijden tegen kleinere tegenstanders in de CL en waarschijnlijk ook invalbeurten in iets grotere wedstrijden.

22-05-2022 21:05

vandenhaas4 +15124

Van alle basisspelers die (waarschijnlijk) gaan vertrekken, gaan we hem het minst missen denk ik. Met de mogelijke uitzondering van Onana.

22-05-2022 16:03

Zomer +1862

Neem aan dat je het "meest missen" bedoelt?

22-05-2022 16:25

JOHANisGOD +18498

Minst.

Timber ga je meer missen.
Antony ga je meer missen.

22-05-2022 16:38

Suarez16_ +9368

Gravenberch was je minste speler dit seizoen? Haller misschien slechts qua veldspel, maar scoorde wel op veel belangrijke momenten.

22-05-2022 17:03

vandenhaas4 +15124

Nee, minst.

22-05-2022 20:26

WantAmsterdam +116241

Als het er nu uit ziet gaat ook Haller vertrekken, dan ga ik Graaf wel meer missen.

22-05-2022 17:08

ajax0916 +4203

Die vader wil ook ff interessant doen, hij mag opeens met Bayern & Ajax om de tafel zitten omdat zijn zoon toevallig heel goed kan voetballen. Daar ben je, ook als vader, natuurlijk gevoelig voor. Er wordt bij dit soort zaken vaak naar de speler gewezen, maar hoeveel levenservaring heeft die gozer nou? Als je dan een beetje pech hebt met mensen om je heen die niet heel verstandig zijn en voor wie dit ook allemaal maar al te interessant en nieuw is, dan maak je heel makkelijk verkeerde keuzes natuurlijk.

Het is allemaal zó ongelofelijk doorzichtig die voetballerij.

22-05-2022 15:57

WantAmsterdam +116241

Moet wel gezegd zijn, hij is tenminste niet op 16 jarige leeftijd vertrokken.

22-05-2022 17:09

frenkiedejong53 +9792

Beter dan Brobbey in ieder geval.
Die ging weg alhoewel hij een paar potjes in de KKD gespeeld had en dacht klaar te zijn voor het grote werk.
Nu met hangende pootjes teruggekeerd en hopen dat Ajax genoeg 💰 op tafel legt bij Red Bull.
Hij heeft niet half zoveel talent als Gravenberch en veel teveel Fans hier op AS.

22-05-2022 21:03

JOHANisGOD +18498

AFCA TRANSFERMARKT
AJAX FANATICS

Team van Timber is momenteel in Engeland om de plannen van Man United te bespreken.

Meerdere clubs in Engeland zijn geïnteresseerd. 🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿

22-05-2022 15:51

koenos1 +7969

Ben benieuwd (als hij gaat) hoeveel het Ajax gaat opleveren. Ik zou zeggen minimaal 60 miljoen

22-05-2022 15:52

JOHANisGOD +18498

Gravenberch weg.

Timber weet ik bijna zeker dat hij weggaat.

Nico wil weg.

Haller gaat weg en wij willen ook dat hij weggaat.

Mazraoui weg.

Antony???

22-05-2022 15:54

vandenhaas4 +15124

Ik wil niet dat Haller gaat. Als Timber gaat zou ik minimaal evenveel geld willen als toen voor De Ligt.

22-05-2022 15:59

Indy073 +8967

Gaat niet gebeuren met een 2 jarig contract en de afgang tegen benfica. 60+ zou ik accepteren.

22-05-2022 16:13

Michael 1974 +22035

60+ zou inderdaad mooi zijn en is wel reeel ook

22-05-2022 18:14

ajaxcied4life +26091

Ajax Fanatics kennen we inmiddels. AFCA Transfermarkt ken ik niet. Maar goed, kennelijk mogen al die spelers met doorlopende contracten frank en vrij babbelen met geïnteresseerde clubs, die zich natuurlijk niet eerst bij Ajax melden.

Timber moet gewoon nog minimaal een seizoen blijven. Geef die jongen 5 mln per jaar en klaar.

22-05-2022 16:19

Juichtoon +32809

Gaat in ieder geval niet bijtekenen...

22-05-2022 16:55

Suarez16_ +9368

Zijn nou niet echt betrouwbare bronnen.

22-05-2022 17:03

TontoKarnaggel +42547

Altijd maar dat gelul dat ze "eigenlijk helemaal niet weg wilde" maar dat er toen allemaal hele "gekke" en "toevallige" dingen gebeurde. Ooh, en Ajax deed toen ook opeens een beetje "raar". Pfffff, als je wil blijven dan blijf je toch gewoon? En als je liever vertrekt dan vertrek je toch gewoon? Kan ons het rotten, maar houd alsjeblieft op met dat toneelstukje, er is toch niemand die je gelooft.....

22-05-2022 15:46

Juichtoon +32809

Tuurlijk flauwekul. Was nooit gebleven.

22-05-2022 16:55

Slang +14994

De blunders van Overmars, misschien moeten we maar blij zijn dat hij weg is

22-05-2022 15:38

vandenhaas4 +15124

Als het klopt...

22-05-2022 15:40

Indy073 +8967

Timber nog niet verlengen is een nog grotere blunder

22-05-2022 15:50

jjlncua33 +403

Uiteindelijk een excuus zodat hij niet hoeft te zeggen dat ze voor het geld gingen

22-05-2022 16:17

Juichtoon +32809

Gravenberch zou sowieso niet bijtekenen. Ook nog een schop na van deze ondankbare.

22-05-2022 16:57

Babangida83 +23969

Dit moet je voor zijn als Overmars zijnde. Hij had voor de jaarwisseling al moeten tekenen. Volgens mij was het vlak na de jaarwisseling ook wel duidelijk dat hij niet meer zou tekenen. En Overmars was er dit keer ook redelijk vroeg bij, vergeleken met anders. Dus kan, maar lijkt me sterk.

23-05-2022 11:12

Robuust +2068

Goed examen voor H2. Elk bedrag onder de 23 mil vast is gezakt.

22-05-2022 15:29

Nr.10 +111580

Ja laten we die twee meteen finaal beoordelen op een dossier dat allang speelde.

22-05-2022 15:50

Robuust +2068

Verdiep je in de feiten. Overmars nam ontslag op 6 februari, terwijl de eerste geruchten over Bayern München en Gravenberch pas de ronde deden medio februari. We zitten nu eind mei. Dat dossier speelt nu een tijdje maar Hamstra was er in ieder geval vanaf het begin bij betrokken.

22-05-2022 16:51

Nr.10 +111580

Verdiep je zelf lekker in de feiten, haha, wat is dat voor pedante opmerking maat? Het was allang duidelijk dat Gravenberch zou vertrekken en zijn contract niet zou gaan verlengen. Dat had beter geregeld moeten worden toen hij dat contract voor drie jaar tekende. Er valt nu weinig eer aan te behalen voor Hamstra en Huntelaar, je weet dat je hem deze zomer moet verkopen, en iedereen weet dat.

22-05-2022 18:50

Robuust +2068

Het was allang duidelijk? Nogmaals, houd je bij de feiten in plaats van onderbuikgevoelens. De vader van Gravenberch zei zelf op deze site dat Gravenberch geen intentie had om Ajax te verlaten, totdat Overmars zei dat er een optie was. Dit was voordat de geruchten over Gravenberch en Bayern speelden, dus ik weet niet op basis waarvan jij al lang wist dat hij ging vertrekken, maar het was in ieder geval voor de buitenstaander onduidelijk of hij zijn contract ging verlengen of niet.

Maar ga even inhoudelijk in op je eigen reactie. En nogmaals, houd het bij de feiten. Dit dossier speelde pas toen Hamstra tijdelijk TD was en niet al toen Overmars TD was, dus van een dossier dat al lang speelde is geen sprake of heb jij bronnen die wat anders beweren?

22-05-2022 19:18

Nr.10 +111580

Ooh… zei de vader van Gravenberch dat zelf? Nou ja, dan moet het wel zo zijn! Die hadden natuurlijk geen idee dat Gravenberch een transfer zou gaan maken.
Haha… okay man! De feiten!

22-05-2022 19:23

Robuust +2068

Dit is precies waarom ik nou zei houd je bij de feiten. Dan kan je het wel pedant vinden, maar tot nu toe heb ik inhoudelijk niets zinnigs van je vernomen, alleen maar aannames. Leuk zo'n sarcastische opmerking, maar dat betekent alleen maar dat je jouw stelling niet kan onderbouwen en het dus maar op sarcasme gooit. Jammer.

22-05-2022 19:51

Nr.10 +111580

Ga ff naar voetbalzone ofzo, met je onderbouwen en feiten. Als jij Ajax volgt en je denkt dat er in februari nog een kans was om het contract van Gravenberch te verlengen, dan weet ik niet wat ik tegen je moet zeggen, dan heb je gewoon boter op je hoofd.

22-05-2022 20:02

Amp +38003

Dit dossier speelde toen hamstra td was, maar die pa roept dat er iets veranderde toen overmars iets riep over een optie...? Man dit speelde dus allang toen overmars er nog was en die lui hebben gewoon net zo lang gewacht tot ze een stok vonden om mee te slaan.

22-05-2022 20:24

Nr.10 +111580

Tuurlijk. En alsof Ajax niet bij hem gepeild heeft of hij wil verlengen, vorige zomer en eerste seizoenshelft. Met nog een jaar contract is het wel duidelijk genoeg wat er gaat gebeuren, zeker als je om te beginnen al zo’n karig driejarig contract hebt getekend als 18-jarige speler.

22-05-2022 21:00

Robuust +2068

Ja inderdaad, laten we vooral discussies beslechten op basis van aannames in plaats van feiten. Duidelijk in ieder geval dat jouw reactie op aannames gebaseerd is, wat jouw goed recht is, maar breng het dan in ieder geval niet zo stellig.

22-05-2022 21:52

Nr.10 +111580

OK Captain Voetbalzone.

22-05-2022 23:04

Steffenhagen +38079

Gravenberch naar München . Is toch even wennen . In alles geen speler voor de Bundesliga . Zag hem eerder in Spanje aan de slag gaan . Mentaal is hij trouwens nog nergens klaar voor . Had de grootste moeite om constant te presteren bij Ajax . Het talent heeft hij overigens wel

22-05-2022 15:02

WantAmsterdam +116241

Hoe is hij „in alles geen speler voor de Bundesliga“?

22-05-2022 17:10

4-3-3 +3515

Eens, in alles is hij nog een echte tiener. Het is te hopen voor hem dat BM hetzelfde geduld met hem zal hebben als Ajax altijd heeft gehad, maar die kans lijkt me eerlijk gezegd niet heel erg groot. Bovendien, als je 'big bucks' verdient, willen de club en de fans daar ook wat voor terug zien. Dat is een heel ander verwachtingspatroon en veel meer druk dan dat hij bij Ajax gewend is om mee om te gaan. Maar soit, we gaan het wel zien hoe deze stap, op deze leeftijd gaat uitpakken voor hem.

23-05-2022 00:20

Eurysaces +29562

"We hadden geen intentie om Ajax te verlaten"

Zou er ook maar iemand zijn die deze onzin gelooft? Met het 3-jarige contract was dit al heel vroeg het doorzichtige plan, waarbij alles om het geld draait. Rare verhaaltjes over Blind en Tadic die hem in de weg zouden staan een leider te worden, zijn natuurlijk ook lachwekkend met een keuze voor de bank bij Bayern..

Ik hoop dat Ajax het been stijf houdt en vast blijft houden aan die 30 miljoen, het is nog een lange transferzomer en er zal genoeg interesse zijn. Is voor veel ploegen een interessant koopje.

22-05-2022 15:02

ajaxcied4life +26091

'We hadden geen intentie om Ajax te verlaten' en een verspreking van de TD verandert meteen compleet alles. Inderdaad, wat een jankend slecht verhaal van kamp Gravenberch.

22-05-2022 15:11

Nr.10 +111580

Inderdaad dat gierige 3 jarige contract. En bij Bayern meteen voor vijf jaar tekenen. Hij heeft twee seizoenen meegedaan, en hoorde nooit bij de beste spelers over een heel seizoen. Vanaf zijn 17e alle gelegenheid gekregen bij Ajax om zoveel te spelen. Hij heeft er voor zichzelf het maximale uitgehaald, al is Bayern gewoon een domme keus omdat ze daar fantastische middenvelders hebben, maar Ajax komt er bekaaid vanaf. Hij is toch een van de grootste talenten uit de opleiding over de laatste tien jaar, en dan krijg je er twee seizoenen en 20 miljoen voor. Dat is gewoon weinig, en het had veel meer kunnen zijn als hij niet voor zo’n karige drie jaar had getekend. Stel je voor dat hij nu nog een contract tot 2025 had gehad, ipv 2023. Dan bied je hem nu een jaartje erbij aan met een mooie opwaardering zodat hij tot de grootverdieners gaat behoren. Nog een seizoen vlammen en echt bij de sterkhouders horen, en dan voor 50-60 miljoen een toptransfer maken. Dat was mooi geweest. Nu kom je ook gewoon bij Bayern binnen als een breedteversterking.

22-05-2022 15:54

Eurysaces +29562

Overmars is daarbij echt wat te verwijten, die heeft enorm gefaald met het belachelijk hoge salaris dat hij heeft gezet tegenover die magere 3 jaar. Opwaarderen van het contract was daardoor nagenoeg onmogelijk.

De opzichtige drang naar geld van de familie Gravenberch is erg triest, Gravenberch heeft nog niks te zoeken bij Bayern. Hij gaat daar nu op de bank zitten, waar hij bij Ajax Champions League kan spelen en zich via Ajax naar het WK kan voetballen, dat wordt nu een moeilijk verhaal bij Bayern.

Verlengen bij Ajax, Europees presteren en basisspeler worden tijdens het WK, zouden hem in combinatie met inderdaad een toptransfer, veel steviger binnen een topploeg positioneren. Komt nu als goedkoop gokje binnen, stelt niks voor.

22-05-2022 17:21

Nr.10 +111580

Ja eens. Toen hij dat contract tekende was hij ook nog geen key player, dus ik denk ook wel dat Overmars daar misschien meer uit had kunnen halen. Maar ja, het was vaak ook niet makkelijk met Raiola aan tafel he.

22-05-2022 18:52

Eurysaces +29562

Met Raiola aan tafel is er inderdaad weinig goed gegaan met Overmars, die is volgens mij zelden als winnaar uit de onderhandeling gekomen.

Een speler van 18, die nog amper wat heeft laten zien in het eerste een salaris geven van naar verluid 2,8 miljoen is echt een slechte grap. Voor dat bedrag had de handtekening er voor 5 jaar moeten staan.

22-05-2022 20:30

Nr.10 +111580

Eens. Drie jaar is veel te kort. En Gravenberch is best wel gepamperd door Ajax, zeker in vergelijking met andere jongens uit de eigen opleiding (hallo Nous!).

22-05-2022 21:03

Eurysaces +29562

Nous is natuurlijk heel lang een twijfelgeval geweest, had in 2019 zijn grote doorbraak maar viel toen ver terug, mede door blessures. Ik kan me voorstellen dat ze daarna terughoudend zijn geweest met een voorstel, maar ik hoop wel dat die destijds gedaan is, anders zou het weer een fout van Overmars zijn.

22-05-2022 21:29

Babangida83 +23969

@nr 10, met Raiola valt niet te onderhandelen. Dat is geen onderhandelen. Enige manier om dat te winnen/verlies te verminderen, is door hem buitenspel te zetten. Dat betekent dus ook dat als Brobbey terugkomt, hij zal moeten breken met Raiola. Anders heb je de onderhandeling van Raiola weer verloren en geef je het kantoor van Raiola nog meer promotiemateriaal van hoe goed zij het doen.

Dan wordt het maar plan B. Of investeer eens in die Rasmussen en zorg dat dat een succes wordt.

23-05-2022 11:20

Juichtoon +32809

Ja bizar hè. Wat een ondankbare familie....

22-05-2022 16:58

DeHeerVanDeMeer +25203

Harde cijfers willen we zien..!
Bayern moet niet die pauperclub uit Spanje achterna gaan, betalen met je kloten..
Zoiets als 23 miljoen vast + 5 miljoen variabel + 10% doorverkooppercentage

22-05-2022 14:59

Altijdindestraat +40302

Die gasten willen zo snel mogelijk boven de 5 miljoen per jaar zitten, die maken elkaar op de socials helemaal gek met een patserige levensstijl. Niet morgen, maar gisteren moet dat gebeuren, totaal geen geduld in een gedegen opbouw van een carrière die je eigelijk zoveel meer rijker maakt als persoon en voetballer en Ajax betaald je ook geen hongerloon. Misschien ben ik teveel een romanticus en Ajacied.

22-05-2022 14:55

edalm +4976

Helaas geen WK voor Gravenberg. Zien we weer terug bij die andere duitse ploeg pisvee

22-05-2022 14:55

Altijdindestraat +40302

Hij zal daar nooit voor kiezen. Hetzelfde dat Gokpo nooit voor ons zal kiezen.

22-05-2022 14:57

Altijdindestraat +40302

Internationaal wordt Gravenberch op het middenveld voorbij gelopen qua kwaliteit ala De Bruyne. Bayern moet dit zien als een investering, want hij gaat ze echt niet op sleeptouw nemen daarvoor is hij nog steeds niet constant genoeg voor.

22-05-2022 14:48

Altijdindestraat +40302

Beleid van Bayern, Ajax leegkopen en duimen

22-05-2022 14:46

chino +1172

Ik zie graag Eriksen komen als Gravenberch gaat. Je hebt dan echt een middenvelder nodig die vast aan de bal is.

22-05-2022 14:44

Indy073 +8967

Eriksen zou ik altijd toejuichen maar als die niet komt gewoon kudus de kans geven.

22-05-2022 14:54

gi0vanni +7341

Wat een onzin verhaal. Hij zegt er niet bij dat het een extreem hoog contract heeft bij Ajax dat ze zeker niet opnieuw naar zijn eisen zouden opwaarderen. Hij verdient ongeveer 3 en een half x zo veel als dat de Jong kreeg. Bij Ajax was hij basisspeler maar bij Bayern gaat hij vaker lekker op het bankje moeten zitten. En dat is natuurlijk niet beter voor zijn ontwikkeling maar wel voor zijn bankrekening.

22-05-2022 14:38

jollie18 +9960

Blijft wel lang bijna

22-05-2022 14:36

Amp +38003

Haha dacht ik ook al aan. Nog steeds "bijna" of alweer "bijna"?

22-05-2022 20:27

frenkiedejong53 +9792

Volgens duitse Media 23 miljoen en 7,5 % doorverkooppercentage. Meer is utopisch.

22-05-2022 14:34

ajaxcied4life +26091

Klopt, alleen zijn die berichten alweer van April. Maar goed. We wachten af.

22-05-2022 15:09

Roels +1505

Er zal toch wel een club zijn die 30 wil betalen, bayern wil altijd voor een duppie op de eerste rij zitten.

22-05-2022 15:35

trodat4030 +97194

Als Ryan per se naar BM wil, kunnen andere clubs bieden wat ze willen, maar gaat Ryan naar BM.. Is het niet deze zomer, dan volgende zomer voor nop..

22-05-2022 15:39

AFCAMM +11393

Jammer voor ons, als het echt zo ver is. Hoop voor hem dat het goed uitpakt, maar Bayern lijkt me een lastige club om je in de basis te spelen. Als dat niet zijn doel is, is het natuurlijk prima. Gaan het zien.. ik misgun hem in ieder geval niets. Hoop wel dat er een leuk bedrag tegenover staat.

22-05-2022 14:25

Gewoon Gijs +18438

Voet bij stuk houden maar Ajax

22-05-2022 14:24

Jojo.14 +3658

Romano weet in 20 tweets ook echt niets nieuws meer te brengen. Geen hoogte van de biedingen, niks.

22-05-2022 14:20

fc Barcelona_ke +19255

Hoop dat bayern iets meer miljoen erbij. Niet dat ajax laten zakke

22-05-2022 14:20

ajaxcied4life +26091

Dat wordt nu al een tijdje geroepen. Ik hoor wel als het zover is.

22-05-2022 14:18

Indy073 +8967

25 mil minimaal + 10% doorverkoop. Anders wat extra geld voor haller rekenen

22-05-2022 14:16

Koningtoto +60686

Hoe kun je als club denken dat je die optie hebt terwijl die optie er niet is? Echt onvoorstelbaar amateuristisch.

22-05-2022 14:14

Rasmussen +25823

Ik lees het nu ook. Amateurisme ten top.

22-05-2022 14:15

Artemio +32239

Dit mag dan ook nooit meer gebeuren. Je haalt zo je eigen verdienmodel onderuit.

22-05-2022 14:20

Ozymandias +159568

Dat zei Overmars toen in een interview maar de dag daarna zei hij alweer dat hij zich had missproken omdat hij dacht dat Gravenberch tot 2022 vastlag en ze zijn optie moesten lichten om hem tot 2023 vast te leggen.

22-05-2022 14:20

Freddy +11510

Buiten dit amateuristische gedrag om is het natuurlijk een excuus van niks om te gebruiken dat je hierdoor een transfer maakt. Er wordt al jaren door die vader geroepen dat Ajax het beste voor hem is maar laat hem dan eerst eens uitgroeien tot de belangrijkste of 1 van de belangrijkste spelers. Hij is er nog lang niet en had bij Ajax nog veel ruimte om door te groeien. Het verlengen van zijn contract voor een zeer beperkte termijn was het begin van het plan om nu te vertrekken. Gelukkig levert hij een redelijk bedrag op maar van zulk gedrag krijg je toch altijd een nare nasmaak.

22-05-2022 14:24

Gewoon Gijs +18438

Dit verhaal is een smoesje uit Raiola stal om excuus te hebben om zo vroeg te vertrekken.

22-05-2022 14:31

AFCA1961 +3302

Dat vind ik ook.....daar verdiend Overmars iig niet de schoonheidsprijs, dan ben je toch niet goed met de zaken bezig lijkt me.......en zo verdampen er weer vele miljoenen.

22-05-2022 16:22

Juichtoon +32809

@Koningtoto
Dat geloof je toch niet. Is gewoon streek zoveel uit de Raiola stal ..

22-05-2022 17:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.