NB: ‘Van Axel Dongen liet zien waarom Ten Hag hem steeds vaker bij het eerste haalt’

door Jesse ter Haar 35

Bron Ajax Showtime

NB: ‘Van Axel Dongen liet zien waarom Ten Hag hem steeds vaker bij het eerste haalt’

door Jesse ter Haar 35

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Na iedere wedstrijd die Ajax speelt, valt er weer genoeg na te bespreken. Mooie doelpunten, vervelende momenten, vreugde en verdriet. Ajax Showtime kijkt iedere week met één van de redacteuren terug op de wedstrijd én wekelijkse actualiteiten in De Nabeschouwing. Vandaag: Ajax wervelt langs de amateurs van Excelsior Maassluis. Ditmaal met redacteur Thijs Zwagerman. Lees hier zijn blik op de wedstrijd en praat mee!

Stelling: met de kwaliteit in de breedte zit het goed bij Ajax.

‘Ik ben het oneens met de stelling. Ik begrijp de wens van Ajax om nog een aanvaller toe te voegen aan de selectie die de plek van Neres gaat innemen. Van Axel Dongen maakt een goede indruk, maar op Champions League-niveau is het afwachten hoe zo’n speler zich houdt. Daar kun je niet van op aan als je ambities hebt zoals Ajax. Je kunt het lot niet in handen van een zeventienjarige leggen. Over het algemeen is de selectie van Ajax breed genoeg met spelers die op meerdere plekken uit de voeten kunnen, maar een aanvaller in de rol van Neres lijkt me dus geen overbodige luxe.’

Wie is jouw Man of the Match?

‘Als je vier doelpunten maakt, is het logisch dat je Man of the Match wordt. Voor mij is dat dus Danilo. Meevoetballend vond ik hem redelijk, maar daar kun je niet veel van zeggen in een wedstrijd tegen Excelsior Maassluis. Hij liet zich een paar keer uitzakken en was verder heel scherp voor het doel. Dat blijft een kwaliteit. Ten Hag noemde hem al een keer de beste afmaker in de box en dat zegt hij niet voor niets.'

Erik ten Hag koos voor een opstelling met een mix van jong en oud. Was jij het eens met de gekozen namen?

‘Ik was het op zich redelijk eens met de namen. Ik begrijp dat er veel werd gewisseld. Wel denk ik dat het logischer was om te beginnen met de opstelling die na de rust op het veld stond. Klaassen had ik overigens wel laten spelen, maar jongens als Timber en Antony had ik rust gegeven. Timber heeft voor de winterstop wat last gehad en Antony is een speler waarop je zuinig moet zijn. Daramy had je een uur kunnen laten spelen en Antony een halfuurtje. Daramy is iemand die speeltijd nodig heeft, zeker in Ajax 1. Buiten Timber en Antony vond ik het een logische opstelling.’

Welke opgestelde talenten maakten indruk op jou?

‘Ik vond Van Axel Dongen een hele goede indruk maken. Hij gaf een assist en creëerde de situatie waaruit de penalty kwam. Verder speelde hij met veel lef en overtuiging in zijn acties. Hij liet zien waarom Ten Hag hem de laatste tijd steeds vaker bij het eerste haalt. Hij heeft een heel sterk lichaam en met zijn snelheid is hij dreigend in de diepte. Wat mij betreft heeft hij ook een goede balans in het maken van acties en het zoeken van de combinatie. Ik vond hem heel dreigend en volwassen spelen. Daarnaast vond ik Taylor een goede indruk maken als controleur. Hij was veeleisend in het spel, opvallend veel meer dan Klaassen. Hij was echt de spelmaker van achter uit. Maar nogmaals: hoe representatief is het? Er werd niet bijster goed verdedigd door Excelsior Maassluis.’

Jay Gorter maakte zijn langverwachte debuut in Ajax 1. Hoe kijk jij naar zijn rol?

‘Zijn debuut was inderdaad langverwacht. Er was op een gegeven moment een hele luide roep om hem eerste doelman te maken. Ik begrijp dat Ten Hag toen voor ervaring koos en Pasveer dus onder de lat zette. Dat hij nu mocht keepen bij afwezigheid van Onana vond ik goed en een terechte beloning. Het is de volgende stap in de ontwikkeling van Gorter. Hij maakt bij Jong Ajax een complete indruk op me. Hij heeft katachtige reflexen, stuurt zijn verdediging aan en ook aan de bal is hij erg goed. Hij is een hele moderne en goede doelman. De grootste vraag is of hij mentaal sterk genoeg is om in Ajax 1 te spelen en zo te blijven presteren als nu. Hij maakt in zijn eerste maanden bij Ajax een gefocuste indruk op mij. Hij heeft een concrete ambitie om Ajax 1 te halen en door te breken. Dit was een logische volgende stap.’

Danilo Pereira maakt zijn eerste hattrick voor Ajax. Denk jij dat zijn einde als Ajacied alsnog nabij is?

‘Ik denk zeker dat zijn einde als Ajacied nabij is. Ik zou het ook logisch vinden, want zijn perspectief is op dit moment heel slecht. Hij heeft Haller en Brobbey voor zich en stel dat die twee er niet zijn, dan denk ik dat Ten Hag – zeker in de Champions League - eerst terug zou vallen op Tadic in de spits. Danilo heeft zich in de eerste seizoenshelft veel te weinig laten zien. Meevoetballend is hij veel minder een kapstok dan Haller en Brobbey. Dat is het type dat je bij Ajax het liefst hebt. Danilo is heel goed voor het doel en hij heeft snelheid, maar hij is geen type voor het Ajax-spel. Ik denk dat hij het bij een volgende club – afhankelijk van het spel - voor elkaar zal krijgen om goals te maken. Bijvoorbeeld in een 4-4-2 of bij een club die meer vanuit de omschakeling speelt. Dan is hij een superbruikbare spits. Het is beter als hij een nieuwe club gaat zoeken, want hij heeft er niets aan om een halfjaar op de bank te zitten.’

Mohamed Daramy mocht invallen. Welke indruk maakte hij op jou?

‘Ik vond hem een goede indruk maken. Hij kreeg de ruimte om zijn acties te maken en daarin vond ik hem goed. Ik vond er bij hem ook een juiste balans in zitten. Hij heeft er nog weleens een handje van om zichzelf vast te lopen of te veel te soleren. Nu gaf hij de bal ook breed als hij zag dat zijn directe tegenstander rugdekking kreeg. Ik vond hem een meer volwassen en zakelijke indruk maken dan normaal. Daarnaast maakte hij twee hele goede goals en dat is lekker voor zijn vertrouwen. De matige indruk die Daramy voor vandaag maakte, vond ik wel zorgwekkend voor iemand die twaalf miljoen euro heeft gekost. Ik had niet verwacht dat hij nu al door Van Axel Dongen voorbijgestreefd zou zijn. De vraag is opnieuw wel hoe representatief zijn prestatie tegen deze tegenstander was.’

Tot slot: Ajax bereikt de kwartfinale na enkel tegen amateurclubs gespeeld te hebben. Moet het winnen van de beker een groot doel zijn?

‘In mijn ogen moet dat altijd een groot doel zijn, zeker voor een club als Ajax – die pretendeert een grote selectie te hebben. Als je dan een aantal andere jongens aan het werk zet in de beker, moet je alsnog van bijna alle clubs in Nederland winnen. Tot nu toe zie je het tegen de amateurs heel makkelijk gaan en ook met goed spel. Er zit scherpte in, jongens willen zich echt laten zien. Daarnaast is de beker gewoon een leuke prijs en als je de dubbel pakt, geeft dat extra glans aan een seizoen. Verder is het een belangrijke gelegenheid om extra wedstrijden te spelen waarin je andere jongens de kans geeft om op competitief niveau wedstrijden te spelen en zich te laten zien aan het grote publiek. Het is een kans die je jongens niet moet ontnemen. Sinds het aantreden van Ten Hag heb ik ook het idee dat het besef er is en de beker serieus wordt genomen. Het is veelzeggend dat Ajax hem voor Ten Hag lang niet had gewonnen en sinds zijn aantreden nu al twee keer. Op deze manier is hij hard op weg naar een nieuwe finale.’

Jesse ter Haar (Twitter: @jesseterhaar | e-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

Brooklyn +4149

Het is helaas allemaal nietszeggend. Ofwel laten we ons geen zand in de ogen laten strooien. Ajax heeft Excelsior niet echt weggetikt, ondanks dat de hoge uitslag dit wel suggereert. Het voelde en showde zich als een veredelde oefenwedstrijd. De jonkies zijn nauwelijks getest. Is niet anders. Volgende wedstrijd mogen ze het echt laten zien, als TH het aandurft.

22-01-2022 09:15

Ajacied1981 +17412

Mooi dit!
opzouten met die dure aankopen . leve de eigen jeugd!

21-01-2022 20:08

Oxxer +164724 moderator

Romano meldt dat Julian Alvarez onderweg is naar Man City naar verluid voor €16M ex bonussen.

Voor degene die gaan roepen waarom geen Ajax? Zodra dat soort clubs echt belangstelling hebben is Ajax kansloos. Die speler verdiend daar een veelvoud.

21-01-2022 19:43

Sunny +9566

Heb Ik dan een andere wedstrijd van v. Axel gezien? Vond hem erg sterk spelen met weinig balverlies, aardig wat geslaagde dribbels, continue dreigend, oog voor medespelers, terugknokkend, positie kiezen, etc. En dat voor een 17 jarige knul. Fijn dat we zo'n type in huis hebben die als de nood hoog is op zeker weten iets kan forceren.

21-01-2022 19:39

Robertini +39645

Ik vond het nog niet geweldig, niveau Ebecilio, maar goed, pas na 20 wedstrijden kun je dat echt beoordelen.

21-01-2022 19:28

Web +178830

Hij speelde iets te veel op zeker nog
En daar kan ik ook nog wel inkomen
Zo ben je junior, en nu in het grote Ajax
Dongen barst van het talent, daar kijk ik naar
En ik denk dat er ook nog een goede kop op zit ook?

Ik zag gisteren weer iets van de Taylor van twee jaar geleden ( gelukkig )
Niet ieder talent staat er direct
Unuvar heeft ook langer nodig
Regeer zie ik onze nieuw rechtsback worden volgend seizoen

21-01-2022 14:58

Rommy5 +1169

Zo bijzonder vond ik hem niet gisteren.

21-01-2022 14:55

Melvin Melvin +496

Ajax heeft genoeg opties om als Linksbuiten te spelen.
Tadic staat er altijd, is nooit geblesseerd.
Om dan 18+ miljoen neer te tellen voor een Bergwijn vind ik erg veel.

Ajax zal er dan beter aan doen om een ervaren linksbuiten te huren/kopen voor een 5 miljoen.
Zelf geloof ik wel een Unuvar, van Dongen en iets minder in een Daramy.

Ajax doet er beter aan om de zakken te legen voor iets wat wereldtop kan worden, jong en talentvol.
Bergwijn is een beetje subtop, word ook niet veel beter.
Leuk, maar niet voor 18 miljoen.

Ik zie liever een Unuvar in de beker/competitie spelen.

21-01-2022 14:17

Kaatje +4830

Weet iemand hoe het gaat met Naci Ünüvar?

21-01-2022 13:51

sebastiaan1900 +5351

Lekker. Net een partijtje op de PS gespeeld.

21-01-2022 14:28

xstaniox +15174

Goede jongen, hopelijk verloopt zijn ontwikkeling beter dan bij de meeste vleugselpelers uit onze jeugd

21-01-2022 13:51

Bals +3772

Concurrentie Van Axel Dongen en Daramy is een win win voor spelers en club. Lekker elkaar helpen naar een hoger niveau te komen. Prima!

21-01-2022 12:42

DonAdam +2360

Arjan Robben was net 17 toen hij de Ajax verdediging oprolde en zijn eerste doelpunt maakte, Van Axel Dongen kwam de hele wedstrijd de rechtsback van Maassluis nauwelijks voorbij. Ik vond de goede indruk daarom wel meevallen. In de jeugd was van Axel Dongen buitencategorie, maar dat was Rashaan Fernandes, die van de week met Telstar tegen PSV speelde, een paar seizoenen geleden ook. In de jeugd de beste zijn, zegt derhalve niets. Ik had hoop, maar ik heb na een paar wedstrijden van Jong Ajax gezien te hebben na gisteravond echt twijfels of hij ooit kan tippen aan het niveau van Ajax 1.

Darami heeft denk ik mogelijkheden, maar niet bij een club als Ajax, waar aanvallers in de kleine ruimte moeten kunnen spelen en overzicht moeten hebben. Ik vind hem een goede counterspits, die als hij ruimte krijgt, levensgevaarlijk kan zijn. Daar heeft Ten Hag weinig aan.

Dit is ontzettend jammer, want achter Tadic ligt een enorm gat.

21-01-2022 12:25

Soccerskins v2 +43429

Als je Arjen Robben als de norm pakt voor buitenspelers ben je inderdaad nooit tevreden.

21-01-2022 12:39

Msc +14160

Moet wel de norm zijn want met ebecilio komen we er niet

21-01-2022 12:43

Soccerskins v2 +43429

Natuurlijk niet en die norm is de afgelopen jaren ook omhoog gegaan, maar er zitten zo’n 100 niveaus tussen Ebecilio en Robben.

21-01-2022 12:46

Ozymandias +159568

Tja, Robben was zonder blessures na Messi en Ronaldo dé speler van zijn generatie geweest. Zelfs met blessures kan je een argument maken dat hij de op twee na beste speler van zijn generatie was. Trouwens moet je bij Van Axel Dongen ook meenemen dat hij alles bij elkaar al een lange periode geblesseerd is geweest en dus een stuk minder ver in zijn ontwikkeling is dan hij zonder blessures had kunnen zijn.

21-01-2022 12:40

Oxxer +164724 moderator

@ DonAdam,
Dat verhaal van Rashaan Fernandes weet ik nog goed. Volgens geruchten was Ajax toen met hem bezig. Het grootste talent van Varkenoord sinds de 80 Jarige Oorlog. Met jou eens dat uitblinken in de jeugd geen enkele garantie geeft op een topper worden in het 1e.

21-01-2022 14:07

Ozymandias +159568

Elke stap omhoog is het opnieuw de vraag hoe een talent dat zal verteren.

21-01-2022 19:21

Oxxer +164724 moderator

Dat bewijst het volgende; Fernandes was het toptalent in de opleiding en Malacia zijn teamgenoot, was niet zo bijzonder. Malacia heeft in Oranje gespeeld en Fernandes zit bij Telstar.

21-01-2022 19:29

Sambavleugels +18734

Slabbekoorn werd volgens mij ook gezien als supertalent. Zo zie je maar

21-01-2022 19:55

Oxxer +164724 moderator

Ja die naam werd veel genoemd, speelt die nog?

21-01-2022 19:58

johanisajax +8844

als je die jongen als Ajax zijnde echt heel goed vind zorg dat je hem op zn 18e verjaardag een 6 jarig contract laat tekenen met bepaalde voorwaarden waarbij zn salaris kan oplopen na x seizoen(en) en x hoeveelheid basisplaatsen of speelminuten. Dus niet eerst een jaar bij Ajax 1 laten spelen en introduceren aan de EU topclubs, eerst vastleggen daarna spelen in Ajax 1. Dan kan ie op zn vroegst op zn 22e een transfer maken en heb je er in ieder geval 4 jaar plezier, zo niet langer.

21-01-2022 12:19

Ozymandias +159568

In Nederland kunnen voetballers toch maximaal voor vijf seizoenen tekenen?

21-01-2022 12:44

johanisajax +8844

vanaf 18 jaar, max 12 jaar zoals ik hier zie en het goed begrijp, tekst is niet zo heel makkelijk omschreven: http://www.caovoorcontractspelers.nl/reglement/70

21-01-2022 13:11

Ozymandias +159568

Bedankt voor de link, zeer interresant om de gehele CAO te kunnen lezen. Heb ik ook wat te doen in het weekend. ;-)

21-01-2022 13:27

robertomalone +1185

Ik vond dat Taylor en Regeer vooral geen fouten wilden maken. Heel vaak, daar waar ze initiatief hadden kunnen nemen, voor een veilige oplossing kozen.Bij Frank de Boer hadden ze nu in het eerste gestaan. Dat is overigens een probleem. Je moet op die leeftijd durven te voetballen. Je speelt tegen Excelsior dan moet je "als op het trainingsveld" durven te voetballen. Doe je dat niet dan wordt je een tweede Davy Klaassen. Die inmiddels, zelfs op het niveau van gisteren, zich niet meer actief in het spel durft/kan betrekken. Daramy en Van Axel Dongen zijn jongens die dat wel doen, waarbij naar mijn gevoel de laatste het meeste talent heeft.

21-01-2022 12:16

Lazell +17005

Vond Regeer wel beter vanaf minuut 35 ofzo. Toen begon hij echt een dynamische speler te worden. In het begin was het afwachten. Het was goed dat Taylor veel initiatief nam, maar echt hele goede acties heeft hij weinig gemaakt.

21-01-2022 12:44

Jojo.14 +3658

Bij vlagen zie je toch wel heerlijke acties hoor bij deze jongen, bijvoorbeeld die ene waar hij een speler na doorkoppen van Danilo volledig doorkruist om hem vervolgens breed te leggen op Antony. (Had ook zelf kunnen gaan). Hij is nog maar 17 hé jongens ;)

21-01-2022 11:35

Slang +14994

Vond juist laten zien dat hij er nog niet helemaal klaar voor is. Je zag Daramy met veel meer lef en durf in acties invallen. Amo was nog te nieuw en beetje bang. Had zijn man echt wel mogen opzoeken, maar lijkt door blessures snelheid te hebben ingeleverd

21-01-2022 10:35

Freddy +11491

Voordeel voor Daramy was wel dat de tegenstander na een uur voetbal al vermoeide benen hadden.

21-01-2022 12:25

Slang +14994

Dat veranderd weinig aan de intentie die een speler heeft. Help alleen met het succes van de actie

21-01-2022 13:01

NickOoms +2609

Vond Van Axel Dongen wel tegenvallen hoor. Is natuurlijk een groot talent, maar hij wilde te veel. Wat ik overigens wel snap, je wil je bewijzen, maar had iets meer verwacht. Desondanks veel vertrouwen in ons talent!

21-01-2022 10:34

MelleAfca +14328

Geweldige speler hoor, heb hem in de jeugd vaak genoeg zien schitteren. Maar gisteren viel hij na de eerste twintig minuten gewoon écht heel ver terug. Al zijn acties vanuit stilstand, waardoor hij veel te makkelijk te verdedigen was.

21-01-2022 10:18

Robbie en de Kock +11224

Is linksbuiten wel een goede plek voor van Axel Dongen?
Het viel mij op dat zijn acties telkens strandden in goede bedoelingen richting de achterlijn, rand 16 meter.
Dan ging hij toch draaien en met zijn rechtervoet iets proberen hetgeen nooit een bruikbare voorzet opleverde.

21-01-2022 10:14

4EVERAJAX +8409

het is toch veel gaver om een jomgeman de kans te geven zodra het kan, dan weer een plus 20 mio aankoop. Het is niet zo dat je geen opties heb op die plek, mocht het even nog niet lukken. Daramy liet gister ook zien er nog te zijn bijvoorbeeld.

21-01-2022 10:10

Jeugd +24908

Ik vond van Axel Dongen gisteren eerlijk gezegd tegenvallen. Wil die jongen zeker niet afschrijven. Talent genoeg en heel erg jong maar het was gisteren matig naar mijn mening.

21-01-2022 10:05

Nr.10 +111512

Ik vond hem een aardige indruk maken. Bal aan de voet en tegenstander opzoeken met steeds van die korte bewegingen naar de bal, mooi om te zien. Paar geslaagde acties ook. Leuk dat hij erbij zit, hij zal dit seizoen misschien nog wel wat invalbeurtjes krijgen. Verder is de bovenstaande lofzang misschien lichtelijk overdreven, maar ik begrijp dat we altijd met ff extra enthousiast zijn over een aanvaller uit de eigen school.
Ik vond Regeer overigens opvallender, die is zich echt aan het melden voor de selectie van het eerste. Zeker aangezien Mazraoui weggaat. Maakte een zeer goede indruk, heeft ook al vrij veel ervaring in Jong opgedaan.
Bij Taylor zie ik het nog steeds niet, ik zie hem niets doen waarbij ik denk: ja, dat wordt wat. Het is relatief degelijk, maar hij blinkt nergens in uit, en lijkt ook vaak overal net te laat. Ik weet het niet, misschien heeft hij gewoon een moeilijke fase en komt het nog.

21-01-2022 09:44

AFCACruijff14 +162337

Niet zo overdrijven met die jongen. Talentvol, maar gister was niks bijzonders. Gewoon lekker doorgaan, dan komt in de zomer zijn kans bij de selectie wel en met een beetje geluk zelfs al iets eerder.

21-01-2022 09:36

Qifesh +24917

Axel is een diamantje (met de dikste kuiten van de hele selectie)

21-01-2022 09:30

fanvooraltijd +6818

de uitspraak over Axel van : Je kunt je lot niet in de handen van een 17 jarige leggen . Wat een gedramatiseerde uitspraak . Alsof Ajax nu al afhankelijk is van 1 voetballer.

21-01-2022 09:22

Ajax95Duivendrecht +24166

Leuk om weer een aantal talenten aan het werk te zien. Natuurlijk is het niveau van de tegenstander geen goede graadmeter om hun kwaliteit echt te zien, maar toch is het altijd weer een feest om dit soort jonge gasten te zien spelen voor het 1e.

- Hlynsson: Viel mij positief op als invaller. Speelde voor het allereerst als 6/8 en deed dat naar behoren. Bood zich goed aan in de bal en draaide een aantal keer goed open. Ik ben benieuwd of dit experiment in Jong vervolg krijgt, want naar mijn mening is hij hier beter dan als 10 (waar hij alles gespeeld heeft tot nu toe). Voor 10 mist hij handelingssnelheid en overzicht in de kleine ruimte, maar met het speelveld vóór hem vind ik hem verrassend sterk.

- Van Axel Dongen: Goede wedstrijd, bracht veel dreiging op links. Moet nog wel echt flink wat stappen maken in zijn eindkeuzes in de 16. Maar er zit veel potentie in hem.

- Taylor: Toch weer enorm tegenvallend. Ja, hij onderschepte als 6 een aantal ballen, maar verder was zijn voortzetting behoorlijk matig. En weer heeft hij bij elke dreigende aanval van de tegenstander een overtreding nodig. Weinig impact op het aanvalsspel ook en onder druk behoorlijk slordig in zijn passing.

- Unuvar: Aardige invalbeurt. Niet zo goed als die van Hlynsson, maar zeker ook niet slecht. Had eigenlijk nog 2 assists meer op zijn naam kunnen hebben waarvan één prachtige voorzet op Berghuis, maar die kansen werden niet benut. Had zelf ook nog een keer kunnen scoren. Moet fysiek nog wel een stap maken voordat hij klaar is voor Ajax 1. Het is denk ik goed dat hij de rest van dit seizoen (en wellicht ook nog wel de eerste helft van volgend seizoen) bij Jong Ajax blijft. Daar is hij nu bijna wekelijks van grote waarde en kan hij inhoud kweken. Zonde dat hij eruit moest, hopelijk is het niks ernstigs (was flink schrikken voor mij).

- Regeer: Goede wedstrijd, ik ben echt fan van deze jongen geworden. Ontzettend allround en multifunctioneel. Waar je hem ook neerzet, hij presteert altijd. Lager dan een 6 scoort deze jongen bijna nooit, wat knap is op zijn leeftijd. Speelde nu weer eens als aanvallende mid. Viel op met zijn goede en actieve loopacties richting de 16 en werd daarin - in tegenstelling tot Klaassen - ook veel gevonden. Bood zich daarin ook beter aan dan Klaassen. Wel denk ik dat hij voor zijn verdere toekomst van meer waarde kan zijn als (inverted) rechtsback of als 6. Voor het aanvallende middenveld vind ik hem voetballend iets te beperkt en doet hij me qua type net iets te veel denken aan Klaassen.

- Daramy: In hoeverre je hem bij de overige talenten kunt scharen is de vraag. Maar zijn invalbeurt was in ieder geval hoopgevend. Goede dribbels en enkele prima goals. Al wordt het wel zaak voor hem om dit nu ook op een hoger niveau te laten zien. Decision making blijft nog wel echt een punt wat hij zal moeten verbeteren.

Verder blij met de doelpunten van Danilo en de minuten die Tagliafico en Rensch weer hebben gemaakt. Ook mooi dat er geen onnodige blessures door schoppartijen zijn gekomen.

21-01-2022 09:22

Jojo.14 +3658

Even een kleine correctie over Taylor, 6 keypasses waaronder 2 assists. 5 geslaagde tackles en 1 interceptie, alleen Regeer had er eentje meer. 111 van de 115 passes kwamen aan (het is tegen amateurs, maar toch). Misschien weet Ozy waar je het aantal passes hiervan naar voren kunt zien, dat maakt nogal een verschil. Verder goed stuk! ;)

21-01-2022 11:44

Ozymandias +159568

@Jojo.14
Jammer genoeg heb ik geen toegang tot die statistiek voor bekerwedstrijden, alleen Eredivisie en Europees. :-(

21-01-2022 12:46

Jojo.14 +3658

Ah helaas. Je kijkt zeker niet op sofascore dan, of hebben die ook een pro versie?

21-01-2022 13:49

Amp +37936

Hlynsson heeft vaker op 6/8 gespeeld dus zeker niet allereerst. Ja, wel in ajax 1

21-01-2022 11:47

Ozymandias +159568

Hij maakte vorig seizoen als '6' of '8' op mij een veel betere indruk dan dit seizoen als '10'.

21-01-2022 13:00

Amp +37936

Jup, same here. Is op 6/8 prima in het bespelen van ruimtes en versnellen en vooruit voetballen. Op 10 is t meer een siem/davy. Vooral lopen en loeren op kansen ipv creeren van kansen

21-01-2022 13:24

Bals +3772

Geheel mee eens met één toevoeging. Naci moet een stap gaan maken als hij onder druk moet spelen.

21-01-2022 12:40

cantharel +3526

Als je als Daramy het op een hoger niveau moet laten zien moet je wel opgesteld worden !

21-01-2022 15:52

Dirk +7039

als je deze jongens bezig ziet ,wat kan een Irratanen daar aan toevoegen. gewoon verder bouwen op deze lichting en die er nog aan komt.
dat Marokaantje van Anderlecht dar mag er gerust bij

21-01-2022 09:11

Nr.10 +111512

Irratanen?

21-01-2022 09:46

Amp +37936

Das die fin die ze hebben aangetrokken

21-01-2022 11:48

Sunny +9566

Alvarez FOUTLOOS !

21-01-2022 09:01

Nr.10 +111512

Niets op aan te merken!

21-01-2022 09:46

Sunny +9566

Regeer speelde ook erg sterk en lijkt helemaal klaar om basis te spelen i.p.v. Mazra die van mij mag banken (hadden ze begin van het seizoen al moeten doen, dan was hij nu of verkocht of had bijgetekend)
Rensch, Taylor en Danilo voldoende.

21-01-2022 09:01

wladimir +3059

Tegen Heracles mag Regeer wat mij betreft in de basis starten. Ook Taylor mag wat mij betreft de positie van Alvarez eens proberen in zo´n wedstrijd.

21-01-2022 09:11

Amsterdam4ever +2369

Van mij ook, mits hij eerst even tot 2027 bij tekent.

21-01-2022 09:15

Ferd +38589

dan moet Ajax hem eerst een contract aanbieden, en dat is nog niet gedaan

21-01-2022 10:19

Qifesh +24917

Mazraoui was maandenlang de beste op het veld en heeft een klik waardoor Antony beter presteert

21-01-2022 09:35

Rymesyt +8093

Alleen heeft Regeer helaas ook een aflopend contract. Hoop dat hij wel wil bijtekenen, maar word er onrustig van dat dat nu nog steeds niet geregeld is.

21-01-2022 09:59

wladimir +3059

Sinds de Ligt, de Jong en Nouri tegen Willem II debuteerden onder Bosz vind ik dit soort bekerwedstrijden heerlijk. Danilo is na Haller en Brobbey de beste spits van NL. Die jongen moeten we verlengen en tijdelijk bij Heerenveen stallen.

Rensch, Regeer, Taylor en van Axel Dongen zijn klaar voor de Eredivisie. Als we zondag PSV even op hun plek zitten dan moet er ruimte zijn om hen kansen te geven.

21-01-2022 08:55

Sunny +9566

Ik ben na gisteren nog meer fan van Axel geworden.
Voor mij niet de vraag of maar hoe snel hij definitief doorbreekt.
Was ook gisteren weer sterk in zijn aannames en voortzetting, staat op 17 jarige leeftijd fysiek z'n mannetje, is continue dreigend, pijlsnel, heeft een prima individuele actie en na dat alles ook nog de lef om het allemaal gewoon te doen.
Ik zag Bergwijn graag komen maar deze jongen kan min of meer hetzelfde. Natuurlijk nog jong en onervaren dus de bekende haken en ogen maar dit is echt een pareltje.

21-01-2022 08:54

Juichtoon +32682

Onder Frank de Boer werd de beker bijzaak bij Ajax. Met het opstellen van de 2e keeper tot zelfs in de finale als voorbeeld. Dit was het beste signaal naar de spelers dat de trainer de wedstrijd niet serieus nam. Met als gevolg een matig geïnspireerd Ajax en vaak onnodige nederlagen. Met de 1-5 tegen PEC als absoluut dieptepunt.
Ik heb hier m'n vingers blauw geschreven dat Ajax echt moet stoppen met de 2e keeper opstellen in het bekertoernooi, om bovenstaande reden. Gelukkig gebeurt dat nu.

21-01-2022 08:47

FTS95 +16093

Dus stellen we nu de 3e keeper op?

21-01-2022 09:30

Juichtoon +32682

Gaat natuurlijk om echte bekerwedstrijden. Gisteren was het hele elftal omgegooid. Ten Hag had gisteren een geruststellend antwoord. Als het straks nodig is, keept de eerste doelman.

21-01-2022 09:42

brullie +7050

Voor een jonge speler ziet het er naar uit dat hij wel potentie heeft. Is nu nog geen onderscheidende speler en dat is volkomen logisch. Benieuwd naar zijn ontwikkeling.

21-01-2022 07:55

Martino +768

vond hem nog niet super spelen

21-01-2022 07:52

Laudrup10 +17172

Ik ook niet beetje overdreven allemaal. Daramy maakte meer indruk.

21-01-2022 07:53

WantAmsterdam +116198

Zeer groot talent, wat goed is komt snel.

21-01-2022 07:25
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.