Meespelen Bazoer tegen PAOK zeer onzeker

door Floris 15

Meespelen Bazoer tegen PAOK zeer onzeker

door Floris 15

Laatst geüpdatet

Het is nog allerminst zeker of Ajax-middenvelder Riechedly Bazoer fit genoeg is om dinsdag in de voorronde van de Champions League tegen PAOK Saloniki aan de aftrap te beginnen. De middenvelder heeft nog steeds klachten aan zijn bovenbeen.

Dat meldt De Telegraaf zaterdagochtend. Het medium meldt tevens dat het nog onbekend is of Arek Milik fit genoeg is om in de selectie opgenomen te worden voor het duel met de Grieken. De Poolse spits is pas net weer bij de selectie, aangezien zijn vakantie door het EK een stuk later begon én eindigde.

Overigens lijkt het erop dat Amin Younes (lies) en Lasse Schöne (knie) wél gewoon fit genoeg zijn om aan de aftrap te beginnen. Het tweetal was niet fit genoeg om mee te doen tegen Olympique Marseille, het laatste oefenduel van Ajax dat eindigde in een 2-2 gelijkspel. Inmiddels zijn er al 32.500 kaarten verkocht.

Doe mee met de AS TopCoach-poule en win €300 Ajax tegoed!

Lees meer over:
Plaats reactie

Cabj +0

Dat is niet zon ramp, ben recentelijk ook onzeker over de inzet en concentratie van bazoer
Zal de leeftijd zijn hoop ik.

23-07-2016 21:48

Ajaxtrouw +6356

Wat een gezeik toch altijd met die blessures bij ons. We zijn nog niet begonnen of we hebben alweer pijntjes. Voor mij altijd een teken dat het gewoon niet lekker zit.

23-07-2016 20:47

de-Ajacied +8

Bazoer heeft vorig seizoen bewezen niet over de juiste mentaliteit te beschikken. Ook qua voetbal voegt hij niets toe. Hij sjokt in één tempo over het veld. Sinds hij in de basis stond is het spel van Ajax saai en voorspelbaar geworden met alleen maar tikjes breed en geen druk kunnen zetten
Donny vd Beek toonde oa tegen Marseille aan al veel waardevoller te zijn

23-07-2016 18:15

NouriVandeBeek +7

Met de punt naar achteren is goed voor Bazoer. Als half kan hij dan zijn beste spelen met zijn loopvermogen. Op 6 vind ik hem niet goed genoeg.

23-07-2016 13:48

ELNINO +0

Younes Cassierra/Milik El Ghazi

Klaassen Van De Beek
Riedewald

Dijks Westermann Veltman Tete

Cillessen

23-07-2016 12:01

Maik +423

Vind Klaassen altijd veel minder aanvallend dan Schöne. Valt me ook op dat niemand hem noemt, was toch van grote waarde voor afgelopen seizoen. Ondanks dat ik een groot fan van hem ben vraag ik me echter wel af of Schöne niet te 'lui' speelt voor een team van Bosz.

23-07-2016 11:04

Pauw +2241

Ik vond Schone aardig gedreven spelen (op 10) in de oefenwedstrijden. Ik zie uiteraard niet hoe hij presteert op de trainingen, maar ik vind hem als 10 meer waarde hebben dan Klaassen.

23-07-2016 11:11

daniajax1 +4

Ja maar als we met een 6 spelen, spelen we dus helemaal niet met een 10.

23-07-2016 11:22

Pauw +2241

Klopt. Maar ik sprak nu over een eventuele 10-positie.

23-07-2016 12:23

wt4ajax +0

Schöne heeft niet het loopvermogen om maar druk te blijven zetten. Daarnaast speelde ze afgelopen woensdag ook al met een 6 dus denk dat dat komende tijd niet anders wordt.

23-07-2016 11:24

Pauw +2241

Klaassen ook niet. Kijk maar eens goed.

23-07-2016 12:38

14Abdelhak14 +600

Haha Klaassen geen loopvermogen? Er ontbreken een hoop dingen bij Davy, maar loopvermogen is er daar absoluut geen van. Blijkt ook uit alle statistieken.

23-07-2016 14:43

Pauw +2241

Dat hij misschien lang één tempo wil lopen wil niet zeggen dat hij zijn loopvermogen ook effectief (explosiever) kan gebruiken. Als Klaassen drukzet is niemand onder de indruk hoor. Hoogstens de eerste vijf minuten. Hij is daar helaas te traag voor en kan t explosieve bovendien niet lang genoeg volhouden. Hij is echt niet sneller dan Schöne.

23-07-2016 17:41

wt4ajax +0

Ook al zou hij niet geblesseerd zijn, zou hij niet moeten spelen. Afgelopen woensdag stond het middenveld gewoon goed. Ze kunnen in de aanval en verdediging nog wel wat veranderen.
Younes linksbuiten en Westerman LCV.

23-07-2016 10:15

Suhusu89 +0

Dit is voor de basis eigenlijk geen direct probleem. Sterker nog, misschien is dit wel een uitkomst voor Peter Bosz. Op deze manier wordt hij haast geforceerd Riedewald op 6 te zetten en het middenveld zoals tegen Marseille in tact te laten. Deze jongens deden het de eerste helft goed en hebben een betere dynamiek dan met Bazoer erbij. Alleen de bank wordt er wat minder op, maar een invalbeurt voor Frenkie lijkt me ook prachtig, al zal het wel Sinkgraven worden. Verder hopen dat Bosz start met Westermann en niet met Viergever, maar kan me toch niet voorstellen dat Bosz Viergever een basisplek geeft in zo'n belangrijke wedstrijd. Kortom, de blessure van Bazoer geeft Ajax meer kans om met een dynamischer middenveld te spelen. Ik heb er vertrouwen in!

23-07-2016 09:09

Suhusu89 +0

Bedankt. Zolang er inhoudelijk op elkaar wordt gereageerd kunnen plusjes op minnetjes mij weinig schelen. Dat is wellicht makkelijk praten daar ik via de app typ en dus geen minnetjes of plusjes zie, een aanrader:)

23-07-2016 09:15

3sterren +20205

En dat is het allerbelangrijkste !!!
Onvoorwaardelijke steun is juist wat deze jeugdige ploeg nodig heeft. En niet alleen van hun trainers/coaches.
Maar veel belangrijker nog van ons, de supporters...

23-07-2016 12:13

Pauw +2241

't plaatsen van een minnetje is een uiting van onvrede, ongenoegen of afkeuring mbt een door een ander gegeven reactie. Het plaatsen van een plusje een signaal van goedkeuring.

Het 'plusje' vind ik een nuttige functie. Het is immers lang niet altijd interessant te lezen dat iemand een ander gelijk geeft (tenzij men iets aan de reactie van de ander toevoegt).

De mogelijkheid een 'minnetje' te geven vind ik "the easy way out". 'Boeee en kut' roepen heeft weinig waarde. Als AS waarde hecht aan reacties met inhoud, verwijderen ze de 'duim omlaag' functie. Voordelig gevolg zou kunnen zijn dat andersgestemden daadwerkelijk de moeite zullen nemen een reactie tekstueel te beantwoorden. Niemand wil immers dat iets (met veel plusjes) op de voorgrond prijkt, terwijl je helemaal oneens bent.

23-07-2016 09:38

gi0vanni +7313

Ik ben het bijna helemaal met je eens maar zelfs plusjes zijn overbodig.

Als iemand een goede reactie heeft waar je het mee eens bent kun je dat ook gewoon aangeven. In een goede reactie onderbouw je waarom je het ergens mee eens bent of niet.

Dus Pauw je reactie is goed omdat je je menig geeft en die ook onderbouwd. Hij is zelfs zo goed dat je van mij er nog een plusje bij krijgt. :d o.0 :d

23-07-2016 10:21

Zaeyx +0

Makker, waarom zitten die plusjes/minmetjes toch zo diep?! Wat boeit het :p zie je de laatste dagen over niks anders bezig

23-07-2016 10:14

Pauw +2241

Omdat hij denkt gelijk te hebben en t beargumenteerd wil zien als iemand oneens is.

23-07-2016 10:21

Pauw +2241

Dat weet ik en ik ben mij bewust van mijn toon in mijn reactie, maar ik bedoelde slechts te zeggen dat jij, zoals jij het zelf zegt: "achter je mening" staat.

Niets dan lof verder voor de wijze waarop je je presenteert. Hoewel je (uit enthousiasme / passie) nog wel eens in herhaling kunt vallen.

23-07-2016 12:27

ZeeuwseAjacied +2

Stop is met dat gejank over minnetjes.

23-07-2016 11:32

ZeeuwseAjacied +2

Amper geef ik een post plusjes of minnetjes, tenzij het gewoon echt onzin of waarheid is en dan reageer ik (als het onzin is). Maar sommige posts (niet de jouwe, maar toch) zijn simpelweg geen reactie waard.

23-07-2016 12:33

nuff-said +1652

Ik vind wel belangrijk dat je die wedstrijd tegen marseille gespeeld moet hebben. Het gevoel van als je Door gaat met druk zetten dat dat effect heeft. En bazoer heeft dat niet mee gemaakt. Schöne geloof ik niet eens dat hij dat kan volhouden. Daarnaast de zwakste schakel van toen moet er zeker uit en dat is viergever. Dijks, iedereen heeft over dat hij slecht speelde. Ik vond et reuze meevallen. Tenminste ik werd niet geïrriteerd door hem. Als dat gebeurt dan speel je slecht voor mij. Viergever was de enige. De team moet gwn staan zoals et stond met westermann op Viergevers plek

23-07-2016 08:59

flodder +16

Gokt Bazoer op Transfer...???

23-07-2016 08:56

Dwergje48 +4

Betekent nog niet dat Bazoer daar op gokt.

23-07-2016 11:04

NieckAFCA +0

Trouwens, Milik zou gister toch weer aansluiten?

23-07-2016 08:54

RusselWestbrook +21

Ja, maar dat betekent niet dat ie fit is.

23-07-2016 09:11

Melvin01 +1

Jup. Is ook gebeurd. Hij is getest en traint vandaag mee. Bosz overweegt hem mee te nemen als hij goed traint en fit is.

23-07-2016 10:44

AsAjax +1

Off topic: het blijft wel stil rondom nieuwe versterking(en).

23-07-2016 08:45

SoAFCA +0

Selectie is compleet. Zo gaat het elk jaar.

23-07-2016 09:36

AsAjax +1

1 linksbuiten maar

23-07-2016 10:10

Melvin01 +1

Cêrny is back up voor Younes ( net zoals voor el-ghazi). Zelfs Cassierra is een mogelijkheid op links. Ajax bekijkt goed wat de opties zijn en de mogelijkheden.
Los van het feit dat ik ook nog hoop op een links buiten, is ajax niet direct bezig om heel veel geld uit te geven om die reden. 2 jaar geen CL hakt er ook bij ajax in. Ajax is nu iig goed bezig in het snijden in salaris. Minder contract spelers en dure back-up spelers te verkopen.
Nogmaals ik hoop serieus op een aankoop maar ajax denkt op dit moment op deze wijze. Zie het als beleid/visie.

23-07-2016 10:51

Ajax4life16 +4

Die zijn al gekomen.. Cassiera Sanchez en Westermann

23-07-2016 14:00

3*stars*3 +23534

Bazoer loopt al een tijd naast zijn schoenen.
Die werd in media natuurlijk erg opgehemeld en dan is het begrijpelijk dat je als jonkie, ff in de war raakf maar hij liep een tijd erg laks over het veld.
Geen gretigheid te bespeuren.

23-07-2016 08:42

AFCA. +3283

Komt niet heel verkeerd uit dit.

23-07-2016 08:41

FlyingDutchMan +17316

Inderdaad, lijkt me dan: Jasper, Kenny, Joël, Heiko, Mitchell, Jairo, Donny, Davy, Anwar, Mateo en Amin!!!

23-07-2016 09:25

SoAFCA +0

Precies wat ik ook in gedachten had.

23-07-2016 09:37

blava +2

Donny v.d. Beek

23-07-2016 08:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.