'Kudus weigerde in april contractverlenging en spreekt vertrekwens uit'

door Bart Veenstra 393

Bron The Athletic

'Kudus weigerde in april contractverlenging en spreekt vertrekwens uit'

door Bart Veenstra 393

Bron The Athletic

Laatst geüpdatet

Mohammed Kudus wil Ajax in de komende zomer verlaten. Dat meldt The Athletic maandagochtend. De Ghanees, die sinds de zomer van 2020 bij Ajax speelt, zou in april een aanbieding om zijn contract met één jaar te verlengen hebben geweigerd.

Zodoende lijkt, naast Edson Álvarez, ook Kudus deze zomer te vertrekken bij Ajax. De aanvallende middenvelder heeft in Amsterdam nog een contract tot de zomer van 2025, maar het lijkt er niet op dat hij tot die tijd zal blijven. Volgens The Athletic heeft Kudus in april een aanbieding om zijn contract met een jaar te verlengen geweigerd en daarnaast zou hij hebben aangegeven dat hij zou willen vertrekken.

Ajax op zijn beurt zou er nu ook voor openstaan om Kudus te verkopen. De club verkoopt liever een speler nu voor veel geld dan dat zij een speler de laatste 24 maanden van zijn contract in laten gaan. Volgens het Engelse medium zou Ajax een bedrag van veertig miljoen pond - omgerekend zo'n 46 miljoen euro - verlangen voor Kudus. Het hangt er wel vanaf hoeveel en welke clubs voor de Ghanees geïnteresseerd zijn.

Interesse van Arsenal, Manchester United en Newcastle United

Op dit moment zouden vanuit Engeland Arsenal, Manchester United en Newcastle United Kudus met belangstelling volgen. Wel is het zo dat deze clubs op dit moment de voorkeur hebben voor andere kandidaten. Desalniettemin wordt Kudus nauwlettend in de gaten gehouden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxtrouw +6339

Veel talent maar qua persoonlijkheid en karakter niet iemand waar wij de oorlog mee gaan winnen. Heeft ook nooit een klik met ons gehad. Wij waren en zijn voor hem vooral de springplank geweest. Laten wij ook proberen goed te cashen en dan weer dooorrrrrr

23-05-2023 07:14

Aurelius1 +19703

Je moet als voetballer zo snel mogelijk veel geld verdienen. Aan sentimenten heb je helemaal niks. Je kunt op ieder moment zwaar geblesseerd raken. Kudus speelde een geweldig WK en moet nu cashen.

23-05-2023 07:07

Hans Verhagen +14116

Kudus speelt voor zichzelf en dat stagneert het team. Hele goede speler als hij dit afleert.

23-05-2023 05:47

AlexIbarra +19238

Het fijne is dat je na een seizoen als dit rustig achterover kunt leunen of er nog een aardig bod komt hier of daar.
Vertrek Alvarez was al ingecalculeerd en voor sommigen hier zelfs een verlossing. Verder heeft niemand zich nou echt onmisbaar gemaakt.

Dat gevoel van toen Bergkamp en Jonk vertrokken, Eriksen, Frenkie en De Ligt of Ziyech, heb ik nu niet. Dat je denkt "Pfff, waar gaan wij als Ajax nou iemand vinden die ook maar 80% van die kwaliteiten brengt op die plek?"

Kudus Mr. Buitenspel, Timber naast 'teamfouten' die je evt. aan de rest kunt wijten ook zelf individueel af en toe zwak, Conceicao spectaculair maar oliedom, Tadic het omgekeerde, Berghuis, Brobbey, Bergwijn hebben te weinig of te veel spieren voor de belasting, Rensch, Taylor, Bassey nog niet rijp, Rulli aardig maar zeker niet foutloos.

Zo lang het maar een grote club is met een degelijk bod, vind ik iedereen redelijk vervangbaar.

23-05-2023 00:17

Aldek +5080

Heel jammer….. lange tijd verkeerd behandeld en of verkeerd opgesteld.

Begrijp hem wel.

Heel jammer , hopen op een mooie transfer som

22-05-2023 23:00

B2tob4 +12078

Hij voetbalt beter dan de hele selectie bij elkaar is simpele nonsens! De man verdedigd niet of nauwelijks mee op cruciale momenten. Daarnaast is hij (te) vaak geblesseerd voor zo’n jonge speler. Edson Alvarez is dit seizoen de echte uitblinker geweest binnen het team, maar talloze hier praten elkaar wat simpel na!

22-05-2023 22:29

ProfessorX +19827

100 miljoen beide spelers heb je het bedrag terug van vorig jaar .

Bassey blijft ook interesse voor net als Rensch .
Sanchez , Wijndal vraagtekens net als Regeer , Timber ,Brobbey en Tadic .

Terug uit verhuur; Sallah Edine , Ünuvar, Daramy, Gorter , wat hebberd hiermee ?

Vragen vragen en nog eens vragen Mislintat heeft het er maar druk mee .

Maar eerst een nieuwe ervaren trainer na zondag en Heitinga assistent .

22-05-2023 21:51

WeirdAJAX +12143

Vermoed dat hij het in de echte top ook niet gaat redden, mist de mentaliteit en teamspirit. En overzicht. Engelse subtop denk ik.

22-05-2023 21:30

MichelBoerebach +29176

Prima. Opzouten met die gast!

22-05-2023 21:29

MarcHogervorst +35302

Dat hij weg wil verbaast me dan niks, maar dat hij de laatste wedstrijden, nu het erg belangrijk is, een beetje met de handrem erop speelt.. Heel ergerlijk.

22-05-2023 20:49

MichelBoerebach +29176

Dat zegt voor mij genoeg over de persoon Kudus. Een over het paard getilde voetballer die zelf denkt dat hij Jezus is. Wegwezen met die gast!

22-05-2023 21:31

Balgevoel +30849

Misschien is-ie gewoon nog niet helemaal fit, kan natuurlijk. Het ziet er niet uit, dat gesjok, maar het is ook weer niet zo dat de hele rechterkrant denderend draait, Rensch was zowel tegen Groningen als tegen Utrecht ook één van de minderen... Bij Ajax hebben we vlagen Kudus gezien, ik ben er ernstig bang voor dat hij straks op 8 bij een fatsoenlijke Premier League-club (Arsenal, of zo) de pannen van het dak speelt...

22-05-2023 23:25

MichelBoerebach +29176

Ik heb mijn twijfels.

22-05-2023 23:26

Balgevoel +30849

Wilde afgelopen zomer al vertrekken en oogt al tijden ongelukkig bij Ajax. Doodzonde, maar het moment is daar. De beste deal eruitslepen en heel veel succes wensen, maar dit was het.

22-05-2023 20:42

TheRiviera +5476

Kudus verkopen is een no-brainer. Ajax zou gewoon een dikke prijskaart van 50 miljoen inclusief bonussen om zijn nek moeten hangen. We hebben niks aan een speler die speelt voor zichzelf. Het is geen speler die bij Ajax speelt om successen te boeken met de club maar hij ziet het gewoon als zijn springplank naar een grotere club/competitie. Hopelijk kan de club met het geld van zijn transfer wat serieuze spelers kopen.

Zo zie ik het wel voor volgend seizoen.

https://www.buildlineup.com/shared/646ba651509cab0823d2179d

22-05-2023 19:30

WantAmsterdam +116101

Dat doen bijna alle spelers maar dan nog geven de meeste gewoon alles voor de club. Kijk naar Alvarez, wilde dolgraag weg aan het begin van het seizoen met speelt nog steeds met hart en ziel.

23-05-2023 02:36

TheRiviera +5476

Er is een groot verschil tussen Alvarez en Kudus. Vergelijken met Kudus is Alvarez al jaren lang een dragende speler en heeft hij een serieus aandeel gehad in de 3 prijzen die hij heeft gepakt met Ajax.

Dit is niet het geval voor Kudus. Ondanks dat hij dezelfde 3 prijzen heeft gepakt met de club is zijn aandeel minimaal. Hij is dit seizoen pas een dragende speler en dat komt deels omdat Ten Hag slecht met rouleren was en omdat Kudus ook langdurig en meerdere keren geblesseerd is geweest. Daarnaast is hij 3 jaar jonger dan Alvarez.

Simpel gezegd heeft Kudus het naar mijn mening niet verdient om een transfer te maken maar we kunnen groot geld er voor vangen daarom is het een no-brainer. Wat betreft Alvarez is hij al 3 seizoen minimaal 2 seizoenen niet meer weg te denken uit de basis. Hij heeft een transfer verdient mits er een serieus bedrag op tafel komt.

24-05-2023 23:30

WantAmsterdam +116101

“Dragende speler” gaat wat ver maar voor de rest eens, al vind Alvarez pas de laatste twee seizoen dragend.

25-05-2023 01:31

TheRiviera +5476

Ik vind dragend niet te ver gaan. We praten hier over een speler waar Ajax geen betere alternatieven voor heeft gehad. door de seizoenen heen. Daarom is Kudus dit seizoen ook een dragende speler omdat er niemand beter is op rechts dan hij.

Wat Kudus betreft praten we ook over een speler die niet eens aan de 100 wedstrijden voor Ajax is gekomen voordat hij vertrekt. Realiseer dat we voor Haller maar tussen de 30 en 35 miljoen kregen terwijl hij twee seizoenen op rij liet zien de beste spits te zijn die Ajax in jaren heeft gehad. Dat is een speler waar je makkelijk 50 miljoen voor had kunnen eisen.

Kudus daarin tegen speelt dit seizoen mooi spel en alle topclubs worden nat. Daar moet je gewoon misbruik van maken vooral omdat die jongen ook zelf weg wilt. Hij is een gevalletje Davidson Sanchez.

25-05-2023 04:14

WantAmsterdam +116101

We hebben dan een andere definitie van dragend, dragend is voor mij een speler die de ploeg die, zoals de naam zegt, de ploeg kan dragen/op sleeptouw kan nemen of tenminste een speler waar je gelijk merkt dat hij gemist wordt als die niet speelt.
Alvarez dit seizoen is daar het beste voorbeeld van. Ik zou ook Tadic en Timber in die categorie zetten. Tadic heeft ondanks dat die niet meer is wat die ooit was nog steeds ontzettend veel creëert voor medespelers, en timber was onze enige verdediger (Hato buiten gelaten, die kwam pas laat erin) die een fatsoenlijk niveau heeft, ondanks dat het veel minder is dan dat we van hem verwachten.
We zijn het eens dat Kudus niet zo een speler was. Toen die er niet speelde waren we niet slechter, en hij heeft ook nauwelijks iets creëert, zijn doelpunten zijn leuk, maar daarin tegen miste die ook een heleboel grote kansen (in de ED zelfs meer dan die gescoord heeft, 13 grote kansen gemist, 11 goals).

Voor de rest absoluut eens, Kudus viel vooral op door “mooi” spel: spectaculaire goals en zijn dribbels (die nauwelijks rendement hebben). Topclubs geilen erop. Dus prima.

25-05-2023 05:17

TheRiviera +5476

Ook het idee dat Tadic minder is dan voorheen moeten we mee stoppen. Een speler word niet van de een op de andere dag ineens slechter. Hij is veruit de meest waardevolle speler voor Ajax en qua doelpunten en assists doet hij niet order voor vorige seizoenen. Dus is Tadic daadwerkelijk minder of loopt heel het team gewoon wat minder? Het antwoord is hier duidelijk.

26-05-2023 02:07

WantAmsterdam +116101

Ja klopt maar hij wordt wel degelijk minder door zijn leeftijd, of denk je dat een 34 jarige net zo fit en goed is als een 30 jarige?
Tadic zijn handelInsnelheid gaat stuk voor stuk omlaag.

26-05-2023 16:08

TheRiviera +5476

Tadic heeft nooit een hoge handelingssnelheid gehad naar mijn mening. Maar zijn statistieken door de seizoenen heen laat zien dat hij makkelijk meekan met het niveau. Als Ajax dit seizoen goed had gespeeld en kampioen was geworden dan had niemand kritiek gehad op Tadic.

Hoe goed een individuele speler speelt hangt ook af van hoe goed het team speelt. Neem bijvoorbeeld Messi. In zijn eerste seizoen bij PSG was hij veel minder van waarde dan dit seizoen ondanks dat hij ouder is geworden. Dus word Messi beter met leeftijd vergeleken met Tadic of komt het er gewoon op neer dat het team beter ingespeeld was op elkaar in het tweede seizoen van Messi. Niet alle spelers zijn 1,2,3 op zodra hun 30 jaar of ouder zijn. Een ander voorbeeld is Suarez. Kampioen met Atletico in 2021 op 34jarige leeftijd en ook nog eens topscoorder van La Liga. En dat terwijl Barcalona hem niet meer goed genoeg vond. Ook hier op AS zag je mensen zeggen dat hij te oud was en het niveau aankan.

Tadic is pas op wanneer hij TIJDENS EEN GOED SEIZOEN niet meer van waarde is. Op dit moment kan niemand tippen aan hem. Hij heeft de meeste ervaring van alle spelers. Niemand toont leiderschap zoals hem. Niemand kan tippen aan zijn assists en weinig spelers scoren meer dan hem. Hij is de de meest waardevolle speler die Ajax heeft en dat is hij al jaren. Een groot deel van het success dat Ajax de afgelopen seizoenen heeft gehad komt door hem.

En wat doen de meeste supporters hier op AS? Zodra het minder loopt krijg hij gelijk de schuld.

26-05-2023 22:05

WantAmsterdam +116101

Tadic kan nog makkelijk mee met de Eredivisie ja, maar niet meer met de Europese top. Zijn handelingsnelheid was duidelijk beter toen die net naar Ajax kwam. Kijk maar naar 18/19.
Dat niemand aan hem kan tippen ligt ook dat we zonder hem nauwelijks creatieve aanvallende speler van niveau hebben. Berghuis komt nog in de buurt. Klaassen, Kudus en Brobbey zijn totaal geen creatieve spelers.

26-05-2023 22:09

TheRiviera +5476

We kunnen pas beoordelen of Tadic niet meer meekan met de Europese top wanneer we weer in de Champions League spelen en wanneer we spelers in de selectie hebben die serieuze concurrentie zijn voor Tadic. Tot die tijd kunnen we geen oordeel treffen.

26-05-2023 22:33

MNJ7 +8671

Verkopen voor 50 miljoen en daar Ziyech van halen en hou je nog geld over ook.

22-05-2023 18:55

MarcelvTol1971 +15314

Niet meer opstellen tegen Twente, straalt alleen maar desinteresse uit. Af en toe een leuke actie maar is er echt met z'n hoofd niet bij.

22-05-2023 18:38

Jeffreym +1324

Ik lig er niet wakker van. Straks lekker aan een nieuw team bouwen. We kunnen geen spelers gebruiken die de echte spirit om voor ons te willen spelen ontbreken.

22-05-2023 18:29

Elayais +5067

De beste voetballer die wij hebben, en als je echt een team om hem heen kan bouwen zou hij je heel veel plezier kunnen opleveren.

Tegelijkertijd lijkt een beetje de echte teamspirit en wil te ontbreken. Ik mis de scherpte. Iets simpels is bijvoorbeeld hoe vaak hij buitenspel staat terwijl hij letterlijk alle spelers voor zich heeft bij een cross-pass en gewoon kan zien dat hij voorbij de laatste man staat. Niet dat een pas net te laat gegeven is en hij in beweging is, hij staat er gewoon voorbij.

Je verliest enorm veel kwaliteit, maar kunt heel veel winnen in samenspel en samenhang met een iemand die beter binnen het team functioneert dan Kudus op dit moment doet.

22-05-2023 16:15

Nr.10 +111024

Lekker cashen voor Kudus. Altijd veel potentie in hem gezien, maar hij ontwikkelt zijn slechte punten niet en lijkt er weinig zin in te hebben, wilde natuurlijk vorige zomer al naar de PL. Geweldig talent, maar denk niet dat hij op z’n plek is nu.

22-05-2023 16:01

jeffrey2022 +8177

Deze jongen voetbalt iedere week weer voor zichzelf, dat was gisteren ook weer goed te zien! weg ermee wat mij betreft.

22-05-2023 15:54

FrancescosRavioli +15189

Dat hebben wij ook zelf in de hand gewerkt.
Hij is geblesseerd geweest. Kreeg veel te weinig speeltijd en hij wordt door meerdere trainers op een positie gezet waar hij zich niet goed bij voelt, met als kers op de taart dat de club in de fik staat. Daarbij is hij nooit Ajax supporter geweest.

Dan zou bij mij na 2,5 seizoen ook een knop omgaan. Met goed beleid was die jongen uitgegroeid tot wereldtop bij ons en hadden we 90m voor hem kunnen vangen.

22-05-2023 17:22

OdjePils +6316

Weg! Weg! Weg! Voor veel geld! Hup hup!!

22-05-2023 15:46

Cello +52925 moderator

Het was in de zomer van 2022 al bekend, dat destijds óók Kudus, Alvarez en Timber een vertrekwens hadden. Alle drie konden toen, met enige moeite, binnen boord gehouden worden.
Ik denk, dat dit deze zomer niet meer gaat lukken.

En op die manier sta je eigenlijk voor een totale 'renovatie' van Ajax-1. Immers, er zijn ook nog een aantal spelers, waarvan je afscheid zou willen/moeten nemen, omdat ze nu eenmaal totaal niet voldoen (denk aan Bassey, Sanchez als voorbeelden).

Dat gaat voor Mislintat een hels karwei worden. Ik vrees niet vaak, maar nu wel en denk dat dit alles gewoon net iets te veel gevraagd gaat zijn voor 1 transferwindow, deze zomer. Maar we gaan het zien. Duidelijk dat er veel moet en gaat veranderen!.

22-05-2023 15:26

Bruno04 +15740

1 jaar Edson zou ik ook totaal niet erg vinden. Word steeds beter en wellicht met vos daarna de natuurlijke opvolger. Ook is Taylor dan al weer een jaar verder wat ook heel goed zou moeten zijn voor zijn ontwikkeling. (Zie Gravenberch) die had ook dik 2 jaar nodig om echt dat jeugdspeler los te laten en volwassener te gaan spelen ook in het koppie.

22-05-2023 15:15

Bruno04 +15740

Jammer. Zit wel potentie in maar echte wereldtop gaat hij niet halen. Veelste blind daarvoor. Als je er 45-50 voor kunt krijgen gewoon doen. Het is niet anders.

22-05-2023 15:09

Lazell +16989

Eens. Speelt te instinctief en mist de échte spelintelligentie voor de wereldtop. Zeker voor op de 10 positie.

22-05-2023 16:34

TheSpecialOne +8874

Gezien het overweldigende aantal likes voor MauroRosales 10 gaat het gros reageerders hier op AS voor de ideale blonde schoonzonen waar smaak noch kraak aanzit in plaats voor de spectaculaire speler Kudus. Dat is lekker veilig en worden de meesten van jullie niet herinnerd aan het saaie leventje dat jullie zelf leiden.

22-05-2023 15:00

Oxxer +163878 moderator

@TheSpecialOne

43 thumbs up vind ik geen gros, met goed socuten zijn er betere spelers dan Kudus te vinden op deze planeet. Ik zie elke week 6 uur terug genoeg kandidaten die aan dat profiel voldoen. Zou top zijn als het 1 is die niet het wereldrecord buitenspel staan wil verbreken.

22-05-2023 15:16

TheSpecialOne +8874

@oxxer Staat hij dan wel zo vaak buitenspel als je beweert? En als hij inderdaad dan zo vaak buitenspel staat, dan heeft dat te maken met het absoluut niet vooruit willen/mogen spelen van de bal door zijn teamgenoten zodat hij dan ''diep'' kan gaan om gevaarlijk te kunnen worden voor het doel.
Haaland doet bijvoorbeeld niets anders dan voortdurend diep te gaan, maar daar hebben zijn ploeggenoten wel het ''gogme'' om de bal op ''tijd'' diep te spelen naar hun goalgetter. Kortom bij bijvoorbeeld Manchester City zou hij een absolute sensatie zijn met slimmere spelers om zich heen.

22-05-2023 15:27

Oxxer +163878 moderator

''@oxxer Staat hij dan wel zo vaak buitenspel als je beweert?''

De vraag stellen is hem beantwoorden.

Guardiola werkt met zeer gedisciplinerde vaak tactische sterkes pelers, Kudus is geen van dat. Bij Man City heeft hij niks te zoeken, gaat het daar niet redden. Ik heb niks persoonijk tegen Kudus, zie in hem niet de grote speler die jij volgens mij in hem ziet. No offence, jouw mening, die ik niet deel.

22-05-2023 15:56

TheSpecialOne +8874

@oxxer Zelf onderbouw ik mijn bewering altijd met argumenten als mij daarom gevraagd wordt en maak ik mij er niet vanaf met jij-bak.
En natuurlijk mag je in Kudus geen wereldspeler zien! Heb ik ooit anders beweerd?!

22-05-2023 16:38

Oxxer +163878 moderator

Wat is jij bak?

En FYI, mijn reacties zijn altijd onderbouwd dat jij of een ander het daar niet mee eens, het zij zo.

22-05-2023 16:50

WantAmsterdam +116101

Kudus heeft juist nauwelijks diepgang. Hij staat buitenspel omdat hij totaal niet oplet, niets meer niets minder. Ik vind het echt waanzinnige vormen aannemen hoe alles op andere spelers wordt afgegeven. Kudus laat het zelf afweten.
Bij Man City zou hij totaal verzuipen, kwa overzicht, inzicht, voetbalintelligentie, tactisch vermogen, passing, discipline en rendement liggen er lichtjaren tussen hem en spelers als Bernardo Silva, de Bruyne, Phil Foden, Gündogan, Rodri en Jack Grealish.

23-05-2023 02:45

TheSpecialOne +8874

Time will tell...

23-05-2023 22:30

Lazell +16989

Wat een ontzettend domme comment, vol met domme aannames. Er is helemaal niemand die aan Kudus zijn kwaliteiten twijfelt. Maar het is iemand die de boel liep te muiten, niet wil verlengen, zich niet 100% inzet en alleen voor zichzelf speelt. Aan egoïsten heb je niet zo veel. Dan zie ik liever dat Ajax er 50 miljoen voor casht en zich van dat geld op 3-4 plekken significant versterkt om een beter team als geheel te krijgen.

22-05-2023 16:40

TheSpecialOne +8874

@ Lazell Het is moeilijk redeneren met mensen die voornamelijk vanuit de emotie reageren. Op welk dom comment en welke domme aannames doel je eigenlijk?
Praat wel zo makkelijk.

22-05-2023 16:55

Lazell +16989

Iets met pot en ketel over emotie. Zo'n beetje je gehele comment is een reactie uit frustratie en niet op basis van feiten.

De aannames:
- "gaat het gros reageerders hier op AS voor de ideale blonde schoonzonen waar smaak noch kraak aanzit in plaats voor de spectaculaire speler Kudus."
- "Dat is lekker veilig"
- "worden de meesten van jullie niet herinnerd aan het saaie leventje dat jullie zelf leiden."

22-05-2023 17:04

TheSpecialOne +8874

@Lazell. Het valt mij altijd op dat wanneer het om de ''ideale'' schoonzonen gaat en zij een volgende stap willen maken, er nooit op de man wordt gespeeld. Er wordt nooit gezegd dat ze bijvoorbeeld broodvoetballers zijn en zich niet 100% inzetten.
Maar...wanneer het om de ''gekleurde''' spelers gaat, is dit wel vaak het geval.
Waarom vraag ik me altijd af? Heeft deze speler je soms persoonlijk beledigd en waar denk je dat het recht vandaan mag halen om deze speler aan de schandpaal te mogen nagelen? Je kent deze speler en zijn situatie immers helemaal niet. Deze speler verdient net zoveel respect als ieder ander mens. Maar het gekke is dat jullie wel altijd veel willen cashen voor deze zogenaamde broodvoetballers. De ironie...

22-05-2023 19:41

AjaxSoCal +1992

@TheSpecialOne - Jij bent zelf degene die begint over de huidskleur van Kudus. Je laat ook duidelijk blijken dat je het niet zo hebt op de witte boys in de selectie. Misschien moet je zelf eens goed in de spiegel kijken voordat je de racisme kaart trekt.. ;)

22-05-2023 23:19

Koekie87 +20967

Ik ben waarschijnlijk een van de weinige hier die Kudus absoluut niet gaat missen. Heel vaak geblesseerd, vind hem enorm wisselvallig en soms een enorm blind paard. Daarnaast ook lopen muiten afgelopen zomer toen Everton intresse in hem toonde. Denk dat een vertrek van Kudus best op te vangen is en dat hij echt niet zo onmisbaar is.

22-05-2023 14:58

NoPants +7488

Lekker kudus en alvarez verkopen, 80-100 miljoen pakken, en de selecti versterken. Beide goede spelers, maar passen beide niet echt bij ajax. Ik verwacht dat ze hen pas na 1 juli verkopen, omdat er al veel transferwinst in dit boekjaar valt. Hopelijk zorgt die winst ervoor dat ze een paar aankopen voor 1 juli doen.

22-05-2023 14:51

Bruno04 +15740

Ja maar liever niet meer… timber staat ook al op de vertrek nominatie. Die drie zou wel weer veel zijn.

22-05-2023 15:09

Rock69 +8411

Iedere beetje interessante voetballer gaat vertrekken na dit seizoen. Heb zelf geen glazen bol, maar het lijkt mij een optelsom! Iedere speler die in de belangstelling staat van een leuke club, die zegt geen nee.

22-05-2023 14:50

Koekie87 +20967

Ajax hoeft niet te verkopen dus dat elke interessante speler ook daadwerkelijk gaat vertrekken deze zomer dat betwijfel ik zeer. Daarnaast ligt het er ook nog aan welke trainer Ajax gaat aanstellen en wat de doelstellingen worden. Daarnaast zou ik het absoluut niet erg vinden dat Ajax gaat doorselecteren en spelers zoals Kudus, Alvarez gaat verkopen en misschien wel afscheid gaat nemen van Tadic. Aan alles merk je dat deze selectie een beetje een volgevreten indruk maakt en dat het tijd word voor vers bloed.

22-05-2023 15:03

AlmightyAjax +5829

Beste speler van het team! Jammer dat hij weggaat.. Is naar de klote geholpen door de trainers..

22-05-2023 14:43

DieLange +1024

Later! Lekker laten gaan die fricandel, mis je niks aan! Kan leuk een balletje hooghouden maar doet verder helemaal niks!! 40/50 mil incasseren en Ziyech terug halen

22-05-2023 14:43

Koekie87 +20967

Vind het altijd een beetje een blind paard en naar mijn idee veel te vaak geblesseerd.

22-05-2023 14:59

DieLange +1024

Dat ook inderdaad

22-05-2023 15:10

Lazell +16989

Vraag me bij Kudus altijd af of hij het niet ziet, of het niet wil zien.

22-05-2023 16:43

DieLange +1024

Waarschijnlijk gewoon het laatste, ziet er altijd ongeïnteresseerd en ongemotiveerd uit

22-05-2023 18:42

HendrikAjax +16830

Ik zou het enorm zonde als hij vertrekt voordat hij voor een langere periode op het middenveld heeft mogen spelen. In potentie is het een wereldspeler. Ik ken geen andere speler die kracht, snelheid, wendbaarheid en techniek op zo een goede manier kan combineren. Het is alleen zonde dat hij bij Ajax zelden de beleving en inzet toont die je ziet wanneer hij voor Ghana speelt.

22-05-2023 14:33

Cello +52925 moderator

@HendrikAjax

Mee eens. Je ziet het niet vaak, dat een speler zo goed kracht, snelheid, wendbaarheid en techniek kan combineren. Maar kwa gogme, inzicht, team-discipline, etc valt er nog genoeg over hem op te merken. Naar mijn gevoel toch net te veel onnodig balverlies (vaak in de passing) en dan ook nog vaak op een plek op het middenveld waarop je een counter om de oren krijgt waarbij de tegenstander zomaar met 2-3 balcontacten vrij voor je eigen keeper staat. Dat zag je gisteren ook weer 3 a 4 keer. Speelt een tegenstander het goed uit dan heb je zomaar 2 extra tegengoals. Dan win je niet met 3-1, maar speel je bijvoorbeeld gelijk. En dat is dan super zonde, juist omdat het in alle andere opzichten zo'n geweldenaar is.
Een wereldspeler, denk ik, zal ie nooit worden. Omdat ie nu eenmaal de slimheid (gogme), inzicht en in veel gevallen de discipline mist.
Denk dat ie het fantastisch gaat doen binnen een team waar hij een soort vrije rol krijgt en kan doen (lopen) wat/waar ie wil. En dat zal bij Ajax, denk ik, nooit gebeuren.

22-05-2023 14:55

Bjorn +12406

Alvarez en Kudus voor de hoofdprijs verkopen en drie goede gerichte aankopen doen. Dan is de titel een zekerheidje volgend jaar.

22-05-2023 14:32

Tranqiep +463

Dus 2 van je beste spelers dit seizoen verkopen en er maar 3 terughalen, na het zien van alle gaten in deze selectie? En dan is de titel een zekerheidje? Maak er maar 5/7 van ;)

22-05-2023 14:38

supporter sinds +7887

Mooie voetballer maar gisteren weer een aantal keren op dezelfde fouten kunnen betrappen. 3 x !!! door het midden uitverdedigen wat in ieder geval 1 x een 1:1 situatie opleverde voor FC Utrecht. Dit leer je toch al bij de pupillen ? Als hij gaat lopen (en versnellen) met de bal aan de voet is het mooi om te zien, maar de tegenstander weet dit ook en dat leverde gisteren ook 4 x onnodig en gevaarlijk balverlies op. Daarbij levert hij gewoon veel te weinig rendement als aanvaller (volgens mijn gevoel een record aan buitenspel staan). Ik vind het jammer dat we Kudus nooit voor een lange periode als Nr10 hebben kunnen zien spelen in een wat vrije rol met twee controlerende middenvelders om hem heen.. Dat is een positie wat hem denk ik beter ligt.

22-05-2023 14:28

Amoaxeldongenn +3586

Zoals vele ook aangeven, Kudus is de beste speler van je selectie, maar hij maakt je nou niet per se beter, speelt z’n eigen wedstrijd en toont weinig passie. Ondanks dat zou het zonde zijn als hij weggaat, omdat ik ergens de hoop heeft dat hij het bovenstaande ooit wel nog kan tonen, dan zou die geweldig zijn

22-05-2023 14:06

Turbo +41901

Dit topic toont wel het verval van Ajax. Toen ik nog een klein mannetje was waren spelers met exceptionele kwaliteiten en een gebruiksaanwijzing populair en geliefd. Nu is het gros van de fans blij als ze weg zijn. Vorig jaar ook al met Antony. Aaibaarheid boven alles.

Ik zie hieronder reacties van mensen die liever Van de Beek, Klaassen en zelfs Dennis fucking Rommedahl zien spelen. Treurig.

Puur voetballend is het ontzettend jammer dat deze jongen nooit een langere tijd op het middenveld heeft mogen spelen. In tijden waarin bv Klaassen en Labyad wél langere tijd op die posities speelden. Het is te hopen dat Ajax er iets exceptioneels voor terug kan vinden, want er blijft weinig over. Weer een jaartje genieten van blokken beton die zo lekker hun best doen terwijl elke jeugdspeler die verzuipt met de grond gelijk gemaakt wordt.. De meeste hier verdienen het huidige Ajax. Alleen Frank nog voor de groep en de droom is compleet.

22-05-2023 14:06

WantAmsterdam +116101

Zijn exceptionele kwaliteiten hebben nauwelijks rendement.
Jij bent van de stats, kijk maar is wat iemand als Tadic creëert en wat Kudus creëert. Wat heb je aan een dribbel als je je koppie vooral omlaag houdt?

Van de beek is lekker onspectaculair ja, maar hij begrijpt wel wat van een Ajax middenvelder gevraagd wordt. Met hem kun je positiespel spelen. Hij versnelt het spel.

23-05-2023 02:50

Tommyshelby +128573

Kukuzinho is een fijne speler maar dat dribbelen met kin omlaag gaat hem problemen opleveren op het echte podium.

45M voor iemand die nooit optimaal is gebruikt is een heel goed bedrag.

22-05-2023 14:04

Oxxer +163878 moderator

Ik zie Kudus geen grote speler worden in de PL een leuke pleinvoetballer met weing tot geen spelinzicht, in het XI tal van 2018 / 2019 was hij bankzitter.

22-05-2023 13:55

Balou +1830

Wordt Ziyech 2 in de PL😉😉

22-05-2023 14:41

Oxxer +163878 moderator

Ziyech had de pech van een trainerswissel, onder Lampard was hij basisklant, sindsdien valt hij buiten de boot. Ziyech is een slimme voetballer, Kudus totaal niet.

22-05-2023 15:09

wijzijndebeste123 +163586

Allesbehalve verrassend. Nooit op t middenveld mogen spelen en verkracht in de aanval omdat de trainer veel minder goede spelers als Taylor Klaassen de voorkeur gaf. Ik weet zeker dat als Kudus bij zijn nieuwe club op 8 mag spelen dat hij een revelatie wordt. Ik zou hem gezien t feit dat hij niet wil verlengen en ook klaar met Ajax lijkt te zijn deze zomer verkopen zodat je nog flink casht. Hij heeft immers indruk gemaakt in de CL.

22-05-2023 13:51

036AFCA97 +146646

En nu maar hopen dat we er een mooie creatieve 10 voor terugkrijgen en niet een of andere draufganger of loper.

22-05-2023 13:54

wijzijndebeste123 +163586

Reken er maar op dat Donny vd Beek teruggehaald wordt gezien de uitspraken van Mislintat en Heitinga dat t Ajax-DNA waarborgen belangrijk is en dat we n nieuwe Blind/Tadic nodig hebben. Daarbij vergeten ze alleen dat naast dat VD Beek een speler is die bediend moet worden en zelf niet creatief is (draait nooit bij n tegenstander weg en zet zelden iemand vrij voor de keeper) dat hij ook geen leiderstype is. Komt nog bij dat hij 3 jaar weinig gespeeld heeft en n PL salaris zal willen. Ik wil 3 middenvelders die bij n tegenstander kunnen wegdraaien en iets kunnen creeren. Bv. Larsson (Malmo), El Khanouss (Genk) en Guler (Fener)

22-05-2023 13:59

036AFCA97 +146646

Wederom eens.

22-05-2023 14:06

LukaLitmanen +81980

Wat een verschrikkelijk vooruitzicht

Klaassen vd Beek Taylor
Die lieve blonde jongens, maar dat brengt je niet verder

22-05-2023 14:09

wijzijndebeste123 +163586

Ik heb ook grote vrees voor t middenveld Taylor Vd Beek Klaassen en dan Sjon als coach. Lijkt op t moment vrij realistisch. Echt vreselijk

22-05-2023 14:10

AjaxHoorn +32989

Jij snapt hem. Vd Beek zou ik echt typisch Ajax vinden, daar wordt je niet veel beter van.

22-05-2023 14:15

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Klaassen lijkt mij toch echt einde verhaal... Zou als ik hem was nog even lekker gaan cashen in het midden oosten...

Zou een middenveld met Vos als 6 met daarvoor vd Beek en Taylor als halven niet kunnen werken? Of een variant op 3-5-2 met als controleurs Vos en Fitz, vd Beek en Taylor als halven en Unuvar op 10. Met daarvoor Brobbey en Bergwijn als spitsen. Met zo'n systeem kan je alle kanten op, zet Conceicao erin voor een van de middenvelders en je staat weer 4-3-3.

22-05-2023 14:57

ReconditeNL +6480

Taylor is veel meer een Ajax middenvelder dan Kudus. Je kan echt niet iemand die zo'n gebrek aan overzicht en tactisch inzicht heeft op het middenveld zetten bij Ajax. Is niet voor niks dat hij dus ook niet op het middenveld is gezet door de trainers die dagelijks met hem werken.

Kudus heeft kwaliteiten, maar niet de kwaliteiten die gevraagd worden van een Ajax middenvelder. Ik zie hem wel slagen bij een verdedigende ploeg waar hij de vrijheid heeft om gwn zn gang kan gaan met dribbels en niet veel verdedigende arbeid hoeft te leveren.

22-05-2023 14:02

Turbo +41901

En ondertussen spelen we al 3 jaar met Klaassen en Alvarez op het middenveld..

Make it make sense.

22-05-2023 14:08

HendrikAjax +16830

Alle keren dat hij op het middenveld heeft gestaan heeft hij juist laten zien wel over overzicht te beschikken.

22-05-2023 14:35

AlmightyAjax +5829

Jij begrijpt het

22-05-2023 14:41

Knalpot +3609

Prima, grote zak geld voor ontvangen en iemand voor in de plaats halen die wel over voetbalintelligentie beschikt.

22-05-2023 13:49

mokum007 +6522

Precies, dat heeft Ajax nodig

22-05-2023 14:02

Jariiii +21890

Ik zit er niet zo heel erg mee, met die jongen win je geen oorlogen. En zolang buitenspel niet wordt afgeschaft heb je toch niet veel aan hem.

22-05-2023 13:42

DonGuan +280

In potentie een enorm goede voetballer, maar gelet op zijn blessure gevoeligheid en nonchalante houding (broodvoetballer pur sang; niets mis mee overigens) moet je gewoon proberen te cashen deze zomer!

22-05-2023 13:36

DonAdam +2360

Ik zal er geen traan om laten, sterker nog, gezien het geld wat men voor hem over schijnt te hebben, ben ik er erg blij mee. Met dat geld kunnen gerichte aankopen gedaan worden om de selectie weer in balans te brengen.

Hij is heel sterk en niet van de bal te krijgen, maar hij loopt alleen maar met de bal, haalt daarmee het tempo eruit en waardoor de tegenstander de Ajax aanval te makkelijk kan verdedigen.

Gisteren werd hij nauwelijk in het spel betrokken, want alles ging over links en daarmee zie je wat ik bedoel. Hoge balcirculatie en beweging en daarmee was Ajax zoals van ouds gevaarlijk. De spelers hebben het ook door. Als hij werkelijk zo goed zou zijn als dat men beweert, zouden ze hem constant zoeken.

22-05-2023 13:33

YC11 +1102

Voor 50+ kan je hem zo laten gaan, voor minder kan je hem net zo goed nog een seizoen houden dat krijg je er volgend jaar waarschijnlijk ook wel voor.

22-05-2023 13:29

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Sjonge, hoe kan je nou ooit nog een fatsoenlijk team opbouwen als spelers als Kudus na 1,5 seizoen alweer willen vertrekken.

Laten we wel wezen: Kudus is een goede speler, het talent spat er vanaf, maar waarom willen dit soort spelers nou niet eerst een heel seizoen Ajax dragen en prijzen pakken? Wat is er mis met nog een jaartje bepalend zijn, ervaring opdoen, gegarandeerd zijn van speeltijd, lekker verdienen?

En wat bezielt een buitenlandse club om 40-50-60 miljoen voor zo'n speler neer te leggen? Is de voetbalwereld inmiddels al zo diep gezonken dat PL-clubs met dit soort bedragen kunnen gokken? Want dat is het, als je Kudus haalt. Het is echt nog geen bewezen, bepalende topspeler en bovendien best blessuregevoelig. Zie ook spelers als Antony, Gravenberch, etc...

Op deze manier moet alles echt precies goed vallen wil je ooit weer wat kunnen betekenen in Europa, meer nog dan vroeger. Hoe moet je hier in godsnaam beleid op maken als je pareltjes na 1,5 seizoen in de basis alweer weg willen?

22-05-2023 13:29

xerr +2506

Hij zit niet op zijn plek bij Ajax PUNT! Hij heeft meerdere malen aangegeven dat die liever op het middenveld speelt, en waar speel hij afgelopen seizoen? Juist niet op zijn plek. Daarnaast kijk eens hoe hij is behandeld door diverse coaches. Ik geef hem geen ongelijk als hij niet thuis voelt bij ons. Jammer maar helaas.

22-05-2023 13:34

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Dat is waar, maar misschien is er wel een goede reden voor dat hij niet op het middenveld staat. Ook bij Ghana stond hij vooral voorin toch? Vermoed dat het toch iets te maken heeft met het oppakken van verdedigende taken ofzo...

Vind het wel jammer dat het nooit geprobeerd is bij Ajax. Had hem wel een paar wedstrijden op 10 willen zien met Brobbey ervoor.

22-05-2023 13:42

Dolblij +45019

Dat zal dan wel zijn wat laconieke spelopvatting gedurende de laatste potten verklaren. Dan ga maar en hopelijk vangt Ajax er een mooi bedrag voor.

22-05-2023 13:27

036AFCA97 +146646

Wel jammer dat je met het vertrek van Alvarez juist veel voetballend onvermogen gaat verliezen, maar met het vertrek dat Kudus ook veel voetballend vermogen. Nu staat het weer gelijk ;)

Hopelijk komt Guler en een goede voetballende 6.

22-05-2023 13:20

hartvoorajax1 +1933

Gisteren toonde Alvarez toch absoluut het meest voetballend vermogen van allemaal. Hij speelt vooruit met risico en precisie en dat niet over 7 maar over 35 meter.

22-05-2023 13:24

036AFCA97 +146646

Inderdaad, na 4 jaar kan Alvarez een stukje beter voetballen. Tegen een zwak Utrecht. En dat met een gegarandeerde basisplaats de laatste jaren en zodra hij onder druk komt lukt het alsnog niet.

22-05-2023 13:32

HenriR +479

Inderdaad! Helaas blijken mensen niet altijd in staat ‘mee te groeien’ met de ontwikkeling van een voetballer en blijven ze blind voor de progressie die deze voetballer toont.

22-05-2023 13:33

Jegaathetpaszienalsjehetdoorhebt +1806

Viel mij inderdaad ook op! Heb veel kritiek op hem gehad dit seizoen, maar gisteren speelde hij echt goed. Om het toch even te downplayen: Hij kreeg ook wel erg veel ruimte, zet wat meer druk op hem en er blijft gelijk weinig over...

22-05-2023 13:33

036AFCA97 +146646

@HenriR

Mensen zijn ook niet altijd in staat om hun Ajax bril af te zetten. Als Alvarez bij PSV of Feyenoord had gevoetbald had niemand hem bij Ajax hoeven zien en hadden we het een lompe schopper gevonden.

22-05-2023 13:40

OuweDibbes +11830

En Kudus speelt wel goed onder druk? Juist dan gaat hij lopen met een bal als een kip zonder kop.

22-05-2023 13:59

Bruno04 +15740

Nee onder druk word hij ook echt steeds beter

22-05-2023 15:13

Amp +37595

Prima, wegwezen dan. Snel onderhandelen en binnen paar weken al verkopen, zodat je vervangers kunt binnen halen voor de start van de voorbereiding. Hebben afgelopen jaren al teveel aangekloot met spelers die liever wilden vertrekken: wel meer salaris gegeven, maar uiteindelijk niet heel veel beter eruit gekomen als ajax zijnde qua prestaties (ja kampioen geworden de vorige jaren, maar behouden van die spelers hadden hogere doelen)

22-05-2023 13:17

komopajax777 +13221

Voor bijna 50 miljoen moet je Kudus wel verkopen zeker als we geen CL halen.Dan zijn de gemiste miljoenen gedekt.Kudus is een topspeler maar nog niet van beslissende waarde zoals Tadic dat jaren was en nog is ondanks zijn leeftijdsgebonden slijtage.

22-05-2023 13:17

036AFCA97 +146646

Groot gelijk.

Niet gewaardeerd door Ten Hag, niet gewaardeerd door Schreuder, van Heitinga niet de kans gekregen op z’n eigen positie. Zonde.

Maarja, nu maar hopen dat we dik gaan cashen op hem en Alvarez. Kwaliteit hebben we nodig!

22-05-2023 13:16

HenriR +479

Veel te veel /,te vaak zeer gevaarlijk balverlies - Vanaf het begin

22-05-2023 13:34

henkie58 +2041

Is duidelijk te zien aan zijn spel! Dikke strik eromheen en cashen! Iedereen is vervangbaar!

22-05-2023 13:11

DeKenner +9288

Hele goede speler die ik graag had zien blijven, maar dat hij weg wil en waarschijnlijk ook gaat lag wel in de lijn der verwachting.

22-05-2023 13:04

onderkantlat +1768

Zijn aardige transferwaarde zal meespelen, maar ik vind dat men weer heel snel is met teksten als 'oprotten' etc.

Heeft onder Ten Hag te weinig kansen gekregen en heeft dit jaar met blessures te maken gehad + een slecht draaiend elftal én ook nog altijd als spits of rechtsbuiten gebruikt wat niet zijn beste positie is.

22-05-2023 12:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.