Jol lijkt kritiek zat te zijn

door Petrie de Klerk 185

Jol lijkt kritiek zat te zijn

door Petrie de Klerk 185

Laatst geüpdatet

Martin Jol lijkt de kritiek over zijn aankoopbeleid zat te zijn. De coach versterkte zijn elftal met bescheiden middelen met ervaren krachten als Teemu Taini, Achmed Mido Hossam en André Ooijer, maar critici beweren dat deze spelers de ontwikkeling van eigen talent alleen maar in de weg staan. “Maar er is niet één trainer die meer talenten heeft opgesteld dan ik", verdedigt Jol zich in gesprek met AjaxTV. De oefenmeester vindt de kritiek dan ook te eenvoudig: “Als mensen gewoon analyseren en goed kijken, dan weten ze wel dat er nooit een elftal is geweest met zoveel eigen talenten. Punt", is Jol duidelijk. “Je kunt wel gaan zoeken. Op linksbuiten hebben we bijvoorbeeld Aras Özbiliz die daar kan spelen, maar daar hebben we ook Miralem Sulejmani. Hij heeft achttien miljoen euro gekost en dat is ook nog niet afgeschreven. Zo kun je wel door blijven gaan."

“Het is een mooi verhaal”, vervolgt Jol. “We hebben wel eens veertien of vijftien spelers uit de eigen jeugd lopen. Er is niet een trainer die meer Ajacieden heeft opgesteld dan ik."

Lees meer over:
Plaats reactie

babeldeman +1

Ach Jol,jij geeft ook veel jonge spelers (uit de eigen jeugdopleiding) amper een kans zoals:Kappelhof,Blind,Bonevacia,Sneijder,Ebicilio,Zeegelaar,
Jozefzoon (het is dat hij geblesseerd is maar anders speelt hij ook niet),de jongens die nu in de basis spelen worden nu wat ouder maar geef eens jongere spelers vaker een kans.

30-11-2010 16:05

TOOL +3

Jol is het zat, zal helemaal lekker worden! Misschien zijn wij het voetbal (welk voetbal) wel helemaal zat! Tegen VVV was het weer een groot drama.

30-11-2010 12:58

ajaxcruijff +1

Jol kan beter gaan. Altijd die slappe ouwehoer verhalen van hem

30-11-2010 11:47

afca84 +0

zal het ondertussen ook niet een heeel klein beetje aan die slapjanussen in het veld liggen...Ja gooi de trainer er maar weer uit ja, voor Jol was het voetbal immers ook veel beter..

30-11-2010 18:42

frankv +0

maar wanneer speelde Blind dan!?Je beste talent speelt nooit~!!!!!!!!

30-11-2010 11:14

V12 +867

Op de éénmalige invalbeurten van Bonavacia, Josefzoon en Ozbiliz na heeft Jol alleen Eriksen gebracht. De rest stond er al en is te danken aan Marco van Basten. Jol pronkt met andermans veren. Hij probeert weer eens de aandacht af te leiden met niet kloppende argumenten. Laat hem nu eens aangeven waarom Tainio moet spelen ten koste van Bonavacia. Daar gaat het hierom. Waarom speelt Mido ipv van iemand van Jong Ajax. En als die dan niet goed genoeg zijn wat doen ze dan in Jong Ajax.(RWO)

30-11-2010 09:46

daslogisch +1

Precies. Als je goed nadenkt en goed blijft luisteren, krijg je al snel door dat Jol nooit echt op een kwestie ingaat wanneer hem dat niet goed uitkomt. De kritiek gaat toch niet over dat je per se 7 of 8 eigen jeugdspelers in de basis moet hebben staan, maar dat er slechte/laffe keuzes worden gemaakt. Oude spelers opstellen of meenemen die nooit meerwaarde voor Ajax zullen betekenen (Tainio was niet meteen speelklaar en is in juni weer weg) en die daarnaast allesbehalve meer brengen op t voetbalveld dan de eigen jeugdspelers (die ook nog eens toekomstwaarde bezitten), dat kan niet. Het is beschamend dat Jol al zo vaak met een laffe opsteling is begonnen, het is beschamend dat een Tainio ooit ten koste van een Bonevacia in de selectie heeft gezeten.
Ipv als trainer iets van inzicht te tonen en aan te geven dat dit inderdaad niet klopt, probeert Jol van alles om recht te praten wat hij krom doet. Los van dat hem dat een te trotse en eigenwijze kerel maakt, baart het zorgen want heeft ie er wel wat van geleerd? Of handelt ie volgend jaar weer zo?!

30-11-2010 10:20

buitenveldert +0

Je kan moeilijk zonder aanvallers spelen. En het is gewoon een feit dat de jongens die daar spelen (in de spits) niet goed genoeg zijn. Wat denk je dat er gebeurt als zo een jongen het hele seizoen mag spelen en hij bakt er niks van? Dan loop je ook te bleren dat jol moet oprotten ik vind het maar kort door de bocht allemaal

30-11-2010 10:53

Sazzz +1

Omdat Mido net wat meer ervaring heeft? Omdat ze bij Jong Ajax nog te licht zijn? Wou je dan Bodul opstellen? Kan Jol ook niks aan doen dat ie bij Ajax speelt, hij heeft m niet gehaald. Suk dan? Heeft Jol allang aangegeven dat ie nu nog niet rijp is voor Ajax1. Het is allemaal nogal simpel gesteld. En van Basten liet alles en iedereen debuteren en liet ze daarna ook weer makkelijk vallen. Voor Oranje selecteerde hij ook alles dat kon lopen en een beetje tegen een bal kon trappen. Noem er één die onder Van Basten een serieuze kans heeft gehad, waar Jol nu mee speelt. Volgens mij alleen Van der Wiel en Vertonghen en die laatste speelde volgens mij ook al langer in Ajax1

30-11-2010 11:59

V12 +867

Ik denk dat je beter moet opletten. Onder van Basten kwamen door, vd Wiel, de Jong, Anita, Alderweireldt en kregen Blind, vd Heide en Donald speeltijd. Vertonghen speelde inderdaad al voor van Basten vrij regelmatig in Ajax 1. Wat betreft Mido, meer ervaring ja maar minder snelheid en weinig beweeglijk, het is maar net waar je voor kiest (ik zou de betere voetballer kiezen). Als Suk en Bodul niet goed genoeg zijn voor Jong Ajax dan had men (waaronder Jol) daar wat aan moeten doen. Van Basten liet in Oranje veel mensen debuteren, klopt. Hoewel dat niet veel met Ajax heeft te maken, wil ik je er op wijzen dat het team wat de WK speelde bijna louter uit spelers bestond die door van Basten in 2006 bij elkaar waren gebracht in één elftal. Ze speelden toen ook niet onverdienstelijk. Daarvoor trainde Van Basten Jong Ajax en ook daar werd heel leuk voetbal gespeeld. Ik zal niet zeggen dat Marco geen fouten heeft gemaakt maar toch werd er vooral voor de winterstop beter gevoetbald en zijn er onder van Basten meer spelers beter geworden als onder Jol. Na de winterstop stortte het helaas helemaal in. Dan nog even over mijn grootste ergenis, broodje Mido, hij scoort en dan brullen sommigen dat het toch mooi is dat hij er is (incl. onze draaikont Coach) maar het is nog steeds een schande op het veld. Ja hij kan een bal aannemen, koppen en schieten maar qua fitheid, atletisch vermogen, gedrag en snelheid is het een schande in het Ajaxshirt. (RWO)

30-11-2010 13:47

Sazzz +1

Vd Wiel speelde al, de Jong is doorgebroken onder Jol, Anita is doorgebroken onder Jol, Alderweireld heeft misschien één keer gespeeld onder VB (die nota bene dacht dat ie een Nederlander was) en is dus doorgebroken onder Jol, Vd Heide heeft nauwelijks gespeeld en is verhuurd, Donald heeft amper meegedaan (meen ik een blessure) en Blind okee.

30-11-2010 16:49

Blaze +0

Van mij hoeft ie niet weg , maar wordt soms wel moe van die man zelfs in het stukje hier boven : Op linksbuiten hebben we bijvoorbeeld Aras Özbiliz die daar kan spelen, maar daar hebben we ook Miralem Sulejmani. Hij heeft achttien miljoen euro gekost en dat is ook nog niet afgeschreven. Zo kun je wel door blijven gaan."
Nadeel is volgende week gaat jol zeggen ja maar Miralem is geen links buiten , maar als je talenten gebruikt zet ze dan op hun eiegen plek neer !!!!
zet eriksen waar hij hoort

30-11-2010 09:43

Tpes +1

allemaal kneuzen die zeggen dat ze jol nu al zat zijn.
Eerst was iedereen zo positief en nu lees ik alweer dat velen hem zat zijn.
echt ik hoop dat als het met 1 van jullie wat minder gaat op het werk dat je dan gelijk word ontslagen!!!

30-11-2010 09:23

gerard +317

Ruim een jr geleden was Jol de trainer die Ajax nodig had. Nu moet je van velen alweer weg. Een volgende trainer wacht straks hetzelfde traject indien de resultaten uit blijven en staat deze over 2 jr of eerder ook weer aan de kant. Er zal altijd een deel van de aanhang voor of tegen een bepaalde trainer zijn. Dus blijven we aanmodderen.

30-11-2010 09:04

Superarie +0

Het gaat erom dat talenten beter gemaakt worden. en ik op die opleving van een half jaartje na, zie ik geen enkele speler beter worden.. wel slechter!! weet niet of je dit op het conto van Jol kan schrijven.. maar dat denk ik wel!

30-11-2010 06:40

ajaxtukker89 +0

zaterdag ooijer en mido in basis

29-11-2010 23:51

Joodstt +0

Grootste probleem is de scouting, hoor ik bijna niemand over. Wij kunnen alleen jongens als de zeeuw of Mounir aantrekken, nou dan kan ik ook scout worden, dat ziet nl iedereen. Waar blijven de trabelsis of maxwells. Andere clubs lukt het wel om goeie, goedkope, onbekende spelers aan te trekken...

29-11-2010 23:26

kaashaas +4

wij hebben ze goedkoper als we ze uit onze eigen jeugd hebben en we moeten ze dus enkel alleen scouten als heel jong zijn en ons systeem leren.Zo leveren ze ook het meeste op!

29-11-2010 23:27

Joodstt +0

Klopt. Maar opleiding is geen machine. Er rollen niet elk jaar 2 toptalenten uit. Dus zal je ook moeten scouten...

30-11-2010 00:07

RoodWit +62

Het is toch wel duidelijk dat Jol de spelers van zijn eigen zaakwaarnemer naar voren schuift.

29-11-2010 23:29

kaashaas +4

klopt maar het word steeds moeilijker om dat vol te houden.

29-11-2010 23:30

RoodWit +62

Natuurlijk, dat gaat zijn kop kosten. Maar hij heeft het één en ander al binnen weten te halen via zijn zaakwaarnemer.

29-11-2010 23:48

drehendriks +0

dat is toch vrij lastig om die te vinden en ajax kan deze niet meer halen want is gwn te duur ajax richt zich nu op spelers tussen 15 en 19 maja je moet gelluk hebben dat ze net als boilesen wel willen he

30-11-2010 00:17

robtjeajax +640

dat zegt hij !
waarom komen er geen onbekende talenten zoals maxwel die meteen doorbreken

30-11-2010 00:19

RoodWit +62

Daar moet je ook geluk mee hebben.

30-11-2010 00:24

robtjeajax +640

klopt maar hoeveel zij er daarvan laatste jaren in verhouding tot het decenium ervoor?

30-11-2010 00:25

RoodWit +62

Kan je niet met elkaar vergelijken vind ik, andere omstandigheden.

Wat duidelijk verandert moet worden is dat wij terug moeten naar de basis, dat begint in de top.

30-11-2010 00:42

10Sneijder10 +3042

En die dikke gaat maar weer zitten vergelijken.
Jol, we(ik iniedergeval) zijn je zat met je mooie praatjes, we willen Ajax zien en niet één of ander slap aftreksel.
AJAX MOET WEER AJAX WORDEN!!!!

29-11-2010 23:25

Joodstt +0

Hij heeft gewoon gelijk! Geen club in Europa heeft meer eigen talent in de basis dan wij. Alleen nu het minder loopt struikelt iedereen over elkaar om aan te geven dat jongens als Jozefzoon in de basis moeten. Slaat nergens op!!!

29-11-2010 23:24

1010101010 +0

nee hoor dat is barca bojan, pedro, pique, busquets, jeffren. en hierna komen er weer een hoop nieuwe jongens bij.

29-11-2010 23:31

Joodstt +0

Wij: Steek, vd wiel, Toby, Verthongen, Anita, De Jong, Lindgren, Urby... Zijn er er bij jou 5, waarbij jeffren nooit in de basis staat. Wel je feiten kennen...

30-11-2010 00:06

Hwb +1478

Barca-basis: Valdes, Pique (half), Puyol, Iniesta, Busquets, Xavi, Pedro, Messi. Alleen Alves, Abidal en Villa niet. Dan vallen Jeffren en Bojan ook nog in. Kom ik op 9,5 spelers van de 14 die er gisteren door Guardiola gebruikt zijn, waarvan 7,5 in de basis. En jij begint over feiten?

Daarnaast is het gewoon aantoonbaar onjuist wat Jol zegt. Geen van die eigen talenten is door Jol bij het eerste gehaald, Alleen Anita en Siem de Jong hebben onder hem een basisplaats gekregen. Begin en midden jaren '90 speelde Ajax niet met minder eigen talenten dan nu het geval is. Wat Jol niet lijkt te begrijpen, is dat het ons supporters vooral gaat over nieuwe mensen. Aankopen is niet erg, grote spelers/Ajacieden zijn aangekocht. Aankopen mogen bij Ajax ecvhter nooit voor de breedte zijn, daarvoor hebben we eigen jeugd. Veel van Jols aankopen (Ooijer, Tainio etc.) zijn vooral voor de breedt. Een aankoop moet toegevoegde waarde hebben, niet iets brengen wat eigen jeugd ook kan brengen.

30-11-2010 09:50

Tpes +1

jochie
hij denkt en dat begrijp ik ook heel goed dat je wat routiners in het elftal moet hebben staan. die gasten hebben tenminste ervaring. en niet alleen maar talenten want die zijn vaak mentaal nog niet zo sterk. lijkt me ook gewoon logisch.
dat er een paar tot nu toe niet zo goed uit pakken helaas.

30-11-2010 09:58

Hwb +1478

Hou allereerst dat ' jochie' maar voor je. Je kent me niet, dus geen reden om me denigrerend te benaderen.

Tuurlijk zijn er ook routiniers nodig. Maar de vraag is of je naast Oleguer ook Ooijer nodig hebt. En of Tainio nog iets toevoegt als je Enoh, De Zeeuw, Lindgren en De Jong al hebt lopen. Als je routine binnenhaalt, kan dat zijn voor in het veld, in de kleedkamer of beide. Tainio brengt het in het veld niet en het lijkt mij ook niet iemand die het in de kleedkamer brengt (geen grote speler, geen basisplaats, geen ervaring in het Ajaxspel en spreekt de taal niet). Mijn stelling is dat je dan beter een jeugdspeler als vijfde (zesde als je Eriksen meetelt) middenvelder kan hebben dan een 30-31jarige Fin die voor 1 jaar bij Ajax langskomt. Zonder Tainio hadden spelers als Sneijder, Overtoom, Klaassen, Bouy of Bonevacia al vaker bij de selectie gezeten, de sfeer geproefd, het spel op eredivisieniveau van dichtbij gezien en wellicht al meer minuten gemaakt. Volgens mij heeft Ajax daar op de lange termijn meer aan.

Ik vind dan ook Ajax inderdaad routiniers moet hebben. Die heeft Ajax ook altijd gehad. Als je die haalt, zijn dat echter wel mensen die er snel moeten staan, in principe een basisplaats moeten hebben of heel belangrijk zijn in de kleedkamer (Litmanen laatste periode bij Ajax). Dat zie ik nu nauwelijks bij de routine die Jol heeft gekocht. Alleen Pantelic had het vorig seizoen en Ooijer dit seizoen misschien in de kleedkamer, maar ik zie er maar weinig van.

Van Jols aankopen kunnen we alleen van Pantelic en De Zeeuw zeggen dat ze echt iets toegevoegd hebben. Van de rest (Lodeiro, Atouba, Ooijer, Tainio) kunnen we dat niet zeggen. El Hamdaoui en Mido laat ik nog even buiten beschouwing, maar die kunnen het nog goed waar gaan maken. Suk is natuurlijk een apart geval, maar lijkt te gaan stranden. Kerlon en Ze Eduardo hou ik er ook maar buiten (in elk geval niet voor routine gehaald) en Verhoeven en Graafland doen waarvoor ze gehaald zijn (wat ik overigens onbegrijpelijk vind, maar dat is een andere discussie). Ik vind dat dit te weinig is. Natuulijk kan je er een keer naast zitten, maar van iemand die je voor routine haalt, moet je eigenlijk volledig zeker zijn dat die het ook kan brengen en dat het nodig is. Je maakt mij niet wijs dat dat bij Tainio en Ooijer het geval geweest is.

30-11-2010 12:19

afca1985 +21454

Het gaat niet om de talenten, maar om het slechte positiespel

29-11-2010 23:24

herman +0

Ja jol ajax heeft jeugd zat maar geen van de aankopen zoals
Mido, Taini, Ooyer,Atouba, brengen meer dan Bonevacia, Jozefzoon, Blind en nu ook Ozbiliz en Eriksen zouden doen
Deze ouwe lullen houden de ontwikkeling tegen van onze jeugd Waarom denk je dat Cruyff zijn fluwelen revolutie predikt.Laat die ajax jongens voetballen zoals ze altijd gewend zijn en door de Boer en cs zijn opgeleid en helaaas door roy en van der dussen worden verpest.
Het was zondag meer dan dramatisch en met die paar lamzakken die er nu rondlopen wordt het de komende 3 wedstrijden ook niks
Nec Vitas en 010 zijn op dit moment beter vooral in mentaal opzicht en ruiken bloed.
Doe nou is gewoon 433 met jongens die dat geleerd hebben.

29-11-2010 23:15

LANS +117

Wat een ongelooflijk geleuter van die zgn betweters, die nog niet eens het verschil tussen t, d of dt weten, maar gelukkig wel verstand van voetbal hebben. Maak je cluppie maar kapot met al die 'opbouwende' kritiek. . .

29-11-2010 23:05

1010101010 +0

ik denk dat het bestuur er wakker van ligt en dat de aandeelhouders na onderstaande reacties direct al haar aandelen zal verkopen.....

aansteller

29-11-2010 23:10

1010101010 +0

die van Hanegem denkt dat je het spelletje van Barca zomaar onder de knie hebt en waarom wordt er in NL niet zo gespeeld... hahahaha pannekoek

29-11-2010 23:01

Robinjo1988 +1

echt een debiel ja.

29-11-2010 23:06

1010101010 +0

Genoten jammer dat het over is! Gracias Barca

29-11-2010 22:55

Mokum31 +6141

Schitterende pot

29-11-2010 22:54

opsspo +0

Ok, schors die Ramos maar voor 10 wedstrijden... wat een idiooit!!!

29-11-2010 22:54

donny848484 +1

10?? De rest van het seizoen, 10 voor doodschop op Messi, 5 voor slaan van Puyol en 5 voor slaan van Xavi..... en dan klagen mensen nog over Luis.... Hier kun je hele carrières mee kapot maken

29-11-2010 22:55

1010101010 +0

die ramos krijgt ook wel 7 wedstrijden

29-11-2010 22:53

1010101010 +0

zou leuk zijn als messi nu van het veld loopt en gewoon stopt en daarna xavi dat ze gewoon met 9 man eindigen...

29-11-2010 22:39

Indoorajaxzoon +606

Jeetje zit ik naar Barca te kijken en ben ik eigenlijk gewoon jaloers op hun.Damn zo jammer dat wij daar nog lang niet zijn!!!! Gwn K..

29-11-2010 22:37

willemajax +0

Kan zijn dat ik me iemand ben vergeten, maar volgens mij zijn dit de aankopen van Ajax onder Jol.

Vorig seizoen: Verhoeven, Atouba, de Zeeuw, Lodeiro, Suk, Pantelic. Dit seizoen: Ooijer, Tainio, El Hamdaoui, Mido.

Ooijer, Tainio en Mido tekenden een eenjarig (prestatie)contract, daarnaast loopt ook het contract van Atouba na dit seizoen af.

Dan lijkt me het een mooi moment om voor het nieuwe seizoen een andere trainer voor de groep te zetten. Veel overbodige spelers zijn weg en ik zit er niet op te wachten dat er weer allemaal spelers uit de B-categorie worden gehaald.

Zou Bonevacio in die 3(?) wedstrijden die Tainio tot nu toe heeft gespeeld het minder gedaan hebben? Moest Verhoeven nou worden gekocht, omdat er geen talentvolle keeper rondloopt die hooguit drie wedstrijden per twee jaar keept? Moeten we Blind straks verkopen, omdat we met Atouba al een linksback in huis hebben? Waarom het laatste transferbudget (5 milj) uitgeven aan eenzelfde type speler als Suarez, om vervolgens te klagen aan een gebrek aan buitenspelers? En waarom over de hele wereld scouten als er -op Suk (die zelf kwam aanlopen) en Lodeiro na- alleen spelers worden aangetrokken die iedereen hier al kent?

Jol kan dan wel zijn contract blijven uitdienen, maar ben bang dat we dan elk jaar weer transfervrije B-spelers te zien krijgen, die niet beter zijn dan de jeugd. Vindt Jol een goede trainer en het is niet makkelijk zonder transferbudget te concurreren met clubs die dit wel hebben, maar hoef dit beleid ook niet langer aan te zien.

29-11-2010 22:37

gerard +317

Je kunt wel geen B-categorie spelers meer willen aankopen maar daar moet je dan wel de centen voor hebben. En dat hebben ze niet meer. En verder willen de echte toppers heus niet in nederland spelen. A omdat de competitie niet interessant genoeg is en B omdat ze elders veel meer kunnen verdienen. Nederlandse club moeten het gewoon doen met 2 of 3de rangs spelers of met spelers uit de eigen opleiding. Maar tegenwoordig worden die ook al weggekocht door de absolute topclubs.

29-11-2010 22:48

1010101010 +0

daarom is de eigen jeugd ook zo belangrijk... is de enige redding voor Ajjax

29-11-2010 22:52

willemajax +0

Tuurlijk, ik snap dat Nederland niet kan concurreren met Europese topcompetities. Maar er moeten toch wel betere / meer talentvolle spelers rondlopen dan Verhoeven, Tainio, Ooijer, etc. en nog wel naar Ajax willen komen? Lijkt me een kwestie van beter scouten (en niet alleen maar gebruik maken van het netwerk van Jol).

29-11-2010 22:54

1010101010 +0

jeugd jeugd jeugd

29-11-2010 22:55

ajaxtukker89 +0

ja dat vind ik ook wel jeugd maar dan moet niet ieder gaan zeuren als ajax paar seizoen slecht draait eerst

29-11-2010 22:56

1010101010 +0

ik heb liever dat een jonge jonge 10 keer een fout maakt dan dat een ervaren meestal dure kracht het 2 keer doet

29-11-2010 22:58

ajaxtukker89 +0

dat vind ik ook en met een trainer die wel dingen zeggen wat kloppen

29-11-2010 23:00

1010101010 +0

de meest irritante opmerking na real van Jol: "maar we stonden wel goed" ongelofelijk hoe kan je dat na zo'n wedstrijd zeggen

29-11-2010 23:03

gerard +317

En wiens netwerk werd er gebruikt toen van Basten trainer was??? Toen zijn er ook maar weinig goede spelers gekomen. Ajax budget is nou eenmaal niet voldoende om beter aan te trekken

29-11-2010 22:57

1010101010 +0

nou sorry hoor maar van Basten had 35 miljoen .....

29-11-2010 22:59

gerard +317

en heeft hij bijzondere spelers gehaald waar we nu veel plezier van hebben, dacht het dus niet

29-11-2010 23:00

1010101010 +0

nee maar dat lag niet aan het budget op dat moment voor 35 miljoen kun je echt wel een aantal ajax waardige voetballers aantrekken....

29-11-2010 23:02

gerard +317

Maar de vraag is willen die wel in nederland voetballen en wat zijn ajax waardige voetballers. we hebben vaak genoeg spelers bij nederlandse clubs weggekocht en die speelden bij hun club top maar eenmaal bij ajax konden ze de druk niet aan. wat is dan wijsheid

29-11-2010 23:05

1010101010 +0

je weet nooit zeker of alle spelers slagen.. maar wat heeft twente betaald voor chadli en jansen? wat heeft utrecht betaald voor mertens? voor die bedragen die ze hebben betaald kun je best een gokje nemen.

29-11-2010 23:09

kaashaas +4

jeugd opleiden/ CL vaak halen / af en toe goed speler kopen want dan willen ze wel! En met de huidige salarisen zullen het nooit vedettes zijn maar altijd talenten.

29-11-2010 23:09

willemajax +0

Naar mijn mening heeft het niet eens zoveel met budget te maken. Waarom lukt het Groningen, Utrecht, Twente en voorgaande jaren Heerenveen wel om talentvolle spelers te halen?

Natuurlijk zullen er bij de aanschaf van spelers altijd miskopen tussen zitten, maar ook voltreffers. Kan me toch niet voorstellen dat Douglas, Chadli, etc. het bij ons niet zouden maken.

29-11-2010 23:07

robtjeajax +640

nadeel als ajax op zelfde tijd voor de zelfde speler komt = prijs * 2
door bedragensulejmani enz.

29-11-2010 23:15

willemajax +0

Lijkt me niet. Destijds wist iedere club dat ze bij Ajax door de verkoop van Babel, Sneijder, Huntelaar, e.d. altijd de hoofdprijs konden vragen. Nu weet iedere club dat Ajax vrijwel niks te besteden heeft en er weinig meer valt af te dingen.

29-11-2010 23:19

1010101010 +0

en vragen ze wel het dubbele dan moet ajax zijn poot stijf houden. Een paar ton is een hoop geld voor een club in de 1ste divisie en die willen niet dat ze een paar ton mislopen

29-11-2010 23:20

Robinjo1988 +1

7x geel al voor madrid whahaha vernedering!

29-11-2010 22:36

Indoorajaxzoon +606

Barca speelt precies als Ajax 1995/96 en JEZUS wanneer kunnen wij weer met Ajax 1 keer aanraken en het totaalvoetbal spelletje spelen!!!

Ik verlang naar zo een Ajax weer!!! Godenzonen en onverslaanbaar!!!

29-11-2010 22:33

MIchael710 +0

Barcelona laat het voetbal zien hoe het ook hoort te zijn

29-11-2010 22:31

Indoorajaxzoon +606

Excatamento Barcelona speelt precies zoals Ajax eigenlijk hoort te spelen!!!

29-11-2010 22:34

ajaxtukker89 +0

maar wie is een talent dan uit eigen jeugd

29-11-2010 22:30

1010101010 +0

kijk eens naar barca 9 spelers die er nu in staan komen uit de eigen jeugd!

29-11-2010 22:37

ajaxtukker89 +0

dat zie ik maar wie bedoel jol met jeugd , johan bedoeld toch de jeugd die nou nog bij jong ajax zitten toch

29-11-2010 22:38

1010101010 +0

geen idee wie jol bedoeld ik weet alleen wel dat bonevacia er beter in kan dan tainio... alderweireld voor ooijer en dan op de bank jonge jongens zet blind er maar eens in die deed het hartstikke goed bij groningen dan moet ie met alle geweld terug gehaald worden en krijgt ie geen minuten... jozefzoon ozbiliz laat ze maar fouten maken daar leren ze van en hebben we later alleen maar profijt van

29-11-2010 22:42

ajaxtukker89 +0

dat bedoel ik jol praat vaag en snap hem niet al poosje niet

29-11-2010 22:45

Mokum31 +6141

Oooooollllllleeeeeeeee

29-11-2010 22:30

foshoquz +0

Teeering die combinatie achter het standbeen 2x.

29-11-2010 22:29

Robinjo1988 +1

Die Messi, wat een koning! Geniale passjes keer op keer.

dit is voetbal! genieten !

29-11-2010 22:21

MIchael710 +0

Onze grote broer Barcelona zorgt voor gerechtigheid!!

29-11-2010 22:20

opsspo +0

Wat een heerlijke steekbal van Messi!!

29-11-2010 22:19

1010101010 +0

en wat is die diarra ongelofelijk slecht mourinho had beter ozil kunnen laten staan...

29-11-2010 22:22

ajaxtukker89 +0

diarreee bedoel je

29-11-2010 22:31

RoodWit +62

Mijn god 4-0

29-11-2010 22:18

Mokum31 +6141

Oooohhhhh wat hebben ze een pijn hahaha
Zie je wel wij hadden ook kunnen winnen :p

29-11-2010 22:18

empire +0

haha ja, het is maar goed dat wij niet tegen Barca hoefden

29-11-2010 22:26

foshoquz +0

Niet normaal dit.

29-11-2010 22:17

1010101010 +0

4-0 villa helemaal van de mat gespeeld worden. Weten ze bij real ook hoe wij ons voelden

29-11-2010 22:16

1010101010 +0

3-0 villa over en uit ongelovelijk dat real geen vuist kan maken. Ben blij dat Ajax niet tegen Barca hoeft dat waren dubbele cijfers geworden.

29-11-2010 22:14

elpresidente +2

Had ik niet verwacht. Zijn we nog slechter dan we al dachten.

29-11-2010 22:17

1010101010 +0

Ik had wel meer van Real verwacht... maar prachtige voetbalshow hoop dat cruijff Ajax ook zo adviseert als barca... smullen wordt het dan!

29-11-2010 22:19

12koeto +0

AJAX=BARCA

29-11-2010 21:58

Jons +67

Flikker dan op Jol

29-11-2010 21:58

Indoorajaxzoon +606

Hoe zo mag die man ook voor zich zelf opkomen!!!

29-11-2010 22:20

Indoorajaxzoon +606

Real is nergens te bekennen, en Ronaldo nog zeggen we gaan Barca pakken hahaha

Waar blijft ie nou met zijn grote bek!!!!

29-11-2010 21:43

RoodWit +62

Ja, beetje irritant doen , vedette trekjes.

29-11-2010 21:57

1010101010 +0

pas maar op kan zomaar anders... messi ook zwaar geirriteerd.. kunnen nog wel eens een paar rode kaarten vallen

29-11-2010 22:02

Indoorajaxzoon +606

2-0 barcelona

29-11-2010 21:34

Indoorajaxzoon +606

2-0 barcelona

29-11-2010 21:29

opsspo +0

Lekker hoor!!! Jammer dat sport1 niet meer kan.... dan maar sop-cast ;)

29-11-2010 21:21

jpolling +0

Wees blij.. wat een haperende player....

29-11-2010 21:35

opsspo +0

Deze is goed, het is zelfs sport1.

29-11-2010 21:38

Mokum31 +6141

Jezus wat is dat Barca goed

29-11-2010 21:19

1010101010 +0

ongelovelijk goed en 75% balbezit tik tik tik ongelovelijk mooi

29-11-2010 21:21

Mokum31 +6141

Als je ziet hoe hard en strak die gasten inspelen ..... Strakke shit

29-11-2010 21:23

1010101010 +0

mooi om te zien. Hopen dat ons aller Ajax ooit weer zo kan spelen...

29-11-2010 21:27

jojo-60 +0

iemand een stream voor el clasico??

29-11-2010 21:02

1010101010 +0

4 eurie sport 1

29-11-2010 21:03

jojo-60 +0

jah maar dat is nou te laat vriend:P

29-11-2010 21:04

1010101010 +0

waarom is net 3 minuten bezig

29-11-2010 21:04

jojo-60 +0

jah maar dat is nou te laat vriend:P

29-11-2010 21:09

1010101010 +0

je kunt het toch online kijken via de website van sport 1

29-11-2010 21:10

opsspo +0

Wat is kwaliteit van sport1 online? Goed?

29-11-2010 21:14

1010101010 +0

ja bij mij prima

29-11-2010 21:15

opsspo +0

Ga het ook ff proberen

29-11-2010 21:16
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.