Ihattaren over familie Nouri: 'Enorme drive om me nu alleen nog maar op voetbal te focussen'

door Cristian de Jong 46

Ihattaren over familie Nouri: 'Enorme drive om me nu alleen nog maar op voetbal te focussen'

door Cristian de Jong 46

Laatst geüpdatet

Mohamed Ihattaren geeft in gesprek met De Telegraaf aan dat hij er alles aan gaat doen om op zijn oude niveau terug te komen. De huurling van Juventus spendeert veel tijd bij de familie Nouri en vertelt dat dat hem een realiteitscheck geeft.

Ihattaren werd het afgelopen kalenderjaar gehuurd door Ajax. Tot veel voetballen kwam de creatieveling echter niet. 'Ik ben pas 20. Het is nu zaak om zo snel mogelijk, maar wel op een verstandige manier fit te worden', vertelt Ihattaren. 'Het begint bij mezelf. Als ik er niet klaar voor ben, heeft een nieuwe kans geen zin, want dan verpruts ik die.'

Familie Nouri

Ihattaren spendeert de afgelopen periode veel tijd bij de familie Nouri. De twintigjarige voetballer vertelt dat tijd spenderen met de familie hem veel helpt. Ook brengt Ihattaren veel tijd door met Abdelhak Nouri. 'Dagelijks met Appie omgaan, is voor mij een enorme realiteitscheck. Er was geen betere Marokkaanse voetballer en geen warmer mens dan hij. Dat er nu nog zó veel mensen bij hem langskomen, zegt alles over hoe geliefd hij was.'

Ihattaren ziet dat hij, ten opzichte van Nouri, nog wel de mogelijkheid heeft om te voetballen. 'Helaas heeft hij niet meer de kans om zijn kwaliteiten te tonen. Ik wel, ook al heb ik twee jaar vergooid. Het zorgt voor een enorme drive me nu alleen nog maar op het voetbal te focussen. Te laat heb ik ingezien dat alles daarvoor moet wijken.'

Ajax heeft meerdere tickets in de Resale Shop staan voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse. Wil jij erbij zijn vanavond? Dan is dit jouw kans!

Denk jij dat Ajax de koppositie weer pakt tegen Vitesse door met 3-0 te winnen? !

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

brullie +7031

Nu al? Hou op zeg. Ik gun deze jongen best wel iets maar is zo kansloos. Hij moet terug naar Italië en dan? Had een jaar geleden zijn best moeten doen.

10-11-2022 07:20

rich67 +6658

Had je eerder moeten bedenken toen Ajax jou een enorme kans heeft gegeven

09-11-2022 18:40

AFCAMM +11335

Ja.. totdat zij het over een paar weken of maanden ook opgeven uit hopeloosheid en hij naar de volgende mentor gaat die hem overtuigt om ‘de focus vol op voetbal’ te leggen. Net als de rest die het geprobeerd heeft. Eerst zien, dan geloof ik het.

09-11-2022 17:59

Oldstar +5268

Heel langzaam lijkt er toch enige zelfreflectie te ontstaan bij hem. Te laat en zien we hem bij Zeeburgia terug of nog net op tijd om een prachtige carrière te starten?

09-11-2022 16:58

Ans B +19811

Ik zie dit inmiddels niet meer als een goed teken, want het patroon kennen we.
Tegelijkertijd weet je nooit of iemand die zich al 10 keer tegen dezelfde steen stoot, dit de 11e keer nog steeds zal doen.
Laat ik het zo zeggen: dit kan een nieuwe kans zijn, met qua inbedding (Nouri-familie én de geschiedenis die zij met zich meedragen), een goede voorwaarde - ook nog eens uit dezelfde cultuur.

Daarmee doorbreek je het patroon echter nog niet (zoals nu ook weer vol goede wil en motivatie, de bereidheid er hard voor te werken), want er zal wel degelijk - op de een of andere manier - hulp nodig zijn om te voorkomen dat hij terugvalt. Dat kan hij (nu nog) niet zonder hulp - dat heeft hij keer op keer op keer bewezen. Helaas voor hem en helaas voor ons fans (waar de meesten allang zijn afgeknapt op hem, wat ik goed begrijp. Ikzelf heb nog weinig hoop, maar dat is wat anders).

Alleen de toekomst kan uitwijzen of hij nu (of later) wél de juiste hulp vindt c.q. kan oppakken om ook de noodzakelijke vervolgstappen te leren maken. Het enige wat ik daarover wil zeggen is dat dit absoluut geen eenvoudige weg voor hem is, integendeel.

09-11-2022 13:37

PJS +4991

Fam. Nouri ruikt weer geld

09-11-2022 12:44

Ans B +19811

Jammer dat je zo reageert.
Ik respecteer ieders mening, laat ik dat voorop zetten, maar ik denk echt dat je hen onrecht aan doet. O.a. omdat je de geldkwestie van toen (het proces) op een manier interpreteert die m.i. geen recht doet aan de complexiteit van de kwestie.

Jij (en anderen) vinden dat de familie er een slaatje uit heeft willen slaan, en als je zo denkt dan is je reactie begrijpelijk.
Ikzelf denk niet zo en geloof dat ook niet. Omdat ik denk dat zij oprecht de toekomst van Nouri zo optimaal wilden regelen als nodig en wenselijk (en daar is veel geld voor nodig), én omdat zij oprecht geloofden dat zij in hun recht stonden om Ajax dat te laten bekostigen. Zij verschilden evenwel van mening over toe hoever Ajax zou gaan in wat er dan te regelen was. De familie wilde het in hun ogen optimale (qua zorg en dus ook qua geld) en Ajax had daar andere, meer beperkte standaards in (met minder zorg en dus minder geld). Dáárom was een rechter nodig. Dat alléén als een geldkwestie zien is m.i. niet terecht.
Ik vind zelf dat noch Ajax noch de familie Nouri iets te verwijten is in deze zorgkwestie. Het is logisch dat Ajax vooral uitging van beperkte en niet optimale zorg (en dus veel meer kosten), net zoals het logisch is dat de familie juist wél het optimale wilde.

Wat ik vele malen belangrijker vind is dat ondanks dat begrijpelijke meningsverschil de verstandhoudingen goed zijn gebleven (mede of misschien wel vooral dankzij enerzijds vdSar en anderzijds de oprechtheid en goede intenties van de familie) en dat ze uiteindelijk een overeenkomst hebben bereikt.

09-11-2022 13:56

Schip +23377

Wat een totaal gebrek aan klasse en fatsoen in jouw reactie.

09-11-2022 14:30

MarcHogervorst +35302

Tssjaah. Ik ben zowel Nouri als Ihattaren moe. Mag je niet zeggen, vooral dat eerste, maar toch, ik ben het.

09-11-2022 16:06

AFCAWormerveer +4442

Mag je best zeggen

09-11-2022 16:54

PH2BOT +40138

Ihattaren is een verwend kind met veel te veel geld en foute vrienden die vooral.op dat laatste.uit zijn. Een persoonlijkheidsstoornis compliceert vervolgens het e.e.a. Dat hij nu wordt opgenomen in gezin Nouri kan voor hem echter wel eens de redding vormen...ook zonder vervolg voetbalcarrière.

09-11-2022 12:04

Matzet +5348

Ik heb eigenlijk wel met hem te doen. Het is volgens mij een goed ventje, maar mentaal kwetsbaar en labiel.

Een onwaarschijnlijk groot voetbal talent, een hoog verwachtingspatroon vanuit voetballiefhebbend Nederland, op jonge leeftijd veel geld, een sociaal kwetsbare (criminele) omgeving en het verlies van je vader die eveneens je belangrijkste houvast was.

Alles bij elkaar lijkt zijn carrière gedoemd te mislukken, maar ik vind dat niet iets om leedvermaak over te hebben. Eigenlijk heel triest. Hopelijk herpakt hij zich.

09-11-2022 10:37

Ozark +355

Je gooit wel zomaar 4 miljoen weg aan een kansloze huur van Ocampos, en het is dat de raad van bestuur er tussen ging liggen anders had het 20 miljoen geweest, maar je bent niet bereid om 2 miljoen te investeren in een jongen die de potentie in zich heeft om een wereldtopper te worden.
En dan heb ik het niet eens over de goodwill die je terug kunt winnen bij de Marokkaanse gemeenschap.

09-11-2022 10:21

Opperhoofd +12565

Haha, goodwill Marokkaanse gemeenschap..... hoe krijg je dit verzonnen.

09-11-2022 11:19

MarcHogervorst +35302

Ja, kijk, gaan we dadelijk nog Chinezen opstellen die helemaal niet kunnen voetballen, omdat dat 'een markt opent voor Ajax' of zo. Krijg je fans uit dat land. Ik geloof dat zo wel eens Formule 1 stoeltjes verdeeld werden.

09-11-2022 16:08

Ans B +19811

Ik snap je redenering, en ik betreur ook dat Ajax hem los heeft gelaten, maar ik denk wel dat je de complexiteit onderschat. En als je die onderkent dan kun je niet anders dan constateren dat Ajax feitelijk niets valt te verwijten. Het is hun goed recht om te zeggen (denken) dat de investeringen te groot zijn of te risicovol of te onhaalbaar.
Met dat laatste doel ik op de expertise die daarvoor nodig is, gekoppeld aan het feit dat Ihattaren veel moeite heeft met c.q. professionele hulp stelselmatig afslaat (ik meen dat men dat bij PSV ook al aanbod). Zie ook het topic hierboven (en evt. mijn reactie daar).

Ajax had nog wel die insteek, zo blijkt, maar dan onder strikte voorwaarden, en helaas zijn die voorwaarden voor Ihattaren nu nog een brug te ver - wat ik begrijp en op genoemde topic uitleg.

09-11-2022 13:24

Oxxer +163875 moderator

Het is allemaal de schuld van Ajax , Vanenburg, PSV , Roger Schmidt, Juventus , Sampdoria en Tik Tok. Wordt niks meer met deze jongen, tijdelijke opname in een kliniek wat ik ergens las zou kunnen helpen alleen dat wil hij niet.

09-11-2022 10:08

Erik20 +7365

Leuk voor Ihatarren, maar nu het te laat is voor Ajax hoef ik niets meer over hem te lezen.

09-11-2022 10:05

Aurelius1 +19699

Wat is precies de reden dat Ihatarren geen motivatie en doorhoudingsvermogen heeft? Is het luiheid en geen verantwoordelijkhridsgevoel? Of is die jongen gewoon langdurig depressief geworden? Want als hij spreekt over zich niet meer huilend bij zijn moeder willen vertonen, dan is er iets mentaal niet goed. Hij probeert motivatie te vinden maar valt dan steeds weg in een donker gat en vertoont impulsief gedrag om het weg te werken, zoals binnen een maand trouwen en scheiden, bij criminelen aanschuren, veel eten, etc. Tot zover de psychologie van de koude grond...

09-11-2022 10:02

Godenzoon24 +15276

Ah nu ineens wel. Tuurlijk jongen! Jij bent gemaakt voor de goot en daar zul je ook wel belanden ben ik bang. Allerlei mensen gaan nu nog met je aan de haal voor hun eigen eer. Want echt geloven doet niemand meer in jou. Waarschijnlijk jijzelf niet eens.

09-11-2022 10:00

Am*dammer +3183

Lekker dan.. kost Ajax ff een dik jaar salaris (huursom).. maaaar nu gaat ie echt zijn best doen.. Had ie dat niet vanaf het begin van het seizoen ff kunnen doen dan? Dat joch is echt nog een kind van pakweg 12 oid.. totaal geen idee van wat normaal gedrag is.. dat zag je ook al op trainingskamp met die hond.. ging ie in de bus zitten als een bang meisje wat op schoolreisje is naar een boerderij waar ze een hond hebben en vervolgens gaat huilen en naar huis wil..

09-11-2022 09:58

Rockanje23 +37015

Geen woorden maar daden jongen

09-11-2022 09:47

Masz +3731

Leeve ....
Dat kan echt niet hier, wij doen allebei.

09-11-2022 11:50

PeterLarsson +13254

"Het is nu zaak om zo snel mogelijk, maar wel op een verstandige manier fit te worden" aldus Mo. We zijn gewoon weer terug in januari 2022, dezelfde teksten dezelfde voornemens waarom zou het nu wel lukken?

09-11-2022 09:31

komop +2145

Ik vind het nu wel best geweest met deze jongen.
Het beste kan hij het proberen in het buitenland, ver weg van de foute vrienden.
Daarbij vraag ik me nog steeds af of hij wel zo goed is. Ik denk het niet. Ik zie hem meer als een zaalvoetballer met goede trucjes.
In hoeveel belangrijke (top)wedstrijden in zijn carriere heeft hij het echt verschil gemaakt? Ik heb het niet over potjes tegen Utrecht enzo.
Ik heb het al helemaal niet over de trukjes die hij laat zien op de trainingen. Dat kan bv ene Touzani veel beter en dat is ook geen 'wedstrijd' voetballer.

09-11-2022 09:29

Ton.B +1644

Weet je wat het is met foute vrienden....
Waar je ook zit, je ontloopt ze niet.

09-11-2022 09:49

Bram +2045

Zou mooi zijn als juve contract ontbindt en dat hij dan fit terugkeert bij ajax

09-11-2022 09:25

Saudara +7061

Ik zou in zijn situatie helemaal niets zeggen over wat dan ook. Gewoon met jezelf aan de gang en laten zien dat je er nog bent. Zonder iets te zeggen merkt men dan dat je er weer staat. Als ik zijn adviseur zou zijn zou ik hem dat zeggen.

09-11-2022 09:24

Qifesh +24917

Als je Nouri in bed ziet liggen, moet je toch alles op alles zetten om zijn nalatenschap voort te willen zetten? Ik hoop iig dat het hem genoeg inspireert om toch alles van zich af te zetten en te gaan leven als een prof.

09-11-2022 09:23

Juan62 +46176

Ik geloof niet meer in sprookjes en fabels

09-11-2022 09:22

Petterson +24915

Hoop dat de familie Nouri weet waar ze aan begint. En hoop dat voor Mo dat deze laatste strohalm de juiste blijkt te zijn. Maar zonder professionele hulp heb ik er een hard hoofd in.

09-11-2022 09:20

Godenzoon24 +15276

Die zijn ook weer op geld uit.

09-11-2022 10:02

401Middenweg401 +5987

Wat een ontzettende kutopmerking

09-11-2022 11:55

Godenzoon24 +15276

Iedereen die zich zogenaamd ineens weer bekommerd over Ihattaren. En familie Nouri heeft dat geldbeluste al wel bewezen toch? En ja dat is kut en heel erg jammer!

09-11-2022 12:52

Jeugd +24670

Niet nodig om dit af te kraken maar ook geen reden om te denken dat het nu allemaal goed zal gaan.
Mentaal heeft hij veel stappen te maken. Kans op terugvallen is bijna 100%.
Wel goed dat hij zijn problemen erkend en er mee aan de slag gaat. Ik zou hem willen adviseren blijf uit de media en laat gewoon uiteindelijk op het veld zien wat je waard bent en of je dat kunt stabiliseren.

09-11-2022 09:13

Dolblij +44985

Ben benieuwd welke club er nu nog in wil trappen. Als Mo werkelijk meent wat hij zegt (en zelfs daarover kun je twijfelen) moet een club zo genadig zijn om hem de mogelijkheid te geven.

09-11-2022 09:03

pookie020 +3894

Enorme drive😂 tuurlijk joh. Allemaal voor de bühne, die probeert nog even maximaal geld t verdienen voordat het schip voor goed voorbij is. Over kansloze jongeren gesproken .. zelfs appie daarvoor gebruikt . Nee mij laatste greintje respect is nu wel echt weg.( nu had mootje alle kansen van de wereld maar goed..)

09-11-2022 09:00

AjaxFinest +3466

Ik blijf het eeuwig zonde vinden dat het niets is geworden. Deze gozer heeft meer voetbal in zijn linkervoet dan het gehele huidige middenveld bij elkaar.

09-11-2022 09:00

AFCA-Driebergen +22147

Je doet Berghuis hier wel tekort mee. Die jongen kan ook geweldig voetballen.

09-11-2022 09:10

Sproeier +331

Het nieuwe charme offensief in de media is losgebarsten hoor... Ben benieuwd welke club Ihattaren een vierde kans gaat geven om te laten zien dat hij het kan opbrengen om profvoetballer te zijn...

09-11-2022 08:56

Ferd +38409

ik hoop voor die jongen dat hij het nu wel vol kan houden. Helaas is het niet gelukt bij Ajax.

09-11-2022 08:43

DankzijCruijff +48673

Die zure comments op hem zijn nergens voor nodig. Zit overduidelijk al tijden met zichzelf in de knoop en is of van nature zeer labiel of dat geworden sinds de gebeurtenissen in zijn jeugd en zijn giftige omgeving. Is in de kern volgens mij gewoon een jongen met het hart op de goede plek.

En ja, dat hij bovengemiddeld veel kansen krijgt omdat hij een in potentie zeer waardevol talent bezit, is niet zijn schuld he? Natuurlijk krijgt hij bovengemiddeld veel kansen van verschillende mensen, omdat iedereen ziet welke waarde je eruit zou kunnen halen.

Neemt niet weg dat ik het absoluut niet meer zie gebeuren met hem. Voor deze jongen moet je hopen dat hij niet in de criminaliteit belandt, niet depressief wordt en nog wat jaren kan teren op zijn talent, zodat hij nog een beetje kan verdienen en een prima leventje kan leiden. Als hij die dingen bereikt heeft hij het gezien zijn mentale toestand volgens mij al erg goed gedaan.

09-11-2022 08:30

RuffRhythim +24837

Ik hoop voor hem dat ie zn leven op de rails krijgt

09-11-2022 08:19

MV3 +2668

Toch blijf ik het jammer vinden van zijn talent. Maar wij hebben hem kansen zat gegeven. Ook al zou ik het persoonlijk nog een keer aandurven als hij bij juventus transfervrij weggaat. 1-jarig contractje optie op nog een jaar en gas geven aan de hand van Mo Nouri.

09-11-2022 08:01

Redrum +96024

Ik heb echt een enorme drive om te zorgen dat ik nooit meer iets over hem lees vanaf nu.

09-11-2022 07:48

Dusbaba +15343

Dan zit je op AS verkeerd. Hier wordt elk interview in minimaal 7 artikelen verdeeld.

09-11-2022 08:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.