Godts geeft eerste reactie na oplopen hamstringblessure: 'Coming back stronger!'

door Bart Veenstra 204

Bron Instagram

Godts geeft eerste reactie na oplopen hamstringblessure: 'Coming back stronger!'

door Bart Veenstra 204

Bron Instagram

Laatst geüpdatet

Mika Godts heeft voor het eerst sinds het oplopen van zijn hamstringblessure van zich laten horen. Op zijn Instagram-kanaal laat de Belgische aanvaller weten dat hij sterker zal terugkeren. Meerdere teamgenoten van Ajax reageren op zijn post.

Godts schrijft: 'Coming back stronger!'. De dribbelaar laat echter niet weten hoe ernstig zijn hamstringblessure is. Ook Ajax heeft nog niets laten weten over de herstelperiode van de Belg, waardoor het nog niet bekend is hoe ernstig de blessure van Godts is. Afgaande op de woorden van Godts lijkt het er echter wel op dat hij een tijdje aan de kant zal staan.

Vorig seizoen stond Godts ook al enige tijd aan de kant met een zware hamstringblessure. Destijds raakte hij in december geblesseerd en kon hij pas in maart zijn rentree maken. Als Godts wederom drie maanden aan de kant zou staan, zou dat een enorme domper zijn voor Ajax.

Tekst gaat verder onder de foto.

mika godts ajax
Godts was dit seizoen al bij elf doelpunten betrokken voor Ajax.

Godts belangrijk voor Ajax

Godts, die dit seizoen al bij elf doelpunten betrokken was, is namelijk de enige echte linksbuiten in de huidige A-selectie van de Amsterdammers. In de zomer vertrokken Carlos Forbs (verhuurd aan Wolverhampton Wanderers) en Steven Bergwijn (verkocht aan Al-Ittihad) bij Ajax. Daarnaast slaagde Ajax er niet in om de huurtransfer van Kamaldeen Sulemana van Southampton op tijd af te ronden.

Mogelijk zal Ajax zich in de winter versterken met een extra linksbuiten, al is het een publiek geheim dat er geen groot transferbudget is voor nieuwe spelers. De kans bestaat dat Ajax het zal moeten doen met het huren van een buitenspeler, al zal hier in de komende periode wellicht meer duidelijk over worden.

Farioli over blessure Godts

Na afloop van het duel met FC Twente sprak Ajax-trainer Francesco Farioli over Godts. 'Hij voelde iets, dus de komende dagen zal hij een scan ondergaan. We zullen zien wat er aan de hand is', aldus de Italiaan, die al rekening houdt met een afwezigheid van de behendige buitenspeler. 'We gaan wat andere oplossingen verzinnen. Chuba (Akpom, red.) speelde een goede wedstrijd. Het is ook mogelijk dat andere spelers in een nieuwe positie zullen spelen. We moeten onszelf goed voorbereiden op de volgende reeks wedstrijden.’

Lees meer over:
Plaats reactie

gi0vanni +7110

Geen enkele verassing hier, jeugdspelers die ineens heel veel moeten spelen krijgen spierblessures. Gelukkig zijn de posities dubbel bezet. 🙈🙈🙈

13-11-2024 04:24

tripleA +3864

Dit zag iedereen aankomen natuurlijk, maar laten we vertrouwen op Farioli. Die laat spelers renderen op meerdere posities. De oplossing zal gezocht moeten worden in de multi-inzetbare spelers in de selectie o.a. Berghuis, Akpom, Traoré, Rensch/Gaaei als diepe backs of Wijndal. Rasmusen of Banel zijn er nog niet klaar voor maar Rasumussen gaan we nog wel zien denk ik.

PEC, NEC, Almere en Sparta moet je gewoon 3 punten tegen pakken, Utrecht thuis is niet onmogelijk en AZ uit is ook te doen want die draaien voor geen meter.

Lazio en Sociedad worden wel een hele kluif tussendoor.

12-11-2024 14:42

KleineReus +6424

Tegen PEC, NEC, Almere en Sparta kun je zomaar weer 3 of 4 punten laten liggen hoor. Ontwikkeling is nooit volledig lineair.

12-11-2024 18:45

tripleA +3864

Het uitgangspunt moet toch echt wel zijn dat je die wint.

Maar je hebt gelijk, we gaan wat billenknijpmomentjes beleven weer. Farioli moet rouleren en de kleintjes gaan de bus parkeren, iets waar Ajax moeilijk mee om kan gaan.

13-11-2024 10:21

AJAX020ADAM +6913

Godtsverdomme, das mooi kut.

12-11-2024 14:24

Dirk.v +14868

Wat enorm frustrerend voor Godts. Hij was in topvorm aan het raken. We hebben al veel plezier gehad door zijn flitsende bewegingen. En ook zijn onvoorspelbaarheid.

We zullen je missen! Hopen dat de duur van de blessure beperkt blijft.

12-11-2024 14:21

RBP +7673

Och, wat ben ik blij dat we een TD hebben die niet op de laatste dag twee linksbuitens liet gaat zonder vervanging.

12-11-2024 14:17

Brooklyn +4132

Wel grappig

12-11-2024 14:21

Dissident +557

Fitz-Jim hangend op links dan maar.
Traore kan dan gewoon in z'n kracht blijven vanaf rechts.
Middenveld: Taylor, Berghuis & Henderson.

Ik hoop dat Farioli echt stopt met Akpom als buitenspeler. Geen gezicht.

12-11-2024 14:01

Rob1976 +9428

Is Traore nog wel fit dan?

12-11-2024 14:02

Dissident +557

Zal niet al te ernstig zijn neem ik aan.
Maargoed, bij ons weet je het maar nooit.
Wellicht zien we die ook rond Pasen pas terug.

12-11-2024 14:04

Thecooler1021 +1484

Berghuis kan trouwens ook op linksbuiten spelen

12-11-2024 14:10

j0rnnn +5091

Ajax is dus terug bij af. We hebben een links buiten, rechtsbuiten én creatieve middenvelder nodig.
(Ik ga er vanuit dat Berghuis nog wedstrijden gaan missen ivm blessures)

12-11-2024 13:56

tijssenajax +13901

Eens. Desnoods huren. Van onze scouting hebben we ook niet veel te verwachten geloof ik. Ik vraag me trouwens ook een beetje af wat we van Berghuis moeten verwachten onder de intensievere speelstijl van Farioli.

12-11-2024 14:03

Rentokill +4602

Rouleren dus. Daarom.

12-11-2024 13:52

Boegroe +5837

Met onze medische staf moet Godts zich richten op voorbereiding volgend seioen. Maar iedereen weet dat Kroes altijd zijn zaken goed op orde heeft dus komende transferperiode komen de creatieve versterkingen.

12-11-2024 13:30

aesop +263

Het is november he

12-11-2024 13:38

champhead +14301

Dramaqueen 😂

12-11-2024 14:18

stopperspil +11147

Akpom, Taylor, FitzJim, Traoré, Baas kunnen op links eventueel

12-11-2024 13:19

Rockanje23 +36927

Zo simpel is het niet. Sightorsson stond ook wel eens linksbuiten

12-11-2024 13:41

RayJordaan +6797

Alles behalve ideaal, er moet gewoon een extra linksbuiten komen

12-11-2024 13:41

Baco123 +6032

Precies dit

12-11-2024 19:07

tijssenajax +13901

Je vergeet Pasveer!

12-11-2024 13:51

stopperspil +11147

Nog zo’n 6 weken en de transferwindow gaat weer open!

12-11-2024 13:11

Mocrodammerr +22964

Hier staat een aantal weken voor. Gezien de reputatie van de medische staf van Ajax, verwacht ik dat hij er langer uit zal zitten

12-11-2024 12:53

Lavie +2253

Mika Godts en Amourricho van Axel Dongen beide geblesseerd. Jaydon Banel en David Kalokoh niet goed genoeg. Don-Angelo Konadu proberen dan?

12-11-2024 12:35

Rockanje23 +36927

Konadu is een spits. Die kan echt totaal niet op links of op rechts

12-11-2024 13:43

Lavie +2253

Kayden Wolf dan?

12-11-2024 18:27

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25284

Zo is het tot in April.

12-11-2024 12:27

Muddy +2427

Dit zuigt apenballen. Hij zat in een heerlijke flow, was mooi om naar te kijken. Zoveel dreiging en dan nog kunnen scoren ook. Hopelijk valt het enigszins mee 🤞🏻

12-11-2024 12:21

ElSandrini +18077

Ja, ook tegen Twente heel dreigend.... Zie hem graag.

12-11-2024 14:18

Petterson +24814

Godts klere!

Hopen op een spoedig herstel.

12-11-2024 12:18

wijzijndebeste123 +162999

T voorspelde doemscenario komt akelig dicht bij. De laatste serie voor de winterstop zonder je enige twee fatsoenlijke buitenspelers kan je serieus punten gaan kosten. Puntverlies direct op t conto van Kroes door na te laten deze posities te versterken en zodoende met n flinterdunne bezetting de competitie in te gaan. Kroes was waarschijnlijk te druk met bestanden in mappen in Teams zetten.

12-11-2024 12:05

sheckLon +1573

Word je niet moe van jezelf? Continu hetzelfde herhalen. Iedereen weet nu wel dat je geen fan bent van Kroes.

12-11-2024 12:17

wijzijndebeste123 +162999

Ik barst van de energie. Ben topfit.

Kroes hoort simpelweg forse kritiek hiervoor te krijgen. Mijn posts zijn bedoeld als tegengeluid tegen de belachelijke claim dat Kroes fantastisch werk heeft geleverd afgelopen zomer.

12-11-2024 12:20

Dave +5815

Niet piepen kerel kijk eens waar we nu staan. Iedereen maak fouten of ben jij zo uniek in deze wereld.

12-11-2024 12:45

4Ever14 +6568

"Niet piepen kerel kijk eens waar we nu staan."

Met dank aan de trainer ja, de gemiddelde knvb trainer had dit nooit bereikt en had Kroes waarschijnlijk voor de bus gegooid.

12-11-2024 12:49

FysioPat020 +25581

Ook ik ben uniek.

12-11-2024 12:52

chriseverhard +3547

Had kroes geld dan om spelers te kopen hij kon er niks aan doen was misluktat allemaal.heeft veroorzaakt.
En wat kan kroes er aan doen dat niemand onze spelers wilde kopen helemaal.niks

12-11-2024 13:00

wijzijndebeste123 +162999

Jij wil t echt niet begrijpen he?

Kroes koos voor een extra spits en CV terwijl die posities al ruim bezet waren ipv een extra buitenspeler waar we zeer dun bezet zijn. Hij heeft dus de prioriteiten totaal verkeerd gesteld.

12-11-2024 13:05

BarryJanssen +14082

Precies.

En dan wordt er gezegd dat de spelers die Kroes gehaald heeft wel goed presteren. Dit klopt natuurlijk ook wel, alleen zijn deze spelers er niet vanwege Kroes. Ook met Dries Roelvink als TD hadden Bertje, Klaassen en Weghorst bij Ajax getekend.

Kroes, een hele matige TD met een hele grote mond. Echt onvoorstelbaar dat hij aankomende transferperiode ook nog mag doen. Daar hoeven we echt helemaal niets van te verwachten.

12-11-2024 13:11

tijssenajax +13901

Nog wel geprobeerd om Sulemana te halen.

12-11-2024 13:54

noppenkoning +41096

Zo jammer dat Kalokoh niet klaarstaat nu, is "alweer" 19,5 jaar oud, met zijn techniek had ik echt verwacht dat hij zou kunnen aanhaken. wat is er toch met die jongen?

12-11-2024 11:48

AjaxDordt +14017

Heel simpel, niet goed genoeg

12-11-2024 12:21

Myriad +7015

Youri Baas kan ook linksbuiten.

12-11-2024 11:45

DeHeerVanDeMeer +25164

Laat de scouting maar overuren maken, er zal ergens in Azie, Afrika of Zuid Amerika echt nog wel een technische linksbuiten te vinden zijn voor een schappelijke prijs. Zoekt en gij zult vinden. Godts gaan we echt missen, hopelijk valt de blessure mee, hij deed het prima de laatste weken.

12-11-2024 11:44

Petterson +24814

Wil niet zeggen dat die er dan direct staat als basiswaaridge speler. Tot winterstop moeten we nog wel redden zonder Godts. Maar direct na de winterstop hebben we ook weer een serie lastige wedstrijden dacht ik.

12-11-2024 12:20

DeHeerVanDeMeer +25164

Helaas kunnen we ons geen speler veroorloven die er direct staat, dan maar een nieuw talent voor de leeuwen gooien. Beter dan een transfervrije paniek aankoop waar een flinke kras op zit. Volgens mij hebben we in de jeugd ook geen alternatief klaar staan.

12-11-2024 12:51

Slang3 +45692

hebben we überhaupt nieuwe scouts aangesteld

12-11-2024 12:26

4Ever14 +6568

Laatste bericht (tijdje terug) was dat ze naar Zuid-Amerika zouden gaan om te scouten en iemand van de leiding zou mee gaan. Daarna niks meer gehoord of gelezen over de scouting.

12-11-2024 12:52

DeHeerVanDeMeer +25164

Houd ik niet zo bij eigenlijk, maar ik heb al een tijd niet de indruk dat de scouting erg uitblinkt in het halen van nieuwe talenten.

12-11-2024 12:53

Tommyshelby +128390

Gelukkig heeft Wolter Kroes adequaat gehandeld en een extra linksbuiten toegevoegd aan de selectie nadat er 2 zijn vertrokken.

Komt helemaal goed… lol.

12-11-2024 11:37

BBAFCA +9741

Aii dat is erg jammer, ook voor z'n ontwikkeling. Hij maakt grote stappen de afgelopen maanden. Hopelijk herstelt hij snel! Volgens mij had hij vorig jaar precies hetzelfde tijdens in wedstrijd in jong.

12-11-2024 11:29

YugoVik +33028

Dit is echt klote, vooral omdat we geen linksbuiten hebben.. Dit is op de conto van kroes.

12-11-2024 11:20

Ajax4proud +10780

23/24 voor 90 dagen eruit. Lijkt een beetje op de man van glas. Robben lag er ook vaak geblesseerd uit maar hij was toch echt een topper.

Ik vrees dat dit ook een beste blessure is. Hij kan er zomaar weer een maand uit liggen.
Ik wens Godts heel veel sterkte om goed terug te keren. Hij maakt een groot verschil op links als je het vergelijkt met vorig seizoen.

12-11-2024 11:19

BakkalBijter +11624

Een maandje zou ik gelijk voor tekenen. Denk dat we hem pas tegen KO fase EL gaan terug zien

12-11-2024 11:24

Ajax4proud +10780

Inderdaad, beter dan dat hij er maanden uit ligt. Dat betekent dat de trainer echt voorzichtig met hem moet doen en zeker een extra mannetje op zijn positie erbij mag komen.

12-11-2024 11:28

Moooo +3955

Reken maar op minimaal 10 weken het kan ook 14 weken zijn.
Je zag dat hij zijn hamstring verrekte, Farioli zegt ook "hij voelde iets"

12-11-2024 11:44

Ajax4proud +10780

Ja ik vrees er ook voor. Hamstring is een vervelende blessure. 14 weken is eigenlijk het ergste wat je kan verwachten dan valt het hopelijk weer mee.

12-11-2024 11:50

noppenkoning +41096

Zit hier nog iets tussen?
https://www.transfermarkt.nl/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus//galerie/0?ausrichtung=alle&spielerposition_id=11&land_id=alle&altersklasse=&wettbewerb_id=alle&seit=alle&yt0=tonen

12-11-2024 11:04

VoorAltijdNummer14 +25321

Ryan Kent is een lekker dribbelaartje.

Als je die voor een prestatiecontractje kan binnenhalen -> graag!

Maar die jongen is net ontbonden door Fenerbache en zal er vast een dito vedettesalaris op nastreven...

12-11-2024 11:14

Prometheus +1003

En kun je bovendien pas aantrekken wanneer de transfermarkt weer opent.

12-11-2024 12:34

VoorAltijdNummer14 +25321

Transfervrije speler kan je nu vastleggen en inzetten in de ED. EL gaat natuurlijk niet tot de volgende inschrijfperiode.

12-11-2024 12:36

BarryJanssen +14082

Volgens mij geldt dat niet als het contract van de speler in hetzelfde seizoen ontbonden is.

12-11-2024 13:17

VoorAltijdNummer14 +25321

Nu je het zegt... Gaat ineens een belletje rinkelen hierover ja.

12-11-2024 13:20

daslogisch1 +10033

Denk dat het allemaal wel mee valt aangezien hij niet van het veld per brancard werd afgevoerd.

12-11-2024 11:01

noppenkoning +41096

Hoop het, maar zou je zo n bericht op internet zetten als je over 2 weken terug bent?

12-11-2024 11:02

daslogisch1 +10033

Over 2 weken niet maar misschien dat het allemaal wel mee valt en misschien is hij voor de winterstop wel weer terug.

12-11-2024 11:08

WantAmsterdam +115917

Dat hij kan lopen is positief maar dat betekent natuurlijk niet dat ie snel weer fit is. Met zo een boodschap en gezien dat het hamstring is zal die denk ik wel zeker twee maanden aan de kant liggen.

12-11-2024 11:49

daslogisch1 +10033

Dat weet je niet, ik en jij zijn geen arts.

12-11-2024 11:58

WantAmsterdam +115917

Dat weet ik niet maar dat is mijn inschatting. Ik loop niet pas sinds gisteren mee.
Verder had ik zomaar aarts kunnen zijn. Dat weet je niet.

12-11-2024 12:04

Muddy +2427

Met een scheurtje in je harmstring kun je nog prima lopen kan ik je vertellen

12-11-2024 12:23

OpaHooligan +3524

Ja... maar hamstring schijnt dan weer erg lastig te zijn..

12-11-2024 12:29

Red Devil +3604

Wat een narigheid voor die jongen.

12-11-2024 10:56

behangdelul +32486

Taylor hangend op linksbuiten. Dan kunnen Berghuis, Klaassen en Henderson op het middenveld, is dat ook gelijk opgelost. Rouleren met FJ. Komt goed, geen stress.

12-11-2024 10:54

Robertini +38950

Waarom dan niet Berghuis op linksbuiten? Lijkt me logischer.

12-11-2024 11:18

JariJari +15046

Taylor is de afgelopen wedstrijden steeds echt supergevaarlijk van de flank. Berghuis is wat minder dynamisch.

12-11-2024 11:47

Muddy +2427

Heeft ie een aantal hele goeie wedstrijden gespeeld. Ik zou het wel willen zien.

12-11-2024 12:24

Robertini +38950

Als je ze samen opstelt, zullen ze sowieso wel afwisselen denk ik, zou misschien best leuk kunnen worden.

12-11-2024 12:29

WantAmsterdam +115917

Lekker snel en dynamisch middenveld ook.

12-11-2024 11:49

behangdelul +32486

Ja aan het begin van het seizoen was het een betonblok, volgens mij loopt het best aardig.

12-11-2024 16:53

WantAmsterdam +115917

Het loopt aardig omdat je daar Fitz en Taylor hebt ja. Drie trage 30 plussers lijkt me niet heel erg leuk.

12-11-2024 17:05

Turbo +41751

Hij heeft het fantastisch gedaan. Een week of 5 tot de winterstop. Berghuis is er - hopelijk wat langer dit keer - weer bij. En de rest lijkt steeds fitter te worden. Hopelijk kunnen we het rekken zonder al te veel schade. Dan in de winter een buitenspeler toevoegen aan de selectie.

12-11-2024 10:47

Yaeron +6379

Het liefst een Braziliaanse parel!

12-11-2024 10:50

Moooo +3955

Brazilianen en Argentijnen zijn wat te kostbaar geworden je betaalt echt de jackpot.. ;)

12-11-2024 11:47

tikkie takkie +1001

Hoe doet Faberski het de laatste tijd bij Jong Ajax?

12-11-2024 10:44

WZAWZDB33 +745

Is een rechtsbuiten

12-11-2024 10:47

Moooo +3955

Dat klopt, maar hij speelt op links ook erg goed.

Faberski is er helaas nog niet klaar voor, arbeidsethos, fysiek, zit ook even in een dipje qua vorm.

12-11-2024 11:49

WZAWZDB33 +745

Hij speelt links helemaal niet goed

12-11-2024 13:20

EscudeGrygera +565

Af en toe wel leuke acties, maar nog nul rendement. Geeft niets want nog jonge knul, bij Godts moest dat ook groeien. Maar zou hem op dit moment eerlijk gezegd niet als reeële optie voor het 1e elftal zien, ondanks de hype die hier een tijdje was.

12-11-2024 11:03

Babangida83 +23814

Ik zou het op z'n minst proberen. En een buitenspeler hoeft niet altijd rendement te hebben om belangrijk te zijn voor het team. Als hij lekker pingelt, houdt hij toch 2 verdedigers bezig en profiteert de rest alsnog. Bovendien zorgt het ervoor dat de rest van het team bij kan sluiten. Dan heb je al een groot gedeelte van zijn taak gedekt. In de roulatie met Akpom, zou ik het een mooie optie vinden.

In Jong Ajax is het altijd lastig beoordelen, omdat het team niet staat. Hij zal het dus sowieso beter doen in Ajax 1 dan in Jong Ajax. De vraag is of hij niet uit de toon valt. Dat verwacht ik niet. En dan kan het snel gaan. Er op bouwen kunnen we nog niet. Maar dat hoeft ook niet.

12-11-2024 11:14

Petterson +24814

Meh .. komt al maanden niet echt lekker los na een flitsend begin de eerste weken.

12-11-2024 12:27

Dusbaba +15321

Babel dan maar weer terughalen. Is toch vrij.

12-11-2024 10:38

Breuk +25024

Bergwijn huren

12-11-2024 11:12

AjaxDordt +14017

Dit gaat je een hoop punten kosten zomaar.... Alex bedankt!

12-11-2024 10:31

behangdelul +32486

Rustig aan, Farioli fixt dit wel.

12-11-2024 10:49

AjaxDordt +14017

We spreken elkaar rond de winterstop wel

12-11-2024 11:35

wijzijndebeste123 +162999

Bij puntverlies krijgt Farioli de schuld van deze mensen en blijft Kroes buiten schot.

12-11-2024 12:10

behangdelul +32486

Jaja, dat zouden we ook doen na Feyenoord- Ajax weet je nog?

12-11-2024 16:54

behangdelul +32486

Daar hebben we jou toch voor? De reminder dat het de schuld van Kroes is? En het is zijn schuld he....laat dat duidelijk zijn, maar never waste a good Kroes-bash-moment!

12-11-2024 16:55

MrIvez +3493

Forbs evt terug halen? Was verhuurd toch met optie uit mijn hoofd?

12-11-2024 10:19

Patrick020 +22227

Is een mogelijkheid ja, tegenwoordig valt hij niet eens meer in bij Wolves.

12-11-2024 10:19

Rockanje23 +36927

Forbs is gewoon niet goed genoeg, maar gezien het gebrek aan inzicht en creativiteit van onze technisch directeur zou het me niet eens verbazen.

12-11-2024 10:22

EscudeGrygera +565

Ik zou Farioli wel aan het werk willen zien met Forbs. Had echt prima geweest om die bij de selectie te hebben.

12-11-2024 11:04

Babangida83 +23814

Wat een negativiteit...

12-11-2024 11:16

Ajax1969 +4162

Als Forbs de bal niet van zijn voeten liet springen of te ver voor zich uitspeelde, zag je bij vlagen dat hij een goed overzicht had en een goede voortzetting kon bedenken. Ik heb altijd gedacht als je dat "hit and run" er een beetje uithaalt, is hij een stuk beter. Ik denk dat Farioli hem daar wel stappen in kan laten maken.

12-11-2024 11:16

OpaHooligan +3524

Ik had hem ondanks dat liever nog wel gehad hoor.

12-11-2024 12:59

Rockanje23 +36927

Misschien dat Kroes nu ook tot inzicht komt en ook zelf de conclusie trekt dat het niet zo slim is geweest om in de laatste 2 dagen van de transferperiode 2 linksbuitens te verkopen en er niemand voor terug te halen. Voorlopig is Kroes de zwakste schakel binnen Ajax dit seizoen. Benieuwd of hij er in de winterstop in slaagt wel goed werk af te leveren.

12-11-2024 10:16

AlexLitmanen10 +14359

Sulemana moest toch komen en Tresor erbij was ook een optie.

Het is alleen onbegrijpelijk dat sulemana pas rond gemaakt moest worden nadat Bergwijn geregeld was. Pure onkunde

Tresor in de winterstop halen?

12-11-2024 10:21

Rockanje23 +36927

Sulemana was tot eind oktober geblesseerd. Blij toe dat hij niet gekomen is

12-11-2024 10:23

EscudeGrygera +565

Trésor heeft dit seizoen ook nog niet gespeeld vanwege een blessure. Maar dat vind ik wel een zeer vaardige voetballer die ik mits fit graag bij Ajax wil zien.
Sulemana is wat meer een draver. Op zich prima om kwantitatief weer op orde te zijn, maar je hebt meer aan Trésor.

12-11-2024 11:06

GAjax31 +15988

Toen Forbs werd verhuurd, waren er nog 2 linksbuitens met Godts en Bergwijn. Dat er pas op het allerlaatste moment een club kwam voor Bergwijn, was ongelukkig kwa timing, maar dat bod was toch niet te weigeren?

Ik mis Bergwijn geen moment bij Ajax namelijk. Natuurlijk is het zuur nu Godts eruit ligt en er geen alternatief is, maar je kunt Kroes moeilijk kwalijk nemen dat die Arabieren op het laatste moment voor hem aanklopte.

12-11-2024 10:36

HendrikAjax +16830

De transfer van Sulemana of een andere linksbuiten had je natuurlijk al compleet moeten hebben op het moment dat je Bergwijn liet gaan. Je kan niet gokken dat je het wel op tijd af krijgt

12-11-2024 10:50

behangdelul +32486

Haha kun je nagaan hoe de stemming hier was als was uitgekomen dat ze Bergwijn konden verkopen voor 21 miljoen en het niet gedaan hadden hahaha

12-11-2024 10:51

Robertini +38950

Sinds wanneer is drie buitenspelers voor twee plaatsen genoeg? Ook met Bergwijn had er een extra buitenspeler bij gekund.

12-11-2024 11:21

GAjax31 +15988

Je had toch Bergwijn en Godts op linksbuiten en Traore en Berghuis als rechtsbuiten? Eventueel had er een rechtsbuiten gehaald kunnen wordenals je Berghuis enkel als middenvelder ziet, maar dat had weinig opgelost met deze blessure van Godts.

12-11-2024 11:27

GAjax31 +15988

Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb veel kritiek gehad op Kroes deze transferperiode, maar dat Sulemana niet rond is gekomen kun je hem niet kwalijk nemen vind ik. Dat is nou eenmaal het risico van deals die op het aller laatste moment plaats vinden en dat overkomt zoveel clubs. Maar had je dan Bergwijn moeten houden om dat je mogelijk geen vervanger meer kon halen? Dat denk ik dus van niet.

12-11-2024 11:30

4Ever14 +6568

"Maar had je dan Bergwijn moeten houden om dat je mogelijk geen vervanger meer kon halen? Dat denk ik dus van niet."

Omdat mensen vooroordelen over hem hebben ? Ik wil niet zeggen dat hij goed presteerde, maar ik denk dat Farioli wel meer uit hem had gehaald dan de afgelopen jaren.
In het begin werd nog gezegd dat hij te goed was voor de Eredivisie.
Maar door omstandigheden is het niks geworden.

Bergwijn wegdoen wanneer je niet eens een vervanger terug haalt is gewoon wanbeleid.

12-11-2024 13:00

Rockanje23 +36927

Hij had dus Bergwijn absoluut wél moeten houden ! 21 miljoen is een aardig bedrag maar niet bepaald de jackpot. 40 miljoen of meer was dat wel geweest. Dan had Kroes recht van spreken gehad. Nu niet, sterker nog Kroes heeft keihard gefaald

12-11-2024 13:51

GAjax31 +15988

Nee, niet enkel om de vooroordelen maar ook omdat Ajax gewoon het geld goed kon gebruiken en hij een enorm salaris had.

Los daarvan denk ik inderdaad dat hij niet past bij de manier van spelen van Farioli, maar dat is een aanname van mij.

12-11-2024 14:40

Babangida83 +23814

Was toch gewoon fout gegaan omdat het heel last-minute was? De intentie was er gewoon, volgens mij.

En met de wetenschap van nu, kun je het alleen maar goedvinden in mijn ogen dat Bergwijn verkocht is.

12-11-2024 11:17

Petterson +24814

Bergwijn verkopen is na het aantrekken van Farioli de beste transfer deze zomer! Zelfs als je hem gratis had weggedaan. En Forbs kan niet voetballen. Enige verwijt dat je kan maken is dat het zo lang duurde waardoor je niet tijdig een vervanger kon regelen. Maar ieder nadeel heb zijn voordeel: hierdoor heeft Akpom nog regelmatig kunnen spelen waardoor hij zijn transferwaarde houdt.

12-11-2024 12:32

AFCACruijff14 +160781

Dat wordt dus Akpom linksbuiten tot zeker de kerst.

Mooi kut.

12-11-2024 10:13

Patrick020 +22227

Akpom, wijndal of Banel.

12-11-2024 10:15

ajaxamsterdamajax +665

Aiaiaiaiaiiii.. dat wordt een leuke concurrentiestrijd, stel dat banel ineens wel gaat shinen.. it's about time!! Ik zag 'm een paar keer bij Jong Ajax en daar staat ie net iets beter dan rechtsbuiten. Wijndal is te stijf, akpom kan nog wel

12-11-2024 10:21

AlexLitmanen10 +14359

Fitz-Jim speelde in de voorbereiding op links.

12-11-2024 10:22

Altijdindestraat +39799

Jantje Faberski minuten geven

12-11-2024 10:11

Patrick020 +22227

Die is er echt nog niet klaar voor, zelfs bij jong ajax heeft hij een terugslag. Moet lekker daar zijn minuten maken dit seizoen.

12-11-2024 10:13

Rockanje23 +36927

Is geen linksbuiten

12-11-2024 10:16

Babangida83 +23814

Denk eens in mogelijkheden, Rocky. Gaat een hele wereld open dan.

12-11-2024 11:24

Rockanje23 +36927

Ik denk vooral in realisme.

12-11-2024 13:53

hartvoorajax1 +1930

Hij heeft nu wel mooi gelegenheid om z’n Nederlands bij te spijkeren, zodat hij ‘sterker terugkomt’.

12-11-2024 10:03

Ewald +6670

Coming back stronger. Werkt aan z’n Engels denk ik zo.

12-11-2024 10:09

maxwellstyle10 +4652

Why would he want to brush up his Dutch if he speaks Flemish and this message is meant as well for the people that follow him on X who don't speak Dutch?

12-11-2024 10:14

Stamhoofd +11509

Je weet dat ze in België ook Nederlands spreken?

12-11-2024 10:17

leeuw58 +1938

Ik werk in Leuven, waar Godts vandaan komt en daar hebben ze meer kennis van de Nederlandse taal dan in Nederland.

12-11-2024 10:20

AlexLitmanen10 +14359

De helft wel ja

12-11-2024 10:22

AjaxDordt +14017

Nou ja, ''Nederlands''...... In bepaalde streken van Vlaanderen moeten de mensen zelfs thuis ondertiteld worden, vooral in de Westhoek

12-11-2024 10:35

Petterson +24814

😁 West-Vlaams is wel een mooi dialect hoor, maar je moet er inderdaad goed je best voor doen om het te begrijpen.

12-11-2024 12:36

axelAFCA1996 +807

Wat is dat nou voor onzin

12-11-2024 10:33

Patrick020 +22227

Hopelijk worden de blessures bij Godts niet structureel, vorig jaar ook al een aantal maanden nu hoogstwaarschijnlijk weer. Het is in potentie een erg goede speler en bestemd voor misschien wel de top. Maar dat waren de ligt, bergwijn en bakayoko ook op die leeftijd

12-11-2024 10:01

Robertini +38950

Het is een zware blessure, gok ik. Zal minstens twee/drie maanden zijn.

Dan is het ontzettend balen dat je geen fatsoenlijke reserve linksbuiten hebt. Kroes heeft blufpoker gespeeld en verloren. Wat zijn nu de opties? Wijndal, Akpom of toch Banel? Word ik niet bepaald vrolijk van.

12-11-2024 09:57

Henkje +3377

Zo dom om hem donderdag te laten spelen.

12-11-2024 09:47

Altijdindestraat +39799

Het lopen op die slechte pass was dom

12-11-2024 10:12

mvdk +43625 moderator

Onzin. Als hij hierdoor al geblesseerd is geraakt dan moet er al iets op knappen staan. Ja het was een slechte bal, maar als je fit bent gaat het niet zomaar kapot. Godts was denk ik overbelast.

Als Godts een bal krijgt is het logisch dat hij er voor gaat.

12-11-2024 11:53

Sunny +9526

Beste mvdk
Je bent moderator en ik verzoek je de regels met betrekking tot vlaggen en symbolen te handhaven.
In deze draad gebruikt een bepaalde heer het symbool dat niet is toegestaan.
Gelijke monniken, gelijke kappen toch

12-11-2024 12:19

Altijdindestraat +39799

Natuurlijk was hij overbelast, maar die slechte bal hielp daar niet aan mee, dat is enige wat ik zeg.

12-11-2024 12:59

Robertini +38950

Onzin, als je ze nooit laat spelen, heb je er ook niks aan. Spelers raken soms gewoon geblesseerd, maar bij Godts kan dat in dit geval echt niet aan overbelasting liggen.

12-11-2024 11:23

mokum410 +3259

Zo jammer, Mika gaat echt een geweldige speler worden.
Of hij de absolute top kan halen is nog de vraag, maar pas 19 en al zo dreigend icm goals en assists.

12-11-2024 09:43

Robertini +38950

Hangt vooral af van of hij fit blijft, tot dusver is hij vrij blessuregevoelig.

12-11-2024 11:24

AFCA-pride +17311

Tja, Banel ook niet goed genoeg. Kalokoh nog weinig laten zien dit jaar. Faberski is geen echte linksbuiten. Amo ook lang eruit. De spoeling is erg dun.

12-11-2024 09:37

FissaDeGekste +3368

Zonde. Was toch echt een vd smaakmakers. Hopelijk kunnen we weer (relatief) snel van hem genieten.

12-11-2024 09:35

afct +8918

Succes Mika ik kijk er al naar uit dat je weer terug bent.

12-11-2024 09:33

Sambavleugels +18681

Gelukkig heeft Kroes goed beoordeeld dat we verder met Wijndal en Akpom een uitstekende bezetting op links hebben.

12-11-2024 09:30

AFCAjaxMidNineties +12620

Die is er gewoon weer 3 maanden niet bij. 100%

12-11-2024 09:28

AFCA-pride +17311

Ben er ook bang voor. Bij 2 weken afwezig maak je niet zo’n post.

12-11-2024 09:32

Altijdindestraat +39799

Laten we hopen dat hij een week al lang vind

12-11-2024 10:13

Jww +2275

Zet Taylor op lb. Als hij vanaf de linkerkant opereert is hij op zijn best. Zet je Berghuis of Klaassen op 10.

12-11-2024 09:27

Stamhoofd +11509

Zet dan Berghuis gewoon linksbuiten. Hoef je niet je hele middenveld om te gooien.

12-11-2024 10:19

Jww +2275

Lol, werkelijk? Je zet Berghuis op zijn beste positie en Taylor waar hij toch al voornamelijk opereert, maar goed..

12-11-2024 10:52

mvdk +43625 moderator

Maarja volgens Driessen moest hij elke week in de basis. Ik kan niet wachten tot iemand hem weer eens op zijn plek zet, zoals Van Gaal deed.

12-11-2024 09:24

AFCA-pride +17311

Betweter die Falentijn.

12-11-2024 09:33

VinnieVega +2275

Normaal gesproken staat voor een hamstringblessure rond de 6 weken. Hopelijk is dat deze keer de hersteltijd en niet 3 maanden. Anders overbruggen tot de winterstop en zo snel mogelijk een extra vleugelspeler halen.

12-11-2024 09:21

Nr.10 +110893

Tja, het rampscenario dat iedereen aan zag komen.
Dat wordt Akpom op links tot aan de winterstop, afgewisseld met Wijndal. En dan zijn er mensen hier die beweren dat Kroes goed werk heeft geleverd.
Erg zonde, net nu we zo goed in vorm kwamen en het leek alsof we bovenin mee gaan doen, ook in de EL. Deze jongen was al heel belangrijk voor ons, zie je ook aan zijn rendement.

12-11-2024 09:20

JohnnyDoodle +2588

Farioli gaf tijdens het laatste interview aan dat Akpom het prima heeft gedaan, maar dat ze ook kijken naar andere opties op links. Ik kan me voorstellen dat je tegen inzakkende tegenstanders Taylor of Fitz-Jim linksbuiten zet. Akpom voegt dan helemaal niets toe.

12-11-2024 09:34

Bensco +7162

Het is überhaupt al een godswonder dat Godts zo uitstekend rendeerde op die positie. Niemand had aan het begin van het seizoen verwacht dat hij zo’n groei zou doormaken. Maar hij is ook jong en kan fysiek niet dezelfde belasting aan als dat een volwassen speler dat wel kan. Het is echt verkeerd gegokt door de directie dat je hele seizoen wel op hem kan bouwen.

12-11-2024 09:36

Danielson +50059

Was geen gok, maar pure onkunde.

12-11-2024 09:58

AdK +1653

Nou dit! Er wordt té veel verwacht soms van een onvolgroeid lichaam. Laat die talenten eerst maar eens sterker worden, zuinig zijn op hun lichaam en zonder blessures blijven tot hun 21e.
Dan pas zijn ze lichamelijk sterk en volwassenen te noemen en kun je het hoge niveau wekelijks verwachten.
De verwachtingen lagen te hoog, hij voelt dat hij wekelijks iets magistraals moet laten zien, en dus piekt hij telkens waar zijn lichaam dat nog niet toelaat.

12-11-2024 10:07

Nr.10 +110893

Verschilt ook per speler. Een Gravenberch kon zonder problemen alles spelen toen hij 17-18 was. De Ligt ook, Hato ook.
Maar wel eens dat hier soms te weinig aandacht voor is hoor.

12-11-2024 10:26

Petterson +24814

Iedereen die hem had zien voetballen had juist wel verwacht dat hij zich als een komeet zou ontwikkelen wanneer hij eenmaal fit was en speelritme had. Ze zullen zijn belasting echt wel goed gemonitord en gemanaged hebben. Soms kun je ook stomgewoon pech hebben.

12-11-2024 12:41

Bensco +7162

Ik vind het nogal wat om van een 19 jarige jongen te verwachten dat hij minstens 50 wedstrijden per jaar kan spelen plus nog eens interlands. En dan ook nog eens de eventuele extra wedstrijden. Dat is enorme belasting op zo’n leeftijd. En dan moet die ook nog bepalend zijn want hij is de enigste optie op die positie. Dus naast fysieke druk speelt het mentale druk ook nog mee. Dat moet je zo’n jongen niet willen toewensen. Het is terecht dat Farioli zo graag rouleert met zijn spelers. Je kan ook niet anders met deze dunne spoeling.

12-11-2024 13:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.