Gaaei kijkt uit naar Klassieker: 'Ik weet hoeveel het voor de fans betekent'

door Jesse ter Haar 121

Bron Inside Ajax

Gaaei kijkt uit naar Klassieker: 'Ik weet hoeveel het voor de fans betekent'

door Jesse ter Haar 121

Bron Inside Ajax

Laatst geüpdatet

Anton Gaaei is blij om speler van Ajax te zijn, zo laat hij blijken bij Inside Ajax. Komend weekend beleeft hij zijn eerste Klassieker en daar kijkt hij naar uit. Toch gelooft hij dat het niet geheel nieuw voor hem zal zijn, want ook in Denemarken blijken dergelijke verhitte ontmoetingen te bestaan.

'Het is fantastisch. Ik ben heel erg blij', begint hij over het onderdeel zijn van Ajax. 'Het zijn hectische weken geweest, maar ook leuke weken. Ik ben blij om zo snel mogelijk met de jongens te beginnen. Het zijn aardige jongens en ik ben nu al heel erg blij om hier te zijn.' Of hij Denemarken mist? 'Natuurlijk mis ik het, maar het leven gaat door. Dit is een nieuwe start voor mij.'

Komend weekend staat De Klassieker op het programma en dat kan een verhitte sfeer opleveren. Erg nieuw zal het voor Gaaei echter niet zijn. 'Het was ook zo in Denemarken. Als we een derby tegen Kopenhagen of Midtjylland speelden, voelde je in je lichaam dat het een derby was. Het is iets speciaals om dit soort wedstrijden te spelen. Je speelt voor de fans en voor jezelf. Het gaat erom dat je na een tackle, assist of een goal aan de fans laat zien hoe blij je bent. Daar draait voetbal om.'

'Ik kijk ernaar uit, omdat ik weet hoeveel het voor de fans en club betekent', gaat de back verder over de wedstrijd tegen Feyenoord. 'Hopelijk speel ik en heb ik een goede invloed op het spel. Ik denk dat het een gekkenhuis gaat zijn, zelfs zonder de uitsupporters. Ik weet dat onze fans er veel zin in hebben en we moeten voor hen winnen. Je speelt voor de fans.'

Gaaei als vleugelspeler

Tegenwoordig is Gaaei rechtsback, maar in de jeugd was dat wel anders. 'Ik was rechtsbuiten', vertelt hij. 'Soms ook links, maar ik gaf graag voorzetten. Tegenwoordig is het “normaal” om van een aanvaller naar een vleugelverdediger te gaan. Ik zou niet zeggen dat ik de positie mis, maar soms mis ik het om in goede schietposities te komen, want ik heb best een goed schot.'

Ben jij een nieuwe speler en geloof jij in een zege van Ajax op Feyenoord? Zet in en ontvang 50 of 100 keer je inzet terug!

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!

Lees meer over:
Plaats reactie

FlyingDutchMan +17316

Was dit interview voor of na de klassieker LOL..

25-09-2023 14:01

brullie +7046

Vraag mij af hoe hij er nu over denkt na zijn blamages....

25-09-2023 07:01

ZeGermans +787

Voor Rensch zal het vast erg fijn zijn geweest dat Gaaei zo ontzettend kut speelde vandaag. Mijn god wat was het bedroevend slecht. 2x (in)direct betrokken geweest bij een tegengoal. Je wordt gewoon afgerekend op de zwakste schakel in je team, en het was overduidelijk wie dat was vandaag.

24-09-2023 21:28

Heimwee +6764

Schandalig dat deze papagaaei een klassieker heeft gespeeld.

24-09-2023 19:33

Bennyben +13708

Beter zegt die niks

24-09-2023 15:45

PetrusKeizer +10739

Leuk artikel, vooral in t licht van zn geblunder vandaag.

24-09-2023 15:41

DD +6407

Nou beste Gaaie, je kunt er geen flikker van...

24-09-2023 14:57

Ajax333 +71

Ben niet ontevreden over Gaaei. Zit er veel korter op dan Rensch en nu niet maar de 3-3 verwijzen, want toen was het niveau in het algemeen al zwaar gedaald. Daarnaast brengt hij aanvallend meer dan Rensch. Helaas zag je dat richting einde eerste helft hij denk ik last van zenuwen kreeg, aangezien er inspeel passes tussen zaten die je zelf op amateurniveau kan voorkomen. Ook helpt het niet dat het niet duidelijk is hoe Ajax speelt. Ik zie het nog niet iig, maar denk dat het een prima back voor ons kan zijn.

23-09-2023 13:34

Ajax14AMS +25205

Geen amateuristische, kansloze fout benoemen want de rest is ook slecht!!!

Wij komen er nooit meer bovenop als zelfs fans al zulke wartaal uit gaan slaan. We lijken RKC wel.

23-09-2023 13:56

YRGI +32964

Kijk, als hij dit over 10 wedstrijden nog doet, heb je een punt. Maar je moet spelers, zeker jeugdige buitenlanders, wel effe de tijd geven. Rensch mocht ook 2 jaar aankloten, en dat is ook nog eens een Nederlandse Ajax jeugdspeler.

23-09-2023 17:58

AjaxHoorn +32989

Welnee. Ze MOETEN NU PRESTEREN anders allemaal contract ontbinden.

Ofzoiets.

23-09-2023 23:05

Erik20 +7390

Ik ben nog niet overtuigd, maar je moet hem de kans geven. Rensch heeft al 2 jaar gekregen om te laten dat hij het niveau niet heeft, dat weten we nu wel.

23-09-2023 12:26

Hersenspinsel +8196

Ik hoop dat de afstemming met de aanval beter is dan tegen OM , verder moet hij ook nog wat feller in het verdedigend werk worden. Als beide lukt is het een mooie concurrentie voor Rensch

23-09-2023 11:33

Jarikoning +7292

Laat het dan maar zien morgen want donderdag was het brandhout

23-09-2023 11:05

Lars +439

Deze man komt er wel. Vertrouwen geven nu. 2 prachtige voorzetten gegeven tussen de keeper en de verdediging, maar onze spits was weer eens te laat. Verdedigend moet hij z'n koppie erbij houden, ging soms iets te makkelijk.

23-09-2023 09:34

YRGI +32964

Viel me inderdaad op dat hij een goede voorzet heeft. Verdedigend was het wat druistig en z'n passing was af en toe ook matig. Maar hij ging wel de hele wedstrijd. Hij heeft wel potentie, maar moet de overlap meer doseren.

23-09-2023 09:54

Ajax14AMS +25205

Kun je Brobbey niet eens kwalijk nemen. Op de voorzet spelen is totaal niet des-Ajax, dus dat leer je nauwelijks in de jeugd.

Is gewoon wanbeleid dat er 2 wingbacks gehaald worden die constant alles voorslingeren.

23-09-2023 13:57

YRGI +32964

Dat is gewoon onzin. Als spits moet je dat sowieso aanvoelen. Klaassen kon dat ook goed. Voorzetten is een goede vorm om je aanvallen divers te houden. Alles door het midden combineren kan niet voortdurend als de tegenstander 2 bussen parkeert, zoals 90% van de potten in de Eredivisie. Het zijn ook nog vaak lage (teruggetrokken) voorzetten die de backs geven. Positie kiezen is belangrijk. Het is niet eens dat Brobbey moet koppen, wat hij ook niet kan.

23-09-2023 14:18

AjaxHoorn +32989

Christus te paard. Je kan het Brobbey niet kwalijk nemen omdat hij in de jeugd geen voorzetten heeft geleerd.

Je hebt echt geen flauw idee hoe dom je over komt.

23-09-2023 23:07

MVG +16475

Kijk nog even terug hoe hij verdedigt bij de 3-3 op twee meter afstand. Dat gaat helemaal nergens over. Leuk dat hij een paar voorzetten geeft, maar de primaire taak blijft toch verdedigen. Je kan best mee naar voren maar die jongen staat meer op rechtsbuiten.

23-09-2023 09:59

Lars +439

Dan moet de coach daar op reageren en hem terug zetten.

23-09-2023 10:30

MVG +16475

Tja, op zich wel mee eens. Maar je kan toch zelf ook wel een beetje nadenken.

23-09-2023 10:33

ck69 +13122

Dat was schijnverdedigen idd. Heeft ie van de andere rechtsback geleerd

23-09-2023 11:04

Baard +799

Speelt voor de eerste keer een volledige wedstrijd. Laten we de spelers even de tijd geven.

23-09-2023 11:06

MVG +16475

Kort dekken is toch niet iets waar je wedstrijdritme voor nodig hebt lijkt me

23-09-2023 11:36

NipeB +15839

🤣 welke goede buitenspelers dan? Heeft Ajax al jaren niet meer. Altijd alleen maar spelers die naar binnen kappen en de spits in de weg lopen. Die krijgt namelijk geen bal meer. Tagliafico en Nous stoomden ook genoeg op. Die hadden alleen een matige voorzet. Prima om nu twee backs te hebben die wel een voorzet hebben. Nu nog de juiste spits erin en niet prutser Brobbey want die is echt te slecht om ooit nog op te stellen.

23-09-2023 21:44

AjaxHoorn +32989

Als ik zo de vermoedelijke opstellingen weer vergelijk. Zie ik in oprecht niet in waarom Ajax op kwaliteit gezien niet zou kunnen winnen.

23-09-2023 08:55

NoPants +7506

Feyenoord is een ploeg die aan het pieken is, en Ajax is in opbouw. Dat is het verschil.

We hebben de afgelopen 14 maanden 24 spelers verkocht, waarvan 10 basisspelers.

23-09-2023 11:38

NipeB +15839

Ja en we hebben al die tijd ook al geen directie, geen visie, sturen de RvC nu weer weg, stellen een zaakwaarnemer aan als algemeen directeur en hebben een domme Hagenees die aan de knoppen zit. Feyenoord is waar wij onder ten Hag waren. Het gaat heel wat jaren kosten is nu wel duidelijk voordat Ajax weer meedoet. Eerst maar eens zorgen dat je van plek 12 af komt. Al een hele klus als Steijn je trainer is en het voetbal van Berghuis moet komen. Feyenoord en PSV zijn enorm veel beter. We flikkeren ook nu alles weer weg zonder het een kans te geven dus wij zijn wel een jaartje of 7 weer weg net als de vorige keer.

23-09-2023 21:48

NoPants +7506

We hebben een tijdje geen technisch directeur gehad, en hebben nu even geen algemeen directeur ivm een concurrentiebeding.

We hebben een technisch directeur die 0,0 aan de pers lekt, en dus wordt er uitsluitend negatief over hem geschreven door diezelfde pers. Dat zag menig persoon hier aankomen, maar toch gaan heel veel mensen er in mee.

Zoals er nu over steijn gepraat wordt werd er over ten hag in zijn eerste half jaar precies zo gesproken. ‘Die tukker die niet normaal kan praten’. Weet je nog? Of zijn we dat alweer vergeten?

Wie flikkert er nu iets weg zonder het een kans te geven? Je bent zelf uitsluitend negatief aan het praten in je reactie.

Ajax komt net uit een periode waarin in korte tijd 70% van de basis vertrok, de technisch directeur vertrok, de trainer vertrok, en de technisch commissaris vertelde dat die niet terug kwam. Had je verwacht dat we dat makkelijk zouden opvangen?

23-09-2023 22:05

Been +12522

Als de zenuwen weg zijn kan t nog wel wat worden. De meest simpele ballen gingen mis donderdag.

23-09-2023 08:54

AjaxDeBesteClub +18786

Deze jongen heeft echt een abnormale conditie en een goede mentaliteit. Ik vond hem zeker niet tegenvallen in zijn basisdebuut. Maakte Forbs beter maar Sutalo zwakker. Tegen Feyenoord zou ik toch met Rensch beginnen maar het is close.

23-09-2023 08:39

YRGI +32964

Ligt eraan of je Gaaei kunt aanleren meer te doseren. Rensch is de betere technicus, maar doet er zo weinig mee.

23-09-2023 09:55

Chadd +7759

Kan er niks van. Een soort Kristensen maar dan iets dynamischer en lichtvoetiger.

23-09-2023 08:31

Chalana1984 +4611

Goh. Dat heb je snel gezien. Is het mogelijk iets te snel?

23-09-2023 09:06

NipeB +15839

Rensch kan er nog minder van. Dus doe maar Gaaei. In de jeugd loopt de komende seizoenen ook helemaal niks rond dat daar goed kan spelen. Dus dan toch maar Gaaei. Die kan zich prima ontwikkelen als we een goede coach en staf aanstellen en niet deze KKD staf want buiten Steijn is ook Maduro natuurlijk een absoluut lachertje.

23-09-2023 21:49

Bky +56678

Als we een spits gaan opstellen die weet hoe hij moet lopen op voorzetten dan schiet die de gehele Eredivisie aan gort. Brobbey was weer eens schrikbarend donderdag. Eerste paal heeft ie nog nooit van gehoord. Zag er daardoor erg lullig uit voor Gaaei.

23-09-2023 08:17

insectenverdelg +23499

Ben het gedeeltelijk met je eens
Vond dat zbtobbey wel veel goed deed alleen zijn positionering in het veld met voorzetten is belabberd. Zou Klaas daar af en toe met hem op trainen vraag je je af.

23-09-2023 08:28

Hersenspinsel +8196

Ik hoop dat wel, ik denk dat niet.

23-09-2023 11:36

NipeB +15839

Ach hou toch op. Het is klaar met Brobbey. Op de bank en verkopen in de winterstop. Kan er echt niks van.

23-09-2023 21:50

Ajaxfan16 +27446

Zet die Mikautadze gewoon een keer daar neer. Volgens mij is dat echt een goede spits. Die jongen heeft nu 2 mindere wedstrijden gespeeld, maar wordt overal neergezet behalve op zijn favoriete plek.

23-09-2023 08:41

YRGI +32964

Ik denk dat van Brobbey, Akpom en Mikau de eerste in goede doen het best in ons spel past. Ik denk wel dat de andere twee, en vooral Akpom, een stuk slimmer zijn binnen de 16.

23-09-2023 09:57

superajax +11572

Laatste goeie rechtsback die we hadden was Trabelsi en dat is weer al heeeeel lang geleden.

23-09-2023 07:52

Pimpie +858

Dat is niet helemaal waar,
Van Rhijn , Tete en van de wiel hebben het ook een poosje goed gedaan.

23-09-2023 08:01

superajax +11572

Poosje maar niet erg lang

23-09-2023 09:33

superajax +11572

Ok,maar 8 van de 10 wedstrijden geblesseerd.

23-09-2023 09:34

YRGI +32964

Viel in zijn hoogtijdagen echt mee hoor.

23-09-2023 09:58

Hersenspinsel +8196

Antony, Anthony speelt of speelde wel bij ManU maar nooit bij Ajax.

23-09-2023 11:38

jaripettersson +9521

Ajax onwaardige back.

23-09-2023 07:49

debetweter +10106

Ben ik het nog niet mee eens. Voornamelijk omdat ik het te vroeg vind om te kunnen oordelen. De hele verdediging is wankel, voornamelijk op rechts. Sutalo en Gaaei zijn totaal nog niet ingespeeld op elkaar. Daarnaast vallen de alternatieve spelers ook erg tegen op rechtsback. Ik vind dat Gaaei in een aantal aanvallende situaties leuk momenten liet zien, dat terwijl Forbs ook nog onwennig is op rechtsbuiten. Ik heb hele goede hoop in Gaaei, kan een heel leuk puzzelstukje zijn/worden.

23-09-2023 08:12

insectenverdelg +23499

zik lrokg hele ergen Kirstensr vibes. Maat mss ontwikkeltvhij zich.

23-09-2023 08:29

jaripettersson +9521

Niet typen tijdens het autorijden;)

23-09-2023 08:49

kelvin_de_jong +1251

Het was helemaal niks tegen Marseille dus hopelijk ziet Gaai dit duel vanaf het bankje.

23-09-2023 07:45

Nr.10 +111402

Rensch gaat spelen. Guy kijkt te weinig om, met Sosa op links, die ook vooral met aanvallen bezig is, gaat dat niet.

23-09-2023 07:18

Godenzoon24 +15347

Rensch kijkt wel maar doet niks.

23-09-2023 07:36

maxwellstyle10 +4745

Ik wist ff niet waar ik het moest posten, maar dit is toch van de zotte.. Reactie in een artikel van AD met als TITEL 'Feyenoord is opeens Ajax geworden en andersom'

(nav vorig seizoen, toen Ajax zei dat ze wel zouden winnen en Kökcú na afloop praatjes had) Een seizoen verder is er geen sprake meer van praatjes vanuit Amsterdam. Daar zitten ze inmiddels in zo’n diep dal dat niemand elkaar nog lijkt te vertrouwen, het spel er bij vlagen uitziet alsof het gaat om spelers van FC Eindhoven of FC Emmen verkleed in Ajax-tenues. De meest trouwe Cruijff-adepten zouden zondag in de Arena best een keer kunnen leven met een Ajax dat zich ingraaft tegen Feyenoord. ,,Feyenoord is eigenlijk opeens Ajax geworden en andersom’’, zegt voormalig Feyenoord speler én trainer Rinus Israël.

Je zou ze toch aanklagen.. Wat een bullsh*t.. Ajax doe hier iets aan, ram ze terug naar Rotterdam met de staart tussen de benen en hang dit op in de kleedkamer ter extra motivatie.. dit is toch belachelijk..

22-09-2023 23:58

GiiaAfca +9081

Kapot spelen die gasten. Mafkezen zijn t

23-09-2023 00:05

Reyden +1400

Vreselijk volk. Ik herken ze ook 9 van de 10 keer. Niet al te snugger, een beetje simpel. Het erge is dat ze nu weer praatjes beginnen te krijgen. Snappen die gasten het nou nog steeds niet? Presteer nou even een paar jaar op rij stabiel, presteer in de CL en laten we dan praten.

23-09-2023 01:16

ratje +3515

Het is belachelijk maar een post van gelijke strekking werd hier op AS gisteren zelfs meest gelikete comment van het topic. Mensen slaan weer eens helemaal door. En van het AD verwacht ik niet anders, maar van AS leden vind ik het echt beschamend.

23-09-2023 09:36

NipeB +15839

Sommige mensen erkennen problemen. Anderen kennelijk niet. De likes zijn van de mensen die zien dat we niks voorstellen momenteel en liever bezig zijn met directies en RvC dan met voetbal. Op AT5 heel wat totaal infantiele fans gehoord die bij de openbare training waren vandaag. Nul realiteitsbesef, RvC weg op een spandoek en dan denken dat die sukkel Steijn ook maar iets kan. Sorry hoor maar onder de Ajacieden zijn ook wel erg veel heel erg simpele zielen.

23-09-2023 21:58

Godenzoon24 +15347

Kwa instelling is het waar. Zij komen vol bluf en vertrouwen hierheen. Wij zijn los zand en hebben de schrik om afgemaakt te worden. Terwijl op de verdediging na dat elftalletje helemaal niet zo bijzonder is. Zeker het middenveld niet. Dus tot zover dat ze Ajax zijn. Ze gedragen zich zo maar zijn het niet. Dit is vooral te danken aan onze eigen onkunde!

23-09-2023 10:42

NipeB +15839

Ze hebben anders totaal gelijk hoor. Wij zijn echt infantiel bezig. Sinds Ten Hag 3 trainers verder die er niks van kunnen. Een TD versleten, een AD en een nieuwe AD die zaakwaarnemer is. Het gaat hier alleen maar over Ajax DNA alsof dat ook maar iets gaat oplossen. Feyenoord is ons voorbij en dat blijft wel een paar jaar want nu de directie en RvC weer opstappen en we de nieuwe spelers niet eens een kans geven gaan we alleen maar nog meer geld verbranden. De komende jaren is het totaal klaar. Daar verandert de uitslag morgen helemaal niks aan.

23-09-2023 21:56

quint0s +280

Als Ajax zondag de omschakeling weet te tackelen dan gaan wij 100% winnen. Zelfde opstelling met Vos ipv Tahirovic, ik heb vertrouwen in dit ventje. Type Alvarez maar dan technisch 10 keer beter. Wat vinden jullie ?

22-09-2023 23:52

mokum007 +6523

Zekers met Vos beginnen en Taylor, Berghuis,

23-09-2023 00:59

YRGI +32964

Taylor had het kennelijk nodig om even op de bank te zitten. Die speelde de laatste 2 potjes een stuk energieker.

23-09-2023 10:00

RobbertB +2187

Gaaei heeft wel iets hoor. Al ging hij flink koppie-onder in eerste helft donderdag.

Je ziet dat het onwennig is.

Hij heeft 3 x een keiharde voorzet, half hoog, niemand liep erop. Dan ziet het er allemaal flink kut uit als het een ingooi wordt in plaats van een assist.

Te weinig training met elkaar en automatismen ontbreken. Gaaei probeert het toch. Die eerste voorzet was prima. De tweede eigenlijk ook. Dan zou je toch denken als Brobbey zijnde, als Anton de ruimte vindt, komt weer keihard tussen de keeper en laatste man door.

Dat ging de bal ook, maar Brobbey bleef principieel staan waar hij stond.

Tja.

Dat kun je Gaaei ook niet kwalijk nemen. De eerste voorzet was een kennismaking, de tweede een bewijs en smeekbede om in te lopen. Bij de derde had hij wel actie verwacht.

22-09-2023 23:28

AFCAjax_1988 +3810

Goede speler die Gaaei. Zo zie je maar dat Sven echt diamantaugen heeft. De Stuttgart spits presteert ook super, jammer dat die niet gekomen is. Saso en Sutalo zijn goed, Forbs begint er in te komen.. laten we dus de Telegraaf niet hun zin geven om Sven te laten ontslaan omdat ze geen ingangen meer hebben. Ze waren fout in de oorlog en je ziet nu nog steeds waarom. #InSvenwetrust, #LetSvencook

22-09-2023 23:26

wijzijndebeste123 +164770

Vergeet Mikautadze niet. Vind ik nog de meeste opwindende aankoop. Erger me kapot dat hij geen kansen id spits krijgt. Tegen Feyenoord zal je niet heel veel kansen krijgen en deze jongen is dodelijk en kan tevens voor zichzelf iets creëren (dus t tegenovergestelde van Brobbey).

22-09-2023 23:30

AFCAjax_1988 +3810

Ik ken Mikautadze niet goed genoeg en tot nu toe alleen op verkeerde positie gespeeld bij Ajax dus over hem kan ik nog geen oordeel geven. Akpom viel ook niet tegen, Avila en Medic zijn ook prima.

22-09-2023 23:32

Min85Kluivert +885

Idd laat hem zondag gewoon beginnen in de spits, slot reikend daar niet op.

23-09-2023 06:52

Wouter.H +11162

Check maar eens highlights van Mikautadze. Dat zijn verre van intikkers.

23-09-2023 07:48

YRGI +32964

Vooraf was ik het meest enthousiast over Mikautadze, maar hij valt me eigenlijk het meest tegen.

23-09-2023 10:02

RobbertB +2187

Zondag winnen is op alle fronten zo lekker nu. Jammer dat Mislintat het vanaf de bank moet bekijken.

Ik roep al een poosje om het intrekken van de accreditatie voor Driessen en Verweij.

Maar hoeveel beter zou het zijn als die wordt ingetrokken na een meer succesvolle reeks wedstrijden

22-09-2023 23:34

AFCAjax_1988 +3810

Ja die twee zouden er echt niet meer inkomen bij mij. Waarom zijn ze nog steeds welkom bij Ajax?

22-09-2023 23:47

RobbertB +2187

Als je ze buitensluit nu, dan ontploffen ze in woede en krijg je nog meer ongefundeerde bagger van “bronnen” over je heen.

Plus ze zullen het als een zwaktebod van Ajax afkaderen. Of het is censuur. Ajax kan of wil de vragen van ‘s Nederlandse best ingevoerde journalisten niet beantwoorden…

Wat ik zeg. Wacht tot het beter ga. Overwintering EL, top-3 competitie. En zet dan een block op hun pasjes.

Het is ook zo bizar dat niemand bij Ajax nu een open en bloot interview geeft. Steijn haalt echt alle kastanjes uit het vuur.

De RvC en directie zie je nergens. Jantje is nu interim AD toch? Laat hem een perco beleggen en volledig openheid van zaken geven. En daarna iedereen opgerot. Want er moet getraind worden.

22-09-2023 23:55

MVG +16475

Ik hoopt dat hij vanaf de bank (uit)kijkt naar de klassieker. Wat een ongelofelijke Pino is dat. Alleen maar naar voren rennen. Vaak nog alleen maar Forbes in de weg lopen en dan bij de tegenaanval nergens te bekennen. Zelfs Rensch is nog beter.
Echt een hoop meuk aangeschaft deze zomer. Niet normaal!

22-09-2023 22:57

Jeugd +24871

Wie vind je nog meer "meuk" van alle aankopen ?

22-09-2023 23:05

RobbertB +2187

Een jongen die 3 helften gespeeld heeft. Die heb jij al afgeschreven.

En je zet liever een bewezen middelmatige back (Rensch) terug op het veld.

22-09-2023 23:08

wijzijndebeste123 +164770

Een grote reden waarom Forbs gevaarlijk was was omdat Gaaei er steeds overheen gaat en n man meetrekt. Rensch blijft altijd op zn dooie gemak achterin dagdromen om vervolgens alsnog te laat in te grijpen. Je snapt er echt niks van.

22-09-2023 23:08

MVG +16475

Jij snapt het waarschijnlijk veel beter dan ik.Met je foto van Mislintat de verlosser. vEcht alleen maar toppers gehaald. Tahirovic is niveau nec. Van den Boomen heeft een goede lange bal maar kan er verder ook weinig van. Medic is een type houthakker Oostblok conference league club. Sutalo valt tot nu toe zwaar tegen. Forbs doet het goed maar kreeg ook veel ruimte in deze wedstrijd.
Ik zeg niet dat ik al die jongens al afschrijf, maar er is voor die 120 miljoen geen één speler gehaald die er direct staat. Dat is toch wel kwalijk.
Koop dan 3/4 goede spelers van dat geld en vul het aan met jeugd.
Ik zie liever Hato, Vos, Misehouy, Godts, etc.. met een paar echte versterkingen dan dit bij elkaar geraapte zooitje.
Maar ik zal het allemaal wel verkeerd zien. Spreek je over een paar maanden wel.

23-09-2023 00:12

wijzijndebeste123 +164770

Bergwijn Berghuis Brobbey speelden gister ook slecht. Zou t dan misschien aan de trainer liggen?

23-09-2023 00:13

MVG +16475

Dat ligt het ook. Maar dat maakt het nog geen goede aankopen. Ik ben niet tegen aankopen op zich. Maar dit is gewoon veel te veel in een keer. De jeugd denkt nu ook: de kansen worden wel heel klein nu. Zo’n Regeer doet het gewoon goed bij Twente. Die kan bij ons toch prima als back-up voor Sosa. Waarom moet je dan ook nog Avila halen? Je hebt zelfs Salah Edinne ook nog..
zo zijn er wel meer aankopen die gewoon totaal onbegrijpelijk en overbodig zijn.

23-09-2023 00:20

wijzijndebeste123 +164770

Avila werd gehaald als linksback en toen wilde Steijn per se nog n linksback. Dat was niet t idee van Sven. Kijk de persconferentie voorafgaand aan Fortuna uit maar terug.

23-09-2023 00:22

MVG +16475

Het interesseert mij niks wie zijn idee het was. Ik heb niks tegen Mislintat en ook niks tegen Steijn. Of ze bij Ajax passen en of er genoeg structuur binnen de club is om deze mensen te beoordelen en te controleren, is een heel ander verhaal.
Het is gewoon een zooitje op technisch en bestuurlijk gebied. Dat is pijnlijk.

23-09-2023 00:25

wijzijndebeste123 +164770

Je ziet nu toch al dat de aankopen die nu minuten krijgen na enkele potjes n versterking blijken? Gaaei is beter dan Rensch, Sosa beter dan Wijndal, Forbs is n goede aankoop en van Sutalo weten we dat ook. Mikautadze, Akpom, Mannsverk en Avila hebben nog nauwelijks meegedaan. Mikautadze ken ik goed en Mannsverk ook en dat zijn twee zeer goede aankopen. Maar dan moeten ze wel de kans krijgen. De gaat de komende maanden gebeuren.

23-09-2023 00:27

MVG +16475

Dat zal de tijd leren. Ik vind het allemaal nog niet erg overtuigend. Eigenlijk alleen Sosa en Forbs vind ik het redelijk doen en ook echt niet meer dan dat. Met deze resultaten ligt voor je het weet Steijn er zo weer uit en Mislintat misschien ook Dan zullen een hoop van die jongens weer niet in de plannen van een nieuwe trainer voorkomen.
Blijf nou gewoon bij je eigen jeugdopleiding met een paar toppers erbij.
Dat heeft Ajax groot gemaakt

23-09-2023 00:33

JoeBlow +8196

Niet helemaal, volgens mij. Hij was een LCV maar had in Antwerpen LB gespeeld. Hij kwam als plan B voor Ito - een LCV achter Hato.

Toen gaf Sven zijn gebruikelijke spiel en was Avila all-round en uiteindelijk zelfs inzetbaar als rechtsbuiten en als Spaanstalige advocaat van de NV. 😂

Avila is absoluut geen wingback, maar ik vind het nog veel vreemder dat het Steijn tot de vrijwel de laatste dag van de transferperiode duurde om te zien dat ASE en Wijndal absoluut niet kunnen.

23-09-2023 06:28

YRGI +32964

We moesten zoveel kopen, omdat er ook een heel elftal is vetrokken.

23-09-2023 10:04

MVG +16475

Vorig jaar is er ook al veel te veel gekocht. Dus op die manier blijf je aan de gang. Ajax hoeft niet meer dan 30 selectie spelers te hebben zoals de clubs met het grote geld. We moeten voor kwaliteit gaan en niet voor kwantiteit. En jeugd moet altijd de voorkeur hebben als het niveau van de aankopen niet ontegenzeggelijk hoger is.

23-09-2023 10:14

Indy2 +15254

@MVG
" ... geen goede aankopen. (...) De jeugd denkt nu ook: de kansen worden wel heel klein nu."

Ik zie de volgende "dubbel-redenatie" de laatste tijd vaker:
1. De aankopen zijn geen versterkingen/ voldoen niet.
2. De kansen voor de jeugd worden door de aankopen heel klein.

Beide beweringen kunnen niet tegelijk waar zijn. Begrijp je waarom?

23-09-2023 18:50

AFCAHoorn +22718

Hallo Valentijn, ben jij dat?

22-09-2023 23:26

wijzijndebeste123 +164770

Vanwege zn aanvallende power zie ik m veel liever dan luiaard Rensch. Verdedigend zijn ze beide zwak.

22-09-2023 22:49

AFCACruijff14 +162184

Precies. Gaaei heeft pluspunten, Rensch heeft er geen behalve dat hij Nederlands kan. Denk dat Gaaei hier wel kan slagen, zijn drive en opbouw zijn prima. Hopelijk leert hij beter verdedigen als hij zijn collega's achterin beter snapt.

22-09-2023 23:01

Saudara +7065

Hier heb je een punt.

22-09-2023 23:05

wijzijndebeste123 +164770

Ik heb heel vaak een punt. Je gaat t pas zien als je t door hebt zei n wijs man ooit ; )

22-09-2023 23:05

Saudara +7065

We zijn het niet altijd eens, maar dat hoeft ook niet. Is juist leuk om verschillende standpunten te onderzoeken. Als blijkt dat je gelijk hebt dan ben ik de eerst die dat toegeeft. Enjoy weekend.

22-09-2023 23:18

wijzijndebeste123 +164770

Jij ook vriend. Op naar zondag! Hopelijk kunnen we boven onszelf uitstijgen. Dat zou n enorme boost geven en misschien wel de start zijn van n opmars.

22-09-2023 23:19

Saudara +7065

Zo is het maat! Ik heb er zin in en na de wedstrijd van gisteravond neemt mijn vertrouwen weer toe. Met paar goed presterende aankopen en eigen jongens .

22-09-2023 23:23

wijzijndebeste123 +164770

Precies. Er zit genoeg in de selectie om er alsnog n heel mooi seizoen van te maken. Veel meer kwaliteit dan vorig seizoen. Hopelijk weet Steijn er snel wat van te maken. Daar heb ik nog mn twijfels over.

22-09-2023 23:24

Saudara +7065

Ook op dit punt ben ik het met je eens. Steijn is niet de beste tacticus die ik als trainer heb gezien.

22-09-2023 23:26

RobbertB +2187

Gaaei tegen Marseille was 1e helft drama. Gelukkig bleef hij staan. Want 2e helft was echt uitstekend.

Op beide flanken staan de backs te hoog. En bij tegenaanvallen staan ze te ver weg. Dat is eerder tactisch falen en zal verbeterd worden

22-09-2023 23:11

WantAmsterdam +116198

Ik vind Rensch in principe verdedigend niet zo slecht, hij heeft laten zien tegen Liverpool en PSV dat hij in potentie wel zijn mannetje kan staan.
Zijn probleem is zijn zo ongelofelijk slappe mentaliteit. Daardoor zal hij altijd onnodige fouten maken omdat er altijd een moment is waar hij niet 100% geconcentreerd is.
Aanvallend heeft Rensch geen meerwaarde.
Maar bij Ajax lijkt me het voetballende aspect sws belangrijker. Nous was ook een matige verdediger, maar had een grote meerwaarde door zij voetballende kwaliteiten. Gaaei kan een budget versie van Nous worden.

23-09-2023 00:26

Sportvolgert +40710

Die spits van Stuttgart die sven wilde staat al op 10 goals na 5 potjes.

22-09-2023 22:47

wijzijndebeste123 +164770

Yep. En ook door Sven naar Stuttgart gehaald uit de Franse 2e divisie. Net als Mikautadze.

22-09-2023 22:48

MalleEppie +15158

Gaan ze het ooit doorhebben, Wijzijndebeste?

22-09-2023 22:49

wijzijndebeste123 +164770

Ik vrees nooit. Mikautadze krijgt gister 0 minuten terwijl Brobbey en Bergwijn dramatisch spelen. Wanneer gaat hij dan wel minuten krijgen?

22-09-2023 22:50

AFCACruijff14 +162184

Die jongen is van de zomer aan Ajax gelinkt. Toen werd hij nog weggezet als een matig spitsje.

Ik vertrouw blind op Sven zijn scoutingskills. Je zal nooit 100 procent alles halen wat goed is maar volgens mij heeft hij een aantal uitstekende spelers gehaald.

22-09-2023 23:02

AjaxHoorn +32989

Ik denk dat tegen die tijd Sven allang weg is. Jammer.

22-09-2023 23:02

wijzijndebeste123 +164770

Precies. Daarom is t zo jammer dat Sven weggaat. Als Steijn ooit voor de beste opstelling gaat kiezen dan staan er 6 aankopen id basis en n prachtig talentvol team vol voetbal.
Rulli
Gaaei Sutalo Hato Sosa
Mannsverk
Vos Taylor
Berghuis Mikautadze Forbs

22-09-2023 23:03

gi0vanni +7289

Dat is niet de beste opstelling want Berghuis is veel beter op 10. Ajax moet gewoon nog vleugelspelers halen. Minimaal een rv.

22-09-2023 23:09

wijzijndebeste123 +164770

Berghuis vind ik niks op 10. Veel te onbetrouwbaar met zn vele balverlies. Is ook niet comfortabel genoeg aan de bal onder druk voor n middenvelder.

22-09-2023 23:16

JoeBlow +8196

Welke speler is dit?

23-09-2023 06:32

Vik86 +42397

Haha die gaat VFB geld opleveren...

22-09-2023 22:50

AjaxHoorn +32989

Hier gilden ze dat ze hem niet wilde hebben. Maar hier gillen ze ook als je niet direct na een week samen trainen presteert. Eigenlijk gillen ze hier altijd.

22-09-2023 23:03

Vik86 +42397

Sowieso

22-09-2023 23:10

Tommyshelby +129567

Die stevent af op 68 goals als hij zo doorgaat, niet verkeerd.

22-09-2023 23:03

Kryptonite +76957

Zelfs 11 goals en 2 assists in alle competities, hij evenaart daarmee het Bundesliga record van een andere speler die door Mislintat is ontdekt, ene R. Lewandowski.

Maar laten we Sven vooral ontslaan en vervolgens de Hollandse Martin van Geel aanstellen, zodat we echt goede Hollandse spelers als Dest, Stengs en Nieuwkoop kunnen halen.

22-09-2023 23:05

wijzijndebeste123 +164770

Zolang t kliekje van Rob Jansen en Guido Albers net zoals in de Overmars tijd maar torenhoge fees kunnen vangen. Kroes zal goed voor zn oud-collega's zorgen.

22-09-2023 23:17

GGXIII +6513

Niet om het een of ander. Ik ben geen Mislintat supporter of iets, vind wel dat hij degelijk heeft aangekocht.
Maar vinden jullie het niet opvallend stil nu onder deze statistiek?.

23-09-2023 00:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.