'FC Twente meldde zich vorige maand in Amsterdam voor Regeer'

door NielsOpdam 98

Bron Algemeen Dagblad

'FC Twente meldde zich vorige maand in Amsterdam voor Regeer'

door NielsOpdam 98

Bron Algemeen Dagblad

Laatst geüpdatet

FC Twente heeft concrete interesse in Youri Regeer, zo schrijft het Algemeen Dagblad woensdagavond. Volgens het medium heeft de club uit Enschede zich vorige maand in Amsterdam gemeld voor de rechtsachter, die ook als middenvelder kan spelen.

'Twente ziet hem daarmee als optie om de door Feyenoord begeerde Ramiz Zerrouki te vervangen. Tot een akkoord kwamen beide clubs, die elkaar in de laatste speelronde nog treffen, tot op heden niet', schrijft het Algemeen Dagblad over de interesse in Regeer.

Als het aan FC Twente ligt, slaat de club een dubbelslag in Amsterdam. 'De subtopper ziet Salah-Eddine de lijn van de tweede seizoenshelft komend seizoen graag doortrekken in Enschede.' Volgens het medium hoopt Anass Salah-Edidine zijn kans te krijgen en te grijpen bij Ajax. 'De verwachting is dat Salah-Eddine in de voorbereiding in elk geval eerst aansluit bij Ajax.'

'Ajax rekent in de zomer weer op Daramy' 

Ook Mohamed Daramy heeft goed nieuws gekregen van Ajax. 'Hij heeft te horen gekregen dat Ajax in de zomer weer op hem rekent.' De Deense aanvaller wordt dit seizoen verhuurd aan FC Kopenhagen. In Denemarken was hij dit seizoen goed voor acht competitiegoals.

Lees meer over:
Plaats reactie

Siemons +378

Speelt ook niet nu Heitinga het voor het zeggen heeft. Ik zou zo’n verhuur beschouwen als zijn laatste redmiddel. Voor Salah Eddine heeft het duidelijk gewerkt, ik ben heel benieuwd wat hij in de komende voorbereiding laat zien.

05-05-2023 23:21

rafaelvandekaart +1762

Lijkt me een mooie stap voor Regeer, met het vertrek van Zerrouki krijgt hij bij Twente vast een kans om het waar te maken.
Wat zou hij moeten kosten, €2m?
Wellicht een terugkoop clausule overleggen voor €5.

Ik zou wel graag zien dat Salah-Eddine de strijd aangaat met Wijndal/Hato op LB en eventueel op LCV. Baas verhuren.

05-05-2023 15:37

Lazell +16988

Niks mis mee, wel terugkoopoptie aub. Zie hem nog wel stappen maken als hij 2 seizoenen basis speelt daar.

04-05-2023 23:10

Eriksen10 +4791

Komt tekort, lekker laten gaan.

04-05-2023 18:02

C14 +22341

Regeer als 6 kan wel, maar niet ideaal, is toch een speler die graag loopt, met en zonder bal.
Warmerdam vind ik veel meer een 6, meer een spelverdeler en kan ook controlerend, zelfs verdedigend spelen, denk dat Twente daar beter aan zou doen. Of beiden, Regeer kan daar op 8 of rechtsback.

Ajax had Regeer veel meer minuten op rechtsback moeten geven dit seizoen, had je kunnen zien waar hij staat. Met een paar invalbeurtjes in een verschrikkelijk draaiend elftal, krijg je daar geen zicht op. Zo'n Regeer en al die andere talenten komen zo ook stil te staan, of stiller dan nodig, in hun ontwikkeling.

Maar aangezien hij die kans toch niet gaat krijgen, zoals de meeste talenten niet, fuck Ajax dan maar (huidige incapabele leiding), dan denk ik meer aan zijn individuele ontwikkeling en die van andere talenten.

Mooie talenten zou je bijna willen gaan adviseren Ajax te verlaten.

04-05-2023 14:04

Ajax14AMS +25205

Verkoop maar met terugkoop optie. Volgend jaar zal hij sowieso niet in de basis staan, want we willen directe versterkingen op de plekken waar hij het meeste kans heeft om door te breken.

Kan in de toekomst eventueel interessant worden als hij doorontwikkelt, vandaar de terugkoop optie.

04-05-2023 10:30

Qifesh +24917

small gaat weg, salahedin ook dus komen ze weer netjes aankloppen.

04-05-2023 09:58

Lavie +2271

Waar gaat Smal naartoe dan?

04-05-2023 11:16

Kingoffdatoilet +17138

Verhuren of verkopen met een terugkooptoptie van maximaal een miljoen en 50% doorverkooppercentage als hij niet terug naar ons komt maar doorbreekt bij Twente en door Twente wordt verkocht. Is een club met meer dan 2 miljoen geïnteresseerd dan kopen en verkopen win hem natuurlijk direct.

04-05-2023 09:25

Daanafcak +3032

Verhuren, niet speelgerechtigd tegen Ajax. Win-win

04-05-2023 07:48

trodat4030 +96444

Behalve dat zo’n afspraak verboden is.

04-05-2023 17:20

AjaxPositivo +6954

Verhuur ja, verkoop nee.
En bij verhuur vraag ik me wel af of je moet willen dat hij zoals Salah-Edinne een soort luxe reserve kan worden bij Twente.
Misschien anders beter een club als Heerenveen, Utrecht, Vitesse.

04-05-2023 07:34

Jeremias +1661

Ik adviseer Ajax nog geen enkele speler te verkopen aan de sub-top zolang Ajax zelf nog aan het herstellen is. Hooguit huren om wedstrijd ritme op te bouwen aan clubs die onder de sub-top zitten.

04-05-2023 01:26

emieltjuhh +17839

10 miljoen anders niet

04-05-2023 01:20

thelordjoshua +10641

Regeer is een type hele fijne om in je elftal te hebben. Heel degelijk in alles, geen hele uitspringende krachten maar zeker miniem tot geen zwaktes. Een hele stabiele, consistente speler.

04-05-2023 00:45

Wamberto +2968

Typische Twente-speler, dus!

04-05-2023 11:09

thelordjoshua +10641

Ook wel Ajax speler hoor.

04-05-2023 11:18

Lazell +16988

Enige wat ik me kan bedenken is dat hij atletisch/fysiek niet zo veel voorstelt. Geen kracht, lengte, snelheid, souplesse (zoals Fitz Jim bijv).

04-05-2023 23:13

thelordjoshua +10641

Niet waar, fysiek maakt niet uit, hadden Mazraoui en Frenkie ook niet, waren slim met het lichaam en inzicht. Regeer is vrij snel aan de bal en zonder. Regeer is ook een heel ander type speler dan FJ

05-05-2023 00:06

Lazell +16988

Natuurlijk zijn het andere types. Frenkie heeft een goed fysiek voor zijn spel. Die lenigheid, wendbaarheid en snelheid is perfect voor het open draaien en het veld oversteken. Mazraoui was ook een paar tandjes sneller dan Regeer en veel soepeler. Zeker als back vind ik dat echt een minpunt, die moet toch een keer of 10 per wedstrijd het hele veld over rennen. Als 6 valt dat minder op omdat hij minder grote afstanden hoeft te overbruggen.

Fysiek maakt best wel een groot verschil. De meeste toptalenten hebben op de een of andere manier een onderscheidend fysiek. Antony was bloedsnel en wendbaar. De Ligt was een enorme vent. Timber is vrij snel en kan kort draaien, Onana was katachtig, vd Beek had de longen van een paard, etc. Hato en Vos zijn ook atletisch. Ook als je naar de toptalenten in het buitenland kijkt, Haaland, Mbappe, Pedri, Bellingham, Camavinga, Gvardiol, Nuno Mendes, etc. Regeer heeft fysiek volgens mij niks wat in zijn voordeel spreekt.

05-05-2023 10:10

Bruno04 +15740

Dat regeer gehype hier. Ik vind het totaal niks bijzonders.

En als ie zo goed was had ie wel gewoon gespeeld. Als ie Sanchez al niet uit de basis kan spelen…

Hato speelt ook gewoon boven wijndal en bassey (samen 33 miljoen) dus kom niet aan met transferbelangen of dat Heitinga het niet durft.

04-05-2023 00:40

tdecler +3309

Idd, zal hem wel verhuren en niet verkopen (of met terugkoopclausule oid). Wie weet ontwikkeld ie zich opeens fantastisch bij Twente en kan je hem makkelijk (goedkoop) terug halen.

04-05-2023 09:02

Kingoffdatoilet +17138

Terwijl Hato niet eens een back is en daar ook duidelijk niet op zijn best speelt.

04-05-2023 09:27

C14 +22341

@Bruno

Hij kan met gemak Sanchez eruit spelen, maar krijgt de kans niet. Aankopen, vooral ook met meer fysiek dan eigen talent, krijgt altijd de voorkeur, tenzij ze het extreem bont maken, zoals Bassey en ook Wijndal. Al hadden Ten Hag en Schreuder die toch laten staan, met name Wijndal, en is het wel Heitinga die dan tenminste nog eens naar jeugd kijkt.

04-05-2023 14:08

DieNase +7168

Doei Twente!

04-05-2023 00:31

Helmond0492Ajax +878

Zou Regeer nog minder zijn dan Sanchez?
Dat kan toch niet waar zijn?

04-05-2023 00:02

C14 +22341

Nee, is ie niet. Zoals vrijwel elk Jong Ajax talent krijgt ie geen kans

04-05-2023 14:08

Drukwerk1968 +7110

Wat een gelul zeg. Baas, hato, fitz Jim, regeer, vos, godts. Dit seizoen speeltijd gehad. Brobbey, rensch, timber. Eigen jeugd.
Regeer is ook niet een echte rechtsback. Hij zou alvarez uit de basis moeten spelen of klaassen. Zo goed is hij echt niet zoals sommige mensen hier roepen

04-05-2023 16:28

DEELM +11891

Hoe goed is deze regeer?

04-05-2023 00:00

AjaxHoorn +32989

Verhuur oke, verkoop niet doen

03-05-2023 23:32

Delaney +14740

Precies wat ik ook dacht, ik moet er namelijk niet aan denken dat ze hem verkopen en hij dan net zo'n ontwikkeling doormaakt als dat Salah-Eddine heeft doorgemaakt bij FC Twente.

03-05-2023 23:51

Libero +19108

Als middenvelder nb. Iets wat Regeer meer is dan back...

04-05-2023 13:51

Bruno04 +15740

Terugkoop clausule voor 6-8 millies

04-05-2023 00:27

AjaxHoorn +32989

Waarom in vredesnaam. Regeer is talentvol. Hij moet nu de stap maken.

04-05-2023 08:56

Kingoffdatoilet +17138

Waarom zo veel? Als je een terugkoopclausule er in stopt maak die dan bijzonder laag. Max 2 miljoen ofzo. Wij moeten er geen verlies op gaan lijden.

04-05-2023 09:28

Lazell +16988

Het is gebruikelijk dat de terugkoopclausule hoger ligt dan de originele transfersom. Moet ook wel een beetje interessant blijven voor Twente.

04-05-2023 23:15

DieLange +1024

Ze kunnen Bassey en Sanchez krijgen!

03-05-2023 23:23

Sampaoli +39169

Ajax moet echt meer gebruik maken van verhuurperiodes. Regeer, Baas, Rasmussen en misschien ook Fitz-Jim en Ünüvar moeten 30+ potjes op Eredivisie niveau voetballen volgend seizoen.

Zo worden ze meer waard als het geen Ajax-niveau blijkt te zijn, maar komen ze vooral aan ontwikkelen toe. Nog een jaar KKD zou voor bovenstaande namen funest zijn.

03-05-2023 23:03

Ibuprobrimovic +4600

Daar hebben we bijv Sparta voor. Echt prima talenten waar Sparta goed gebruik van kan maken.

03-05-2023 23:06

Sjaakvaak +26582

Eens. Lekker uithuren aan de enige mooie club uit Rotterdam.

03-05-2023 23:18

AjaxHoorn +32989

Graag. Dat gemodder bij JA. Lekker doorgroeien en als ze afhaken kosten ze meer dan alleen bij Jong spelen.

03-05-2023 23:34

HendrikAjax +16830

Vind het ook zonde dat ze dit zo weinig doen. Hoop dan wel dat ze beter opletten aan welke club ze de spelers verhuren. Afgelopen zomer hebben ze in mijn ogen slechte keuzes gemaakt met Salah-eddine aan Twente terwijl die Gijs Smal hebben en Unuvar aan Trabzonspor met de concurrentie op 10 en linksbuiten die ze daar hebben.

03-05-2023 23:50

Ozymandias +159568

Het verhuren van spelers die bij Ajax nog niet al redelijk wat minuten in het eerste hebben gespeeld gaat bijna altijd fout. Clubs in de Eredivisie willen geen speeltijd investeren in onervaren talenten. Zeker niet wanneer ze tegen degradatie vechten en de clubs die dat niet doen investeren liever in hun eigen spelers die ze in de toekomst nog wat kunnen opleveren.

04-05-2023 00:17

Nr.10 +111023

@ozy. Misschien zou het helpen om met die clubs af te spreken (informeel) dat ze een eerste optie hebben als Ajax inderdaad overgaat tot verkoop, en/of dat ze kunnen rekenen op een vaste toestroom, dus dat ze jaar daarop wel weer een andere speler uit Jong kunnen huren. Als je zo’n soort relatie met twee of drie clubs weet op te bouwen, dan zou dat toch geweldig zijn? Clubs als Twente en Heerenveen moeten toch elk jaar maar weer hun selectie rond zien te krijgen. Ik zie veel spelers bij ons uit Jong komen, die bij ons nog weinig tot niets in 1 hebben gespeeld maar na een jaar Eredivisie ineens 5 tot 10 miljoen euro waard zijn: Botman, Lang, Quinten Timber. Kasanwirjo ook snel de stap naar Feyenoord. Matusiwa vrij snel naar Frankrijk. Nu Salaheddine. Denk dat Sampaoli wel een punt heeft dat zoiets met de spelers die hij noemt ook kan.

04-05-2023 09:37

j0rnnn +5099

En voor hoeveel wil je ze dan een eerste optie geven. Heerenveen kan niet 10 miljoen neerleggen voor een verdediger.

04-05-2023 09:47

AFCA-pride +17343

Klopt, moet een push achter zitten om ze op te stellen. Dus financieel meeprofiteren of lage aankoopsom met % doorverkoop. Veel spelers zullen Ajax 1 niet halen maar kunnen ergens anders nog wel prima slagen en nog wat opleveren om weer te investeren in nieuwe jong Ajax spelers.

04-05-2023 11:48

Bruno04 +15740

Eens. Verhuren en anders terug koop opties van 6-10 mil in 3-4 jaar. Dat laatste werkt veel beter omdat het ze dan ook nog geld opleverd.

Een speler van 20 3-4 jaar in de eredivisie laten spelen en die dan mogelijk echt niveau haalt heb je een prima deal voor 6-10 mil.

Stel een aantal worden echt top eredivisie en je kunt die voor sub 10 miljoen terug halen is hardstikke prima. Dat betalen we overal. Daarnaast kun je ze in de eredivisie ook nog is wekelijks makkelijk volgen

04-05-2023 00:28

j0rnnn +5099

Betekent niet dat ze het ook bij Ajax halen. Dan kan je beter een lage terugkoop prijs doen en een vaste vergoeding bij een jackpot in de toekomst.

04-05-2023 09:48

Nr.10 +111023

@Sampaoli.
Echt hè? Waarom zouden we dat nou niet nog veel meer doen? Je hebt het gezien bij Botman, Quinten Timber, Lang, recentelijk, en nu Salaheddine, hoe goed het uit kan pakken. Clubs als Twente, Groningen, Utrecht, Heerenveen zullen altijd interesse hebben in de wat oudere jongens van Jong Ajax met potentie.

04-05-2023 09:32

STARK +856

En ook die passen eigenlijk niet in Ajax 1

04-05-2023 10:28

Nr.10 +111023

Lang is een apart verhaal, maar Botman en Q Timber hadden wij gewoon twee jaar moeten verhuren, dan hadden we er uitstekende spelers van gehad. Kom op, Botman is binnen no-time van Jong Ajax naar de top van de Premier League gegaan, we moeten niet doen alsof we die niet heel goed hadden kunnen gebruiken.

04-05-2023 14:53

AFCA-pride +17343

Klopt, maar dan moet de hurende club er ook profijt van hebben (bv korting huursom bij bepaald aantal wedstrijden, meedelen in transfersom). Heeft bij Botman/Zeefuik/Sierhuis ook gewerkt.

04-05-2023 11:44

Heldhaftig +11456

Dit zeg ik dus ook altijd. Knal de hele eredivisie vol met je eigen talenten en je zal zien dat een aantal gewoon zal uitblinken. Je zou ook spelers kunnen kopen met enige potentie, maar die nog niet zover zijn om basisspeler te worden, om ze vervolgens aan een mooie eredivisie club te verhuren voor een aantal jaar.

04-05-2023 12:51

Libero +19108

Verhuurde Jong-spelers komen me iets te vaak op de bank en er regelmatig niet vanaf. Max de Waal bv; Unuvar sporadisch. Daar schiet niemand iets mee op.
Wat Overmars deed, bij x aantal gespeelde minuten klein percentage doorverkoop bieden zodat het ook interessant wordt om ze op te stellen.

04-05-2023 13:46

C14 +22341

Fitz-Jim moet gewoon basis komen te spelen komend seizoen. Had allang vele minuten in Ajax 1 moeten maken om te prikkelen, door te ontwikkelen, te wennen aan niveau en druk.

04-05-2023 14:09

Danielson +50258

8 miljoen en anders weer oprotten naar Tukkerland.

03-05-2023 22:52

Danielson +50258

Als Daramy terugkomt, wordt voorgesorteerd op het vertrek van Tadic. Ik zie Bergwijn niet verkassen: die raken we na zo'n seizoen aan de straatstenen nog niet kwijt, maar is (relatief) nog jong.

03-05-2023 22:35

Quint.S +100

Salah gaat sowieso terug naar Amsterdam. Die hoort ak seizoen zekers bij de eerste selectie. Reden sie mit Sven...?😉💪🇩🇪

03-05-2023 22:31

Nr.10 +111023

Verhuur zo’n Regeer dan, desnoods zelfs twee seizoenen. Wat heb je er nou aan om die nu al te verkopen?

03-05-2023 22:21

AlexLitmanen10 +14370

Minimaal een terugkoop optie Proberen

03-05-2023 22:37

Vik86 +42397

Daramy kan veel gaan betekenen voor ajax..

03-05-2023 22:11

Nr.10 +111023

Geintje…?

03-05-2023 22:21

Vik86 +42397

Nee waarom.. Ik vind dat hij een kans verdient..

03-05-2023 22:24

Intec2.0 +12407

Jong Ajax bedoel je.

03-05-2023 23:04

Slang3 +45802

Zou goed voor hem zijn om verder te mogen als middenvelder, rechtsback gaat het echt niet worden

03-05-2023 22:02

Jake the Snake +17344

Waarom niet Slang? Hij speelde eind vorig seizoen echt een paar goede wedstrijden op die plek. Brengt voetballend veel meer dan een Sanchez of Rensch

03-05-2023 22:09

Slang3 +45802

Omdat hij voetballend helemaal niet zoveel brengt als je zou verwachten van een middenvelder op back

03-05-2023 22:11

Lazell +16988

Vind hem ook wel erg langzaam. Een back hoeft geen rondrunner te zijn, maar moet toch wel ongeveer de snelheid van Mazraoui of Rensch hebben, zeker als ze zo vaak weg zijn van hun positie.

04-05-2023 23:19

xstaniox +15070

Regeer jaartje verhuren zou goed zijn voor hem.
Anass Salah-Eddine lekker aansluiten bij 1 volgend jaar

03-05-2023 22:00

eros +4779

Regeer en Edine naar Twente.
Smal en Zerrouki hierheen. Geef ze nog wat miljoenen,… iedereen blij.

03-05-2023 21:59

Nr.10 +111023

Ik niet blij. Smal en Zerrouki zijn geen kanonnen vriend.

03-05-2023 22:22

Ozymandias +159568

Ik ook niet blij. Regeer en Salah-Eddine zijn nu al niet veel minder dan Zerrouki en Smal en hebben een veel groter potentieel.

03-05-2023 22:30

Tommyshelby +128573

Ik ben niet blij. Eerder net zo boos als Heitinga.

😠

03-05-2023 22:33

HendrikAjax +16830

Lijkt me een hele slechte deal

03-05-2023 23:52

Kingoffdatoilet +17138

Ik niet blij. Met zerrouki gaan we er zelfs nog op achteruit.

04-05-2023 09:31

Freddy +11388

Het is toch gewoon een middenvelder?

03-05-2023 21:52

Tinus +10293

Ja, het is een middenvelder die ook als rechtsachter kan spelen.

03-05-2023 21:58

Tommyshelby +128573

Een geboren middenvelder ja. Maar bij Ajax vooral interessant als back.

03-05-2023 21:59

Freddy +11388

Is hij niet interessanter als middenvelder?

03-05-2023 22:08

Tommyshelby +128573

Ik vind hem beter als back, hij is dynamisch maar geen enorme atleet.

03-05-2023 22:20

barry1988 +24000

ASE niet verkopen en Regeer eventueel verhuren aan Twente.

03-05-2023 21:52

36 +8620

Regeer houden en Sanchez eruit

03-05-2023 21:49

Gewoon Gijs +18359

en die linksback ook houden

03-05-2023 22:22

Amsterdam4ever +2364

Regeer verhuren zonder koopoptie lijkt mij prima, ze mogen Baas ook huren wmb.Salah-Eddine niet meer, verlengen en spelen in Amsterdam wmb.

03-05-2023 21:47

HendrikAjax +16830

Ik zou Baas niet aan hun verhuren zolang ze Smal hebben

03-05-2023 23:54

Talentje020 +19883

Zou een slimme move van Twente zijn, had van mij al eens het vetrouwen mogen krijgen boven Sanchez en Rensch

03-05-2023 21:47

Tinus +10293

Eerlijk gezegd had ik dat ook echt wel verwacht. Zeker bij Heitinga.

03-05-2023 22:00

Melle.v +1552

Mooie club om hem naartoe te verhuren

03-05-2023 21:46

BryanAFC1 +3465

Dat ze deze jongen nooit boven die twee circusartiesten op rechtsback laten starten is me een raadsel. Is fysiek al vrij ver voor zijn leeftijd, betrouwbare en intelligente speler. Gewoon een basisplaats gunnen zo lang we niks beters hebben.

03-05-2023 21:45

AJAX020ADAM +6927

Regeer staat volgend seizoen misschien wel rechts achterin.

03-05-2023 21:42

AlexLitmanen10 +14370

Ik vraag het me af.

Dan had hij er al Minuten gemaakt. Ik denk dat hij of Ajax dat niet ziet zitten

03-05-2023 22:36

IndoorNinja +1856

Dit zou zomaar waar kunnen zijn. Dat hij er zelf geen trek in heeft. Ik vond hem de keren dat ik hem heb gezien een goede indruk maken op rechtsback.

04-05-2023 08:42

Tommyshelby +128573

Twente heeft echt een goed oog voor talent.
Regeer is beter dan baksteen Sanchez.

03-05-2023 21:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.