Driessen: 'Bazoer gaat uiteindelijk weg'

door SJvanveen 53

Driessen: 'Bazoer gaat uiteindelijk weg'

door SJvanveen 53

Laatst geüpdatet

Valentijn Driessen heeft vrijdagavond bij Voetbal Inside gesproken over de huidige situatie van Riechedly Bazoer bij Ajax. De journalist van De Telegraaf denkt dat de middenvelder in de winter vertrekt als zijn huidige situatie bij Ajax niet verandert.

Bazoer zit sinds het einde van de transferperiode alleen maar op de bank bij Ajax, wat zou kunnen betekenen dat de international in een volgende transferperiode wil en gaat verkassen. Driessen denkt in ieder geval van wel. 'Bazoer wil weg', begint Driessen.

'Ajax heeft negen middenvelders. Hij gaat uiteindelijk wel weg, misschien al in de winter. Tenzij Bosz van meer middenvelders back gaat maken', sluit Driessen met een knipoog af. Daley Sinkgraven heeft ook (voorlopig) geen plek op het middenveld van Ajax en staat de laatste wedstrijden linksachter.

Lees meer over:
Plaats reactie

DOPEBOYsGAME +1

Als je zelfs gudelj voor je hebt dan zou ik ook weg willen. Dan denk ik dat er iets mis is met de ogen van de heer Bosz. Toptalent voor een mislukte vedette..

01-10-2016 17:11

OulidAFCA +0

Liever Gudelj even wat minder en Bazoer en Tete vaker, de laatste het liefst basis. Voor Bazoer kreeg je een jaar geleden nog 25+25 miljoen van Napoli (volgens de geruchten); nu hij een stuk minder speelt en in de picture is, krijg je er nu relatief weinig voor. Behouden, vaker laten spelen totdat hij zich als een topper heeft gemanifesteerd. En dan pas verkopen.

01-10-2016 16:58

fanvooraltijd +6818

Alle spelers gaan een keer weg. Bazoer en El Gahzi hebben een terug slag maar komen hopelijk sterker terug.

01-10-2016 12:30

AFCABart +2

In Bazoer zie ik het nog wel zitten, maar el ghazi gaat het niet redden ben ik bang.
Is ook nog eens heel erg geforceerd opzoek naar acties en doelpunten waarbij zo goed als alles mislukt.

01-10-2016 15:57

BRAMHOUTEN +3813

Zet bazoer op de plek van viergever en je bent klaar . Riedewald kan als linksback of op 6 spelen die gaat ook nog wel minuten maken. Die gasten zijn net 20. Dan hoef je nog geen dragende speler te zijn

01-10-2016 10:55

Jasper Keuper +0

Die Driessen vertelt alleen maar onzin ook al toen met Ziyech.

01-10-2016 10:03

grannig mokum1 +1

Als ik mag kiezen tussen Gudelj en Bazoer zal ik bazoer nemen, meer drive en doel gericht en zoals ik hem laats zie spelen tegen Willem II is gewoon een genot om te zien hoe hij speelt......

01-10-2016 09:57

OKP-AFCA +56

Jammer dat de 10 wedstrijden die hij daarvoor speelde nog slechter waren dan dat Gudelj nu speelt.

Oh nee wacht, Gudelj is de slechtste speler van Ajax ooit dus dat mag ik natuurlijk niet zeggen.

Bazoer is in principe beter maar was hopeloos uit vorm en het was terecht dat anderen de voorkeur kregen, hij moet blijven en zijn kans weer pakken, zoals hij inderdaad al mee begon tegen Willem 2

01-10-2016 10:01

Barra +5529

Ajax moet doorselecteren en een aantal middenvelders van de hand doen. Concurrentie is goed, maar spelers als Bazoer moeten wel een goed vooruitzicht blijven houden.

01-10-2016 08:56

DoorenAFCA +0

Dat Gudelj maar verkocht wordt. Klaassen zit ook aan het einde van zijn Latijn. Lekker blijven Bazoer, je kansen komen wel.

01-10-2016 08:38

oudzuid2 +7294

ik zou pisnijdig worden als ze Bazoer inderdaad in de winterstop laten vertrekken, omdat ie onder Bosz niet aan spelen toekomt. hij en Riedewald zijn twee van onze meest veelbelovende spelers.

01-10-2016 08:06

BlueDuke +4480

Je kan hem ook een half jaar verhuren aan eredivisie club. Genoeg die hem kunnen gebruiken.
Riedewald moet met Shone uitvechten wie de 6 is. Tete met Veldman. Is aan hun om die strijd te winnen. Verwacht dat ze voldoende minuten gaan maken.
Bazoer wordt gewoon lastig. Je hebt 3 ongeveer de zelfde types met Bazoer, Gudelj en Klaassen. Echter, klaassen gaat einde seizoen weg en dan moet Bazoer het met Gudelj uitvechten. Dus na half jaar verhuren genoeg perspectief als ie zich genoeg ontwikkelt.
Vind echt verfrisssend dit. Afgelopen jaren waren jongens zoals Bazoer Tete en Riedewald zeker van hun plek. Nu merk je dat ze er echt voor moeten vechten. Dan komen de echte talenten wel boven drijven. Kijk maar naar Dolberg en Sanchez. We gaan het zien.
Voordeel met huidige elf is dat met Shone, klaasen, viergever, zijech je wel ervaring hebt in je as.

01-10-2016 09:52

MankeNelis +7

Driessen denkt teveel. Hij moet die onzin niet gaan verkondigen als loopjongen van een sportkrantje.

01-10-2016 07:36

OKP-AFCA +56

Inderdaad, bijvoorbeeld over de hoe jeugdspelers Nederland te snel verlaten en hoe ze beter eerst bij een club als Ajax of PSV kunnen spelen.

Driessen moet niet zo stoken.

01-10-2016 09:59

luiszwaaris +0

Off : Voor de FIFA 17 liefhebbers ratingupdate AJAX
Veltman 80 -> 77
Sanchez 71 -> 73
Ziyech 80 -> 81
Gudelj 78 -> 77
Bazoer 77 -> 76
Tete 77 -> 76
Schone 75 -> 74
Westermann 74 -> 73
Dolberg 68 -> 69
El Ghazi 76 -> 75
Cassierra 67 -> 68
Onana 69 -> 70
Boer 71 -> 70
Zeefuik 60 -> 63

01-10-2016 04:11

Pauw +2241

Gedurfde uitspraak wel. De mens gaat uiteindelijk dood.

01-10-2016 01:41

Aeter +6636

Ja, inderdaad. Dit is gewoon open deuren intrappen en sensatie zoeken. Bazoer gaat sowieso nog genoeg spelen, daar ben ik niet bang voor. En Bosz communiceert dit volgens mij ook vrij duidelijk naar zijn spelers toe.

01-10-2016 02:22

bojansuarez +324

Mr Driessen is zelf de grootste onruststoker! Tijd van Riedewald, Tete en Bazoer komt echt nog wel. Net zoals die van Nouri, Cerny en vdbeek. Volgend jaar weer doorselecteren. Serero, Gudelj, veltman, Viergever, klaassen, Traore en Schone zijn allen kandidaten voor een stap (terecht of niet). Een enge gedachte eigenlijk omdat het je halve basis is. Maar het brengt ook wel weer perspectief voor onze toptalenten

30-09-2016 23:58

Afcagauke95 +0

Ik hoop en denk met mij meerdere as gebruikers.. Dat de basis volgend seizoen wordt

Onana

Tete - Sánchez - de ligt - sinkgraven / jong Ajax speler.

Riedewald / Frenkie de jong

Ziyech / bazoer. Nouri / Vd beek

Ghazi / cerny Dolberg. Youness / aankoop


Riedewald als hij blijft basis en de jong speelminuten gunnen elke week.
Ghazi en cerny afhankelijk van de vorm en of el ghazi blijft..

Ziyech bazoer afhankelijk van of ze blijven en of de nouri en Ziyech opstelling goed werkt!

01-10-2016 07:11

swing +2356

AS doe ff normaal!!!!!..meldt alleen Valentijn ga zelf weg, ik wordt moe van je en dat word verwijderd ?!?!?!?!? heeeel apart jahhhh

30-09-2016 23:26

..::Rootje::.. +676 moderator

Reageer normaal, volwassen en inhoudelijk. Meer wordt er niet gevraagd.

30-09-2016 23:47

swing +2356

Ff serieus?!? Wat is daar niet normaal aan dan (aan mijn reactie) ...by te way :Heb je je eigen reacties wel is na-gelezen? !? ..vanmiddag nog: Het is allemaal Frank de Boer zijn schuld....lekker volwassen en inhoudelijk,aldus 'Rootje' ,maar ja het zal wel... (zal nu wel een ban krijgen) ..Triest!

30-09-2016 23:58

..::Rootje::.. +676 moderator

Geen idee waarom die niet verwijderd is, maar je hebt een punt.
Een ban zal je vast niet krijgen. Doe maar rustig.

01-10-2016 00:02

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik heb mijn eigen reactie verwijderd.
swing blij, Rootje blij.

01-10-2016 00:18

Ferd +38583

Iedereen gaat uiteindelijk weg Valentijntje, dit is echt weer een nietszeggende uitspraak. Zelfs als hij pas over 3 jaar voor 40 miljoen naar barca zou gaan kan je met zo'n algemene uitspraak claimen dat je het had voorspelt.

30-09-2016 23:24

mvdk +44258 moderator

Het was weer 5 minuten over Ajax en alles was kut. Ik had het opgenomen en moest echt een uur doorspoelen, want eerst kwamen Feyenoord en Nederland.

Sinkgraven was volgens Gijp helemaal niks, Younes een zaalvoetballer, Bazoer zou weg willen blablabla echt alleen maar negatief gelul. Alleen over Sanchez waren wat leuke woorden.

Dat van Bazoer is niet waar, want hij heeft aangegeven voor zijn kans te vechten. Hij zei bovendien dat de kritiek terecht was. Daarnaast speelt Tete niet, maar Mino Raiola is zijn zaakwaarnemer en hij heeft nog steeds niet bijgetekend. Ajax weet heel goed waar Mino op uit is, want als hij hem goedkoop naar Italië kan halen strijkt hij natuurlijk een vette bonus op. En worden spelletjes gespeeld.

30-09-2016 23:13

Sterretje73 +5277

Mbt Tete ben ik heel erg bang dat je gelijk hebt. Spelletjes over zijn rug dankzij jarenlang vuil spel van Raiola tov Ajax. Tete is het kind van de rekening en dient als definitief voorbeeld in deze "veldslag" ze zijn Raiola en zijn wegsluispraktijken spuugzat en helaas volkomen terecht. Wij als supporters vermoeden al jaren dat die Italiaan smerig spel speelt en kunnen behalve wat negatief reaguren niks bewijzen. Ik hoop echt dat ze doordrukken. Doodzonde van Tete maar noodzakelijk helaas...

30-09-2016 23:28

mvdk +44258 moderator

Heel erg zonde en ik was daar inderdaad ook bang voor. Ik heb het idee dat Ajax hem nu probeert te remmen, zodat de interesse van andere clubs iets afneemt en ze een betere onderhandelingspositie krijgen. Die dikke Raiola zit vol met streken. Ja, hij krijgt zijn spelers overal en dat is vanuit zijn oogpunt natuurlijk wel slim, maar dat is niet altijd goed voor de speler in kwestie.

Het is echt zonde, want Tete bulkt van de potentie en het is fijn dat hij uit de jeugd komt.

01-10-2016 01:47

ram +7283

Hahaha, wat een hilarische Calimero - reactie. Jesus Christ!
Sorry maar ik vind het echt bizar.

Wat is er toch met mensen en de "kritiek op Ajax - filter", het is zó sneu. Waarom ga je doorspoelen totdat het over Ajax gaat? En dan gaat de filter aan: als VI iets negatiefs zegt over Ajax is het vreselijk. En dan mag diegene geen mening hebben.

En als ze positief zijn? Volgt er dan een masturbatiesessie? Ik doel niet alleen op deze reactie hoor, maar op meerdere mensen hier met dictatoriale neigingen. Waarom niet gewoon genieten van een mooi programma en ieder zijn mening laten hebben? Lekker toch, zo'n vrij land? Je kunt het ermee eens zijn. Of niet. Maar dat mensen zich er zo druk om maken en zelfs niet meer kijken.. even grappig als triest.

30-09-2016 23:50

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik ben het eens met ram. Snap het over het algemeen ook niet waarom mensen altijd moeilijk doen, als het niet over Ajax gaat. Of als een speler negatief belicht wordt.
Hier op AS brandden ze spelers, oud-Ajacieden tot op het bot af, maar doet een voetbalprogramma dat dan moeten ze hun bek houwe!

30-09-2016 23:58

mvdk +44258 moderator

Zie mijn reactie op ram.

Ik ben het over een aantal AS gebruikers met je eens. Ik zeg daarbij expres 'aantal' want ieder heeft zijn eigen mening, ook ik. Mijn mening is dat de media overduidelijk aan het stoken is. Over bepaalde punten hebben ze gelijk, maar het wordt ontzettend uitvergroot en na 100 herhalingen weten we het toch wel een keer?. Ook worden er, zoals ook in dit artikel, constant dingen geroepen, terwijl het alleen maar aannames zijn en geen feiten.

01-10-2016 00:25

..::Rootje::.. +676 moderator

Geen persoonlijke aanval hoor, M. Ik vroeg het me gewoon af waarom en hoe mensen zich zo druk kunnen maken om wat een stelletje ingestudeerde mensen op de televisie zeggen. Dat is niet alleen bij de Amsterdammers, maar ook bij de Rotterdammers en de Eindhovenaren.

Zelfde met een voetbalcommentator. Velen storen zich enorm aan, terwijl ze het probleem simpel kunnen oplossen. Maar dat doen ze niet. Ze blijven zichzelf tormenteren. Maar ook hierbij vraag ik mij af; waarom maak je je zo druk ?

01-10-2016 03:02

mvdk +44258 moderator

Jouw reactie is een beetje overtrokken. Ik zeg niets op een zielige toon of zo. Het valt mij gewoon op, dat sinds de Studio Ajax en Ajax Inside campagne er nog amper iets over Ajax gaat, en als het dan een keer over onze club gaat, het iets negatiefs is. Zelfs na met 5-0 en 5-1 gewonnen wedstrijden. Dat vind ik irritant en daar stoor ik mij dus aan.

En wat betreft kritiek filter: Ik ben heel vaak kritisch op Ajax, maar ik vind dat de media op dit moment aan het zoeken is. Ze blazen dingen op en proberen mensen binnen Ajax tegen elkaar op te zetten.

Ze hebben gelijk dat Ziyech te laat gekomen is en ze hebben ook gelijk dat SInkgraven eigenlijk geen linksback is. Het is alleen zo dat Peter Bosz nu moet roeien met de riemen die hij heeft, en Sinkgraven daarom een soort van nood verbandje is. Dat kunnen we Ajax aanrekenen, maar niet Peter Bosz. We kunnen hem wel aanrekenen dat hij Gudelj nog steeds op blijft stellen, terwijl hij jonge talenten als Bazoer, Riedewald, Nouri, De Jong of vd Beek ook een kans kan geven. Ook had hij Ziyech natuurlijk direct op het middenveld moeten zetten ipv rechtsbuiten. Hij is enorm eigenwijs. Toch kun je wel zien dat hij van bepaalde fouten leert, en dat valt ook te prijzen. De media gooit het er echter op dat hij niet standvastig is.

Gudelj moet voorlopig niet meer spelen. Hij is niet goed genoeg voor het spel van Ajax. Ziyech moet op het middenveld blijven en Sinkgraven is tegen de wat mindere goden een prima alternatief voor linksback. Sinkgraven is verdedigend niet zo sterk, maar brengt wel creativiteit en diepgang in het spel. Dat is in het Ajax spelletje zeer belangrijk.

Dan het laatste: Waarom moet ik genieten van programma's waarin mensen zitten die alleen zichzelf verheerlijken en waar de grootste aso's uit de voetbalwereld samenkomen. Weleens gezien hoe Hans Kraaij altijd afgemaakt wordt? Ook als hij het juist heeft? Heb je weleens gehoord hoe ze over vrouwen praten? Natuurlijk kan ik ook om een aantal dingen lachen, want die Gijp is zo gek als een deur, maar inhoudelijk gaat het vaak nergens over. Johan Derksen was op het veld alleen goed in mensen onderuit halen, en dat doet hij op TV nog steeds. Het is niet voor niets dat heel veel mensen steeds ruzie met hem hebben en hem uitkotsen. Ik kan het wel waarderen dat hij zijn mening niet onder stoelen of banken steekt, maar de manier waarop hij soms over mensen praat kan echt minder.

01-10-2016 01:41

ram +7283

Klopt, ik overdrijf een klein beetje en richt mij ook tot alle andere (grotere) Calimero's.

Als je VI te hard/direct vindt, prima. Dat is smaak. Ik vind bijvoorbeeld absoluut niet dat ze te direct zijn of dat ze écht slecht over vrouwen praten. Dan begrijp je de humor niet. Ook zijn het absoluut geen aso's.

Wat betreft kritiek: er is veel de laatste tijd, maar ik vind 99% terecht. En er wordt ook positief gesproken over zaken maar dat filteren veel mensen/jij weg. Dat zoeken/opblazen valt wel mee hoor. Dat is volgens mij echt de Calimero in de mens.

01-10-2016 10:30

Pazuzzu +3

Voetbalincestside

01-10-2016 23:25

..::Rootje::.. +676 moderator

Feijenoord doet het na lange tijd behoorlijk, en lijden hun eerste nederlaag. Dus kan begrijpen dat ze het er lang over hebben. Nederlands elftal spreekt voor zich.

Dat van Sinkgraven kan ik ook begrijpen. Van der Gijp heeft wereldvoetballers gezien op die positie bij Ajax, bij een Barcelona dat een zelfde soort back hanteert en bij andere topclubs. De Ajacieden van nu zijn al tevreden met een Sinkgraven. Dat zegt ook genoeg.
Hij speelde goed, maar het was niet echt dat hij de sterren van de hemel speelde. Ik bedoel als je daar jarenlang een Dijks en Boilesen heb zien spelen, dan is Sinkgraven een 'verademing'.

De rest heb ik niks tegen in.

30-09-2016 23:56

trooop +3885

Geweldige speler, enorm potentieel, maar alleen als hij gewoon z'n best doet. Zo'n air op je 19e ziet er niet uit, haalt je niveau omlaag en slaat over op andere spelers. Als hij zo nadrukkelijk blijft etaleren dat yaya toure z'n grote voorbeeld is mag hij morgen nog vertrekken. Maar als je als clubleiding al twijfelt over bazoer, flikker dan in elk geval eerst gudelj eruit.

30-09-2016 23:00

PetrosQ +1

Ik zou het jammer vinden als Bazoer vertrekt. Hij is een groot talent. Ik hoop dat hij het geduld kan opbrengen om tenminste nog tot en met de volgende zomer te wachten en te kijken wat er dan gebeurd en wat hem wordt beloofd. Ik denk namelijk dat Klaassen zal vertrekken en als Gudelj nog langer wordt uitgefloten, zal ook hij vertrekken. Als er dan geen andere middenvelders worden gehaald, is hij de aangewezen persoon. Zaak is dit jaar meer naar Bosz' zijn idee te gaan spelen. Daar zal hij ook sterker van worden!

Maar anderzijds snap ik het ook wel weer als hij deze winter vertrekt, je wilt toch spelen, daar ben je een voetballer voor

30-09-2016 22:51

3*stars*3 +23524

Bosz ziet het kennelijk niet in hem zitten en Gudelj krijgt voorkeur, tja.

'Tenzij Bosz van meer middenvelders back gaat maken'.
Ik zie Driessen al voor me met die sneaky kop van hem, toen hij dat zei.
Past prima bij Genee, ook zo'n achterbaks ventje.

30-09-2016 22:46

AjaciedForLive +74

Bosz vind dat hij veel beter kan. En hij is pas 19! Veel liever gudelj verkopen.

30-09-2016 22:48

3*stars*3 +23524

Tuurlijk, heb ook liever dat Gudelj word verkocht maar wie gaat er een dik bedrag voor hem neerleggen, aangezien hij tot 2020 vastligt!?

Gewoon hopen dat er een gekke Engelse club gaat bieden in winterstop.

30-09-2016 22:56

wicher +0

Ik zie hem wel vertrekken bij een juist bod. Gudelj gaat niet weg en Klaassen pas in de zomer waarschijnlijk. Ik zie in Bazoer ook geen 6. Hij is meer een box to box player geworden. Dus hij moet dit seizoen concurreren met Klaassen en Gudelj.

Het gaat lastig worden zeker omdat Klaassen aanvoerder is. Ik zou hem er graag bij houden, maar zie in Riedewald en schone meer de 6 die Bosz wil zien.

30-09-2016 22:44

jollie18 +9928

Gaat in de winter naar de Boer als hij daar nog zit.

30-09-2016 23:23

AjaciedForLive +74

Zie geen reden waarom hij in het buitenland wel zal spelen. Hij is pas 19 laten we dit soort talenten nou koesteren en niet uit de deur jagen.

30-09-2016 22:44

ram +7283

Ik hoop dat hij nog even blijft. Als je deze jongen het vertrouwen geeft komt hij echt wel weer in vorm; dan s het gewoon de beste speler van Nederland. Fenomenale speler.

Hopelijk vertrekken Klaassen en Gudelj. Dan kan Bazoer lekker de rest van het seizoen op die plek spelen.

30-09-2016 22:41

jollie18 +9928

Ik hoop dat Klaassen vertrekt die valt de laatste wedstrijden toch wel door de mand.

30-09-2016 22:30

ajax4ever01 +13

Driessen is misschien wat gefrustreerd dat Verweij afgelopen zomer de transfernieuwtjes het meest mocht doen voor de telegraaf?

30-09-2016 22:26

boye04 +0

Bazoer is nog maar 19. Zou belachelijk zijn als hij nu al weg wilt. Dan kan ik je nu al zeggen dat hij het niet ver gaat schoppen met zo'n instelling.

30-09-2016 22:15

MS22 +0

Alsof hij weet dat Bazoer weg wil. Bazoer is 19/20 jaar oud. Na dit seizoen is Klaassen denk ik wel weg en neemt Bazoer zijn plek in met Riedewald en Ziyech. Nouri, De Jong en Van de Beek als Back Ups voor die 3. En kan Valentijn weer lekker in z'n ei kruipen en z'n mondje houden

30-09-2016 22:15

Ajaxburg +1

Zou Driessen nooit eens moe worden van zichzelf met dat vervelende gestook van hem?

30-09-2016 22:14

TikkieTerugJaap +2

BREAKING : uiteindelijk zal iedereen een keer vertrekken.

Vermoeiend die Driessen.

30-09-2016 22:13

Maxwell5 +4

Je krijgt langzamerhand de indruk dat die Driessen Bazoer naar de uitgang probeert te lullen. Die jongen is notabene nog maar 19 jaar. Heeft ie een hekel aan hem of wat? Of spelen er andere belangen?

30-09-2016 22:37
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.