BILD: Sevilla en G'bach willen Younes ook

door SJvanveen 55

BILD: Sevilla en G'bach willen Younes ook

door SJvanveen 55

Laatst geüpdatet

Amin Younes heeft over belangstelling niet te klagen. De onlangs voor Die Mannschaft opgeroepen buitenspeler van Ajax kan naar verluidt een transfer maken naar zijn thuisland, maar ook Spanje.

De Duitse krant BILD meldt immers dat Sevilla en Borussia Mönchengladbach geïnteresseerd zijn in de diensten van de jeugdinternational van Duitsland. Eerder werd RB Leipzig, nummer twee van Duitsland, al gelinkt aan Younes.

De voorhoedespeler van Ajax scoorde niet veel doelpunten dit seizoen, maar viel wel positief op in de Europa League. Met een contract bij Ajax tot en met 2018 (met een optie voor één jaar) is het de vraag of Ajax met de Duitser wil verlengen, of dat de Amsterdammers Younes laten gaan. Daarover is nog niets bekend.

Lees meer over:
Plaats reactie

Meconium +0

Verlengen!! We moeten een dubbele bezetting hebben. We hebben een geweldig seizoen gehad (en het kan nog mooier worden!), maar dat moet niet na 1 jaar al weer afgelopen zijn! Volgend jaar moet Ajax gewoon weer keihard ertegenaan gaan in de competitie, de beker en de CL/EL, daar heb je zeker een dubbele bezetting voor nodig. Younes kan ook nog veel leren bij Ajax, het is niet alsof hij al foutloos speelt iedere wedstrijd.

19-05-2017 13:43

Barra +5529

Younes is een speler met beperkingen, maar zijn sterke punten daarentegen zijn weer bovengemiddeld. Met andere woorden een specialist en ik heb liever iemand die ergens in uitblinkt dan weer zon allrounder die van alles een beetje kan. Op de flanken heb je gewoon specialisten nodig en ja die presteren lang niet altijd consequent, maar weer een verkapte middenvelder op de flanken is helemaal niks. Prima speler voor Ajax en als het meezit maakt hij ook nog stappen aankomend seizoen

19-05-2017 13:30

EricAjax1 +7536

Precies, is ook nog maar 23 als ik me niet vergis

19-05-2017 13:47

daniajax1 +4

Ik heb vaak zat kritiek gehad op Younes, maar mensen moeten wel beseffen dat dit gewoon een goede speler is voor Ajax. Zeker wat hij ook in de EL laat zien. En tuurlijk kunnen er dingen beter, dat ziet iedereen. Maar als z'n afronding al top was dan speelde hij bij een topclub. Voor Ajax gewoon een goede speler die beslissend is in de eindfase van de EL. Zou hem echt niet zomaar laten gaan. Traoré zal ook gaan en dan verlies je in één klap je twee basis buitenspelers. Kluivert en Neres zijn nog hartstikke jong en zullen grillig zijn en ook vormdips krijgen. Je zal sowieso weer extra buitenspelers moeten kopen dan.

We kijken bij Ajax graag naar wat iemand niet kan, maar hij kan ook heel veel wél. Interesse is er niet voor niets en een vervanger halen voor een relatief laag bedrag is niet makkelijk.

19-05-2017 12:53

Ajaccus +10

'Hij gaat steeds vaker voor de assist en dan is hij goud waard.

19-05-2017 12:50

daniajax1 +4

Precies. En wat win je ermee om 'm te verkopen. Je kan misschien 15-20 miljoen cashen. Leuk, maar we hebben het geld niet nodig. En zoals iedereen altijd roept: een zak geld wint geen wedstrijden. Verder komt er in de toekomst via spelers als Dolberg, Klaassen, Sanchez echt genoeg geld binnen. Voor het geld moet je het dus niet doen in mijn ogen. Daarnaast zou je een deel van dat geld weer moeten investeren in een nieuwe buitenspeler en maar afwachten of dat wat wordt.

19-05-2017 13:12

NouriVandeBeek +7

Deze zomer is gewoon het momentum om Younes te verkopen. Hij zit nu in een hype. Probeer hem voor 20 miljoen te verkopen en dan hou je er 16 miljoen aan over.

19-05-2017 12:15

RobinhoV410 +568

Wat een absurde taalfouten in de artikelen van AS... Younes heeft 'roots uit Libanon'? Man, man, man.

19-05-2017 12:18

Ajaccus +10

roots in Libanon en Duister moet Duitser zijn.

19-05-2017 12:57

Ajaxbrl +13861

Bied maar lekker tegen elkaar op en dan hebben we volgend seizoen kluivert en neres op de flanken als basis spelers.

19-05-2017 12:09

AjaxCitizen +2163

Want daar ga je het een seizoen lang mee redden? Zijn beide pas 18 en 20. Als Younes vertrekt, wat ik niet hoop, dan mag er zeker wat bij.

19-05-2017 14:24

Ajaxsupzuidned +0

Bij ieder goed bod laten gaan. Zit aan zijn plafon en komt snelheid tekort. Is daarnaast te voorspelbaar en houdt doorstroom eigen spelers tegen.

19-05-2017 12:09

AjaxCitizen +2163

Ook al is Younes voorspelbaar, dan nog komt hij zijn man voorbij. En hoe houdt hij de doorstroom van eigen jeugd tegen? Zorgt er juist voor dat ze rustig kunnen worden gebracht. Zo valt Kluivert regelmatig in. Dat is veel fijner voor zo een jonkie, dan elke week basis en na x-aantal weken oververmoeid worden.

19-05-2017 14:24

godlike +3810

Het enige waarop hij op vooruit moet is rendement maar als hij er bij zijn volgende club volgend seizoen in een keer 15 in schiet hoor je iedereen weer. Een ideale creatieve buitenspeler met heel veel potentie. Ondanks je 9 van de 10 keer weet wat hij gaat doen lukt het hem toch bijna altijd om er voorbij te komen. Iets wat Robben ook heeft. Daarnaast super goed karakter voor het team! Na de training altijd doorgaan met afronden en super sympathiek! Geduld...

19-05-2017 11:29

mark4652 +14

Helemaal mee eens,
Het enige dat jammer is is dat we dit seizoen op de andere kant met Traore precies hetzelfde probleem hadden. Anders waren we met twee vingers in de neus kampioen geworden.

19-05-2017 11:44

ck69 +13126

is dat niet bij iedere speler die er bij zn club als buitenspeler 15 maakt?

19-05-2017 11:57

Rood Gevaar +0

zou toch een giller zijn als je hier 15 tot 20 miljoen voor kan krijgen hahahahha

19-05-2017 11:09

ovdw +34

In Younes' geval pas verkopen bij een 20 bod (optie voor extra jaar in contract lichten). Veel mensen zeuren om zijn rendement, maar als ie dat wel had gehad speelde hij niet (meer) bij Ajax. Wat kan ik genieten van deze dribbelkont. Hij brengt enorm veel dreiging met zn passeeracties (benieuwd hoeveel spelers in Europa vaker hun man voorbij komen dan hij) en is daarnaast ook een enorm belangrijk rustpunt in de omschakeling naar voren na het veroveren van de bal omdat ie zo balvast is. Jammer dat mensen hem veel te weinig waarderen... Met een Kluivert een heel seizoen op links red je het niet.
Ik zou heel gelukkig zijn als Younes de Duitse Sjaak Swart mag worden...

19-05-2017 11:18

ajaxrosenberg +1366

Lekker erbij houden, hij is pas 23 jaar dus even contract verlengen. Qua rendement nog genoeg ruimte voor verbetering maar hij komt zijn tegenstander(s) altijd wel een aantal keer voorbij en dat levert meer ruimte op voor de overige spelers.

19-05-2017 11:08

AFCA-CBS +3

50 miljoen. Uitstekende buitenspeler met geweldige dribbel in huis. Garantie voor veel assists en, met een beetje geluk, ook wat doelpunten.
Als EL-finalist kun je zulke bedragen gewoon gaan eisen. Niet te nederig doen en jezelf goed in de markt zetten!

19-05-2017 10:40

Minsc +1520

Garantie voor veel assists? Vroeg aan de neut gegaan, maat?

19-05-2017 14:11

Intec +0

Sensatie krant. Ajax wordt wel weer veel genoemd. Transfers gaan hier veel opleveren.

19-05-2017 10:45

jollie18 +9928

Kunt wel merken dat we voor een belangrijke wedstrijd staan. De geruchten komen weer los

19-05-2017 10:34

jackwolf +4

EL winnen , selectie bij elkaar houden , Champions League winnen en dan kan je ze laten gaan. Mooier wordt het niet.

19-05-2017 10:25

JPC40 +3

Best vreemd bij zijn vorige club kwam hij niet aan spelen toe en nu ineens staat hij in de belangstelling ??, zou als ik hem was nog even mee wachten.

19-05-2017 10:22

Johnnie +387

Aankomende zomer de echte test voor Marc Overmars gezien de interesse van grote clubs.

19-05-2017 10:17

BrandjeXL +81

Tete, Younes en Veltman hebben nog maar een jaar contract dus eerst verlengen lijkt mij een stuk belangrijker dan verkopen.

19-05-2017 10:36

ajax2004 +2

tete wil niet verlengen

19-05-2017 10:39

Kikke +54

volgens mij heeft hij vaak aangegeven zelf wel te willen verlengen, maar nog geen bod had gekregen...

19-05-2017 11:29

3*stars*3 +23539

Verhaal Tete is een soap.
Tete zegt A en Overmars zegt B.
Moet wel in het midden liggen en dan kan je wijzen naar die Riola...

19-05-2017 11:43

ajax2004 +2

dan ben je heel slecht op de hoogte. Heeft vorig seizoen al aangegeven niet te willen verlengen. Heeft ook al heel vaak hier gestaan en is afgelopen week voor de wedstrijd in lyon Door overmars bevestigd

19-05-2017 12:28

afcas +3803

niet echt. hij heeft dit seizoen namelijk wel aangegeven te willen blijven. of hij liegt of niet, hij heeft het wel gezegd....

19-05-2017 13:54

Ajaxsupzuidned +0

Ook niet als Veltman verkocht wordt?

19-05-2017 12:11

Ajaxbrl +13861

Dan wel denk ik dus verkopen aub!

19-05-2017 12:13

ajax2004 +2

hij wilde al niet verlengen toen hij in de basis stond

19-05-2017 12:24

ginonator1 +0

duits international + finalist europa league dus dan komen we uit op minimaal 20 miljoen. er is geen reden om hem voor een "acceptabel" bod te laten gaan.

19-05-2017 10:17

3*stars*3 +23539

+ Binnenkort nog een confederation cup met Duitsland.
Zou mooi zijn als Ajax zijn contract verlengd want er zit nog een optie, in zijn contract.

Mensen die gelijk beginnen over verkopen, zien niet dat we nu al een hele seizoen kunnen bouwen op Kluivert.
Geen 1 buitenspeler in Eredivisie passeert ook zo gemakkelijk.

En ja ik weet, zijn schot moet beter...

19-05-2017 10:31

insectenverdelg +23512

Tuttomercatoweb zegt dat Borusia Dortmund een eerste bod van 12 miljoen op Younes heeft uitgebracht

https://www.tuttomercatoweb.com/europa/esclusiva-tmw-bdortmund-offerti-12-milioni-all-ajax-per-younes-la-situazione-973071.

19-05-2017 10:01

Bensco +7175

Lol, zou ik hem nooit voor laten gaan.. speelt nog een veel te belangrijke rol in ons elftal. Het is overigens wel leuk die interesse maar met al die pers rondom die finale zullen de geruchten alleen maar toenemen.

19-05-2017 10:07

insectenverdelg +23512

Ik weet niet of je dit moet geloven. Vraag is alleen voor wat je younes wel laat gaan. HEb niks tegen younes, maar onvevangbaar is hij niet.

Dit team heeft imo een geraamte van 5 spelers op dit moment. dat zijn Onana. Sanchez, Klaassen, Ziyecg en Dolberg. Als je er daar 4 van behoudt, ben je spekkoper. de rest moet je goed naar kijken.

19-05-2017 10:15

Bensco +7175

Onvervangbaar misschien niet aangezien Kluivert op links vele malen dodelijker is dan welke buitenspeler dan ook. Desalniettemin zou ik hem echt niet laten gaan. Amin staat bijna aan de basis van elke aanval van Ajax. Hij levert misschien niet mega veel assists en scoort niet die 15+ goals maar hij is wel de grootste dreiging in de 16. Tegenstanders weten niet waar ze het moeten zoeken met dat kleine dribbelaartje. Ik zei het eerder al maar Amin verrast mij nu al 2 seizoenen achter elkaar en ik hoop dat die volgend jaar nog een stapje omhoog kan zetten.

19-05-2017 10:31

insectenverdelg +23512

Als Younes verkocht wordt, moet er natuurlijk ook een nieuwe vleugelspeler komen. Je kan niet alleen met Kluivert en Neres enevt cerny t seizoen in

19-05-2017 10:35

Bensco +7175

Ik denk dat Cerny na dit seizoen vertrekt. Die zal ongetwijfeld hebben gedacht dat dit jaar zijn seizoen zou worden maar is van een koude kermis thuis gekomen. Nu moet die de strijd aangaan met Neres op rechts en dat gaat die nooit winnen dus hij gaat elders speeltijd zoeken. Zonde van het talent.

Maar dat opent wel de ruimte om een extra buitenspeler te halen ja.

19-05-2017 11:13

gwn_rj +3057

gelukkig iemand die het wel ziet....

19-05-2017 10:43

gi0vanni +7313

Onana heeft op het begin na het meest constant gespeeld maar de kracht van Ajax licht niet alleen in de beste spelers maar ook als team. Verder was Viergever ook erg goed dit jaar.

19-05-2017 14:41

munser +0

tegen elk aannemelijk bod verkopen

19-05-2017 10:00

Myers +3

En wat is een aannemelijk bod in jouw ogen?

19-05-2017 10:10

JesusZoonVanGod +5879

Trek maar vast een kaartje, want er zullen nog wel meer clubs interesse gaan tonen. Ik verwacht overigens niet dat Younes al plannen heeft om te vertrekken. Ajax is zijn eerste club waar hij een basisplaats heeft en daarnaast heeft hij nu de kans om prijzen te gaan pakken. Ik geloof niet dat Younes dat voor een miljoentje per jaar meer al gaat weggooien.

19-05-2017 09:59

mistermiyagi +7

Verkopen!!

Cerny, Neres en Kluivert kom je verder mee als een missende Younes zonder killer instinct.
Als aanvaller moet je killer zijn ipv een softie. (Dikke punt)

19-05-2017 09:57

D4nny +111

Iets met beste stuurlui etc

19-05-2017 10:04

BrandjeXL +81

Jij wil met drie veredelde jeugdspelers het seizoen in gaan? Je moet minimaal dubbele bezetting hebben lijkt mij.

19-05-2017 10:32

Wu44TyAJAX +51

Een tijdje geleden gaf younes nog aan de Duitse mister Ajax te willen worden. Hadden hem toen direct een nieuw contact moeten voorleggen.

19-05-2017 09:55

Jongenskamer +0

Een Duister met roots uit Libanon. Sorry, AS, maar hier wordt Sinterklaas natuurlijk niet vrolijk van...

19-05-2017 09:55

SJvanveen +0

https://www.vi.nl/nieuws/artikel-detail?name=younes-heb-gesproken-met-de-bondscoach-van-libanon

19-05-2017 10:03

JPC40 +3

Dat gaat in het grote boek van Sinterklaas Duister.

19-05-2017 10:20
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.