Andersen: 'Nu moet het mijn jaar worden'

door BvdPloeg 35

Andersen: 'Nu moet het mijn jaar worden'

door BvdPloeg 35

Laatst geüpdatet

Lucas Andersen is er veel aan gelegen om dit seizoen zijn ware gezicht te tonen. De middenvelder speelde de afgelopen twee jaar vooral bij Jong Ajax en dat moet nu maar eens afgelopen zijn. In de voorbereiding maakt de Deen een scherpe indruk en die lijn wil hij heel graag doortrekken.

'Vorig seizoen was voor mij niet echt een droomscenario', vertelt Andersen aan Nordjyske. 'Maar je leert heel erg veel over jezelf als je tegenslagen te verwerken krijgt. Je wordt er beter van en ik voel ook dat ik een betere speler ben geworden. Ik voel me beter voorbereid voor dit seizoen en het is nu tijd om het te laten zien.'

'Dit wordt mijn derde seizoen bij Ajax en het moet mijn seizoen worden. Ik ben volledig hersteld van pijntjes, het is nu niet zeggen, maar doen.' Andersen maakte in zijn eerste jaar in Amsterdam zijn debuut tegen FC Groningen, maar daar bleef het toen bij. Vorig seizoen kwam hij tot negen duels in de Eredivisie en achttien wedstrijden in de Jupiler League. Op het tweede niveau wist hij zes keer te scoren.

Lees meer over:
Plaats reactie

ibrahendriks +1

Zyech is moeilijk te beoordelen, omdat Heerenveen een counterploeg is. Techniek en inzicht heeft hij. De vraag is volgens mij, of hij over veel loopvermogen beschikt, zodat hij zich overal kan aanbieden en mee kan verdedigen.

16-07-2014 10:31

bremovic +2213

Andersen op de plek van dien zetten met Klaassen ernaast en blind erachter,serero en duarte weg doen,vooral serero zo slecht

16-07-2014 02:57

ajaxinho +13

Dat wordt genieten!

In potentie kan hij voor de nodige creativiteit zorgen op het middenveld.

15-07-2014 20:25

JoodTotMijnDood +2

Lekker Andersen naast Klaassen zetten, heb je loopvermogen en speler die de vleugelspelers kan bedienen. En dan in die tussentijd Viergever als CVM, en als Daley weer fit is hem gebruiken als controleur.

15-07-2014 16:49

gwn_rj +3057

Klaassen is wel wat completere middenvelder als Siem hoor die echt alleen als 10 of spits gerukt kan worden.. Loopt veel en slim, goed in positiespel en speelt altijd naar de goede kleur. Neemt niet weg dat ik ook denk dat hij in de spits kan spelen bij Ajax. Fischer - Klaassen - kishna zou dan optie zijn met erachter blind serero en Andersen of duarte /schone

15-07-2014 15:13

ibrahendriks +1

Strijdlust, als hij dat toont hebben we de creativiteit die op bepaalde momenten ontbreekt. Kunnen onze verdedigers ook beter de bal kwijt, wordt de voorhoede beter bediend etc.

15-07-2014 11:22

Melvin01 +1

Andersen kan ook als concurrent fungeren op de positie van Klaassen. Dan heb je Duarte op die van Serero. In principe als we geen extra middenvelder kopen wordt de speelkans voor Andersen erg groot. En dat hoop ik ook. Schöne hebben we nóg achter de hand.

15-07-2014 11:19

Melvin01 +1

Andersen kan ook als concurrent fungeren op de positie van Klaassen. Dan heb je Duarte op die van Serero. In principe als we geen extra middenvelder kopen wordt de speelkans voor Andersen erg groot. En dat hoop ik ook. Schöne hebben we nóg achter de hand.

15-07-2014 11:07

Melvin01 +1

Andersen kan ook als concurrent fungeren op de positie van Klaassen. Dan heb je Duarte op die van Serero. In principe als we geen extra middenvelder kopen wordt de speelkans voor Andersen erg groot. En dat hoop ik ook. Schöne hebben we nóg achter de hand.

15-07-2014 11:06

gwn_rj +3057

Serero: loopvermogen, fel, goed positiespel, wegdraaien, geen body, geen scorend vermogen en geen goeie eindpass

Andersen: sublieme techniek, goed schot, scorend vermogen, inzicht, snel, geen body, oogt lui.

Duarte: goed schot, fel, scorend vermogen, weinig loopvermogen, redelijk traag.

Hebben allemaal verschillende eigenschappen zowel positief als negatief en kunnen dezelfde positie invullen. Is aan Frank hoe hij wil gaan spelen.. Ik denk punt naar voren met Andersen op 10 en daarachter rvm Klaassen en lvm Blind het sterktst. Punt naar achter dan met serero en Klaassen en erachter Blind..

15-07-2014 10:53

TikkieTerugJaap +2

Duarte is sneller dan Andersen en heeft ook een beter schot.

Ook zullen we onder Frank nooit met de punt naar voren spelen.

15-07-2014 11:03

insectenverdelg +23512

Duarte heeft zeker wel loopvermogen idd. Creatief is hij niet de beste van de 3.

15-07-2014 11:05

gwn_rj +3057

Andersen is zeker sneller als duarte, zonder twijfel! Hij oogt alleen niet zo maar is zeker wel zo. Misschien duarte meer loopvermogen dat weet ik niet, daar kan je makkelijker aan werken...

15-07-2014 11:22

VicBuckingham +14

Andersen is zowel qua explosiviteit als qua topsnelheid een stuk sneller dan Duarte. Ik zou Klaassen als spits gebruiken en Fischer (wanneer die weer fit is) als half. Serero moet sowieso een basisplaats krijgen en wanneer Fischer weer fit is kan die naast hem komen te staan. Tot die tijd mogen Duarte en Andersen strijden om een basisplaats naast Serero. Trouwens zou het ideaal zijn als Ajax een (linksbenige) half koopt met veel creativiteit en een goede pass- en traptechniek.

15-07-2014 12:06

MelleAfca +14328

Maxwell misschien?

15-07-2014 13:16

nuff-said +1652

Klaassen als spits. Zeg ik heel de tijd. Iedereen denkt dat ie goed genoeg is voor het middenveld. Vind ik niet. Goed gezien ;-)

15-07-2014 13:20

ZeeuwseAjacied +2

Klaassen niet goed genoeg als middenvelder? Die jongen is nog zo jong en blinkt al uit bij Ajax; zegt dat niet genoeg?

15-07-2014 13:35

MosesD +14690

Wonderlijk alles wat je zegt klopt niet. Andersen heeft juist erg weinig explosiviteit en snelheid. Dit en zijn power maken het dat hij het niet gaat redden op topniveau. Hoewel ik het een mooie stilist vind, mist hij van alles om de top te halen en al helemaal snelheid en explosiviteit. Klaassen is een middenvelder wiens kracht ligt in zijn loopvermogen en scorende vermogen. Een spits is het echter zeker niet. Net zoals Schöne een middenvelder en geen rechtsbuiten. Serero komt heel veel tekort voor een moderne middenvelder; geen power en dynamiek, geen goede pass en geen scorend vermogen. Fischer moet zich eerste maar een bewijzen op de vleugel, maar als er iets is wat Fischer tot nu toe toont is het wel overzicht. Dus beslist een middenvelder. Wat betreft het laatste ben ik het met je eens. Halen dus die Ziyech.

16-07-2014 01:21

bazza25 +1

Je hebt echt wel sterke argumenten alleen dat van ziyech gaat niet op..
1 leuk jaartje eredivisie, en het lijkt mentaal ook niet helemaal lekker te zitten aangezien V Basten hem aan het einde van het seizoen, regelmatig aan de kant hield.. En daarbij als ie echt zo top zijn, was het een stuk drukker geweest rondom die jongen.. Oftewel je hebt geen garantie dat ie beter is dan wat we nu hebben...

16-07-2014 09:20

VicBuckingham +14

Andersen heeft inderdaad niet veel explosiviteit en snelheid maar dat zei ik ook niet. Ik zei alleen dat hij een stuk meer explosiviteit en snelheid heeft dan Duarte. Die is namelijk totaal niet explosief en heeft ook geen hoge topsnelheid.

Klaassen heeft helemaal geen groot loopvermogen. De Jong, Serero en Eriksen (in de paar wedstrijden die hij nog voor Ajax speelde) maakten alle drie veel meer meters per wedstrijd dan Klaassen. Klaassen blijft alleen maar diep staan en probeert dan nog diepter te gaan.

Misschien moet je opzoeken wat dynamiek betekend want Serero is juist de meest dynamische middenvelder die Ajax heeft. Hij was afgelopen seizoen ook de enige middenvelder die nog iets van creativiteit aan het middenveld toevoegde. Hij heeft daarbij meer voetballend vermogen in zijn kleine teen dan Klaassen in zijn hele lichaam.

16-07-2014 17:34

insectenverdelg +23512

T isallemaal tijdelijk denk ik. Ik voorspel dat Nouri dit seizoen nog zijn debuut maakt, en voor 1 januari 2016 die plek definitief heeft opgeëist.

15-07-2014 11:05

JoodTotMijnDood +2

Ik hoop ook dat Nouri zo snel mogelijk te bewonderen is in Ajax 1, maar die krijgt volgend seizoen zijn kansen wel denk ik.

15-07-2014 15:50

foshoquz +0

In potentie zeker goed genoeg maar ik ben bang dat hij het niet gaat redden.

15-07-2014 10:30

3*stars*3 +23544

Andersen technisch (1 van) de beste. Als linksbuiten is hij niet zo maar als AM een lust voor het oog!

15-07-2014 09:39

Rayno95 +0

Hoop dat het kwartje bij hem gevallen is en alles eraan gaat doen om te slagen.
Ik heb er wel vertrouwen in, hij heeft het wel in zich om een topper te worden ;)

15-07-2014 09:18

insectenverdelg +23512

Heeft zeker talent, moet alleen iets meer overtuiging in zijn eigen spel komen. Maar heb m zeker nog niet afgeschreven.

15-07-2014 09:21

VurnonBaas +0

Ga dan eens wat spieren kweken man!

15-07-2014 09:14

Intec +0

Zag laatst een vakantie foto van hem en moet zeggen spieren zat.

Ik heb ook zeer veel vertrouwen in hem. Verwacht ook dat hij serero uit de basis gaat spelen dit jaar. Of mischien toch als buitenspeler wat mij niet optimaal lijkt. Toch verwacht ik veel van hem.

15-07-2014 09:24

AjaxD1986 +1

Serrero gaat niet uit de basis gespeeld worden. Die moet namelijk verkocht kunnen worden. Zie Sightorsson (stond zelfs op linksbuiten). Daarbij is Serrero natuurlijk een stuk verder.

15-07-2014 10:16

ajaxmening +2

Serrero speelt geen 60 wedstrijden trouwens niemand dus Andersen daarbij is prima.

15-07-2014 10:45

insectenverdelg +23512

Dat valt te bezien. Serero heeft zeker stappen gemaakt afgelopen jaar, maar voornamelijk dmv werklust. Voetballend en positioneel valt er nog steeds veel te winnen voor hem. Vraag is of hij die stap dit jaar kan maken, anders zal ook Serero niet onomstreden zijn. Het niveau van de selectie gaat omhoog, zeker in de breedte de aankomende jaren. Dus basisspelers zullen zich keer op keer moeten bewijzen.

15-07-2014 10:49

@ABVAJAXoptwitt +66

Ik denk niet dat hij op het middenveld belandt want hij is daar fysiek niet sterk genoeg denk ik. Ik vind hem goed als buitenspeler en Frank de Boer zal hem daar waarschijnlijk ook wel nodig hebben want zo breed zitten we niet in de buitenspelers (Wel veel talent).

15-07-2014 18:15

ajaxmening +2

Je voetbalt met je hoofd niet me je spieren dwz in het geval van Andersen.

15-07-2014 10:46

VurnonBaas +0

Je hebt gelijk, maar we hebben allemaal gezien dat hij véél te makkelijk weggezet wordt door zijn tegenstanders.

Ik denk echt dat hij er niet gaat komen als ie niet wat meer massa gaat krijgen.

15-07-2014 11:17

insectenverdelg +23512

Gaat niet om massa, gaat om de duels in durven gaan. Zie je aan een jongen als Serero toch ook? Ook Eriksen heeft nooit de massa gekregen bij Ajax.

15-07-2014 11:21
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.