'Ajax voelt zich moreel verplicht met Álvarez mee te denken'

door NielsOpdam 115

Bron De Telegraaf

'Ajax voelt zich moreel verplicht met Álvarez mee te denken'

door NielsOpdam 115

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax voelt zich moreel verplicht om mee te denken met Edson Álvarez. Dat schrijft De Telegraaf vrijdagavond. De Amsterdammers wezen een transfer naar Chelsea op de deadline day af, maar volgens de krant is Ajax bereid om in de winter mee te werken aan een vertrek van de Mexicaan.

'Binnen Ajax wordt inmiddels nagedacht hoe Alvarez een beter gevoel kan worden gegeven', schrijft De Telegraaf. 'De clubleiding trapte de Mexicaanse international op zijn ziel door Chelsea, dat vijftig miljoen euro op de middenvelder bood, resoluut de deur te wijzen. In Londen kon Alvarez de duurste Mexicaanse speler ooit worden en in vijf jaar tijd ruim 50 miljoen euro bij elkaar voetballen.'

Volgens De Telegraaf voelt Ajax zich 'logischerwijs moreel verplicht met Alvarez mee te denken'. 'Dat kan door mee te werken aan een wintertransfer of een overstap in de volgende zomer, waarvoor nu al afspraken kunnen worden gemaakt.' Een wintertransfer van Álvarez behoort dus tot de mogelijkheden. 'Ik denk dat daar de komende dagen al met Chelsea en met de speler over gesproken gaat worden', voegt Mike Verweij nog toe in de Kick-off Podcast.

'Hamstra en Huntelaar kunnen laten zien dat ze Álvarez mooie toekomst gunnen'

Daarbij wordt gekeken naar de technische leiding, bestaande uit Gerry Hamstra en Klaas-Jan Huntelaar. 'Na het botte "nee" op de deadline-dag kunnen technisch manager Gerry Hamstra en diens rechterhand Klaas-Jan Huntelaar laten zien dat ze hem wel een mooie (voetbal)toekomst gunnen. De Latino’s Antony, Martinez en Tagliafico wél laten gaan en hem niet, is voor Alvarez onverteerbaar.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!


Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajaxisart +18781

Meteen doen

25-10-2022 10:27

DiAngelo +2410

Het probleem is niet Ajax of Alvarez, maar Chelsea dat pas op de laatste tranferdag een bod doet. Kom dan 3 weken eerder als je Alvarez zo graag wil hebben. Voor straf 72 miljoen betalen in de winter.

03-09-2022 23:06

Afc22 +315

Alvarez zal ongetwijfeld enorm balen, maar het lijkt me dat hij zelf ook wel snapt dat Ajax hem niet op de deadline nog weg kan laten gaan.

03-09-2022 22:55

PetrusKeizer +10739

Dit is toch niet te geloven. Ik lig dubbel hiero, Ajax wil Alvarez een goed gevoel geven? HAHAHAHAHAHA

03-09-2022 17:36

xstaniox +15208

Ik lees alleen de titel en weet meteen dat het van de Telegraaf komt.
Zegt genoeg

03-09-2022 10:30

Rentokill +4609

Wat nou het botte ‘nee’. Das interpretatie en stemmingmakerij. Ze zullen het echt niet zo bot gebracht hebben en uitleg hebben gegeven.

03-09-2022 10:28

Vranzie +1457

Laat het duidelijk zijn dat ik tegen stakingen e.d. ben. Dat spelers besluiten te muiten om zo hun zin te krijgen, dient keihard aangepakt te worden. Echter is het ook wel eens goed om je te verplaatsen in iemand anders zijn situatie en belevenis. Alvarez woont en werkt in een ander land zonder zijn familie en vrienden (behalve gezin) om te voetballen maar ook om geld te verdienen. De hoogte en taakomschrijving van zijn salaris en werk doet er even niet toe. Ik verdien ook wat anders dan menig anderen maar lever daar ook een andere prestatie voor af die men op waardering betaald.
Met dit in je achterhoofd is het ook wel een lastige situatie voor Alvarez. Dat waar hij naar streeft in zijn carrière komt opeens op je pad en je hebt niet lang om daar goed over na te denken. Salaris dat 4x hoger ligt (denk daar zelf ook eens over na en dan aan je eigen werkgever) en een club van omvang die meedoet voor prijzen op het aller hoogste niveau. Beide zaken voldoen aan zijn maximale verwachtingen. Daarnaast is hij met stip de duurste speler van heel Mexico. Het land waar hij zich thuis voelt. In deze macho wereld kan hij daar dus de belangrijkste voetballer worden. Dat doet wel wat met je. Zonder overdrijven denk ik echt dat 80% van de bevolking die stap altijd zouden maken. Je moet over goede (sterke) normen en waarden beschikken om niet te zwichten hiervoor. Lang verhaal maar wel de waarheid voor een speler. Dan nog is staken nooit de oplossing. Ik zou m'n baan kwijtraken of een officiële waarschuwing krijgen. Dus om een beetje mee te denken door een werkgever kan geen kwaad.

03-09-2022 08:00

Rentokill +4609

Staken heeft ook niet het verschil gemaakt voor deze 3 spelers. Als je dat volhoudt stopt het vanzelf.

03-09-2022 10:30

JariKanu +1001

Aan de andere kant mag Alvarez ook wel enig begrip tonen dat Ajax in een erg lastig parket komt met Chelsea wat vlak voor sluitingstijd nog even snel wil shoppen. Als ze eerder waren gekomen met hun 50 miljoen was er wel te praten geweest, nu was het gewoon te laat en ik vermoed dat Alvarez dat ondanks alles ook wel snapt.

03-09-2022 12:19

Vranzie +1457

Helemaal mee eens. Een dergelijk bod van chelsea op zo een manier is verre van netjes. Maar het kan en mag. Ook Alvarez leert hiervan.

03-09-2022 14:16

Hetzijnmaar +5453

Gaat er weer 50 miljoen geboden worden dan

03-09-2022 07:46

oudzuid2 +7294

wat is dit voor een slappe houding joh? onze Mexicaanse vriend verlengt toch nog geen jaar met z'n volle verstand zijn contract tot 2025? moeten we nou ook al 'meedenken' met spelers die nog drie jaar onder contract staan omdat een of andere rijke PL club op de laatste dag contact zoekt?

maar goed, alles uit de koker van de Televaag is vooral bedoeld om te zuigen

03-09-2022 07:41

Schip +23609

Een contract heeft zeker waarde, met je eens. In principe mag je er vanuit gaan dat iemand een contract respecteert. Maar een (zeer) substantiele positieverbetering vormt een grond om te ontbinden. Dat is naar ik weet een universeel beginsel. De vraag is zelfs of Ajax Alvarez die stap wel heeft mogen weigeren als je zoveel meer hebt kunnen verdienen en direct naar de top in de PL kan.

Zowel het te verdienen loon, sportieve niveau, hoogte transfersom en type speler...allemaal aspecten om die transfer NIET tegen te hebben gehouden. Ik vind het een verkeerde beslissing. Dan moet je maar puzzelen voor de CL. Hoort erbij.

En als Ajax beter had opgelet, hadden ze al een controleur in back up gehad (dus naast Grillitsch).

Kudus naar Everton is een ander verhaal. Geen top, geen sportieve verbetering, geen absurd hoog transferbedrag.

03-09-2022 08:54

xerr +2516

Wie nu roept dat die een contract heeft etc etc moet Dan ook niet klagen als een speler zijn volledige contract uitdient en gratis de deur uitloopt. Immers heeft hij zijn contract volledige gerespecteerd. Zo werkt het natuurlijk niet. Ongeacht of ze riant worden betaald, het zijn ook gewoon mensen met gevoelens. Daar moet een bedrijf soms ook gewoon met de medewerkers denken. Zo ook Ajax.

03-09-2022 04:39

Kingoffdatoilet +17280

Ah onzin van de telegraaf. Gewoon doen waarvoor je betaald wordt. Overigens is hij dit over twee week al vergeten.

03-09-2022 01:13

Ajacied33 +36831

Moreel verplicht naar Alvarez toe? Man man wat een onzin. Denk dat Alvarez heel erg blij moet zijn dat hij bij Ajax mag voetballen. We hebben het hier over een gewone voetballer he, het is geen wereldtop. Absoluut blij met hem, maar de TG doet hier alsof hij ons een dienst bewijst

02-09-2022 23:08

Koscar +5415

"De Latino’s Antony, Martinez en Tagliafico wél laten gaan en hem niet, is voor Alvarez onverteerbaar"

Dit slaat totaal nergens op. Omdat een cohort spelers dat toevallig een soort van dezelfde etniciteit heeft ook weg gaat, zou de club een speler van diezelfde groep ook maar moeten kunnen gaan?

02-09-2022 23:06

ajaxminimax +5487

Daarbij komt dat het bod op Alvarez pas op het allerlaatst binnenkwam, dan kan een speler toch zelf ook logisch nadenken en weten dat een club je niet meer wil laten gaan. Een vervanger halen was onmogelijk.

03-09-2022 07:25

Oxxer +165099 moderator

Wat is de toegevoegde waarde van een officiële mediapartner zoals de Telegraaf die alleen maar zit te stoken en liegen.

Ajax heeft een ijzersterke media afdeling waarom niet in eigen beheer.

02-09-2022 23:02

ROBtje +625

Ik snap inderdaad niet waarom de telegraaf in nog in de arena komt
Ik zou het snel zat zijn als een sponsor over je roddelt en stookt en onwaarheden rondbazuint.
Doe dan een media partner met goede berichten.

03-09-2022 07:10

Oxxer +165099 moderator

Kritisch zijn is niet erg, wat zij doen is het andere uiterste.

03-09-2022 07:37

RuffRhythim +24837

Telegraaf moet gewoon even (graag voor altijd) zn leugenachtige waffel dichthouden, zeker na dat suggestieve kutverhaal rond Alvarez en Kudus

02-09-2022 23:02

DEELM +11891

Onzin uitkramen blijkbaar!

02-09-2022 23:02

vanreenen +10338

Ik word er zo moe van iedere keer ern artikel van Verwijfd Driessen te lezen. Er wordt geluld bij het leven binnen Ajax en het is raar of niet dat er op grote schaal gelekt wordt naar de Telegraf. Leden van de RvC of anderen, maar toen Marc nog lid van de club was, gebeurde dat veel minder c.q. bijna niet.

02-09-2022 22:56

Ajax '69 +3859

Maar Marc had ook nogal wat uit de media te houden, zo weten we nu.

03-09-2022 01:25

Pietsnot +15019

Het gaat maar door met de onzin. Moreel verplicht. Op de ziel getrapt.

Werkelijk alle registers worden opengetrokken

In de afgelopen 3 dagen schrijft de Telegraaf artikel na artikel en het blijkt een dag later steeds klinkklare bullshit

Dat kan toch niet?! We zijn het modernste land van de wereld, we hebben het beste onderwijs . Journalisten staan hier in hoog aanzien en genieten bescherming...... En dan zit er op zo'n redactie ook nog een klein clubje onder leiding van een 'Chef Voetbal ' die de grootst mogelijke onzin mag schijven elke dag. Niks onderzoek . Niks wederhoor. Gewoon achter elkaar worden alle onwaarheden vaak binnen een week ontkracht.

Zo ben je toch als journalist zelf de poten onder je eigen journalistiek aan het wegzagen???

Je kunt toch niet continu een loopje met de waarheid nemen omdat je weet dat je er toch telkens opnieuw mee wegkomt??

Waar zijn we nu allemaal mee bezig in dit land dat we hier niet gewoon iets aan kunnen doen??

02-09-2022 22:45

vanreenen +10338

Waarschijnlijk heeft die gozer een stoel met stalen poten. Ja, en met een houtzaag kan je zagen wat je wil, maar blijft die Drieskop gewoon zitten.

02-09-2022 22:58

Pietsnot +15019

Je zou toch verwachten dat er intern bij de Telegraaf ook nog wat normale journalisten zitten die dit ook een doorn in het oog is. Maar misschien vinden die het allemaal wel best . Misschien heb ik een te rooskleurig beeld van journalistiek dat kan natuurlijk ook

02-09-2022 23:24

MichelBoerebach +29286

Je kunt ze ook lekker laten lullen... Iedereen lult maar wat vandaag de dag.

03-09-2022 00:47

Ajax '69 +3859

Ik ben bang dat serieuze journalisten met ambitie en persoonlijkheid hun neus ophalen voor 'sportjournalistiek'

03-09-2022 01:27

slumpf +4583

Willem Vissers bewijst het tegendeel. Het is vooral de Telegraaf. Dat krantje krijgt steeds meer weg van een Britse tabloid. Onzin verkopen voor goede advertentie-inkomsten. De waarheid doet er niet toe.

03-09-2022 07:55

Pietsnot +15019

Dat zit helaas niet in mijn karakter. Een te groot rechtvaardigheidsgevoel vrees ik

03-09-2022 10:25

Dusbaba +15434

"We hebben het beste onderwijs"??? Degradatie is al decennia gelden begonnen. Hoger opgeleid stelt wezenlijk geen fuck meer voor tegenwoordig. Duurt nog ff voordat kwartje in maatschappij gaat vallen, maar duurt niet lang meer.

03-09-2022 01:11

ROBtje +625

K merk het bij ons ook met hbo stagiaires. En medewerkers net na de studie, ze moeten werkelijk alles nog leren .
Dan heb ik vaak liever een school drop out/ lager opgeleide die werkervaring heeft.
Het liefste uit eigen gelederen

03-09-2022 07:12

Pietsnot +15019

Een intelligente school drop out eventueel. Al moet je wel achterhalen wat er achter die drop out zat.

Een lager opgeleide met werkervaring moet je je wel van bewust zijn dat het niet iemand is die je complexe taken zelfstandig moet kunnen laten oplossen.

Toch vaak liever een HBO-er zonder werkervaring aan het handje meenemen, daar ben je na 2 a 3 jaar vaak verder mee dan een lager opgeleide die misschien makkelijker start maar die intellectueel geen doorstart kan maken of een intelligente dropout die ergens niet binnen de opleidingscultuur van NL paste, die vaak wel een beetje overeenkomt met de bedrijfscultuur van NL

03-09-2022 10:34

AFCA-Driebergen +22308

Geen belangrijke spelers weg in de winter. Na het seizoen pas. Bekijk het maar.

02-09-2022 22:37

JordyAjacied +19395

Ligt er ook een beetje aan of je overwinterd in de CL of niet denk ik zo..

02-09-2022 22:25

Musica Merlo +8216

Stom als je hem in de winter laat gaan, hij moet maar wachten tot de zomer. Winter transfers are klote halverwege het seizoen een van de meest belangrijke spelers van je team laten gaan, wat een gepamper is dit?

02-09-2022 22:18

MonkeyTonk +812

Ik had Alvarez verkocht voor 50 en met Antony meegedacht.

02-09-2022 22:15

Bramble1988 +9329

Er is gewoon niks aan de hand (ja een speler wou weg, maar blijft bij Ajax dat hem aan zijn contract houdt), wat zoeken die kranten nou voor een sensatie

02-09-2022 21:57

Litmanen95 +1087

De Telegraaf… Mike Verweij ‘denkt’ weer iets… Volgens mij denkt Ajax al jaren heel goed mee met spelers, en worden er ook transfers gegund, maar niet als de technische leiding de speler broodnodig acht. Denk aan Neres een aantal winters geleden, en Tagliafico vorige winter. Mochten niet weg toen we ze nodig hadden, maar later wel voor lager bedrag. Ik denk (ik kan namelijk net als Mike Verweij ook ‘denken’) dat spelers Ajax wel een goede werkgever vinden.
Het vervelende van sensatiebladen als de Telegraaf is dat ze van alles groot nieuws willen maken. Een stressvolle laatste transferdag waarin zowel de rvc als h2 gewoon hun werk doen (als je je werk doet, gaat er ook wel eens wat mis) en het is meteen ‘crisis’ dit, ‘amateurisme’ dat, ‘scheve ogen’ hier en ‘kwaad bloed’ daar. Er zal heus wel een vloek gevallen zijn tussen de heren, dat gebeurt bij alle bedrijven, ik vermoed ook op de redactie van de Telegraaf.
Jammer dat dit soort journalistiek succes heeft, ook op AjaxShowtime, waar de rvc alweer aan hoge bomen is gehangen, en spelers verraders en geldwolven zijn geworden. Als je even ademhaalt en een stap terugdoet zie je de grote kwaliteit in de selectie (hofleverancier Oranje), de mengeling van eigen jeugd en ervaring, besef je dat we tegenwoordig spelers van grote clubs uit Premier League, portugal, La Liga en Bundesliga kunnen verleiden hier te komen spelen, dat we miljoenen kunnen uitgeven aan echte kwaliteit en dan nog deze zomer de club zijn met de grootste transferinkomsten in de wereld, zonder schulden, in pot 1 CL, 12 uit 4 in de competitie… wie denkt dat het crisis is bij Ajax, of beweert dat Ajax slecht geleid of getraind wordt heeft een wel heel verwrongen wereldbeeld, en een extreme focus op het negatieve. We zullen heus ook wedstrijden verliezen, het kampioenschap is geen zekerheid (psv heeft geen slecht elftal), maar dat geldt voor elke grote club, dat heet competitie. Ajax draait in een financieel doorgedraaide voetbalwereld mee op een niveau dat ik 10 jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden.

02-09-2022 21:46

Caparzo +4256

Uiteraard begrijp ik Álvarez' zware teleurstelling als zo'n contract klaar ligt, dat doet iedereen hier wel. Het blijft nochtans voetbal en de trein komt idd misschien maar 1x langs. Echter hij moet ook inzien dat als een club hem echt zo graag wil, ze dit niet om 1 seconde voor 12 pas doen (terwijl het in NL al over 12en is) maar weken daarvoor, nu totaal in paniek vanwege de slechte start.

Hij zal ook moeten begrijpen dat zijn werkgever/club hem -zijnde een dragende speler die niet meer vervangen kan worden- dan niet meer kan laten gaan. Je kunt de poen niet buiten beschouwing laten (daar zit het voor het grootste deel op vast), anders was het zijn van een breedte-paniekaankoop voor de bank uiteraard geen optie (i.p.v. een sterkhouder bij de Europese #10).

M.a.v. money is a bitch, ook als je er al heul veul van hebt.

02-09-2022 21:23

MichelAngelo66 +22294

“Op zijn ziel getrapt”. Hij schiet sinds twee weken een bal rechtuit (sorry aan de fanboys). Hij moet gewoon aan het werk. Donder op met dat gepamper. O ja, hij had ook nog ergens met zijn gezonde verstand zelf een contract getekend. Toen kon hij die bal nog niet fatsoenlijk vooruit schieten trouwens.

02-09-2022 21:09

thepower1990 +35726

We denken vooral mee met spelers en de club en de supporters krijgen een middelvinger. Misschien maar kappen met die latinos want zo gauw die iets ruiken uit de Premier League wordt de staking al ingezet.

02-09-2022 21:03

goajaxgo +14170

Moet hier echt van kotsen. Wat is er met Ajax aan de hand? Zijn we een sociale werkplaats aan het worden?

02-09-2022 20:53

Eurysaces +29562

Wat een onzin.

02-09-2022 20:50

Stefanaladin +966

Lekker in de winterstop je halve team verkopen, ook een snugger plan

02-09-2022 20:49

31xAjax +7983

We hadden met Taylor al een betere 6 in huis en met Grillitsch haalden we ook nog een betere binnen. Dus we hadden Alvarez die transfer moeten gunnen en nog wat kleingeld moeten bijschrijven.....

02-09-2022 20:47

WillyBrokamp +11117

Ja want bij Ajax is het allemaal k@t natuurlijk...

02-09-2022 20:29

Altijdindestraat +40302

20 miljoen + Ziyech kan Alvarez in deze winter die kant op.

02-09-2022 20:25

stefaanovic +2720

Wat een onzin!!!! Hoezo mee werken.. spelers tekenen toch een contract voor meerdere jaren. Maar zodra er een club komt die paar eurotjes meer betaald ben je als club niet goed genoeg meer.
Zou wel mooi zijn als spelers dan ook afzien van contractuele verplichtingen als ze niet presteren of goed genoeg zijn

02-09-2022 20:23

JesperOdeTovenaar +1212

Ajax "denkt" zogenaamd mee. Haha lol. Ze willen zelf gewoon voor mega miljoenen van hem af, in de winter, omdat ze gratis de kennelijk betere versie, Grillitsch, in huis hebben gehaald. Gevalletje windowdressing, maar klinkt leuk toch allemaal, ook naar Alvarez zelf toe.

02-09-2022 20:21

Brownfinger +2005

Hou toch je bek man Verweij

02-09-2022 20:17

Artemio +32238

Lekker meedenken en minimaal 40 miljoen opstrijken voor Alvarez in de winterstop en bedanken voor bewezen diensten. Ondanks alle commotie van zijn kant heeft hij in het verleden ook laten zien enigszins loyaal te zijn geweest richting Ajax.

02-09-2022 20:13

FelixGassenlicht +8994

Mijn God, wij zijn geen sociale werkplaats. Meedenken…. Van de winter? zitten dan midden in het seizoen. Het moet niet gekker worden.

02-09-2022 20:13

Musica Merlo +8216

Alvarez moet toch dondersgoed beseffen net als Kudus dat ze wat aan de late kant waren om nog een vervanger op te trommelen. Sterk egoistische aktie van beide

02-09-2022 20:08

tmvde +2901

Verplicht? Staat toch gewoon onder contract? 🤪

02-09-2022 20:03

Min85Kluivert +885

Daar gaat je onderhandelingspositie....

02-09-2022 20:00

RepoocElad +9975

Lekkere framing en speculatieve woordkeuze weer van verweij. En gebaseerd op...? Je raadt het al, helemaal niks dan de duim van Mike himself

02-09-2022 20:00

Stefansuarez +19098

1+1 is 2 Alvarez in de winter naar Chelsea en Ziyech terug naar Mokum.

+30 miljoen

02-09-2022 19:59

JesperOdeTovenaar +1212

Vlag in top 🙌🙌🙌

02-09-2022 20:17

roodwit007 +14217

wij weten echt niet wat er achter de schermen gebeurt niemand weet dat alleen de personen die er om gaan , de rest is zoeken naar spijker op laag water en veel heel veel slap gelul in de ruimte

02-09-2022 19:55

mido1988 +4303

Als het team tegen de winter goed draait niemand verkopen. In ding waar ik nog minder van hou dan deadlineday verkopen is de winterse transfermarkt.

02-09-2022 19:52

ProfessorX +19827

Gelul van de bovenste plank .
Er was niets aan de hand tot Chelsea kwam

02-09-2022 19:48

komopajax777 +13328

Wat een onzin!Alvarez heeft een contract getekend en nog geen jaar geleden verlengd.
Je hoeft een speler met zoveel kwaliteit ook niet te "troosten".Met zijn leeftijd kan hij
die klapper nog altijd maken.Geen korting dus, maar de prijs die Ajax wil.

02-09-2022 19:48

Maikel +6862

Als Alvarez een slecht toernooi speelt en in de poulefase tegen Argentinië , Polen en Saudi Arabië eruit vliegt, wij niet overwinteren in Europa, dan ga je er écht niet meer dan 25 voor krijgen.

02-09-2022 19:40

RobDAZ +2726

Denk dat nu reeds prijsafspraken worden gemaakt.

Beide partijen hebben zich verzekerd, da's mooi.

02-09-2022 19:47

In Bassey we trust +15361

Wat een bullshit... Alvarez moet z'n waffel houden en spelen.

02-09-2022 19:37

Tinus +10431

Manmanman, ze dopen de ganzenveer in een drol en beginnen te schrijven.

02-09-2022 19:35

RepoocElad +9975

Dit is wel de beste beeldspraak die ik heb gehoord om de telegraaf te typeren. Hulde

02-09-2022 20:01
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.