Schreuder over Kudus en Álvarez: 'Ze hebben zich allebei heel professioneel opgesteld'

door NielsOpdam 248

Bron Ajax

Schreuder over Kudus en Álvarez: 'Ze hebben zich allebei heel professioneel opgesteld'

door NielsOpdam 248

Bron Ajax

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez en Mohammed Kudus hebben zich allebei 'heel professioneel' opgesteld. Dat vertelt Alfred Schreuder vrijdag op de clubwebsite van de Amsterdammers. Kudus en Álvarez misten vanwege transferperikelen trainingen bij Ajax.

Tijdens de afgelopen periode sloeg Kudus twee trainingen over. 'Dat is in goed overleg gegaan, alleen bij de tweede keer was ik het er niet mee eens.' Ook Álvarez miste een training in Amsterdam. 'Bij Alvarez speelden er dingen op de laatste dag van de transferperiode, dan is het logisch dat er iets gebeurt bij zo’n jongen. We hebben toen afgesproken dat hij niet mee zou trainen. Ik wist ervan en dat is in goed overleg gebeurd.'

Donderdag stond Kudus weer op het trainingsveld van De Toekomst, terwijl Álvarez zich vrijdag weer meldde. Volgens Schreuder is het tweetal klaar voor het thuisduel met SC Cambuur. 'Álvarez wil heel graag voor Ajax spelen en dat heb ik op het veld gezien. Ze hebben zich allebei heel professioneel opgesteld.'

'Was niet blij met feit dat Antony niet trainde en speelde'

Tijdens de afgelopen transferperiode sloeg Antony ook trainingen over om zo een transfer naar Manchester United te forceren. 'Ik was persoonlijk niet blij met het feit dat hij niet trainde en speelde. Dat weet hij van mij, dat ik dat niet goedkeur. Maar iedereen weet: Antony is een goede vent en ik gun hem het beste.'


Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40055

Je niet melden op de training ivm het feit dat je op het laatste moment alsnog een transfer wilt forceren terwijl je een doorlopend contract hebt...nou dat heeft maar bar weinig met ' professionaliteit' te maken hoor. Maar ja...Schreuder moet even wat olie op deze Judasgolven gooien want veel wedstrijden op komst

03-09-2022 17:02

PytarJohanson +1678

Nu de transfermarkt voorbij is en Tadic en Klaassen niet meer kunnen vertrekken, zie ik Schreuder langzaamaan er naartoe bewegen om Kudus op 10 op te stellen. Naar mijn idee zou hij een perfecte combineren met Brobbey.

03-09-2022 13:41

Krullen +8040

Zou fantastisch zijn

03-09-2022 14:13

NW23 +5024

De waarheid zal wel in het midden liggen. Schreuder moet nu natuurlijk ook de boel lijmen. Hij heeft er ook niks aan als die spelers nu door het publiek niet meer gepruimd worden.

Deze twee spelers kon ik sowieso wel begrijpen, of ze van Ajax de training wel of niet mochten overslaan doet daar niets aan af. Vanuit hun positie was het heel logisch en begrijpelijk dat ze echt de stap wilde maken en dat het voor hun onrechtvaardig aanvoelde dat Ajax hen niet liet gaan. Kudus en Alvarez zijn weer van harte welkom wat mij betreft, ervanuitgaande natuurlijk dat ze zich weer 100% inzetten.

03-09-2022 09:19

Drummer4ever +1372

Telegraaf probeert gewoon heletijd te stoken.... Hopelijk wordt Álvarez en Kudus niet uitgefloten, dan heeft de Telegraaf bereikt wat het wilde.

03-09-2022 08:18

GekkeGerrit +1725

Zo zie je maar, zoals ik eerder zei, telegraaf was bezig een relletje te creeeren. Niks aan de hand.

03-09-2022 00:50

Kaatje +4791

Schreuder benoemt de 'staking' van Alvarez. Dit blijkt dus gewoon onderlinge afspraken te zijn tussen speler en trainer.
Zo zie je maar weer hoe die media kan stoken en dingen schrijven die gewoon uit de context zijn gehaald. Maar ja dat weten we eigenijk al heel lang.
Ik hoop dat we morgen gewoon weer onze spelers toejuichen, oud en nieuw.

03-09-2022 00:43

Kaatje +4791

Schreuder benoemt de 'staking' van Alvarez. Dit blijkt dus gewoon onderlinge afspraken te zijn tussen speler en trainer.
Zo zie je maar weer hoe die media kan stoken en dingen schrijven die gewoon uit de context zijn gehaald. Maar ja dat weten we eigenijk al heel lang.

03-09-2022 00:43

Andersen de man +1998

Zo zie je maar wat de Telegraaf er weer voor sensatie van maakt van muiten hier en slechte communicatie daar. Niet compleet onwaar, maar nooit het hele verhaal. Wat Schreuder doet is natuurijk ook beeldvorming, maar het nuanceert wel fijn

02-09-2022 22:01

HStorm +3140

Lekker de Telegraaf blijven volgen lieve mensen. Wordt de wereld een stuk 'mooier' van.

02-09-2022 21:15

FrancescosRavioli +15153

Zo zie je maar. Een storm in een glas water.
Het enige waar ik m'n vraagtekens bij heb zijn de kwaliteiten van onze trainer (maar verras me gerust) en de RVC. (Niet de 1e keer)

02-09-2022 20:17

DJPostma +3993

Even een vraagje: wat is handig met parkeren morgen? Is het gebied rondom de ArenA wat toegankelijk of suggereren jullie bijv p+r weesp? Ik woon niet in Amsterdam, kom uit het noorden, vandaar!

Dank alvast voor de gouden tip

02-09-2022 20:16

Bjornisajaxcied +578

Mijn tip is idd gewoon Weesp maar dan gewoon ergens in straat en dan de trein pakken. Adam zelf is duur met parkeren. Of mac Donalds bij arena weet alleen niet of je daar lang mag parkeren.

02-09-2022 20:34

DJPostma +3993

Thanks man! Ik lees op de ajax app dat de treinen in Duivendrecht niet stoppen, maar voor zover ik weet rijden ze vanaf weesp gewoon naar Duivendrecht

02-09-2022 21:23

RechterBovenHoek +20

Heen is het probleem niet, gaat om de terugreis. Als de wedstrijd is afgelopen komen ook al die F1 fans terug uit Zandvoort. Trein stopt sowieso dan niet op Bijlmer. Duivendrecht stopt ook niet alles. Als je vroeg bent, P10. ideaal.

02-09-2022 23:54

Het_Olympisch_Stadion +5626

Optie 1 (aanrader): Parkeergarage in de buurt van Waterlooplein bijvoorbeeld Markenhoven, paar biertjes pakken in de buurt van Rembrant of Nieuwmarkt, metro'tje richting ArenA.
Optie 2: Fiets in de auto mee, parkeren in één van die saaie buurten rond de ArenA en een klein stukje trappen.
Optie 3: Auto sowieso zetten waar je wil, desnoods voor het stadion en de boete accepteren (prima als je met zn 4en bent).
Zelf woon ik in de stad en ga altijd op de fiets, maar dit adviseer ik de buitenlanders :)

02-09-2022 21:22

vanreenen +10235

Ik adviseer je de klantenservice van NS te bellen en hun de vraag voor te leggen.
Misschien hebben zij een advies voor een stoptrein. Of zelf kijken via de app OV9292. Dan kan je jou hele reis van bijvoorbeeld Zwolle naar Amsterdam Arena invullen en krijg je een uitgebreid overzicht hoe te reizen. Suc6.

02-09-2022 22:11

Dol +20

Gewoon in Duivendrecht parkeren en een stukje lopen. Of bij de Makro 😉

03-09-2022 07:33

Masz +3731

Televaag is niet voor niets Televaag.
Geloof niet alles, vooral geen roddels.
De echte supporters wisten het al Ajax for the future.

02-09-2022 20:01

remco.p +1158

Niet trainen als ze de zin niet krijgen heel volwassen!!

02-09-2022 19:10

Masz +3731

Kudus stond donderdag weer op het trainingsveld en ook Álvarez was vrijdag weer van de partij. Het tweetal is klaar voor de wedstrijd tegen Cambuur. "Álvarez wil heel graag voor Ajax spelen en dat heb ik op het veld gezien. Ze hebben zich allebei heel professioneel opgesteld."

02-09-2022 19:56

Drummer4ever +1372

@Remco.p: Artikel wel gelezen?

03-09-2022 08:21

michaellaudrup +4660

Nu moet jij je nog professioneel opstellen naar Kudus mbt je wisselbeleid.

02-09-2022 18:57

AFCACruijff14 +161006

Damage control. Beiden hebben zich deze laatste dagen dieptriest gedragen. De ergste was Antony, maar die is weg. Ik had Alvarez en Kudus beiden op de tribune gezet tegen Cambuur als straf en signaal.

02-09-2022 18:55

3*stars*3 +23369

Kudus liep al lange tijd met z’n ziel onder z’n arm erbij en keek niet raar op, nadat hij dacht om
Antony te kopiëren.
In Alvarez ben ik pas echt teleurgesteld.
Vorig jaar nog in JC arena voor publiek, teamgenoten en z’n gezin een contract ondertekend, basisklant en dan doordraaien voor een club, die hem gewoon als een optie zag maar geen topprioriteit.
Zegt genoeg dat Chelsea het best vond en verder ging speuren naar een andere optie en die heeft gevonden in Zakaria.

Ik hoop wel dat Alvarez het goed doet, goed WK speelt en alsnog kan vertrekken voor een mooi bedrag.
Maar heb geen respect voor gasten die onze club niet respecteren.

02-09-2022 19:02

Maikel +6862

It's all about the money. Always.

02-09-2022 19:42

Rentokill +4606

10 miljoen per jaar aan salaris. Als je uit een arm land komt zwicht je makkelijker daarvoor.

03-09-2022 10:39

Yeshyeshyall +10924

Dan blijft het alleen maar dooretteren. Ze spelen weer en nog steeds bij ons en we moeten punten pakken

02-09-2022 19:36

Masz +3731

Kudus stond donderdag weer op het trainingsveld en ook Álvarez was vrijdag weer van de partij. Het tweetal is klaar voor de wedstrijd tegen Cambuur. "Álvarez wil heel graag voor Ajax spelen en dat heb ik op het veld gezien. Ze hebben zich allebei heel professioneel opgesteld."

02-09-2022 19:57

12eman +5879

Alfred is slappe hap volgens velen.
Hij beschermt z'n spelers in de media. Trainerschap 101. Het is niet zo ingewikkeld. Je moet door met deze groep. Fijn dat ze behouden zijn, moedig voorwaarts!

02-09-2022 18:54

Clubliefde34 +6094

Oke duidelijk, dan kan mijn vorige post de prullenbak in. Want ik dacht (wat vele dachten hier) dat ze zelf niet op kwamen dagen uit protest wat ik heel disrespect vind naar je club en fans..maar dit was dus in overleg gegaan, duidelijk. Zand erover en door! Wzawzdb, opvreten die Friezen morgen!

02-09-2022 18:52

Richard van W +1255

Aaaah OK dus Jij gelooft dit standard BS verhaal dus?

Mission accomplished Edwin 😂😂

02-09-2022 20:19

eenAjaxfan +20288

@Richard, jij gelooft liever dat sensatiekrantje??? Vreemd.

02-09-2022 21:23

Clubliefde34 +6094

Richard.. weet geen eens hoe ik op je moet reageren ouwe.

02-09-2022 22:17

Drummer4ever +1372

@Richard: Dus jij gelooft liever de Telegraaf? Mission accomplished van Telegraaf dan, die proberen namelijk alleen maar te stoken....

03-09-2022 08:23

Rentokill +4606

Aan wiens kant sta jij eigenlijk?

03-09-2022 10:40

Ajax34 +3983

Als ze aan de andere kant van de plas met een grote zak geld rammelen dat is het wel te begrijpen. Dat spelers er hun hoofd niet helemaal bij kunnen houden. Maar de spelers die de stap nu nog niet mogen maken moeten ook begrijpen dat Ajax hen na het vertrek van veel basis spelers hun nu hard nodig heeft. Ze hebben de pech gehad dat de clubs pas op het laatste moment met serieuze biedingen kwamen. En nu weer voor 100% de focus op Ajax.

02-09-2022 18:48

michaellaudrup +4660

Zal ook wel een reden hebben, om nog een buitenkansje te scoren. Er is nl geen onderhandelingstijd meer over. Laat die PL clubs maar smijten met geld, wij komen het wel ophalen.

03-09-2022 10:17

Michael 1974 +21971

Mooi zo, opgelost. En verder niet te moeilijk over doen. Schreuder lijkt prima met die gasten om te gaan.

02-09-2022 18:47

PetrusKeizer +10739

Ik vind het prima, in goed overleg enz, maar om dat achteraf te communiceren is op zn zachtst gezegd wat onhandig. Geef dan meteen via weetikveel, Twitter of officiële Ajaxsite, n korte en bondige verklaring. Met 2 zinnetjes ben je al klaar. Ik heb die jongen hier ook afgefakkeld, bij deze m'n excuses aan hem, want hij blijkt niks op eigen houtje en niks zonder overleg gedaan te hebben.

02-09-2022 18:42

rafaelvandekaart +1755

Helemaal mee eens. Nu ze het zo laat pas communiceren klinkt het als onzin, puur zodat hij zich kan indekken om Alvarez op te stellen Zaterdag. Wel makkelijk ook om het niet eens te zijn met wat Antony deed, aangezien hij toch al weg is.

02-09-2022 18:47

stefanAFCA5 +2254

Tuurlijk uitgaan van het negatieve. Hoeveel mensen hebben precies gevraagd aan Schreuder of dit in overleg is gegaan en/of hoe dit verlopen is? Waarom zou Ajax dit allemaal uit zichzelf moeten communiceren? Dat is gewoon niet hoe het werkt met artikelen etc. Is het daarnaast voor kranten die misschien ergens een bron hebben die de afwezigheid heeft waargenomen niet veel interessanter om sensatie te zoeken? De waarheid zal ergens in het midden liggen. Erg negatief in het leven hoor, poeh

02-09-2022 18:49

Brakkenelis +3528

Dus de Telegraaf heeft gelijk en Ajax/Schreuder niet, lekker veel vertrouwen in je club heb je.

Kijk even voor de leuk even deze video en zie wat voor afstand "een steenworp afstand" is en de reacties van de burgers die in "shock" zouden zijn volgens de Telegraaf.

https://youtu.be/DIh8vAJzJds

02-09-2022 18:53

yvo.heylen@outlook.be +80

zand erover ok?

02-09-2022 18:59

michaellaudrup +4660

Dit is nu eenmaal hoe een pulpkrant werkt, sensatie zoeken, vuurtjes opstoken, suggereren en hopen zoveel mogelijk te scoren over de rug van Ajax.

03-09-2022 10:22

Brakkenelis +3528

Als een trainer en de andere lieden gelijk moeten reageren op wat roddelbladen de wereld in brengen dan heb je er een dagtaak aan.

Daarnaast zal diezelfde krant vervolgens weer zaniken over de manier waarop ze het tegendeel aangeven om er alsnog wat smeuïg van proberen te maken.

Heb liever dat ze gewoon bezighouden met de aankomende wedstrijden, training en communicatie met clubs en spelers over transfers.

02-09-2022 18:50

rafaelvandekaart +1755

Ben het wel met je eens dat ze niet op ieder wissewasje hoeven te reageren maar ik vind dit wel iets waar ze inderdaad even via Twitter op hadden kunnen reageren. Gaat om grote Transfers op de laatste dag en het is dus blijkbaar waar dat ze niet getraind hebben; dat roept nou eenmaal vragen op. Bovendien kan een persvoorlichter zo'n berichtje makkelijk de wereld in sturen, daar hoeft het team/trainer totaal niet mee bezig te zijn.

02-09-2022 18:59

Brakkenelis +3528

Op zo'n dag ben je ontzettend druk met aanbiedingen van zaakwaarnemers, clubs en contact met deze partijen. Dan ga je niet een roddelblaadje te woord staan op twee hectische dagen.

Neem maar aan dat Ajax tig aanbiedingen heeft ontvangen voor de eigen spelers en spelers die aangeboden worden door clubs en zaakwaarnemers. Wat je uiteindelijk krijgt te lezen is enkel de top van de ijsberg, het gros wordt niet naar buiten gecommuniceerd.

02-09-2022 19:03

PetrusKeizer +10739

m.n. die laatste zin, en eens met je hele posting.

02-09-2022 19:04

PetrusKeizer +10739

@brakkenelis:Vandekaart geeft aan: persvoorlichter. Ongeacht welke communicatieman , die zich er specifiek mee bezig heeft te houden.

02-09-2022 19:06

rafaelvandekaart +1755

Dat klopt allemaal wel en zeker ook van het aantal aanbiedingen die ze waarschijnlijk hebben gekrekgen.
Mijn punt is dat de jongens niet op training waren, dit valt op en daar komen dus vragen over. Dat is precies waar je een persvoorlichter voor hebt.

02-09-2022 19:08

Brakkenelis +3528

Dit zullen ze vast tussendoor besproken hebben maar bedacht dat dit op een later moment wanneer de rust terug is geschikter is.

De Telegraaf is een zwaar ongeloofwaardige krant, dat is al tientallen jaren bekend, als men die zooi gelooft dan is dat iets waar ze bij zichzelf ten rade moeten gaan.

Als een persvoorlichter iets naar buiten brengt, geef je die lui weer extra voer om dat volledig te ontleden/ontkrachten. Kortom je schiet er weinig mee op.

Waarom denk je dat ze dit op de eigen site zetten en niet een interview voor een krant?

02-09-2022 19:12

michaellaudrup +4660

Het wordt tijd dat Schreuder eens ballen gaat tonen, dat half zachte gedraaikont is slecht voor de teamspirit.

03-09-2022 10:20

Pietsnot +15019

En dit zinnetje in de Telegraaf laat precies zien hoe achterbaks ze zijn : "Overigens is Álvarez niet de eerste Ajacied deze transferperiode die een training overslaat. Hij volgt het voorbeeld van Antony en Mohammed Kudus, die op die manier ook een transfer probeerden af te dwingen."

Ze maken dus stemming door te suggereren dat hij weigert te trainen om iets af te dwingen. En dat is dus gewoon een leugen

En leugens hoort een beëdigd journalist NIET te maken

02-09-2022 18:41

wijsneus +5246

"Ze maken dus stemming door te suggereren dat hij weigert te trainen om iets af te dwingen."

Dat is precies wat ze doen(dat weigeren om iets te forceren).

"We hebben toen afgesproken dat hij niet mee zou trainen. Ik wist ervan en dat is in goed overleg gebeurd."

Dit gelooft natuurlijk niemand en is pure damage control van Schreuder.

02-09-2022 18:46

Pietsnot +15019

Ga gewoon eens achter je club staan verdomme!

02-09-2022 18:58

wijsneus +5246

Twee spelers gaan muiten en bij de 3e is het ineens in samenspraak met Ajax. Dat jij dat wilt geloven prima. Ik doe dat niet.

02-09-2022 19:07

Pietsnot +15019

Je ziet het zelf niet hè, je bent gewoon een afschuwelijke cynische kutsupporter als je die leugens liever gelooft dan je trainer

Je zult ook vast altijd vooraan gestaan hebben bij het uitfluiten van je eigen spelers en trainers. Van Basten ook vast een pannenkoek genoemd hebben?

Ook bij een achterstand tien minuten eerder het stadion verlaten om lekker snel bij je Opel Corsa te zijn.

Nou, als ik zo Ajax supporter moest zijn zou ik mezelf niet eens meer in de spiegel durven aankijken

Lekker loyaal aan je club.

02-09-2022 19:11

wijsneus +5246

Zegt Pietsnot die ook een account heeft op fr12 en daar vrolijk mee discussieert. Jij bent af.

02-09-2022 19:13

Pietsnot +15019

Ik ben helemaal niet af . Ik heb gewoon een FR12 account onder mijn eigen naam met mijn eigen foto en dat is volledig legaal openbaar en transparant .

02-09-2022 19:17

wijsneus +5246

En dan mij een Rotterdamse trol noemen. Jij bent af.

02-09-2022 19:20

Pietsnot +15019

Wijsneus ...... JIJ bent af
Iedereen die jou reacties leest weet dat jij niet voor Ajax bent

En iedereen die mijn reacties hier leest en in het verleden heeft gelezen weet dat ik ziekelijk voor Ajax ben en met woorden vecht tegen iedereen die ook maar iets negatiefs over onze club zegt

Elke trol, elke liegende journalist, ik sla niemand over die ook maar iets negatiefs over mijn club zegt. Ik daag je uit ook maar 1 reactie op Ajaxshowtime van mijn te vinden die niet op en top positief is naar Ajax toe

Daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken, want ik juichte al op het Leidseplein voor de kampioenschappen van Ajax VER voor je moeder vruchtbaar was

02-09-2022 19:24

Pietsnot +15019

Hoogstens kan hij na het lezen van mijn reacties zeggen dat ik een ultiem zieke geest heb haha

02-09-2022 19:26

wijsneus +5246

Ga lekker naar fr12 ‘Rotterdamse trol’.

02-09-2022 19:27

Pietsnot +15019

Vraag me af hoe jij nog aan 1100 likes komt

02-09-2022 19:29

cl=5! +5369

En dit soort journalistiek reken je mee af door het niet (meer) te lezen...

02-09-2022 18:46

Pietsnot +15019

Je ontkomt er niet aan, want het sijpelt via de Telegraaf omlaag naar alle kleine media. Maar gewoon continu de leugens blijven aanwijzen, dat is het enige dat je met onwaarheden kunt doen

Vroeger was de journalist een eervol beroep, tegenwoordig zagen ze met dit soort leugens aan hun eigen stoelpoten

02-09-2022 19:16

michaellaudrup +4660

In de oorlog koos deze krant voor de nazi s, dat zegt dan wel genoeg over de telegraaf.

03-09-2022 10:32

Pietsnot +15019

Het is wel zorgwekkend dat er blijkbaar geen zelfreinigend vermogen aanwezig is bij de Telegraaf intern. Als ik in een bedrijf zou werken waar misstanden plaatsvinden bij een afdeling waar ik zelf niet werk, zou ik er zelf actief werk van maken om hier iets aan te doen, want de ellende van een andere afdeling straalt ook uiteindelijk af op mij. Want als werkgever de krant haalt moet je op verjaardagen toch aan iedereen uitleggen dat jij er niks mee te maken hebt

03-09-2022 10:38

Brakkenelis +3528

Grappig dat iedereen er toch weer in tuint. Heb meermaals geroepen dat het een roddelkrant is, wat vrijwel iedereen altijd riep, ook op AS.

Maar om een of andere reden geloofde iedereen dit.

02-09-2022 18:47

Pietsnot +15019

Gewoon het BLIJVEN benoemen. Steeds meer mensen gaan het zien en op een dag gaat het tegen ze werken.

02-09-2022 19:14

Brakkenelis +3528

Het erge is dat het gros ook de geloofwaardigheid van deze krant ten twijfel trekken buiten deze transferperiode.

Maar tijdens deze laatste twee dagen geloven ze letterlijk alles en omdat Schreuder achteraf een interview geeft is het volgens hen "damage control".

Lekker vertrouwen hebben ze in de club en de trainer. Zou haast zeggen dat de Feyenoord/PSV-trollen weer uit hun holletje zijn gekropen.

02-09-2022 19:17

Pietsnot +15019

Ja , meestal zijn het mensen met 100 of 200 likes , maar ik vind het wel sneu dat er ook echte doorgewinterde Ajaxshowtime-ers tussen zitten van wie ik zeker wel geloof dat ze voor Ajax zijn

02-09-2022 19:20

oudzuid2 +7292

lol damage control

02-09-2022 18:38

AlmightyAjax +5828

Ik hoop op deze opstelling tegen Cambuur:

Pasveer-Sanchez-Timber-Bassey-Wijndal-Alvarez-Taylor-Kudus-Ocampos-Brobbey-Bergwijn

Maar zal wel niet gebeuren..

02-09-2022 18:31

4Ever14 +6593

Nope, altijd Tadic en Blind standaard erin.

02-09-2022 18:39

Maikel +6862

Altijd Blind op de bank.
Kan nergens meer.

02-09-2022 19:46

4Ever14 +6593

Ben ik mee eens, echter zie ik het niet gebeuren.

02-09-2022 20:30

michaellaudrup +4660

Zou Blind zijn auto ook dichterbij de kleedkamer staan?

03-09-2022 10:35

AN34. +4960

Zo zou ik ook starten. Maar zal blind tadic rensch wel worden.

02-09-2022 18:39

WantAmsterdam +116036

Als blind en Tadic niet fit zijn zie ik dit gebeuren, eerder niet.

02-09-2022 18:44

Clubliefde34 +6094

Tadic moet altijd starten man.. als die gewoon ze niveau haalt is het nog steeds een van je beste spelers, en het is je leider. Maar als die gewoon weer geen knikker raakt moet die wel gewoon gewisseld worden! Veel coaches die altijd maar zijn captain heilig verklaren.. als je niet in de wedstrijd zit dan zit je niet in de wedstrijd, klaar.

02-09-2022 18:56

michaellaudrup +4660

Mee eens, maar ze spelen beide al dit hele seizoen zwaar kut.

03-09-2022 10:36

Raoul Circkens +1047

Prima, het verdient allemaal niet de schoonheidsprijs, maar wij moeten door. Alsnog de titel pakken en proberen te overwinteren met als bonus een spaarpotje van een paar honderd miljoen.

02-09-2022 18:27

champhead +14309

Antony toch met een afscheids bericht. Fijn, doet me toch goed

02-09-2022 18:25

Henk de Vries +11125

Als zo'n grote transfer speelt, is het in mijn ogen heel logisch dat je dan een training overslaat. Niet zo paniekerig doen allemaal!

02-09-2022 18:24

Ajax1inVuurenVlam +1233

Beide opstellen. Taylor Alvarez en Kudus op één middenveld kan wel werken lijkt mij.

02-09-2022 18:22

036AFCA97 +146646

Hopelijk komt Chelsea in de winter echt weer voor Alvarez. Na een goed WK zal je misschien wel 60 kunnen krijgen voor hem.

Dan zet je Grillitsch op zijn plek en hopelijk komen daarna Fitz-Jim en Vos eraan!

02-09-2022 18:15

Pietsnot +15019

Na een GOED WK (bv Mexico kwartfinale en Alvarez 1 van DE topspelers) ga je echt richting Antony bedragen

02-09-2022 18:23

wijsneus +5246

Voor 60m gaat Alvarez gewoon weg of hij nou wil of niet. Desnoods onder dwang.

02-09-2022 18:26

WantAmsterdam +116036

Nooit, het is al te gek dat we meer dan 50 voor Alvarez kunnen vangen. 100 kan je vergeten. Het is niet zo dat Alvarez opeens geweldig voetballen leert.

02-09-2022 18:46

Psychevore +21186

Ik vind dit een vrij bijzonder verhaal. Deze jongens komen naar Schreuder toe met het verhaal niet te willen trainen om een transfer... en dan zegt Schreuder: 'jongens, prima.'

En de media maakt daar dan in eerste instantie ook nog eens van dat ze weigeren te trainen om een transfer te forceren. Terwijl Schreuder daar dus toestemming voor geeft.

Wtf?

02-09-2022 18:12

Alex +20

Dat de spelers naar schreuder zijn gelopen, maak jij er van. Dat staat namelijk nergens. En dat spelers trainingen overslaan vanwege een transfer gebeurd wel vaker. De media maakt er weer een circus van en jij hapt.

02-09-2022 18:23

Psychevore +21186

Hij zegt letterlijk dat het in goed overleg gegaan is. Bij beide spelers. Alleen de tweede dag van Kudus was ie het er niet mee eens.

Of ze nou letterlijk naar hem toe gegaan zijn of niet maakt natuurlijk geen fuck uit. Ze hebben met elkaar gesproken.

02-09-2022 18:26

Pietsnot +15019

Zo werkt de media. Weet je hoeveel extra kranten er verkocht zijn? Genoeg om het jaarsalaris van Ratje af te dekken

Je zou het 'slim' kunnen noemen als niet totaal verwerpelijk zou zijn

En dat is waarom is zo de pest aan Valentijn Driessen heb. Hij brengt mijn club altijd in een kwaad daglicht in extra geld te verdienen.

02-09-2022 18:25

michaellaudrup +4660

Over 010 en pisvee zegt hij idd maar bar weinig. Nou stellen de clubs ook bar weing voor😆

03-09-2022 10:40

7172AFCA7395 +10272

Simpele oplosssing:

Kudus en Alvarez: Vrije dag inleveren en training inhalen :-)

En Antony 13,8 km duurloop ..;-)

02-09-2022 18:12

Pietsnot +15019

Er is geen probleem

02-09-2022 18:25

Onpartijdig +4425

Natuurlijk lult hij een beetje uit zijn nek, maar nu deze spelers nog eens afbranden werkt echt averechts. Je hebt ze behouden, fijn , nu zorgen dat ze zo snel mogelijk weer op hun gemak voelen en alles geven voor het team. Het is niet anders. Logische reactie van Schreuder, al mag je als fan best kritisch zijn over de houding van deze spelers

02-09-2022 18:07

IRBaboon +6852

Slap geouwehoer, ja. Maar lijkt me in zijn belang om die jongens nu nog te vriend te houden. Als hij ze nu gaat lopen affikken in de media dan is het meteen klaar.

02-09-2022 18:22

Pietsnot +15019

Je naam is onpartijdig. Maar ik vind je reactie redelijk gekleurd.

Je kunt onze trainer ook gewoon geloven en niet zeggen 'natuurlijk lult hij een beetje uit zijn nek'

02-09-2022 18:27

Onpartijdig +4425

Ssht, niet doorvertellen!

02-09-2022 18:55

nightgoat +30887

Waar is Co Adriaanse als je 'm nodig hebt.

02-09-2022 18:05

Pietsnot +15019

Die zit al lang in een urn man

02-09-2022 18:27

Ajax1969 +4162

Waarom is dit nu slappe hap of bullshit. Schreuder reikt twee spelers die een enorme teleurstelling hebben moeten verwerken, de hand. Dat doet een goede manager/trainer.
Als ze daarna nog door blijven zeuren of negatief doen, dan heb je een heel ander verhaal.

02-09-2022 18:05

MrIvez +3504

Hij probeert de team spirit hoog te houden, heeft beide spelers nodig dit seizoen en al helemaal is onze CVM belangrijk dus onnodig om hem publiekelijk te kijk te zetten.

02-09-2022 18:05

Drukwerk1968 +7110

Veel mensen hebben een mening, Alfred doet het niet goed, is een watje enz. Niemand was erbij en niemand heeft enig idee hoe hij het opgelost zou hebben.

02-09-2022 18:04

goajaxgo +14122

Slappe hap.... Sorry dat ik het zeg. Alfred, verras me!!

02-09-2022 18:00

MrMalandro +1757

Ik wil helemaal niet dat Alfred mij verrast….Ik hoop dat hij precies gaat doen wat ik verwacht: met een goed gesmeed en ingespeeld team attractief aanvallend voetbal spelen en daarmee schaal en cup pakken en overwinteren in de CL.

Ok, de CL winnen is een zeer welkome verrassing!

02-09-2022 18:13

MichelBoerebach +29173

Attractief is het, behoudens een helft tegen Groningen, allerminst geweest.

02-09-2022 18:40

Stoffel +18543

Wat een slap gelul voor de bühne

02-09-2022 17:59

Richard van W +1255

Mooi verhaal naar de buitenwereld maar totale BS natuurlijk.

02-09-2022 17:58

Ajaxadam1 +31667

De Ten Hag leugens beheerst Schreuder dus ook

02-09-2022 17:56

mokum007 +6522

Ja moet wel omdat niet anders kan, maar wat denkt je dan als de transfer window nog een week duurt, gaat ze ook prof- gedragen? , ik denk het niet

02-09-2022 17:53

Flaco +19583

Ik zou Kudus straffen met een basisplaats als ik Alfred zou zijn.

02-09-2022 17:52

Richard van W +1255

In jong Ajax

02-09-2022 17:58

7172AFCA7395 +10272

Ga je morgen spelers uitfluiten die elders vier
keer zoveel kunnen verdienen ? Zou een beetje
naar jaloezie ruiken.

02-09-2022 17:50

Web +178830

Uit fluiten moet je nooit doen

02-09-2022 17:52

IRBaboon +6852

Thuis fluiten wel? Of bedoel je uitfluiten?

02-09-2022 18:23

Web +178830

Fout
Maar wat zou je denken?

02-09-2022 18:50

JOHANisGOD +18498

Ik vind dat je NOOIT je eigen spelers moet uitfluiten.

Spelers uitfluiten is sowieso vreselijk kinderachtig.

02-09-2022 17:53

Pancho +437

Kom op Alfred, hoe kan je nou zeggen dat het dan in goed overleg is gegaan? Kudus was er 2 dagen niet bij. En ‘alleen’ bij de 2e keer was je het er niet mee eens. Hoe kan je dan nog zeggen dat je dat een professionele instelling vindt?

02-09-2022 17:50

Sjonnie +18814

Ik heb de foto's bekeken van de laatste training. De sfeer heeft er ogenschijnlijk niet onder geleden.
De selectie is nu definitief en moet groeien naar ingespeeld elftal.

4 wedstrijden gewonnen, dat is het belangrijkste.
Maar van die 4 wedstrijden, zijn de wedstrijden tegen Sparta en Fortuna niet bepaald gewonnen door de gedoodverfde titelkandidaat.
Die 2 wedstrijden leken eerder op de winstpartijen van 2e helft vorig seizoen waarin er vaak geworsteld werd.
En ik hoor Ten Hag nog zeggen:
"we hebben gewonnen en we hebben gedomineerd."
Voorlopig staan we behoorlijk achter qua doelsaldo.

Dat we dit seizoen maar wat vaker overtuigend potjes mogen gaan winnen, zoals dit weekend tegen Cambuur. Oprollen die hap!!

En: Kudus meer speelminuten !!

02-09-2022 17:44

rick020 +238

Die achterstand in doelsaldo komt natuurlijk ook doordat PSV enkel de 3 gepromoveerde clubs + Go Ahead dat een uur met 10 man speelde heeft gehad. Aan ons om morgen te laten zien dat als het op doelsaldo aankomt de schaal gewoon in Amsterdam blijft

02-09-2022 17:51

Sjonnie +18814

Ik kijk niet naar PSV; ik kijk alleen alleen naar onze prestaties.
Als we niet zo hadden geworsteld tegen Fortuna en Sparta, dan was dat verschil zeker niet zo groot geworden.
En we moet de trend doorbreken van 2e helft vorig seizoen. We moeten echt beter en we kunnen ook echt beter !!

02-09-2022 17:54

Ozymandias +159568

Op termijn heeft Ajax met Grillitsch, Kudus en Taylor een geweldig middenveld. Drie spelers die zowel middels passes als dribbels de bal progressief kunnen verleggen. Dat zou het meest dynamische Ajax middenveld in lange tijd zijn. Ik hoop zo snel mogelijk een keertje een basiselftal met Pasveer; Rensch, Timber, Bassey, Wijndal; Grillitsch, Kudus, Taylor; Ocampos, Brobbey en Bergwijn te zien.

02-09-2022 17:42

Sjonnie +18814

Amen. Dat zou ook mijn middenveld zijn!
Moet Schreuder wel ballen tonen.

02-09-2022 17:47

Velibor30370 +4144

Een middenveld waar Ajacieden (oude lullen zoals ik) naar snakken maar ik zie t noch onder Schreuder, noch onder evt Heitinga in de toekomst gebeuren. Het nieuwe “realisme” zoals Ajax speelt lijkt dat niet meer toe te staan. Zelfs niet tegen clubs uit t rechterrijtje

02-09-2022 17:47

SAE +4167

Geen idee of we dat middenveld onder deze trainer ooit gaan zien. Gaan op Twitter geluiden rond dat Klaassen morgen speelt in plaats van Taylor. Middenveld met Alvarez en Klaassen zorgt er gelijk al weer voor dat ik een stuk minder zin heb in de wedstrijd morgen.

02-09-2022 17:48

Rymesyt +7892

Want waarom zou Taylor niet spelen?

02-09-2022 17:52

SAE +4167

Geen idee, rust voor CL misschien?

02-09-2022 17:53

JOHANisGOD +18498

Geweldige opstelling.

Alleen wil ik nog even afwachten hoe Sanchez het gaat doen.

Het is wel zo dat sinds Sanchez er is, Rensch beter is gaan spelen.

02-09-2022 17:48

Altijdindestraat +39849

Alvarez wordt niet gesneuveld en waarom hij doet het buitengewoon goed laatste weken zou erg unfair zijn. Grillitsch moet het hem moeilijk maken en zijn kans pakken, dus het is aan Alvarez om dat extra tandje erbij te zetten om zijn basisplek te behouden. Dit maakt ons alleen maar beter.

02-09-2022 17:50

BattieSr +2411

Eens, in balbezit. Denk zelf dat het verdedigend te dun zal zijn. Tenminste, wat ik tot nu toe gezien heb.

02-09-2022 18:32

Ozymandias +159568

Ik denk dat Grillitsch je verdedigend gaat verrassen. Hij speelde niet voor niets ook regelmatig als verdediger.

02-09-2022 18:36

BattieSr +2411

Ik laat me graag verrassen! Ben benieuwd.

02-09-2022 18:38

WantAmsterdam +116036

Dat is ook het middenveld dat ik voor ogen had, lijkt me ook vrij complementair. Zou het beste met de punt naar achteren werken met Grillitsch op 6.

02-09-2022 18:55

JOHANisGOD +18498

Is dat Ocampos op minuut 5 of ben ik scheel?
Met die rugtas.


https://youtu.be/fvEnBwghAvI

02-09-2022 17:42

AjaxFannn +484

Ja dat is Ocampos inderdaad in het wit.

02-09-2022 17:49

RJB1979 +25548

Nou, Fredo eerste keer dat ik je op de juiete opmerkingen betrap. Chapeau ga zo door.

02-09-2022 17:39

Martje +2928

Vanaf nu Kudus meer minuten hopelijk

02-09-2022 17:39

MrPink +81667

Waar of niet waar. Ik geloof eerder Schreuder dan dat kut krantje want die willen alleen maar haatzaaien.

02-09-2022 17:37

Web +178830

Ik hoop niet dat Schreuder er om een draait?
Dan ben je echt het gezag kwijt

02-09-2022 17:38

MrPink +81667

Ja, ik weet het niet. Wij zijn er niet bij geweest.

02-09-2022 17:57

3sterren +20205

Zo zie je maar weer. ”de soep wordt nooit zo heet gegeten, als zij wordt opgediend”.
Alles weer pais en vree, Kudus en Alvarez doen weer mee.

Maar trainer, Kudus meer speeltijd geven moet echt bovenaan je lijst komen te staan van prioriteiten en wel heel binnenkort in de praktijk brengen, anders had je hem net zo goed kunnen laten vertrekken voor 18 miljoen euro ...

02-09-2022 17:35
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.