'Álvarez volgende in rijtje Ajacieden die training overslaat in jacht op transfer'

door Jesse ter Haar 1814

Bron De Telegraaf

'Álvarez volgende in rijtje Ajacieden die training overslaat in jacht op transfer'

door Jesse ter Haar 1814

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Edson Álvarez lijkt alles op alles te zetten in de jacht op een transfer naar Chelsea, zo blijkt uit informatie van De Telegraaf. De Mexicaan slaat de Ajax-training van donderdag over in de hoop de overstap op deadlineday te kunnen maken. De club uit Londen meldde zich woensdagavond bij Ajax en dat heeft Álvarez aan het denken gezet.

Niet alleen dat, de middenvelder zou zijn zinnen zelfs op een vertrek hebben gezet. Niet omdat hij het niet naar zijn zin heeft bij Ajax, maar omdat er een 'niet te weigeren' aanbieding zou liggen van Chelsea. Bovendien geldt de Engelse club als een van de droomclubs van de Ajacied. Ook voor Ajax valt er financieel gewin te behalen, want de huidige nummer negen van de Premier League zou een bod van vijftig miljoen euro hebben neergelegd bij Ajax.

Overigens is Álvarez niet de eerste Ajacied deze transferperiode die een training overslaat. Hij volgt het voorbeeld van Antony en Mohammed Kudus, die op die manier ook een transfer probeerden af te dwingen. De Braziliaan lukte het, want hij vertrok voor een potentieel totaalbedrag van honderd miljoen euro naar Manchester United. Kudus hoopt de overstap naar Everton te maken en sloeg de training van woensdag over, maar nog zonder succes. Echter geldt - vanwege het feit dat men in Engeland een dag langer spelers kan kopen dan in Nederland - ook voor Kudus dat hij nog altijd kán vertrekken.

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Álvarez verandert van gedachte

Het blijkt snel te gaan in het hoofd van de defensief ingestelde voetballer, want niet lang geleden leek het er nog anders voor te staan. Newcastle United leek ver te willen gaan voor zijn diensten, maar daar wenste Ajax niet aan mee te werken. Álvarez accepteerde het en stelde zich in op een nabije toekomst bij Ajax, maar alles lijkt nu anders. De rechtspoot lijkt alles aan de kant te willen zetten om voor vijftig miljoen euro de overstap naar de Premier League te maken.

Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+.

Lees meer over:
Plaats reactie

Mijnclub33x +9783

Heel goed om muitende spelers aan hun contract te houden. Niet trainen betekent ook werkweigering en zou automatisch ook inhouding van loon en boete moeten betekenen.

02-09-2022 16:11

Mijnclub33x +9783

Anders krijg je straks dat het hele elftal gaat muiten, moet je niet willen.

02-09-2022 16:12

meerzicht +937

Ik ga er van uit dat Alvarez op zijn minst 2 wedstrijden vanaf de bank mag toekijken. zelf zou ik hem twee wedstrijden vanaf de tribune laten kijken.

02-09-2022 10:45

HStorm +3140

Aldus de Telegraaf. Alle spelers muiten als ze even andere verplichtingen hebben en de RVC blokkeert zelfs de parkeeraatsen en wijziging koffiecontracten. Het gaat helemaal los in de Arena.

02-09-2022 03:02

Brakkenelis +3528

Het is volgens mij heel normaal dat een speler niet traint als de kans bestaat dat je een contract moet ondertekenen ook om blessures te voorkomen.

Ben alleen maar blij dat Antony niet met de groep meespeelde, stel je voor dat iemand even een schop geeft en daardoor maanden uit ligt, dan boor je even 100 miljoen door je neus.

Alvarez laatste dag, met minimale tijd om contract te regelen is het ook logisch bij.

Als je een crossfiets op Marktplaats hebt staan en er komt iemand vandaag voor langs, dan ga je ook niet even een ritje doen met die fiets. Stel je voor dat je hem in de prak rijdt. Beetje logisch nadenken.

Dat Kudus iets probeert te forceren geloof ik dan nog eerder, maar goed die wordt ook vreemd behandeld.

Moet je in de toekomst opletten als er artikelen komen van de Telegraaf, dan zit iedereen erop te reageren dat ze onzin verkopen, maar dit geloven ze zonder pardon vreemd genoeg.

02-09-2022 12:26

aschja +20588

Die zaakwaarnemer van Alvarez is zo’n vieze galbak. Die ziet alleen maar € tekens. Vieze natnek.

01-09-2022 22:29

PH2BOT +40054

Zo zie je maar wat er gebeurt wanneer een puur toezichthoudend orgaan als de RvC zich het uitvoerend beleid van de directie gaat toeeigenen. Antony verkopen was bv tegen de uitdrukkelijke wens in van de technische staf en ook nog 'ns zònder strikt financiële noodzaak. Dan is er een precedent geschapen en gaan andere spelers natuurlijk ook de kont tegen de krib gooien en muiten. Met dank dus aan de RvC. Lekker dom bezig. Antony pas na WK verkopen....zo had het dus gemoeten...maar ja...die financiële scoringsdrift dan deze RvC voorzitter c.s. is ongekend.

01-09-2022 22:21

Ajacied1981 +17412

Teringleiers allemaal. Salaris afnemen. Het enige waar ze om geven is geld.
Ik moet me de tering werken om een peperduur shirtje te kunnen kopen voor mijn kinderen. Mag bijna een lening afsluiten voor een paar kaartjes , wat drinken en een parkeerkaart
Dit klootzakken beseffen niet hoe goed ze het hebben.
Binding met het team wordt steeds minder op deze manier.

01-09-2022 20:50

MankeNeliss +9814

Misschien hebben we geluk dat Chelsea net na het wk in de winter terugkomt. Dan kost Alvarez het dubbele 🤡

01-09-2022 20:26

ratje +3505

Tja dit is wat er gebeurd en je ziet het al aankomen. Als je 6 basisspelers laat vertrekken hebben de overige spelers ook niet het idee dat dit een club is voor de continuïteit. Iedereen wil weg, want ze kennen hun teamgenoten niet meer. Ik hoop met heel mijn hart dat schreuder er snel weer een team van maakt, want tot nu toe is het een vreemdelingenlegioen/los zand etc.

Los van dat de aankopen over het algemeen prima zijn!

01-09-2022 19:10

PetrusKeizer +10739

Puur afgaande op mn gevoel: het rommelt bij Ajax behoorlijk achter de schermen. De RvC heeft bedenkingen bij t optreden van Hamstelaar. Zo voelt het. Om de chaos compleet te maken gaan ze daar een mannetje bijzetten, een soort Guus Hiddink zeg maar. Feitelijk n controleur. Dan heb je de poppen aan t dansen.

01-09-2022 18:03

diamanti +3194

Snel verkopen en onze scouts weer aan het werk zetten.

01-09-2022 17:39

wimdep +1298

Even het aantal vertrekkende spelers in het juiste perspectief plaatsen, zie lijstje van Arsenal.

In
Marquinhos (Sao Paulo) Details
Fabio Vieira (Porto) Details
Matt Turner (NE Revolution) Details
Gabriel Jesus (Man City) Details
Oleksandr Zinchenko (Man City) Details

Out
Dinos Mavropanos (Stuttgart) Details
Alexandre Lacazette (Released) Details
Jonathan Dinzeyi (Released) Details
Joel Lopez (Released) Details
Jordan McEneff (Released) Details
Harry Clarke (Stoke) Loan Details
Omar Rekik (Sparta) Loan Details
Tyreece John-Jules (Ipswich) Loan Details
Mika Biereth (Waalwijk) Loan Details
Jordi Osei-Tutu (Bochum) Details
Daniel Ballard (Sunderland) Details
Nikolaj Moller (Den Bosch) Loan Details
Matteo Guendouzi (Marseille) Details
Zak Swanson (Portsmouth) Details
Ovie Ejeheri (Chelmsford) Loan Details
Auston Trusty (Birmingham City) Loan Details
Omari Hutchinson (Chelsea) Details
Marcelo Flores (Oviedo) Loan Details
Ryan Alebiosu (Kilmarnock) Loan Details
Arthur Okonkwo (Crewe) Loan Details
Nuno Tavares (Marseille) Loan Details
Mazeed Ogungbo (Crawley) Loan Details
Bernd Leno (Fulham) Details
Folarin Balogun (Reims) Loan Details
Charlie Patino (Blackpool) Loan Details
Lucas Torreira (Galatasaray) Details
Pablo Mari (AC Monza) Loan Details
Alex Runarsson (Alanyaspor) Loan Details
Brooke Norton-Cuffy (Rotherham) Loan Details
Tom Smith (Bromley) Loan Details
Salah-Eddine Oulad M'hand (Hull) Loan Details
Nicolas Pepe (Nice) Loan Details

Zouden ze zwakker of sterker zijn?

01-09-2022 17:31

Sambavleugels +18711

Werkweigering mag nooit beloond worden, toch? Dus Alvarez een half jaar op de bank, neem ik aan. Dat wilden we toch ook met Antony en Kudus?

01-09-2022 17:08

ProperFootball +14509

Laat me raden, tegen Cambuur Kudus en Alvarez bank, Klaassen in de basis.

01-09-2022 16:59

Mafra +0

Wat ik gewoon echt bizar vind is dat de RvC en het DB gewoon dus niet communiceren en Ajax hierdoor neergezet wordt als een amateuristische bende.

01-09-2022 16:51

SAE +4167

Waar is @Hamstelaar vandaag eigenlijk?

01-09-2022 16:39

Whoots007 +4158

De lekkende kraan is opgedroogd vandaag, komt vanzelf wel weer, geen zorgen.

01-09-2022 16:46

KudusDream +12972

Echt complete waanzin om een bedrag van 50(!!!) Miljoen euro op een speler als Alvarez te weigeren. Compleet onverantwoord.

01-09-2022 16:38

036AFCA97 +146646

Helaas, Edson mag niet weg.

01-09-2022 16:35

wijzijndebeste123 +163207

tja. ik zit in dubio. alvarez is belangrijk en grilitsch is voorlopig nog niet wedstrijdfit. daarnaast wil je niet toegeven aan chantage want dan zal elke speler niet op komen dagen bij de minste interesse. aan de andere kant is 50 miljoen of meer een geweldig bedrag voor alvarez en als grilitsch fit is en blijft lijkt het me dat hij die rol misschien nog beter kan invullen.

01-09-2022 16:33

AvStern +5966

We spelen binnen nu en twee weken twee Champions League-wedstrijden. Als we het daarin slecht doen en nieuwe spelers hun draai nog niet vinden, kan het ons ook een aanzienlijke hoeveelheid geld kosten.

01-09-2022 16:35

KudusDream +12972

Je doet net of Edson de sleutel is voor Europees succes. Met hem zijn we uitgeschakeld tegen Atalanta, Getafe, Roma, Valencia en Benfica.

01-09-2022 16:36

Roccomar +641

Precies dit ja. Voor de sleutelwedstrijden in Europa maakt wel of geen Alvarez geen verschil. Ook voor alle eredivisie wedstrijden tegen de kleinere clubs, want dan maken wij het spel en dat is niet zijn sterkste punt. Dus voor een handvol wedstrijden heb je hem misschien echt nodig. Is dat het weigeren van 50 miljoen waard?

01-09-2022 17:52

FrancescosRavioli +15152

Hij heeft ons ook door de voorrondes geloodst met Martinez toen hij net bij ons speelde. Daarnaast waren die uitschakelingen echt niet alleen zijn schuld, maar onkunde van ETH

01-09-2022 20:31

AvStern +5966

Uit het artikel van Verweij:

"Ondanks de weigering van Hamstra en Huntelaar heeft Alvarez de hoop op Chelsea nog niet helemaal opgegeven. Die is nu gericht op de rvc, die H2 woensdag ook terugfloot in de deals rond Lucas Ocampos en Odysseas Vlachodimos."

Dit krijg je nu door die rotzooi van gisteren. H2 hebben al hun autoriteit verloren door het eigengereide optreden van de RVC rondom Ocampos en Vlachodimos. Spelers gaan dit uitbuiten. De club moet altijd met één mond spreken. Daarom is al het gelek (incl. via Hamstelaar) ook zo ontzettend schadelijk.

01-09-2022 16:33

KudusDream +12972

Nou, hopen dat de RvC zijn werk doet.

01-09-2022 16:35

AvStern +5966

Stop eens met trollen.

01-09-2022 16:36

KudusDream +12972

Oh, sorry. Edson please stay, we need you!

01-09-2022 16:37

Ajax '69 +3831

Haha
Dit was tóch grappig.

01-09-2022 16:41

Psychevore +21186

Zo werkt het niet. Sterker nog, dit is precies het tegenovergestelde van hoe het werkt. De RvC was niet degene die eigengereid aan het optreden was. H2 deed dat en moest daarom teruggefloten worden.

01-09-2022 16:45

AFCAWZAWZDB +1019

Mike Verweij:

BREAKING: Hamstra en Huntelaar melden #Alvarez in @cruijffarena dat deal naar #Chelsea onbespreekbaar is.
🏴󠁧󠁢󠁥󠁮󠁧󠁿 Hamstra and Huntelaar tell Alvarez in Johan Cruijff ArenA that he cannot go to Chelsea and will stay with #Ajax

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1565346396537884674?t=X9OM-raTg60nFdzXmKjk0A&s=19

01-09-2022 16:31

Patrick78 +51706

Nu een jaar bij Jong Ajax zou lekker zijn.

01-09-2022 16:33

JOHANisGOD +18498

Kudus ook?

01-09-2022 16:33

Patrick78 +51706

Kudus is geen basisspeler bij Ajax.

01-09-2022 16:35

jeppas +3522

Leuk voor Sanchez!

01-09-2022 16:30

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Ik ga me nu helemaal suf drinken en als ik nuchter ben kijk ik wie er nog bij Ajax speelt proost en tot morgen

01-09-2022 16:28

Whoots007 +4158

Lijkt te gaan gebeuren... Mexicaanse journo geeft aan het dat het praktisch overeengekomen is: https://twitter.com/martindelp/status/1565340839630360576

01-09-2022 16:27

AvStern +5966

Schandalig als dit waar is.

01-09-2022 16:28

Ajax4glory +3262

Werkelijk waar Chelsea geeft ons 0 medewerking bij Ziyech maar wel doodleuk Alvarez weg kopen. In mijn ogen onmisbaar! en zijn vervangen Grillitsch is nog niet eens wedstrijdfit

01-09-2022 16:32

ProperFootball +14509

Ligt helemaal aan het bedrag he. Wij wilden geen topbedrag betalen voor Ziyech plus een topsalaris (terecht). Chelsea wil een (over the) top bedrag betalen voor Alvarez en geeft hem een over the top salaris.

01-09-2022 17:24

FrancescosRavioli +15152

Zijn we toch echt zelf bij. Nee Is nee.

01-09-2022 20:33

KudusDream +12972

De vlag kan uit!

01-09-2022 16:29

Whoots007 +4158

Eensch, het is niet netjes gegaan, en na die vrachtlading aan (basis)spelers die weg zijn is het wellicht ook enigszins overweldigend, maar ik denk dat we er hiermee juist op vooruit gaan terwijl je weer abnormaal veel geld binnenkrijgt.

Onze verdediging is, centraal, ijzersterk en zolang we iemand hebben als CVM die de tactische discipline kan opbrengen om de verdediging georganiseerd te houden gaan we er in balbezit alleen maar beter op worden.

01-09-2022 16:34

Nick14 +25889

Jaaaaaaa

Hoewel, ik ben nog huiverig.

01-09-2022 16:29

Amsterdam90 +8256

Natuurlijk accepteren. Alvarez man waar hebben we het over . Een beperkte voetballer die tegen ploegen die hoog drukken zetten als eerste door de mand valt.

01-09-2022 16:24

PetrusKeizer +10739

Zo is het
Hij mag van mij pleite

01-09-2022 16:30

036AFCA97 +146646

Volgens Hamstelaar heeft Grillitsch keihard doorgetraind met een personal trainer.

Tuurlijk, dat is anders dan wedstrijdfit, maar het is geen Ihattaren ofzo.

01-09-2022 16:23

FrancescosRavioli +15152

Heiko Westermann kwam ook afgetraind binnen.

Ik vind dit altijd zulk nietszeggend gezwets. Laat het hem maar eerst bewijzen op de trainingen.

01-09-2022 20:34

wijzijndebeste123 +163207

weet iemand of kudus vandaag wederom niet getraind heeft?

01-09-2022 16:22

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Staat toch reserve zaterdag

01-09-2022 16:23

ProperFootball +14509

Kan ook niet bij de selectie zitten natuurlijk.

01-09-2022 17:32

Altijdindestraat +39848

Voordeel: Zuid-Amerikaanse spelers brengen die grinta Latijns-Amerikaanse gif.
Nadeel: het zijn allemaal pure broodvoetballers meer dan Europese spelers en misschien wel te begrijpen als je ziet waar ze vandaan komen.

01-09-2022 16:21

gusanito +5440

Ja die zien een kans om hun hele familie ineens financieel te voorzien voor de rest van hun leven.

01-09-2022 16:23

Altijdindestraat +39848

Ja ze hebben dan weinig boodschap aan de club waar ze op dat moment spelen en ook niet dat zijn boezemvriend erbij is gekomen.

01-09-2022 16:25

NeeI +107643

Even wat anders: hoe staat t trouwens met de geblesseerd uitgevallen Rensch en Blind?

01-09-2022 16:20

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Hoop dat Rensch snel terug is.

01-09-2022 16:24

Gonzalez75 +5865

Aangeven dat je als Ajax meewerkt aan transfer en om 1 minuut na middernacht Engelse tijd meldt dat je een kruisje bent vergeten aan te vinken. Transfer afgeketst. LoL.

01-09-2022 16:19

barry1988 +23997

Of zeggen de RvC heeft ons overruled 😜

01-09-2022 16:21

Gonzalez75 +5865

Tellen we ook goed, haha.

01-09-2022 18:28

AjaxNoo1 +2120

Gaat weer lekker bij ons zeg de laatste tijd.

01-09-2022 16:18

JordanAFCA +22481

Grillitsch gaat voor 3 jaar tekenen. Denk dat Alvarez weggaat.

01-09-2022 16:18

JOHANisGOD +18498

Is Grillitsch al wedstrijdfit?

01-09-2022 16:20

Patrick78 +51706

Helaas nee. Laatste wedstrijd van Grillitsch was tegen Bochum 2/4/2022.

01-09-2022 16:23

JordanAFCA +22481

Schijnt wel heel hard aan het trainen te zijn om dat snel te worden.

01-09-2022 16:26

Mike1 +5342

Ik ben misschien naief of een ongelofelijke wereldverbeteraar, maar hoe gaaf zou het zijn als Chelsea zou zeggen "we trekken ons bod in want mensen die hun huidige club chanteren horen hier niet thuis". Keep on dreaming :)

01-09-2022 16:14

gusanito +5440

Zoiets zou ik Ferguson zeker hebben zien doen vroeger.

01-09-2022 16:17

Nick14 +25889

Lijkt me niet dat hij nog gaat, helaas.
Dan maar na het WK verkopen over een paar maanden.

We hebben in ieder geval wel het ware gezicht van de grinta-strijder kunnen zien.

01-09-2022 16:13

godofajax1900 +4171

Nu laten blijven en niet meer opstellen ja op de tribune

01-09-2022 16:18

fanvooraltijd +6793

Vraag : Mag een club als Chelsea of Everton een speler zomaar benaderen ? Moeten ze daar geen toestemming voor vragen aan Ajax ?

01-09-2022 16:11

roodwit007 +14204

die gaat niet weg , maar wat moet schreurs met z.n speler? soms is verkopen de enige oplossing ,maar de nieuwe contracten die men in het vervolg gaan tekenen daar moet wel inhoudelijk wat aan veranderd worden dank je knvb die is de hoofd schuldige

01-09-2022 16:11

Ajacied33 +36682

Nog 8 uurtjes te gaan mensen...

01-09-2022 16:11

Patrick78 +51706

De transfermarkt is gesloten voor ons, Grillitsch is ajacied en Alvarez moet weg.

01-09-2022 16:15

gusanito +5440

Het lijkt me duidelijk dat Ajacied33 het over de transfermarkt in de andere landen heeft.

01-09-2022 16:17

RFHK +12873

In Engeland niet... onder een steen geslapen?

01-09-2022 16:17

Patrick78 +51706

Ja dus? De transfermarkt is gesloten voor ons. Of speelt Ajax in Engeland?

01-09-2022 16:20

VakM +2168

Wat een domme jongen die Alvarez. Hoeveel indruk denkt hij dat het maakt 1 training over te slaan? Beter met woorden zijn onvrede duidelijk maken

01-09-2022 16:07

Lazell +16983

DM Pasveer Steek Gorter

RA Rensch Sanchez Regeer
RCV Timber Kaplan
LCV Bassey Blind
LA Wijndal Baas

6 Grillitsch Fitz-Jim
B2B Kudus Taylor
CAM Berghuis Klaassen

RV Ocampos Conceicao Rasmussen
SP Brobbey Lucca Hansen
LV Bergwijn Tadic Amo


Dan zou je dus zoiets krijgen. Dat is in kwantiteit voldoende. Gelukkig zijn er veel spelers multifunctioneel, dus als Grillitsch uitvalt kun je Taylor of Blind op 6 zetten in de CL. En als Berghuis wegvalt, hoef je niet direct met Klaassen op 10 te spelen. Je hebt dan in elke linie wel 1 of 2 'basisspelers' op de bank.

Fijn is ook wel dat jeugdspelers zoals Fitz-Jim nu een klein stapje dichterbij Ajax1 zijn gekomen en Kudus (met schuiven van Taylor naar 6 bijv.) dichterbij de basis komt. Met deze selectie moeten we echt wel leuke dingen in de CL en in de Eredvisie kunnen laten zien.

PS: pin me niet vast op de opstelling/wissels. Is gewoon om een globaal overzicht te schetsen.

01-09-2022 16:05

JohnSnow +2878

Blind op 6 in de CL…..

01-09-2022 16:10

Freddy +11374

Blind überhaupt op 6 werkt niet

01-09-2022 16:13

Lazell +16983

Heeft daar tegen Lille en PSV de beste wedstrijden van zijn Ajax-carriere gespeeld imo. Lille dat op dat moment kampioen van Frankrijk werd was echt wel CL niveau. Maargoed, het niveau wat hij nu aantikt is inderdaad wel om te janken. Hoop dat hij zich herpakt.

01-09-2022 16:16

Amsterdam90 +8256

Met Blind op het middenveld wordt je overlopen. Ben je de eerste helft tegen Fortuna vergeten.

01-09-2022 16:18

Freddy +11374

Dat is inmiddels ook al weer 2 a 3 seizoenen geleden

01-09-2022 16:19

Lazell +16983

Zeer zeker niet. Maar toen was de hele verdediging een gatenkaas. Wil hem nog wel eens opnieuw zien met Bassey en Timber achter zich en in een wat meer ingespeeld team. Ik heb Blind nog niet opgegeven.

Maar dan nog. Taylor en Timber kunnen ook op 6. En Fitz-Jim Regeer op termijn hopelijk ook.

01-09-2022 16:24

fanvooraltijd +6793

Keepers positie ,te weinig kwaliteit steek Gorter/Steek is nog maar afwachten geld ook voor de links en rechts back.

01-09-2022 16:14

Lazell +16983

Keeper is in de breedte wat van te zeggen met die 2 oude rotten. Maar Pasveer had een geweldig seizoen, Steek deed het ook prima en we hebben wel eens slechtere 3e keepers gehad. Kwaliteit voldoende imo.

Op linksback kan Wijndal, Bassey, Blind en Baas. Dat is zowel kwalitatief als kwantitatief voor Ajax begrippen een goed niveau. Ik ben fan van Rensch, ook prima voor mij. Daar kan Timber, Regeer en Sanchez (die we nog niet kunnen beoordelen) ook nog uit de voeten. Niks mis mee.

01-09-2022 16:20

louis60 +11472

Ik zet ze toch nog even op een rijtje. Antony, Lisandro Martinez, Sébastien Haller, Noussair Mazraoui, Ryan Gravenberch, Perr Schuurs, Andre Onana en Nicolas Tagliafico zijn acht belangrijke krachten die we kwijtraakten. En we kunnen het rijtje nog opleuken met chagrijnige Alvarez en Kudus. Ik zeg overwinteren in CL en pak schaal.

01-09-2022 16:04

ProperFootball +14509

Ik zeg pak meer dan 250 miljoen.

01-09-2022 17:35

jerryisthename +31688

Vooruit, ronden we het af op 75 miljoen, eventueel incl. bonussen. Mogen ze zelf kiezen.
Laatste dag, dus they will pay, the MF's from London/England. 🤭

01-09-2022 16:03

Danielson +50195

Het is oorverdovend stil dus ik kan me (alle lekken indachtig) niet voorstellen dat er nog iets op stapel staat, noch bij Alvarez noch bij Kudus.

01-09-2022 16:03

JSTWST +651

Inderdaad. Heb ook geen zin om vanavond weer tot twaalf uur op te blijven

01-09-2022 16:04

wijzijndebeste123 +163207

behalve als de rvc h2 dwingt om te verkopen.

01-09-2022 16:05

Danielson +50195

Bedrijfsmatig bestaat daartoe geen enkele noodzaak, dus dat zal niet gebeuren. Overigens heeft PSV die noodzaak wel, maar die raken hun "sterspelers" kennelijk niet kwijt. Gakpo durft het denk ik niet aan, Sangare vind ik zelf stukken minder dan Alvarez.

01-09-2022 16:52

AjaxAdam1900 +3676

Nou die is binnen gelukkig, Grillitisch!

https://twitter.com/plettigoal/status/1565336726574223360?s=21&t=DBwVnWlhrU3N0YjCfRn7Vw

01-09-2022 16:01

Ajaxhartt +10709

Snap Alvarez goed. Jongen komt uit Zuidamerika hierheen, met maar één doel: in pakweg 10 jaar zo veel mogelijk geld verdienen, voor zichzelf, maar vaak ook voor een grote entourage. Hij beschouwt Ajax als een opstapje hiervoor, en zo profileert Ajax zich ook. Eigenlijk zou je al op voorhand genoegen moeten nemen met 2 seizoenen (uiteraard een contract voor 5 jaar of zoiets afsluiten).
Bij een substantieel bod (bijv. 50M) speelt Ajax hard to get, om er zo mogelijk meer uit te slepen.
Maar ga zo’n jongen niet tegenhouden.

01-09-2022 16:01

Koningtoto +60017

Hij tekent toch een contract met zijn volle verstand? Hij snapt toch wel dat Ajax niks meer kan aantrekken om zijn plek in te nemen? Hij snapt toch wel dat werk weigeren not done is?

Je kan alles wel met de mantel der liefde bedekken, maar dit is gewoon een rattestreek.

01-09-2022 16:03

Ajaxhartt +10709

Wil jou nog wel eens horen als je ergens anders 5x zoveel kan verdienen, in een bedrijfstak waarin werknemers komen en gaan.
Bij ons, de supporters/fans zit Ajax in het hart.
Bij spelers in het verstand.
Daarnaast: ik pleit voor een andere benadering van dit soort situaties. Gewoon op voorhand al genoegen nemen met de facto 2 jaar, en daar je bedrijfsvoering, en met name je scouting, op inrichten.

01-09-2022 16:08

Lazell +16983

100% rattenstreek.

Maar 'hij tekent een contract met zijn volle verstand' is te makkelijk. Alternatief zou zijn dat ze alleen nog maar kort lopende contracten tekenen. Dan ben je fucked als Ajax zijnde, spelen ze 2 jaar hier en dan lopen ze transfervrij weg of vertrekken ze voor een fooi. Dan krijg je nooit meer de bedragen van 50+.

Ajax moet hier een balans in vinden. Die was er bij Overmars goed, die maakte plannen en beloftes en als het moment dan was gekomen werkte hij mee (mits niet te laat). Dan voorkom je dat je halve selectie vertrekt en (deels) dat speler gaan muiten.

01-09-2022 16:13

ProperFootball +14509

Overmars is net weg, met hem was dit net zo hard gebeurd. Het is gewoon de timing. Door covid stond de markt een tijdje stil, een aantal spelers zit er al een tijdje. Als Dortmund, Bayern, Man Utd, Chelsea en Everton zich bij Overmars met hetzelfde bod voor onze spelers hadden gemeld dan waren Haller, Gravenberch, Martinez en Alvarez net zo hard gaan roepen dat ze weg willen.

01-09-2022 17:39

Tinus +10271

Ik snap je punt, maar een speler kan op zijn beurt niet verwachten dat de club binnen een paar weken zoveel basisspelers verkoopt. Die grote club komt volgend jaar ook nog wel.

01-09-2022 16:05

jerryisthename +31688

Sorry, wil niet zeiken, hoor...maar de beste jongen komt uit Mexico, dus Noord-Amerika. 😉 Wel een verschil.
Verder helemaal eens. 👍🏼

01-09-2022 16:06

Ajaxhartt +10709

Als we gaan scherpslijpen: volgens mij wordt Mexico gerekend tot Midden-Amerika, dus je zit ernaast (maar ik ook) 🤓

01-09-2022 16:12

neutraaltje +366

Nee hoor.. mexico hoord bij noord amerika.. lang leve google

01-09-2022 16:19

Ajaxhartt +10709

Wikipedia zegt allebei:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Midden-Amerika

01-09-2022 16:29

jerryisthename +31688

Haha, mijn collega is Mexicaanse en die zegt toch écht Noord-Amerika. Bovendien ben ik er zelf geweest. 😁
Dus nogmaals: NOORD-AMERIKA...😉

01-09-2022 16:44

Ajaxhartt +10709

Shit. Heb er zo’n hekel aan om m’n ongelijk te bekennen, maar in dit geval zit er vrees ik niets anders op.😡

01-09-2022 17:26

jerryisthename +31688

Haha, geeft toch niet. Heb ik ook weleens. 👍🏼😉

01-09-2022 17:45

AjaxHoorn +32989

Ik vind het niet zo gek dat Alvarez wil vertrekken naar een ploeg met topspelers, in de PL die 2 jaar terug de CL gewonnen heeft.

01-09-2022 16:06

ProperFootball +14509

Op voorhand genoegen nemen met is onzin en daar win je niets mee. Na 2 jaar overwegen iemand bij een heel goed bod te verkopen, daar is niets mis mee.

01-09-2022 17:36

AjaxSoCal +1971

Het is inderdaad 'niet te weigeren' voor zowel Alvarez als Ajax. Je krijgt nooit meer een bod van 50 miljoen voor deze speler en hij nooit meer een salaris can 10 miljoen aangeboden.

Er is al een vervanger gehaald en je hebt ook nog Taylor, Klaassen en eventueel Blind die er kunnen spelen. Jonge gasten als Regeer, Rensch en Fitz-Jim kunnen er ook minuten maken. Gewoon verkopen en bouwen aan een nieuw team.

01-09-2022 16:00

Koningtoto +60017

Met die tering Engelsen kunnen we bouwen aan een nieuw team voorgoed op onze buik schrijven.

01-09-2022 16:15

AjaxSoCal +1971

Helaas zal er ieder jaar weer een nieuw team gebouwd moeten worden. Dat is al zo sinds de jaren 90.

01-09-2022 16:25

ProperFootball +14509

Eens, maar het ene jaar wel een stuk meer dan het andere. Dit is echt zo'n opnieuw bouwen jaar. Maar wel honderden miljoenen in de pocket en heel veel talentvolle spelers. Goede business dus.

01-09-2022 17:41

Rodsje +14677

Niet kunnen volgen vandaag maar was Kudus er wel vandaag?

01-09-2022 15:58

robertomalone +1185

Oei, nu doen we het zowel voor de korte als ook de lange termijn niet lekker. Dit soort last minute transfers verleidt Ajax om maar in te kopen om het aantal manschappen op niveau te houden. Maar voldoen ze aan de standaard? Goed genoeg om Ajax te laten overwinteren in de CL en beter dan een oplossing vanuit de eigen gelederen? Op de eerste vraag ben ik genegen om ronduit nee te antwoorden. De tweede vraag is helaas een ja, omdat er gewoon te weinig exceptionele talenten uit de opleiding doorstromen. Naast Taylor (die ik niet goed genoeg vind voor Ajax in de CL) hadden er twee nieuwe jongens moeten staan. Ik weet dat iedereen roept dat dit niet kan, maar dat moet juist de uitdaging zijn, die een eigenzinnige club als Ajax aan gaat en waarmee ze hun superioriteit in het opleiden van spelers herbevestigd.

01-09-2022 15:58

Gonzalez75 +5865

Ik heb mijn leidinggevende ook aangegeven dat op dit moment de motivatie bij mij ontbreekt. Hij gaf mij aan dat hij het begreep. Ik kon mijn spullen pakken en wat anders gaan doen of blijven doorwerken.
Ik beraad mij nog over welke van de twee opties ik ga nemen.

01-09-2022 15:58

Leo Valk +1362

😁🤣😜😆

01-09-2022 16:16

AFCA1996L +15817

Ik denk dat dit niet zo moeilijk is om te weigeren tov Lisandro en Antony. Voordeel is dat de markt om middennacht sluit, en het vanaf morgen aan hem is of hij wel/niet naar het WK wil. Tegen Cambuur kunnen we hem wel missen hoor.

01-09-2022 15:57

jollie18 +9849

Gaat de komst van Grillitisch nu wel of niet door

01-09-2022 15:56

godofajax1900 +4171

Zag net dat hij tekent tot 2025 op as

01-09-2022 15:58

jollie18 +9849

Zie het nu ook staan bedankt

01-09-2022 16:06

AFCAjaxMidNineties +12650

Kleine kleutertjes!!!!

01-09-2022 15:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.