Ajax raakt opnieuw belangrijke scout kwijt: 'Club wilde hem juist in een grotere rol'

door Bart Veenstra 136

Bron Tipsbladet

Ajax raakt opnieuw belangrijke scout kwijt: 'Club wilde hem juist in een grotere rol'

door Bart Veenstra 136

Bron Tipsbladet

Ajax neemt per 1 januari afscheid van de Deense hoofdscout Oliver Dürr Dehnhardt. Dat meldt het Deense medium Tipsbladet dinsdagmiddag. De dertigjarige Dehnhardt was verantwoordelijk voor de scouting van jeugdspelers in Scandinavië én Frankrijk.

Volgens Tipsbladet is het Dehnhardt zelf die heeft besloten een einde te maken aan zijn samenwerking met Ajax. De scout was drie jaar werkzaam voor de Amsterdamse club. Nu stapt hij dus uit 'eigen beweging' op bij Ajax.

'Er zijn andere kansen ontstaan', zo wordt geschreven in Denemarken. Dehnhardt was sinds januari 2022 werkzaam als scout voor Ajax. Daarvoor werkte hij als jeugdscout voor FC Kopenhagen. Volgens Tipsbladet had Ajax grote plannen met Dehnhardt. De club wilde hem namelijk meer verantwoordelijkheid geven in een grotere rol.

Dehnhardt was verantwoordelijk voor komst Deens talent Abildgaard

'Oliver Dürr Dehnhardt heeft er zelf voor besloten om de huidige nummer twee van de Eredivisie te verlaten', schrijft Tipsbladet. Bij Ajax was de Deen onder meer verantwoordelijk voor de komst van het Deense talent Lasse Abildgaard. Het talent stond in de belangstelling van enkele grote clubs, maar koos in 2023 uiteindelijk voor Ajax.

Dehnhardt is niet de enige scout die Ajax gaat verlaten. Vorige week kwam namelijk naar buiten dat Hans van der Zee stopt als scout bij de Amsterdamse club. De 68-jarige Van der Zee gaat per 1 januari 2025 met pensioen. Zodoende vertrekken er per 1 januari twee belangrijke scouts bij Ajax.

Van der Zee was bij Ajax verantwoordelijk voor de komst van onder meer Davinson Sánchez, Lisandro Martínez en Antony. Deze Zuid-Amerikaanse spelers werden voor een veelvoud van hun aankoopbedrag verkocht. Dankzij de verkoop van Antony - de Braziliaan vertrok voor maximaal honderd miljoen euro naar Manchester United - wordt Van der Zee ook wel 'de man van honderd miljoen' genoemd. Over mogelijke opvolgers van de te vertrekken scouts is nog niets bekend.

Lees meer over:
Plaats reactie

borstklopper +29

Wat ik heb begrepen van enkele scouts binnen Ajax was deze Deense scout niet veel bijzonders. Was ook bij Kopenhagen al na een half jaar weggestuurd.

27-12-2024 13:48

Aspers73 +3241

Misschien gewoon beter in NL scouten zodat spelers als Schouten, Reijnders en Koopmeinders gewoon bij Ajax spelen (of speelden) ipv bij andere NL clubs.

25-12-2024 12:34

WantAmsterdam +116198

Je noemt drie spelers, twee ervan laatbloeiers en de derde sws niet echt een Ajax voetballers. Alsof Ajax een glazenbol zou moeten hebben.

25-12-2024 14:26

Aspers73 +3241

Gewoon goed scouten. Niet iedere speler hoeft top te zijn op zijn 18e. Over Jerdy Schouten werd al geschreven toen hij nog bij Excelsior speelde. Dat is nou écht een Ajax speler.

25-12-2024 15:25

WantAmsterdam +116198

Ja en? Er zullen altijd talenten door Ajax zijn vingers glijden en bij andere clubs opbloeien. Dat was ook altijd zo.

25-12-2024 15:29

PH2BOT +40494

...er glippen er nu wel heel veel door onze vingers. Onze scoutung sucks helaas al jaren.

26-12-2024 01:08

TheRiviera +5478

Dat je goed scout betekend niet dat spelers ook trek hebben. Of denk jij dat elke jonge voetballer Ajax een warm hart toedraagt?

26-12-2024 15:02

WantAmsterdam +116198

In Nederland valt dat best mee. Van der Ven vond ik vooral zonde. Vooral omdat ie van Volendam komt. Die hadden we moeten oppikken.

26-12-2024 15:38

Ajax4proud +10898

Maakt Ajax dan gebruik van haar scouts.. het is namelijk niet terug te zien in de selectie.

25-12-2024 11:14

Erik20 +7397

Ja ik kan moeilijk beoordelen of dit goed of slecht nieuws is. Of ze luisterden niet naar hem, of hij heeft geen oog voor kwaliteit.

25-12-2024 11:29

twynestar +28585

haha AS kan feit, fictie en satire over Van der Zee niet uit elkaar halen zie ik.

25-12-2024 10:54

Amp +37936

Loopt er zo weinig in frankrijk rond dat haalbaar is dan?

25-12-2024 09:58

FelixGassenlicht +8980

Of Kelvin nou wel of niet de juiste man op de juiste plaats is, weet ik niet maar in de docu op espn maakte het allemaal weinig indruk.

25-12-2024 08:32

Robertini +39645

Ik vind het in principe niet zo erg dat er schoon schip gemaakt wordt in de scouting, die gewoon onprofessioneel met geluk aan elkaar hing. Vraag me wel af of De Lang de juiste persoon is om een nieuwe scoutingsafdeling op te bouwen.

25-12-2024 06:31

ptjebel +2262

Tja, je kan wel scouten tot je een ons weegt maar als er geen geld is doe je al het werk voor de bekende kat z'n ...
Je kan zelfs als Ajax zijnde niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

25-12-2024 02:14

Willem410 +3132

Juist niet, als je geen geld hebt zijn goede scouts juist van levensbelang.
Mensen die talent zien wat een ander nog niet zien en ze dan juist voor dat welbekende dubbeltje kunnen halen.

25-12-2024 10:08

Artemio +32157

Ironisch dat Ajax DE opleidingsclub wilt zijn voor de beste Nederlandse talenten en daarbuiten, maar dat de scouting al jaren een rotzooi is. Het gevolg van deze bende is bord op schoot scouting en aankomen met overbetaalde 30+ onder het mom van ervaring.

24-12-2024 23:30

Broodjebal44 +5727

Vertel mij nou eens wat er zo goed is als hij in 3 jaar tijd alleen Abildgaard binnenhaalt.

Hier zou toch veel en veel uit te halen zijn? Niet alleen in Scandinavië en Frankrijk maar wereldwijd gezien ..

24-12-2024 23:06

Oxxer +164724 moderator

Kelvin de Lang was 1 jaar manager leenspelers en daarvoor een paar jaar jeugdscout bij Man City, naar mijn mening niet het juiste cv en veel te weinig ervaring om hoofdscout van Ajax te zijn. Door gebrek aan geld moet de club noodgedwongen inventief en creatief zijn, Ajax heeft nog steeds een grote naam, geloof er weinig van dat er geen betere opties waren, ipv een rookie had Ajax beter een ervaren scout op die plek kunnen zetten.

24-12-2024 21:31

AFCA020! +6128

Ik ben het grotendeels met je eens.
Het is jong en verfrissend, wat dat betreft zou je het kunnen vernieuwen, maar hij heeft wel een karig cv zoals je zegt.
Maar tegelijk is nu wel het moment om je kijk te veranderen (als je dat voornemens bent).

In de docu kwam hij oké over, zegt zeker niet alles maar wel iets. Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Normaliter zou je deze “starter” bij een AZ verwachten of Utrecht en dan naar Ajax.
Maar we waren vorig jaar wel dusdanig afgegleden dat we misschien wel het juiste moment vonden om te renoveren.
Als ik mij niet vergis is hij vorig jaar toch ook tijdelijk TM geweest tot Kroes in dienst kwam? Dat weet jij misschien beter dan ik Oxxer? 🤔
Dacht dat hij (mede) verantwoordelijk was voor Henderson en het terughalen van KFJ en Rijkhoff, alsmede het teruglenen (en indirect verkopen) van Mikautadze o.a. 🤔

25-12-2024 02:50

Robertini +39645

Hij was idd tijdelijk soort van interim-TD, maar of dat nou vertrouwen geeft...

Ik blijf erbij dat Henderson halen een slechte beslissing was, hij speelt best ok, maar is niet een speler waar ik het salarishuis zo voor zou open breken.

25-12-2024 06:35

Suavimani +12061

En welke spelers heeft Oliver Dürr Dehnhardt in die drie jaar aangedragen?

24-12-2024 20:26

Oxxer +164724 moderator

Een 2e John Steen Olsen komt er niet , had jaren het idee dat Lasse Schone geschikt zou zijn, helaas heb ergens gelezen dat hij in Nederland wilde blijven.

24-12-2024 21:34

Suavimani +12061

Ik bedoel meer te zeggen: Gaan we hem echt missen? En is het zo erg dat hij geen belangrijkere rol krijgt binnen Ajax? Ik snap dat het huidige bestuur graag met jong elan iets wil opbouwen. Maar er zullen gerust beter gekwalificeerde kandidaten voor die functie zijn.

24-12-2024 21:45

Oxxer +164724 moderator

Ajax betaald 1-3 miljoen voor jonge Scandinaviers die geen van allen doorbreken, wat mij betreft wordt er goed nagedacht of het zinvol is daarmee door te gaan. Naast Jap / ZKorea en 4 uur terug zou ik meer de focus leggen op België en de scouting in Nederland verbeteren. Ondanks de iPads, tablets en spelcomputers zijn er nog steeds jonge ventjes die dromen van een profcarrière.

24-12-2024 21:51

Suavimani +12061

Ik ben zelf ook altijd wel gecharmeerd van de 2e divisies van de toplanden. Daar is genoeg talent aanwezig dat nog niet de hoofdprijs hoeft te kosten, maar wel van toegevoegde waarde kan zijn. Scandinavië ben ik wel een beetje klaar mee. Zijn gerust talentvol, maar hebben hetzelfde mentaliteitsprobleem als wij in Nederland: allemaal te soft als het er echt op aankomt om over lijken te gaan.

27-12-2024 13:59

Oxxer +164724 moderator

@Suavimani

''Ik ben zelf ook altijd wel gecharmeerd van de 2e divisies van de toplanden''

Goed punt, heb hier een tijd terug een discussie over gehad, paar namen waar ik denk zijn Haller, (Ligue 2), Joelinton / Newcastle Utd, Braziliaanse Serie B. Superspits Drogba speelde bij Ligue 2 clubs en laagvliegers Ligue 1 voordat hij via L'OM bij Chelsea van Mourinho terechtkwam. Zo een traject kan alleen werken met goede scouts die talent herkennen, heb weinig vertrouwen in de scouting van Ajax, vind ze niet uitblinken in voltreffers. Net als jij ook klaar met Scandinavië, het gross is slappe hap en geven niet thuis als de weerstand toeneemt.

27-12-2024 15:10

RuudKroket +1035

Prima. Er wordt al jaren niks bijzonders gescout.

24-12-2024 19:54

Bramble1988 +9317

Dat weet je niet, misschien wordt er veel goeds gescout maar kijken de TD’s er niet naar..?!

24-12-2024 21:28

Broodjebal44 +5727

Dat zou kunnen maar dan is het ook prima want dan hebben we er alsnog niks aan. Zet dan maar een scout neer waar de TD wel naar luistert en weet wat hij doet.

24-12-2024 23:08

Koningtoto +60644

Kerst. De tijd om lekker te kunnen discussiëren zonder kut opmerkingen.

24-12-2024 17:41

Broodjebal44 +5727

Unibet is beter!!

24-12-2024 23:09

Cosey2 +7088

@Koningtoto Wat een kutopmerking.

25-12-2024 07:47

DrFootball +15154

Kan het niet helemaal niet helemaal los zien van de veranderingen die er onder De Lang zijn en gaan worden doorgevoerd.

24-12-2024 17:15

JohnDylan +22608

Vreemd genoeg doet Beuker (en niet De Lang) de reorganisatie van de scouting. De Lang zei over zichzelf dat het organiseren van de scouting niet zijn kracht is. Handig voor een hoofd scouting en recruitment...

24-12-2024 17:26

Koningtoto +60644

Organiseren is een kunst die lang niet iedereen onder de knie heeft.

24-12-2024 17:30

JohnDylan +22608

Inderdaad, en dus is lang niet iedereen geschikt voor een rol als hoofd scouting en recruitment. Het is nu bij Ajax te veel de grote Beuker show geworden. We hebben gezien wat voor een problemen dat oplevert (na het vertrek van Overmars).

24-12-2024 17:30

Koningtoto +60644

Weet niet of dat echt bij die functie hoort. Manager/hr als hoofd opleiding. Geen idee wat de structuur onder hem is.

24-12-2024 17:32

JohnDylan +22608

Normaliter wel maar bij Ajax momenteel niet. Zoals dat normaliter de hoofd coaching verantwoordelijk is voor de methodologie en bij Ajax Grim hoofd coaching is maar Beuker de methodologie voor zijn rekening heeft genomen. Belangrijke rollen lijken uit te zijn gehold en meer een rol voor een soort loopjongen van Beuker te zijn gemaakt.

24-12-2024 17:33

NoPants +7515

Het is toch in tweeën gesplitst? Kroes is TD en verantwoordelijk voor de aankopen, Beuker is TM en verantwoordelijk voor de invulling van de rest van het technisch beleid.

24-12-2024 17:58

WantAmsterdam +116198

Je weet dat je buiten aankoopbeleid eerste elftal, normaal meer mensen hebt met verantwoordelijkheid die de lijnen uitzetten?
Op dit moment lijkt Beuker hoofd scouting, hoofd coaching, hoofd jeugdopleiding, directeur voetbal, en directeur sport te zijn.
De club is bijna compleet in handen van 1 persoon, helemaal op technisch vlak.
Welke waarde heeft iemand als de Lang dan überhaupt?

24-12-2024 19:10

C14 +22461

En als je Forbs inschat als een meerwaarde voor Ajax en als een Ajaxspeler, kan je je ook afvragen hoe het met zijn talentherkenning zit, en wat blijft er dan over?

Overigens, weet jij toevallig wie die profielen per positie opstelt? Of gebeurt dat gezamenlijk? Blijkbaar scout men voor de 6 positie ook op het type Alvarez en neemt men weinig tot geen voetballend vermogen voor op 6 dan voor lief.

Daarmee ben ik mijn vertrouwen in deze hele bende alweer kwijtgeraakt.

24-12-2024 19:48

C14 +22461

@John

Ja, het lijkt wel alsof er één 'sliert' door Ajax heen loopt van bovenaf naar beneden, met Van Gaal als waarschijnlijk machtige adviseur, één voetbalman in de RvC die dan ook technisch geen tegenspraak krijgt, en dan Beuker die vrijwel alles bepaalt, en die door Van Gaal naar voren is geschoven.

24-12-2024 19:51

Jaridebeste1 +6682

Wat doet De Lang dan wel vraag ik mij af.

24-12-2024 19:51

WantAmsterdam +116198

Werd Alvarez niet primair als CV “gescout”? Niet dat dat het veel beter maakt.
Ook de vraag hoeveel Overmars echt naar de scouting heeft geluisterd, volgens mij haalde hij de spelers vooral op aanraden bevriende zaakwaarnemers. Magallan en Orejuela bijvoorbeeld hadden naar mijn weten negatieve scoutingsrapporten.
De Lang heeft nog niet bewezen over een goed oog voor talent te beschikken inderdaad. Ook dat hij van alle spelers Mikautadze als eerste verkocht met flink verlies. Juist diegene die kwa potentie en type beter bij Ajax past dan zowat 75% van de andere Mislintat aankopen.

24-12-2024 19:52

Steffenhagen +37945

Goed punt: van wat ik begrijp uit mijn Ajax bron is dat de lang niet goed functioneert en er veel weerstand tegen hem is bij de scouting

24-12-2024 20:46

Oxxer +164724 moderator

Qua profiel past de Lang beter op de functie van Siemerink of jeugdscout, totale waanzin van Ajax hem hoofdscout te maken.

24-12-2024 21:46

WantAmsterdam +116198

Doet ie dat echt?
Speelde een belangrijke rol bij het aantrekken van Forbs. Hoe kan het dat hij een speler van zijn eigen club totaal niet kan inschatten als “scout”?

24-12-2024 22:03

JohnDylan +22608

@NoPants
Zelfs de rol van Kroes is uitgehold, een directeur recruitment (wat Kroes in effect is) heeft normaliter de leiding over de scouting (wat me persoonlijk ook logisch lijkt) maar bij Ajax heeft Beuker ook daar de leiding over.

24-12-2024 23:39

Amsterdamnoord +6155

Wat wordt er over hem gezegd dan? Ik las hier laatst van iemand met een Ajax bron dat hij juist als scout hoog wordt aangeschreven

25-12-2024 00:15

twynestar +28585

Ik denk dat Kroes veel meer te zeggen heeft dan zijn functietitel.

25-12-2024 11:10

JohnDylan +22608

Volgens mij heeft hij juist veel minder te zeggen dan zijn functietitel doet voorkomen. Hij heeft niet eens de leiding over de scouting wat normaal is voor mensen met een vergelijkbare functietitel.

25-12-2024 16:04

Dusbaba +15425

Ik denk dat die 5-3-2 tegen Sparta ook uit de koker van Van Gaal kwam. Temeer daar Farioli de zege opdroeg aan Van Gaal zonder aan te duiden waarom.

25-12-2024 17:29

Odysseus +14336

Ik vind Overmars en Beuker totaal verschillend. Beuker zet een visie en organisatie neer waar Ajax mee verder kan, ongeacht of hij er straks nog zit of niet. Overmars deed alles zelf en legde niets vast.

26-12-2024 23:06

Koningtoto +60644

Zag die docu op espn (zowaar een Ajax docu daar) en ik vond het allemaal een beetje teveel doordrongen van de theorie. Amerikaanse methode. Profielen uitschrijven tot in de kleinste details. Das an sich prima, maar een goeie Ajax scout heeft ook een gevoel bij branie, lefgozertjes, opstinate ventjes. Ik wed er een meier om dat dat niet in t profiel staat. Baart me toch enigszins zorgen.

24-12-2024 17:29

linksbinnen +8202

Yep. De Zlatans van deze wereld.

24-12-2024 17:34

Torcida +5774

Ik ga niet wedden om een meier, of kun je die nog steeds bij de Nederlandsche Bank omwisselen voor euro's?

24-12-2024 18:18

Tecmessa +1773

Tot 1 janurai 2032 aldus de website van de DNB ;-)

24-12-2024 18:49

WantAmsterdam +116198

Nou. Sport en voetbal veranderd.
Wel is het zo dat je spelers niet perfect in een profiel kunt beschrijven en “X factor” is gewoon een dingetje. Sommige spelers hebben iets speciaals zonder dat je dat echt goed kunt concretiseren. Zlatan is zo een.

24-12-2024 19:47

C14 +22461

Ja, profielen uitschrijven tot in de details, en dan aankomen met het type Alvarez prima vinden voor op 6... Echt ongelooflijk.

Verder ook helemaal mee eens, cijfertjes kunnen sowieso nooit een goed oog vervangen. Cijfertjes missen vrijwel altijd context, en zeggen zodoende meestal weinig tot niks.

24-12-2024 19:53

Dusbaba +15425

En toch ben ik bang dat een computer het binnen afzienbare tijd gaat winnen van welke trainer dan ook.

25-12-2024 17:37

Koningtoto +60644

Mooi. Tijd voor nieuwe scouts. Of mag ik dat niet zeggen? Vind dat de scouting opzichtig faalt jaar op jaar.

24-12-2024 17:10

DrFootball +15154

Of ze worden/werden stelselmatig genegeerd.

24-12-2024 17:17

Koningtoto +60644

Denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt. Ik had het iets genuanceerder moeten brengen. Maar wat er gescout wordt en daadwerkelijk aangetrokken wordt, vind ik toch wel teleurstellend.

24-12-2024 17:25

trodat4030 +97100

Je weet niet wat er gescout wordt, scouten is veel wedstrijden kijken en rapporten schrijven die in een archief worden geladen. Vervolgens is het de TD die dat archief gebruikt om bepaalde targets te selecteren, dan wordt er nóg eens goed gekeken (vaak door een andere scout dan van de rapporten, zodat je meerdere en onbevooroordeelde meningen krijgt) en dán besluit je wel of niet over te gaan tot actie. Overigens was er afgelopen zomer amper een cent om uit te geven, dus ik denk dat we díe transferperiode ook niet moeten gebruiken om conclusies te trekken... Van Sven gaan er sterke geruchten dat hij de scouting veelal negeerde en vooral zijn eigen dataprogramma er op los liet. Je zag onder hem ook vooral spelers met bepaalde data die er bovenuit staken (Forbs met veel goals en assists in de PL 2 bijv), maar die technisch bijv enorm ondermaats bleken, dat lijkt me duidelijk zo'n voorbeeld van scouten op stats, niet op (veel) livebeelden. Ik weet zeker dat Hans vd Zee Forbs had afgescout na 1 wedstrijd, met diens technische beperkingen.. Hoeveel goals hij ook maakt.

24-12-2024 17:33

Koningtoto +60644

En in hoeverre is zo'n td dan bevoegd vraag je je dan weer af. Forbs schijnt ook afgescout te zijn ja. Dan bestaat het toch niet dat mislintat toch een go kan geven? Dan klopt de hele structuur bij Ajax niet. Aan de andere kan een christensen en hoe heet die andere Deense mooiboy? Andersen? Worden gescout. Heerlijke spelers voor onder 19. Maar voor Ajax1 brandhout. De hele jeugd plus scouting klopte van geen kant. En ik hoop dat dat nu wel de goeie kant op gaat, anders hebben we echt een heel erg groot probleem Ala Ajax zijnde

24-12-2024 17:39

trodat4030 +97100

Nou ja, we kennen allemaal de overtuigende gladde babbel van Sven nog wel, denk dat hij Jantje van Halst gewoon heel diep in zn pocket had en dat die overal vroeg of laat dan zn fiat aan gaf. Ik dacht ook vorige zomer dat we 12 wereldtoppers in spe hadden binnengehengeld na de spelerspresentaties, tot we ze uiteindelijk in actie zagen, toen begon mij het gevoel te bekruipen dat het vooral mooie praatjes waren, maar minder gestoeld op de waarheid en vooral hoop. Hij was duidelijk op zoek naar zn volgende knaller, zijn volgende Aubameyang (waar hij grotendeels zijn reputatie aan te danken had/heeft), waar hij dan weer een paar jaar op kon teren. Althans, dat gevoel heb ik er achteraf aan overgehouden.

Over jeugdige (Deense) talenten kan ik nog wel zeggen dat je 15-16 jarigen scout die op dát moment er bovenuit springen, maar dat je daarna nog heel erg afhankelijk bent van hoe ze vervolgens doorontwikkelen. Het is vérre van zeldzaam dat toppers uit o17 enkele jaren later vertrekken met de stille trom, om verschillende redenen, dat gebeurt ook met Nederlandse toptalenten. Zo'n Nous was volstrekt niet in beeld in de toenmalige B1, maar Ezra Walian was een topspits in wording, om maar een voorbeeld te noemen. Kwamen uit dezelfde lichting.. In diezelfde lichting kwam ook een Cerny, die het dan weer niet redde door een paar ongelukkige blessures in kort tijdsbestek. Het is met tieners doorgaans uiterst onvoorspelbaar. Ik ben ervan overtuigd dat dat niet aan scouting an sich ligt, maar ook gewoon pech. De buitenspeler(!) Dolberg werd aangeleverd door John Steen Olsen, na 1 testtraining zag Jonk veel meer een spits in hem (toevallig was ik bij die training), hij werd aangetrokken, Jonk ging met m aan de slag en na een jaar was hij 1e spits in het 1e... Zo kan het ook gaan..

24-12-2024 17:54

WantAmsterdam +116198

Een ding weten wij, Avila stond op onze scoutingslijst sinds de tijd van Overmars.
Wel raar.

24-12-2024 20:06

wijzijndebeste123 +164897

Avila is er doorgedrukt bij Sven door onze scouting toen Ito niet kwam. Zie de Pantelic Podcast kerstspecial vorig jaar waar Tim van Duin en Bart Sanders dit vertelden.

24-12-2024 22:49

AFCA020! +6128

Klopt had ik ook gehoord WZDB. Avila is doorgedrukt door Sven en niemand anders.


Het was overigens Overmars (gezegd in een interview) die vond dat hij niks voor “zijn” Ajax was qua niveau en daarom een onmogelijk transferbedrag vroeg, die tot ieders verbazing gehonoreerd werd door Mislintat 🤣🤣

Tsja ik lach er maar om, hoe ernstig en frustrerend het eigenlijk ook is…
Bizar eigenlijk wat er de afgelopen 2 jaar bij onze club gebeurt is….

25-12-2024 03:03

willem1958 +8855

Weer een paar scouts weg deze weken.
Ik heb al langere tijd het idee dat scouts bij Ajax nog maar weinig talenten aanbrengen, als je toch kijkt naar de afgelopen jaren wat er is uitgegeven en hoe het Ajax is vergaan dan denk ik dat ze nog wat kunnen leren van de rest van de top 6 a 7.
Ajax laat teveel kansjes liggen en gaf de sleutel aan mannen die er weinig verstand van hadden helaas.

24-12-2024 17:05

trodat4030 +97100

Brengen ze weinig aan of wordt er te weinig met hun informatie gedaan? Dat zijn natuurlijk wel 2 heel verschillende dingen, vanaf de buitenkant natuurlijk heel lastig te beoordelen.

24-12-2024 17:19

willem1958 +8855

Dat is ook lastig te beoordelen maar als je ziet hoeveel Ajax heeft uitgegeven de afgelopen jaren dan hebben de andere clubs met (veel} minder geld het toch beter gedaan.

Waarom lukt het de Eagles met een veel kleiner budget wel leuk voetbal te spelen, als die het geld hadden gehad van Ajax de afgelopen jaren dan hadden ze een wereldformatie kunnen hebben want Ajax heeft een pak geld uitgegeven, als je dat vergelijkt met de Eagles dan zou Ajax 5 x keer zo goed moeten spelen maar da's niet echt zo.

Steijn, van Bommel, Edvardsen, Hwang, Hadj Moussa en zo zijn er nog een paar die voor weinig geld gehaald kunnen worden de afgelopen jaren als je een goed netwerk hebt.
Noa Lang is Ajaxied in hart en nieren maar die werd gewoon genegeerd, Namli wilde gratis komen, dan was er een backup geweest toen Godts gebleseerd was maar Ajax wilde zo nodig de dure Sulemana huren.

Of de leiding luisterde niet naar de scouts, dat kan natuurlijk en ik heb 't idee dat bijv Stewart en Brands een beter netwerk hebben want toch best wat spelers die bij hun binnenkwamen de laatste 2 jaar doen het gewoon goed.

24-12-2024 17:35

OpNaarNummer4 +2006

Hopelijk krijgen we net zulke vernieuwende moderne kandidaten als Beuker, Paul Nuijten en Martijn Redegeld als scouts.

24-12-2024 17:04

Tommyshelby +129685

Abildgaard.. nou. Dat lijkt echt op een aanwinst ja. En Frankrijk is een zeer moeilijke markt, zie liever dat Ajax de Spaanse talenten goed in kaart brengt.
Daar worden de meest interessante spelers van Europa opgeleid.

24-12-2024 16:57

DrFootball +15154

Abilgaard kan je nog niet veel over zeggen. Is net als Skaarud een hele jonge jongen in een vreemde omgeving. Bounida speelt na 2,5 jaar ook pas top. Geduld en vertrouwen is heel belangrijk bij dit soort transfers.

24-12-2024 17:24

WantAmsterdam +116198

De betere Spaanse talenten zijn moeilijk te halen voor clubs uit kleinere landen, al is Dinamo Zagreb het wel gelukt met Olmo. Met deze selectie zou ik mijn rechterbeen geven voor zo een speler. Sws een van mijn absolute favorieten.

24-12-2024 20:08

JohnDylan +22608

Dit lijkt me een goed moment om op te houden met de internationale jeugdscouting op Vlaams sprekend België na. Het werkt niet (tussen 2014-2024 aangetrokken niet-Nederlands sprekende buitenlandse jeugdspelers die niet zijn gekomen omdat hun ouders naar Nederland verhuisden, sommige mensen vinden dat een belangrijke specificatie):

1996: Murić
1997: Dolberg, Černý, Bay en Karlsson
1998:
1999: Ylätupa
2000: Jensen, Kühn, Horváth, Farcaș, Schön, Trograncic, Gorski en Kotarski
2001:
2002:
2003: Rasmussen en Dall
2004: Hlynsson en Kjær
2005:
2006: Faberski
2007: Abildgaard en Skaarund

Van de acht in Denemarken geboren spelers lijkt naast Dolberg (die eigenlijk maar een half seizoen goed genoeg was voor Ajax) alleen Hlynsson een kans te maken om bij Ajax te slagen en dat is een IJslander die niet in Denemarken is opgroeid. De obsessie met Deense jeugdspelers begrijp ik dus totaal niet. Ja, Eriksen was goed. Dat is lang geleden.

24-12-2024 16:55

Slang3 +46062

tja uiteindelijk van Ajax bekeken dekt de verkoop van Dolberg ruim alle kosten & meer, en dan moeten Rasmussen & Hlynsson nog verkocht worden. En sportief leverde het 4 selectie spelers op

24-12-2024 16:58

JohnDylan +22608

Dat is een leuk argument voor fans van een koopclub maar ik dacht dat we bij Ajax als fans van een opleidingsclub daadwerkelijk het beste voor die kinderen winnen. Wat een verschikkelijke houding als het succes van het kopen en verkopen van kinderen wordt beoordeeld op het er geen verlies op wordt gedraaid. Ajax is gewoon een Chelsea 2.0 maar dan met minder geld. Net als bij Chelsea krijgt de eigen jeugd alleen een kans wanneer de club even minder te besteden heeft. De fanbase van Ajax is ook steeds meer een Chelsea fanbase geworden. Mensen krijgen een korte dopemine fix wanneer een aankopen worden gedaan en raken daar aan verslaafd. Dat het niet goed is voor zo'n kindje vinden de verslaafden niet erg of ze doen alsof het toch eigenlijk wel goed is voor die talenten om hun verslaving goed te praten.

24-12-2024 16:59

NoPants +7515

Jong talent vroeg halen en vroeg de kans geven is juist het DNA van de club. Dit is zelfs letterlijk onderdeel van plan cruijff, in zijn eigen woorden.

Bovendien, Hoe vaak stelt en chelsea een 17 jarig talent uit eigen jeugd op?

24-12-2024 18:53

WantAmsterdam +116198

Je hebt een punt dat we teveel van deze spelers halen en veel te veel uit een land, Denemarken , wat ook nog een hele kleine markt is. En dat we een beter plan met buitenlandse spelers moeten hebben.
Maar heel veel van deze jongens hebben gewoon hele aardig carrières.
Jensen is een belangrijke speler bij Utrecht, momenteel top Eredivisie, Kühn is een belangrijke speler bij Celtic die waarschijnlijk ook een stap hogerop kan maken. Schön heeft het tot Hongaarse international geschopt.
Gorski heeft als keeper tenminste profvoetbal gehaald, wat al heel knap is, en Kotarski is gewoon een hele goeie keeper die al met 24 international van Kroatië.
Ylätupa heeft het tot Finse international geschopt en speelt nu op het hoogste niveau in Zweden. Cerny heeft gewoon een hele goeie carrière en was zonder blessures misschien ook geslaagd bij Ajax. Muric heeft een leuke carrière op het hoogste niveau van Kroatië.
Ook al slagen ze niet allemaal erin om Ajax 1 spelers te worden. Maar het is niet zo alsof ze zich bij Ajax niet ontwikkelen en alsof de stap naar Ajax hun carrière kapot maakt.
Vergelijking met Chelsea slaat natuurlijk nergens op, die halen heel wat meer talenten, verhuren ze 20 keer, en vragen dan nog een idiote transfersom.
We bieden de spelers de kans en als ze niet slagen bij ons en ajax geen concrete sportieve plannen met ze heeft dan laten we ze gewoon voor weinig vertrekken. Het is niet immoreel ofzo. Buiten dat speelde een Pograncic maar kort bij ons en waren een deel van die spelers gewoon al minsten 18 toen ze naar Ajax kwamen.

24-12-2024 20:27

DrFootball +15154

Dat komt uit de tijd van Henning Jensen, Soren Lerby, Frank Arnesen, Jesper Olsen en Jan Molby en de Laudrups. Neemt niet weg dat het de laatste jaren inderdaad niet heel erg loont om in Scandinavië te scouten. Echter de hoop op de nieuwe Lerby...

Overigens als Cerny die blessures niet had gehad, had ik hem een hele grote toekomst toegedicht. Zit na zijn blessures ook gewoon nog bij Wolfsburg. Moet je nagaan wat hij had hij had kunnen bereiken zonder blessures.

24-12-2024 17:13

JohnDylan +22608

Ja, maar toen waren Denen nog redelijk stoere afstammelingen van vikingen in vergelijking met de Nederlanders van toen. Nu zijn er weinig volken minder vinking-like dan de Denen.

Cerny is mislukt bij Wolfsburg en is verhuurd aan Rangers (waar hij het goed doet). Maar ja, zonder blessures was hij waarschijnlijk een stuk verder gekomen. Trouwens is Kotarski een betere doelman dan de doelmannen die Ajax onder contract heeft staan. Het talent had hij zeker maar dat kwam er pas uit nadat hij terug ging naar eigen land. In dat seizoen zette hij alle stappen in zijn ontwikkeling die hij bij Ajax niet had gezet.

24-12-2024 17:21

WantAmsterdam +116198

Btw je Nathan Leyder, uiteraard Vlaming, maar interessant. Had pech met blessures maar die jongen had/heeft de minste carrière van allemaal. Weet nog hoe lovend Overmars over hem was.
Opvallend is dat, op Cerny na die al jaren daarvoor gescout werd en alleen maar moest wachten tot ie 16 was dat ie kon overstappen, dat de 97 aankopen die met 16 naar Ajax kwamen, Karlsson, Bay en Leyder, zowat de slechtste aankopen waren, zowel kwa talent als ook kwa type. Ook opvallend, dat zijn drie van vier buitenlandse jeugdspelers spelers die aangetrokken werden toen Jonk HJO was. Al heb heb geen idee of (team) Jonk er ook maar iets ermee te maken had.
Antonucci kon Vlaams maar was eigenlijk een Waal btw.

25-12-2024 01:05

Kryptonite +76987

Verantwoordelijk voor Scandinavië "en Frankrijk". My guy dacht ik breng eerst alle Scandinaviërs in beeld voordat ik de Franse markt verken. Wie heeft Ajax uit Frankrijk opgepikt de laatste jaren? Hebben we er ooit eentje in de jeugd gehad?

De Franse markt is 10x interessanter dan de Scandinavische en daar heeft deze meneer dus totaal geen oog voor gehad. Of de club heeft al zijn adviezen en suggesties telkens in de wind geslagen, en ook dat zou veelzeggend zijn.

24-12-2024 16:55

Rst +5242

Mikautadze en van de Boomen 😏

24-12-2024 19:03

WantAmsterdam +116198

Grappige is dat het enige talent dat we uit Frankrijk hebben gehaald, al dan als 22 jarige eerste elftal speler die niks met deze scout te maken heeft, een hele goeie speler bleek te zijn die kwa profiel goed bij Ajax past (als een van de weinige eerste elftal aankopen de laatste jaren). Natuurlijk was dat dan ook de eerste die met aardig verlies van de hand werd gedaan zonder een serieuze kans of goeie begeleiding door “hoofdscout” De Lang.
Ook raar dat een Deen verantwoordelijk is voor de scouting in zijn eigen land en Frankrijk voor wat voor reden dan ook. We weten niet echt hoe het intern loopt natuurlijk maar het verbaast dan ook niet dat er alleen maar Deense talenten komen.

24-12-2024 22:20

Amsterdamnoord +6155

Een hoofdscout is toch niet verantwoordelijk voor het begeleiden van spelers? Ik weet dat het hier bon ton is om af te geven op De Lang maar dit gaat wel heel ver

25-12-2024 00:09

WantAmsterdam +116198

Beweer ik dat?
Mijn punt is hij kreeg geen kans en begeleiding bij Ajax en De Lang verkocht hem als eerst.

25-12-2024 00:12

AiasMaximus +6043

Er zijn nu flink wat scouts die Ajax afgelopen jaren hebben verlaten: Wesseling, van der Zee, Arroyo, Eriksen, Doesburg, Dehnhardt, Bosz, Veldmate.
De Lang kan op zoek naar geschikte opvolgers.

24-12-2024 16:46

Patrick020 +22461

Ajax lijkt alleen maar te bezuinigen, terwijl andere clubs juist uitbreiden met scouting.

24-12-2024 16:39

Slang3 +46062

dit lijkt niet de keuze van Ajax

24-12-2024 16:40

Patrick020 +22461

Zou graag meer horen over de wederopbouw. Neem een voorbeeld aan Club Brugge, minder budget maar doen het steengoed qua beloften, scouting etc.

24-12-2024 16:43

ajaciedje90 +60261

Morgen komt de Pantelic Podcast kerstspecial uit met Marijn Beuker als gast. Wellicht komt daar wat leuke info uit;)!

24-12-2024 16:44

Patrick020 +22461

Ik hoop het, ieder geval een mooie kans om goede vragen te stellen en antwoorden te krijgen.

24-12-2024 16:46

Slang3 +46062

Zou mooi zijn. Al had ik het in die documentaire over de scouting al verwacht. Je hebt nu niemand meer in Scandinavië en niemand in Zuid Amerika. En dan heb je nog gebieden als Afrika en Azie waar Ajax helemaal kansen laat lopen.

24-12-2024 16:49

NouridolbergNeres34 +1912

AZ toch ook, halen ook veel spelers uit Amsterdam weg. Blijf dat ongelofelijk vinden, die moet onze scouting ook kunnen binnenhalen.

25-12-2024 01:22

JohnDylan +22608

Veel grote clubs hebben de afgelopen tien jaar juist flink bezuinigd op hun wedstrijd scouts. Steeds meer clubs vervangen steeds meer wedstrijd scouts met een goedkopere video scouting.

24-12-2024 16:48

WantAmsterdam +116198

En meer gebruik databases/advanced analytics.

25-12-2024 00:23

Steffenhagen +37945

Klopt gaan ze ook doen .Sterker ze hebben het zelfs verteld dat de scouting flink moet bezuinigen . Gelukkig heeft kroes een formidabel netwerk , wacht : nee heeft hij dus niet

24-12-2024 20:49

FysioPat020 +26070

"en was verantwoordelijk voor de komst van Sanchez, Lisandro Martinez en Antony "

Alhoewel hij scout was voor jeugdspelers uit Scandinavië en Frankrijk.

24-12-2024 16:39

mvdk +44282 moderator

Dat staat bij Van der Zee.

24-12-2024 16:41

FysioPat020 +26070

Sorry mvdk. Mijn fout.
Prettige Feestdagen!

24-12-2024 16:43

mvdk +44282 moderator

Jij ook

24-12-2024 22:27

WantAmsterdam +116198

Inderdaad van zee, maar ik geloof er weinig van.

25-12-2024 00:24

JaapStam +137575

Beste Hans, het ga je goed, ouwe reus.

Fijne kerstdagen mede Ajacieden!!!

24-12-2024 16:38

Slang3 +46062

heb de afgelopen 2 jaar maar bericht gelezen van 1 nieuwe scout, en dat was dan De Lang

24-12-2024 16:34

Steffenhagen +37945

Ook Fred aroyo gaat weg . En ja op de scouting gaat flink worden bezuinigd , maar er was al een vrij matige bezetting in de profscouting en dat blijft dus zo . Ajax staat er helemaal niet goed voor op dit gebied

24-12-2024 16:25

Artemio +32157

Dan maar weer van die overbetaalde oudjes halen.

24-12-2024 23:27

MatthijsDeLigt020 +3079

Soms lijkt het alsof we niet eens scouts hebben

24-12-2024 16:23

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25442

Rasmussen?

Nee dat is niks.

24-12-2024 16:19

Redrum +96222

Belangrijke scout nog wel. Bij welke werelddeals was deze talentenspotter dan wel niet betrokken zeg? Zag hij het talent van Gaaei? Of was hij degene die ons nadrukkelijk wees op Gaston Avila?

24-12-2024 16:08

Slang3 +46062

staat er toch, jeugdspelers in Scandinavië en Frankrijk. Dus niet bij Gaaei en Avila

24-12-2024 16:35

fcbalophetdak14 +1343

Die spelers zijn allemaal gekocht door een Duitser die geen gebruik maakte van scouts

24-12-2024 16:35

WantAmsterdam +116198

Avila stond al onder Overmars op onze scoutingslijst. Daarom haalde Overmars hem ook naar Antwerpen.
Sven wilde eigenlijk Ito halen. Dat is een hele goeie speler.

24-12-2024 22:22

NouridolbergNeres34 +1912

Hij vond zichzelf een meisterscout.

25-12-2024 01:24

Jeroen90 +1572

Cynisme vind ik niet eerlijk tegenover deze man, omdat we (zoals je zelf al aangeeft) niet weten wat zijn rol precies is geweest. Ik had deze naam eerlijk gezegd nog nooit gehoord. Het legt wel een deel van het grote probleem bloot: het functioneren van de gehele scouting afdeling is totaal onduidelijk. Iedereen lijkt maar wat te doen en vaak lijkt het wel alsof er helemaal niet wordt gescout, en er maar gewoon lukraak spelers worden gehaald op basis van connecties tussen beleidsmakers en zaakwaarnemers. Dat moet echt anders. Maak nu eens duidelijk wie er welke verantwoordelijkheden draagt en handel daar ook naar. Zodat iedereen binnen de organisatie in zijn kracht kan werken en we weer op een professionele voetbalclub gaan lijken.

24-12-2024 16:36

wijzijndebeste123 +164897

Ajax is de scouting flink aan het reorganiseren. Dat leek broodnodig. Hopelijk dat de reorganisatie zijn vruchten gaat afwerpen. Alleen met een goede scouting zal de wederopbouw slagen.

24-12-2024 16:04

YugoVik +33301

Tegenwoordig is kroes scout, TD en effecten handelaar..

24-12-2024 16:26

renemar +448

Kroes zie ik liever niet als versntwoordelijke voor halen van spelers. Eigenlijk vind ik hem helemaal niks.

24-12-2024 17:15

WantAmsterdam +116198

Ben je niet de enige. Geen idee wat zijn kwaliteiten zijn. En eigenlijk heb ik dat ook met De Lang. Het is dat Kroes het grote mannetje wil spelen en vrienden in de bestuursraad hem helpen dat ie een echte functie heeft, maar De Lang, wat doet die eigenlijk op dit moment?

24-12-2024 22:25

wijzijndebeste123 +164897

Tja tegen beter weten in hoop ik dat Kroes en De Lang ons positief verrassen de komende weken. Maar schat de kans veel groter dat het wederom een enorme teleurstelling wordt waarbij Kroes zich verschuilt achter geldgebrek. Zal wel Forbs terughalen worden, contractverlengingen voor Berghuis en Deef, en heel misschien nog een veteranenaankoop die niet bij Ajax past.

Vier jij btw geen kerst, vriend?

24-12-2024 22:40

WantAmsterdam +116198

Dat is mijn vrees. Maar goed, in principe mag het ook niet beloond worden wat ajax doet. Mensen zonder noemenswaardige ervaring of kwaliteiten de sleutels in handen geven. Welke andere fatsoenlijke club laat mensen als Kroes en De Lang het eerste elftal aankoopbeleid doen? Geen wonder dat ze bijna alles fout doen, van spelers inschatten, compleet foute prioriteiten als het om de selectie samenstelling gaat, gebrek aan enige visie tot aan echt bizar dramatische deals die meestal voor Ajax, en soms zelfs voor alle partijen nadelig zijn, zoals bij Forbs.
Haha wel, maar als volwassene single man zonder kinderen en een hele kleine familie (vier het sinds het overleden van mijn laatste grootouder jaren geleden alleen met mijn ma en pa) heb ik wel genoeg tijd voor AS.
Jij? Je hebt kinderen toch? Heb je al Home Alone bekeken?

24-12-2024 22:52

wijzijndebeste123 +164897

Het lijkt alleen bij Ajax te kunnen dat twee sleutelposities worden ingevuld met figuren die nul ervaring hebben. Dan is het idd niet verrassend dat het een totaal fiasco wordt.

Haha. Home Alone heb ik idd al gekeken. Mijn zoontje en vrouw liggen al op bed en ik heb ervoor gekozen om nog even wat te werken en ondertussen op AS te gluren.

24-12-2024 23:11

WantAmsterdam +116198

Werken op kerst?
Al vieren jullie officieel vroeger toch?
Haha, altijd rustig als kind en vrouw naar bed zijn. “Mannentijd”.

24-12-2024 23:23

WantAmsterdam +116198

Ja denk ik ga nog Die hard kijken. Anders heb niks “kerst achtigs” gedaan. Misschien eens met een traditie beginnen zoals Die hard kijken.

24-12-2024 23:24

wijzijndebeste123 +164897

Ik hoef niet te werken. Maar ik kan het vaak toch niet laten als de vrouw op bed ligt.
Mijn vrouw is Servisch (ik niet). De Russisch Orthodoxe Kerk viert het op 7/8 januari.

24-12-2024 23:25

WantAmsterdam +116198

Weet ik (neem ik aan dat ze Servisch orthodox is toch?). Paar van mijn beste vrienden zijn van Servische afkomst. Eentje heeft ook nog Kroatische roots en een katholieke vader en een orthodoxe moeder. Heerlijk, altijd twee keer kerst en twee keer Pasen.
Voor je zoontje ook dan toch?

24-12-2024 23:30

wijzijndebeste123 +164897

Grappig dat je beste vrienden ook Servisch zijn.

Ja zeker leuk 2x kerst/pasen. Al moet ik zeggen dat we het doorgaans samen vieren ipv in Servië met haar familie (wat natuurlijk veel leuker is).

24-12-2024 23:54

WantAmsterdam +116198

Begon met een vriend op school en door hem ben ik later in “Servische circles” beland, hahah.
Tja, Nederland en Servië is ook wel een keurige afstand.

25-12-2024 00:28

JohnDylan +22608

Belangrijke scout? Hij was betrokken bij de komst van één speler en die lijkt niet bij Ajax te slagen (speelt nu veel minder dan in Denemarken).

24-12-2024 16:01

Gooseman +11887

Dat hoort allemaal bij het proces! Acclimatiseren in een nieuw land en bij een nieuwe club. Gelukkig leert het verleden dat Scandinavische talenten altijd succesvol zijn bij Ajax. Op de laatste 15 talenten na dan.

24-12-2024 16:20

JohnDylan +22608

Haha, ja. Jammer genoeg hebben we nu genoeg ervaring die duidelijk maakt dat twee jaar stil staan in je ontwikkeling door een acclimatization process zelfs dodelijk is voor de carriere van toptalenten. Met natuurlijk af en toe een uitzondering.

24-12-2024 16:46

PaulusH +3061

Heel erg kort door de bocht na kort stukje op AS, net als stuk over vd Zee enorm lovend is terwijl je binnen scoutinf niemand zal vinden die vd Zee nog graag zag.
Nu beoordelen mensen hem (Dehnhardt) alsof zijn enige taak is rond te reizen en te scouten, zijn functie was iets anders. Hij is laatste periode voornamelijk verantwoordelijk geweest voor de aantrekkingskracht van Ajax in targetregio's om talent op stage te krijgen en gesprekken met spelers te mogen starten. Voor de beeldvorming; Ajax werkt momenteel met klusters aan scouts per regio, het deel Noord Europa tot Frankrijk hing hij overheen (dit is ook Belgische markt en deel van Nederlandse markt, maar deze markt valt onder een andere "scout"). Om een voorbeeld te noemen; Mokio. Die is door het Belgische team gescout (Nys, Salievski, ...) die stellen de rapporten op en gaan (soms) dan mening vragen van in dit geval deze man. Die maakt erna met de scouts die het effectieve scouten hebben gedaan een zogenoemde case op wat naar directors gaat. Hierna begint het te lopen met zaken als stageperiodes, gesprekken en misschien wel bod op speler of contractaanbieding.

Zijn functie sinds de komst van de Lang was vooral gericht op coördinatie van internationale scouting (hier zitten twee mannen op, dit zou ook als hij bij club zou blijven meer officiële functie voor hem worden) en betrokken in zaken als stageperiodes voor talenten. Een rijtje aan namen binnen dat gebied waar ik weet van heb die hier stage hebben gelopen; deze zijn in meeste gevallen gescout door andere personen en dan erna over op stages/aanbiedingen nadat het langs deze man kwam.

Dorsin, Jørgenson, Bro Hansen, Skaarud, Abildgaard, Sørum, Pasanen, Holseter-Karlsen, ... (zullen er nog hele hoop zijn waar ik simpelweg geen weet van heb)

Wanneer die hier zijn kijken nog scouts eroverheen, dat is echt een teamsport geworden tov paar jaar geleden. Dehnhardt zal zelden tot nooit de "ontdekker" zijn, hoogstens wanneer een speler vanuit externe partij direct aan hem getipt is en zelfs dan zal eerst een andere scout erop zitten.

Wat jammer lijkt aan zijn vertrem is dat nu iemand anders alleen over blijff om dit voort te zetten. (De man die overblijft is echt een gigantisch kundige man binnen het internationaal coördineren van de scouting en zijn naam heb ik nog nooit ergens genoemd zien worden, dat werkt ook zo goed om die reden.) Zou mij niet verbazen als Salievski nu "doorgeschoven" gaat worden naar deze functie, wat zonde is aangezien hij Belgische cluster goed lopende heeft gekregen.

Deze Dehnhardt gaat trouwens functie uitoefenen in zijn thuisland wat verder op gaat op de zaken rondom het scouten ipv het effectief beoordelen van of een speler een goede fit is voor een club. Dit gaat hij niet bij een club of bond doen maar meer bedrijfsleven binnen de voetbalwereld.

25-12-2024 11:58
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.