Ajax pakt biergooiende supporters hard aan

door Bart Veenstra 105

Ajax pakt biergooiende supporters hard aan

door Bart Veenstra 105

Laatst geüpdatet

Supporters van Ajax die met bier, of andere voorwerpen, gooien, worden hard aangepakt door de Amsterdamse club. Afgelopen woensdagavond waren er vier supporters die hun biertje naar Real Madrid-spits Karim Benzema gooiden en die fans zitten nu in de problemen, zo meldt Ajax Life.

Op basis van vastgelegde beelden wist Ajax de betreffende supporters direct te identificeren en aan te houden. Bij de KNVB zijn die supporters nu aangemeld voor een landelijk stadionverbod en hangende dat onderzoek zijn die fans niet welkom in de Johan Cruijff ArenA. Mocht iemand schuldig worden bevonden, ontvangt een supporters een stadionverbod van achttien maanden en een boete van 450 euro. Daar komen ook nog eens tachtig euro aan deurwaarderskosten bij.

Een boete kan echter nog hoger oplopen. De UEFA deelde na Ajax - Dinamo Kiev een boete uit van achtduizend euro naar aanleiding van supporters die met bier gooiden. Ajax wist precies welke zes supporters met bier hadden gegooid en die fans kregen een aansprakelijkheidstelling van 1300 euro per persoon. 'De UEFA-boete van 8000 delen we door zes en verhalen we op de personen die zich schuldig hebben gemaakt aan het gooien van vloeistoffen of voorwerpen', meldt een woordvoerder van Ajax.

'Dit geldt overigens niet alleen voor het gooien van vloeistoffen of voorwerpen, maar ook voor vuurwerk of andere overtredingen van huisregels. Op deze manier voorkomen we dat goedwillende supporters op de langere termijn de dupe worden van gedrag van een enkeling', vervolgt de Amsterdamse club, die zich ervan bewust is dat deze aanpak stevig is, maar wel noodzakelijk. 'Als we dat niet doen, dan moeten we op termijn maatregelen treffen die alle supporters treffen, zoals een leeg vak als gevolg van UEFA-straffen of het niet langer toelaten van dranken op de tribune.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JesperOlsen74 +1

Bij Ajax-AEK kreeg ik bij het doelpunt van Nico ook 2 bekers bier over me heen. ik zat op de 2e ring.
Volgens mij is daar toen geen onderzoek naar ingesteld. Niet door de UEFA en niet door Ajax.

19-02-2019 10:45

Gewoon Gijs +18422

Haha, onbegrijpelijk. En je zat niet provocerend te juichen richting het vak met uit-supporters?

19-02-2019 11:38

JesperOlsen74 +1

Ik zat op 409, geen enkele Griek die mij gezien kan hebben.
Maar mijn gejuich voor Ajax kan door de UEFA natuurlijk altijd als provocerend ervaren worden....
Ik stond immers te springen en te high fiven met de mensen om me heen en dat terwijl het zitplaatsen zijn.
Ik wacht in angst en beven af op een eventueel stadionverbod.

19-02-2019 13:14

Aspers73 +3241

Weet je zeker dat het bier was?

19-02-2019 17:30

Freddy Al +11

Prima move!

19-02-2019 10:40

Afca_126 +2

UEFA MAFFIA

19-02-2019 00:21

WZAWZDB14 +4620

Poh ben je mooi klaar mee

18-02-2019 23:49

PuurGeluk +4810

Duur biertje wel

19-02-2019 01:43

10Sneijder10 +3042

Maar met een molotov cocktail gooien is natuurlijk minder erg. UEFA MAFFIA.

18-02-2019 22:15

AlexIbarra +19293

Damn..

Voor 1300 euro moet je wel echt een tapvat tegen de linkerslaap van Guidetti aangooien, wil het nog de moeite waard zijn. :)

18-02-2019 21:49

Joodhannus73 +3579

Reageerde de club maar eens wat feller. Geen pingel gekregen tegen Heracles. Blijft muisstil. Genaaid tegen Madrid. Blijft muisstil. Gooiden zij maar eens een plastic bekertje bier richting KNVB en UEF... Mensen gooien dat vanuit frustratie over die afgekeurde goal. Plaats het in perspectief. En als die Asensio kakkerlak ook nog provocerend een broodje pindakaas gaat smeren, had ik zeer waarschijnlijk een Calvé pot naar zijn hoofd gegooid als ik die in mijn handen had gehad. Emotionele reactie. Niet goed, maar ook niet onbegrijpelijk. Benzema loopt ook naar de hoek toe. Waarom? Ren gewoon juichend terug naar je eigen helft. In Griekenland of Turkije doe je het ook niet. Net zomin als je op straat naar een groepje gangsters loopt en een middelvinger opsteekt. Gewoon niet handig. Volgens mij protesteerde hij ook helemaal niet van een beetje bier. Zolang het geen muntjes of aanstekers zijn, is het lichamelijk niet gevaarlijk. Veel te zwaar gestraft. Welke andere club in Europa doet dit? Misschien alleen in Engeland.

18-02-2019 20:55

RuffRhythim +24837

Mooie foto zeg haha...

18-02-2019 19:43

TontoKarnaggel +42546

Nou niet allemaal boos worden hoor:), maar ik vind de straffen ook bizar hoog. Ik begrijp dat zulke dingen tegengegaan moet worden maar om de biergooiers nou gelijk voor tokkies en asociaale uit te maken... kom op hè, waarschijnlijk zijn dat ook gewoon mensen die de emotie even niet in de hand hebben en een minuut later alweer spijt hebben. Niet goed te praten maar toch ook geen halsmisdrijf? 18 maanden sv plus 450 euro boete, daar moet je buiten een stadion flink je best voor doen om zo'n straf te krijgen. Vind sowieso dat ze maar makkelijk aan je geld mogen komen. Die 450 euro hebben ze waarschijnlijk hard voor gewerkt en is gewoon van hun. Snap eigenlijk niet waarom iemand dat zomaar mag "afpakken".

18-02-2019 19:42

PuurGeluk +4810

Hetzelfde als wat ik hieronder al een x zeg. Als ik te hard rij zitten daar ook consequenties aan vast...

18-02-2019 20:04

BrandjeXL +81

Klopt maar niemand zegt toch dat er niet gestraft mag/moet worden maar dat 18 maanden plus 450 boete plus verhalen van de kosten is buitenproportioneel hoog. Als ik tijdens een festival een plastic bekertje met bier tegen iemand aan gooi krijg ik 18 maanden ontzegging plus ook nog eens een boete van 450 euro. De wet is voor iedereen hetzelfde behalve voor voetbalsupporters.

18-02-2019 20:27

MitsjollAjax +1241

Waarom zou je bier tegen iemand aangooien op een festival?........ je bent te gast bij Ajax en als je je niet aan de regels houd (staan in de algemene voorwaarde) dan heeft dat gevolgen.

19-02-2019 09:22

BrandjeXL +81

Klopt maar niemand zegt toch dat er niet gestraft mag/moet worden maar dat 18 maanden plus 450 boete plus verhalen van de kosten is buitenproportioneel hoog. Als ik tijdens een festival een plastic bekertje met bier tegen iemand aan gooi krijg ik 18 maanden ontzegging plus ook nog eens een boete van 450 euro. De wet is voor iedereen hetzelfde behalve voor voetbalsupporters.

18-02-2019 20:27

PuurGeluk +4810

Denk je niet dat het een gevolg is van eerder begaande overtredingen?

18-02-2019 20:33

BrandjeXL +81

Geen idee. Je bedoelt dat deze biergooiers al eerder de fout in zijn gegaan?

18-02-2019 20:36

PuurGeluk +4810

Bedoel in het voetbal ansich

19-02-2019 01:43

TontoKarnaggel +42546

Snap ik ook wel, maar even een voorbeeld. Op een weg hier vlakbij waar ik minimaal 2keer per dag overheen rijd hebben ze een tijd terug de maximumsnelheid teruggebracht naar 50 km. Ik had dat niet door ( niet goed opgelet, klopt ) mede omdat het een weg is waar je voor je gevoel 80 mag rijden. Na een maand viel de eerste bekeuring op mijn deurmat en binnen een week had ik er 7!!!! Koste me bijna 800 euro zonder dat ik het idee had dat ik iets fout had gedaan. Ik snap dat ze moeten handhaven maar het gaat allemaal zo makkelijk....

18-02-2019 20:29

PuurGeluk +4810

Ja das zeker kut. Ik scheld ook altijd als ik ergens geflitst of gelaserd word. Nooit heel veel te hard maar laatst reed ik 88 ipv 80. Is ook mierenneukerij maar niemand heeft gezegd dat de wereld eerlijk is.

18-02-2019 20:35

cantharel +3526

`Waarom moet je zo nodig met bier of andere dingen gooien ? Dit zijn waarschijnlijk mensen die ook in staat zijn dingen naar hulpverleners te gooien als deze hun werk doen, Het is natuurlijk geen excuses om te zeggen, ja maar bij F......d doen ze het ook.Terecht straffen deze zgn supporters.Ajax hoeft niet de dupe te worden door doorgedraaide supporters.

18-02-2019 19:23

Dooye +33

Fantastische discussie mensen. Persoonlijk vind ik het doorberekenen van de boetes een ideale oplossing. Jij gedraagt je als een onopgevoed persoon dan word je ook gestraft. En als de rest van de supporters je een held vinden dan starten ze maar een crowdfunding actie. De reacties van het is niet zo erg. In de kroeg/concert word ik ook niet blij van een bierdouche. Waar ze dat wel doen is bijvoorbeeld bij normaal en dat zijn boeren. Volgens mij zijn we geen boeren

18-02-2019 19:15

PuurGeluk +4810

Ja lijkt mij ook nogal logisch. Als ik te hard rijd moet ik de boete ook zelf betalen toch?

18-02-2019 19:39

davidoff +0

pff, bierdouche is bij bijna alle evenementen de normaalste zaak van de wereld ,zelfs bij andere voetbal clubs.
geen speler die klaagt(laats een die het ving en op dronk).
BELACHELIJK

18-02-2019 19:02

dimi1976 +0

Mario, lekker blijven zeiken. In de Arena , bij een concert of wat dan ook krijg je welleens wat over je heen. Of t normaal is mag iedeeeen zelf beantwoorden, het gaat om de straf. Slaat nergens op. Weet je wel wat dat is 18 mnd s.v.

18-02-2019 18:55

trodat4030 +97098

Ja, 18 maanden tekort!

18-02-2019 19:20

vanreenen +10319

Als je dat bij je baas flikt, wacht hij niet eens 18 minuten. Flikkert hij jou er meteen uit. En terecht, tenzij je van een uitkering leeft.

18-02-2019 21:30

Mario65 +3

Ja die straf.... dan moet je niks gooien Dimi
Dan heb je toch ook geen last van een straf?
Je mag het gezeik van.mij vinden...
Jouw mening maakt geen indruk.

18-02-2019 22:09

GvanderK +2750 moderator

Goedzo, pak die kleuters maar aan. Onana gleed ook bijna uit over zo'n kut bekertje, stel je toch is voor met je slome harses dat het verkeerd afloopt (blessure/goal) dan kun je jezelf als Ajacied toch nooit meer recht in de spiegel aankijken? Sowieso is het respectloos als je naar wie dan ook een voorwerp gooit.

18-02-2019 18:54

Mario65 +3

Is het dan nodig om bier of welk ander voorwerp te gooien?
Ook Onana gleed over zo'n plastic beker dus je benadeeld eventueel ook jouw eigen club
Laten we als volwassenen naar een wedstrijd kijken en als er eentje infantiel gedrag vertoond dan lekker afvoeren.
En we weten allemaal dat Ajaxsupporters bij de UEFA duidelijk onder de loep liggen, dus je benadeelt Ajax met dom gedrag.
Je benadeelt jouw club simpelweg niet..
Ik zou ook geen bier of wat dan ook over me heen willen krijgen.....
Wie mij dat flikt kan lange tijd alleen pap vreten....met je tanden in een glas naast je.

18-02-2019 18:43

kampioen0809 +1

Hahah met je laatste zin breek je je bericht wel aardig moet ik zeggen.

18-02-2019 20:13

Mario65 +3

Maar het is welgemeend beste man...
Tegenover zo'n natte grap staat een half jaar pap.

18-02-2019 21:43

Kuningast +5079

En een paar kutfriezen die elke wedstrijd vanaf rij 27 bier gooien op andere supporters, dat mag blijkbaar wel gewoon? Dat is erger dan een biertje richting de tegenstander imo.

18-02-2019 18:04

Koekepeer +1466

Vanaf rij 27 raak ik altijd netjes de spelers op het veld!!

18-02-2019 20:41

Labrador +10

En hoe gaat het met de straf voor AEK? Of mag je wel met een molotov cocktail gooien

18-02-2019 17:44

Knalpot +3625

Die werden voor flink wat puntjes aangepakt zal een forse boete geweest zijn, details zijn vast wel te vinden op de uefa-site.

19-02-2019 02:01

jariafca020 +0

Wat een overdreven gedoe.

18-02-2019 17:41

J3pp476 +20

Ajax alleen voor de bobo's. Gefeliciteerd allemaal met de tunnelclub

18-02-2019 17:41

BrandjeXL +81

Nee het mag niet en nee het het is niet netjes maar 18 maanden sv is wel erg overdreven in mijn ogen. Verder vreemd dat de KNVB ook nog eens boete oplegt van 450 euro terwijl zij niks met de organisatie van deze wedstrijd te maken had.

18-02-2019 17:35

trodat4030 +97098

Ik vind het niet te zwaar. Je wéét van tevoren wat de straf is en gooit alsnog, bewust. Dan verdien je de straf die erop staat, al is t 25 jaar. Net als niet-handsfree bellen achter het stuur, je wéét dat t niet mag, je wéét wat het kost, als je hem krijgt, ga je toch niet zeuren over de hoogte van de boete?

18-02-2019 19:29

BrandjeXL +81

Nou sorry, ik weet niet van elke misstap wat de bijbehorende straf is.

18-02-2019 19:35

Mocrodammerr +23061

haha faya.. nu lekker thuis je bierrie tjappe

18-02-2019 17:32

Luie +1213

Biet gooien is voor boeren

18-02-2019 17:27

paulis +10276

Ben benieuwd hoeveel bier en aanstekers de ajax spelers zondag weer naar hun hoofd gegooid krijgen in den haag. Daar gebeurd vervolgens niets mee, want dat is toch mooi heh, zulke rivaliteit bij een echte volksclub.

18-02-2019 17:27

Mario65 +3

Dan is het de vraag of ADO het fatsoen heeft om een stadionverbod uit te delen...
Of wat de KNVB daarmee doet.
Maar is het normaal in de JC Arena omdat het in Den Haag ook gebeurd?
Lijkt me niet hè?

18-02-2019 22:42

..::Rootje::.. +676 moderator

Terecht!
Opsodemieteren met die kermisklanten. Zijn er alleen om Ajax een slechte reputatie te geven.
Van mij mag het stadionverbod langer.

18-02-2019 17:27

Mikenick +2596

Het aantal minnetjes dat je krijgt is schrikbarend. Die -ners horen thuis in de kuip waar ze ook van alles gooien.

18-02-2019 18:51

dimi1976 +0

Jij spoort echt niet, met je kermisklanten. Hopen dat jij er zelf snel 1 krijgt, kijken hoe je dan tegen Ajax aankijkt .

18-02-2019 18:57

Saanchez +3117

Jij bent dus een van die idioten die zich maar niet aan de regels wilt houden en ervoor zorgt dat Ajax boetes krijgt? Drink je bier gewoon op ipv het op t veld te gooien, zo niet mag je lekker op de blaren gaat zitten, en niet in het stadion.

18-02-2019 19:21

trodat4030 +97098

Misschien kan Rootje zich gewoon gedragen zoals van hem verwacht wordt. Itt anderen.

18-02-2019 19:32

Clubliefde34 +6182

Stadionverbod van 18maanden en een boete van 450euro voor wat bier gooien? Moet de halve kuip dan inmiddels geen boete hebben openstaan van 50duizend euro en een stadionverbod hebben van 162jaar inmiddels? Maar daar gebeurd het toch een stuk vaker en het zijn altijd de zelfde. Opmerkelijk..

18-02-2019 17:22

..::Rootje::.. +676 moderator

Wat heeft Ajax met De Kuip te maken?

18-02-2019 17:25

Clubliefde34 +6182

Dat als het over Ajax gaat het 9 van de 10x in een ander daglicht komt of onder een vergrootglas word gelegd dan bij andere clubs. Dat je dit nog vraagt als Ajacied vind ik al apart.

18-02-2019 17:31

Clubliefde34 +6182

Ik know. Ik geef alleen aan dat bij Ajax veel word overdreven en onder een vergrootglas word gelegd en de maatregelen zijn over het algemeen altijd harder. Of het nou de media is of het Ajax bestuur zelf als ik het vergelijk met vele andere clubs, dat is het enige wat ik ermee aangeeft. Ik vind het een beetje een overdreven straf zoals vele andere hier en veel vinden ook van niet dat kan en mag.

18-02-2019 19:23

vanreenen +10319

Dat is ook het enige waarmee die lui in de belangstelling kunnen komen. Één normaal mens gaat toch niet naar die kuip om naar dat voetbal te kijken?

18-02-2019 21:22

marrene +154

Uitstekend. Pak die idioten maar aan die de club op een slechte manier in het nieuws brengen.

18-02-2019 17:14

Mivado +3327

Goede zaak. Je kunt bierontwijkend gedrag niet hard genoeg aanpakken!

18-02-2019 17:06

Vince355 +1

Haha wat een gutmenschen hieronder, gewoon door met dat bier smijten, laat je niet voor lul zetten door wat voetballertjes

18-02-2019 17:02

marrene +154

Mafkees. Geen niveau.

18-02-2019 17:14

Vince355 +1

Geen niveau, wel ruggengraat

18-02-2019 17:16

Mario65 +3

Geen hersenstam.....

18-02-2019 22:44

AFCAsphere +9

Altijd datzelfde argument. "Wat een moraalridders/gutmenschen!"

Proberen ze de spelers van Real Madrid uit hun slaap te halen met vuurwerk, volgende dag bier in hun gezicht gooien. Wat een niveau zeg. Dat heeft niks te maken met een moraalridder uithangen, maar dat je gewoon niet zo idioot moet gedragen. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Lekker niveau ook naar de rest van de voetbalwereld toe, als je twee meter van de tribunes af staat dan word dat al als provocerend gezien en krijg je bier in je muil. Blijf jij maar gewoon bovenin de tweede ring zitten.

18-02-2019 19:50

Red Devil +3604

Goed dat ze worden aangepakt die losers.
Als is dat Jupiler bier wel bagger.

18-02-2019 16:38

Bijgoochem +191

De tegenstander is te gast in ons stadion dus moet netjes worden behandeld.
Maar als je echt die volledige straf krijgt voor het gooien van een biertje dan is dat wel een beetje buiten proportie als je het mij vraagt...

18-02-2019 16:33

ambtenaar +23

Ondanks dat het zonde is van je bier en het niet netjes is vindt ik de boetes belachelijk hoog.
Een biertje gooien is duurder dan iemand een flink poffert op zijn neus geven.

18-02-2019 16:24

chollie +0

Meerdere malen al een bierdouche gehad in 422. ach.. wasje en klaar...maar, er zitten ook ouderen, kinderen, vrouwen... je mist echt een chromosoom als je bier over je mede supporters gooit.
Ik juich de actie toe van Ajax, kan mij niet hard genoeg afgestraft worden dit..

18-02-2019 16:21

AFCACBS1900 +2493

Boehoehoe. Paar druppels bier over je heen. Huilie huilie.

18-02-2019 16:36

MickS +6257

Het gaat niet zo zeer om het (g)strooien van het bier zelf (ikzelf onderste rij 1e ring is Europees steevast bierdouches ontvangen, boeiuh idd, wasje en klaar) maar wel om half volle bekers die vol tegen iemand gegooid worden.

18-02-2019 17:15

chollie +0

Is dit echt jouw reactie hierop? Over een kind van 5 bier gooien en ik moet niet huilie huiie? God oh God....

19-02-2019 08:46

AFCACBS1900 +2493

Ja. Anders ga je lekker voor de tv zitten als de mensen om je heen in het stadion zo onaardig zijn en je mogelijk bij een tegengoal wat bier over je heen krijgt. Kan me voorstellen dat je op anders op den duur in therapie moet voor PTSS ofzo en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Nou Chollie, als ik jou was zou ik lekker het zekere van het onzekere nemen en voortaan niet meer naar het oh zo gevaarlijke stadion gaan met die levensgevaarlijke gekken om je heen.

19-02-2019 12:30

Radie125 +1629

Zeer terecht ook andere voorvallen die niet toelaatbaar zijn keihard aanpakken. voor altijd uitsluiten.

18-02-2019 16:17

Ajaxxxisdebeste +6

Bier weggooien zou een doodzonde moeten zijn...drink het op

18-02-2019 16:08

dimi1976 +0

Te triest. ook van je mede supporters hier. een biertje gooien. je doet die Benzema geen kwaad, wordt alleen wat nat van het bier. En dan gaan mensen zeggen hier slecht gedrag. Voetbal is emotie en een biertje gooien en dan gestraft worden met 18 mnd s.v. en een boete gaat veel te ver. Maar Ajax komt niet op voor zijn sup. onthoudt dat maar.

18-02-2019 16:04

Radie125 +1629

Jij begrijpt er dus helemaal niks van.

18-02-2019 16:18

Catsie1 +0

Haha je bent heel beperkt in je gedachtengang en normen en waarden ken je ook niet.

18-02-2019 16:30

mvdk +44276 moderator

En wat als Ajax straks een vak leeg moet laten of helemaal zonder publiek moet spelen? De UEFA is zeer streng en pakt ons op alles. Overigens kregen we een corner tegen vanwege een bierbekertje. Dat heeft uiteindelijk ook weer invloed gehad op het scoreverloop.

Ga thuis voor je tv maar bier gooien.

18-02-2019 16:30

Tinus +10407

Omdat voetbal emotie is mag je bier over anderen heen gooien? Tot voor kort werd er nooit met bier gegooid, maar nu hoort het opeens bij de emotie. Goed verhaal man

18-02-2019 16:33

AFCACBS1900 +2493

Precies dimi. Helaas komt het gros van AS nooit in het stadion, maar ondertussen hebben ze over alles wat er in het stadion gebeurt een mening. Het is maar bier mensen.

18-02-2019 16:34

Catsie1 +0

Dat maakt geen zak uit waarmee je gooit, het gaat om het principe dat je zoiets niet doet. Als je dit accepteert is het een volgende keer een aansteker of iets dergelijks. Denk toch es na man.

18-02-2019 16:37

AFCACBS1900 +2493

Het is geen bioscoop ouwe. Als je zo stoer bent om 2 meter voor het thuispubliek provocerend te gaan juichen, moet je ook zo stoer zijn om wat bier over je heen te krijgen.

Ik gooi zelf nooit met bier, maar voetbal is emotie. Zolang het geen voorwerpen zijn waarmee je iemand fysiek pijn man kan doen, wat is het probleem dan?

18-02-2019 16:41

Danos +0

Volgens mij zat het uitvak erboven??

18-02-2019 16:42

AFCACBS1900 +2493

Doelde niet specifiek op benzema. Maar in dat geval ben je vlak daarvoor goed genaaid door de uefa. Zat daardoor waarschijnlijk nog meer frustratie achter die biertjes ;-)

18-02-2019 16:46

Ajaxvooraltijd +2

Oké volgende keer als iemand een hondendrol naar je toe gooit niet zeuren dan hé. ;-p

18-02-2019 17:03

AFCACBS1900 +2493

Haha ja maar dat is weer anders he. Een beker pis is ook weer wat anders dan een beker bier.

18-02-2019 17:33

Ajax#1900 +1

Te veel mensen hier zijn nog nooit in een stadion geweest. Dat is het probleem.

18-02-2019 17:35

Danos +0

Of nog erger weer een metalen staaf! Volgens mij zijn veel supporters vergeten dat we daarom ooit al een jaar uitgesloten zijn geweest van Europees voetbal.

18-02-2019 16:41

MickS +6257

een hele hoop hier waren waarschijnlijk nog niet eens geboren...

18-02-2019 17:18

AFCACBS1900 +2493

Ja en hoe lang is dat geleden? In de Meer en het Olympisch Stadion, toen hooliganisme nog hoogtijdagen vierde en de algehele mentaliteit heel anders was. Menig AS'ers zaten toen nog in de koker van hun vader.

18-02-2019 17:29

dimi1976 +0

Danos het gaat over bier en de straf die erop staat en wat Ajax uitdeeld. Jij praat over iets wat 1 x is gebeurd tig jaar geleden. .

18-02-2019 19:00

trodat4030 +97098

Zodra je het stadion betreed ga je akkoord met de huisregels. Als je je daar vervolgens niet aan houd, moet je de straf accepteren. Daarom staan de regels ook bij elke ingang.

18-02-2019 19:50

godlike +3810

Je moet gewoon een grens trekken, alles moet tegenwoordig maar kunnen. Beetje respect Sjaak, raakt steeds verder weg in de maatschappij van tegenwoordig. Denk dat je in Nederland al in een zeer liberaal land leeft.

18-02-2019 17:01

MickS +6257

het gaat niet zozeer om het bier, maar de beker die er nog omheen zit. Die kan flink pijnlijk aankomen als je pech hebt.

18-02-2019 17:16

MrPink +81984

Actie reactie, als je als een debiel gaat staan juichen voor het thuis publiek kan je dit verwachten.

Alleen in de kuip mag alles, van aanstekers bier en munten.

18-02-2019 16:01

Ajax27 +19221

Terecht! Eindelijk sinds dit seizoen weer bij alle wedstrijden bier. Dus lekker straffen dit soort gasten.

18-02-2019 15:48

TheTruth +0

Ajax zou moeten opkomen voor zijn supporters.

18-02-2019 15:46

Oliveira +0

Slecht gedrag belonen? Ik welk deel van de wereld leven we?

18-02-2019 15:59

Redrum +96213

Hoe kwaad je mij ook maakt, ik ga echt niet met mijn kostbare bier lopen smijten.

18-02-2019 15:41

Dick +854

Ik kreeg ze zelf in mijn nek bij beide Ajax goals .....zou Ajax hier ook tegen op treden? Zit op 2e ring en stonk aardig naar de alcohol toen ik thuis kwam.

18-02-2019 15:44

Dick +854

En voor duidelijkheid, ik zit er niet mee hoor....kan wel begrijpen dat ze de lucht ingaan bij een Ajax goal !

18-02-2019 15:45

Dick +854

Nee, gooien is gooien. Of het nou uit woede of vreugde is, het blijft gooien van bier of andere dranken.

18-02-2019 17:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.