'Ajax en Overmars? Dat is een gepasseerd station'

door Bart Veenstra 123

Bron Het Nieuwsblad

'Ajax en Overmars? Dat is een gepasseerd station'

door Bart Veenstra 123

Bron Het Nieuwsblad

Laatst geüpdatet

Marc Overmars keert niet terug bij Ajax als directeur voetbalzaken, zo meldt Het Nieuwsblad. Het Belgische medium heeft het over 'een gepasseerd station' en daarmee lijkt de wens van een deel van de Ajax-aanhang niet uit te gaan komen.

Ajax nam zondag afscheid van directeur voetbalzaken Sven Mislintat en zodoende is het de vraag wie de Duitser gaat opvolgen. Supporters van Ajax scandeerden afgelopen zondag tijdens de gestaakte Klassieker de naam van Overmars en het is geen geheim dat de F-Side - de harde kern van Ajax - Overmars graag ziet terugkeren.

Van een terugkeer van Overmars - die Ajax begin 2022 verliet nadat hij zich schuldig had gemaakt aan grensoverschrijdend gedrag - gaat het vermoedelijk niet komen. Het Nieuwsblad deed navraag bij bronnen dicht bij Royal Antwerp - de huidige club van Overmars - en daaruit bleek dat de kans op een terugkeer uiterst klein dan wel uitgesloten is. 'Ajax en Overmars? Dat is een gepasseerd station', klinkt het vanuit België.

Meerdere redenen waarom Overmars niet terugkeert

Er worden meerdere redenen genoemd waarom Overmars niet terugkeert bij Ajax. Ten eerste zou een terugkeer gevoelig liggen. Sommige vrouwen die destijds ongepaste berichten van Overmars ontvingen, zijn nog altijd werkzaam bij de club. Daarnaast sukkelt Overmars na zijn hartaanval in december 2022 met zijn gezondheid en zou hij zich heel erg thuis voelen bij Royal Antwerp. Die stabiliteit komt zijn herstel goed van pas. Bij Royal Antwerp staat Overmars nog tot medio 2026 onder contract.

Lees meer over:
Plaats reactie

Spielmacher +10763

De F-Side is dan ook niet de grootste verzameling Einsteins bij elkaar, zeg maar. En dat zeg ik als "meeloper" in de jaren ´80.

27-09-2023 02:00

Gonzalez75 +5879

Als er geen problemen waren geweest rondom zijn gedrag dan was het mogelijk. Je maakt je in ieder geval niet populair en je bent als organisatie ook niet serieus te nemen mocht je hem terug willen halen.

26-09-2023 20:49

debetweter +10106

Als er geen problemen waren rondom zijn gedrag was hij nu niet bij Antwerp geloof ik. Ook was het vorige seizoen dan allemaal anders gegaan.

26-09-2023 21:23

Gonzalez75 +5879

De voorzitter van Antwerp was op de hoogte en binnen de organisatie waren er ook diverse mensen die hun bedenkingen hadden bij zijn aanstelling. Overmars heeft het zelf verkloot en dat heeft hij ook in zijn verklaringen aangegeven dat zijn gedrag verkeerd was. En als dit al een hele tijd aan de gang was en van der Sar weg keek, des te erger het was.

26-09-2023 21:32

Juichtoon +32642

Marc kom naar huis jongen...

26-09-2023 20:26

10Sneijder10 +3042

Gelukkig maar.
De beste man heeft Ajax opgezadeld met een enorm probleem.

26-09-2023 20:23

ProfessorX +19827

Gewoon Mislintat in ere herstellen en ontsla gelijk Hendriks Eringa Mosman van Halst en Steijn maar .

26-09-2023 20:01

Dumoulin +833

Is inderdaad een gepasseerd station. Moet je niet willen.

Verder, laten we nu eerst een alle feiten boven water krijgen over wat er in alle lagen van de organisatie misgaat al jaren En dat is echt voor Overmars begonnen.

26-09-2023 18:37

Ozymandias +159568

Als ik een grootaandeelhouder van Ajax was zou ik eisen dat er een grootschalig onderzoek wordt gedaan door een onafhankelijke partij in hoeveel geld Ajax de afgelopen tien jaar aan zaakwaarnemers heeft besteed, waar dat terecht is gekomen, wie er allemaal aan heeft verdiend en hoe groot de invloed van deze zaakwaarnemers binnen Ajax is.

26-09-2023 18:05

ProfessorX +19827

Dit moeten we gaan voeren op diverse dite’s waaronder die van de F-Side , Ajax life VP en VZ Ajax fanaticus is van de Telegraaf en het AD

26-09-2023 20:03

henkie58 +2055

Moet je niet meer willen! Indirect is hij verantwoordelijk voor de puinhoop die er nu is!! Dit is niet van vandaag of gisteren!

26-09-2023 17:50

BackInBlack +14550

On ge lo fe lijk dat mensen hier het werk van Overmars als TD zwaar bekritiseren.

Die mensen zijn alle successen tijdens zijn periode vergeten.

Veel succes met een betere en succesvoller TD zoeken.

26-09-2023 17:10

BackInBlack +14550

En nog even ter opfrissing en als reminder, alle ellende die Ajax nu ondergaat is ten gevolge en ontstaan NA het vertrek van Overmars.

Tijdens zijn "reign" was het relatief rustig en behoorlijk succesvol.

Niet alleen voetbaltechnisch maar ook financieel en commercieel ging het Ajax voor de wind.

26-09-2023 17:14

Altijdindestraat +40222

Even ter opfrissing, wie heeft zich misdragen en heeft Ajax met enorm probleem opzadelt, waar we nog steeds de rotte vruchten van plukken.

26-09-2023 17:55

BackInBlack +14550

Ik heb het puur over zijn vakinhoudelijke kwaliteiten

26-09-2023 19:41

Chesterson93 +3325

Met alle respect, maar daarvan is nog niks naar buiten gekomen. Geen onderzoek, aangifte niks. Mick van Wely - journalist bij de Telegraaf - heeft ook zoiets meegemaakt en werd op non-actief gezet. Is inmiddels aan het werk.

Ik ben het ermee eens: Marc Overmars is een gepasseerd station. Zoals alles zich ontvouwt heeft - en het sentiment - is het op geen enkele manier een goed idee om hem in ere te herstellen. Neemt niet weg dat ik het niet vind kunnen dat een paar vrouwen de inleiding zijn geweest voor Ajax’ Domino Years. Want de club is naar beneden getakeld, en je zal nu nooit te weten komen wat de rol van die vrouwen zelf is geweest. En met de gevoeligheid van deze tijd kan je maar beter niet vrouwen vragen hún verantwoordelijkheid te nemen.

26-09-2023 20:35

Ajaxafc1986 +1002

En terecht! Jan Steurer misschien een optie?

26-09-2023 16:31

Cesc88 +6202

Bepalen wij wel ff.

26-09-2023 15:45

Slang3 +46014

De man die alle ellende begonnen is terug laten komen, wat een beleid

26-09-2023 15:45

Ajaxfan31183 +16391

Nou leg eens uit, omdat hij fouten heeft begaan met wat fotos , vandaar alle ellende zeg, nee hij was de enigste die de boel daar op sleeptouw nam . En sinds zijn vertrek was er niemand die dat over kon nemen

26-09-2023 17:37

Slang3 +46014

Nee omdat hij het organisatorisch vertikte om goed neer te zetten. Hoe kan de scouting na 7 jaar overmars nog altijd kloten zijn? Een autist die alles in zijn kop had zitten en niks deelde

26-09-2023 18:23

Noxin +15583

De RvC blokkeert een transfer omdat die speler toevallig in Rusland speelt. Dan kan Overmars het helemaal wel vergeten bij die geitenwollen sokken.

26-09-2023 14:59

Psychevore +21186

Dit is wel een behoorlijke draai die je aan die situatie geeft. Hij speelt niet 'toevallig' in Rusland. Hij is in Rusland geboren, heeft een Russisch paspoort én speelt in Rusland.

Het is eerder 'toevallig' dat ie voor Armenië uitkomt.

26-09-2023 17:14

Sense of.H +5463

"Ajax kijkt naar een tijdelijke interne oplossing, met mogelijk een rol voor technisch manager Klaas-Jan Huntelaar en hoofdscout Kelvin de Lang als Technische Directeur duo"

26-09-2023 14:12

Cruijffthebest +13419

NIET DOEN!!!!!!!!!!
We hebben daar vorig seizoen met o.a. KJH al de grootste problemen mee gehad.
Haal Jordi Cruijff of Jan Streuer, die zij per direct beschikbaar en hebben de nodige kwaliteit die nodig is voor de functie!

26-09-2023 14:41

TeringHenkie +28550

Jan Streuer begeleid Arnold Bruggink en heeft aangegeven in ieder geval tot 1 februari in Twente te blijven.

26-09-2023 14:47

Sense of.H +5463

Ik hoop op Jordi Cruijf, maar denk dat niemand staat te springen om in een crisis verkerende AJAX in te stappen, of diegene doet het voor de Clubliefde.

26-09-2023 15:03

Sense of.H +5463

Hij is rijp voor de bejaardenhuis, ik denk eerder dat die als Rvc zal functioneren.

26-09-2023 15:04

LOCAmpos +10509

Obv wat heeft cruijff de kwaliteit? En welke kwaliteit?

26-09-2023 15:05

Sense of.H +5463

Kennelijk heb jij je huiswerk niet gedaan, zoek maar op Google.

26-09-2023 15:28

Craain +4968

Alle mensen die afgelopen jaren met vd Sar hebben gewerkt gewoon opstappen. Want niemand hield hem tegen en iedereen liet hem gaan terwijl ik al jaren wist dat het niet de kwaliteit is van vd Sar in het voetbal gedeelte.

Overmars moet je ook niet doen. Ook heeft hij veel verkeerde aankopen gedaan. Zet alle spelers die door Overmars is gehaald maar op de papier dan schrik je wel. Daarnaast heeft hij wel goed gedaan met het verkoop.

Als je ziet hoe het met AZ de afgelopen jaren doet zonder grote aankopen dan moet je daar gaan kijken hoe het wel kan. Mijn grootste vraag is afgelopen seozoen hoe het kon dat Ajax Bassey en Bergwijn hebben gehaald, ook Brobbey... voor veel geld. De mensen die er voor zijn ook opstappen.

Bergwijn = counterspits
Bassey = YouTube kon je al zien, niet geschikt. Moet erg hebben van de ruimte
Bronbey = kon ik al zien dat hij niet nauwkeurig kan schieten en geen actie kan maken

26-09-2023 15:43

C14 +22445

Echt ongelooflijk dit, ongelooflijk. Gewoon niet te bevatten.

De man die begonnen is met dit kansloze 'beleid', en die de oorzaak is van alle ellende, gewoon terugwillen! wtf!

Het was Overmars die met geld ging smijten, enorm hoge salarissen gaf, van Ajax een ordinaire koopclub maakte, volledig aan jeugd voorbij ging, alle technische macht naar zichzelf toetrok, en hiervan ook heel veel doorgaf aan zijn bevriende trainer, een passant.
En dan ook nog eens 50% van zijn aankopen overbodig en/of miskopen, waaronder hele bizarre, waarvan je binnen een halve minuut al zag dat het in werkelijk niks Ajaxspelers waren.

Hoe dom kan je in godsnaam zijn de veroorzaker van de ellende en dit kansloze 'beleid', dat na zijn vertrek gewoon is doorgezet, alleen door mensen met nóg minder inzicht en die allemaal niet weten wat te doen want er was dankzij Overmars helemaal geen clubvisie en beleid meer, dat lag allemaal bij hem.

Ik waarschuwde er al zo vaak voor dat het met Overmars ook voor de langere termijn zeer riskant en kansloos was, want het hele 'beleid' en aanpak zou bij zijn vertrek wegvallen, en er zou dan niets zijn om als club op terug te vallen. Dan krijg je een gapend technisch gat, waar verkeerde mensen dan maar induiken, en maar wat doen. Maar dan word je weer weggezet als azijnzeikert.

Overmars heeft meer kapot gemaakt dan ons lief is. Van Plan Cruijff, tot en met nu, allemaal een gevolg van zijn egoïstische handelen en geldingsdrang.

26-09-2023 14:02

Oeroeboeroe +18423

Hèhè eindelijk iemand die het snapt

26-09-2023 14:09

BackInBlack +14550

Onder Overmars behaalde Ajax succes na succes.

Veel geluk met het zoeken naar een betere TD.

Noem er ff twee die beter en succesvoller waren in Ajax' historie

26-09-2023 17:08

C14 +22445

Noem er 1 die net zo extreemveelheeft uit kunnen geven aan transfers en salarissen.

En succesvol? Met die dikke selecties maar 1 seizoen succesvol inEuropa

26-09-2023 19:12

BackInBlack +14550

Nationale titels gehaald. Of tellen die niet. Ik denk van wel, want voorlopig gaan we die niet winnen verwacht ik. Al hoop ik anders.

Overmars en Ajax hebben zelf voor hun liquiditeiten gezorgd. Dat begon met de verkoop van Milik bijvoorbeeld.
Daarna heeft Overmars het uitgebouwd.

26-09-2023 19:43

MichelAngelo66 +22258

Overmars deed een hoop goed, maar maakte ook genoeg fouten. Was zover ik begrijp communicatief slecht. Moet je ook niet meer willen.

Er moet meer in team verband gewerkt gaan worden. Duidelijke visie, duidelijke lijn volgend waarmee Ajax de grootste van Nederland en befaamd in het buitenland is geworden,…. Jeugd, gerichte aankopen, durf etc. We hoeven niet elk jaar CL winnaar te worden. Lukte nooit en gaat nooit lukken. We spelen in Nederland. Laat ons maar af toe verrassen.

26-09-2023 12:55

Godenzoon24 +15347

Je moet idd niet meer willen. Hij haalde ons uit het slob door zuinigheid. Daarna bracht hij ons naar de top met het vergaarde geld. En dan gaan mensen zijn inbreng downloaden. Want hij had ook miskopen , hij noteerde niks , communicatie bla bla. Hij gaf ons geweldige elftallen waar we iets mee voorstelde in Europa. Hoe moeilijk dat is tonen zijn opvolgers wel aan. Maar blijf jezelf lekker wijsmaken dat Overmars maar matig was. Voor zijn komst was het lang geleden dat we trots waren op Ajax en na zijn vertrek zal dat vermoedelijk weer lang duren. Maar blijf hem rustig afzeiken hoor, dat is het makkelijkst nu die toch weg is. Ik wil nog weleens zien of er nog een betere te vinden is. Zou niet zo moeilijk moeten zijn als Overmars al matig was en dan winnen we zeker de champignons league!

26-09-2023 13:47

C14 +22445

@Godenzoon

Nee, Cruijff haalde Ajax uit het slob, en met het vergaarde geld, veelal door kampioenschappen door De Boer, ging Overmars na een successeizoen (met Frenkie en co., vooral dankzij jeugd) met geld smijten, maakte hij van Ajax een koopclub, ging hij volledig voorbij aan jeugd, deed hij aankopen die in 50% van de gevallen miskopen waren (maar er zit altijd wel wat tussen).

Ajax heeft één top seizoen gehad, met de halve finale CL. Verder geen enkele. Had veel meer ingezeten. Ook met een betere coach dan Ten Hag.

Voor zijn komst was de opleiding ook verschrikkelijk, dat hebben Cruijff en Jonk hervormd waar Overmars de vruchten van kon plukken in dat successeizoen. Voor zijn komst was er ook totaal geen geld voor aankopen en goede salarissen, Ajax stond veelal in de min of nét in de plus. Cruijff heeft dat omgedraaid, de kampioenschappen van De Boer, veel gebruik van jeugd, salarisplafond, etc. hebben dat proces versneld, en met dat geld kon Overmars op een gegeven moment smijten.

Je legt dingen bij Overmars neer, die dankzij Cruijff zijn. Overmars die ook Cruijff een mes in de rug gestoken heeft, en vanaf dag 1 totale schijt had aan Plan Cruijff en het Technisch Hart, die zo alleen op papier heeft bestaan.

Met Overmars win je nooit de CL, dan moet je beter aankopen dan maar 50% slagingskans en niet heel bijzonder spelers. Dan moet je ook oog hebben voor de jeugd en toptalent, deed hij ook niet aan. Ja, één seizoen, en dat was meteen de laatste. Daarin werd zelfs bewezen dat een goede mix van veel jeugd met een paar versterkingen van buitenaf het beste werkt, maar nee, de seizoenen erop alleen nog maar kopen, kopen, en nog eens kopen.

26-09-2023 14:11

Godenzoon24 +15347

Cruijff ook zeker de club gered. Maar het zuinig zijn geld opbouwen geweldig onderhandelen is echt Overmars. Je kunt doen alsof het zo makkelijk is voor Ajax te presteren wat ze onder zijn bewind hebben gepresteerd. Waarom is het daarvoor zo lang niet gelukt dan? En gaat het na hem waarschijnlijk ook niet snel lukken. Nu iig al 2 jaar 6 x zo slecht. Ten Hag Downplay je nu ook nog. En 50 % miskoop? Je roept maar wat. Buiten dat, was het nu maar slechts 50%

26-09-2023 18:12

MichelAngelo66 +22258

Heb je een pllletje nodig kerel? Wordt er niet alleen maar euforisch gesproken over je geheime liefde? Volgens ben ik niet zo negatief, maar goed, pak een zakdoekje en ga in een hoekje zitten huilen. Sterkte.

26-09-2023 20:40

JanTa +15856

Op de andere sites viel de naam Maxwel als eventueel nieuwe TD. Ik zeg (nog) geen ja maar ook geen nee.

26-09-2023 12:46

FGLJN +3889

Overmars had goede dingen gedaan, maar ook minder goede dingen (en dan heb ik alleen nog maar over sportieve aspecten).
Het ging in die periode zo goed omdat er, met de vierhoek Van der Sar - Overmars - Geelen - Ten Hag ongelofelijk veel interne rust was en een duidelijke visie waar iedereen in de club achter stond (investerende risico's nemen met hoge salarissen, mogelijk gemaakt door CL-deelname).
Dat krijg je niet meer terug als je nu Overmars terughaalt.
- De visie van toen is nu niet meer mogelijk omdat er dit seizoen en misschien volgend seizoen geen CL-inkomsten zijn.
- Eerlijk gezegd hadden ze toen echt mazzel gehad met Tadic en Blind, twee ervaren topspelers met hart voor Ajax die absolute leiders en kartrekkers waren. Zulke spelers zijn er nu sowieso niet beschikbaar (ik kan in ieder geval echt niemand bedenken), als ze uberhaupt al haalbaar zouden zijn.
- De hele interne situatie is anders.
- Die vierhoek is al uit elkaar gevallen (met TH en VDS eruit), als je intern al alle neuzen dezelfde kant op krijgt, zal daar een aardige tijd overheen gaan.

Mensen die de droom hebben dat als Overmars terugkomt, dat de gloriejaren weer komen: dat gaat dus (helaas) echt niet gebeuren. Het kan nog gebeuren voor Ajax, maar Overmars zal daar sowieso niet per definitie voor zorgen.

26-09-2023 12:44

Joko +5063

Vond de duitser beter, heeft prima spelers gehaald voor 115miljoen 🤪

26-09-2023 12:35

Bergkomp +1399

Op zich dat hij voor 115 miljoen een heel elftal heeft gekocht is niet echt veel geld. Maar je kan beter 5 goeie kopen dan 12 middelmatige en daar schort het misschien wel een beetje aan. 5 Sutalo's zeg maar.

26-09-2023 12:41

JariJari +15260

Je conclusie is simplistisch. Volgens mij zijn het prima spelers, maar die, of jouw comclusie van niet, is veel te snel genomen.

De asnkopen zijn zeker beter dan vorig jaar met extreem gestoorde prijzen voor Bergwijn, Brobbey en Bassey 🤮
En toen werd er niemand ontslagen ...

Een TD hoort de tijd te krijgen. Hem ontslaan na 3 tellen is amateuristisch. Ontsla dan je trainer, die is bedoeld voor de kortere termijn (ja wel meer dan een paar maanden natuurlijk)

26-09-2023 12:51

Ajax14AMS +25205

Sutalo lijkt tot nu toe slechter dan Bassey in zijn eerste paar potjes...

Akpom is minder dan Brobbey.

Mikautadze is slechter dan Bergwijn.

26-09-2023 13:03

IndoorNinja +1856

Hoe kun je nu al oordelen over die laatste twee? Dat is zo ontzettend voorbarig. Zeker als Steijn de boel gewoon saboteert.

26-09-2023 13:35

Godenzoon24 +15347

En ook die overtuigd nog niet!

26-09-2023 13:50

Godenzoon24 +15347

Nee slechter dan Bergwijn is niemand! Mikautadze mag dat niet eens laten zien van die onzekere trainer!

26-09-2023 13:51

Bergkomp +1399

Ohja dat vind ik ook hoor. Dit is er even vanuit gaande dat Sutalo wel een goede aankoop blijkt te zijn en een hoop anderen niet.

Ik vind het ook raar dat Mislintat er nu al uit ligt en het lijkt inderdaad behoorlijk op een soort heksenjacht.

Ik ben vooral zeer teleurgesteld over de amateuristische gang van zaken binnen de grootste club van Nederland.

Kunnen ze gewoon ten eerste hun vuile was niet buiten ophangen? Gewoon verdomme normaal doen. 'Het is wel een beursgenoteerd bedrijf' hoor je weleens. Ga je dan ook zo gedragen. Ik heb nog geen werkgever gezien die hardwerkende mensen er zomaar binnen 5 maanden uit dondert terwijl ze gewoon gedaan hebben wat er gevraagd werd.

Wat een achterlijke heksenjacht is dit. Belachelijk.

26-09-2023 14:23

Joko +5063

Bergwijn speelt 5 goede potjes in 365 dagen.

26-09-2023 18:15

analist2399 +702

Wat er is gebeurd was een schande en mocht zeker niet gebeuren. Echter had dit probleem intern opgelost moeten worden. Met alle respect voor de vrouwen, maar hadden die dan nog nooit in hun leven een lul gezien? Hebben de desbetreffende vrouwen hierdoor psychische schade opgelopen? Het is kort gezegd sexuele intimidatie waarbij elke man wel eens door de bocht kan vliegen. Mooie vrouwen zijn eenmaal verleidelijk. Neemt niet weg dat Overmars hierbij natuurlijk over de grens is gegaan. Maar is er dan nooit gekeken wat voor schadelijke gevolgen dit zou veroozaken voor de club Ajax? De vrouwen die dit zo nodig kenbaar naar de buitenwereld wilden maken moeten eens goed nadenken waar Ajax nu staat en of ze het destijds anders hadden kunnen oplossen.

26-09-2023 12:29

LangeTermijn +611

Dit heet victimblaming. Dat lijkt me niet correct.

26-09-2023 12:38

hetje +2173

Sorry maar dat kan/mag nooit gebeuren na het vertrek van een man,het probleem ontstond toen mensen zonder verstand van zaken zich met hey technische beleid gingen bemoeien, als leiding miet je ook when wat je niet beheerst en daar dan de juiste mensen voor aantrekken.

26-09-2023 12:39

fluwelenlinker +11849

"De vrouwen die dit zo nodig kenbaar naar de buitenwereld wilden maken moeten eens goed nadenken waar Ajax nu staat"

Zeg jij nu serieus dat de huidige situatie (on)rechtstreeks de schuld is van die vrouwen?

Bovendien is dat ongepast gedrag niet de enige flater van Overmars. Lees de topcomment er nog maar eens rustig op na.

26-09-2023 12:49

JariJari +15260

Er is ook nooit iets bewezen blijkbaar anders was er wel een rechtzaak geweest. Ik vermoed dat Overmars simpelweg een buitenechtelijke relatie had en dat dat het was. Is toen het uitlwam hard weggerend in een poging zijn huwelijk te redden.

Geen metoo, geen dwang gewoon ouderwets vreemdgaan.

26-09-2023 12:53

Hans.D88 +3780

Schrijf deze reactie nog eens op en verander het woord vrouwen in mijn echtgenote / mijn vriendin / mijn zus / mijn dochter. Wat vind je er dan van?

26-09-2023 13:12

analist2399 +702

Welke vrouw het ook mag zijn, het blijft natuurlijk absoluut wangedrag. Echter had hij oprecht spijt van zijn daden en het had intern opgelost kunnen worden.

26-09-2023 13:35

Mikki02 +2319

Denk dat er ook een beetje té rooskleurig op zijn rol in die periode wordt terug gekeken inmiddels.
Tuurlijk, voetbaltechnisch de beste td uit het recente verleden. Maar organisatorisch en als leidinggevende niet

Dat succes had veel meer factoren dan Overmars.

26-09-2023 12:26

AFCACruijff14 +162158

Overmars was geweldig, maar heeft inderdaad fouten gemaakt. Vooral in communicatie. Overmars zou samen met Huntelaar een geweldig duo zijn, dat was destijds ook de bedoeling van Marc. Huntelaar op de jeugd en iemand die eens een kop koffie komt drinken met een speler en Overmars voor de onderhandelingen en de scouting.

Ik sluit een terugkeer niet uit, zeker niet als meer mensen uit de periode 1995 bij Ajax iets te zeggen zouden krijgen. Deugend Nederland zal boos zijn, maar dat boeit niet. Hij heeft stomme dingen gedaan maar wel binnen bepaalde grenzen. Niemand aangeraakt of bedreigd. Denk alleen dat Overmars misschien niet meer wil. Komt de media weer bij hem zeiken en het is nauwelijks nog te doen om de periode 2017-22 te evenaren.

26-09-2023 12:31

tripleA +3915

Kom er maar in met die buikschuiver

26-09-2023 12:07

fluwelenlinker +11849

Ik begrijp niet dat er nog steeds supporters zijn die denken dat Overmars kan/wilt terugkeren.
Dat gaat gezien er gebeurd is niet meer gebeuren. Never nooit.
Zowiezo is het geen goed idee om snel een TD aan te stellen zolang Van Halst en de huidige RvC er nog zitten. Dit zal de eerste taak zijn van de nieuwe RvC in samenspraak met Kroes.
Tot die tijd zal er een tussenoplossing moeten worden gezocht. Helaas ziet Van Gaal dat niet zitten want dat was een perfecte tijdelijke oplossing geweest.

26-09-2023 12:04

Dude125 +1227

Ach ja er rust geen taboe meer op het hebben van een alternatieve/naieve kijk op de realiteit.

26-09-2023 13:16

AFCRick +11720

Ajax en Overmars een gepasseerd station??? Ik weet het zo net niet. Overmars heeft goede contacten met Kroes, elk conflict kan uitgesproken worden (nooit in staat van beschuldiging gesteld) en ik denk dat Overmars het wel een uitdaging zal vinden. Het Nieuwsblad komt niet zomaar met een artikel als er geen twijfel bestaat!

26-09-2023 11:53

Jeugd +24866

Lees jij niet? Gezondheids issues. Td bij een club als Ajax en al het werk wat daar nog te verzetten is, is topsport.
Bovendien niet gepast. Alleen maar gezeik mee.
Behoefte aan stabiliteit, niet aan meer onrust.

26-09-2023 12:09

AFCRick +11720

Hij nu TD van Antwerp, dus?? En gezeik en onrust zal altijd blijven bestaan bij een club als Ajax.

26-09-2023 12:14

NipeB +15834

De man heeft nauwelijks nog een functionerend hart en kan natuurlijk nooit terugkeren vanwege zijn gedrag. Is inderdaad gepasseerd station. Ajax moet professionaliseren. Te idioot voor woorden dat scouts niet met elkaar praten al jaren, ook onder Overmars en we zoveel betaalden aan zaakwaarnemers. Zal met Kroes alleen maar erger worden. Dan worden we immers geleid door een zaakwaarnemer. Dieper kun je niet zakken als club.

26-09-2023 12:22

MisterAFCA +6442

Een nieuwe TD aanstellen moet snel gebeuren. Maar niet door de prutsers die er nu zitten. De enige die wat mij betreft moet gaan over het aanstellen van een nieuwe TD is wat mij betreft Kroes.

26-09-2023 11:50

NipeB +15834

Zie je wat die allemaal aan de TG en AD vertelt? Waarom zijn hier mensen voor zo’n zaakwaarnemer nobody als Kroes? Dat is toch geen boegbeeld? Dat is een symbool van met voetbal je zakken vullen en lekker met riool krantjes praten terwijl je thuis zit en je nieuwe club in de fik staat. Houdt zich met Hendriks bezig terwijl er een nieuwe trainer en staf gezocht moet worden. En een TD. Maar dat zal dan ook wel een bevriende zaakwaarnemer worden. En omdat alle vriendjes ook aan boord zitten heet dat dan ineens geen belangenverstrengeling.

26-09-2023 12:25

MisterAFCA +6442

Ik wil ergens vertrouwen uit een persoon binnen onze club halen. Ik weet ook niet of Kroes een goed AD voor ons gaat zijn. Ik weet wel dat hij onze nieuwe AD wordt.

Wat ik ook weet is dat al die gasten die er nu zitten, er een grote teringbende van hebben gemaakt. Dus zij moeten zeker niet gaan over het wel of niet aannemen van een nieuwe TD.

Lijkt me dat de nieuwe AD, die straks gaat samenwerken met dit figuur dus ook nauw betrokken moet zijn bij zijn aanstelling.

De enige waar ik op dit moment echt vertrouwen in heb bij Ajax is Menno Geelen. Maar dat is dan weer niet echt een voetbalman.

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat je in zo’n korte tijd een goed draaiende club zo de afgrond in kan duwen…

26-09-2023 12:33

NipeB +15834

Helemaal eens. Geelen is inderdaad goed en geen voetbal man. Maar dat hoeft ook niet in zijn functie. Er is bij Ajax altijd veel gedoe, ook als het goed ging. Ook Ajax coryfeeën als Van Gaal of Blind kregen in een andere rol heel veel kritiek. Dat hoort kennelijk bij de club.

26-09-2023 13:23

IndoorNinja +1856

Het hoort bij onze cultuur. Altijd klagen / feedback geven op wat er niet goed gaat.

26-09-2023 13:46

fluwelenlinker +11849

"Een nieuwe TD aanstellen moet snel gebeuren. Maar niet door de prutsers die er nu zitten."

Als je dit nog eens opnieuw leest dan begrijp jij ook wel dat een nieuwe TD er niet snel gaat komen...

26-09-2023 12:42

MisterAFCA +6442

Kroes kan op de achtergrond wel wat doen toch. Die zijn echt wel bezig al

26-09-2023 13:11

Bjorn +12623

Het moment waarop Ajax definitief van zijn voetstuk viel. Met hangen en wurgen werd de titel van de 2022 nog binnengehaald, maar vanaf dat moment één en al ellende.

26-09-2023 11:44

Stamhoofd +11548

Ik zou Overmars opzich ook graag terug zien. Maar je moet als club toch niet al je succes hangen aan één persoon? Er zijn vast meer geschikte personen en TD's in de wereld om Ajax er weer bovenop te krijgen.

26-09-2023 11:32

Wobbo +11449

Punt is dat er niet zo heel veel sterke mensen in de organisatie nodig zijn om er een succes van te maken. Een goede TD die een goede trainer aanstelt en een goed scoutingsteam aanvoert. Een goede hoofd opleidingen en een goede AD die de clubcultuur bewaakt. Dat laatste heeft Flappie als AD natuurlijk totaal niet gedaan. Als alles goed gaat dan kunnen er bij wijze van spreken op veel van die pluche plekken allemaal pinguins zitten. Maar als het dan misgaat en je zo'n zwakke non-leider Flappie als AD hebt en de hele club laat vollopen met lichtgewichten dan is het wel zeker belangrijk dat op die plekken mensen zitten met verstand van voetbal, binding met de club etc. en geen D66 quota vrouwen, hockeyers, Jan van Halsten etc.

26-09-2023 11:45

Aurelius1 +19736

Het succes van een club is volledig afhankelijk van de aankopen die een TD doet. Dat is gewoon een gegeven, dus ik weet niet naar welk ideaalbeeld jij op zoek bent.

26-09-2023 11:49

Stamhoofd +11548

Ik bedoel te zeggen dat er meer TD's zijn in de wereld en we dus niet al onze hoop moeten gooien op een Overmars of een Louis van Gaal.

26-09-2023 12:09

Aurelius1 +19736

Zoveel goede TD's zijn er niet. Die zijn echt schaars. United zoekt er ook al 12 jaar naar. Van Gaal is geen goede TD, dat bleek uit z'n eerdere periode al. Heeft ook totaal niet het karakter van een TD.

26-09-2023 12:51

BakkalBijter +11684

Excuses maken en zand erover? Nood breekt wet zullen we maar zeggen.

26-09-2023 11:25

VoorAltijdNummer14 +25427

Los van de excuses naar de dames(die ze niet hoeven te accepteren), mag meneer enorme excuses maken dat hij deze situatie heeft gecreëerd door zichzelf te onmisbaar te maken.

Of hij dat omwille van zijn ego of domheid heeft laten gebeuren, is lastig te beoordelen.

26-09-2023 11:30

Aurelius1 +19736

Aan Overmars dient juist excuses gemaakt te worden. Onterecht de club uitgejaagd door de woke gemeenschap op basis van anonieme speculatie en de rancuneuze Daphne Kosters.

26-09-2023 11:51

VoorAltijdNummer14 +25427

Ieder zijn mening. Ik ga me er niet aan wagen om hier inhoudelijk te diep op in te gaan, omdat je hier een politiek gedreven normen en waarden ding van maakt.

Als jij denkt dat het woke is om iemand, naar evenredigheid, aan te pakken op dit soort kwalijk gedrag en je een Daphne Koster hierin een kwalijke rol vindt hebben, snap ik dat fundamenteel niet.

En ga me om dit verschil van mening aub niet wegzetten als woke.

26-09-2023 12:10

VoorAltijdNummer14 +25427

De Overmars verheerlijking vind ik echt te vermoeiend worden. Hoe lastig is het om te begrijpen dat hij het er echt zelf naar heeft gemaakt?

Stel Antony had nog bij ons gespeeld en i.t.t. de realiteit was het zo klaar als een klontje dat hij 3 vrouwen total loss had gebeukt: dan wogen zijn kwaliteiten toch ook niet zwaarder dan het besef dat hij iets gedaan heeft waarvoor eenieder in de maatschappij bestraft dient te worden. Nou voor Overmars geldt dat gewoon ook.

Ik ben de beste man enorm dankbaar voor wat hij goed gedaan heeft, maar er zaten ook veel missers bij op transfer- en contractgebied, waardoor je onmogelijk kan spreken van de perfecte TD. Tevens is er naderhand iets aan het licht gekomen wat ik enorm kwalijk vind; hij heeft verdomme nooit wat vastgelegd, omdat hij kennelijk enorm dyslectisch is.

Waarom vind ik dat zo'n punt? Omdat deze k*t situatie dus altijd op de loer heeft gelegen. Stel hij komt onderweg naar A'dam in een gruwelijk ongeluk terecht en hij overlijdt of raakt arbeidsongeschikt/niet meer bij kennis... Dan had je dus gewoon ook de H2 situatie gehad met een stukje minder controverse. Meneer had zich zo onmisbaar gemaakt dat hij de club daarmee vroeg of laat in de shit zou laten zakken.

Dat vind ik echt minstens zo onvergeeflijk als het ongepaste gedrag.

26-09-2023 11:20

MalleEppie +15157

Blijkt ook dat de hele scouting totaal niet samenwerkt en met eigen belangen bezig is. Overmars heeft gewoon veel totaal verwaarloosd.

26-09-2023 11:34

VoorAltijdNummer14 +25427

Maar dat is niet de baan van een TD toch?!??!!? Oh wacht...

Maar hij heeft met de scouts alle toppers uit Zuid-Amerika ontdekt?!?!?!?! Oh wacht...

Maar hij toch een eenzijdige optie in Gravenberch zijn contract staan?!?!?!?!? Oh wacht...

26-09-2023 11:37

Psychevore +21186

Er is nog wel meer aan te merken op Overmars hoor. Zoals de enorme sommen geld die hij betaalde aan zaakwaarnemers in 2019/2020. Op de hele fucking wereld waren er maar 4 clubs die meer betaalden aan zaakwaarnemers: Manchester City, Manchester United, Chelsea (geloof ik, iig een PL club) en Borussia Dortmund.

Clubs als Real Madrid, Barcelona, Juventus, Bayern Munchen en alle PL clubs behalve de 3 genoemden betaalden dus minder dan Ajax. Het financieel nietige Ajax met een begroting van destijds 110 miljoen euro die meer betaalde dan clubs met begrotingen van meer dan een half miljard.

26-09-2023 11:38

VoorAltijdNummer14 +25427

De grap is dat De Telegraaf het liet lijken alsof Sven en Arthur Beck net zo van elkaar profiteerden als Rob Jansen en Netto in de werkelijkheid.

MISSELIJKMAKEND

26-09-2023 11:40

Capocapo +12001

Zonder medeweten van Ajax heeft hij een zakelijk partner bevoordeeld. Hoe is dit de schuld van de telegraaf?

26-09-2023 12:25

Wobbo +11449

Overmars heeft zijn werk juist zo goed gedaan dat het niemand is opgevallen dat Edwin van der Sar op de achtergrond er 1 grote puinzooi van heeft gemaakt. Dat was de AD en clubcultuur bewaker zogezegd. Overmars viel weg en toen bleek pas wat voor puinzooi Sar ervan heeft gemaakt om al die lichtgewichten toe te laten die niets met Ajax en voetbal hebben.

Natuurlijk maakt Overmars ook fouten maar het is de beste TD geweest van de afgelopen decennia. Ik zou niet weten wie het beter heeft gedaan. En juist iemand met de verdiensten voor de club als Overmars verdient een 2e kans. Alsof hij dat allemaal nog een keer zou flikken. Verder is er ook nooit wat bekend gemaakt erover en of vrouwen altijd maar van die onschuldige engeltjes zijn. Dat geloof je toch ook niet?

En als die vrouwen het maar niets vinden als Overmars terugkeert nou dan ga je toch lekker? Vrouwen betekenen sowieso helemaal niets voor het voetbal dus gemist zal je niet worden.

26-09-2023 11:55

tripleA +3915

En waarom is "bestraffen" iemand levenslang uitsluiten van een functie de club? Wie ben jij om die strafmaat te bepalen?

26-09-2023 12:06

VoorAltijdNummer14 +25427

Ik bepaal dat ook niet. Het is echter absurd om mensen die hun werk gewoon doen te straffen met de terugkeer van iemand die hen iets aan heeft gedaan.

Beetje omgekeerde wereld toch als je - om een terugkeer te faciliteren - hen daarvoor de deur wijst? Overmars heeft het zelf verkloot. In een toekomst waarin deze vrouwen mogelijk niet meer bij Ajax werken, zou het kunnen. Maar dan moeten we dus ook niet voorbij gaan aan het feit dat hij zijn werkwijze uit clubbelang moet aanpassen.

26-09-2023 12:29

Juichtoon +32642

Als Marc zn excuses aanbiedt, wat trainingen volgt is en aantoonbaar zich beter gedraagt is hij weer welkom. Iedereen verdient een 2e kans.

26-09-2023 20:30

Altijdindestraat +40222

Dit dus, goed verwoord.

26-09-2023 12:20

seerseker +881

Die dick pic was geen issue voor Antwerp. Zegt ook wel wat... Hij voelt zich er heel erg thuis en heeft gezegd dat hij het echt nooit, nooit meer zal doen. Sukkel. Hij was best goed in z'n werk.

26-09-2023 17:19

BasseyAdriaan33 +13703

Ik kan het woord dickpick overmars niet meer horen. De grote veroorzaker van alle ellende doordat hij z’n f*cking lul niet in bedwang kon houden. Ik hoef die papzak echt niet meer terug te zien, klaar!

26-09-2023 11:19

insectenverdelg +23499

Zou Arnesen niet kunnen instappen? eventueel voor tijdelijk? Die heeft laten zien bij Feyenoord dat hij met weinig iets kan doen en ook een club in rustiger vaarwater te kunnen brengen. Verder heeft hij kennis van de Nederlandse markt en een Ajsx achtergrond.

Ik dnek zelf dat hij meer capabel is dan de rotzooi die we nu hrbben zitten

26-09-2023 11:16

Barra +5529

Die zat ook met zijn gezondheid te klungelen toch, of is hij er weer helemaal bovenop? Zou een optie kunnen zijn. Cruijff zal wel de gedoodverfde favoriet zijn, maar als hij geen trek heeft dan moet je iemand hebben die iig breed gedragen wordt.

26-09-2023 11:23

insectenverdelg +23499

Hij had last van zijn gezondheid eerst. Maar hij wilde weer terugkomen na een transferperiode, maar ten Kloese wilde dat zelf niet meer uit handen geven. Feit is wel dat het sanneerwerk van Arnesen Feyrnoord in rustiger vaarwater heeft grbrach.t. Volgens mij heeft hij uiteindeindrlijk ook Slot aangesreld.

Ik vind Arnesen verre van vermieuwend, maar ik denk wel dat hij een soort rust kan verzorgen. En volgens mij is dat waar Ajax aan toe is


Om het technisch beleid nu weer met plakband met de Lange en Huntelaar te maken lijkt me niet verstandig. ik denk ook dst je de Lange daarmee kan beschadigen. Daarnaast moet hij de scouting opnieuw opzetten en dat lijkt me een taak opzich.

26-09-2023 11:31

BakkalBijter +11684

Die zal wel niet realistisch zijn, want hij wordt elke keer genoemd en het komt er in ieder geval niet van. Ik zou oprecht Eenhoorn eens polsen. Echt een ongelofelijke galbak(en geen Ajax-fan), maar wel capabel. Zou wat zijn😅

26-09-2023 11:28

Ricoteb +53174

Mislintat wordt afgebrand omdat ie zogenaamd zelfverrijking heeft gedaan en alleen maar vriendjes gebruikt als zaakwaarnemers. Dan moet je niet met Arnesen aan komen zetten.

26-09-2023 11:32

insectenverdelg +23499

er is geen TD bijna die niet zijn netwerk met zaakwaarnemers heeft. Ik vind dat Mislintat naief is geweest, maar niet heel vreemd heeft gehandeld mbt zaakwaarnemers. Alleen is het niet handig als ze ook aandeelhouder van je bedrijf zijn.

Wel is het vreemd dat TD en trainer niet samen optrekken. Dat is de bealngrijkste samenwerking binnen je club zo ongeveer. Dat kan je ze beide verwijten imo.

26-09-2023 11:36

Ricoteb +53174

Voor ons is dat vreemd, maar bij alle “data clubs” is dat heel gewoon. Bij clubs als Brentford en Brighton hebben trainers echt 0,0 inspraak in transfers, dus zo vreemd is het niet

26-09-2023 11:37

eenAjaxfan +20389

Navraag doen in België over Overmars....
Best vreemd dat je dan zo'n antwoord krijgt...
Wat een nonsens weer.
Ik denk er serieus over na om mijn baan op te zeggen en al mijn diploma's in te leveren, zodat ik ook "sportjournalist" kan worden.

26-09-2023 11:13

Dude125 +1227

Je kan altijd een traptrede lager als "podcaster" of nog lager, als "clubwatcher" beginnen.

26-09-2023 11:19

NoFX +1575

Ik deed ooit een colloquium doctum voor de opleiding journalistiek. Ik moest een opstel van 500 woorden schrijven over een willekeurig onderwerp. Ik wist toen al... deze studie is overgewaardeerd. Alle deelnemers werden aangenomen.

26-09-2023 11:20

layanx +5714

Gelukkig maar.

Het ontslag van Sven is pas een blunder voor Ajax.

26-09-2023 11:04

davy14 +1701

Goede excuses en het onderzoek afwachten had die toen meteen moeten doen. Inplaats daarvan was die een maand later al naar Antwerpen toe… de RvC had hem ook eerst op non-actief kunnen zetten, maar door zelf al meteen weer ergens aan de slag te gaan gaf geen blijk van zelfreflectie. Helaas, maar zonder een uiterst uitgebreide mea culpa zie ik niks gebeuren. En tevens niet met de vrouwen die nog in de organisatie zitten en beschadigd zijn geraakt.

26-09-2023 11:03

Psychevore +21186

Het interview na zijn aanstelling was pas absurd. 'Ik wil het er niet meer over hebben. Zand erover en weer verder'.

26-09-2023 11:33

babanightshift +9059

De malaise is begonnen bij het bizarre en immorele gedrag van Overmars jegens werknemers van Ajax, onbegrijpelijk dat mensen hem terug willen zien komen. Heb nog liever dat Huntelaar wordt doorgeschoven en dan ook de volledige bestuurlijke steun krijgt, in tegenstelling tot dat vreemde experiment met Hamstra ernaast

26-09-2023 11:03

ajax4ever001 +18615

Hij heeft ook veel goede dingen voor de club gedaan maar dat zeg je er niet bij. Enkel kritiek geven is wel erg makkelijk.

26-09-2023 11:13

babanightshift +9059

Dat hij goede dingen gedaan heeft staat niet ter discussie, maar dat neemt niet weg dat hij met zijn megalomane gedrag de club heel erg beschadigd heeft

26-09-2023 11:20

DEELM +11891

Dat zou echt een blunder van jeweste zijn. Uit paniek weer de man aannemen die alle ethische codes voor een manager heeft overschreven.

Moet je voorstellen dat je manager bent bij een bedrijf en dan ongewenst een foto van je lul naar een vrouwelijke collega gaat sturen. Zie 'm al zitten op de wc.

26-09-2023 11:02

Goldenlastra +1736

Zou toch belachelijk zijn om Overmars terug te halen. Beetje een middelvinger opsteken naar je personeel als je dat zou doen en het idee geven dat hij onschendbaar is. De club is al naar de klote, moet er toch nog wel een beetje met verstand gehandeld worden.

26-09-2023 11:02

Diana KLaverweide +1761

Exxuses. Door het stof en terug

26-09-2023 10:58

Koekie87 +21009

Stel Sneijder nou maar gewoon aan aangezien die een cursus gaat doen bij Nyenrode en Harvard die hij nog wel uit eigen zak betaald. Want kan absoluut niet moeilijk zijn volgens Advocaat om Technisch directeur te zijn bij Ajax.

26-09-2023 10:57

Koningtoto +60556

Twee drogredenen. Als Marc wil komt ie gewoon. Excuses maken en geen nummers van vrouwen aan m geven.

26-09-2023 10:56

FlyingDutchMan +17316

Lekker als je als TD moet sparren met die Suzan Lantefant 😉

26-09-2023 11:02

Koningtoto +60556

Diegene met de grootste lul wint 🤣

26-09-2023 11:15

FlyingDutchMan +17316

Dan komt Louis alsnog terug bij de club, die schept ook graag op 😆

26-09-2023 11:36

AFCAViper +4699

Beetje populistisch maar toch. Schop die vrouwen er alsjeblieft uit en haal Overmars terug.

26-09-2023 10:55

FlyingDutchMan +17316

Niks is groter dan de club 😆

26-09-2023 11:03

hoolimike +2459

Jammer had graag terug gezien.

26-09-2023 10:55

josajacied +3547

Wensgedachte is Overmars morgen terug en Ten Hag een spoedig ontslag bij Manchester.. Beiden gaan echter nooit meer terugkeren

26-09-2023 10:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.