[Update] Duarte: 'Ik durf de stap aan'

door BvdPloeg 43

[Update] Duarte: 'Ik durf de stap aan'

door BvdPloeg 43

Laatst geüpdatet

UPDATE - Jan Smit, voorzitter van Heracles Almelo, deinst er niet voor terug om Lerin Duarte deze transferperiode nog te verkopen aan geïnteresseerden. Smit benadrukt dat hij de middenvelder het liefst behoudt voor Heracles, maar daarnaast noemt hij verkopen 'het mooiste wat er is'. 'Het is het mooiste wat er is om iets te verkopen. Maar Duarte is natuurlijk wel een heel belangrijke speler voor ons. Mijn persoonlijke voorkeur is om hem te behouden. Duarte is een van de steunpilaren in het team', zegt Smit in De Telegraaf.

Het leek erop dat Duarte eerder deze zomer al op weg leek naar een andere club. Ajax toonde interesse, maar een miljoen euro was niet voldoende om Smit over te halen. 'Ajax biedt een bedrag en daar moet je dan blij mee zijn', meldt hij daarover.

Duarte gaf zelf na het 1-1 gelijkspel tegen PSV aan dat hij nog 'een beetje contact' heeft met Ajax, maar de spelmaker van de Heraclieden wilde het verder niet teveel over een transfer hebben. Het is wel algemeen bekend dat de middenvelder graag een stap wil maken. Bovendien lijkt Ajax snel te gaan handelen als blijkt dat Christian Eriksen toch nog vertrekt uit Amsterdam.

Update - 16.05 uur
Lerin Duarte heeft in het Parool zelf ook gereageerd op de aanzwellende berichten over een mogelijke transfer. 'Ik speel gewoon mijn wedstrijden. Andere voetballers gaan misschien gebukt onder transfergeruchten, maar ik heb er geen last van. Ik denk dat ik wel toe ben aan een stap hogerop, al moet zich dat in de praktijk uitwijzen. Maar ik durf het zeker aan', aldus de spelmaker van Heracles.

Ook Smit benadrukt nogmaals dat hij Duarte een transfer gunt. 'We hadden Ajax een, volgens ons, alleszins redelijk voorstel gedaan. Maar we zijn er niet uitgekomen. En niet de koper bepaalt de prijs maar de verkoper. Voorlopig is het nog stil rondom Duarte. We zijn met geen enkele club in onderhandeling. Ik hoop dat dat zo blijft. Al gun ik hem ook een mooie transfer.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Pinaki1985 +0

We zullen allemaal onze vraagtekens hebben of deze man zou gaan slagen, mocht Chris vertrekken.
Ik geloof in Frankie en zijn staf. Hun zullen echt wel een beetje kijk hebben op voetbal hebben.

26-08-2013 19:35

Pinaki1985 +0

We zullen allemaal onze vraagtekens hebben of deze man zou gaan slagen, mocht Chris vertrekken.
Ik geloof in Frankie en zijn staf. Hun zullen echt wel een beetje kijk hebben op voetbal hebben.

26-08-2013 19:35

MaupCaransaNES +2

Hij zal naar Twente vertrekken, aangezien Tadic daar weggaat.

26-08-2013 17:30

Tessa +0

De opvolger van Tadic is net gepresenteerd daar, dat is geen Duarte maar Jesus Corona.Ook die Mokthar van Pec willen ze nog,dus Duarte komt daar niet..
Smit gooit gewoon een balletje op door hem nu in de etalage te zetten

26-08-2013 19:47

MosesD +14690

Ja, Mokthar is een leuke speler!

26-08-2013 19:54

MosesD +14690

Corona is de vervanger van Chadli. Zodra Tadic gaat, klopt Twente aan voor Duarte. Ajax moet dus voortmaken.

26-08-2013 20:57

Gabri411 +49

mag van mij komen. of eriksen nu vertrekt of niet. kan hij vast wennen. zit nog genoeg rek in en beukt er zo nu en dan ook in.

26-08-2013 17:11

jerry078 +0

met al dat geld uit de cl,sponsors,kaarten en transfers hou je elk jaar wel rond de 15 miljoen of meer over,waar gaat dat geld naartoe en waarom doen ze moeilijk over een duarte die multifunctioneel,jong en voor rond de 2- 2,5 miljoen op te halen is. ik snap dat we met eigen jeugd nog wel om de titel kunnen strijden maar als al het geld in de portomonee blijft gaan we nooit van een zekere steau boekarest meer winnen in de el

26-08-2013 16:48

TOOL +3

Hebben we niet voldoende opties op het middenveld om een eventueel vertrek van Eriksen op te vangen? Natuurlijk is geen van allen van hetzelfde niveau als Eriksen maar om nou een Duarte te halen, ik weet het niet.

26-08-2013 16:38

Rayno95 +0

Van mij hoeft hij niet te komen, er zijn echt betere spelers... Ook voor rond de 5 miljoen, ik bedoel niet dat hij er niks van kan, maar er is beter

26-08-2013 16:27

piet85 +0

Wat moet je in godsnaam met duarte!!!
als eriksen weggaat dan heb je zelf goeie opvolgers in huis,waarom weer kopen:-(
eriksen weg,opvolgers:serero,klaasen,andersen,fisher.
Ze zullen misschien aan het begin een paar x op der bek gaan,maar geef ze gewoon de tijd!!

26-08-2013 14:42

ST +23086

Omdat hij gewoon beter is. Fischer heeft overigens nog nooit op het middenveld gespeeld (ook niet in de jeugd). Andersen kun je nog niks over zeggen dus daar zou je een groot risico mee nemen, Klaassen is (nog veel) te licht voor Ajax 1 en Serero is goed genoeg voor de eredivisie maar niet voor de CL (mist fysiek). Duarte bewijst zich als absolute uitblinker bij Heracles. Of hij de ideale opvolger van Eriksen is weet ik ook niet, maar hij is in ieder geval meer klaar voor het grote werk dan de spelers die jij noemt voor de positie van Eriksen.

26-08-2013 15:16

vincent_DV +107

Duarte is ook niet klaar voor de CL, en de opvolger van Eriksen moet er gelijk staan vind ik dus is het geen goede opvolger, is Dennis Praet van Anderlecht geen optie, of Fabian Frei van FC Basel?

26-08-2013 15:50

piet85 +0

ajax is weer de weg ingeslagen om talenten op te leiden.
en niet meer net als jol of van basten enorme bedragen neer te leggen om spelers te kopen!
nou heb je in de jeugd en bij het eerste genoeg spelers die op die positie kunnen spelen,waarom dan toch kopen!!!
geef gewoon je talenten de tijd.
over een jaar dan is die klaasen er wel klaar voor of serero,en misschien nog wel beter dan die duarte!!

26-08-2013 16:08

denny +0

halen die duarte!!!! ze moeten niet gaan zitten wachten tot eriksen vertrekt want die vertrekt toch niet, en het is altijd fijn om een speler als duarte achter de hand te hebben.

26-08-2013 13:44

jarenfan +5

Voor de echte top tadic ,heeft ajax geen geld voor over,
dak kom je bij spelers uit als vd hoorn en duarte.
kom je daar ver mee in de cl,dacht het niet.

26-08-2013 12:04

piet85 +0

Wat moet je in godsnaam met duarte!!!
als eriksen weggaat dan heb je zelf goeie opvolgers in huis,waarom weer kopen:-(
eriksen weg,opvolgers:serero,klaasen,andersen,fisher.
Ze zullen misschien aan het begin een paar x op der bek gaan,maar geef ze gewoon de tijd!!

26-08-2013 10:44

MosesD +14690

Serero niet goed genoeg, Klaassen is er een jaar uitgeweest en meer opvolger (en type) de Jong. Zie jij Fischer de laatste maanden weleens spelen? Bovendien is dat geen middenvelder. Ook Andersen is geen middenvelder. Er is dus geen enkele vervanger die er direct staat.

26-08-2013 12:05

piet85 +0

Daar ben ik het niet helemaal mee eens dat serero niet goed genoeg is!hij speelt niet zo veel,maar als tie in valt dan zie ik hem af en toe wel aardige dingen doen!
fisher speelt nu ammel in de aanval maar hij kan daar wel spelen op die positie.
ik ben het absoluut er niet mee eens dat eriksen klaar is voor de volgende stap!
hij is niet elke wedstrijd zo dominant zoals sneijder en vertonghen dat waren bij ajax,en hij verspeelt af en toe nog eens een bal da ik denk.een speler met zoveel kwaliteit en ervaring mag zo'n bal niet verspelen of zo'n bal geven!!
daarom hoop ik dat hij nog blijf en is echt net als sneijder elke wedstrijd top is..

26-08-2013 12:24

MosesD +14690

Dat Eriksen nog niet rijp is voor een buitenlandse topclub ben ik volledig met je eens. Gewoon proberen zijn contract tot 2016 te verlengen. Kan je einde seizoen de hoofdprijs voor hem vragen (lees Sneijder-achtig bedrag).

26-08-2013 12:38

Intec +0

Ja en waarom speelt die niet zo veel omdat serero gewoon weg niet goed genoeg is hij heeft ook als die mocht invallen helemaal niks laten zien. Sinds hij bij ajax speelt. ik kan me 1 goede helft voor de geest halen dat was vorig jaar heerenveen uit. De rest zeer matig of verstoppelt. Nee sorry serero is gewoon niks en dat is mijn mening.

26-08-2013 12:48

MosesD +14690

En zo is het. Leuk straatvoetballertje, maar beslist niet goed genoeg voor het niveau dat Ajax zou moeten nastreven. Ook in Jong Ajax vaak erg matig. Er zijn hier zoveel mensen die spelers van Ajax vaak zo overschatten. Net zoals dat talenten van Ajax meteen super talenten zijn, terwijl ze nog niets hebben laten zien op het hoogste niveau. Juist de laatste stap naar Ajax1 is zoveel moeilijker dan menigeen denkt. Maar dat Ajax kwaliteit van buitenaf nodig heeft, dat moge duidelijk zijn.

26-08-2013 12:57

Intec +0

We hebben inderdaad versterking nodig en het liefst op het middenveld en mischien wel een spits en buitenspeler als je echt een ploeg wilt hebben om in de CL wat te willen doen. Onderstreep helemaal je mening dat iedereen hier denkt dat we alleen maar super talenten hebben maar dat valt ook reuze mee. We hebben op het moment 1 talent waarvan ik denk dat hij het wel gaat halen dat is andersen. Ja en fischer maar die is hopeloos met zich zelf bezig.

26-08-2013 13:12

MosesD +14690

Geheel eens. Andersen is echt een heerlijk talent, dat zie je gelijk. Of hij het haalt is afwachten, in potentie is hij op dit moment Ajax' grootste talent. Fischer wordt imo op dit moment nog veel te veel op voetstuk gezet. Oké, inmiddels door de grootste opportunisten niet meer wellicht, maar die jongen is talentvol maar veel te snel als super talent bestempeld en ook veel te belangrijk gemaakt. Jeugdspelers kunnen in de jeugd fantastisch zijn, de stap naar het hoogste niveau kunnen ze niet allemaal maken. Voorbeelden te over. Dus daarom vind ik van het th bijzonder onverstandig om alleen maar op de eigen jeugd te 'gokken', want dat is wat ze doen. Enkele gerichte aankopen zijn echt noodzakelijk. Dan gaan er uiteraard weer mensen roepen dat Ajax geen 'koopclub' is en dat ik dan maar Psv moet gaan supporten, maar ik zie liever Ajax echt stappen maken en echt tegen de subtop van Europa aanschurken. Met de huidige selectie is dat een utopie. Mensen die dat niet zien kunnen blijkbaar niet objectief naar het huidige materiaal kijken. En ja, Ajax mag ook wel eens wat leuker gaan voetballen. Het is vaak niet om aan te gluren en dat is gewoon de realiteit.

26-08-2013 13:36

vincent_DV +107

Met jou kan ik praten! Het kan allemaal niet meer met eigen jeugd, daar zijn de tijden teveel voor veranderd, vroeger kon dat nu kan het alleen nog met behulp van de jeugd.

26-08-2013 15:53

Flerenc +1

Het grote Ajax van circa 20 jaar terug bestond ook niet alleen uit eigen jeugd:
Danny Blind, Winston Bogarde, Marc Overmars, Finidi, Peter Van Vossen, Jari Litmanen, Nwankwo Kanu, John van den Brom en Edwin van der Sar zijn allen van buitenaf aangetrokken.

26-08-2013 16:01

Tijani Babangid +0

Maaar beste MosesD, als je dan onderwerp overschatten aansnijdt. Dan is je eigen naam daar toch ook een groot voorbeeld van. De beste man Moses Daddy heeft een maandje of twee mogen blijven? Maar goed spelers worden inderdaad te snel de hemel in geprezen, maar ook te snel weer de grond in geboord.

26-08-2013 13:45

MosesD +14690

Ik vind Moses Daddy gewoon een schitterende naam. En kan volgens mij ook aardig voetballen, met zo'n naam kan dat ook niet anders. ;-)

26-08-2013 14:02

De_Realist +365

Dat is inderdaad jouw mening, maar hij is niet correct.

26-08-2013 13:19

vakMforever +294

Ja Smit, dat gebeurde ook met Armenteros. Ajax bood een kleine 800,000 wat je weg wimpelde en amper 4 maanden later nam je genoegen met 300,000 van Anderlecht. Je zal het geld wel nodig hebben om dat smoelwerk van je te laten repareren. Mijn god....dat ze jou niet bij je geboorte in de zak van Max hebben gelazerd.

26-08-2013 09:49

aj10ax +0

1 miljoen voor Duarte is ook wel erg weinig en in principe heeft Smit gelijk.Je hoeft een bod niet te accepteren en e kunt een tegenbod doen.ajax zal het bod minimaal moeten verdubbelen willen ze kans maken bij Smit.

26-08-2013 09:14

Ajaxgek1980 +0

denk het ook, al moeten we 3 mil betalen, denk dat je op deze speler toch winst haalt

26-08-2013 09:27

vincent_DV +107

Dat denk ik juist niet.. Dit is zo'n typische 'Eredvisie'-voetballer, leuk tegen clubs als Groningen of Utrecht maar in de CL heeft hij totaal niets te zoeken. Zulke spelers moet je toch niet willen hebben? Ik vind als je koopt moet je het of goed doen dus soms iets meer betalen voor een speler die je ook in de CL kan helpen of je koopt maar niets, want het schiet toch niet op. Over een jaar is Andersen beter dan Duarte, Schone is niet zoveel minder als Duarte, Sana is niet minder als Duarte..

26-08-2013 10:00

masterrr +1

Ben ik op zich wel met je eens ja. Je kunt beter een Tadic kopen dan Duarte bijvoorbeeld.

26-08-2013 10:14

vincent_DV +107

Ja en dan betaal je 8 miljoen meer waarschijnlijk,maar dat heb je er met merchandise vrij snel uit, het is een speler die je kan laten overwinteren in de CL, en je krijgt er makkelijk tussen de 15-20 miljoen voor terug.

26-08-2013 10:20

han23 +0

geloof mij dat tadic al tussen de 12 en 15 miljoen moet kosten voor ajax,muntjesman kennende. ajax gaat echt geen grote bedragen uitgeven. dat is het beleid. , zolang dit beleid er is zal er niet veel meer dan 5 miljoen voor een speler betaald worden, en die 5 zal al een uitzondering zijn.

26-08-2013 11:05

MosesD +14690

Ajax heeft überhaupt niks te zoeken in de CL, omdat Overmars cs weigert te investeren in kwaliteit. Maar met Duarte word je iig sterker voor de Eredivisie. Overigens is Andersen een prachtig talent, maar een totaal ander type dan Duarte die veel sneller is, een linkspoot (we hebben geen enkele op het middenveld) en Duarte brengt gif en energie. Precies wat Ajax vaak mist. Schöne ook heel ander type en ook minder. Sana niet minder dan Duarte? Dan kan ik je niet serieus nemen....

26-08-2013 10:15

vincent_DV +107

Waarom zegt Ajax dan wel dat ze willen overwinteren in de CL? Dan moeten ze daar ook naar handelen.. Het gaat om de positie dus wie Eriksen op kan volgen en dat kunnen Schone, Andersen en Duarte allemaal worden dus het gaat niet om het type, dan vind ik Andersen beter en 10x talentvoller, Schone iets minder maar niet veel, en jij overschat Duarte en onderschat Sana.

26-08-2013 10:25

MosesD +14690

Duarte is een speler die door velen wordt onderschat. Uitstekende speler, die op meerdere posities kan spelen. Met alle respect maar Sana was een leuk luchtballonnetje van Overmars, maar die is duidelijk te licht.

26-08-2013 12:08

Ajaxgek1980 +0

daar zit wat in ja, maar Ajax wilt geen miljoenen meer trekken voor spelers met salarissen die boven het plafond zitten. want dat is meestal het gevolg van spelers kopen voor 10mil+

26-08-2013 12:37

vincent_DV +107

Als je door wil groeien mag dat plafond ook wel omhoog, want met 1 miljoen kan je weinig doorgroeien. Maar buiten dat, ik heb het ook niet over transfers van boven de 10 miljoen, maar bijvoorbeeld James Rodriguez kostte bijvoorbeeld 5 miljoen, en Matias Suarez van Anderlecht maar 1,5 miljoen.

26-08-2013 15:59

1Zlatan +5188

Kortom: Eriksen wordt op het laatst voor te weinig verkocht en Duarte wordt dan voor teveel gekocht en krijgt een 3-jarig contract zodat hij als hij gewend is en een goed seizoen speelt weer voor een prikkie wordt verkocht.

26-08-2013 08:56

Ardoe +578

Haha geld ontvangen is t mooiste wat er is, Jan ;-)
maar ik snap die verbolgenheid nooit over het bieden. Ajax biedt een bedrag en het staat hem vrij te weigeren. Altijd dat gejank dat ze voor n dubbeltje op de eerste rang willen zitten....of zou t misschien toch omgekeerd zijn: als Ajax komt vragen we de hoofdprijs en daar nog iets extra\'s bovenop....

26-08-2013 08:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.