Ten Hag laakt spelers en praat over Neres

door SJvanveen 136

Ten Hag laakt spelers en praat over Neres

door SJvanveen 136

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag was na afloop van het verloren Eredivisie-duel van Ajax met Heracles Almelo diep teleurgesteld. De trainer vond dat zijn ploeg zich de kaas van het brood liet eten en uiterst zwak aan de wedstrijd begon. Uiteindelijk had die start zijn naslag op de algehele vertoning van de Amsterdammers.

'Teleurstelling is het alomvattende woord. Het is onbegrijpelijk hoe we begonnen. Ze spelen ons in de kaart door zo hoog druk te zetten. Donny van de Beek was continu de vrije man, maar we hebben hem niet een keer gebruikt. Sterker nog: we hebben Heracles in de aanval gezet', begint Ten Hag bij FOX Sports. De trainer baalt dat Ajax zijn kwaliteiten niet heeft laten zien, want er lagen genoeg mogelijkheden, vond de oefenmeester.

'De eerste helft was heel matig. De eerste keer dat we gaan voetballen, levert gelijk een kans op. Zij zetten hoog druk en nemen zoveel risico. Het is onze kwaliteit om eronder uit te spelen, maar dat hebben we totaal niet gedaan. De tweede helft hebben we ietwat onze rug gerecht en kansen afgedwongen, maar helaas het niet kunnen keren.'

Ten Hag laakte het gebrek aan mentale voorbereiding van zijn spelers. 'Je kunt ervan uit gaan dat een ploeg die een aantal keer heeft verloren, uit de startblokken schiet. Je moet je inlezen, dan kan het een makkelijke wedstrijd worden. Hoe dit kan weet ik niet, het zijn geen robots, maar als je top wil zijn, moet je erop voorbereid zijn. We hebben dit (hoge druk tegenstander, red.) nog niet veel meegemaakt, maar als Heracles zoveel risico neemt, moet je met onze technische vaardigheden aan het voetballen toekomen.

David Neres negentig minuten op de bank

De coach van Ajax bracht Noussair Mazraoui en Zakaria Labyad in de ploeg om iets te forceren, maar David Neres bleef negentig minuten op de bank. Dit terwijl de Braziliaan tegen VVV-Venlo nog zo goed en productief inviel. Ten Hag verklaarde zijn keuze. 'Heracles heeft veel loopvermogen en dan breng je Mazraoui. We wisselden Lasse Schöne, maar dan verlies je natuurlijk iets bij spelhervattingen. Zakaria Labyad is goed in spelhervattingen.'

'Frenkie de Jong hebben we noodgedwongen moeten wisselen. Natuurlijk hebben we overwogen om Neres te brengen. Als je achter staat, is dit altijd een overweging. Maar we hebben meer spelers die een kentering te weeg kunnen brengen. We hadden mensen achter de spits nodig', doelt Ten Hag op het inbrengen van ook Kasper Dolberg. Of de titel verspeeld is als PSV zondag bij FC Utrecht wint? 'Er zijn nog veel wedstrijden te spelen. We moeten het er niet over hebben. We zijn diep teleurgesteld en daar ben ik verantwoordelijk voor. Ik vind het slecht en dat mag niet gebeuren.'

Lees meer over:
Plaats reactie

fanatiekeling +0

je wedstrijd analyses kloppen van geen kant, je moet ze zelf maar eens terug luisteren, is er dan niemand bij ajax die tegen je zegt dat je je belachelijk maakt in de interviews.

11-02-2019 17:19

fanatiekeling +0

labydad goed in spelhervattingen,alleen niet op het veld schande neres is de speler die je over het dooie punt kan helpen dmv een actie en niet labydad, ten hag stap aub zelf op je hebt hier niets te zoeken bij ajax!!!

11-02-2019 17:16

waayop +882

Een taak van de trainer is ook de ploeg op scherp zetten toch?

11-02-2019 17:07

Jojo49 +3

Van Gaal en reiziger samen. Straks met nieuwe aankopen. En dan weer bovenaan staan, en kampioen worden. Dan is dat onnozele gebrabbel ook weg , met restverdediging, vastzetten, de bus parkeren, in de flow komen, doordekken, plan B, en dat gezeur ook afgelopen. Gewoon hard werken en goed voetballen meer niet. Dat gezeur hoorde ik nooit bij Cruijff ,van Hanegem, Neeskens, enz

11-02-2019 11:42

supporter sinds +7891

Je moet niet praten over Neres .. Je moet hem laten spelen !

11-02-2019 09:30

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

geen trainer die invloed heeft op hoe spelers het veld instappen.
alles afschuiven op ten hag(al ben ik geen fan) vind ik een beetje goedkoop.

hij was ook verantwoordelijk voor het systeem dat ajax zeer goed speelde in de cl, en dat spelers er vervolgens niet meer aanhouden en met de pet naar gooien, dat is een probleem die je bij spelers moet zoeken. er zit gewoon geen drive in onze spelers op dit moment.

het klinkt gek als je labyad brengt voor neres, maar eigenlijk is het logisch, labyad is sterk in dode spelmomenten en heeft een goede voorzet.
denk niet dat neres iets uit had kunnen halen, met dat overvolle strafschopgebied, die bal moest het strafschopgebied worden ingepompt.

11-02-2019 07:19

JesperOlsen74 +1

Ik kan dat dom gelul van deze acteur niet meer aanhoren. Hij krijgt de boel gewoon niet op de rit. Trek je conclusie en ga. Liever gister dan vandaag.

10-02-2019 19:52

je +5

ETH out.
David Neres banken 90 en verliezen 1-0 kan niet.
Out out out

10-02-2019 19:18

suarez30 +363

Ten Hag samen met labieliyat retour naar utrech
Vandaag nog. Reiziger de kans geven als coach

10-02-2019 16:35

SjaakWolfs +4

Tijd voor een trainer die wel over basale communicatieve vaardigheden, natuurlijk leiderschap en charisma beschikt. Liefst ook met enige ervaring op het allerhoogste niveau. Ongelofelijk dat je trainer van Ajax 1 kunt zijn, terwijl je jezelf nauwelijks verstaanbaar kunt maken.

10-02-2019 13:31

DiAngelo +2410

Neres is momenteel de enige die het verschil brengt. Als je die te weinig op stelt haal je ook wedstrijtritme uit hem en de ploeg. Wanneer je wedstrijden echt wil winnen breng je dus Neres. We zijn niet ge-interesseerd in semi-intelligente oplossingen en argumentaties zoals n keuze voor Labyad. We hebben een trainer nodig die voetbal snapt. Dat heeft Ten Hag met zn staf niet laten zien. Over en uit wanneer PSV vandaag wint, die snappen voetbal wel op hun manier. Schandalig !!

10-02-2019 13:12

Ajax4ever86 +3967

Helemaal mee eens. Het is werkelijk ongelooflijk dat TH de vrijheid krijgt om Neres helemaal kapot te maken zonder dat werkelijk iemand binnen Ajax ingrijpt. Neres is 1 van onze beste spelers met wen rendement waar je u tegen zegt. En dan komt TH week in week uit wel met 1 of ander bullshit verklaring. De hele flow en moraal heeft hij persoonlijk om zeep geholpen met alleen maar achterlijke beslissingen week in week uit. Wissels die werkelijk onverklaarbaar zijn terwijl elke leek op dat monent ziet dat de ploeg behoefte heeft aan iets anders. Heb TH lang het voordeel van de twijfel gegeven. Maar zijn krediet is nu op. Aangezien het seizoen toch al vertyft is (want tegen Real zijn we op deze manier sws kansloos), laat je desnoods Schreuder het afmaken. Maar TH is echt einde oefening. Is ook totale grip kwijt op de ploeg en heeft duidelijk het gezag niet meer die nu wel nodig is.
Kunnen we in ieder geval weer logische opstellingen zien en Neres weer zien vlammen zoals hij altijd doet

10-02-2019 15:47

jtsmit +1

Niet alleen brengen, Neres moet gewoon basis. Zeker zolang die Tadic als een natte dweil speelt.

11-02-2019 06:43

JohanCruijffAFCA +0

Dolberg en Neres chillen samen lekker op de bank. Die hadden samen voor 100 miljoen verkocht kunnen worden

10-02-2019 13:05

ST +23086

Rot toch op man! In potentie de beste aanvaller van de eredivisie. Is bij 3 goals in 10 min betrokken tijdens zijn laatste invalbeurt en nog geen basisplaats of laat staan een vervolg als invaller. Je bent een blinde idioot Erik! Oprotten moet je.

10-02-2019 12:29

Schip +23570

Wat een idioot en fantast deze man. Hij draait altijd zijn kont eruit met een onzinnige uitvlucht. Nu is het weer dat Heracles veel loopvermogen heeft en dus breng je Neres niet.

En lekker volharden in het feit dat de SPELERS het fout doen door de vrije man niet te vinden, terwijl de fout overduidelijk tactisch van aard was en dus van de TRAINER die niet ingrijpt door niet per se op te willen bouwen, maar eerst die lange ballen te geven om onder de druk uit te komen.

Elke keer laat deze fluim zich tactisch nemen door de coach van de wederpartij. Schandalig dat hij een aanstelling heeft gekregen bij Ajax. Echt schandalig.

10-02-2019 11:00

debarbaar +8250

Heracles heeft veel loopvermogen en dan breng je Mazaroui? Rot op man. Als Heracles veel loopvermogen heeft dan haal je Kristensen en Schone eraf of stel je die überhaupt niet op. En die Labyad waarom is die eigenlijk meegekomen met ten Hag? Dat is een belediging voor de jeugdopleiding en doorstroming.

10-02-2019 10:24

kaashaas +4

Tactisch E.Ten Hag 5
Mentaal 1
Hoe kan je nou met dit team zo ondermaats presteren....
Lukt het je niet Erik om het team te motiveren?

Heel lang kreeg je van mij het voordeel van de twijfel maar nu ben ik er wel over uit.

Tegen Real Madrid staat dit team er wel hoor maar dan niet door jou toedoen want ze zullen zichzelf dan wel motiveren.

Bij Utrecht mogen dit soort slippertjes maar bij Ajax niet.
En daarom ben jij niet geschikt.

10-02-2019 08:33

MankeNelis +7

Dit is de doodsteek na zo'n wedstrijd afgeven op je spelers. Het seizoen is hiermee ten einde. 2e plaats dat is het hoogst haalbare.
De beker blijft over, maar is in deze toestand ook heel ver weg.
Woensdag wordt een hels karwei. Dat kan een afstraffing worden.
Je moet een goal forceren en dan hou je Neres 90 min op de bank. Dan volgt er een onbegrijpelijke uitleg.
Onze fake Pep Guardiola heeft het leuk voor elkaar.

10-02-2019 08:15

Limburgse Ajacied +14

Het heeft totaal geen zin om interviews af te nemen, het gelul is altijd hetzelfde en er veranderd toch niks....

10-02-2019 07:47

blava +2

Kerntaak van een trainer is de beste 11 spelers op te stellen die het beste team vormen (lijkt mij).

Het is duidelijk dat TH hierin faalt (keer op keer).

Frenkie verzuipt op het middenveld omdat Schone het niet meer kan belopen. Donny moet meer vanaf het middenveld spelen. Een middenveld met Blind, Donny en Frenkie behoort tot the Europese subtop.

Kristensen hoort niet in Ajax 1. Als Mous of Veltman niet kan spelen Dest opstellen.

Huntelaar is af. Dolberg.

Vraagtekens over motivatie Ziyech. Het lijkt wel of hij al ergens getekend heeft en weet dat hij volgend jaar niet meer in Amsterdam speelt.

Het lijkt wel of TH de boel doelbewust saboteert. De opstelling, de instelling van de spelers, de voorbereiding op een wedstrijd (ga aub is een dag eerder naar Almelo en train op dat veld), het schoeisel (Adidas?), zijn wisselbeleid en gebrek aan durf waren schrijnend. Een absolute wan prestatie.

10-02-2019 06:45

aka +5

Zijn uitleg was ook uiterst zwak

10-02-2019 07:28

EKS +5

Kan me zeer vinden in je bijdrage maar Dest vind je toch niet serieus. Nu al.
Heeft verdedigend wekelijks nog grote moeite in de eerste divisie. De Eredivisie lijkt nog best ver weg.

Puur verdedigen lijkt ook zijn minst ontwikkelde kant. Fysiek ziet het er ook nog wat zwak uit. Bij een lange bal heeft hij het moeilijk. Hij heeft nog tijd nodig. Als ik hem zie spelen vraag is me soms zelfs af wat die jongen in de verdediging doet. Hij lijkt me veel interessanter als middenvelder. Zoals je dat van een Sinkgraven ook zou kunnen zeggen. Of zelfs als aanvaller type Kluivertje.
Hem in het diepe gooien nu al kan je Onana en De Ligt - maar ook Dest zelf - niet aandoen. Tenzij er helemaal geen prijs meer te winnen valt, dan zou ik hem eens laten invallen.

Wat betreft de voorbereiding laat ze ter inspiratie zaterdag ook eens een uurtje eerder op DT komen om verplicht langs de lijn bij O9 gaan staan kijken (volgende week tegen Feyenoord dacht ik). Zodat ze zich zelf kunnen schamen bij het zien van wat het met die jochies doet om voor Ajax uit te mogen komen.

10-02-2019 07:55

ETM +3

Dus Neres kan eventueel als je achter staat? Neres kan niet achter de spits? Een wissel gebasseerd op het nemen van standaard situaties? Erik je kan het haast niet slechter beargumenteren.

Enige waarin ik je gelijk geef is dat de spelers over ruim voldoende kwaliteit beschikken om onder druk van Almelo uit te spelen. Echter dat moet alsnog voetballend gebeuren en op basis van een ingeslepen handelingen. Ajax bewees het voor de winter te kunnen op veel hoger niveau. Dus waarom lukt het ze dan niet?
Dat moet jij weten. Frenkie, Schone en Blind en ja ook Onana... En dan wissel je diep in de 2de helft. Frenkie ook nog eens alleen uit voorzorg?

10-02-2019 06:09

PetrusKeizer +10739

dus t draaide allemaal om loopvermogen en spelhervattingen. Volgende keer niet vergeten n soldeerbout mee te nemen. Voor als er ergens n draadje los zit.

10-02-2019 05:34

sjaakahz94 +0

Rot een eind op met je slap gelul. Echt waar je praat zovaak onzin Eric dit is toppunt. Neres niet brengen in deze zaadpot en na zijn optreden vorige week is niet te verklaren. Donny op plek van schone en Neres met zijn creativiteit er voorin bij. Had je meer opgeleverd

10-02-2019 05:10

NouridolbergNeres34 +1912

Weg met die slappe zak van een trainer, hij heeft het nooit op de rit gehad leunt puur op de klasse van bepaalde spelers, Als die niet thuisgeven blijft er niets over.

Ingrijpen hoo maar, een van je beste spelers weg laten rotten op de bank (Neres) en schone iedere week in de basis zetten. Hij snapt het niet en zal het ook nooit begrijpen het blijft een Fc utrecht trainertje.

10-02-2019 03:38

Aeter +6637

Startopstelling is niks mis mee opzich, dus de eerste helft wijt ik 100% aan de gemakzucht van de spelers, maar in de rust moet ten Hag harder zijn en direct twee keer wisselen. Je kunt niet met exact hetzelfde zooitje beginnen. En dan altijd de meest strijdlustige speler, Donny, wisselen dat lijkt gewoon op bewuste sabotage en het niet brengen van Neres, het te scheiterig zijn om vedettes als Tadic en Ziyech te wisselen als ze extreem zwak spelen is ook een groot manco. Ten Hag laat juist nu zien dat hij niet de baas is, maar dat spelers als Tadic en Ziyech de macht hebben. Ten Hag moet nu gestopt worden door de directie, voordat ook het champions league sprookje in mineur eindigt. Met ten Hag gaan we 100% verliezen tegen Real en met grote cijfers ook. Een echt goede trainer ziet dat je nu spelers als Ziyech en Tadic hun plek moet wijzen en ze gewoon 5 wedstrijden moet laten banken, voor de wanprestaties die ze leveren. Onvoorstelbaar dit.

10-02-2019 03:24

talent020 +7

Ajax in goede vorm zou al moeite met Real hebben, echter maak ik me nu helemaal geen illusies, dit labiele Ajax zie ik Real niet uitschakelen, Ten Hag laat idd zien dat hij geen harde beslissingen durft te nemen, heeft amper verbetering gebracht na Keizer, plaatsing voor CL is meer te danken aan de inviduele klasse van spelers dan aan zijn inbreng, een ontslag nu zal niet gebeuren, maar geen prijs is sowieso exit Ten Hag na dit seizoen.

10-02-2019 03:34

mercurius3 +0

Zet gewoon een willekeurig iemand op de bank met een blinddoek om, en geef hem de taak ad random iemand aan te wijzen om in te vallen, en de kans dat het een goede wissel is is hoger dan bij ten hag.

10-02-2019 04:53

Joker +2

Net als in de kuip had hij na 25 min aan een beslissing moeten nemen. Dan pas laat je zien dat je laksheid niet pikt

10-02-2019 08:15

Ar +104

De Jong was de eerste die gewisseld had moeten zijn.
Was nog 75 cent waard gisteren.

10-02-2019 10:54

ST +23086

Daar is alles mis mee! Neres hoort in de basis. Daarnaast is het dom om zonder Dolberg te spelen als die net lekker in vorm begint te komen. Ook laat Schöne al jaren zien dat hij als CVM in dit systeem het niet kan belopen. Dan stel je die daar dus niet meer op.

10-02-2019 12:31

Aad82 +1688

de schuld ligt bij autist en geldwolf marc overmars en in iets mindere mate bij van der sar. ten hag heeft zijn mannen vanaf half juli 2018 tot aan de winterstop, ruim 5 maanden lang, bij vlagen fantastisch laten voetballen. toen kwam florida en toen de domste beslissing ooit van overmars: ipv focus te blijven houden op 2e helft competitie, CL en nationale beker, ging het alleen maar over transfers en zo heeft hij er persoonlijk voor gezorgd dat ten hag zijn werk niet meer goed kon doen. die mongolen overmars en van der sar hebben bosz, keizer en nu ook ten hag het leven zuur gemaakt. dat jullie dit niet inzien joh. voor hen is geld belangrijker dan prijzen pakken. ze creëren een onwerkbare sfeer voor de hoofdtrainer, die vervolgens zijn verhaal en visie niet meer goed kan uitleggen aan zijn spelers, omdat de focus weg is. mensen die ten hag en/of de spelers de schuld geven van dit alles, begrijpen er helemaal geen ene tyfus van.

10-02-2019 02:20

AFCA024AFCA +210

Overmars en Sar leveren toch een kampioens waardige selectie af... Feit dat daar geen resultaat mee wordt behaald is volgens mij alleen aan de trainer te wijten

10-02-2019 02:33

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

of aan de spelers.

denk er nog even over na als je emotie wat bedaard is.

11-02-2019 07:36

Ferd +38589

Wat is dat toch? Zodra je een gebruikersnaam ziet met een getal als laatste teken kan je er vergif op innemen dat het ultradom negatief gedram is. Duif63, Ajax68, die dodo met 1964 in z'n naam. En zo zijn er nog wel een paar. Misschien moet Pierre Heno zijn gebruikersnaam ook maar aanpassen naar Pierre Heno 58

10-02-2019 06:43

MichelAngelo66 +22270

Dat vind ik niet aardig.

10-02-2019 09:08

31xAjax +7969

En misschien moet jij de F veranderen in een N....

10-02-2019 10:15

trodat4030 +97099

Wat krijgen we nou?!? Ik eis een rectificatie! :p

10-02-2019 13:07

Ar +104

Nerd.
Als we jouw naam zien weten we bij voorbaat al dat het dom is.

10-02-2019 13:45

3*stars*3 +23545

Nee, nee Ten Hag.
Ik vond en vind nog steeds dat hij soms te hard werd aangepakt en dat mensen hem zelfs oo randzaken pakken, zoals zijn accent en uitspraken maar ook Ten Hag heeft keihard gefaald.
Hij kan het uitleggen hoe hij wilt en het 99x herhalen maar Labyad erin brengen, Neres voor shit laten warmlopen, terwijl hij vorig week verschil heeft gemaakt met zijn invalbeurt...
Echt niet te geloven.
Neres is imo sowieso een basisklant en moet desnoods vaste invalkracht zijn, punt.

10-02-2019 01:36

Minsc +1520

Maar als Ten Hag het niet in een speler ziet zitten stelt hij hem dan ook echt niet op, zagen we met Wöber. Wel linksback zetten, wat hij niet kon, maar niet centraal. En Bakker 15 keer op de bank maar niet gebruiken.

10-02-2019 01:38

3*stars*3 +23545

Mwa, ik ben niet objectief mbt Wöber want riep al lange tijd dat Wöber onderschat werd en imo zelfs basisklant was en hij had ook een goede klik met De Ligt.
Ik zag liefst CV duo De Ligt-Wöber en Blind dan naar het middenveld.

Maar ik snap jouw punt wel want Wöber was onder Keizer vaste basisklant maar Ten Hag zag het duidelijk niet in em zitten.
Net als met onze vriend Neres.
Schandalig hoe Ten Hag met Neres omgaat.
Geen andere woorden voor.

10-02-2019 01:45

mercurius3 +0

Want zijn accent, uitstraling en uitspraken doen er niet toe? Hoe kun je iemand serieus nemen en zijn boodschap opvangen en eigen maken als je iemand hoort praten met het taalniveau van een kleuter, die werkelijk niks zinnigs zegt en totaal incoherent is? Accent, uitstraling en uitspraken IS gewoon onderdeel van het pakket als trainer. Je kunt ook geen leraar voor een klas zetten met het didactisch en communicatief vermogen van een doperwt, en dan zeggen 'we moeten hem niet beoordelen op deze randzaken'.

10-02-2019 01:56

ajaxiscruijff +847

Voor volgend seizoen: zo veel mogelijk spelers behouden> We hebben op zich een fantastische selectie namelijk, daar ligt het niet aan. Wat het wel aan ligt, is de staf. Die graag vervangen dus. Mijn voorkeuren voor een nieuwe hoofdcoach:
1. Peter Bosz
2. Marcel Keizer (verdient een eerlijke kans)
3. Frank de Boer
4. Jaap Stam
5. Co Adriaaanse
6. Andries Jonker

In elk geval het liefst iemand die bij de club past, het voetbal van Ajax begrijpt en overwicht heeft op de groep. Ten Hag voldoet niet aan deze profielschets.

10-02-2019 01:29

mercurius3 +0

Wéér een Nederlandse trainer c.q. zakkenvuller uit de inner circle? Gewoon eindelijk verstandig zijn en radicaal voor een buitenlandse trainer kiezen. Nederlandse trainers voegen niks meer toe en zijn allemaal Advocaatje geworden (lees: opportunistische zakkenvullers).

10-02-2019 01:35

3*stars*3 +23545

Gelukkig kan ik toch nog lachen, voor het slapen gaan.
Vooral nummertje 4 en helemaal suf gelachen om nummer 6!

Welterusten kerel, jij bent ook moe...

10-02-2019 01:42

ajaxwestland09 +29038

ik mis mourinho :P

10-02-2019 09:18

trodat4030 +97099

Hahahahaha, Bosz, o wacht, die kan niet? Nou, nemen we Japie toch?

W
T
F
?

En dan zo'n nickname verzinnen.

10-02-2019 13:20

Minsc +1520

Ik vond dat 'kale clown' altijd onnodig en kwetsend.

10-02-2019 01:27

komopajax777 +13309

De komende wedstrijden gaan het lot van Ten Hag bepalen.Van Real win je niet en zeker niet over 2 wedstrijden en in de Kuip gaan we weer over de knie.Het is vooral zijn wisselbeleid die hem de kop gaat kosten.Hij heeft de pech dat de selectie uiteindelijk toch niet in balans is gebleken.Geen bijter op het middenveld, geen spits à la Luuk de Jong en geen plan B bovendien.En het allerergste; geen mentaliteit en geen echte clubliefde.Zo'n Labyad bijvoorbeeld moet je nu al de wacht aanzeggen.Onbegrijpelijk dat hij wel speeltijd kreeg en Neres met zijn hoge bewezen rendement niet...

10-02-2019 01:26

AnsB +4

Wat is dat toch met voetbalsupporters?
Als Ajax goed speelt ligt het aan de spelers, als Ajax slecht speelt is het de schuld van de trainer.
Zo weinig scherpte, zoveel slordigheden. Het blijft een eeuwige discussie in hoeverre een trainer dit kan (of zou moeten kunnen) beïnvloeden. Ik denk er maar het mijne over (ik denk dat een coach daar een beperkte invloed op heeft en dat spelers zich als prof moeten gedragen; anderzijds zijn het idd geen robots en niets menselijks is hen vreemd).

Ik ben een TH-fan qua visie en aanpak, maar het is ook een gegeven dat hij weinig ervaring heeft in de top. Breekt dat hem op?
De basisgroep heeft ook best een hoog prima donna-gehalte. Weinig echte vechters. Als alles top is wordt dit allemaal verbloemd. Nu zakt het in elkaar en valt dit extra op. Ontbreekt er toch een balans? Of wordt dit niet goed gemanaged? Wat me overigens niet eenvoudig lijkt, want als je dat soort karakters hard aanpakt (à la Van Gaal), dan komt er meestal niet veel goeds meer uit voort. Dan moet je wel alternatieven achter de hand hebben.

Ik had nooit gedacht dat Ajax zo diep zou zakken, maar feit is dat het sinds de winterstop niet loopt en dat er heel veel mis gaat. 't Is net als bij vliegtuigrampen: er is zelden sprake van één duidelijke oorzaak maar van een combinatie van factoren.
Kan best zijn dat TH de grip kwijt is, maar dat is in mijn ogen niet dé oorzaak.

10-02-2019 01:17

HsvHoek +2840

Exit ten Hag graag, het is echt tijd voor een buitenlandse trainer, die er heel anders tegenaan kijkt. Begin februari en we doen al niet meer mee, dat is gewoon schandalig.

10-02-2019 01:05

mercurius3 +0

Het is 1 grote chaos bij Ajax. Zaakwaarnemers die dagelijks in en uit lopen op de Toekomst, het wemelt van de media op de Toekomst en rond de Arena, die teren op roddel en achterklap en uit zijn op de volgende negatieve scoop, waardoor spelers onzeker worden, spelers worden het hoofd op hol gebracht door louche mensen, media die lijntjes binnen Ajax hebben, de vijfde colonne als Arie van Os die een status aparte hebben en zomaar de Arena in en uit lopen, met eigen belangetjes, spelers die toestemming krijgen om 10 interviews in een week te houden om over zichzelf te praten en zichzelf te promoten. Er is geen loyaliteit en geen respect meer voor het instituut en het cultureel symbool Ajax, noch van spelers, noch van trainers. Het moet afgelopen zijn. Er is nooit rust en geen gezag, en daarom moet er keihard worden ingegrepen. Ajax moet derhalve als een tuchtschool geleid worden. De militaristische stijl waarbij jeugdspelers en trainers de eed van loyaliteit afleggen en de ideologie van Ajax wekelijks van jongs af aan bij jeugdspelers erin wordt gedreund, want mensen zijn niet loyaal van nature, zo blijkt weer eens. De Toekomst moet hermetisch worden afgesloten voor pers en zaakwaarnemers, zodat er rust is rondom de club. Van Gaal moet een half jaar orde op zaken stellen en keihard ingrijpen. Daarna een buitenlandse trainer ajb

10-02-2019 00:51

MosesD +14690

Als iedereen fit is, gaat ten Hag het dan weer presteren om Neres op de bank te zetten? Dat zou echt verbijsterend zijn. Wellicht is de Jong niet fit genoeg en komt Neres weer op het middenveld terecht. Zet Ziyech daar nou gewoon neer. Als we de 27e ook uit de beker liggen, zijn de dagen van ten Hag wel geteld, lijkt me.

10-02-2019 00:49

3*stars*3 +23545

Dagen van Ten Hag lijken sowieso geteld.
Hij is het helemaal kwijt en ik vraag me echt af wat er is gebeurd in de winterstop.
Of de jongens zijn zo erg gaan geloven in zichzelf en denken dat ze Eredivisie op halve kracht kunnen afhandelen, nou nee.
Want je verliest gewoon 7 punten binnen 1 maand teen teams met veel minder kwaliteit.

Heerenveen was waarschuwingsschot maar daarna ging het helemaal mis tegen die kakkerlakken en gisteren weer.

Vraag is niet of PSV die schaal pakt maar wanneer.

10-02-2019 01:39

dennis1217 +1

waarom is frenkie zo heilig?

hij is bang voor geblesseerd te raken, had hem gelijk weggedaan. donnie zet continue druk en gaat iedere keer diep maar wisselt hem altijd. waarom niet tadic eruit want wordt moe van hem de laatste tijd. de jongens die normaal de kar moeten trekken ( tadic,frenkie,daley, ziyech) zie je nergens. ziyech is alleen maar met zich zelf bezig alsof hij pissig is dat barca niet voor hem komt. onana die continue de gevaar op zoekt en nu wordt het afgestraft. daley verdedigt als een oud wijf terwijl hij in Engeland heeft gespeeld wat hoger is dan hier. neres wordt amper gebruik en nu had je hem nodig doet hij labyad erin. labyad gebruik hij amper en heeft bijna geen wedstrijd ritme en doet hij hem ineens erin terwijl hij makkelijk vorige week had kunnen doen.

nu kan je zeker de kampioenschap vergeten.

10-02-2019 00:38

Oliveira +0

Misschien eens de spelers op hun vaste positie zetten, Ten Hag? Daar valt veel te winnen! Middenvelders als buitenspelers gebruiken, en compleet onbruikbare rechtsback opstellen, De Jong opstellen die met zijn hoofd al in Spanje zit, Van de Beek als aanvallende middenvelder opstellen en dan ook nog Labyad brengen die letterlijk NIKS heeft laten zien het hele seizoen en dan hopen dat hij de wedstrijd kan kantelen in het voordeel van Ajax? Daar is Labyad niet goed genoeg voor, hij is hooguit een doorgeef luik. Dit zijn de keuzes van Ten Hag. Hij moet dit zichzelf aanrekenen. Je hebt 2 buitenspelers op de bank, gebruik ze dan verdomme ook! Neres kan feilloos basis staan en Cerny kan eventueel ook invallen. Dan heb je ruimte zat om te schuiven op het middenveld door Tadic en Ziyech een linie terug te zetten, Ziyech als aanvallende middenvelder voor De Jong en Tadic als linkermiddenvelder voor Van de Beek of Schone. Gravenbergh erbij halen om te kijken of hij eventueel verdedigende middenveld kan staan( eventueel als invaller), of Eiting in deze rol.

10-02-2019 00:31

Hagmag +9

Ten Hag had Neres direct na de rust al moeten inbrengen. Voor wie ? Voor Tadic, die weer slecht speelde en/of weinig toevoegde aan het spel.
Kristensen, die zo nu en dan goed doorkwam maar ook in verdedigend opzicht grote steken liet vallen mocht ook blijven staan.
Nu moest opeens Labyad de reddende engel worden, met redenen omkleed door Ten Hag.
Ik vat het gewoon samen als mismanagement om in de 2e helft de kans te grijpen eea recht te zetten. Kappen met dat altijd maar willen opbouwen van achteruit, terwijl Heracles zo hoog stond.
Weer zeer domme en onbegrijpelijke wissels. En dan komt Dolberg voor de Jong, daar waar je dan juist toch nog Neres zou verwachten, die veel beter in staat is te spelen in de kleine ruimte dan Dolberg. Maar nee, eigenwijze Ten Hag zag geen heil in Neres.
Daarom zeg ik nu...: Het is wat mij betreft wel mooi geweest met Ten Hag.
Ten Hagmag, of moet zsm vertrekken, hij kan het niet managen met de nietszeggende Winter naast hem.
Ik zeg: Van Gaal zsm terug als coach voor dit Ajax.

10-02-2019 00:29

Ajax95Duivendrecht +24166

Ten Hag er nu al uitgooien zou i.m.o. een enorm opportunistische en domme zet zijn. Denken jullie nou echt dat een nieuwe trainer het gat van 8 punten dit seizoen nog gaat goedmaken? No way, ik kan je op een briefje nageven, dat gaat geen enkele trainer meer lukken. PSV gaat gewoon kampioen worden. Plus dan ga je midden in het seizoen weer switchen van speelstijl, wat haast nooit goed uitpakt. Zeker nu je nog in de race bent voor de KNVB-beker en het goed doet in de CL.

Beter laten we Ten Hag dit seizoen gewoon nog even afmaken, wellicht de dennenappel winnen, en dan in mei/juni pas afscheid van hem nemen een nieuwe trainer aantrekken. Die heeft dan de gehele zomer de tijd om - samen met alle nieuwe spelers die er gaan komen in de zomertransferperiode - een nieuw team te smeden dat er volgend jaar wél vanaf dag 1 van de competitie staat.

10-02-2019 00:14

goajaxgo +14157

Hoe kwaad ik ook ben, ik ben het er wel helemaal mee eens. Los daarvan heeft het ook tijd nodig om een nieuwe trainer te vinden die geschikt is. Midden in het seizoen daar naar op zoek gaan lijkt e geen goed plan.

10-02-2019 00:16

Ajacied33 +36807

Probleem is, krijg je de neuzen wel allemaal dezelfde kant weer op onder TH? Je hebt wel gelijk, ben ook niet voor een trainerswissel midden in het seizoen. Maar het spel wordt met de week slechter lijkt het wel. CL is binnenkort voorbij en dan rest de beker, is onze enige "prijs" die je kunt pakken. Dus feitelijk is het seizoen al een beetje voorbij

10-02-2019 00:20

AjaxBaggio +2

Je zou ook kunnen zeggen. Nu een nieuwe trainer en alvast aan volgend seizoen werken.
Ja, leuk en aardig dat we het goed doen in de CL. Maar na Real liggen we eruit. En tegen Feyenoord ga je op deze manier ook niet winnen.

Dus in maart ben je uitgeschakeld in de CL, uitgeschakeld voor de beker. En je wordt geen kampioen meer. Waarom wachten op een nieuwe trainer ?

10-02-2019 00:22

ajax4lifebaby +0

WE NEED LIOUS VAN GAAL

10-02-2019 00:05

charis +0

Gewoo een buitenlandse trainer

10-02-2019 00:54

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Wat moet neres doen om te mogen spelen? Iedere week een hattrick maken in die 5 minuten speeltijd die hij krijgt?

Vorig jaar MVP, en dit jaar ook een van de meest productieve spelers, hoewel hij bijna nooit mag spelen.

Ten Hag eruit en Neres erin.

09-02-2019 23:52

4EVERAJAX +8409

wat een geneuzel die TH, achteraf makkelijk praten

09-02-2019 23:47

JBxxx +549

Schande dat Neres niet basis staat, laat staan niet invallen. Donny had allang terug naar de bank gemoeten zoals aan het begin seizoen! Ten Hag toch...

09-02-2019 23:20

Inhartennieren +665

En wat denk je van Ziyech onze grote trots.
Ik heb altijd gezegd, we worden géén kampioen met Ziyech.

09-02-2019 23:21

mercurius3 +0

Van de beek kan niet meer terug naar de bank want zaakwaarnemer c.q. contractuele afspraken c.q. 'interesse uit Engeland' c.q. boos.

09-02-2019 23:25

Gewoon Gijs +18422

Het waren 3 prachtige maanden

09-02-2019 23:06

Jelle2500 +0

-Een deen speelt liever de bal op een deen...

-Een Marokkaan doet liever alleen 1,2 tjes met een andere Marokkaan of gaat voor eigen succes terwijl er 20 mogelijkheden zijn...

-De Nederlandse knuppel speelt als een natte krant en speelt liever tikkie breed...

- Het is geen team maar een stel zzp'ers.

- De trainer probeert het wel maar dringt bij niemand echt door.

- Tegen Real kan het ineens wel. (Zoals de eredivisie zaad clubs het wel tegen Ajax kunnen).

- Mentaliteit is ruk.

- Voortekenen waren er al toen oranje instortte en de oudere garde liet doorschemeren hoe de nieuwe generatie met voetbal bezig was.

- Woensdag afgedroogd worden = TH er uit! Een trainer voor de groep gooien die niets pikt! Alleen knetterhard werken.

09-02-2019 22:58

Gewoon Gijs +18422

Ik zou me ziek melden als ik Ten Hag was. Zoek het maar uit jongens tegen Real, met jullie waardeloze instelling. Losers types die helemaal geen interesse hebben in titel, nou dan win je hem ook nooooit. Helemaal niets in Amsterdam dankzij dit stelletje.

09-02-2019 22:55

witchmaster11 +4

ze hebben het voor elkaar die slap janus me kleinkind aan het huilen brengen laffe h*nd , hoe kan je neres op de bank laten en weer je EIGEN waardeloze aankoop in het veld brengen ..... dat frenkie het laat liggen tja opdracht van barca je gaat geen miljoenen opofferen dit heeft er veel mee te maken

09-02-2019 22:51

mercurius3 +0

Keihard ingrijpen en een buitenlandse trainer van de harde hand aanstellen. Het is totale chaos bij Ajax en geen enkel gezag. Maar men zal wel weer met het bekende inner circle lijstje komen, want er moet en zal een Nederlandse trainer worden aangesteld: Jol, ten Cate, advocaat, etc.

09-02-2019 22:50

goajaxgo +14157

Je vergeet Fred Rutten.

10-02-2019 00:20

flyingsoccer +1

Ik dacht dat het een grap was maar weer tegen Heracles onderuit en dan nog tegen Real Madrid wordt een afslachting. Ten Hag kan het shaken die verneukt een heel seizoen terwijl je fluitend kampioen had kunnen worden.

09-02-2019 22:49

Inhartennieren +665

Wat je juist miste was een speler met Diepgang.
Als je niet onder de druk uit kunt voetballen, moet je de bal n linie verder leggen, op diepgaande mensen, zoals Neres.
Het valt me erg tegen dat de staf dit niet ziet.
Vorig seizoen was dit ook vaak t probleem.
We hebben geen lopers. Alleen mensen die in de bal komen.
PSV heeft echt veel meer wapens.

09-02-2019 22:45

ajaxxcied4life +2

Ben ik het niet mee eens. De druk om te winnen is bij Ajax vele malen groter. Ajax wil die absolute topclub zijn maar moet vissen in een vijver van of hele jonge spelers, of spelers als Tadic en Blind die in beginsel veel toevoegen maar niet voor niets niet bij de Europese top spelen. Zij zijn gewoon niet goed genoeg om tot het einde voor de knikkers te spelen, daarom is Ajax hun top. Ajax moet denk ik beseffen dat het door de leeftijdssamenstelling en kwaliteit van de spelers niet in staat is om op drie fronten te strijden. Spelers als De Jong en van de Beek zijn nog te labiel en instabiel in hun spel om wekelijks een heel seizoen lang minimaal een 6,5 te halen. Tadic, Schöne en Blind uiteindelijk niet goed genoeg om tot het einde wekelijks een topniveau te halen om het team zowel het kampioenschap als een kwartfinaleplek in de CL, als De Beker te schenken. PSV focust zich enkel op de landstitel en dat is hun enige doel, Ajax aftroeven en dat blijkt een krachtige motivator te zijn. Bij Ajax is men teveel met randzaken bezig en dat slaat over op het team. De trainer is best okay, maar mist denk ik het absolute overwicht op de groep en tevens the nerves om het hoge verwachtingspatroon te managen.

09-02-2019 23:00

Inhartennieren +665

Je snapt het niet.

09-02-2019 23:06

ajaxxcied4life +2

Indien: "Je snapt het niet" alles is dat je te melden hebt op mijn relaas, dan krijg ik sterk de indruk dat jij het zelf niet snapt.

09-02-2019 23:09

Ajaxhart +0

Waar is in godsnaam het TEAM gebleven dat 2x (minimaal) gelijkwaardig was aan Bayern, dat uit tegen Benfica in een pure vechtwedstrijd overeind bleef, en dat de ene traditioneel lastige uitwedstrijd na de ander (o.m. Utrecht en Vitesse) glansrijk wist te winnen?
What the fuck happened in America? Is het de schuld van Trump?

09-02-2019 22:41

stefanwillem +12156

Dat zegt dus dat Bayern, Utrecht en Vitesse heel zwak waren en dat je tegen Benfica heel veel mazzel hebt gehad.

09-02-2019 22:42

Ajaxhart +0

Beetje mazzel tegen Benfica, OK. Maar mijn punt is dat ze, met name in Lissabon, als team vochten, en dat ze zich niet lieten intimideren door de Portugezen.
Daarvan zie je niets meer terug.....

09-02-2019 22:48

mercurius3 +0

De supporters hier waren ontzettend blij dat De jong aan Barcelona was verkocht midden in het seizoen. Men voerde zelfs al discussies in oktober/november over wat de beste volgende club voor de jong zou moeten worden, want hij was de allerbeste sinds Cruijff. Hele elftal is uit elkaar gevallen door puur opportunisme en kortetermijndenken van Overmars, de supporters, ten hag en de spelersgroep.

09-02-2019 22:53

goajaxgo +14157

Heb ik me ook ziek aan geergerd! Ik mis Bobby, ik mis Johan, ik mis Sjakie!!

10-02-2019 00:22

Web +178830

Niet te begrijpen, er moet meer aan de hand zijn.
Ajax is doodziek, en wat doet dit zeer.

09-02-2019 22:46

afcas +3803

FUCK DIE ACHTERLIJKE TYFUS SPELHERVATTINGEN GVD. Ga gewoon eerst aan voetballen denken...

09-02-2019 22:38
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.