Ten Hag: 'Cassierra zit dicht tegen basis aan'

door SJvanveen 26

Ten Hag: 'Cassierra zit dicht tegen basis aan'

door SJvanveen 26

Laatst geüpdatet

Erik ten Hag is te spreken over de ontwikkeling van Mateo Cassierra en Noussair Mazraoui. Daarbij blijft de coach voorlopig vertrouwen houden in Klaas-Jan Huntelaar.

Laatstgenoemde speelt de laatste wedstrijden allerminst goed, maar Ten Hag houdt zich over de vorm van de ervaren goalgetter op de vlakte. 'Vijf wedstrijden, drie goals', liet de coach weten. 'Als je de wedstrijd tegen Lyngby meeneemt heeft hij zelfs zes wedstrijden gespeeld, vier goals. En als spits word je afgerekend op goals.'

'Als aanspeelpunt heeft hij een belangrijke taak', vervolgde Ten Hag. 'Dat hij beter kan en soms ongelukkige momenten heeft gekend, dat is helder', was de coach wel kritisch op zijn aanvalsleider, die tegen PEC Zwole zondagmiddag wel naar alle waarschijnlijkheid zal starten. Hierdoor zit Cassierra weer op de bank. De Colombiaan scoorde al tig keer dit seizoen bij Jong Ajax, maar heeft in het eerste elftal nog geen kans gekregen.

Cassierra
Ten Hag: 'Hij zit bij de wedstrijdselectie en dan zit je ook dicht tegen de basis aan. Het is een teken dat je deelnemer bent. Hij heeft in Jong Ajax laten zien dat hij goals kan maken, dat hij een jongen met potentie is en fysieke mogelijkheden heeft. Hij heeft nog tijd nodig om op het juiste moment op de juiste plek te verschijnen. Maar het is prachtig dat je dan Klaas-Jan Huntelaar in de kleedkamer hebt zitten.'

Mazraoui
Over Mazraoui, die onder Ten Hag debuteerde in de Eredivisie en tot dusver tot twee optredens in het eerste elftal kwam, is de coach ook te spreken. Hij dicht hem mogelijk een grote toekomst toe. 'Op trainingen en op het trainingskamp heeft hij een heel goede indruk gemaakt. Hij overtuigde mij ook in de wedstrijd tegen Duisburg en hier met de wedstrijden van Jong Ajax. Hij laat zien dat hij capaciteiten heeft én dat er nog veel rek in zit.'

'Hij heeft vaardigheden die nu al op het niveau zitten van Ajax 1', ging Ten Hag verder. 'Het moet wel nog wat doortastender. Hij is een man, maar alles kan nog een paar graden overtuigender. Wij willen hem die mogelijkheid geven en ik hoop dat hij dit ziet als een stimulans. Hij heeft het in zich. Hij is een intelligente speler en dat heeft hij zeker mee.'

Zeven keer je inzet voor weer een openingsgoal van Kluivert

Lees meer over:
Plaats reactie

ETM +3

Ik zoek de 0 minuten voor Cassierra 'deels' in social-management. Dolberg komt terug en ik denk dat Ten Hag daarom geen plaats ziet voor Cassierra. Krijgt hij minuten dan wordt de concurrentie-strijd te complex. Ook speelt de enorme prestatie-druk, die anderen hier benoemen, denk ik idd mee. Ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben, maar daar zoek ik het deels in. Ook denk ik dat Ten hag Huntelaar beter vindt functioneren dan het gross van de supporters. Hij speelt momenteel heel onhandig aan de bal, maar komt toch in kansrijke posities en prikt goals binnen. Het zou me ook niet verbazen als Huntelaar tactisch aardig uitvoerd wat Ten Hag wilt.
Ik vind Huntelaar heel moeizaam voetballen de afgelopen wedstrijden, maar ben het niet eens met mensen die zeggen dat het een ondenkbaar aanspeelpunt is. Dat was hij namelijk, enigzins verrassend, eerder dit seizoen wel. Zelfs meer dan Dolberg, die ambitieuzer was aan de bal, maar niet effectiever. (Dolberg is technisch beter en in potentie een beter aanspeelpunt, maar rendement halen uit een lage hoeveelheid conctacten is een groot onderdeel van het spitsschap)
Ik ben persoonlijk gecharmeerd van Cassierra denkend aan zijn speeltijd bij Ajax1 (JA zie ik alleen highlights) Volgens mij kun je hem ook in meerdere rollen gebruiken en al met al heb ik nooit begrepen waarom zij hem na die pot tegen PSV zover terug hebben geplaatst.

Wat betreft Ten Hag is de situatie onveranderd. Ben niet blij met het spel, en ook niet met zijn woorden. Maar ik eis van mezelf om nog geduld te hebben. Geduld dat niet samenhangt met punten maar met spel. Zijn situatie is wel heel wankel omdat het spel niet overtuigend is; gaat er bij het eerst volgende puntverlies om zijn kop geschreeuwd worden? Bungelt zijn posititie geheel aan de titelrace? Dat zou natuurlijk eigenlijk niet helemaal 'fair' zijn.

17-02-2018 06:03

AlexIbarra +19293

Ik had verwacht dat hij in een week met drie wedstrijden wel zou spelen. Maar alledrie de wedstrijden werden pas laat beslist dus weinig tijd voor de gunfactor.

Op zich heeft hij niet eens hele denderende statistieken bij Jong maar er is iets aan de manier waarop hij beweegt en (mee)voetbalt waardoor hij in een rood-wit shirt geboren lijkt. Vind hem in alles toch wel een Ajax-spits.

Nu Klaas weer een hele week heeft kunnen herstellen denk ik echter dat hij meer van waarde kan zijn dan Cassierra. Zeker in de ogen van Ten Hag.

16-02-2018 22:56

Sulejmanibesteaankoopooit +2

cassierra is echt wel beter dan huntelaar. Ik dacht dat huntelaar een killer was, maar wat mist hij toch veel 1 op 1 kansen..

16-02-2018 19:58

Afca85meer +1

Wij overschatten Huntelaar al jaren met zijn allen vanwege zijn Ajax verleden. Het is niet voor niets dat hij na het debacle van Madrid nooit meer bij een echte topclub is terecht gekomen. Daarnaast heeft elke bondscoach de voorkeur gegeven aan een andere spits. Begrijp me niet verkeerd, ik ben trots op Huntelaar en vind het geen slechte spits. Tegelijkertijd is het in deze vorm ook bij ons geen zekerheidje voor de spits positie.

17-02-2018 06:55

insectenverdelg +23512

Jongens die dicht tegen de basis aan zitten geef je soms misschien wat minuten?

16-02-2018 19:48

NouridolbergNeres34 +1912

Huntelaar aanspeelpunt??? Sorry hoor hij kan scoren en dan houd het wel op, zelfs scoren daar heeft hij behoorlijk moeite mee krijgt ongelofelijk veel kansen per wedstrijd en maakt er maar weinig af.

Geef cassierra maar eens de kans, een echte kans.

16-02-2018 17:32

Sampaoli +39261

Jammer dat Ten Hag het niet aandurft om Cassierra eens 20 of meer minuten te geven. De manier waarop Huntelaar speelt laatste tijd kan echt niet, dus hij kan het alleen maar beter doen.

16-02-2018 16:18

Ajaxvooraltijd +2

Ligt ook aan de positie die we op de ranglijst in nemen. Een trainer heeft veel meer vrijheid om dat soort dingen te doen als we ver voor staan.

16-02-2018 16:25

Siemmie +2161

Slap gelul. Iemand die nooit mag invallen, kan niet dicht tegen de basis aan zitten.

16-02-2018 15:59

Ajaxvooraltijd +2

Hoezo? Zou best kunnen toch? Zo slecht doet hij het niet, voetballend is hij een stuk beter dan Huntelaar.

16-02-2018 16:02

Siemmie +2161

Omdat hij dan wel vaker zou invallen. Als Ten Hag echt vertrouwen in Cassierra heeft, zou hij al veel vaker ingebracht zijn. Huntelaar speelt namelijk echt kut de laatste weken, maar ondanks dat speelt Cassierra nooit. Dat is raar.

16-02-2018 16:09

Ajaxvooraltijd +2

Ik denk dat je een speler verkloot als je hem nu met deze flinke achterstand in punten laat spelen. Als Ajax dan verliest is deze jongen meteen doelwit van alle hoon.

16-02-2018 16:23

Siemmie +2161

Dat geldt dan eerder voor Mazraoui denk ik, die wel gewoon mag invallen (en debuteren) bij een kritieke stand.

16-02-2018 16:37

NouridolbergNeres34 +1912

Tot nu toe hoor ik alleen maar slap geouwehoer van die Tukker, bij AjaxTV vanavond zei hij dat we een uur lang geweldig hadden gespeeld tegen twente. tegen twente was het hooguit 20 min goed de rest was armoedig slecht.

16-02-2018 20:13

Ajaxvooraltijd +2

https://www.voetbalprimeur.nl/transfergeruchten#rumors_796547

Kluivert SR terug bij Ajax in directie.

16-02-2018 15:56

S_020 +4104

Als je je best doet en je je ontwikkelt, mag je er aan ruiken, alleen ruiken.

16-02-2018 15:14

Ozymandias +159568

Inderdaad, en als je je best doet, je ontwikkelt én kwalitatief goed genoeg bent voor veel speeltijd in het eerste mag je meer dan er alleen aan ruiken.

16-02-2018 15:16

Ozymandias +159568

Ik denk dat de reden dat Ten Hag tot nu toe de wisselspelers relatief weinig laat spelen is dat hij de basisspelers zo veel mogelijk speeltijd wil geven om aan de nieuwe speelstijl te wennen. Het is makkelijker om wisselspelers in te passen wanneer de spelers in het basiselftal de speelstijl goed onder de knie hebben.

16-02-2018 15:11

Ozymandias +159568

Dat verandert niet in 20 minuten maar tel al die 20 minuten bij elkaar op en dat loopt snel op. Op trainingen kan de hoofdtrainer aanwijzingen geven maar uitendelijk leren de spelers het pas daadwerkelijk tijdens de wedstrijden. Dat is namelijk het moment waarop ze zelf in a split second beslissingen moeten nemen.

Cassierra heeft nul kansen gehad omdat hij nog niet goed genoeg is. Ik weet dat we hier op AS graag spelers van Jong Ajax hypen maar Cassierra speelt met regelmaat hele slechte wedstrijden op Jupiler League niveau. Vooral positioneel heeft Cassierra nog héél veel te leren voordat hij klaar is voor veel speeltijd in het eerste van Ajax.

Ten Hag noemt Huntelaar trouwens helemaal geen aanspeelpunt. Hij zegt dat Huntelaar (als de spits van Ajax) als aanspeelpunt fungeert (wat ook daadwerkelijk het geval is) en dat is toch net was anders. Dat je vind dat hij geen goed aanspeelpunt is (of dat daar zijn kracht niet ligt) betekent niet dat hij niet als aanspeelpunt fungeert.

16-02-2018 15:27

Leviathan +168

Sinds ten hag speelt heel de voorhoede slechter. Wissel ten hag maar weer voor Keizer

16-02-2018 15:04

GerardAjax26 +2

Als Dolberg geblesseerd is en Huntelaar ruk speelt, mag ie nog niet invallen. Als hij zo dicht tegen de basis aan zit, geef hem dan ook eens het vertrouwen.

16-02-2018 15:03

Jaridebeste +2

Oké. Vandaar dat hij ook zo vaak mag invallen en minuten mag maken.

16-02-2018 15:00

altijdwelwat +7

Ik zou Cassiera graag eens minuten zien maken in Ajax 1, vind hem bij Jong altijd goed meevoetballen in de combinatie , en dat heeft hij voor op zowel Huntelaar als Dolberg.

16-02-2018 14:47

AjaxCitizen +2163

Geef hem dan ook een 15-30 minuten om in te vallen, zodat hij gretig blijft en zich daadwerkelijk deelnemer voelt van de selectie. Wat heeft hij er telkens aan om bij de wedstrijdselectie te zitten, nooit mag invallen en het dan moet doen met potjes met Jong Ajax? Dat doet het zelfvertrouwen van een speler geen goed.

16-02-2018 14:46

Afcadam14 +1

Dicht tegen de basis aanzitten, maar nooit mogen invallen. Logisch.

16-02-2018 14:35

EricAjax1 +7537

hij kan het nu in ieder geval niet maken om hem niet in te laten vallen als huntelaar waardeloos speelt

16-02-2018 14:47
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.