TG: 'Tete, Riedewald en Cerny willen vertrekken'

door Bart Veenstra 51

TG: 'Tete, Riedewald en Cerny willen vertrekken'

door Bart Veenstra 51

Laatst geüpdatet

Volgens dagblad De Telegraaf willen Kenny Tete, Jaïro Riedewald en Vaclav Cerny komende zomer vertrekken bij Ajax. Het drietal zou bij de Amsterdamse club hun vertrekwens bekend hebben gemaakt.

Van Tete en Riedewald werd in de laatste maanden al vaker gezegd dat zij mogelijk zouden azen op een vertrek, maar de naam van Cerny is nieuw in het geruchtencircuit. De Tsjech, die onder voormalig trainer Frank de Boer nog regelmatig speelde, komt in de plannen van huidig trainer Peter Bosz niet voor. De buitenspeler doet het dit seizoen voornamelijk met speelminuten in Jong Ajax.

Tete en Riedewald, vorig jaar nog basisspelers, spelen dit seizoen eigenlijk alleen bij afwezigheid van hun concurrenten. Zo speelde Tete afgelopen donderdagavond tegen FC Kopenhagen en zondag tegen Excelsior, omdat Joël Veltman niet fit was. Riedewald speelde vanwege een blessure van Daley Sinkgraven onlangs een paar duels in het eerste.

Lees meer over:
Plaats reactie

mistermiyagi +7

Ik zou alle 3 altijd opstellen voor een Veltman, Viergever en Younes.

24-03-2017 11:24

TheRiviera +5478

Ik vind het een beetje schandalig om al die negatieve reacties over Bosz te lezen. Deze man stelt gewoon de beste spelers op en Tete,Riedewald & Cerny making op dit moment simpelweg gaan aanspraak op een basis plaats en dat kunnen ze ook niet eisen. Je moet blijven werken voor je plek in de basis en de keuzes van de coach respecteren vooral als je nog zo jong bent dat je nauwelijks schaamhaar op je ballen hebt. Met het vertrek van Bazoer & Gudelj en mogelijk het vertrek aankomende zomer van Viergever,Klaassen & Veltman komen er weer plekken en kansen

Al die verwende jonge spelers bij Ajax begint echt een serieus probleem te worden. Zodra die jonge spelers het eerste hebben geproeft en willen ze meer en zodra ze 20 of ouder zijn voelen ze zich al helemaal basis plaats waardig. Als dit nu zo al gaat kan je erop gokken dat De Ligt,Kluivert,Nouri,vd Beek & De Jong de volgende spelers zijn die gaat lopen zeiken als ze binnen een jaartje of twee niet in de basis staan.

24-03-2017 03:40

Daluniz10 +0

Als je zo met ajax-spelers omgaat, dan is er maar`1 uitweg voor jou als trainer , en dat is kampioen worden (een prijs pakken).
het is toch ongelofelijk dat 'basisspelers' er volgens bosz opeens niets meer van kunnen.
én maar blijven vasthouden aan zijn lievelingetje rechtsbuiten. Die ten alle tijden moet spelen. Die eens in de zoveel tijd een keer scoort daarmee ook nog eens zogenaamd zijn gelijk wil halen (dat ie in de basis hoort).
lachwekkend.
ik heb de indruk dat het vooral de attitude (koppigheid) en hypocrisie van bosz is wat de meeste stoort

22-03-2017 16:57

brullie +7049

Als dit gebeurd kan Bosz er achteraan!!

22-03-2017 05:20

RvhC74 +5371

Bosz Oprotten!!! Wie denk je wel wie je bent. Alle basisspelers die wél kampioen worden!!!! wegpesten. Als jij met je beloofde aanvallende voetbal bovenaan stond. Onder jou is het echt niet veel beter!!! In Europa league doe je het alleen beter....
Vooral je zelfingenomen houding en je eigen ongelijk élke week opstellen bewijst dat jij niet goéd genoeg bent voor Ajax!!! Oprotten kakkerlak.

21-03-2017 07:15

AFCAsphere +9

Ah, de "kakkerlak" opmerking. De enige term voor Bosz die ik je nog niet had zien maken. De vicieuze cirkel is weer compleet.

22-03-2017 20:59

MosesD +14690

Inderdaad bijzonder triest. Ach, kan niet ouder dan 18 zijn dit figuurtje.

23-03-2017 12:41

Knalpot +3625

Ik wordt schijtziek van die gasten, bij pisvee zitten de talenten jaren op de bank of in jong daar hoor je zelden gezeik, bij ons denken ze dat ze god zijn en kijken zelden in de spiegel.

21-03-2017 01:55

brullie +7049

Komt omdat de jeugd van pisvee nergens terecht kan...kwalitatief veel minder dus ze kunnen niet zeuren...;-)

22-03-2017 05:22

TheRiviera +5478

Pure speculatie je vergeet eventjes dat Bazoer ook van de jeugd van PSV kwam dus wij namen wel even HUN kwaliteit over. De focus ligt bij PSV gewoon minder op de jeugd en dat kan nadelig zijn maar ook in het voordeel werken van de club. Natuurlijk stromen er minder spelers door bij hun waardoor de kans op een pareltje ertussen een stuk minder is maar de club is daarentegen wel vrijer om de selectie te versterken met serieuze aankopen in tegenstelling tot Ajax die eerst naar de jeugd kijkt voor versterkingen

24-03-2017 03:49

A-west +5744

Bosz is een geniepig stiekem mannetje en heel onbetrouwbaar. Hoe kan het nou zijn dat een heel batterij jeugdspelers weg wil. Je kunt wel zeggen, ze moeten zich terug vechten, maar als ze geen eerlijke kans krijgen, valt er niets te vechten. Neres mag even warm lopen , dat heeft Bosz al twee keer geflikt, de rat. Vervolgens mag hij weer gaan zitten. Om van te kotsen. Voor de camera geeft hij nauwelijks antwoord en lult hij alles wat krom is, recht. Nee , we zijn geen kloten opgeschoten met deze trainer, dat gelul van je moet hem de tijd geven. Bij een club krijg je nooit tijd, word altijd gezegd. Nu moet Bosz de tijd krijgen, wat een gelul. Met Traore heeft hij al heel wat tijd gehad.
De Ajax jeugd komt eraan. En Bosz doet er geen kloten mee. Eigenwijze professor die nog nooit iets
gewonnen heeft, dus bij Ajax ook niet. Lekker dan.

20-03-2017 21:37

Reckless +0

geen eerlijke kans krijgen? Net zoals El Ghazi zeker? Deze jongens hebben zich al vaak genoeg kunnen bewijzen. Begrijp me niet verkeerd een type westermann zit ik ook niet op te wachten en het is ook jammer dat een aantal van deze spelers weg willen. Maar als je niet binnen her systeem valt is het jammer maar helaas. Daarnaast moet ik zeggen dat op dit moment Traore van mij een aantal weken op de tribune mag plaatsnemen. Maar helaas is hij een favoriet van Bosz dus zal dat niet gaan gebeuren

20-03-2017 22:32

AFCAsphere +9

Hou jij nou maar een keer je klep dicht, er komt niets nuttigs uit.

22-03-2017 20:22

pinballmagic +107

Ik ga me afvragen of Neres niet een geweldige miskoop is
Anders vind ik het onbegrijpelijk dat zo,n dure aankoop niet speelt
Lijkt mij dat hij niet veel slechter kan zijn dan Traore afgelopen zondag
Tete ,Riedewald en Cerny moeten het zelf laten zien dat ze er in horen .
De weg van de minste weerstand kiezen kom je er ook niet mee.

20-03-2017 20:09

Ar +104

Natuurlijk is hij een veel te dure miskoop.
We hadden met Cerny, El-Ghazi, Kluivert en ook nog Traore vier spelers voor de rechtsbuiten positie, dus waarom er dan iemand van 12 miljoen voor die plek wordt gehaald terwijl Kluivert niet voor hem onder doet is mij een raadsel.

22-03-2017 09:25

NouriVandeBeek +7

Mike Verweij is een zielig mannetje. Natuurlijk mag je kritiek op Bosz hebben. Alleen niet op die argumenten die hierboven staan. Meer op het voetbalinhoudelijke gedeelte. Wat De Telegraaf nu schrijft is allemaal veroorzaakt door Overmars. Hij heeft voor een onevenwichtige selectie gezorgd. Niet voor niks moest die in de winter de selectie uitdunnen.

De Telegraaf met Verweij voorop zit al vanaf dag 1 te hakken op Bosz. Verweij zit wel megadiep in de reet van Overmars. Westermann werd onder andere een kunststukje genoemd door De Telegraaf. Zo kan je wel even doorgaan.

20-03-2017 20:02

Rinus M. +900

Als ze wel wekelijk zouden spelen, zouden er waarschijnlijk weer andere spelers willen vertrekken. Juist de spelers die mentaal ook meekunnen op topniveau geven niet op en knokken zichzelf terug. Lekker laten vertrekken en flinke zak met geld vragen. Opvolgers staan al klaar bij Jong Ajax.

20-03-2017 19:55

Harrie Nak +4

Alles wordt binnen een mum van tijd geïmplodeerd door een kakkerlak. Chapeau!

20-03-2017 19:39

A-west +5744

ik kan me voorstellen dat deze spelers aan het muiten slaan, als ze zien dat Bosz elke week die
druiloor van een Traore opstelt. Als Cerny een keer niet goed speelt word hij er meteen naast gezet. Hetzelfde geldt voor Veltman. Let maar eens op hoeveel keer hij naar de verkeerde kleur
speelt, bizar. Bosz houdt vast aan deze klungelaars, terwijl andere jongens de kans niet of
te weinig krijgen.Je kan pas doorbreken als je een serieuze kans krijgt. Onder Bosz gaat dat niet gebeuren. En dat terwijl die druiloor van een Traore aan het einde van het seizoen terug
moet naar Chelsea, als ze hem nog terug willen hebben.
Bosz geeft niet toe dat hij met hem een fout gemaakt heeft, door hem te halen.
Nogmaals, de jeugd wordt op deze manier verkloot. Wat mij betreft mag Bosz zijn biezen
pakken. Haal Wim Jonk maar terug of Louis van Gaal, toch twee alternatieven.
Ik zeg het ook nog maar een keer: Bosz is ongeschikt!

20-03-2017 19:33

ajax4ever01 +13

De Telegraaf verliest zo langzamerhand zijn geloofwaardigheid. Het lijkt er meer op dat ze meer anti Ajax aan het worden zijn dan Pro Ajax met meneertje Driessen voorop samen met zijn vriendje Verweij

20-03-2017 19:03

MosesD +14690

Sinds de kruizen door hoofden van mensen van Ajax lees ik hem niet meer. Walgelijke krant.

21-03-2017 14:42

Freddy Al +11

Tete zou moeten blijven maar lijkt niet bereid,Riedewald heeft het begin dit seizoen echt niet waargemaakt,Cerny vind ik ook geen basisspeler.Dat heeft volgens mij niet veel met Bosz te maken.
Ik heb het idee dat onze Telegraaf weer gebakken lucht aan het serveren is en ja dat moet wel heet gebeuren.
Van een afstand denk ik dat Bosz zijn ploeg attractiever en vrijwel net zo effectief laat spelen als Frank de Boer deed,los van een eventuele sympathie voor de man presteert hij Europees naar behoren en in competitieverband gelijkwaardig aan Frank de Boer.
Welke reden is er dan precies om hem weg te willen sturen?
Ik heb dit seizoen al veel nieuwe gezichten gezien in het eerste afkomstig uit de opleiding ook Europees.
De wedstrijd tegen Excelsior was inderdaad heel erg beroerd maar daar kun je niet het hele seizoen aan ophangen en was nou ook niet meteen de schuld van (voornamelijk) Bosz.
Daarbij heeft Ajax wel meer periodes gekend waarbij men 4 jaar of langer geen kampioen werd.

20-03-2017 18:13

Biss +10390

Off:
Voor alle mensen met zoveel kritiek op Bosz en daarbij 'Bosz out' roepen: noem eens een waardige vervanger.
Het is namelijk hetzelfde idiote gedrag als tijdens het laatste jaar van F de Boer, elke week las ik wel 100 reacties van mensen die de Boer weg wilde hebben, maar nooit las ik een reactie waarin iemand een alternatief aandroeg, zelfs niet als ik er (meerdere keren soms) naar vroeg! Het enige alternatief wat ik heb gehoord in die tijd was, jawel; Peter Bosz.
Dus nu Bosz ook weg moet, wie moet er voor terug komen dan?? F de Boer?
Kap is met roepen dat alles kut is en iedereen weg moet of kom dan ook met alternatieven/oplossingen voor je probleem.

Mijn mening; Bosz mag blijven, minimaal nog een seizoen. Hij is aan het bouwen en het is Ajax onwaardig om deze man nu op straat te zetten. we zijn geen fucking Chelsea

20-03-2017 16:15

ram +7283

Zijn er echt mensen die dat serieus roepen? Ik heb ze niet gezien en kan het mij ook niet zo goed voorstellen eigenlijk. Ik vind dus ook dat Bosz gewoon moet blijven.

Aan de andere kant, en dat is meer mijn sentiment dat spreekt, vind ik alleen al het constant blijven inzetten van Traoré op zichzelf al ontslagwaardig. Een huurling die er he-le-maal niets van bakt, iedere keer opstellen... Tsja... Als ik een gekkie was zou ik zeggen dat ie de boel bewust loopt te saboteren. Maar goed. Dat was de onderbuik.

Wel zou het bestuur hem moeten aanspreken op een aantal dingen. Ten eerste het wisselen en 'conditiemanagement' van spelers. Het kan niet zo zijn dat Ziyech zelf moet aangeven dat hij het niet meer trekt. Het kan wel maar idealiter moet dat voorkomen worden door de staf (in samenwerking met spelers). Ook hoop ik dat ze hem op het hart drukken om wat eerder te wisselen in wedstrijden.

In mijn ogen ligt het probleem vooral bij het bestuur. En Overmars in het bijzonder. Die faalt al jaren ongelooflijk hard. Velen hier prijzen hem de hemel in voor het aankopen van bepaalde spelers en het verkopen voor hoge bedragen. Dat eerste doet ie meestal goed inderdaad. Maar te weinig. Het verkopen is niet echt een verdienste natuurlijk. Dat is vrij simpel. Napoli zegt: "5 euro voor Milik?". dat weiger je. "Okay, 35 miljoen dan?" Dat accepteer je. Ik chargeer maar heel veel meer is het natuurlijk niet.

Overmars faalt in het samenstellen van een gebalanceerde kwalitatief sterke selectie. Daar is hij nog nooit écht in geslaagd. En dat is toch het hoofddoel. Overmars koopt spelers i.p.v. dat hij een selectie samenstelt. Dat is een groot verschil.

Hij moet zorgen voor een betere afstemming tussen spelers op bepaalde posities. Als je een rechtsbuiten hebt die naar binnen gaat, moet je zorgen voor een rechtsback die er overheen vliegt. Om maar een voorbeeld te noemen. Dat geldt voor meerdere positiecombinaties in onze ploeg - het klopt niet.

Daarnaast vind ik dat hij veel meer zou moeten inzetten op aankopen a la Guardado, El Ahmadi, Kuijt, Moreno. Daarmee doel ik op oudere ervaren spelers met zowel een mentale als een fysieke drive. Power kopen. Spelers waar de jeugd zich aan vast kan houden en beter van kan worden. Voor Ajax zou je veel betere ervaren krachten kunnen halen dan de PSV'ers en Feyenoorders die ik noem. Maar dat moet je dan wel proberen. We hebben het geld. Er ontbreken drie dingen: visie, ambitie en moeite doen.

Dat betekent ook dat je wat betreft jeugd een iets ander beleid moet maken want er is minder plek in de ploeg voor jonge spelers. Meer verhuren dus. Dat is extreem onderschat bij Ajax. Verhuren is niet negatief, het is juist positief. Verhuren betekent dat je vertrouwen krijgt van Ajax want ze willen dat je je ontwikkelt door op hoog niveau heel veel minuten te maken. Zo moet Ajax het meer insteken.

Verhuur Riedewald en Cerny ook maar gewoon - nu misschien te laat. Maar met het juiste beleid en communicatie waren die gasten nu niet 'sip'. Dan speelde ze bij een andere ploeg en keken ze ernaar uit om als volwassen betere speler terug te keren bij Ajax.

20-03-2017 17:45

Biss +10390

Tijdens en na de wedstrijd werd het 'Bosz out' in ongeveer 1/3 berichten gezegd. En nu nog onder artikelen over Bosz of de wedstrijd.

Verder ben ik het volledig met je eens en heb ik er niks aan toe te voegen!

20-03-2017 20:10

ram +7283

Okay, dat is mij ontgaan. En mooi dat iemand het eens volledig eens is net m'n visie/verhaal! Dat is helaas vrij zeldzaam. Dat men op AS m'n visie niet deelt is jammer, dat Ajax het niet deelt is een klein drama.

20-03-2017 20:18

Sampaoli +39261

Cerny heeft na zijn blessure nog geen bal goed geraakt, lachwekkend. Riedewald en Tete overigens vind ik wel heel jammer, ze voelen zich te weinig betrokken bij de selectie en dat vind ik wel kwalijk, Bosz zegt altijd dat je 20 spelers nodig hebt in een seizoen maar hij gebruikt er maar 11 tot 13.

20-03-2017 15:50

Robeerke +1219

Zullen we ook stoppen met het labels plakken in de jeugd. Stuk voor stuk zogenaamde "wereldtalenten" maar niemand breekt door.

20-03-2017 15:39

Sampaoli +39261

El Ghazi, Bazoer, Riedewald, Tete, Fischer, van Rhijn, Boilesen, Kishna, Andersen.. het lijstje kan oneindig doorgaan, allen bestempeld als geweldige talenten maar op een of andere manier komt het er niet uit. Eriksen en Blind laatste talenten die het gered hebben en ook die zijn geen wereldtop geworden.

20-03-2017 15:59

Sjaakvaak +26608

Nounou, enige nuance zou wel op zijn plaats zijn.

Eriksen speelt alles bij Tottenham Hotspur en zit dit seizoen op 10 goals en 16 assists. Misschien geen absolute top maar het is toch wel erg hoog niveau.

Van Rhijn is volgens mij nooit bestempeld als geweldig talent. En de rest is allemaal nog hartstikke jong. Boilesen kwam niet goed uit zijn blessure maar heeft mooie dingen laten zien. Kishna is nooit over de blessures in zijn knieën heen gekomen. Tete laat wel degelijk zien een geweldige rechtsback te zijn maar is aanvallend wat minder.

Bazoer komt pas net kijken. Fischer is inderdaad een mislukt project. Net zoals Andersen nooit meer heeft laten zien dan zijn dribbel.

Vandaar precies wat Robeerke zegt, niet zoveel labels op de jeugd plakken.

20-03-2017 16:51

Rdk1983 +4

Als die weg willen maakt Ajax een lachertje met de zgn clubfilosofie. Zulke jongens, ook n Bazoer zijn de toekomst. Gaat zo al het talent achterdeur uit, dan tekent er zo geen talent meer voor Ajax

20-03-2017 15:38

Bobo het Konijn +0

Zou ik heel jammer vinden als Tete en Riedewald gaan. Maar ook begrijpelijk. Sluit me aan bij Saren hieronder, verliezen is ook een kunst. Oh oh, wat was het fijn met Peter Bosz, aanvallend voetbal en frivoler. Geef de man gewoon de kans, een tweede of derde plaats is ook mooi en leuk voetbal is ook wat waard. Kijk al uit de EL wedstrijden tegen Schalke en de topper tegen Feyenoord.

20-03-2017 15:24

Saren +552

Man man, één kut wedstrijd en mensen willen geen ajacied meer zijn. Sorry om het melden maar er zullen nog meer kut wedstrijden komen. Eigenlijk moet je dan gewoon geen voetbal meer kijken want Barca, Real en Bayern(mn favoriet na Ajax haha) spelen ook gewoon kut wedstrijden. Welkom bij competitiesport. Een circuit waar iedereen een knudde wedstrijd speelt en iedereen een keer verliest. Honderden factoren waarom we kut speelden maar de bal is rond. Soms rolt hij de "verkeerde" kant op. Cheers

20-03-2017 15:17

komopajax777 +13309

Is het waar wat de Telegraaf meldt?Tete zie ik liever blijven al speelt hij niet altijd.Van Riedewald ben ik niet altijd overtuigd omdat hij soms zo traag en weifelend optreedt.Centraal in de defensie zie ik
hem in ieder geval niet zitten vanwege zijn gebrekkige kopkracht.En dan Cerny die in mijn ogen beter zijn mond kan houden,want hij heeft tijdens zijn basisplaatsen en invalbeurten echt bitter weinig laten zien en zelfs bij Jong Ajax stelt hij vaak teleur!

20-03-2017 15:07

Ajax_33 +0

Heeft natuurlijk geen nut om spelers te behouden die weg willen, maar als deze drie gasten weggaan hebben echt totaal geen diepte in de selectie. Als er iemand wegvalt moeten we iemand als Dankerlui gaan opstellen straks?? Kan toch niet

20-03-2017 13:33

DaishRedan +0

Tete behouden, en Riedewald en vooral Cerny mogen van mij vertrekken.

20-03-2017 14:25

Johan1 +2946

Met dank aan onze fantastische trainer, een echte people-manager. El Ghazi, Gudelj, Bazoer, Cerny, Tete, Riedewald......allemaal weg. Lekker blijven ontkennen dat Bosz niet geschikt is als trainer van Ajax. Dit zijn gewoon teveel spelers die weg willen en dan ook nog veel uit eigen jeugd. Onze levensader is de jeugd en we laten nu 5 goede voetballers gaan (Gudelj uiteraard niet meegeteld).
Laten we zo snel mogelijk stoppen met Bosz voordat ook een vd Beek, de Ligt, Nouri, De Jong e.d. willen vertrekken en we alleen Schone en Westerman overhouden.
Bosz = ongeschikt.

20-03-2017 12:24

Am*dammer +3185

El Ghazi, Gudelj, Bazoer, Cerny, Riedewald allen ongeschikt.. Tete heb ik nog mijn twijfels over..

20-03-2017 12:32

Johan1 +2946

Je kunt iedereen wel ongeschikt vinden, maar het zijn jeugdspelers die zich nog moeten ontwikkelen (behalve Gudelj) en dat zou bij Ajax moeten gebeuren. Nee, wij gaan verder met een Traore, Schone en Westerman. Die zijn pas ongeschikt en leren niets meer bij. Bosz heeft zo zijn vriendjes, maar het levert geen prijzen op. Tel uit je winst.

20-03-2017 12:35

AjaxCitizen +2163

Ze moeten zich inderdaad nog ontwikkelen. Waarom hebben ze dan niet het geduld om dit te doen? Wat is het probleem om je op de trainingen te verbeteren en je kans af te wachten? Ze speelden allen ronduit belabberd in de minuten die ze maakten. Is het dan gek dat Bosz voor spelers kiest die in vorm waren?

20-03-2017 12:51

Am*dammer +3185

ik vind niet iedereen ongeschikt.. maar ben het met het afvallen van de genoemde spelers wel eens.. alleen Tete ben ik nog niet over uit.. ik heb nog hoop dat ie het wel gaat redden.. maar alleen omdat het jeugd spelers zijn wil nog niet zeggen dat ze dan maar moeten blijven..

- Anwar heeft echt een hoop kans gehad in mijn ogen.. Maar als je geen progressie toont en niet inziet dat het gene wat je nu al een jaar doet niet meer werkt dan houd het een keer op lijkt me

- Gudelj.. tja..

- Bazoer daar zie je nu ook aan met het Jong Oranje verhaal.. die wilde niet wachten en werken aan zijn zwakke punten. Die heeft hij volgens hem namelijk niet. Dan houd het wel een beetje op denk ik.

- Cerny is een jongetje.. Die wil ook al niet wachten. Hij is lichamelijk gewoon nog niet klaar voor het echte werk. Dat zie je aan alles. Als hij vindt van wel dan zeg ik dan heb je een slecht zelfbeeld en ben je niet geschikt voor de top. Mss kan dat nog komen.. maar als hij zelf niet wil wachten.. tja.. wat moet je dan?

- Riedewald mist net dat laatste beetje gif en venijn. Hij is goed maar speelt mee.. doet zijn ding.. doet me een beetje denken aan denswill die had ook alles maar ut kwam er niet uit.. mss te lang bij AJax waardoor het nu in belgie wel lukt en bij ons niet wie het weet maag het zeggen.. maar als hij niet wakker wordt dan ie hij gewoon helaas ook niet geschikt.

Westerman.. kom op nou.. dat is een misser ja.. die speelt ook nooit.. ik kon me wel vinden in wat PB zei over waarom hij hem mee nam en niet Riedewald.. soms moet je kiezen..

-Traore ben ik met je eens dat dat niet geworden is wat we er allemaal van hoopte maar ik vind wel dat zijn bijdrage aan het team wordt onderschat.. hij verdedigd mee en pakt ballen af, is storend en doet dat gewoon wel goed.. aanvallend is het niet wat we allemaal hoopte.

- Schone is zo een speler die je er gewoon goed bij kan hebben.. mooie trap, slim en ervaren.. je kan niet met alleen maar jonge gasten spelen.. dat werkt gewoon niet. In elk team heb je wel een paar spelers die op het oog wat minder zijn maar die wel belangrijk zijn om het team in balans te houden en andere beter te laten spelen.. ik denk dat bij ons Schone, Viergever, Sinkgraven, Veldman en Klaasen die spelers zijn.. Ik ben er van overtuigd dat als je die allemaal op de bank zet het ineens veel minder loopt..

Maar goed ieder zijn mening.. dit is de mijne..

22-03-2017 07:13

MosesD +14690

Wat een onzin, toen Bosz kwam was het nog iemand uit de Cruyff school. Nu er een paar jongens wegwillen is het plots niks. Wat een treurig opportunisme.

20-03-2017 12:40

skinny hein +0

het grote telegraaf gestook is begonnen whahahaha!!! Vorige week alles nog fantastisch...1 x gelijk en alles is kut

20-03-2017 12:20

Ajax95Duivendrecht +24166

De Telegraaf zit al het hele seizoen zo ontzettend te stoken op Bosz.

Waar was de Telegraaf in al die jaren dat het spel onder de Boer nog erger was dan gisteren? Waar waren ze toen we op 20 punten achterstand van PSV 2e werden? Toen heb ik ze geen moment gehoord. En nu maar stoken. Walgelijk.

20-03-2017 12:20

ElFlaco14 +1

Cerny?
Wat is dit voor een narcistishe jongetje, wie is hij?
Gepemperd en als een Messi behandeld in je de jeugd zoals zovaak gebeurt bij ajax opleiding.
Ajas kweekt geen godenzonen maar narcistische zonen op deze manier.

20-03-2017 11:41

RaynoFischer +18

Hij ging iets teveel met Gudelj om....

20-03-2017 11:45

darinho +1

Gewoon Feyenoord verslaan wat gewoon gebruikelijk is.....dan zullen we is zien of ze nog zo koeltjes blijven.

Win je niet, dan alles op de Europa Leageau gooien!

Want daar liggen ook zeer mooie mogelijkheden!

20-03-2017 11:40

RaynoFischer +18

Meneer Cerny heeft totaal geen recht van spreken, laat ook het hele seizoen niks zien.
En dan kunnen we wel naar Younes en Traore wijzen, maar als je zelf dan nog niet beter presteert ...

20-03-2017 11:36

rodnet +10345

Wat mij betreft hanteren we wat alle Ajax-spelers betreft het FIFO principe: fit in or f*ck off.
Als Tete aan het begin van het seizoen net zo had gespeeld als tegen Kopenhagen, had hij waarschijnlijk in de basis gestaan. Maar hij stond te knoeien en kon het niet opbrengen de nodige energie in de wedstrijd te leggen. Wil je weg zonder je te hebben bewezen? Prima.
Cerny heeft dit jaar inclusief in de voorbereiding nog werkelijk niets laten zien en is ook nog eens frequent geblesseerd geweest. Dat hij ingehaald is door de misschien wel minder getalenteerde Kluivert zegt ook wel iets. Hoe oud is Cerny nou helemaal? Geen drive om jezelf door goede prestaties op de kaart te zetten? Na het vertrek van Traore en doordat Younes nou niet bepaald een gedroomde topper is liggen de mogelijkheden voor het oprapen. Wil je die niet pakken? Veel plezier op de bank in het buitenland.
Voor Riedewald wil ik een uitzondering maken. Dat hij ondanks goede prestaties in het voorseizoen is gepasseerd door Schone en Viergever is eigenlijk treurig en niet helemaal aan hem te verwijten. Maar dan nog zou ik veel liever zien dat hij zich gewoon vastbijt in de mogelijkheid om Viergever eruit te spelen en zijn natuurlijke nonchalance aan te pakken en als hij dat niet op kan brengen zegt dat bepaald iets negatiefs over zijn mentaliteit.
Het is zo godsgruwelijk makkelijk alles maar aan de trainer te verwijten zonder naar jezelf te kijken. Een trainer die nota bene week na week andere talenten wel de kans geeft zich te laten zien en ze terecht regelmatig laat spelen. Een speler die niet bereid is in de spiegel te kijken wordt nooit een topper. Dan heb ik veel liever jongens als Nouri en de Jong. Die houden hun waffel en spelen gewoon week na week de pannen van het dak in Jong Ajax. Dan komen de kansen vanzelf.

20-03-2017 11:26

gi0vanni +7314

Juist Ajax is niet meer wat het was maar nog steeds een topclub in Nederland. Alles geven en anders maar lekker naar een lager clubje zoals Club Brugge. Riedewald en Bazoer speelde wel goed maar maakte ook fouten. In plaats van daar tijdens de training aan te werken en te laten zien dat je beter bent willen deze verwende jongens gewoon weg. Al hoe wel ik bij Riedewald niet weet of het waar is.

20-03-2017 11:39

MosesD +14690

Tete zou ik graag behouden. Moet gewoon een vaste plek gegund worden, want doet het goed. Riedewald heeft pech dat er op het middenveld en centraal zeer goede concurrenten staan. Cerny is natuurlijk lachwekkend. Raakt al een jaar geen pepernoot. Schijnt ook best een vervelend mannetje te zijn met een totaal verkeerd zelfbeeld. Uitzwaaien komende zomer.

20-03-2017 10:59

zwollie +8

De telegraaf is een offensief begonnen om peter bosz weg te krijgen.

20-03-2017 10:56

de-Ajacied +8

Cerny is geen probleem. Maar Tete is gewoon verreweg de beste rechtsback van Nederland en Riedewald is op termijn de beste Zes

20-03-2017 10:54

BrandjeXL +81

Beide niet. Nogmaals geen team ter wereld speelt met drie voetballers op het middenveld. Je zal een speler moeten hebben die wegcijfert voor het team.

20-03-2017 11:06

Eduard +3

De Telegraaf heeft iets met ''een soort van onrust stoken'' dit jaar.

Ik hoop dat Tete blijft. Tegen Copenhagen vond ik m echt weer goed dus hij kan het. De andere twee moet je afzetten tegen wat eraan komt uit de jeugd etc.. en dan weet ik het niet.

Maar het is vlgs mij ''de keuze van die jongens'' Willen zij, nu ze nog niets bewezen hebben al naar een andere club. Dat kan.....Maar dat loopt meestal niet best af. Ja wellicht tijdelijk voor de bankrekening..... Kijk daar kan Ajax niets aan doen.

Het probleem voor Ajax en voor het Nederlandse voetbal is dat jonge jongens die een keer de kans hebben gekregen geen geduld hebben. Ze ''willen niet op de bank'' Ze willen wellicht ook niet inzien dat ze nog moeten verbeteren. En dan gaan ze en ja dan komt hun potentieel er nooit uit. El Ghazi, Bazoer, Kishna, Drenthe eerder, Janssen kan zo'n geval worden al ging die gewoon te vroeg ook door toedoen van AZ dat een hoof bedrag eiste, etc etc.

Ajax is echt heel goed bezig. Kijk wat eraan komt. Ik kan alleen maar hopen dat De Ligt, Kluivert, vd Beek, de Jong, Nouri en Eiting wellicht echt de tijd nemen gewoon eerst een dragende basisspeler te worden. Klaassen is de enige die dat gelukt is De rest wilde daar niet de tijd voor nemen.

20-03-2017 10:26

fanvooraltijd +6818

Tete ; Als Veltman hele grove fouten ziet maakt en hij mag toch blijven staan,elke week,weet je dat je alleen maar reserve blijft.dus wil tete vertreken.
Cerny ; Als Traore geen een bruikbare voorzet geeft ,nooit buitenom gaat en geen diepgang heeft.maar toch mag blijven staan. dan wordt het moeilijk.dus vertrekken.
M.i. komt Riedewald te kort. te traag en besluiteloos.Viergever doet het gewoon beter.

20-03-2017 10:07

koeman1 +2

de laatste paar wedstrijden doet Tete (basis waardig) het goed maar daar voor was het ook niet om aan te zien .
Riedewald het zelfde .
Ze zijn door de supporters de hemel in geschreven toen ze het goed deden ze moesten in Oranje en met een jaar naar het buitenland enz
gaat het iets minder en komen ze op de bank dan is Leiden in last ze moeten geduld hebben en hun stinkende best doen op de training dan komen ze wel aan de bak .
In het Buitenland maken ze er waarschijnlijk ook niks van

20-03-2017 10:22

RuffRhythim +24837

Van Tete en Riedewald snap ik best dat ze niet nog een jaar willen banken.
Cerny heeft eigenlijk weinig te zeggen, die maakt momenteel gewoon nergens aanspraak op.

Aan de andere kant: er dienen zich voor al deze spelers nu of in de zeer nabije toekomst prima spelers aan, die ook nog in de meeste gevallen een hoger potentieel hebben.

20-03-2017 10:04

Panama +0

Oh meneertje cerny gaat bijdehand lopen doen. De man die in de kleine ruimte minder is dan heiko, die ook nog is 9 vd 10x geblesseerd is.

20-03-2017 09:50

Web +178830

Lekkere opmerking, slaat helemaal nergens op

20-03-2017 09:57

Dwergje48 +4

Goh, ze pakken "opeens" wel lekker uit he? Dit hoor je niet na een 5-1 overwinning.

20-03-2017 09:48

Web +178830

Misschien voor mij even de 5-1 overwinningen op rij, heel goed dat ze kritsch zijn.

20-03-2017 09:58

Dwergje48 +4

Punt is dat ze dit op een wel heel toevallig moment naar buiten brengen. Hadden ze ook na Kopenhagen kunnen doen bijvoorbeeld.

20-03-2017 10:00

darinho +1

Geen paniek joh.....Feyenoord thuis verslaan.

En alles ligt weer open.

Geloof me, er gaan nog hele gekke dingen gebeuren.

20-03-2017 09:32

AjaxDUde123hk +595

Ajax moet iets van 8 - 0 winnen van feyenoord anders wordt het niks.

20-03-2017 10:45

Redrum +96213

Haha ja ongelofelijk dat iedereen het gewoon opgeeft. Winnen van Feyenoord en alles is gewoon nog mogelijk. Dan zijn er nog 6 wedstrijden te spelen waarin Feyenoord een voorsprong van 3 punten moet verdedigen.

20-03-2017 11:13

MosesD +14690

4 punten.

20-03-2017 11:22

Web +178830

Wij zullen het zien, een geweldig jaar gehad onder Bosz. Sprankelend aanvallend voetbal, geheel in de lijn van Johan, tevreden spelers, gelukkig niet het afbraak voetbal ( beton) van de Boer

Noem de goede wedstrijden maar op, ja tegen Kopenhagen, maar dan hoeft Bosz de ploeg niet te motiveren

Heel veel geinversterd, veruit de beste selectie, eigen jeugd jaagt hij de deur uit, en dan zijn praatjes naar de wedstrijd ( ik heb ze niet gemotiveerd het veld in gekregen ) Bosz dat is jou taak, ben je voor ingehuurd

10 goals MINDER 3 punt MINDER dan het beton voetbal van de Boer, cijfers LIEGEN niet Bosz

Elke week weer Traore opstellen, een goede wedstrijd tegen Kopenhagen, waarom ( meneertje werd uitgefloten tegen Twente zijn ego werd aan getast ) dat hij goed kan voetballen ziet iedereen, maar laat het nooit zien, Bosz krijgt zijn maatje nooit gemotiveerd,

En maar doorgaan met Veltman als back neer zetten, nee Tete is de speler niet meer van vorig jaar? Natuurlijk wel een speler zonder vetrouwen, door wie komt dit , Bosz en niemand anders.

Bazoer hoort niet in Ajax, is geen voetballer die bij Bosz past, Petertje een speler die jong is en snel opkomt, krijgt een terug slag gebeurt bij iedereen, de wedstrijd die hij mocht spelen tegen Willem 11 speelde hij heel sterk, maar kreeg daarna geen kans meer, kapitaal vernietiging.

Wij gaan een ander Ajax zien dit jaar, de 5 seconden regeling , toen nam ik Bosz al niet meer serieus, BOSZ ik hoor je er niet meer over, een inschatting fout, dit maak je nooit waar, misschien bij je volgende club niet hart op zeggen, maar denken, leer momentje, zou kunnen.

Wij hebben maar een nummer 6 in de selectie, zeggen tegen de hele Nederlandse pers, lekker handig Bosz, maar waar is die ene nummer 6 Bosz, juist word ( is ) kapot gemaakt door jou, al het zelfvertrouwen ontnomen, ja Bosz jij komt daar zoveel in te kort, dat is een heel zwak punt van jou.

Maar Bosz er is hoop, als Excelsior Ajax kan bedwingen, kunnen wij van Schalke winnen, dan hoef jij de spelers niet scherp het veld in te krijgen doen ze uit zich zelf ( wel de besten opstellen, dat is niet een sterk punt van je)

Nu eens beginnen met het middenveld goed neer te zetten, STOP eens met het veel te ver naar voren zetten van Ziyech en Klaassen, maar dat doe je niet, jou speel wijze, hoog staande backs, alis Pep Guardiola ,maar Bosz die backs hebben wij niet, dus kijk naar de mogelijk heden van je spelers, best belangrijk Bosz.

Waarom werkte het middenveld woensdag wel, Donny vulde het zo goed in, speelde tussen de linies, een prima verbindings speler, die zit nog in de trainer Keizer methode, gelukkig nog niet beïnvloed door jou, en Ziyech speelde zijn eigen wedstrijd dacht niet aan jou, ga zo door dan zien wij de Ziyech van Twente weer.

Maar de competitie Is nagenoeg verkeken (er zijn gekkere dingen gebeurt ) wij presteren het om met een elftal dat op 10 plaatsten beter is dan Feyenoord (Karsdorp) 6 punt minder te hebben, een veel slechter doelgemiddelde, hoe komt dit Bosz, nou ik heb er wel een verklaring voor, bezieling, de wil om te winnen, spelen naar je mogelijkheden, niet spelen in het keurslijf van de trainer,best belangrijk Bosz

Tegen Feyenoord knallen over 14 dagen, hier je opstelling, Onana , Tete, Sanchez, de Ligt, Viergever, Ziyech, Schone, Klaassen, Kluivert, Dolberg, Younes

Toe geven Viergever heeft ook mij verrast, hij is in de pikorde Riedewald voor bij.

Bosz wat een elftal, ongelooflijk he, maar maak nou niet meer de fout, met Traore, Veltman ( centrale verdediger ) Sinkgraven ( middenvelder ) duur leer geld Bosz, maar wij kunnen het niet meer terug draaien.

Een advies aan de beleids bepalers van Ajax, zet volgend jaar iemand bij Bosz neer, die de spelers kan motiveren, type Beenhakker, iemand die Bosz eens terug fluit met zijn gekke ideeën, want het is verder wel een goede trainer, maar er komt meer bij kijken.

20-03-2017 09:08

Web +178830

Jou menig en mijn menig, maar blijf kritsch, de Boer mogen wij onderuit schoffelen, maar Bosz is heilig, te gek voor worden, Ajax speelt onder de maat klaar.

20-03-2017 10:07

Web +178830

Hij doet het top, klaar jij jou zin, ik zie het anders, maar je maakt je wel druk om mijn stukje, misschien een klein beetje gelijk, in mijn ogen staat het middenveld verkeerd.

Maar als jij nu nog Traore verdedigt, begrijp ( ik) ( jij ) er niets meer van.

Maar je moet dit echt onthouden, wij komen terug op Bazoer, jij zult zien dat hij een onomstreden middenvelder word in Oranje, het gaat nooit gebeuren een middenveld met Nouri, de Jong en vd Beek, dan word je overlopen, je hebt een type Bazoer nodig, zie je in elke ploeg

20-03-2017 10:15

Web +178830

Weet je wat het is, jij bent gek van Ajax, en ik ook, en ik vind dat je moet voetballen naar je materiaal, als wij de backs hadden van Monaco, of noem maar op in de top, dan zou ik zeker zo spelen, met Karsdop al, maar die hebben wij niet, heel jammer.

20-03-2017 10:39

Web +178830

Heb ik ze afgeschreven, nee moet je goed lezen, winnen van Feyenoord en alles is weer open, dan komt zelfs PSV er weer bij.

20-03-2017 10:23

Web +178830

Klaassen staat verkeerd, zie je dit niet, en jij met je buiten om komen met Tete, kijk naar je materiaal, met Traore komt hij er om, en met Klubert niet, zo werkt het, en jij kiest voor Traore en ik voor Kluivert, prima

20-03-2017 10:29

WestlandforAjax +0

Tegen Feyenoord Frenkie de Jong ipv Schone. Schone speelt de laatste tijd ook stukken minder.

20-03-2017 09:34

Web +178830

Zit er denk ik dicht bij.

20-03-2017 10:34

Lekiam +1

En daar zijn "de vrienden" van de telegraaf om nog wat extra zout in de wonden te strooien. Wat betreft Ajax komen ze altijd met open deuren of geruchten die geen bron heeft.

20-03-2017 08:45

deKlenne +0

Het probleem is dat spelers bij ons aller Ajax veel te jong gebracht worden. Kijk maar naar Kluivert, hiermee schep je een bepaald verwachtingspatroon bij die spelers. Een Nouri zal makkelijk tot zijn 25e blijven aangezien hij 'al ' 20 is en nog geen vaste basisplaata heeft. Hier moet Ajax naartoe. Talenten langer laten rijpen in Jong Ajax en vervolgens tegen hun 19/20e laten debuteren!

20-03-2017 08:42

Ajaxmax +1

De Telegraaf is een olie-op-het-vuur-gooi krantje geworden. De boel opfokken, fout geweest in de oorlog, sensatie-kutkrant. Eerst uit hun eigen mond horen dan geloof ik het pas. Fuck de Telegraaf!

20-03-2017 08:40

PetrosQ +1

Zwak hoor. Die jongens hebben één keer in hun leven wat tegenstand en dan laten ze zo hun kop hangen. Tete, Riedewald en Cerny krijgen de komende zomer allemaal weer een eerlijke kans met het vertrek van Veltman, Viergever en Traore. Als ze echt zo goed zijn als ze zelf denken, dan zullen ze zich de komende zomer laten zien. Als ze zichzelf dan nog steeds niet in de basis spelen, zou het voor iedereen goed zijn als ze vertrekken, aangezien ze dan hebben aangetoond niet goed genoeg te zijn.

20-03-2017 08:31

DasperKolberg +0

Slappe hap gisteren en wat Cerny betreft, als die flapdrol denkt op zn 19de al wat te kunnen eisen dan opzouten.

20-03-2017 08:23

AltijdGelijk +1

Hoe kan je dat nou zeggen?

Het is toch logisch dat Cerny gaat klagen, er loopt 1 of andere Younes die 2 goals per seizoen maakt en er loopt 1 of andere traore die er niks van bakt!

Als Cerny het hele seizoen zou spelen dan scoort hij er minimaal 10!!!

20-03-2017 08:29

ck69 +13126

cerny valt bij Jong niet eens op..

20-03-2017 08:36

AltijdGelijk +1

Younes en traore zouden daar wel de sterren van de hemel spelen?

Het gaat uiteindelijk toch om minuten in het eerste!

Ik heb het al vaker gezegd!

Straks gaan Nouri en de Jong ook nog weg...

20-03-2017 09:12

Ferd +38589

Als Cerny het hele seizoen zou KUNNEN spelen, die gast is altijd geblesseerd. En tussen zijn blessures in laat hij nog minder zien dan Younes en Traore.

20-03-2017 09:23

AltijdGelijk +1

Okey het is duidelijk. Jij speelt liever met Younes en Traore! Ik niet

20-03-2017 09:28

godezonensuper +1

Die mensen die nu haten op de Telegraaf..
Volgens mij zit de Telegraaf er qua Ajax nooit naast.

20-03-2017 08:17

Ferd +38589

Beter opletten. Volgens de Telegraaf kwam Larsson zo goed als zeker, ze wisten Neres niet en zitten er vaak naast nu hun inside bron weg is. Tel daarbij op dat Bosz vorige week Verweij op z'n flikker gaf, dit is al het tweede stookbericht sindsdien, Mikeys ego doet pijn dus gaat hij stoken.

20-03-2017 09:21

Jornnn +5

Hij had wel iets meer mogen rouleren, want veel spelers waren gister leeg.

20-03-2017 08:10

Marcoryn +0

Mooi denkt Bosz, die zijn we kwijt. Kunnen we nog een paar spelers a la Traore halen.
En zo veranderd AJAX langzaam in een soort Vitrine, waar de waan van de dag regeert.

20-03-2017 08:05

JoodTotDood14 +0

Die kunnen we dus ook niet meer serieus nemen...

20-03-2017 08:03

Sjiggy93 +23

#telegraafout

20-03-2017 08:01

Frankkie +0

"Volgens de telegraaf" i rest my case.........

20-03-2017 07:57
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.