[Update II] AD: 'Herstel De Jong gaat minimaal vijf weken duren'

door Bart Veenstra 124

Bron AS

[Update II] AD: 'Herstel De Jong gaat minimaal vijf weken duren'

door Bart Veenstra 124

Bron AS

Laatst geüpdatet

Frenkie de Jong heeft zondagavond per brancard het veld verlaten bij FC Barcelona. De middenvelder stond aan de aftrap tijdens El Clásico, maar kon de eerste helft niet uitspelen. In een duel met Real Madrid-middenvelder Federico Valverde kwam de oud-Ajacied niet ongeschonden uit de strijd.

In het duel met zijn tegenstander raakte De Jong ogenschijnlijk geblesseerd aan zijn enkel. De veelzijdige middenvelder sloeg zijn handen voor zijn gezicht en moest per brancard naar de zijkant van het veld gebracht worden. Hoe erg de schade aan het gewricht is, is vooralsnog niet bekend.

Mocht de kwetsuur serieus zijn, dan zou het EK van komende zomer zomaar in gevaar kunnen komen. De eerste wedstrijd van het Nederlands elftal op het eindtoernooi heeft immers plaats op zondag 16 juni, minder dan twee maanden vanaf het moment waarop De Jong geblesseerd raakte. Nederland is op het EK samen met Frankrijk, Oostenrijk en Polen ingedeeld in Groep D.

Blessuregevoelige De Jong

Het is niet voor het eerst dit seizoen dat De Jong te maken krijgt met een blessure. Twee keer eerder dit seizoen raakte de middenvelder al geblesseerd aan zijn enkel. De laatste keer was begin maart, waarna de voormalig Ajacied de rest van de maand miste. Begin april werd De Jong weer fit verklaard en sindsdien kwam hij weer volop in actie namens FC Barcelona. Twee weken later ging het dus opnieuw mis voor hem.

De blessure voor De Jong is niet alleen voor de speler zelf een aderlating. Wanneer hij fit is, geldt hij bij FC Barcelona als vaste basisspeler. Bovendien heeft de club uit Catalonië nog enkele belangrijke weken voor de boeg. FC Barcelona staat momenteel op de tweede plek in La Liga, maar nummer drie Girona - waar voormalig Ajacied Daley Blind onder contract staat - volgt op slechts drie punten.

Update - 12.55 uur (22 april 2024) - 'Clubseizoen De Jong is voorbij; EK lijkt niet in gevaar'

Het seizoen van Frenkie de Jong is voorbij, zo schrijft ESPN. De sportzender weet verder te melden dat het EK niet in gevaar is. 'Het clubseizoen van Frenkie de Jong zit erop, maar hij is op tijd fit voor het EK, melden bronnen aan ESPN', schrijft de tv-zender.

De Jong viel zondagavond met een ogenschijnlijk ernstige enkelblessure uit tijdens de wedstrijd tegen Real Madrid. De oud-Ajacied kwakkelt het hele seizoen al met blessures. Eerder dit seizoen was hij namelijk ook al geblesseerd aan zijn enkel. De Jong miste dit seizoen al vijftien wedstrijden vanwege blessures. Sinds september kwam De Jong bovendien niet meer uit voor Oranje.

Update II - 14.10 uur (22 april 2024) - AD: 'Herstel De Jong gaat minimaal vijf weken duren'

Frenkie de Jong heeft een tweedegraads verzwikking van zijn rechterenkel opgelopen. Dat meldt het Algemeen Dagblad. De verwachting is dat het herstel minimaal vijf weken gaat duren. Voor De Jong zit het clubseizoen er sowieso op. Het Nederlands elftal speelt op zondagmiddag 16 juni (15.00 uur) in Hamburg tegen Polen zijn eerste EK-wedstrijd. Dat duel is over acht weken.

Lees meer over:
Plaats reactie

Age M +493

Hij heeft een verstuikte enkel . Nou nou nou .
Krijg je al als je een keer missstapt . Wat een heisa om niks , maar hij krijgt alle multi mediafans weer op z’n hand . Ik hoop voor oranje dat hij het niet haalt , dan maakt het nog een kans .
Maar ik denk dat z’n “ management “ voor deze carrièreplanning tekent .
Echter heb ik hoop , Hij heeft z’n buikje en z’n beurs goed vol , huisje boompje beestje . Misschien gaat het net als bij van Basten ( die kon wel wat) Dan zijn we van al dat jarenlange domme gekakel over wel of geen talent af . En verschijnt hij alleen nog in praatprogramma’s.
Hij zal echter nooit helemaal uit de media verdwijnen . Alleen al door z’n voornaam . Wat zal Rijkaard balen dat zijn voornaam op die van hem lijkt ….

23-04-2024 09:21

Jan.B74 +51

Wat heeft die jongen je misdaan??

23-04-2024 09:45

Age M +493

Niks , maar blijkbaar ben ik erg gevoelig voor nep voetballers , die weinig of niks klaarspelen en alleen voor de bühne goede sier maken , alsof je naar shownieuws zit te kijken ipv voetbal . En vooral vind ik het erg als ze met Johan Cruyff vergeleken worden alsof ze hetzelfde talent hebben . Terwijl je weet dat ze van zichzelf een verdienmodel gemaakt hebben ,zonder te leveren .
Ik vind voetbal leuk en helemaal als er sprake is van uitzonderlijk talent . Dat is er gelukkig nog wel , maar er lopen ook veel door zaakwaarnemers opgefokte spelers rond . Die vervuilen de sport . Frenkie (Die naam al is die echt ? Of heet hij Franciscus ? ) is daar een van.
Hij lijkt aardig op het eerste gezicht , maar o wee als geld in het geding komt , dan veranderde hij in een monster .
Gelukkig heeft hij een keer een eerlijk interview aan dagblad Trouw gegeven , waarin hij eigenlijk zichzelf ontmaskerde . Dat pleit hem enigszins vrij van oplichterij. Dat geld niet voor z’n toenmalige zaakwaarnemer . Die had als eis bij transfer naar Barcelona dat z’n zoon in het hoogste jeugdelftal van Barca ging voetballen , maar die kon er echt helemaal niks van . Dat was niet vol te houden en dus snel afgelopen . Er is nu erg veel geld meegemoeid , ook salaris ,niemand durft eigenlijk toe te geven dat dit fout is gelopen en dat het niks met voetbal te maken heeft .
Men weet tot op de dag van vandaag. nog niet op welke plek hij moet spelen . En welke club er bij hem zou moeten passen . Dus eigenlijk is hij onverkoopbaar en ook nog heel duur.
Ik hoop dat dit een antwoord op uw vraag is .

23-04-2024 16:22

NW23 +5040

Haha wat een ongekende onzin en afgunst van Frenkie zeg. Frenkie is gewoon een klasse speler, dat jij dat niet wil zien ligt toch echt aan jou. Alleen hij is niet het type speler die iedere week het verschil maakt. Zijn kwaliteiten liggen niet in het scoren van goals en creëren van kansen. Maar datzelfde gold voor spelers als Busquets, Makalele en Roy Keane.

Dat waren stuk voor stuk wereldspelers. Niemand zei tegen die spelers dat die 20 assists moesten geven per jaar of 12 goals moest maken. Maar bij Frenkie wordt dat als een soort stok om te slaan gebruikt omdat Frenkie zo ontzettend makkelijk voetbalt.

Frenkie is gewoon een verdedigend middenvelder en moet je dus niet beoordelen op goals en assists. Frenkie heeft unieke kwaliteiten. Hij kan duels winnen, maar ook het middenveld oversteken met een dribbel. Hij is bijna niet van de bal te krijgen en daarom heel moeilijk onder druk te zetten. Dat maakt hem uniek. Frenkie is een topspeler.

23-04-2024 19:05

Babangida83 +23867

Een enkelblessure kan makkelijk terugkomen. Zeker in het begin. En het beperkt je ook. Dus zou Frenkie niet té snel brengen.

23-04-2024 09:18

Henk de Vries +11128

Nou nou nou wat een nieuws...

23-04-2024 07:51

Hebbendiekip +4754

Sneu voor Frenkie maar hij staat echt al jaren stil in zijn ontwikkeling. Had barca achter zich moeten laten als die wilde groeien.

22-04-2024 22:51

7172AFCA7395 +10290

Zag er op de beelden niet zo heftig uit, beterschap.

22-04-2024 20:35

eenAjaxfan +20314

Niet heftig!?!?! Ik voelde de pijn zowat...

22-04-2024 21:13

Hebbendiekip +4754

Enkelbandjes afgescheurd, deze voelde ik meteen. Sneu voor die jongen

22-04-2024 22:49

Invincibles +5194

Het beeld in kwestie: https://www.reddit.com/r/soccer/comments/1ca4k0b/image_of_frankie_de_jong_serious_injury_against/

23-04-2024 05:03

microfoonannabool +5849

Met of zonder de Jong, Nederland wint het EK niet, een leuke deelnemer. Nederland wil en kan het EK niet winnen.

22-04-2024 19:38

Sportvolgert +40318

Waarom wil Nederland niet winnen. Raar!

22-04-2024 19:43

cl=5! +5371

Omdat ze gekke kakkie aan het roer hebben gezet

22-04-2024 20:01

arufred +9782

Nederland doet mee met als doel het winnen van de EK. Of dit haalbaar is? Ik denk van niet.

22-04-2024 19:49

Harrier Du Bois +38743

Zodra je de groupsfase overleeft, heeft iedereen kans, iedereen heeft goede en slechte dagen.

22-04-2024 20:19

Ajaxadam1 +31667

Naar voor hem.

Reijnders is een betere centrale middenvelder dan Frenkie, zal het spel van Oranje dus ten goede komen. Wieffer/Schouten ernaast en je gebruikt iedereen weer in zn kracht.

22-04-2024 19:21

EdwinvanderSar +4362

Echt weer zo iemand die per se een afwijkende mening wil hebben. Kom op man, elke coach van het Nederlands Elftal zet Frenkie als eerste op het wedstrijdformulier.

22-04-2024 19:31

Ajaxadam1 +31667

Elke coach is biased door de heilige verklaring die Frenkie gekregen heeft in Nederland. Is in niks een topspeler.

Reijnders brengt meer.

22-04-2024 22:33

Tinus +10293

Alsjeblieft zeg

22-04-2024 19:36

Harrier Du Bois +38743

Je bent echt blind als je Reijnders een betere middenvelder als Frenkie vind.

22-04-2024 20:18

SundayOliseh +2054

Begin me niet over Wieffer, meest overschatte speler ooit. Alstublieft zeg

22-04-2024 21:04

twynestar +28240

Reijnders is op dit moment een completere middenvelder. Frenkie hangt alleen voor zijn eigen verdediging. Intrinsiek is Frenkie nog steeds 100x beter en unieker, maar hij heeft ervoor gekozen zijn echte kwaliteiten, in de drukte iets verder vooruit, niet te benutten. Dan blijft er maar een "oke" voetballer over.

22-04-2024 21:54

AFCACruijff14 +161156

Frenkie is een topspeler, maar net niet helemaal. Is daarvoor toch te vaak geblesseerd en en staat er in de grote wedstrijden niet altijd. Maar Oranje kan niet zonder hem dus mooi dat het EK te doen is.

22-04-2024 17:27

edalm +4930

Blessures vooral veroorzaakt door tegenstanders. Gebeurt vaak met dit soort talentvolle spelers. Ligt ook voornamelijk aan de arbitrage. Juist voor spelers als Frenkie kom je naar het stadion. Maar je ziet nog vaak dat die vieze kleine tikkies door mogen. In Nederland zie je het bij Brobbey. Continu van die vieze tikkies zoals knietje in de rug, net ff vasthouden, tikkie als de bal al weg is. Zo is van Basten ook uit geschakeld. Dacht juist met een VAR dat dit ook verleden tijd zou zijn

22-04-2024 17:53

AFCACruijff14 +161156

Geen idee ken niet de aanleiding meer naar elke blessure van hem maar het zijn er wel veel. En altijd wekenlang eruit.

22-04-2024 18:34

FysioPat020 +25654

Van Basten? Die heeft zich toch echt zelf uitgeschakeld hoor met die onnodige domme tackle tegen Groningen uit midden jaren 80

22-04-2024 19:16

twynestar +28240

De Jong speelt niet genoeg in de dekking om veel overtredingen tegen te krijgen, speelt nog lager dan Van Bommel bij Bayern.

22-04-2024 21:55

JaapStam +136705

Nederland word denk ik laatste in het EK poultje!!!

22-04-2024 17:21

Moooo +3965

Ik denk dat Nederland niet eens op komt dagen zonder Frenkie.

22-04-2024 19:59

Zuid2 +2523

Blessuregevoelig.. wat een onzin.
Zijn blessures kwamen gewoon door tegenstanders.

22-04-2024 17:19

RuffRhythim +24837

Ik zag een foto van Frenkie voorbijkomen waar het echt leek alsof zn hele voet in een 90 graden knik losjes aan zn onderbeen leek te hangen, rillingen over mn rug 🥶🥶

Gelukkig voor hem dat het naar omstandigheden lijkt mee te vallen...

22-04-2024 17:13

FysioPat020 +25654

Gaat het een van Basten scenario worden en alweer in Duitsland?
"De enkel die het land in zn adem houdt"
Race tegen de klok. Maar deze race gaat ie verliezen vrees ik. Hij is een loopsterke middenvelder en geen spits die je behoedzaam minuutjes kunt laten maken. Bovendien de kop en motor vh elftal.

22-04-2024 17:01

Sportvolgert +40318

Wel een snel einde van zijn carrière dan helaas. Maar he, wel een titel met Nederland!

22-04-2024 18:38

Bassey +8195

Als ad het zegt dan weet je een ding zeker…..

22-04-2024 16:52

QueSera +1706

Kut voor hem natuurlijk maar komt eigenlijk wel goed uit mbt het EK. Hij is toch wel onze belangrijkste speler!

22-04-2024 16:23

Masterdamxxx +869

Ben ik heel blij mee!! Het EK niet in gevaar, tenzij terugslag.
Zonder De Jong is een hoop kwaliteit inleveren

22-04-2024 16:12

ricky10 +5887

Waardeloos voor Frenkie. Blessuregevoelig slaat overigens nergens op.

22-04-2024 15:28

Balgevoel +30849

Dat wordt krap. Zonder De Jong ga ik echt alleen maar kijken voor het bier. Hopelijk blijft Koeman gek doen en houdt-ie Brobbey op de bank. Niet omdat ik het Brian niet gun, overigens.

22-04-2024 15:24

OuweDibbes +11830

Het enige goede nieuws van vandaag is dat waarschijnlijk Wieffer het EK niet gaat halen.

22-04-2024 15:12

Danielson +50258

Liever Woeffer dan De Roon.

22-04-2024 15:33

Breuk +25095

Oei dat zal spannend worden of hij het gaat halen. Zal ook ritme moeten opdoen. Hopelijk is de medische staf bij Barcelona niet het niveau van Ajax qua voorspellen.

22-04-2024 15:07

Schip +23401

Nah, dat is een streep er doorheen. Het is minimaal 5 weken. Omdat deze enkel eerder al aan de beurt is geweest kan dat makkelijk meer worden.

Maar al zou het 5 weken zijn: je hebt een voorbereiding van 3 weken, waar je fit moet zijn om aan deel te nemen. En het is geen spits die je voor een halve wedstrijd kunt gebruiken.

22-04-2024 15:16

Breuk +25095

Inderdaad

22-04-2024 15:21

Danielson +50258

Natuurlijk niet. Is in beginsel onze belangrijkste speler dus of ie fit aan de voorbereiding kan beginnen is niet echt doorslaggevend.

22-04-2024 15:35

Schip +23401

Het is je belangrijkste speler omdat hij in de as moet controleren, duels moet aangaan, dribbels moet inzetten en het ritme van de wedstrijd moet bepalen. Het is geen spits die zoals in 88 niet veel mee hoeft te verdedigen om zijn kansen voorin af te wachten. Dan kun je vanaf de bank komen, nadat je in vorm komt tijdens de voorbereiding en trainingen. Maar Van Basten was al lang hersteld.

Depay was weinig waard op het laatste WK, omdat hij half fit was. Frenkie is wellicht nog niet eens geheel hersteld. Quatsch wat je zegt.

22-04-2024 15:48

Juan62 +46179

Wat een onzin weer in dit stuk op AS ; Blessuregevoelig wtf??
Zo help je dus BS en fake nieuws de wereld in

Je wordt kapotgetrapt of gaat door je enkel
Beide zijn ''normale'' zaken in het voetbal
Dat betekend niet dat je blessure gevoelig bent

Wel dat verdedigers je op allerlei manieren willen uitschakelen.

Het afschrijven van Frenkie komende zomer door ''specialisten '' hier is mij ook veels te voorbarig,
Vooral de stelligheid waarmee dit beweerd wordt kan later lachwekkend blijken.

22-04-2024 14:37

daslogisch1 +10134

Easy clap, 5 weeks.

22-04-2024 14:15

Momo +16233

Dit heeft niks met blessuregevoeligheid te maken dit was gewoon een aanslag

22-04-2024 14:10

insectenverdelg +23421

Als je daardoor de Roon thuis laat, altijd meenemen. ook als hij geblesseerd is.

22-04-2024 13:59

GAjax31 +16064

Hopelijk haalt hij het EK. Los van zijn voetballende kwaliteiten is Frenkie een van de weinige spelers uit dit Oranje waar ik sympathie voor voel.

22-04-2024 13:51

komopajax777 +13220

De Jong moet zichzelf ook veel beter beschermen in dit soort situaties.Die Valverde kwam als een dolle in.Dan kun je beter zoals Cruyff vroeger opspringen.

22-04-2024 13:37

MelleAfca +14304

Alsof Cruijff nooit een tik heeft gekregen.

22-04-2024 13:45

FysioPat020 +25654

Het probleem bij deze blessure is dat Valverde vol doorhaalde en de voet van Frenkie op dat moment naar beneden keek. Dan is de stabiliteit in het spronggewricht helemaal weg en daarom zag het eruit alsof hij zwabberde.

22-04-2024 13:31

Dolblij +45019

Hoe dan ook, beterschap. Misschien verricht de medische staf van Barca een klein wonder en is hij inderdaad op tijd klaar voor het EK.

22-04-2024 13:31

arufred +9782

Als het clubseizoen voorbij is dan is het EK voor Frenkie onzeker.

22-04-2024 13:18

WouterB +915

Daarom zeggen ze ook lijkt

22-04-2024 13:23

daslogisch1 +10134

Pff, dat is een opluchting.

22-04-2024 13:05

Altijdindestraat +39948

Dan kan hij in elk geval niet meer verder geblesseerd raken, nu die enkel weer laten herstellen en sterker terugkomen!

22-04-2024 13:01

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25317

Frenkie moet gewoon het EK laten schieten sws. Lekker vakantie vieren en herstellen.

22-04-2024 10:04

WantAmsterdam +116101

Alsof na deze blessure het EK ook maar enigszins realistisch is.

22-04-2024 12:14

Juan62 +46179

Dat weet je toch niet?
Is er al een diagnose gesteld?

Het kan (hopelijk voor hem) allemaal meevallen

22-04-2024 12:41

WantAmsterdam +116101

Dat is te hopen maar kijk het terug, en kijk Frenkie zijn reactie erop terug. Kans is nihil dat die het EK haalt.

22-04-2024 12:42

Juan62 +46179

nihil kans??Ik heb de wedstrijd gezien, kom alleen niet tot dezelfde conclusie
is gewoon te voorbarig

22-04-2024 13:21

Schip +23401

Is dat weer dezelfde enkel? Dan heeft Frenkie mogelijk nog wel een groter probleem dan het EK. Hopelijk valt het mee.

Door de EK kansen kun je een streep zetten zonder Frenkie, hoewel het wel weer mogelijkheden geeft voor anderen.

22-04-2024 09:56

Marcw1972 +16561

Ja, voor Wieffer en De Roon. Lekker dan..

22-04-2024 10:31

Schip +23401

Ik denk meer dat Veerman een alternatief is. Of Reijnders op 6 en ik hoop stiekem op Gravenberch. Een middenveld van Reijnders, Gravenberch en Xavi. Maar die eerste twee zijn geen echte controleurs (geworden), dus dat zal Koetje niet doen.

22-04-2024 11:07

FysioPat020 +25654

Zoals Wieffer, De Roon, Wijnaldum of Koopmeiners?
Zonder Frenkie zit er totaal geen voetbal in Oranje en kun je nooit onder de druk van sterke ploegen uit spelen.

22-04-2024 11:07

Schip +23401

Reijnders kan dat wel op zijn manier en met een goede Frenkie strandden we op het vorige EK kansloos tegen een marginale ploeg als Tsjechië.

22-04-2024 11:09

FysioPat020 +25654

Wat dus niet aan Frenkie lag. Ik heb ook niet gezegd dat hij garandeerd dat je ver komt. Alleen dat je vroeg strandt als hij er niet is. Domme lompe actie van Matthijs en Malen die het verprutst.

22-04-2024 11:11

Schip +23401

Het lag niet aan Frenkie, mee eens. Maar je hebt gewoon (te) weinig aan Frenkie als enige creatieve middenvelder. Hij scoort niet of amper, geeft die steekbal niet of amper. Dat is in de jeugd ook zijn makke geweest en dat is enigszins ondervangen door hem meer naar achteren te halen.

Maar dat werkt pas echt goed, als je hem de opbouw (onder druk) laat verzorgen en hij dan wel spelers kan inspelen die direct iets goeds met die bal kunnen. Zoals een Ziyech. Die dan weer een uitgezakte Tadic kan inspelen.

Maar ontbreekt die creativiteit voor hem, dan wordt het toch een beetje een verwaterde versie van hemzelf.

Zonde, ik hoop dat er een mirakel plaatsvindt, maar het wil maar niet vlotten met oranje.

22-04-2024 11:16

FysioPat020 +25654

Als die clown Memphis een beetje minder creatief zou spelen en niet elke bal op het middenveld gaat ophalen waar hij dan telkens balverlies lijdt, zou het al een vooruitgang zijn vind ik.

22-04-2024 11:37

Schip +23401

Slot liet bij Rondo juist zien dat het inzakken van Memphis kansen geeft aan oranje. Dat hij iets meer balverlies lijdt bij gebrek aan wedstrijdritme kan een keer. Beetje makkelijk ook om een ander de schuld te geven. Je hebt Simons ook nog, en die heeft zijn draai ook nog niet gevonden.

Vind wel dat er erg veel talent is ivm de laatste jaren. Zirkzee is ook een interessante om erbij te krijgen.

22-04-2024 13:53

C14 +22341

WK kansen zijn er sowieso niet, Koeman staat aan het roer :).

Vooral balen voor Frenkie persoonlijk.

22-04-2024 11:23

TeringHenkie +28278

"WK kansen zijn er sowieso niet, Koeman staat aan het roer :)."

Ek -)

22-04-2024 13:49

FysioPat020 +25654

Ik zie de beelden nu pas. No way gaat ie het EK halen. Zag eruit als een ruptuur syndesmose bovenste spronggewricht met misschien breuk buitenenkel ( kuitbeen)
Dan zou hij iig geopereerd moeten worden.
Beterschap Frenkie. Einde EK voor Oranje.

22-04-2024 08:55

Dolblij +45019

heb snel even gezocht en als je gelijk hebt met deze "Ferndiagnose" dan duurt het minimaal 8 weken..........beterschap dan maar voor Frenkie........

22-04-2024 09:21

FysioPat020 +25654

Moin mein Freund! Is maar een vermoeden hoor. Maar dat het een zware blessure is staat buiten kijf.

22-04-2024 09:22

Dolblij +45019

Moin mein Lieber. Hopen we het beste voor Frenkie.

22-04-2024 09:24

TeringHenkie +28278

Frenkie de Jong heeft een tweedegraads verzwikking van zijn rechterenkel .

Heb je wel klanten daaro in Zwitserland, of waar je ook zit ;-) ?

22-04-2024 15:52

FysioPat020 +25654

Ik? Ik woon in Duitsland Henkie. Heb jib een Update?

22-04-2024 16:05

TeringHenkie +28278

@Fysio Staat hierboven in Update 2.

22-04-2024 16:30

mango +280

Sneu voor Frenkie en daarnaast ook een groot gemis voor het EK waarschijnlijk. Zijn voetballende kwaliteiten op het middenveld gaan enorm gemist worden

22-04-2024 08:04

JanBiesbos +29042

Dikke aanslag einde EK!

22-04-2024 07:58

FysioPat020 +25654

Afwachten.

22-04-2024 08:45

Age M +493

Tja, wat een verhaal toch iedere keer weer die Frenkie , wanneer zou hij toch eens echt aan voetballlen toekomen vraag je je af .

22-04-2024 07:55

Web +178830

Frenkie moet maar lekker weer bij ons komen spelen, hij heeft de bankrekening al gevuld
Veel minder zware fysieke wedstrijden
Frenkie de eerste speler voor het nieuw Ajax, aanvoerder en een verlengstuk voor de nieuwe trainer

22-04-2024 07:52

Marcw1972 +16561

Ik vind hem geen aanvoerderstype maar verder helemaal eens.

22-04-2024 08:35

FysioPat020 +25654

Het zonnetje schijnt in Spanje toch echt meer dan in Amsterdam en Ajax was nooit zijn jongensdroom.

22-04-2024 08:48

Web +178830

Ik zou het graag zien, maar weet ok wel dat je waarschijnlijk kansloos bent

22-04-2024 10:05

Bassey +8195

Had niet de illusie dat we wat zouden kunnen betekenen daar

22-04-2024 06:47

C14 +22341

Met een andere trainer misschien wel

22-04-2024 11:25

Ajaxfan31183 +16391

Is het keer op keer pech voor onze Frenkie , of wordt het een mannetje van glas aangezien hij de laatste tijd steeds vaker kwakkelde met blessures

21-04-2024 23:45

AjaxAficionado +1463

Ik vond het gewoon een aanslag van die valverde, de scheidsrechter vond het klaarblijkelijk geen overtreding

22-04-2024 07:04

LukaLitmanen +81980

Heel klote voor Frenkie en weer die enkel helaas.
Maar even los van blessure;

Je kunt toch niet anders concluderen dat zijn tijd bij Barça een grote teleurstelling is?

1x kampioen in 5 seizoenen.

Elk jaar kansloos uitgeschakeld in CL

21-04-2024 23:12

Breuk +25095

Bij zijn maatje de Ligt niet veel beter

21-04-2024 23:25

Web +178830

Bayern is geen kleine ploeg, even in een mindere periode
Je kunt niet alles uitstippelen vooraf
Het moet een beetje mee zitten

22-04-2024 07:56

Manov +8581

Hij speelt er graag. Maar hij zou het toch een keer frustrerend moeten vinden.

22-04-2024 05:50

Web +178830

Ik begrijp dat niet zo goed
Een prachtig land, mooi weer
Een mooie stad, veel geld verdienen met goede spelers
De CL winnen is zeker een doel voor spelers, maar er is meer hoor

22-04-2024 07:54

behangdelul +32548

Was ook echt debiel inkomen van die speler van Madrid.
Ben bang gebroken enkel, zag er "los" uit. Beetje mazzel duurt dat 6 weken icm vastzetten enkel met plaat....zal spannend worden voor het EK.

21-04-2024 23:09

daslogisch1 +10134

Gaat hij echt niet halen. Dus maak je maar geen enkele illusies....

22-04-2024 00:20

DaNaRWaL +4305

Gelukkig kan Koeman altijd nog De Roon inzitten

22-04-2024 08:42

behangdelul +32548

The horror

22-04-2024 11:48

DaNaRWaL +4305

Ja hè, en dan te bedenken dat de Telegraaf had vernomen dat Ajax interesse in hem had deze winter 🤣

22-04-2024 20:04

Mocrodammerr +22996

21 goals en 10 assists voor Jude Bellingham.
Op hoeveel staat leeftijdsgenoot Nekketh Taylor?

Pff

21-04-2024 23:03

jeffrey_van_der_sluis +30372

Wat is dat nou weer voor vergelijking🤣

21-04-2024 23:07

Mocrodammerr +22996

Ze spelen op zelfde positie. Jude is nog maar 20 jaar. Wat die gast laat zien, is gewoon eng. Arbeid wat hij verzet is fantastisch.

21-04-2024 23:15

LukaLitmanen +81980

Brahim Diaz ook toppertje hoor. Geweldige dribbel. Goedd invalbeurt..

Heel dom van Spanje om hem niet te selecteren

Bellingham favoriet Ballon d'Or?

21-04-2024 23:41

Matts +2131

Zal vast Messi wel weer worden 😉

22-04-2024 07:09

Libero +19108

Kenneth staat zelfs wingback de laatste tijd en anders vaker 8 dan 10. En als hij wel van hetzelfde kaliber was als absoluut toptalent Bellingham had hij allang niet meer bij Ajax gespeeld. Rare instelling om zo op zoek te gaan naar het afzeiken van eigen jeugd.

22-04-2024 07:37

FissaDeGekste +3374

Voetballen kan hij sowieso, maar die arbeid die hij erin stopt is echt bizar ja. Tijd terug postte ik hier ook, in 90+4 eerst het hele veld terugsprinten om mee te verdedigen (als een bezetene) en daarna gewoon ijskoud in de counter, 90+5 goal Bellingham.

Echt bijzonder.

22-04-2024 09:08

C14 +22341

Spelen ze ook in hetzelfde net zo kwalitatieve team? En met even goede medespelers en ook in een team dat even goed draait?

22-04-2024 11:26

Ajax-Amsterdam +4191

Daarom speelt hij ook bij Real Madrid heh...

21-04-2024 23:09

Zuid2 +2523

Jij spoort echt niet.

21-04-2024 23:50

PowNed +839

Ik speel zelf dit seizoen ook wel aardig, 29 goals en 14 assists.
Wie is Jude Bellingham? 🤣

22-04-2024 16:34

Ajaxadam1 +31667

Bellingham is overrated. Topspeler maar niet de nieuwe Xavi/Iniesta.

22-04-2024 19:18

BulletProof +388

Zag er niet best uit. Zn voet leek wel los te zitten. Enorme aderlating voor oranje als blijkt dat Frenkie niet mee kan.

21-04-2024 23:01

Zuid2 +2523

Als ik naar die walgelijke Wieffer moet gaan kijken sla ik het EK over.

21-04-2024 22:58

C14 +22341

Koemans Oranje is toch sowieso doodsaai en armoedig?

22-04-2024 11:27

Ajaxadam1 +31667

Echt walgelijk is die ja.

22-04-2024 19:19

daslogisch1 +10134

Dit is normaal gesproken einde EK. Zo simpel is dat.

21-04-2024 22:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.